Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7042

    Jeg vil fortsatt ha Steinar Nilsen. Se på Tromsøs forsvarsorganisering og angrepsmønster, og ta deretter en titt på budsjettet de har å forholde seg til.

    Nilsen er den neste store, norske fotballtreneren. Fortsetter ikke Johnsen (usikker på om han er rett mann i et lengre perspektiv, selv om han har gjort en kanonjobb med laget så langt) håper jeg Nilsen kommer. Han er et seriegull som bare venter på de rette ressursene.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Han er et seriegull som bare venter på de rette ressursene.
      Helt uten sammenlikning forøvrig; dette ble også sagt om Tom Nordlie.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7042

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Helt uten sammenlikning forøvrig; dette ble også sagt om Tom Nordlie.
        Men det ble ikke sagt av meg, det kan jeg garantere deg. Jeg var imot ansettelsen av Uday fra første stund.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Allikevel er jeg usikker på om EJ er rett mann for LSK neste sesong. Mannen har gjort en flott jobb med å snu skuta i sommer, men det er bare å se til Bart City hvor de har hatt mange assistent-trenere med umiddelbar suksess som har måtte gå sommeren etter. Jeg ønsker ikke det skal hverken med LSK eller EJ.
          Jeg er like usikker som deg. Men aller først vil jeg se de siste 10 seriekampene og minst 2 e-cupkamper. De vil avgjøre hva jeg mener om EJ. Vinner vi åtte seriekamper og kvalifiserer oss for gruppespillet i UEFA-cupen, er jeg åpen for å vurdere forlengelse..

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Opprinnelig skrevet av Geirfugl
            Jeg er like usikker som deg. Men aller først vil jeg se de siste 10 seriekampene og minst 2 e-cupkamper. De vil avgjøre hva jeg mener om EJ. Vinner vi åtte seriekamper og kvalifiserer oss for gruppespillet i UEFA-cupen, er jeg åpen for å vurdere forlengelse..
            Samme her. Nedrykksspøkelset er heldigvis i ferd med å forlate Åråsen, og når sesongen er slutt bør trenerspørsmålet vurderes i ro og mak. Presterer laget godt resten av sesongen skulle det bare mangle at ikke Erland Johnsens navn - i tillegg til aktuelle kandidater som Henning Berg og Steinar Nilsen - blir seriøst vurdert. Pt. er det altfor tidlig å konkludere.

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2600

              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
              Jeg er like usikker som deg. Men aller først vil jeg se de siste 10 seriekampene og minst 2 e-cupkamper. De vil avgjøre hva jeg mener om EJ. Vinner vi åtte seriekamper og kvalifiserer oss for gruppespillet i UEFA-cupen, er jeg åpen for å vurdere forlengelse..
              Jeg må si at jeg er skeptisk uansett. Et lag som har kjempet så utrolig i motgang som LSK, men som får seg et løft, spillegleden tilbake, og et kollektiv som endelig synes det er mosrsomt å spille igjen, kan levere langt over evne ut sesongen, uten at det nødvendigvis er trenerne som skal ha hele æren. Det er fort gjort at de bare har sluppet trykket ut av den overfylte ventilen, og gjort nødvendige og gode grep (og all honnør skal de ha for det).

              Så var det dette med å gjenskape prestasjoner. Vi har ingen god grunn til å skulle forvente at Johnsen og Grodås vil kunne fortsette å levere på sikt, nesten uansett hvordan denne høstsesongen går. Derfor mener jeg at man bør lete på en hylle hvor det ligger noen trenere som har litt mer å vise til.

              Konklusjon: Hvis vi kan få tak i en mann som Steinar Nilsen, som har løftet Tromsø hver gang han har tatt over roret, og som nå blander seg inn helt i toppen med begrensede ressurser, så bør vi gå for det.

              PS! Jeg har også blitt mer imponert over Henning Berg etter hvert. Jeg var veldig skeptisk, men Lyn imponerer tidvis.

              PPS! Det var akkurat dette jeg var redd for og advarte mot med én gang vi fikk denne midlertidige ansettelsen. Formel: Trenere gir lag et løft + folk blir glade i dem + tankene begynner å surre om at de kanskje er veldig gode = risikable og potensielt dyre og skadelige ansettelser. Folk må også tenke på hvor mye det koster med en eventuell ny skuffelse, et nytt kontraktsbrudd, samt det faktum at vi kan miste EJ (og Grodås?) ut av hele systemet ved å dytte dem opp nå, for å sparke siden. Har vi lyst på den risikoen, eller bør vi satse på noen som har overbevist mer? Jeg går definitivt for det siste.
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Dette er et spørsmål jeg har grublet på lenge, og helt siden Uwe fikk fyken har mine tanker og meninger vært at vi bør ta inn en merittert erstatter, og ihvertfall ikke falle i den kjente fellen; nemlig å la assistenten overta bare fordi vi fikk et kort løft rett etterpå, ref. feks RBK og Søpla.

                Men, og i mitt hodet er det et ganske stort men, faktisk så stort at jeg tror jeg har forandret mening. Ser vi på hvilke assistenter som tok over i nevnte klubber så er det i ettertid veldig lett å se hva som gikk galt, de var rett og slett ikke gode nok. Hverken By Rise eller resten av assistentene som tok over var ikke hverken voksne nok eller dyktige nok til å ta over hovedansvaret på lang sikt. Ser vi derimot på vår duo så mener jeg vi på langt vei er der vi var da Uwe og Gunnar tok over roret. Av merittene til våre to hovedtrenere velger jeg kort og enkelt å trekke frem:

                Erland Johnsen:
                • 24 A-landskamper for Norge
                • Proff i Bayern Munchen
                • Åtte år som proff i Chelsea
                • Engelsk cupmester i 1997

                Frode Grodås:
                • 20 års spillerkarriere på toppnivå
                • Seriemester som spiller for Sportsklubben sist vi vant serien i 1989
                • 182 kamper for klubben
                • 21 kamper for Chelsea
                • Landslagskaptein for Norge under VM i 1998
                • 50 landskamper

                Begge to debuterte som trenere for andre klubber enn Sportsklubben på høyt nivå i Norge, og har dermed hatt tid til å bli kvitt barnesykdommene som trenere.

                Sammenlikner vi dette med bakgrunnen de andre assistentene som tok over og feilet så til de grader året etter, er det vel kun By Rise som er sammenliknbar med Erland og Frode, selv om jeg mener han faller bak våre to på manglende utenlandserfaring og dessuten debuterte som trener for RBK, før han var moden som oppgaven som hovedtrener. Han var rett og slett for mye "en av gutta".

                Med Erland med roret har vi også fått en trener med beviselig bedre medietekke enn mange av hans forgjengere (Hoff'ern, Uwe og TomTom feks). Dette medfører to ting jeg ser på som udelt positivt: Ro rundt klubben og vi slipper sitatjagende journalister som stadig fotfølger både spillere og tren enere til de kjedsommelige, der er vi tilbake på Arne-nivå. Det andre er at vi får færre "skandale-" og "tragedie-" oppslag, og vel, i slik (muligens naive) meg velger å tro, et mer attraktivt sponsorobjekt.

                Skal jeg fortsette min skryt av Erland og Frode så synes jeg de viser seg som en riktig autoritet ovenfor spillergruppa, de er ikke redde for å sette ut spillere som ikke presterer og navnet er underordnet, laget taes ut på bakgrunn (slik jeg leser laguttaket) av form, spillertyper som passer sammen og motstanders styrke og svakheter. Frode er dessuten som keepertrener et udiskutabelt førstevalg.

                Jeg bet meg merke i noe Erland sa sist seier "vi har jobbet lenge med å få dette til å sitte, det har kostet men nå ser vi resultatene". Ikke ordrett sitert, men hovedpoenget er der, han evner å se forbi en enkeltkamp. Bra.

                Så kort oppsummert så er forutsetningene for at Erland og Frode skal lykkes mye bedre enn enn andre kollegaer i andre klubber, den er definitivt til stede.Basert på bakgrunnen de har som spillere på høyt nivå, kjennskap og tilhørighet til Sportsklubben, og med det forbehold at den fremgangen vi har vist den siste tiden fortsetter utover høsten, så er min mening at neste års trenere mer enn gjerne kan være nettopp Erland Johnsen og Frode Grodås. Jeg velger å gå så langt som å si at dersom vi har en godkjent høstsesong så har de to bevist at de har de egenskapene som skal til for å få lov til å fortsette som hovedtrenere.

                Kilder på antall landskamper osv (ikke de beste og mest pålitelige kildene, samt langt fra å være det vitenskapelig korrekte valget, men valgte tall og facts fra nevnte, lett tilgjengelige sider for å illustrere mitt poeng):

                Last edited by holmiz; 06.08.2008, 18:25. Begrunnelse: litt språkvask og noen skriveleif bare, i et såpass langt innlegg skrevet rett fra hjertet
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Dette er et spørsmål jeg har grublet på lenge, og helt siden Uwe fikk fyken har mine tanker og meninger vært at vi bør ta inn en merittert erstatter, og ihvertfall ikke falle i den kjente fellen; nemlig å la assistenten overta bare fordi vi fikk et kort løft rett etterpå, ref. feks RBK og Søpla.

                  Men, og i mitt hodet er det et ganske stort men, faktisk så stort at jeg tror jeg har forandret mening.
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Formel: Trenere gir lag et løft + folk blir glade i dem + tankene begynner å surre om at de kanskje er veldig gode = risikable og potensielt dyre og skadelige ansettelser.
                  Dette er ikke å si at du ikke har skrevet et langt og gjennomtenkt innlegg, men meritter fra tiden som spiller gjør ikke nødvendigvis noen god trener. Mediaprofilen til en trener bør heller ikke være et av de viktigste argumentene for en trener.

                  Noen av argumentene dine ellers er gode. Det kan være at de nevnte herrer er gode nok trenere, men jeg er rimelig sikker på at Steinar Nilsen er god nok, og tror at han er bedre enn alternativet med EJ og Frode Grodås. Grodås kan fortsette å være keepertrener under Steinar Nilsen. Det hadde blitt bra.

                  Jeg synes det er veldig viktig at vi ikke ansetter på bakgrunn av et løft, men heller prøver så godt vi kan å finne den beste treneren, uten sentimentalitet.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                    Jeg synes det er veldig viktig at vi ikke ansetter på bakgrunn av et løft, men heller prøver så godt vi kan å finne den beste treneren, uten sentimentalitet.
                    Sentimentalitet utgår med høye kneløft og strak arm, jeg ønsker meg selvsagt (som deg) den treneren som kan ta Sportsklubben til nye høyder!

                    Tommel opp selvsagt for Steinar Nilsen, jeg nevnte ikke han med i mitt innlegg, men er helt enig med deg, han er et godt valg på en trener, og som du skriver over, han har bevist mer enn en gang hvilken kapasitet han er. Med han som trener er jeg overbevist om at vi lett ville overgått gamle bragder som sikker plass i tippeligaen et sted mellom 4. og 7. plass.

                    Når det er sagt så skrev jeg mitt innlegg ut fra følgende forutsetning, Steinar Nilsen har nok dessverre større ambisjoner som trener, hans neste klubb antar jeg vil være i en større liga enn Tippeligaen.

                    Så jeg valgte å ta et samfunnsøkonomisk perspektiv og kjøre en om noe tynn og enkel cost-benefit analyse på dagens situasjon, sammenliknet med hvilke reelle muligheter vi faktisk har. Min konklusjon ble ihvertfall at jeg er overbevist, gitt vi ikke er atraktive nok for trenere av Steinar Nilsens kvalitet eller over, så er det i mine øyne det beste å satse på våre to nåværende trenere. I mine øyne har vi to potensielle topptrenere i de gutta, og ingenting ville gledet meg mer enn om de sammen med Sportsklubben nådde nye høyder. Noe jeg faktisk ser potensialet til.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      Da er vi enige på en god del. Jeg tror ikke vi har blitt så lite attraktive at Steinar Nilsen ikke ville vurdert det. Norske trenere har ikke all verdens rykte, og ligaen er så uforutsigbar at det er vanskelig å måle resultater på kort sikt. Selv om Steinar Nilsen vil til utlandet, tror jeg han er en type som ikke sender agenter ut i verden for å selge seg selv, men heller prøver å ta naturlige karrieresteg. Å løfte Lillestrøm til topps i tre sesonger. ville ha blitt lagt merke til (og ville vært fantastisk).

                      Klarer han å gå helt til topps med Tromsø blir det kanskje for vanskelig, men det er i så fall litt av en bragd også.

                      Jeg synes også Henning Berg begynner å virke som et godt valg, og han tror jeg absolutt ville ha kommet slik det er i Lyn om dagen. Jeg hadde prøvd meg på disse to, og kikket på noen utenlandske alternativer, før jeg hadde vurdert EJ og FG.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Det er lett å se seg blind på resultater. Steinar nilsen har riktignok gjort noen gode kjøp og klart å få frem et komplett lag som er solide, hvertfall bakover. Ser man på mannskapet er det åpenbart at spillere som Rushfeldt og Reginussen har bidratt enormt. Ligaens tetteste forvar tilskriver jeg i høy grad Reginussen som har vært et enmannsforsvar bakerst av høy internasjonal klasse. 9 mål har de sluppet inn hittil, det er en fantastisk prestasjon og forklarer alene den gode tabellplasseringa.

                        Utover dette byr tromsø på god gammeldags arne erlandsen-fotball, hvor ballen blir slått høyt fremover og spillerne løper etter. Mange mann inn i boksen har ført til mediokre 22 mål hittil (LSK har skåret 21). Pent er det ikke, og et godt stykke under 2. omgangen vår mot godset sist søndag estetisk sett. Vil gjerne ha med Steinar Nilsen på handletur, men fotballen hans er for primitiv hvis vi skal ta et skritt videre.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3374

                          All ære til Steinar for det han har oppnådd, men jeg er ikke sikker på om han er den rette for LSK.

                          Innkjøpspolitikken til TIL har vært mye mindre synlig enn LSK's og det har ført til at de får kjøpt gode spillere til en rimelig penge. De lavere overgangssummene fører til mindre press på spilleren om umiddelbar suksess, og de glir lettere inn i laget. Helge Haugen og Tommy Knarvik hadde ikke skapt de store overskriftene og jubelscenene her om vi hadde kjøpt dem.

                          Når det gjelder Steinar's ønske om å komme til oss, så tror jeg det ikke er like attraktivt som vi ønsker. Han er TIL-gutt og kjenner både klubb og miljø, og han har alt å vinne der oppe. Vi har satt oss tilbake med sparkingen av Uwe og bråket rundt Tom's avgang, og tror mange vil tenke seg nøye om før de takker ja til et tilbud fra oss. Vår ledelses uttalte målsetting om at vi skal kjempe i toppen hvert år er ambisiøs, men den setter og et trykk på treneren om umiddelbar suksess.

                          Om Steinar skulle velge å komme vil det koste en del da han p.d.d. har 18 måneder igjen av kontrakten sin. I tillegg vil han nok kreve adskillig lønn siden det er risiko forbundet med å være LSK-trener om dagen. Trenerkarrieren hans kan settes tilbake med et par år uten suksess hos oss, og det vil han nok sikre seg imot.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Geirfugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 561

                            Jeg anser disse tre scenariene for sannsynlige:

                            1. Vi beholder EJ. Forutsetter en god høst. Billigst
                            2. Vi ansetter Henning Berg. Litt dyrere
                            3. Vi finner en anerkjent svenske. Dyrest, men ikke veldig dyrt.

                            Anser det som usannsynlig at vi kjøper ut Nilsen eller andre fra kontrakten.

                            Ikke-dyre outsidere: Arne Erlandsen, Knut Th. Eggen, Rune Skarsfjord (4-3-3..), Nils Johan Semb.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                              Jeg anser disse tre scenariene for sannsynlige:

                              1. Vi beholder EJ. Forutsetter en god høst. Billigst
                              2. Vi ansetter Henning Berg. Litt dyrere
                              3. Vi finner en anerkjent svenske. Dyrest, men ikke veldig dyrt.

                              Anser det som usannsynlig at vi kjøper ut Nilsen eller andre fra kontrakten.

                              Ikke-dyre outsidere: Arne Erlandsen, Knut Th. Eggen, Rune Skarsfjord (4-3-3..), Nils Johan Semb.

                              Synes du bør nevne en ikke helt ukjent tysker borte i Stavanger som en outsider. En jeg tror kan være meget aktuell.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                Jeg anser disse tre scenariene for sannsynlige:

                                1. Vi beholder EJ. Forutsetter en god høst. Billigst
                                2. Vi ansetter Henning Berg. Litt dyrere
                                3. Vi finner en anerkjent svenske. Dyrest, men ikke veldig dyrt.

                                Anser det som usannsynlig at vi kjøper ut Nilsen eller andre fra kontrakten.

                                Ikke-dyre outsidere: Arne Erlandsen, Knut Th. Eggen, Rune Skarsfjord (4-3-3..), Nils Johan Semb.
                                Ingen av de "outsidere" av fristende i mine øyne.

                                Kommer Berg til å jobbe sammen med Fjøra?
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • Geirfugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 561

                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Synes du bør nevne en ikke helt ukjent tysker borte i Stavanger som en outsider. En jeg tror kan være meget aktuell.
                                  Okei.. Og etter denne nyheten: http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/07/542894.html, tror jeg Mål-Mons snart må på outsiderlista også.
                                  Last edited by Geirfugl; 07.08.2008, 13:32. Begrunnelse: leif

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Synes du bør nevne en ikke helt ukjent tysker borte i Stavanger som en outsider. En jeg tror kan være meget aktuell.
                                    Slik som Viking har fremstått i år, og med de millionene de har lagt ned på spillere, så kan det helt klart være en mulighet. Det krever dog en del kamelsvelging fra en viss mann (kanskje flere), som bør unnskylde seg grovt og også trekke seg helt fra de sportslige beslutningene i klubben.

                                    I ettertid så var det jo en gigantisk tabbe å sparke en "fersk" trener som leverte såpass bra. Vi burde vel strengt tatt forstått galskapen da det skjedde også. Om man har en 18 år gammel spiss på laget som leverer 12 scoringer i sin første sesong, så setter du ham ikke ut av laget for å hente inn en 32-åring som har putta en del i addecco og nesten blei toppscorer sesongen før. 12 mål er kanskje ikke nok til å bli toppscorer, men en kjempebra fasit for en debutant, og et sterkt grunnlag for å bygge opp denne spilleren til å bli en potensiell toppscorer.
                                    Det var vel mer eller mindre det som skjedde med Uwe. Han viste veldig mye bra i sine første to sesonger som trener. Dessverre bomma han på et par store avgjørelser, akkurat som unge spisser i blandt blir heite i toppen og blåser store målsjanser.

                                    At motivasjonen for trenerbytte var "mer attraktiv fotball", gjør jo parodien komplett. Vi hadde en bra start på sesongen, men deretter gikk det nedoverbakke. Og jo lengre tid det gikk, jo verre ble fotballen som ble servert på Åråsen. Selv om vi hadde en del kamper med en jækla masse løping og trøkk, så var det langt bedre spill under Uwe. Mange supportere klaga på at vi ikke utvikla oss nok, og sto på stedet hvil. Dette tror jeg baserte seg mer på utålmodighet enn fornuft. Man kan dra frem masse eksempler fra fotballverdenen, og se at gode lag oftest baseres på langt, hardt og målbevisst arbeid. Veien dit er ikke alltid rosenrød.

                                    Om Rösler etterhvert blir en reel kandidat, så kan det vise seg å være en gylden sjanse for Sportsklubben å fortsette på det som Uwe og Fjøra var i ferd med å bygge opp. Det ligger dog en hel del forutsetninger til grunn for et slikt scenario. Forutsetninger som innebærer MYE unnskyldninger, kamelsvelging, omstrukturering av sportslig ansvar etc. etc.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Slik som Viking har fremstått i år, og med de millionene de har lagt ned på spillere, så kan det helt klart være en mulighet. Det krever dog en del kamelsvelging fra en viss mann (kanskje flere), som bør unnskylde seg grovt og også trekke seg helt fra de sportslige beslutningene i klubben.
                                      Mulig jeg misforstår deg litt her, men er ikke Vikings "svake" sesong hittil også et tegn på at treneren har mangler?
                                      Ergo, er Uwe den treneren som skal bygge opp LSK til igjen å bli et storlag?
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Ergo, er Uwe den treneren som skal bygge opp LSK til igjen å bli et storlag?
                                        Vel, han klarte det jo nesten første gang. Begge sesongene, var det bare marginer om å gjøre, for å kapre medalje.

                                        Det at Uwe og Viking sliter nå, trur jeg har mye å gjøre med skader. Faen, de har jo nesten halve førstelaget ute med skader nå. I tillegg har jo Ijeh stort sett vært ute pga av skader så langt.

                                        Men om han er den rette til å ta over...igjen...på Åråsen er uvisst. Men han er nok blant de beste kandidatene.

                                        Men sånn rent hypotetisk sett....hvis EJ klarer å løfte LSK opp til 4 plassen, kanskje også evt. medalje...er han bra nok da? Det er jo ikke helt utenkelig, for det er tross alt ikke mer enn 6 poeng opp til 4. plassen akkurat nå...


                                        KimFL

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Mulig jeg misforstår deg litt her, men er ikke Vikings "svake" sesong hittil også et tegn på at treneren har mangler?
                                          Ergo, er Uwe den treneren som skal bygge opp LSK til igjen å bli et storlag?
                                          Viking sliter med store skadeproblemer. Dette kan jeg bekrefte etter å ha sett Godset -Viking på Marienlyst i går. På benken satt det kun juniorspillere i tillegg til en "hvilende" Peter Ijeh. "Vikingene" jeg snakket med skyldte heller ikke på Uwe. De skjønner at skadesituasjonen går utover resultatene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎