Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Jeg stusset på dette selv, særlig da Myklebust var mer interessert i å gå inn i banen på skudd enn ut langs flanken til innlegg.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Selvsagt vrient med mange folk ute, men EJ gjør en stor tabbe i dag som lett kan unngås: Brenne på venstrekant.

      Hva er poenget med å flytte Brenne på venstrekant, når han gjorde en grei kamp på høyre sist? Brenne kan på en god dag som høyrekant komme til et par innlegg, selv om denne posisjonen heller ikke er optimal for han. Og vi trenger innlegg sårt når vi spiller med Meter'n og Sundgot på topp. Myklebust kommer aldri til innlegg uansett, så han kan like gjerne spille på venstre.

      Et annet viktig arument er selsvagt å minimere rokkeringer på laget. EJ har en tendens til å benytte mye spillere feil, og han flytter folk for mye rundt.
      Føler vel ikke at EJ har vært helt heldig med suspensasjoner og skader heller. Tror neppe det hadde skjedd noen endringer på laget som spilte sist om ikke de hadde fått skader og suspensasjoner. Gleder meg til Lillestrøm kan stille skadefritt, da blir de tøffe å slå.
      Men er enig med deg i at Brenne ikke er optimal på kanten, men det er desverre den plassen det er mest behov for han for øyeblikket.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Føler vel ikke at EJ har vært helt heldig med suspensasjoner og skader heller. Tror neppe det hadde skjedd noen endringer på laget som spilte sist om ikke de hadde fått skader og suspensasjoner. Gleder meg til Lillestrøm kan stille skadefritt, da blir de tøffe å slå.
        Men er enig med deg i at Brenne ikke er optimal på kanten, men det er desverre den plassen det er mest behov for han for øyeblikket.
        Enig i at skader har gjort ting vanskelig, men merk at jeg her presiserer at problemet er Brenne på venstrekant.

        Hvorfor beholder ikke EJ Brenne på høyre, og setter inn Myklebust på venstre? Det er det jeg savner en argumentasjon for.

        Min argumentasjon er:
        1. Brenne er ubrukelig på venstre, det har jeg sikkert skrevet 50 innlegg om før. Vi husker alle hans famøse debut i RL.
        2. Myklebust er like dårlig/god uansett hvilken side han spiller på.
        3. Man øsnker som regel minst mulig endringer etter en seier. Mot Godset spilte Brenne høyre.

        Nei, EJ gjør mye rart, spesielt på kantene. Han er ingen taktiker, og ingen man for fremtiden.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
          Satt og så kampen i går på tv, og jeg kan ikke si at jeg la merke til så mye usportslig spill? La heller ikke merke til at Lyn spillerne la seg så fort ned, og så heller ikke noen forsøk på å trekke ut tida? Det jeg så var at Henning Berg tør å la unggutta spille, og det gjorde de jævlig bra. Vi lot Arild jogge rundt litt for lenge før han måtte ut. Vi har også en haltende Riseth som starter kampen i stedet for Biffen. Vi har "feige" trenere fordi de ikke tør å satse på yngre spillere.

          Henning Berg har fått frem masse med små ressurser, det har han gjort hvert år som Lyn trener. Ser ikke så mange andre alternativer enn han som LSK trener neste år. Kanskje Steinar Nilsen, men han blir enten i Tromsø, eller så drar han utenlands hvis han får muligheten.
          Lyn skal ha for at de ikke har enkeltspillere som opptrer usportslig. Men som et lag virker de heller tvilsomme, og jeg tror Henning Berg har en finger med i spillet. Dette er vel 4 kampen på rad hvor Lyn-spillere pådrar seg krampe mot LSK når de leder 1-0. Noe spesielt at de aldri holder kampen mot oss? Ellers synes jeg ikke Lyn er et stygt lag, de hadde riktignok fortjent to gule kort igår, hvor mange vi fortjente har jeg ingen formening om, men dommern la en høy list igår. Når det er sagt, spilte Lyn også ekstremt kynisk de siste 10, med regelrett mosing av ball ut fra egen 16-meter. Skulle tro det var cupfinale, men Lyn veit å ri på 1-0 ledelser.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Lyn skal ha for at de ikke har enkeltspillere som opptrer usportslig. Men som et lag virker de heller tvilsomme, og jeg tror Henning Berg har en finger med i spillet. Dette er vel 4 kampen på rad hvor Lyn-spillere pådrar seg krampe mot LSK når de leder 1-0. Noe spesielt at de aldri holder kampen mot oss? Ellers synes jeg ikke Lyn er et stygt lag, de hadde riktignok fortjent to gule kort igår, hvor mange vi fortjente har jeg ingen formening om, men dommern la en høy list igår. Når det er sagt, spilte Lyn også ekstremt kynisk de siste 10, med regelrett mosing av ball ut fra egen 16-meter. Skulle tro det var cupfinale, men Lyn veit å ri på 1-0 ledelser.
            Skal ikke forsvare Lyn i det hele tatt her, liker ikke laget i det hele tatt. Men jeg synes de har en bra trener og de må jo også ha en bra sportsdirektør i Bjarmann siden de ligger der de ligger for øyeblikket. Og hver gang de selger en ung lovende spiller så har de jo faen meg en ny de kaster innpå! Når vi selger spillere som Mifsud og Koren så har vi ingen nye å kaste innpå. Vi henter heller noen gamle spillere som er mer skadet enn de er friske.
            Det er vel også ganske normalt hos enkelte lag å "ri på en ledelse". Faen så dårlig vi var under Uwe på det der. Da skulle man safe ledelsen ved å mæle ballen ut hele tida, og så kom det en i mot på slutten. Det kunne det godt ha gjort mot Lyn også. Sånn er fotball, den er kynisk. Det er poengene som gjelder. Vil være utopi å tro at vi er så veldig annerledes, så det må være det teiteste ankerpunktet mot å hente inn Berg, at de spiller kynisk... Sånn jeg ser det har han år etter år skapt et godt lag med få ressurser. Det har han gjort sammen med Bjarmann, så enkelt er det. Hva JÅF har fått til med mye mer midler er ikke så imponerende..

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7028

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              1. Brenne er ubrukelig på venstre, det har jeg sikkert skrevet 50 innlegg om før. Vi husker alle hans famøse debut i RL.
              Enig i at Brenne ikke fungerer på venstre, og se i tillegg på hvor han var da han fikk til det som var bra mot Lyn: Han var god da han trakk inn sentralt i banen. På vingen blir han bortgjemt. Problemet er at for å ha Brenne sentralt, må Bjørkøy/Mouelhi, som har fungert fint sammen de siste kampene (og ingen av dem har spilt seg ut av laget) splittes opp. Det blir vel en avveining mellom duellstyrke og kreative evner, og i situasjonen vår er det ikke rart at EJ prioriterer det førstnevnte.

              På høyrekanten vil jeg ha Karim (og når han er tilbake vil jeg selvsagt ha BHR der), på venstre vil jeg ha Ståle. Så hvor skal vi plassere Brenne? Si det - men får vi et par kjappe seire, kan vi kanskje prøve å plassere ham foran Kiko eller Bjørkøy i en diamant på midten. Før det vil jeg helst ha JAB og Kiko sentralt.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Enig i at Brenne ikke fungerer på venstre, og se i tillegg på hvor han var da han fikk til det som var bra mot Lyn: Han var god da han trakk inn sentralt i banen. På vingen blir han bortgjemt. Problemet er at for å ha Brenne sentralt, må Bjørkøy/Mouelhi, som har fungert fint sammen de siste kampene (og ingen av dem har spilt seg ut av laget) splittes opp. Det blir vel en avveining mellom duellstyrke og kreative evner, og i situasjonen vår er det ikke rart at EJ prioriterer det førstnevnte.

                På høyrekanten vil jeg ha Karim (og når han er tilbake vil jeg selvsagt ha BHR der), på venstre vil jeg ha Ståle. Så hvor skal vi plassere Brenne? Si det - men får vi et par kjappe seire, kan vi kanskje prøve å plassere ham foran Kiko eller Bjørkøy i en diamant på midten. Før det vil jeg helst ha JAB og Kiko sentralt.
                Ja, Simen Brenne må inn sentralt. Han er per idag den mest kreative spiller vi har og han nærmer seg toppformen. Bjørkøy har også vist klar formstigning og har vært god i to kamper, men han er en "enklere" spiller uten spisskompetanse. Jeg vil ha Simen Brenne (i form vel å merke) i "Koren-rollen". Offensiv midtbane i 4-4-2 passer Brenne perfekt.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                  Skal ikke forsvare Lyn i det hele tatt her, liker ikke laget i det hele tatt. Men jeg synes de har en bra trener og de må jo også ha en bra sportsdirektør i Bjarmann siden de ligger der de ligger for øyeblikket. Og hver gang de selger en ung lovende spiller så har de jo faen meg en ny de kaster innpå! Når vi selger spillere som Mifsud og Koren så har vi ingen nye å kaste innpå. Vi henter heller noen gamle spillere som er mer skadet enn de er friske.
                  Det er vel også ganske normalt hos enkelte lag å "ri på en ledelse". Faen så dårlig vi var under Uwe på det der. Da skulle man safe ledelsen ved å mæle ballen ut hele tida, og så kom det en i mot på slutten. Det kunne det godt ha gjort mot Lyn også. Sånn er fotball, den er kynisk. Det er poengene som gjelder. Vil være utopi å tro at vi er så veldig annerledes, så det må være det teiteste ankerpunktet mot å hente inn Berg, at de spiller kynisk... Sånn jeg ser det har han år etter år skapt et godt lag med få ressurser. Det har han gjort sammen med Bjarmann, så enkelt er det. Hva JÅF har fått til med mye mer midler er ikke så imponerende..
                  Lyn har imponert når det gjelder kjøp av afrikanere. Lyn er ingen stor talentfabrikk, men når man har et samarbeid med NTG, samtidig som man er en av to klubber i Oslo som holder til i Tippeligaen, er det naturlig at unge, gode spillere fra klubber rundt omrking i Oslo går dit. Både Lyn og Vålerenga får ufortjent mye skryt for talentutvikling, da de som regel blir lasset ned med unge, talentfulle spillere fra andre småklubber og NTG. De skal ha for at de slipper dem til, men Lyn har jo ofte heller ikke annet valg, ettersom de hverken har økonomi eller bredde i stallen.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Lyn har imponert når det gjelder kjøp av afrikanere. Lyn er ingen stor talentfabrikk, men når man har et samarbeid med NTG, samtidig som man er en av to klubber i Oslo som holder til i Tippeligaen, er det naturlig at unge, gode spillere fra klubber rundt omrking i Oslo går dit. Både Lyn og Vålerenga får ufortjent mye skryt for talentutvikling, da de som regel blir lasset ned med unge, talentfulle spillere fra andre småklubber og NTG. De skal ha for at de slipper dem til, men Lyn har jo ofte heller ikke annet valg, ettersom de hverken har økonomi eller bredde i stallen.
                    Hadde Henning Berg og Lyn hatt penga til de store klubbene så hadde det garantert hatt noe å si for hvilken type spillere de hadde hatt på banen.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Hadde Henning Berg og Lyn hatt penga til de store klubbene så hadde det garantert hatt noe å si for hvilken type spillere de hadde hatt på banen.
                      Både ja og nei.

                      Mange trener er dyktige når det gjelder å jobbe med spillerne som de har eller med lite penger. Det har vært mange tilfeller av en trener som har misbrukt penger (dårlig innkjøp)mens de har hatt ansvar et annet sted.

                      Gjelder dette Henning Berg? Bare et tidssporsmål fordi han skal sikkert til en større klubb enn Lyn snart? Blir det LSK?
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎