Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Da er vi enige på en god del. Jeg tror ikke vi har blitt så lite attraktive at Steinar Nilsen ikke ville vurdert det. Norske trenere har ikke all verdens rykte, og ligaen er så uforutsigbar at det er vanskelig å måle resultater på kort sikt. Selv om Steinar Nilsen vil til utlandet, tror jeg han er en type som ikke sender agenter ut i verden for å selge seg selv, men heller prøver å ta naturlige karrieresteg. Å løfte Lillestrøm til topps i tre sesonger. ville ha blitt lagt merke til (og ville vært fantastisk).

    Klarer han å gå helt til topps med Tromsø blir det kanskje for vanskelig, men det er i så fall litt av en bragd også.

    Jeg synes også Henning Berg begynner å virke som et godt valg, og han tror jeg absolutt ville ha kommet slik det er i Lyn om dagen. Jeg hadde prøvd meg på disse to, og kikket på noen utenlandske alternativer, før jeg hadde vurdert EJ og FG.
    Jeg vil ha Mons Ivar Mjelde eller Henning Berg som ny trener.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av vermu
      Viking sliter med store skadeproblemer. Dette kan jeg bekrefte etter å ha sett Godset -Viking på Marienlyst i går. På benken satt det kun juniorspillere i tillegg til en "hvilende" Peter Ijeh. "Vikingene" jeg snakket med skyldte heller ikke på Uwe. De skjønner at skadesituasjonen går utover resultatene.
      Når også Ijeh totalt har mistet målformen blir det enda vanskeligere.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av vermu
        Viking sliter med store skadeproblemer.
        Uwe har vel overtrent dem...
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Opprinnelig skrevet av KimFL
          Vel, han klarte det jo nesten første gang. Begge sesongene, var det bare marginer om å gjøre, for å kapre medalje.

          Det at Uwe og Viking sliter nå, trur jeg har mye å gjøre med skader. Faen, de har jo nesten halve førstelaget ute med skader nå. I tillegg har jo Ijeh stort sett vært ute pga av skader så langt.

          Men om han er den rette til å ta over...igjen...på Åråsen er uvisst. Men han er nok blant de beste kandidatene.

          Men sånn rent hypotetisk sett....hvis EJ klarer å løfte LSK opp til 4 plassen, kanskje også evt. medalje...er han bra nok da? Det er jo ikke helt utenkelig, for det er tross alt ikke mer enn 6 poeng opp til 4. plassen akkurat nå...


          KimFL

          Det er veldig hypotetisk. En av lagene som ligger på medaljepalss nå kommer til å gå på en smell, men den smellen skal være stor om det skal være aktuelt med medalje. Må ikke glemme at lag som Viking, Brann, RBK og enga også melder seg på i medaljestriden utoverhøsten.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            Kommer Berg til å jobbe sammen med Fjøra?
            Hvis han får velge selv, nei. Berg er nok helt sikkert interessert, men vil ha med Bjarmann til Åråsen.

            Kommentar

            • norskpoker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 399

              Til alle dere som ikke klarer å glemme Uwe: Mannen viste gang på gang i LSK og igjen i Viking at han ikke er taktisk flink nok til å lede det som skal være en toppklubb. Han og Halle gjør gang på gang valg som er helt bak mål og som viser at de ikke har klart å se hvor problemene ligger. Mifsud var en ting og da spesielt i kampen mot Lyn hvor han ble byttet ut mot Occean for "å få mer hodestyrke foran målene" som Halle sa det på tv. Flott gjort gutter! Misbruket av Fillo som spiss er noe annet. Og, det er greit at Viking har hatt en del skader i år, men de også kjøpt fryktelig mye spillere og burde være i stand til å tåle dette. Røsler er ikke løsningen, men en del av LSKs fortid.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av norskpoker
                Til alle dere som ikke klarer å glemme Uwe: Mannen viste gang på gang i LSK og igjen i Viking at han ikke er taktisk flink nok til å lede det som skal være en toppklubb. Han og Halle gjør gang på gang valg som er helt bak mål og som viser at de ikke har klart å se hvor problemene ligger. Mifsud var en ting og da spesielt i kampen mot Lyn hvor han ble byttet ut mot Occean for "å få mer hodestyrke foran målene" som Halle sa det på tv. Flott gjort gutter! Misbruket av Fillo som spiss er noe annet. Og, det er greit at Viking har hatt en del skader i år, men de også kjøpt fryktelig mye spillere og burde være i stand til å tåle dette. Røsler er ikke løsningen, men en del av LSKs fortid.
                Fillo som spiss er vel ikke akurat ett dårlig valg når man ikke har noe å velge imellom. Å flytte en offensiv midtbanespilleropp på banen hvis det er krise trenger ikke nødvendigvis å være så dumt. Ble ikke Rösler genierklært for en liten stud tilbake da han satte opp Allan Gaarde som spiss og han avgjorde en kamp. Uwe er ikke feilfri, men det er ingen trenere. Jeg er overbevist om at han kunne gjort en flott jobb for oss. Jeg har sansen for hans måte å spille fotball på, jeg elsker personligheten hans og jeg tror han har ett kjempepotensiale som trener. Lite ville gjort meg mer lykkelig enn om vi fikk Uwe tilbake!
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  Rösler har et internasjonalt navn, et åpenbart godt kontaktnettverk nedover i europa og et høyt ambisjonsnivå. Jeg synes prestasjonene hans i Viking har vært gode, men en del av spillermateriellet har vært dårlig. Kjøpene har forsåvidt vært vellykkede, men han sliter jo med mye gammelt vikinggrums i stallen. At spillere som Ijhe kan melde seg ut og må motiveres med skåringsbonus bidrar nok til at ikke alle spillerne der nede tar sitt ansvar seriøst.

                  Om vinnerviljen ligger tjukk i LSK-veggene har mediokriteten og selvmedlidenheten vært en dominerende del av viking-kulturen. Nå bables det igjen om å hente Nevland tilbake for å løse spisskrisen - med så liten vilje til å fornye seg og kvitte seg med gamle helter er det lite han kan gjøre. Hver gang stavangerlaget møter motgang velger de å se bakover. Klubben vil trolig betale for å holde Benny Lennartson kunstig i live langt ut over forventet levealder slik at han alltid kan være klar for å overta. En rekke trenere har sluttet i Viking de siste årene - en eller to sesonger er åpenbart nok for de fleste. Dette indikerer at klubbens sterke konservative krefter ikke tillater noe nybrottsarbeid eller lagbygging over tid og etterlater trenerne bundet på hender og føtter. I så måte tror jeg Röslers dager i Viking allerede er talte, i motgang vil klubben alltid ty til gamle løsninger og i medgang evner de ikke å bygge videre på nye ideer.

                  Jeg er forsåvidt enig i at Rösler kan fremstå som utålmodig og overengasjert når det kommer til formasjonsvalg og innbytter, men det må sees i lys av at han åpenbart er svært opptatt av å påvirke kampbildet. Det finnes vel neppe en trener i Norge som er mer engasjert enn Rösler og som er så villig til å gå foran med 100 % innsats. Med tid vil umodenheten hans forsvinne, vi ser vel allerede en noe mer dempet og tilbakeholden trener i media. Som trenertype synes jeg han er ideell for LSK, det er noe med den østtyske bakgrunnen som oser av dedikasjon og selvoppofrelse. I tillegg er han et følelsesmenneske og inspirerer andre rundt seg. Synd han er belemret med en så passiv fanskare som hordene - med oss fikk han alltid svar på tiltale. I en hardsatsende, kompromissløs klubb som LSK vil nok hans positive egenskaper komme til sin rett, og jeg tror han vil gi det lille ekstra i LSK fordi han innerst inne er en fugl.

                  Kommentar

                  • Careca

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    med så liten vilje til å fornye seg og kvitte seg med gamle helter
                    Møte seg selv i døra? Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Klart Rösler er en fugl med en fantastisk LSK-historie, men jeg er skeptisk til å hente han tilbake.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      Opprinnelig skrevet av Careca
                      Møte seg selv i døra? Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Klart Rösler er en fugl med en fantastisk LSK-historie, men jeg er skeptisk til å hente han tilbake.
                      Episoder som Rösler-sparkingen og Pål Strands uverdige avskjed viser med all tydelighet at LSK IKKE har noen vansker med å fornye seg eller kvitte seg med gamle helter. En Rösler-retur vil heller ikke være et forsøk på å finne tilbake til gammel storhet all den tid han fikk sparken før vi kom noe sted med ham.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Det er lett å se seg blind på resultater. Steinar nilsen har riktignok gjort noen gode kjøp og klart å få frem et komplett lag som er solide, hvertfall bakover. Ser man på mannskapet er det åpenbart at spillere som Rushfeldt og Reginussen har bidratt enormt. Ligaens tetteste forvar tilskriver jeg i høy grad Reginussen som har vært et enmannsforsvar bakerst av høy internasjonal klasse. 9 mål har de sluppet inn hittil, det er en fantastisk prestasjon og forklarer alene den gode tabellplasseringa.

                        Utover dette byr tromsø på god gammeldags arne erlandsen-fotball, hvor ballen blir slått høyt fremover og spillerne løper etter. Mange mann inn i boksen har ført til mediokre 22 mål hittil (LSK har skåret 21). Pent er det ikke, og et godt stykke under 2. omgangen vår mot godset sist søndag estetisk sett. Vil gjerne ha med Steinar Nilsen på handletur, men fotballen hans er for primitiv hvis vi skal ta et skritt videre.
                        Alt kan leses som man selv ønsker det. Du sier at Rushfeldt og Reggaenussen har bidratt med så mye. Det samme argumentet har blitt brukt om Mifsud og Koren under Rösler. At det krever en trener å få en ung stopper til å prestere jevnt, for ikke å snakke om kunststykket å få en middels kant til å bli en glimrende spiss (Moldskred), nevnes ikke med et ord. Hvem brydde seg om Knarvik i Norge, selv mens han storspilte for Sandefjord?

                        At Tromsø har scoret lite kommer kanskje også av at Moldskred har vært ute fra starten av sesongen? Lillestrøm, som du sammelikner med, har hatt Sundgot, Occean og Myklebust tilgjengelig. Han har også hentet Tromsø opp av dumpa flere ganger, og da med det samme laget som de først presterte dårlig med.

                        Slik jeg ser det, er argumentene dine mest basert på at du ønsker sexy fotball, men det er begrenset hvor sexy fotballen kan være med Lindpere, Haugen og Yttegård Jenssen på midtbanen. Det er klart at Tromsøs suksess er tuftet på et utrolig tett forsvar, men det kan også ha noe med at gode offensive spillere er dyre. Jeg har sett noen Tromsø-kamper i år, og vil si at det er en overdrivelse å kalle det for Erlandsen-fotball.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          Vi fikk taktisk rundjuling av Berg og Lyn i dag.

                          De brukte og benyttet kantene bedre enn oss.

                          De var mindre forutsigbar enn oss (et par sentringer og deretter en lang passning opp mot Ollie Occean)

                          Pinlig av EJ i dag. Ingen plan B hvis plan A ikke funkert.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7042

                            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            De brukte og benyttet kantene bedre enn oss.
                            Vi hadde ingen flankespillere tilgjengelige i dag. Likevel skapte vi seks målsjanser. Med normal uttelling hadde vi satt to-tre av dem.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Vi hadde ingen flankespillere tilgjengelige i dag. Likevel skapte vi seks målsjanser. Med normal uttelling hadde vi satt to-tre av dem.
                              Lyn hadde ingen flankespillere i dag heller. Bjarnsson er ikke fast på venstre siden.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Jeg vet ikke hva EJ kunne gjort annerledes idag. Mtp på at vi manglet Essidiri, Riise, Stensass og PSA som vel er de beste spillerne vi har langs krittmerke hadde det kanskje vært best å endret litt det taktiske ved å sette inn enten Mykle eller Fellus ved siden av OO. Men det kun er Sundgot og OO som har scoret i Tippeligaen av spisser i år. Med tre trepoengere på rad blir det hardt å vrake de. Både Gundersen, Mykle og Fellus har fått sjansen før i år uten å score. Spesielt de to førstnevnte har vært svake, mens Fellus har vist positive ting selv om han ikke har scroret.

                                Jeg synes igrunnen at EJ valgte rett startelver idag, selv om den i etterpåklokskapens navn kan kritiseres.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Med tid vil umodenheten hans forsvinne, vi ser vel allerede en noe mer dempet og tilbakeholden trener i media.
                                  Vel, i dag viser Uwe at han fortsatt ikke går av veien for å massakrere egne spillere verbalt. Og det er faen meg på sin plass. Etter å ha sett klipp fra dagens kamp, så er det faen meg ikke rart at det går dårlig i stavanger. Spillere GIDDER faktisk ikke å løpe, og står å ser på. Flaut. Jeg mener det er på sin plass å sage spillere når de ikke viser noen vilje til innsats. Det er greit å være dårlig, men latskap er derimot en dødssynd i fotball (og kristendommen også for den saks skyld).

                                  Det er dette som er så bra med Uwes pasjonsfyllte galskap. Han er som oftest konstruktiv og rasjonell. Men om spillerne får noen forestillinger om at de ikke behøver å løpe, og gir faen i disiplin og fokus, så får de akkurat som fortjent.
                                  Nordlie på den andre siden, var rabiat, sinna og hudflettet spillere på en helt irrasjonell basis, men ble plutselig en rolig og oppbyggende mental coach etter laget hadde gjort skam på seg selv og LSK.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Bra å sage eller ikke, han gjør dette tross alt i media. Som gutta i Brann kanalen sa etter kampen, Uwe`s utblåsning har ingen betydning hvis de samme gutta starter neste kamp...

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      For å være lite konstruktiv i tråden og si noe om hva jeg ikke ønsker, så er jeg ikke så veldig lysten på Henning Berg som framtidig trener på Åråsen.

                                      Sjøl om gårsdagens kamp ikke er det værste vi har opplevd, så forbinder jeg Lyn med mye usportslig spill. Spillerne legger seg ved den minste berøring, "skader" for å drøye tida osv.

                                      En trener som framelsker den typen kynisme er jeg svært skeptisk til, til tross for at jeg kan være imponert av hva Berg har fått til med Lyn de siste åra.
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • m_skedsmo
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 212

                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        For å være lite konstruktiv i tråden og si noe om hva jeg ikke ønsker, så er jeg ikke så veldig lysten på Henning Berg som framtidig trener på Åråsen.

                                        Sjøl om gårsdagens kamp ikke er det værste vi har opplevd, så forbinder jeg Lyn med mye usportslig spill. Spillerne legger seg ved den minste berøring, "skader" for å drøye tida osv.

                                        En trener som framelsker den typen kynisme er jeg svært skeptisk til, til tross for at jeg kan være imponert av hva Berg har fått til med Lyn de siste åra.
                                        Satt og så kampen i går på tv, og jeg kan ikke si at jeg la merke til så mye usportslig spill? La heller ikke merke til at Lyn spillerne la seg så fort ned, og så heller ikke noen forsøk på å trekke ut tida? Det jeg så var at Henning Berg tør å la unggutta spille, og det gjorde de jævlig bra. Vi lot Arild jogge rundt litt for lenge før han måtte ut. Vi har også en haltende Riseth som starter kampen i stedet for Biffen. Vi har "feige" trenere fordi de ikke tør å satse på yngre spillere.

                                        Henning Berg har fått frem masse med små ressurser, det har han gjort hvert år som Lyn trener. Ser ikke så mange andre alternativer enn han som LSK trener neste år. Kanskje Steinar Nilsen, men han blir enten i Tromsø, eller så drar han utenlands hvis han får muligheten.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                                          Jeg synes igrunnen at EJ valgte rett startelver idag, selv om den i etterpåklokskapens navn kan kritiseres.
                                          Selvsagt vrient med mange folk ute, men EJ gjør en stor tabbe i dag som lett kan unngås: Brenne på venstrekant.

                                          Hva er poenget med å flytte Brenne på venstrekant, når han gjorde en grei kamp på høyre sist? Brenne kan på en god dag som høyrekant komme til et par innlegg, selv om denne posisjonen heller ikke er optimal for han. Og vi trenger innlegg sårt når vi spiller med Meter'n og Sundgot på topp. Myklebust kommer aldri til innlegg uansett, så han kan like gjerne spille på venstre.

                                          Et annet viktig arument er selsvagt å minimere rokkeringer på laget. EJ har en tendens til å benytte mye spillere feil, og han flytter folk for mye rundt.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎