LSK-HamKam, Åråsen søndag 25. mai kl. 18

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1224

    #41
    Oppturen startet med et feildømt straffespark til godset og måtte den vare til november

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #42
      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Oppturen startet med et feildømt straffespark til godset og måtte den vare til november
      Ikke første gang Kamma får straffe i mot for en forseelse som skjer utafor 16 meteren
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

        #43
        Tror det blir 4-4-2 mot kamma og tror vi stiller slik:

        Otto
        Pedersen - VR - Kippe - JML
        Bjørkøy - Søgård - Kiko - Brenne
        Sundgot - Occean
        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

        Kommentar

        • FinnLizzy
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2006
          • 109

          #44
          Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
          Tror det blir 4-4-2 mot kamma og tror vi stiller slik:

          Otto
          Pedersen - VR - Kippe - JML
          Bjørkøy - Søgård - Kiko - Brenne
          Sundgot - Occean

          I så fall vil jeg tippe at dette laget vil være et av de tregeste som noensinne har stilt opp til en tippeligakamp. Ikke mye gjennombruddskraft her..
          Gul fugl i Bærrgæn.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #45
            Opprinnelig skrevet av FinnLizzy
            I så fall vil jeg tippe at dette laget vil være et av de tregeste som noensinne har stilt opp til en tippeligakamp. Ikke mye gjennombruddskraft her..
            Ikke så mye bredde heller. Bjørkøy og Brenne er ikke akkurat typene til å slikke kritt. Men 4 sentrale midtbanespillere og to tankspisser på blokka til nordlie hadde ikke overaska meg enormt.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #46
              Det er samme faen hvilke spillere vi sender på banen på söndag. Ingen av gutta vet hvor de skal spille ballen, hvordan de skal löpe og hvem som skal gjöre hva. Og når laget som "ingen skal ta på fysikken i år", er tröttere og tyngre enn alle andre, da ser det virkelig mörkt ut. Vi er stein forutsigbare, og det glipper både på defensiven og i det offensive pasningsspillet.
              At folk her inne kaller HamKam for mökkalag er jo latterlig. Måten Hamkam spiller på i andre omgang i dag, har Fugla bare spilt i förste halvdel av förste omgang mot Viking. Uavgjort mot Kamma er antakeligvis et bra resultat for vår del.
              Vi stiller sannsyneligvis med vår skeive elendige 4-3-3, JML på v.back og Björköy på indrelöper. Ingen blir vel heller overrasket om vi får et begredelig gjensyn med Myklebust i startelveren. At man kan la en så utrolig handligslammet og ufleksibel trener fortsett å herje med laget vårt er ufattelig.

              Hvor blir det av straffetreninger natt til 17. mai?

              Hvorfor får Myklebust vimse rundt i kamp etter kamp, når det Essediri har vist i kamp og på trening i år er langt bedre?

              Hvorfor spiller JML v.back når det er helt tydelig at han ikke kan spille på den posisjonen?

              Hvorfor fortsetter vi ikke med JML på v.ving når han viser at han er den eneste spilleren i troppen som kan spille der?

              Hvorfor starter ikke Bertheussen mot RBK i Kippes karantenfravär, når han gjorde et dritbra innhopp mot Viking?

              Hvorfor finnes det en ny fotballfaglig forklaring som innebärer at vi "bare" må justere litt etter hvert ydmykende tap vi går på?

              Hvorfor justerer man ikke underveis i kampen når det finnes så enkle forklaringer på hvert tap?

              Hvorfor har klassespillere som vi kunne beholdt, spasert utgjennom stadionporten, mens middelmådigheter har vandret inn?

              Hvorfor har vi bare blitt dårligere og dårligere siden Tom tok over?
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • StovnerKanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • May 2005
                • 102

                #47
                Enig med dem som vil ha Espen inn for Bjørkøy. Det kan jo ikke være tvil om den saken. Vil gjerne se Arild mellom Karim og Jon på topp også. Ollie har vært langt under pari i mer enn én kamp. Det store spørsmålet i huet mitt blir hvem som bør starte på backplass. Vi kan snakke hvor mye vi vil om hvor ræva kamma er, men er vi veldig mye bedre? En dommertabbe er eneste grunn til at vi ikke bytta plass nylig. Jon Anders Rise og Adem Güven er raske og relativt tekniske vinger (hvertfall sistnevnte) og stiller derfor spørsmålstegn mtp forsvarsrekka.

                Liker helt klart best når PSA speller i midten og ikke på back. Uansett alternativer mener jeg det er misbruk av ressurser. Hvis, eller mest sannsynlig når Kippe går rett inn, hva så med Riseth? Jeg syns han har vært god så langt, men PSA løper sirkler rundt gammer'n. Pedersen har ikke imponert meg akkurat, men er mer gira på å se Bjørkøy på benken. Dermed går Espen inn på midtbanen og ikke høyreback. Venstresida mot Güven er skumlere.

                Som nevnt tidligere skal vi være litt varsomme i forhold til Kamma. De har gode hodespillere på topp og vinger som kan slå innlegg. Prøve Husar? Jeg er positiv til det da vi ikke har flust av alternativer. Ja til Martin og Jon på venstresida!
                Lever etter laga regler hipp som happ

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Ikke første gang Kamma får straffe i mot for en forseelse som skjer utafor 16 meteren
                  Ingenting overgår LSK-TIL 23.okt 06!

                  Dette er kampen hvor jeg forventer at spillerne bretter opp ermene og blør for drakta. Vår andre bunnoppgjørkamp på 2 serierunder. Hadde ikke akkurat tippet dette før seriestart. Tipper 3-0.
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • StovnerKanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • May 2005
                    • 102

                    #49
                    Deler forøvrig frustrasjonen til "andersmm". Hva er gæernt med Fugla? Kjøper gode spillere som blir til søppel. Henter middelmådigheter som forblir middelmådigheter. Hva skjer med talentutviklinga? Når spillere som Myklebust, Bjørkøy, Occean og Midthun Lie (på backplass) driter seg ut gang på gang, hvordan signal sender det egentlig? Er egentlig ikke tilhenger av å henge ut spillere, men derimot backe dem opp, men disse gutta trenger en kamp eller to på benken. Med unntak av Midthun-Magi selvsagt som sklir elegant opp på vingen hvor han faktisk er god.
                    Lever etter laga regler hipp som happ

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av StovnerKanari
                      Deler forøvrig frustrasjonen til "andersmm". Hva er gæernt med Fugla? Kjøper gode spillere som blir til søppel. Henter middelmådigheter som forblir middelmådigheter. Hva skjer med talentutviklinga? Når spillere som Myklebust, Bjørkøy, Occean og Midthun Lie (på backplass) driter seg ut gang på gang, hvordan signal sender det egentlig? Er egentlig ikke tilhenger av å henge ut spillere, men derimot backe dem opp, men disse gutta trenger en kamp eller to på benken. Med unntak av Midthun-Magi selvsagt som sklir elegant opp på vingen hvor han faktisk er god.
                      Det må väre drepende for motivasjonen å sitte på sidelinja og se disse gutta underprestere gang på gang uten å få slippe til.
                      Skjönner ikke hvorfor vi på död og liv skal spille med Arild og Ollie samtidig. Skal vi spille 433 så må vi ha et par gjennombruddshissige spillere som kan holde bredde, utfordre og slå innlegg. Det får vi ikke med to tunge midtspisser. Og når vi stiller med den typen backer som vi gjör blir behovet enda sterkere. Makan til umoderne backtyper. Gud hvor jeg savner Stoffe og Shane.
                      Det föles litt som om Nordlie vil presse inn de elleve spillerne han liker best, istedetfor å komponere et lag der spillerene passer til sine posisjoner. Vi stiller som regels med to og en halv midtspiss (OO,Arild,Mykle), når vi kan stille med en midtspiss og to vinger. Faktisk en venstrebent og en höyrebent. At Essediri ikke får starte kamper ved dette punktet er en skandale. Det han har vist frem når han först har fått sjansen er milevis over det mykle presterer. Han må ha gjort noe höyst alvorlig mot Nordlie for å fortjene en slik behandling. Og at man bruker JML på venstreback er jo bare teit. Vi kan like gjerne sette Gundersen på höyreback. Midtun Lie er angrepsspiller. Punktum
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        #51
                        Håper enkelte har våknet nå. Vi er et bunnlag, og ett poeng mot Ham-Kam er det jeg tror på, men håper selvfølgelig på tre poeng. På sikt vil formstigning på spillerne og endring i forhold til selvtillit hos dem føre oss oppover, men enn så lenge er vi der vi er, og det er fortjent.

                        Ham-Kams førsteomgang i dag gir meg et håp om tre, men annenomgangen var oppløftende for hamarsingene.

                        Jeg nekter å skrive i syndebukkmentalitet; det har ikke fungert i topplokket for mange av LSKs spillere i år. Og når individene ikke fungerer optimalt på dette nivået, så blir det vanskelig å fremtre som et godt lag.

                        Brorparten av a-laget er alle anstendige fotballspillere på toppnivå, hvor Simen Brenne, Bjørn-Helge Riise og Frode Kippe til tider i fjor viste at de utmerket seg på laget. Det som blir viktig nå, er at vi er entusiastiske og lager en fin ramme om kampen. Lar vi resignasjonen og jakten på syndebukker styre adferden vår på kamp, kan vi like gjerne legge oss først som sist.

                        Den dagen Tom ikke klarer å få frem entusiasmen i spillerne overfor systemet - vi ennå ikke har sett stabilt utfolde seg - vet jeg han tar sin hatt og går. Den dagen er forhåpentligvis ikke her - ennå.

                        Jeg er 100 prosent innstilt på å banke Ham-Kam på mandag, og sende Briskebybanden hjem uten poeng i med begge beina i Mjøsa.

                        Kommentar

                        • waalekr
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Oct 2007
                          • 114

                          #52
                          Vi har ett bra lag, men hva har skjedd, vi vant cupen i fjor (riktig nok mot haugesund) men det var en grunn til at dem kom så langt.

                          Simen brenne, hva har skjedd med han, han har virket frisk og rask og har vært stabil, til nå men han virker litt annonym sammen med bjørkøy

                          Eirik vil jeg se mere av, han virker som en som har grei kontroll og var kjempe bra mot viking.

                          Hva har skjedd med Marius Johnsen? Er han borte?
                          Kim R

                          FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
                          ---------------------------

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #53
                            Marius er på vei tilbake fra skade.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • Kanaris93
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2007
                              • 232

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                              Marius er på vei tilbake fra skade.
                              Er det sagt noen dato hvor han vil være tilbake i full trening eller kamp?
                              I med og motgang <3

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #55
                                Dette er en sykt viktig kamp! Rett og slett en kamp vi MÅ vinne.
                                Får håpe det bor litt mer i spillerne enn det de har vist til nå. De er flinke til å snakke og love bedring og seier i media, men det er helt for jævlig dumt å prestere EN avslutning på mål i en fotballkamp slik som sist på Lerkendal.

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2121

                                  #56
                                  Håper at det dukker opp noen treningsrapporter før søndagens kamp. Jeg syns det er vanskelig å ta ut et lag uten å ha noen inntrykk fra treningene å vurdere spillerne utfra...
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Håper at det dukker opp noen treningsrapporter før søndagens kamp. Jeg syns det er vanskelig å ta ut et lag uten å ha noen inntrykk fra treningene å vurdere spillerne utfra...
                                    Rapportene fra forståsegpåere, spillere og trenere i uka før matchen mot Trøndera skulle jo tyde på et lag i kjempeform. Kampen tydet ikke på det samme. Treningsrapporter er jo bare møl, hører du noen ganger at man innrømmer at man har hatt en dårlig treningsuke?
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2121

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Rapportene fra forståsegpåere, spillere og trenere i uka før matchen mot Trøndera skulle jo tyde på et lag i kjempeform. Kampen tydet ikke på det samme. Treningsrapporter er jo bare møl, hører du noen ganger at man innrømmer at man har hatt en dårlig treningsuke?
                                      Jeg har bare sett meg lei på alle de bastante meningene på forumet angående hvem som skal inn og ut av laget. Hvordan presterer Husar på trening f.eks.? I følge rapportene jeg har hørt, er det ikke all verden. Allikevel er det mange som vil ha han inn på laget, uten at jeg føler at disse påstandene er basert på hvordan han faktisk har levert varene den siste tiden. At ting ikke fungerte på Lerkendal, er mer et tegn på uvante relasjoner mellom spillerne enn de individuelle spillernes form. Så spørsmålet jeg lurer på er egentlig: Hvem presterer såpass bra på trening at de fortjener en plass på laget til fordel for de som spiller nå? Hvis ingen av utfordrerne til en plass i startelleveren presterer på et høyere nivå, er det vel heller ikke rart at de ikke får spille...
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Gardemoen
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Oct 2005
                                        • 28

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av heidar
                                        Håper at det dukker opp noen treningsrapporter før søndagens kamp. Jeg syns det er vanskelig å ta ut et lag uten å ha noen inntrykk fra treningene å vurdere spillerne utfra...
                                        Du treneger ikke treningsrapport Nordli tar ut sine utvalgte uavhengig hva de har prestert på trening eller i kamp tidliger,

                                        Så benken blir Essediri, Gundersen, Husar, Sørgård, Bertheussen + Keeper

                                        Så flytter han rundt på de 12 andre, så den han ikke finne plass til havner på benken sammens med de andre

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Rapportene fra forståsegpåere, spillere og trenere i uka før matchen mot Trøndera skulle jo tyde på et lag i kjempeform. Kampen tydet ikke på det samme. Treningsrapporter er jo bare møl, hører du noen ganger at man innrømmer at man har hatt en dårlig treningsuke?
                                          Rapporter om gode treninger er ensbetydende med tap. Da utsagnene om gode treninger dukket opp i forkant av Rosenborgkampen visste jeg at vi ville tape stort.

                                          Kommentar

                                          Working...