Hva er en toppspiss ??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #41
    Opprinnelig skrevet av mr_e
    Det finnes gode grunner til at Arild Sundgot ikke har noen stor stjerne i KFL.. Kom dere på kamp ihvertfall, og gjør opp deres egen mening..
    Gode grunner? Så godt som fraværende fotballkunnskaper er ikke noen god grunn. Deler av KFL er antagligvis Norges minst fotballkyndige publikum, de får publikummet i Skien til å fremstå som alle har bestått eksamen som hovedtrener D.

    Alle trenere LSK har hatt siden Sundgot kom i 1997 tar feil, fyllika på tribunen har rett!

    For en gjeng med bønder!

    Nå gidder jeg ikke å bruke mer tid på søppel...
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      #42
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Opprinnelig skrevet av mr_e
      Det finnes gode grunner til at Arild Sundgot ikke har noen stor stjerne i KFL.. Kom dere på kamp ihvertfall, og gjør opp deres egen mening..
      Gode grunner? Så godt som fraværende fotballkunnskaper er ikke noen god grunn. Deler av KFL er antagligvis Norges minst fotballkyndige publikum, de får publikummet i Skien til å fremstå som alle har bestått eksamen som hovedtrener D.

      Alle trenere LSK har hatt siden Sundgot kom i 1997 tar feil, fyllika på tribunen har rett!

      For en gjeng med bønder!

      Nå gidder jeg ikke å bruke mer tid på søppel...

      Du har vel sikkert gjort undersøkelser på om det er fyllika på kamp som erkritiske til Sundgot. Mener du tar feil der. Fyllika er som regel for drita til å være kritisk til noe som helst. Det er de som ikke er på fylla som etter min mening er kritiske til Sundgot. Men folk har jo selvfølgelig lov til å være uenige.

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #43
        Opprinnelig skrevet av mr_e
        Bolsen 3: Jeg betviler selvfølgelig ikke at du er på kampene. Poenget mitt er at man må gjøre seg opp en mening selv. Hadde Sundgot vært like god som det Erlandsen og Rösler, hadde han garantert hatt en stor stjerne i fansen. Det har han ikke idag, selv om det er noen som dilter etter det trenerne sier.

        Mitt poeng er at hvis vi hadde hatt en klassespiss, hadde vi kommet høyere på tabellen. Ingen betviler at Sundgot scorer måt, men jeg mener at de andre elementene i spillet er han ikke god nok.

        Dette har jeg å utsette på Sundgot: han er altfor treg, han er en overaskende dårlig hodespiller, han er for dårlig teknisk, han kan overhodet ikke utfordre en mot en, han har ingen god pasningsfot og han har en latterlig tendens til å se klønete ut.

        Selvfølgelig finnes det unntak fra disse punktene, men disse svakhetene er etter min mening en tendens i spillet til Sundgot. Andre må gjerne mene noe annet, men dette er ihvertfall min mening.
        Jeg dilter ikke etter hva andre mener, at Uwe, Erlandsen og mange andre med fotball-bakgrunn har samme mening som meg når det angår Sundgot er tilfeldig. Sundgot har i lang tid vært en svært viktig spiller for LSK i mine øyne. Du sier at hvis vi hadde hatt en klassespiss ville vi havnet høyere på tabellen. Ja selvfølgelig ville vi havnet høyere med Ronaldo og Henry på topp, men jeg har nyheter til deg, vi har ikke råd til spillere som når disse stjernene til ankelen engang. Med de økonomiske forutsetningene klubben har, er Sundgot helt perfekt. Vi skal være sjeleglade for å ha ham, synes nå jeg! Han er en av de beste spissene i Tippeligaen. OK han har ikke gjennombrudds-evnen til Helstad, luftferdighetene til Johnsen og Iversen eller Sæternes' harde skudd, men faen heller han scorer mål og har faktisk masser av assister, så hva er det å klager på?? Han ser kanskje ut som en klovn på banen, men han leverer varene! Det er det mange lar seg lure av. De med heller begrenset fotball-forståelse. De ser at han ser litt klumsete ut, og bommer på noen fete sjanser en gang i blant, men de herlige pasningene, kontrolerte dempingene, og hans åpenbare gode forståelse av spillet, det blir oversett.

        Men faen heller, jeg skal la deg og de andre "Sundgot-kritikerne" ha deres egne sære meninger. Jeg ser at det er håpløst å endre deres synspunkter. Men en siste kommentar vil jeg dog komme med: du sier i innlegget ditt at Sundgot ikke har en god pasnings-fot, det sier mer om deg enn det sier om Sundgot! Hvis du ikke kan se at den mannen har en ganske allright pasnings-fot så er du faen meg blind eller går på ulovlige stoffer!

        Men dette var det siste jeg gadd å skrive om dette. Dere Sundgot-kritikere får bare fortsette å syte på ham, også når han passerer 100 seriemål for LSK, liksom Tom Lund mener han kan...

        Kommentar

        • PA
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 500

          #44
          Bolsen3 Skrevet: 00:16 - Lørdag 07 Mai 2005 Tittel:

          --------------------------------------------------------------------------------

          Men faen heller, jeg skal la deg og de andre "Sundgot-kritikerne" ha deres egne sære meninger.
          jaja, du er ikke like sær :?:

          men, det kan være det samme. Vi er og kommer ikke til og bli enig.

          Jeg er enig med "mr_e": han har ikke bra passningsfot.
          Dere "Sundgot elskere" tar opp denne statestikken helle tiden. Finn på noe nytt snart a. Så skal jeg ta fra statestikken: Myklebust løper mye mer enn Sundgot, hvis man regner etter hvor lenge de spiller. :P
          Statestikken driter jeg i, hele laget er med på hver scoring og for det andre, viss en annen spiss hadde spilt like mye som Sundgot, så hadde de vært bedre på statestikken.

          Kommentar

          • Rawe
            Medlem
            Hoffnarr
            • Mar 2004
            • 60

            #45
            Shevchenko er nok "den perfekte spiss", han har alt, fart, styrke og kan lage mål ut av intet. Å finne en type som han til LSK vil være vanskelig, men Sundgot er desverre ikke den rette spissen som kan skyte LSK til topps. Han skal ha ros for at han gir alt han kan, selv om det desverre ikke er mye. Men de 3 kampene jeg har sett med han i år, + de andre sesongene jeg har fulgt med ser det ut som om han er redd, han har kapasitet til å vinne masse dueller, men han trekker seg for ofte (eller kanskje han ikke rekker frem ditt den lange ballen spilles?) Duellene blir for halvhjertet desverre, hadde han kunne gitt absolutt alt i duellene også kunne han vært en grei spiss, men ikke den toppspissen LSK trenger, desverre. ](*,)
            eLSKer

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #46
              og han har en latterlig tendens til å se klønete ut.
              Det argumentet overbeviser meg om at jeg nok har tatt feil hele tiden.
              Så det du mener er at hver gang Beckham skifter frisyre, så blir han en bedre fotballspiller? :roll:
              Knurr...

              Kommentar

              • demian
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2005
                • 228

                #47
                Skjønner ikke at dere kritikere av Sungodt ikke kan se at han har en eminent pasningsfot! Så dere ikke pasningen til Myklebust mot Odd? Så dere ikke pasningen til Mifsud mot RBK (det annulerte målet)? Ærlig talt! LSK taper dessuten aldri når mannen skårer, klart han er viktig, han er utrolig god og kan dessuten spille sentral midtbane.

                "Iversen, Årst, Occean, Helstad, Kovacs, Winters, Sæternes, Østenstad, Garba, Johnsen"

                Kovacs som ikke har fast plass på Viking, kan jeg ikke skjønne at skal være noen klassespiller, heller ikke Østenstad som skal gi seg neste år. Dessuten er Winters og Occean heldige signinger som tilfeldigvis slo til, og at Winters kan være i dårlig form ofte, har vi sett mange eksempler på. Garba ja, fotballnomaden fra Haugesund og allsvenskan! Toppspiller sammenliknet med Sundgot! Nei...
                Dessuten: Occean gjorde ikke en dritt mot LSK i forrige kamp, men hvem avgjorde kampen? Oj, Sungodt gitt! Han skårte ett og la opp til 2-0 målet. Hmm. Synd vi ikke har Occean dere!


                Sundgot er bra
                ULTRAS FELT C

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3192

                  #48
                  Vi er vel alle Fugla-tilhengere ganske enige om at av alle media er det vif-organet Dagbladet som har minst greie på fotball.

                  Så da er det vel endelig bevist, at Sundgot er en elendig spiss, mener jeg, når Dagbla' i dag skriver som begrunnelse for å sette Arild på Rundens lag: "Ett mål på to skudd er bra uttelling. Var nest sist på den avgjørende 2-0 scoringen. Stor og sterk spiss som er vanskelig å spille mot".

                  Ellers må jeg jo innrømme at jeg fikk lettere sjokk av side 36-37 i DB i dag, med PSA, Rambekk og Arild på Rundens Lag (og bare to fra DB's høyt elskede oslo-lag), Rösler som eneste trener med sekser på terningen og som nr 2 på trenertoppen totalt, Wehrman med på lista over midtbanetoppen, og et lite retro-oppslag om tidenes beste norske fotballspiller (OK: "Mange mener") (Nei, det er ikke lov å spørre "Hvem?")

                  Tilbake til hovedsaken: Jeg tror forklaringa på at overraskende mange ikke ser hva Sundgot gjør og betyr må være at det er en god del tilskuere som er mer opptatt enn oss andre av hvordan ting "ser ut", jf argumentet ovenfor her om at Sundgot har en evne til å "se" klønete ut.
                  Det er lett å se at Sundgot ikke har fart, å se at han misser feite sjanser, og noen legger vekt på tilsynelatende eleganse, mer enn mere "skjulte" bidrag og faktisk effektivitet. Selv når Sundgot tar ned baller som kommer i alle høyder og retninger, holder på ballen mot to-tre forsvarere og får sendt den klokt videre, så har han altså ikke "teknikk", fordi han ikke "ser" elegant ut.

                  Litt tilsvarende (og nå starter jeg vel en annen debatt om en annen av mine favoritter) gjelder Espen Søgård, som gjør et stort bidrag ved stadig å være framme (over nesten hele banen) for å forstyrre motstanderen, sinke spillet deres, presse fram dårlige pasninger etc. Det er viktige bidrag, men jeg skjønner at noen bare ser at Espen ikke er teknikeren med de briljante driblingene, forløsende pasningene og glitrende avslutningene. Jeg skulle likt å se Espen bli bedre også på dette, men flere trenere både i LSK, U-21 (og Aston Villa da han trente med dem) ser veldig godt den enorme innsatsen og bidraget en løpsmaskin som Espen legger ned, også for et topplag.


                  gilbert

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Det er lett å se at Sundgot ikke har fart....
                    Nok fart til at han knuste Lustü i en løpsduell, kom først på ballen, men som Lyns keeper reddet. Returen gikk til Mifsud som banket ballen i mål og skaffet LSK tre poeng.

                    Lustü er ikke rask:-)
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      #50
                      Det er godt debatten nå har kommet på et saklig nivå. og nei jeg tar ikke stoff.. Vi blir nok aldri enig om hvor god Arild Sundgot er, men uansett håper vi alle ihvertfall at han putter noen mål mot kamma, og vi tar tre poeng. Det er vel alle ihvertfall enig i..

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        #51
                        Samme hvem som putter bare det blir tre poeng til sportsklubben!

                        Sundgot er uansett en god spiller, "kløne" eller ei...

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #52
                          Enig med Sem - klubben går foran alt og alle.

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #53
                            Nå... Hvilken Spiss var det som scoret i dag ???

                            ..

                            Netopp...


                            AAAAAAAAAAAAAArild Sundgot

                            Bit dere i ræva sundgot "hatere"
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #54
                              D Det var ikke pent sagt. Jeg er av den oppfatningen at han fortsatt ikke er en toppspiss - men han er en ok/ålreit spiss! Men nok om det, bra han har virkelig åpnet kontoen!

                              Kommentar

                              • Rawe
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2004
                                • 60

                                #55
                                Får håpe han gjør som i fjor, banker inn mange mål i sommer. Men la det fortsette utover sesongen og ikke slutte da høsten kommer.
                                eLSKer

                                Kommentar

                                • PA
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 500

                                  #56
                                  ja, gratulere!!! Vi er faktisk like glad for at han scorer som du er. Men, vi sier at vi vil ha en ny spiss for og hjelpe klubben, ikke for og skadde den :oops:

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av PA
                                    ja, gratulere!!! Vi er faktisk like glad for at han scorer som du er. Men, vi sier at vi vil ha en ny spiss for og hjelpe klubben, ikke for og skadde den :oops:
                                    Jeg skjønner jo dét, og det regner jeg med at andre gjør også.
                                    Men akkurat som du har rett til å si din mening, så har vel jeg rett til å være uenig? :wink:
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7055

                                      #58
                                      Lurer på hvor mange mål fra Arild som må til for at Sundgothaterne vedgår at de tar feil. Jeg venter ikke i spenning, akkurat.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎