Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    Nyhetstråd Nyheter Juli 2008


    NY MANN: LSK-formann Per Mathisen (til venstre) er glad for at Tore Eidholm har sagt ja til å bli styreleder i LSK AS. FOTO: TOM GUSTAVSEN

    – Min tur til å ta i et tak

    LILLESTRØM:
    LSK sliter både sportslig og økonomisk. Det lokker fram en ny LSK-veteran. Fra august blir Tore Eidholm styreleder i LSK AS.

    Av Morten Svesengen
    Publisert 01.07.2008 - 06:30 Oppdatert 01.07.2008 - 06:38

    Eidholm som har spilt over 100 kamper sammen med Per Berg i LSKs midtforsvar, overtar jobben som styreleder i LSK AS etter nettopp sin tidligere stopperkollega Berg.
    – Jeg sa først nei da jeg ble spurt om å overta i vår, først og fremst fordi jeg ikke hadde mulighet. Etter hvert som det gikk dårligere med LSK, pirret det litt ekstra og jeg meldte meg til tjeneste. Føler det er min tur til å ta i et tak, sier Tore Eidholm.
    I mellomtiden sa siviløkonomen fra seg et par styreverv og ryddet plass for å få tid til å gjøre en jobb for LSK.
    Over sommeren starter han som styreleder i aksjeselskapet LSK overtar 100 prosent fra nyttår.
    – Har snakket mye med både Per (Mathisen) og Per (Berg) om at det kunne vært moro å bidra, og nå har jeg kuttet ut et par styreverv slik at jeg har tid til å jobbe i LSK. Regner med å bruke 10-15 timer i uka i begynnelsen, sier Eidholm.

    Ingen medgangssupporter
    LSK-formann Per Mathisen er veldig fornøyd med at Eidholm har sagt seg villig til å bli styreleder i AS'et – en funksjon han selv har i overgangsperioden mellom Berg og Eidholm.
    – Siden Per Berg har ønsket å trekke seg litt ut når det gjelder sitt personlige engasjement, passet det oss veldig bra at Tore vil være med. Det er kanskje ikke det hyggeligste tidspunktet å komme inn i LSK på, men det er desto mer viktig. Han har sagt at han gjerne vil ta utfordringen, sier Mathisen.
    – Jeg kan ikke beskyldes for å være medgangssupporter når jeg går inn nå, men jeg gleder meg veldig til å starte på dette, sier Eidholm som tidligere har vært styremedlem i korte perioder både i LSK (1990) og LSK AS (1998-99).

    Krevde Berg-støtte
    Han stilte noen krav for å gå inn som leder i AS-styret. Det viktigste var at Per Berg ikke skal trekke seg ut allerede ved årsskiftet selv om Øie og han da formelt ikke eier mer i LSK AS.
    – Det er viktig å få fram at Per (Berg) ikke har trukket seg tilbake for å bli ferdig med sitt engasjement i LSK. Vi har inngått en avtale om at han fortsatt skal bidra. Det var også en forutsetning for at jeg sa ja til dette, sier Eidholm.
    Verken Eidholm eller Mathisen ønsker å si noe om omfanget av Bergs økonomiske bidrag de neste årene. Men fastslår at LSK kan opprettholde sin satsing.

    30 års erfaring
    LSK står uansett foran tøffe utfordringer både på og utenfor banen. Men formann Mathisen vil ikke å svartmale situasjonen på Åråsen.
    – Vi har en klar plan og strategi på økonomien. I tillegg er og blir vi en klubb som må være offensiv. Det ligger i klubbens natur, og det skal vi fortsatt være, sier Mathisen.
    Eidholm har som siviløkonom nesten 30 års erfaring fra næringslivet – både som direktør og senere i mange forskjellige styrefunksjoner. Den erfaringen kan komme godt med i LSK nå.
    – Jeg har vært med på prosesser i bedrifter som både har gått bra og dårlig. Å drive en fotballklubb er litt annerledes enn å drive en bedrift fordi ting er litt mindre forutsigbart. Men mye er også likt. Man må bygge opp en organisasjon som også tåler litt dårligere tidene. I LSK må vi nå lære av det som er gjort og se framover. Alt kan uansett ikke forandres på kort tid siden LSK har mange langsiktige avtaler å forholde seg til, sier Eidholm

  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    VG-papir

    Kiko eneste LSKer på ukens lag i VG med 6 poeng:
    God kamp så lenge LSK orket. Veldig offensiv i tankegangen. Høy pasningskvalitet og stor arbeidsvilje.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      RB

      Meniskskade for Otto

      LILLESTRØM:
      Otto Fredrikson kan bli klar til kampen mot Lyn. Flere andre LSK-spillere er også på vei tilbake.

      Av Morten Svesengen
      Publisert 01.07.2008 - 11:00 Oppdatert 01.07.2008 - 11:27

      MR-undersøkelsen mandag viste at Otto Fredrikson pådro seg en meniskskade på oppvarmingen før Strømsgodset-kampen lørdag. Men likevel kan den finske LSK-keeperen bli spilleklar til hjemmekampen mot Lyn kommende helg.
      – Det er ikke sikkert Otto trenger å operere. De neste dagene vil avgjøre om han kan spille med skaden eller ikke, sier LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen.
      John Anders Bjørkøy blir trolig klar til Lyn-kampen etter den lille hjernerystelsen han pådro seg.
      – Jeg regner med at han er klar om et par dager, sier fysioterapeuten.
      Marius Johnsen trener fotball annenhver dag, og er foreløpig ikke aktuell for 90 minutter.
      – Marius har fortsatt litt vondt, og derfor trener han ikke fotball hver dag. Han kan være med på benken, men en hel kamp kan han foreløpig ikke spille, mener Karlsen.
      Pål Steffen Andresen er så vidt i gang igjen med trening med ball etter sin lyskeskade.
      – Han mangler det siste lille før han kan ta i for fullt. Det har tatt noe lengre tid enn vi håpet med Pål Steffen, men det går framover med ham, sier Karlsen

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        RB


        GJESTETRENING: John Arne Riise trener med LSK. FOTO: TOM GUSTAVSEN

        Tapte mot broren – klar mot Lyn

        LILLESTRØM:
        Bjørn Helge Riise får ekstra inspirasjon av broren John Arne på LSK-treningene framover. Men han tapte første duell.

        Av Morten Svesengen
        Publisert 01.07.2008 - 11:00 Oppdatert 01.07.2008 - 11:30

        John Arne Riise skal være med på LSK-treningene de neste par ukene før han starter oppkjøringen i sin nye klubb Roma.
        Mandag var han på sin første trening, og det ble naturligvis en brødreduell med Bjørn Helge. Og storebror John Arne vant.

        Likte nivået
        – Selvfølgelig, sier den Roma-klare storebroren med et smil om munnen.
        Han var også godt fornøyd med nivået på LSK-treningen.
        – Her er det så mange gode spillere at jeg ikke kan skjønne annet enn at LSK vil klatre på tabellen, sier han.
        Da trengs kanskje lillebror Bjørn Helge på banen.

        Klar mot Lyn
        Han valgte å stå over mot Strømsgodset, men LSK-Riise er optimistisk med tanke på at han er tilbake mot Lyn søndag.
        – Jeg følte ikke at jeg hadde trent nok før kampen mot Strømsgodset til at det var lurt å spille. Med en uke til med trening, er jeg klar, lover Bjørn Helge.

        Kommentar

        • dennis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 872

          #5
          Arild Sundgot


          litt info om Sundgot på siste linjene...

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Fædrelandsvennen

            Selv er Bjarmann, sammen med Henning Berg, linket til gamleklubben Lillestrøm i en ny manager/trenerkonstellasjon etter at Tom Nordlie fikk sparken. Bjarmann sier han ikke har hørt noe.

            - Jeg har ikke fått noen forespørsel fra Lillestrøm og det eneste jeg tenker på er å gjøre jobben min i Lyn, sier den tidligere midtstopperen.
            http://fotball.fvn.no/eliteserien/article111703.ece

            Kommentar

            • Ted
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2005
              • 127

              #7
              – Tippeligaen tilbake på NRK

              Foto: Aftenposten
              Etter flere års avbrekk skal det på nytt være klart for norsk fotball på NRK.
              Bør NRK bruke penger på fotball?

              Selvsagt. Arne Scheie og eliteserien hører sammen.
              Ja, så lenge de kutter ut Tore Strømøy som helgeunderholdning.
              Nei. Gi det til Semb og TV2
              Bryr meg ikke. Sniker meg uansett unna lisensen.


              Annonse


              BETALTE EN MILLIARD:


              TV2 og Telenors fotballavtale for norsk toppserie utløper i år, men avtalen for cup og landslagsfotball utløper neste år.
              Denne gangen har Fotballforbundet delt opp rettighetene i 23 ulike pakker, og man håper på budkamp om alle disse pakkene.
              Ved forrige korsvei betalte TV2 og Telenor 1 milliarder kroner for fotballrettighetene.



              Den nye fotballavtalen underskrevet i dag, etter hva Kampanje erfarer. NRK skal ha sikret seg rettighetene til deler av Tippeliga-kampene.
              Da vil det komme frem at Telenor mister rettighetene til å sende fotball på TV og på internett, og dermed ble den store fotballtaperen i kampen om medierettighetene.
              Samtidig åpner den nye medieavtalen for at NRK får et etterlengtet comeback på den norske fotballarenaen, men at også TV 2-sjef Alf Hildrum sikrer seg rettighetene til å vise deler av den norske fotballen i årene som kommer.
              Les også: Reddet TV2-fotballen på overtid
              Forhandlinger avsluttet
              Det betyr at selgerne av den norske fotballen, Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF), er i mål med prosessen med å selge medierettighetene på tv, internett og bredbånd knyttet til Tippeligaen, Adeccoligaen, Toppserien, landskampene og cupen.
              Men verken toppsjefen i Norsk Toppfotball, Niels Røine, eller mediesjefen i Norges Fotballforbund, Knut Kristvang, har de siste dagene ønsket å kommentere hvor i forhandlingene man har stått og eventuelt hvor nær man er en løsning.
              - Vi har ikke noe nytt å fortelle, sier Røine, som også sitter i fotballens forhandlingsutvalg.
              Spesialsydd NRK-pakke
              Rettighetspakken kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas har sagt seg villig til å bruke penger på, er pakke 2 . Pakke 2 er den nest største tv-pakken og innholder blant annet retten til å sende én Tippeligakamp lørdag, alle kampene i Adeccoligaen og cupen.
              Det er denne pakken som Bjerkaas nå skal ha sikret seg, og det på dagen da allmennkringkasteren feiret sitt 75-årsjubiluem.
              Flere Kampanje har snakket med mener denne pakken hele tiden har vært spesialsydd for NRK av selgerne NFF og NTF.
              Tippekamp på lørdag
              For NRK kan en slik pakke åpne for tippekampen lørdag ettermiddag igjen. Med alle Adecco-kampene og en Tippeliga-kamp på toppen, kan det etter flere års avbrekk være klart for gamle og gode NRK-ettermiddager med norsk fotball igjen på sendeskjemaet til statskanalen.
              I pakke 2 ligger også den norske cupen og dermed kan NRK-sporten få muligheten til å bygge opp et «Norge rundt»-konsept rundt den norske cupen.
              Hvor mange penger NRK brenner av på norsk fotball har det ikke lykkes Kampanje å få bekreftet, men det er grunn til å tro at dette er pakke som koster titall millioner kroner i året i bare rettighetskostnader. Prisen kan ha nærmet seg så mye som 50 millioner kroner.
              Revansje fra sist
              Derned kan kringkastingssjefen demme opp for deler av seerfallet i sommerhalvåret. Norsk fotball på skjermen kan være med på bidra til at Bjerkaas bremser opp fallet NRK1 har opplevd i seermarkedet de siste årene.
              Samtidig vil et slikt utfall av fotballforhandlingene gi NRK en revansje fra sist gang i 2005. Den gang var det NRK som ble den store fotballtaperen etter at daværende kringkastingssjef, John G. Bernander, gikk sammen med TV3-eier, Modern Times Group, om et felles bud på norsk fotball.
              Den gang var Bernander så sikker på at NRK hadde sikret seg fotballavtalen, at kringkastingssjefen gikk ut på Kveldsnytt kvelden før budfristen gikk ut, og fortalte det norske folk at NRK hadde sikret seg fotballen.
              Opptreden i Kveldsnytt satte imidlertid sinnene i kok i TV 2, og daværende TV 2-sjef Kåre Valebrokk sydde i løpet av natten sammen et nytt og bedre bud sammen med Telenors TV-divisjon, Telenor Broadcast.
              Nå ser det imidlertid ut til at allmennkringkasteren på Marienlyst gjør comeback på fotballbanen.
              Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Tippeligaen
                MISTER TO UKER: Otto Fredrikson. Foto: Solum, Stian Lysberg/SCANPIX



                LSK slapp med skrekken


                Otto Fredriksons skade var mindre alvorlig enn forventet.
                LSKs finske førstekeeper skadet kneet under oppvarming til seriekampen mot Strømsgodset, og måtte overlate plassen til Lars Ivar Moldskred.
                Otto Fredrikson la seg under kniven torsdag morgen. På Åråsen fryktet man at spilleren ville miste resten av sesongen.
                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft kan imidlertid berolige fansen.
                - Det viser seg at han er tilbake allerede om to uker, sier Fjørtoft til TV 2 Sporten.
                Dermed setter vridningen kun en stopper for kampene mot Lyn og Fredrikstad, og er trolig tilbake til hjemmekampen mot Bodø/Glimt 20. juli.
                Reservekeeper Moldskred står kampene Fredrikson går glipp av, mens keepertrener Frode Grodås sitter på benken.

                SEND «PLING» TIL 1984 FOR GRATIS SCORINGSVARSEL FOR DIN FAVORITTKLUBB

                SPILL TIPPELIGA-MANAGER GRATIS HER OG VÆR MED I KAMPEN OM EN ISUZU D-MAX TIL 320.000 KRONER
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  TV2 Sport



                  - Som å signe en landslagsspiller

                  Bjørn Helge Riise har gjenoppstått - i hvert fall Jan Åge Fjørtofts øyne.

                  LSK-esset Bjørn Helge Riise har gått sammenhengende skadet siden før seriestart. Det har klubben virkelig fått merke.
                  Før helgens kamp mot Lyn ligger Lillestrøm nest sist på tabellen, med kun HamKam dårligere plassert.
                  Trener Tom Nordlie har prøvd, feilet, blitt veiet og funnet for lett siden Riise junior sist mønstret i gult og svart.
                  Etter mye frem og tilbake, føler manager Jan Åge Fjørtoft at han endelig kan smile med tanke på vingspillerens sportslige fremtid.


                  TILBAKE: Bjørn Helge Riise er tilbake. Foto: Rakke, Morten/SCANPIX

                  - Bjørn Helge Riise tilbake er som å signe en norsk landslagssspiler som debuterer mot Lyn, sier Fjørtoft til TV 2 Sporten.

                  Og roser spillerens formkurve.

                  - Bjørn Helge ser veldig god ut på trening. Så er det viktig for oss rundt ham å si at «Roma ble ikke bygget på en dag», og «det er ikke alltid du klarer å gå på vannet første gang du prøver», sier Fjørtoft og smiler.

                  Se video her:

                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.

                  Kommentar

                  • fugla4ever
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2005
                    • 212

                    #10
                    Johnsen og Kippe gleder seg til søndag
                    Med Lyn som neste motstander hjemme på Åråsen har trener Erland Johnsen og kaptein Frode Kippe begynt å jobbe med vinnerformelen.

                    Av: Ole Kristian Bakkene

                    Det ble tap mot Strømsgodset på Marienlyst stadion forrige helg. Deretter tok LSK-spillerne en lang prat i garderoben om hva som hadde gått feil.
                    - Garderobediskusjonen gikk på hva vi gjør når vi kommer i de forskjellige situasjonene. At vi sleit når vi kom under i andre omgang. Da ble vi paniske og stressa, og vi fungerte ikke på den måten vi veit vi kan. Det ble litt mye tut og kjør, og strukturen på det offensive spillet var borte. Vi pratet også om hva vi kan gjøre i forhold til disse tingene, og hva vi må bedre oss betraktelig på. Vi har prestert svakt helt siden i fjor, sier Frode Kippe til LSK.NO.
                    - Kvalitetsmessig har vi en meget bra spillergruppe som i fjor kjempet i toppen av norsk fotball. Da var også mange med på de forskjellige landslagene. Vi har siden det ikke fungert som et kollektiv. I perioder har vi prestert bra, og andre perioder for dårlig. Vi må ha jevnere prestasjoner. Det håper jeg vi får til så raskt som mulig i høstsesongen. Vi har ikke hatt så lang tid med det nye trenerteamet, og det blir spennende å se hva vi klarer å få til utover høsten.

                    Erland Johnsen er optimist, og er glad to viktige spillere nå kommer tilbake fra skadeopphold.
                    - Utfordringen i å ta over LSK har vært stor, og det er kjempemoro å få være med å trene et storlag som Lillestrøm. Vi har et bra team, og vi er optimister i forhold til framtiden. Med tanke på at vi får
                    tilbake spillere som Bjørn Helge Riise og Marius Johnsen vil vi også ha flere alternativer når laget skal tas ut. Keepersituasjonen endret seg forrige helg, men vi har full tillit til Lars Ivar Moldskred.
                    - Grunnen til at jeg trekker fra nettopp Bjørn Helge og Marius er at de er landslagsaktuelle spillere som er flinke til å bidra. De gir mye av seg selv, og ikke bare som fotballspillere, men også som
                    personer.

                    Han sier dette om motstanderen Lyn som LSK møter på Åråsen klokka 18:00 på søndag.
                    - Lyn er et lag vi har prestert godt mot tidligere. De er en klubb som sliter med utenomsportslige ting, men Henning Berg har tatt ut et lag som presterer på banen. Likevel har vi en revansjesugen gjeng som er klare på søndag. Vi er ikke så veldig opptatte av motstanderen. Vi skal gi alt uansett.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      LSK Zone 3/7

                      Kippe: - Vi skal reise oss mot Lyn

                      Søndag klokka 18:00 spiller LSK mot Oslo-klubben Lyn på Åråsen. Frode Kippe mener at det nå er på tide at LSK reiser seg, og virkelig starter klatringen på tabellen. Motstander Lyn mener han dette om:
                      - Lyn er et lag vi hadde godt tak på i fjor. Vi slo de tre ganger. Først 3-1 på Åråsen. Deretter 4-0 på Ullevaal i serien, og 1-0 i cupen. Likevel er de ikke et dårlig lag. De har vist at de er veldig solide i år, og at de har mange spennende spillere. Det blir nok ikke en enkel kamp, men vi får prøve å være kompakte bakover. Lyn er effektive foran mål, og dermed må vi ikke gi de for mange muligheter. Vi går for å holde nullen bakover.

                      Derfor. Ikke glem å sikre det billetter til hjemmekampen mot Lyn på søndag. Kampstart mot Oslo-klubben er 18:00. Les mer om billetter her: http://www.lsk.no/?aid=9094237

                      Kjøp
                      billett til oppgjøret her: http://www.billettluka.no/SearchArra...009-06-27&Type=




                      LSK-Ostepop i flere butikker
                      For en knapp uke siden ble LSK-Ostepop lansert på LSKs fotballskole på Lillestrøm stadion til stor jubel fra fotballskolens deltagere. Pressen møtte opp og LSK-Ostepop har fått riksdekkende oppmerksomhet, og kan snart finnes i din lokale butikk. Fra slutten av denne uka finner du LSK-Ostepop i disse butikkene:
                      Rema 1000 Lillestrøm, Rema 1000 Strømmen, Rema 1000 Kjeller, Rema 1000 Gjerdrum, og Prix Skedsmokorset.

                      Ønsker du LSK-Ostepop i din butikk? Kontakt markedskonsulent Gard Hauge på telefon: 922 85 020 eller mail: gard@lsk.no




                      Bort i ferien?
                      Skal du bort i ferien, men er fortsatt interessert i å få de siste nyhetene om LSK? Da bør benytte deg av LSKs mobile portal: http://wap.lsk.no. I løpet av sommeren vil wap-siden være oppdatert i takt med hovesiden på http://www.lsk.no.

                      Vi kommer til å gjøre det enkelt for deg å følge LSK gjennom hele sommerferien. Følg med på wap-sidene.

                      God sommer!

                      Sportslig hilsen fra LSK

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        RB


                        UT PÅ TUR: Espen Søgård (t.h) og lagkameratene i LSK sponser busstur på Frode Thai Johansen og Kanari-Fansen. FOTO: ANDERS LØVSTAD

                        Trenger all støtte

                        ÅRÅSEN:
                        Til bortekampen mot Fredrikstad 13. juli sponser LSK-spillerne busstur på Kanari-Fansen. Håpet er at mange kanarifugler på tribunen vil hjelpe LSK til sesongens første borteseier.

                        Av Anders Løvstad
                        Publisert 04.07.2008 - 07:45 Oppdatert 04.07.2008 - 07:46

                        Sesongens fem første bortekamper i serien har endt med fem tap for LSK.

                        Neste bortekamp er mot serietoer Fredrikstad.

                        – Vi ønsker å snu bortetrenden, og sammen med Kanari-Fansen ser vi en fin mulighet til å lage en god gimmick av dette. Det er noe typisk LSK over det her, sier Espen Søgård.

                        Trenger støtte
                        – Vi spillerne vil vise at vi bryr oss om klubben, og vi er ikke fornøyd med situasjonen vi er oppi. Vi gjør så godt vi kan, og vi veit folk setter pris på det vi gjør. Vi trenger all den støtten vi kan få fra folk rundt, og nå putter vi inn litt penger for å få hjelp til å ta våre første bortepoeng, sier Søgård og lagkamerater har gitt 1000 kroner hver til bussturen.
                        – Det må være lov å si at Kanari-Fansen har imponert mer enn dere i år?
                        – Det er det ingen tvil om. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; Vi har landets beste supportere. De støtter oss i medgang og motgang. De legger ned utrolig mange dugnadstimer på Åråsen, og de reiser land og strand rundt for å støtte oss. Slike fans må settes stor pris på, for uten dem hadde det vært ganske trist å løpe rundt på Åråsen.

                        – Helt enestående
                        Sikkerhetsansvarlig i Kanari-fansen, Frode Thai Johansen, er både imponert og fornøyd med spillerne.
                        – Det at spillerne gir noe tilbake på denne måten er enestående i Norge. De viser at de setter pris på oss, og det gir meg en helt utrolig fin følelse. Helt enestående, sier Johansen.
                        – Hvor mange kommer nå til å ta turen ned til Fredrikstad?
                        – Det vil bli fire, kanskje fem busser som drar nedover. Spillerne sier indirekte med dette at de trenger oss på kampen. Samtidig koker fotballen i Fredrikstad fortiden. De tror jo at de har vunnet serien allerede, det har de ikke. Men det gjør at man ikke bare kan dra til Fredrikstad å tro at man får billett, for det gjør man ikke. Vi håpet på flere enn de fem prosent av stadionkapasitet vi har krav på, for det er mange som støtter Sportsklubben selv om laget sliter, men vi får nok ikke mer enn ca. 800 billetter.
                        For dem som ønsker plass på bussene som spillerne setter opp, er det førstemann til mølla som gjelder.
                        Man går inn på www.kfl.no, der finner man link til påmelding. Tilbudet gjelder bare for medlemmer av Kanari-Fansen eller LSK.



                        Om samme sak i TV2 Sport:

                        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.
                        Last edited by RSP; 04.07.2008, 10:19.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Tips


                          STORTALENT: Fredrik Gulbrandsen (15 år) er et av Norges største talenter i sin aldersgruppe.

                          - Drømmen er Barcelona

                          (02.07.2008 13:25)


                          Tom Gulbrandsens sønn Fredrik har store ambisjoner.

                          av Kasper Wikestad

                          Tom Gulbrandsen har over 307 kamper i Norges øverste divisjon, og er på åttendeplass i antall spilte toppserie-kamper gjennom tidende. Nå vil sønnen Fredrik gå i fars fotspor.

                          Fredrik Gulbrandsen har ikke fylt 16 år enda, men har kontrakt med Lillestrøm, og en fremtid så lys at han burde bruke solbriller. For den unge spissen er ett av Norges største talenter.

                          Ett trinn av gangen
                          Enn så lenge er nok faren hans best kjent. Tom Gulbrandsen, bare kalt ”Bukken” i Lillestrøm står oppført med hele 307 kamper i toppserien. Mangeårig helt i Lillestrøm, og nå er han tilbake som spillerutvikler i klubben. Han tror sønnen kan nå langt, men er opptatt av at han tar ett skritt av gangen.

                          - Det som er viktig er at han tar ett trappetrinn av gangen. Når han har kommet opp på et nytt trinn, kan han stoppe der litt, kikke seg rundt, og bli komfortabel med det nivået før han tar enda et steg, sier far Gulbrandsen til TIPS.

                          For det nivået Fredrik er på nå, er allerede imponerende den unge alderen tatt i betraktning. Han er fast inventar på G16-landslaget, og han hospiterer med Lillestrøms A-lag.

                          - Jeg blir tatt godt vare på i klubben. Men jeg kjenner allikevel ikke helt nivået som må til for å en dag kunne ta steget til A-lagsnivå. Men jeg har ikke hastverk, jeg er kun 15 år. Men at jeg får hospitere med A-laget gjør at jeg ser det kan være mulig å nå dit en eller annen gang, sier Gulbrandsen junior.

                          Lærer av far
                          Og at han har en far som vet nøyaktig hva som skal til for å lykkes, er ingen ulempe.

                          - Han tar vare på meg. Han har hauger med erfaring, og han deler veldig mye av det med meg.

                          - Jeg kan hjelpe til i tyngre perioder, skyter far Gulbrandsen inn.

                          - Jeg kjenner Fredrik godt, og jeg kan se når han har det tungt. Da kan jeg trå til og hjelpe han over kneik, fortsetter han.

                          Drømmer om Barca
                          Som de fleste fotballspillere på 15 år, har Fredrik store drømmer for fremtiden.

                          - Den største drømmen handler om England, avslører han.
                          Men noen favorittklubb på øyriket har han ikke. Det har han derimot i Spania.

                          - Barcelona, svarer han. Men den drømmen er så stor at han omtrent ikke tør å tenke den. Den mest kortsiktige drømmen handler om Åråsen.

                          Og det kanskje ikke så rart. Da Fredrik vokste opp så han faren klinke kula i krysset til motstanderne utallige ganger på Lillestrøms hjemmebane. Det har han lyst til å gjøre selv en gang også.
                          - Ja, score på Åråsen hadde jo vært noe, smiler han.

                          ”Bruse”
                          Fredrik Gulbrandsen er en hurtig, aggressiv spiss. Han er eksplosiv og sterk i kroppen. God til å utfordre en mot en. Og han skal i følge faren også ha et hode som gjør at han kan ta steget opp.

                          - Han er klar i forhold til de ambisjonene han har. Han er innstilt på å nå langt, og han har en idé om hva som kreves, sier ”Bukken”
                          Fredrik har enda ikke fått noe kallenavn, men det nærliggende kan jo være ”Bruse”, som sønn av sin far.

                          Det er ikke mange unge spillere som har gått gradene i Lillestrøm for så å bryte gjennom på A-laget de senere årene. Det kan det bli en forandring på med Fredriks generasjon.

                          - Man har tatt grep i forhold til det i Lillestrøm, og nå jobbes det bra, sier Tom Gulbrandsen som er en viktig del av det arbeidet som gjøres med de yngre spillerne i klubben.

                          - Vi har skapt en arena der det er trygghet og muligheter for å bli god, mener han. Også kreves det selvsagt et godt stykke arbeid. Det vet Fredrik.

                          - Det holder ikke med talent. Innsats og hardt arbeid er første kriterium. Men det er ikke noe problem, jeg jobber beinhardt, sier Fredrik, og får støtte av G16-landslagstrener Bård Flovik.

                          Viser fremgang
                          - Fredrik har gjort store fremganger det siste året, og det gjør at han nå har etablert seg i en landslagstropp. Han er svært talentfull, men om han har det som skal til for å bryte gjennom, gjenstår ennå å se, sier landslagstreneren til TIPS.

                          - Jeg vil ikke hause opp noen, men det virker som han blir matchet bra i klubben han er og han viser klar fremgang, er skussmålet fra Flovik.

                          Så gjenstår det å se om Fredrik Gulbrandsen en dag kan være med å bringe entusiasmen tilbake i en klubb som har slitt tungt denne sesongen.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Status før runden

                            Lillestrøm - Lyn Oslo (Søndag kl. 18.00)
                            Lillestrøm (13): Førstekeeper Otto Fredriksson ute. Bjørn Helge Riise, Marius Johnsen og Pål Steffen Andresen er usikre. Vidar Riseth soner karantene for gule kort.

                            Lyn Oslo (5): Christian Bring, Guastavino og Jimmy Tamadi ute for hovedstadsklubben. Paul Obiefule er tilbake fra karantene.

                            Tilsvarende kamp i fjor: 3-1

                            Dommer: Svein-Erik Edvartsen, Hamar.

                            Kommentar

                            • Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

                              #15
                              rb.no

                              KLAR: Bjørn Helge Riise i sprint på den siste treningen foran Lyn-kampen. FOTO: KAY STENSHJEMMET
                              Riise starter mot Lyn

                              ÅRÅSEN:
                              Bjørn Helge Riise er tilbake i LSKs førsteoppstilling for første gang denne sesongen.
                              Av Morten Svesengen
                              Publisert 04.07.2008 - 16:30 Oppdatert 04.07.2008 - 18:15
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden

                              LSK-treningen fredag tyder på at kantspilleren starter på venstresiden på midtbanen mot Lyn søndag.

                              – Jeg er klar og jeg er i troppen, så er det opptil Erland (Johnsen) å bestemme om og hvor jeg eventuelt skal spille, sier Riise.

                              Bertheussen fra start

                              Hele formasjonstreningen fredag spilte Riise ute til venstre på midtbanen, mens Karim Essediri ser ut til å bli foretrukket i den høyre kantrollen.
                              Det betyr at både Simen Brenne og John Anders Bjørkøy starter på innbytterbenken.
                              I Vidar Riseths (karantene) og Pål Steffen Andresens (på vei tilbake etter lyskeskade) fravær, får Eirik Bertheussen sjansen fra start for første gang for LSK i Tippeligaen.
                              Han danner stopperduo med kaptein Frode Kippe.

                              Venter med Andresen

                              Andresen er blitt testet denne uka med tanke på spill, men LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen forteller at de ikke vil ta noen sjanser med stopperen.
                              – Kampen søndag kommer litt tidlig for Pål Steffen, sier Karlsen.

                              Slik er LSKs sannsynlige lagoppstilling (4-4-2): Lars Ivar Moldskred – Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Karim Essediri, Espen Søgård, Khaeld Mouelhi, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Olivier Occean.

                              Last edited by Kanarifugl84; 04.07.2008, 17:51. Begrunnelse: kosmetikk

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                lsk.no



                                LSK-TV: Før LSK-LYN

                                Med strålende solskinn og meget gode treningsforhold på Åråsen stadion på fredag gjorde Erland Johnsen klar troppen før søndagens kamp.

                                Av: Ole Kristian Bakkene

                                Alle var mer eller mindre med på fredagens treningsøkt. Kun Ciise trente alternativt, mens Otto Fredrikson fulgte våkent med fra tribuneplass. Finnen er uaktuell til søndagens kamp etter at han pådro seg en meniskskade i oppvarmingen før kampen mot Strømsgodset forrige helg.

                                Erland Johnsen var glad for å få både Bjørn Helge Riise, Marius Johnsen, og muligens også Pål Steffen Andresen klare til oppgjøret mot Lyn. Oppskriften på hvordan man skal slå Lyn er slik:
                                - Vi må bli enda mer gjerrige bakover. Vi lot Strømsgodset få litt for mange sjanser. Vi må produsere flere sjanser framover, og være enda mer effektive foran mål. Et mål på fem sjanser er ikke bra nok. Vi må gjøre det vanskelig for Lyn-forsvarerne.

                                LSK-TV tok også en prat med Bjørn Helge Riise og Eirik Bertheussen. Riise er meget glad for endelig å være tilbake. Han fikk torsdag klarsignal, og ga 100% på treningen på fredag. En annen som også er kjent for å gi 100% uansett er Eirik Bertheussen som mest sannsynligvis får mulighet fra start på søndag.

                                Kampstart mot Lyn hjemme på Åråsen på søndag 18:00.

                                Gå videre til LSK-TV for å se intervjuene med Erland Johnsen, Bjørn Helge Riise, og Eirik Bertheussen

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  RB: Fellus til 2010

                                  ÅRÅSEN: Dan Alberto Fellus har signert en kontrakt som binder ham til LSK ut sesongen 2010. Det var ventet at den 20-årige spissen skulle undertegne proffkontrakten denne uka.
                                  - Jeg er veldig fornøyd med å få denne sjansen, sier Fellus, som tidligere har spilt for Bøler, Vålerenga og Gjøvik/Lyn.
                                  Fram til nå har LSK tatt en risiko ved å bruke Fellus, siden den økonomiske kompensasjonen til Gjøvik/Lyn ikke var avtalt. I forbindelse med Fellus-signeringen har LSK nå avtalt at Gjøvik-klubben får 260000 kroner for spissen. Da kan det også være duket for Tippeliga-debut for Fellus.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Nettavisen

                                    - Tror kanskje de savner meg

                                    MERKELIG: Shane Stefanutto innrømmer at det var noe merkelig at LSK hentet inn en ny venstreback da han storspilte i fjor. Foto: Kyrre Lien ( Scanpix )

                                    - Jeg storspilte. Likevel hentet LSK Marius Johnsen. Merkelig, sier Shane Stefanutto før møtet med gamleklubben.

                                    Av Dag Langerød

                                    ULLEVAAL (Nettavisen): Han startet 23 kamper i serien, var innpå i alle og vant også cupen med Lillestrøm i fjor. Han var lenge også klar til å skrive under på en ny kontrakt med romerikingene.
                                    Så hentet Lillestrøm Marius Johnsen.
                                    Da sa Shane Stefanutto: «Vent nå her!»

                                    - Litt spesielt
                                    Søndag møtes Stefanuttos Lyn og gamleklubben LSK.
                                    - Litt mer spesielt enn vanlig blir det. Det forstår vel alle. Jeg var jo der i fire år, sier han til Nettavisen.
                                    - Men jeg har ikke noe dårlig følelse overfor klubben. Det var ingen vonde følelser da vi skiltes, legger han til.
                                    Likevel klarer han ikke å legge skjul på at han lenge var klar til å bli også videre i klubben.
                                    - Tom (Nordlie) ville vel egentlig at jeg skulle skrive under i mars i fjor. Før sesongen. Det var jeg også egentlig klar for å gjøre. Så ble forhandlingene utsatt. Hvorfor vet jeg ikke. Kanskje de ville se meg an? Det får jeg vel aldri vite. Men det tok tid. Plutselig hentet de så Marius Johnsen. Det forandret alt, sier han.
                                    - Det var egentlig litt merkelig. Jeg spilte egentlig bedre og bedre. Likevel hentet de altså Marius. Men det er egentlig greit. Klubben tenker på seg. Og jeg tenker på meg, fortsetter Stefanutto.

                                    - Gjorde feil
                                    Kasey Wehrman sa tidligere i år til Nettavisen at han mente Lillestrøm gjorde en klar feil da de solgte ham til Fredrikstad. Stefanutto vil ikke gå like tøft ut på egne vegne.
                                    - Jeg er enig med Kasey i at de gjorde en feil da de kvittet seg med ham. Han var en leder. Jeg derimot er jo bare en venstreback. Men jeg håper de savner meg. Jeg tror kanskje de savner meg i garderoben. Og kanskje fotballmessig også, sier han

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      RB


                                      ERSTATTER: Eirik Bertheussen (til høyre) overtar plassen i LSKs midtforsvar i Vidar Riseths karantenefravær. FOTO: KAY STENSHJEMMET

                                      "Biffen" får smake indrefilét

                                      ÅRÅSEN:
                                      Eirik "Biffen" Bertheussen har flere lange skadeperioder enn antall kamper i førsteoppstillingen i sin LSK-karriere. Mot Lyn i morgen starter han for første gang i Tippeligaen.

                                      Av Morten Svesengen
                                      Publisert 04.07.2008 - 22:00 Oppdatert 05.07.2008 - 14:33

                                      Karantenen til Vidar Riseth og skaden til Pål Steffen Andresen åpner for 24-åringen på stopperplass mot Lyn.
                                      – Nå som det endelig ser ut til at jeg får sjansen fra start, har jeg planer om å gripe muligheten, lover Bertheussen.
                                      På to og en halv sesong på Åråsen har Tromsø-gutten vært forfulgt av uhell.
                                      Derfor har han også sjelden fått sjansen i LSKs startoppstilling.
                                      Fire kamper i Royal League (to fra start), cupkampen mot Eidsvold Turn i år og tre kamper som innbytter i Tippeligaen er midtstopperens beholdning.
                                      Da han kom inn som innbytter mot Viking i mai, var det faktisk første gang han spilte for LSKs a-lag på Åråsen.
                                      – I perioder har det vært veldig frustrerende å være på sidelinja, og på et tidspunkt i fjor lurte jeg på om jeg noen gang kom til å spille fotball igjen, forteller Bertheussen.

                                      Alltid nye uhell
                                      En skade som i utgangspunktet skulle holde forsvarsspilleren på ute i seks uker, endte med et avbrekk på ni måneder.
                                      – Det var vanskelig å holde motivasjonen oppe. Hver gang jeg følte at jeg var på gang, fikk jeg en ny smell i trynet. Siden jeg kom til LSK, har det vært slik at det alltid har skjer noe når mulighetene har vært der.
                                      – Du må passe deg for alle trapper og potensielle feller fram til søndag nå da?
                                      – Jeg kan garantere deg at jeg skal holde meg helt i ro. Denne sjansen skal jeg ikke la gå fra meg, fastslår gutten som fikk klengenavnet "Biffen" da han kom til Åråsen.
                                      Det var blant annet søndagens stopperkollega Frode Kippe som bidro til at Bertheussen bare går under navnet "Biffen" på Åråsen.
                                      – Du kan vel si at han var litt velbygd når han kom til oss. Derav navnet "Biffen". Jeg tror til og med at han liker det ganske godt, sier Kippe med et smil om munnen.

                                      – En typisk kampspiller
                                      Om de to sammen kan ordne biffen i møtet med Lyn-spissene i morgen, gjenstår å se. Det blir i hvert fall ikke fordi de har spilt mye sammen.
                                      Bare i bortekampen mot Brøndby i Royal League høsten 2006 (1-1) og mot Eidsvold Turn i cupen i år (0-1) har de to startet sammen i LSKs midtforsvar.
                                      – "Biffen" har spilt flere gode andrelagskamper i det siste, og er i god form. Jeg føler meg trygg på at det vil gå bra, sier Kippe.
                                      Bertheussens evne til å ta ut sitt beste i kamper taler også til hans fordel. På trening imponerer han sjelden like mye.
                                      – Eirik er en typisk kampspiller. Vi jobber med ham for at han skal bli bedre også på trening, men foreløpig er det først og fremst i kamper han leverer det vi forventer. Så lenge Vidar og Pål Steffen er ute, var det ingen tvil om at han skulle få denne sjansen, sier LSK-trener Erland Johnsen.

                                      Fra start i Tromsø
                                      Bertheussen er enig med treneren i at han som regel er best når det spilles kamper.
                                      – Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik, men det har alltid vært noe helt annet med kamp enn trening for meg. Jeg har vært en typisk kampspiller, sier Bertheussen.

                                      PS! Kampen mot Lyn blir ikke Bertheussens første fra start i Tippeligaen.
                                      I 2003 startet han én kamp for Tromsø – borte mot Bryne (1-6).

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #20
                                        Fra Aftenposten

                                        - Ikke synd på LSK


                                        Av: Aslân W.A. Farshchian
                                        Publisert: 05.07.2008 kl. 18:02

                                        Men Shane Stefanutto er overrasket over gamleklubben.




                                        SYNES IKKE SYND PÅ LSK: Shane Stefanutto synes det er overraskende at LSK har gjort det så dårlig, men synes ikke synd på gamleklubben. ( Foto: Digitalsport )

                                        KRINGSJÅ: Shane Stefanutto forlot topplaget Lillestrøm til fordel for middelhavsfarer Lyn. Trodde man. Nå er situasjonen en helt annen. Etter snart halvspilt serie Lyn for alvor med i medaljekampen, mens Lillestrøm ligger nest sist. I morgen møter australieren sine gamle lagkamerater for første gang siden Bosman-overgangen i vinter.


                                        - Jeg har tenkt litt på det i det siste, og det betyr litt for meg å spille mot LSK. Jeg har lyst til å vise meg frem fra min beste side, har fortsatt venner i nærområdet og bor selv på Rælingen med Romerikes Blad som lokalavis. Så jeg følger med, sier Stefanutto.
                                        Han synes det er rart at gamleklubben har skuffet så enormt i serieåpningen, og bare står med ni poeng etter 11 kamper.

                                        - Det er svært overraskende, jeg trodde de ville være en medaljekandidat. Laget er ikke så forskjellig fra det man hadde i fjor, men etter det jeg har lest er selvtilliten dårlig. Slik skjer ofte med lag som sliter litt. Men jeg synes ikke synd på LSK, slik er fotballen. Av og til kommer dårlige perioder.
                                        Tror LSK frykter Lyn

                                        - Vi har teknisk gode spillere, som kan gi dem problemer. Det første vi må gjøre, er å matche dem fysisk, og vi må være bevisste på at kampen kan bli veldig tett og tøff de første 15-30 minuttene, ja, kanskje hele førsteomgangen. Klarer vi å stå imot, blir neste mål å vinne kampen. Jeg tror vi kan klare det.


                                        Venstrebacken hadde en god sesong i Lillestrøm i fjor, men da klubben hentet inn Marius Johnsen på sommeren, valgte Stefanutto å ikke fornye sin kontrakt.

                                        - Det var sånn det ble, men det er ikke noe vondt blod mellom oss. Jeg har mange venner i klubben, og er sikker på at jeg alltid er velkommen om jeg vil stikke innom og spise lunsj.


                                        I Lyn har han fått utviklet lederegenskapene sine mer. I en tropp bestående av mange unge spillere, er 28-åringen en av dem som må gå foran.


                                        - Jeg vil alltid være en av dem som snakker, og jeg vil alltid være meg selv, men jeg føler jeg har litt mer ansvar her. Jeg trives godt her og liker spillestilen. Det er potensiale i Lyn til å være i en toppklubb, akkurat nå føler jeg at vi bare er én eller to spillere fra å ha godt nok lag til å kjempe med de beste.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎