Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #41
    FotballMagasinet

    Nedturen fortsetter

    Marius Thorkildsen - 07/07 01:21



    Lillestrøm – Lyn (1-2): Tom Norlies avgang som LSK-trener var ventet å gjøre ting bedre på Åråsen. Dagens tap mot Lyn tyder imidlertid på at det må mer til en Erland Johnsen for å snu den negative trenden.

    Det begynte imidlertid bra for kanarifuglene. Allerede etter fire minutter var Olivier Ocean fremme på et innlegg fra Steinar Pedersen som kanadieren kunne stange i mål. Lyns fotrappe Espen Hoff sendte imidlertid de gulsvarte dypere ned i avgrunnen.

    Keepuhell\tabbe
    1-1 vil nok fotballkommentatorer karakterisere som symptomatisk for årets utgave av lillestrøm. I tillegg var det ikke mindre en komisk da Moldskred skle på et utspark som havnet rett i beina på Hoff. Lyn-spissen gjorde som vanelig få feil i avslutningen og la ballen lekkert i en bue over keeperen.

    Moldskred selv ville ikke karakterisere målet som en tabbe, og til romerikets blad uttalte han at det hele var et hendig uhell.
    - Det var ikke bare jeg som skled utpå der. Det er ikke noe tabbe. Kun ren skjær uflaks. Utrolig kjedelig når noe slikt skjer, men sånn er fotballen, sa Moldskred til rbnett. Hvor grensen går mellom uhell og tabber kan imidlertid diskuteres.

    Det andre målet skal Hoff ha mer honnør for. Lyn fikk et frispark på ca 20 meter som han skrudde i mål. Muren som var plassert ut av Moldskred var mer tilskuere enn hindringer og Lynspissen ordnet dermed osloklubben nok en trepoenger i årets serie. Målet var for øvrig Hoffs første frispark i tippeligaen noensinne.

    – Vi sparte det til det var viktig, sa Lyn trener Henning Berg etter kampen.

    Hadde fortjent uavgjort
    Resultatet kunne heller ikke sies å være ufortjent. LSK var til tider gode og kjøre kampen i andre omgang, presset etterlot seg imidlertid store rom for bortelaget. Kontringssterke Lyn kunne dermed lett ordnet både 1-3 og 1-4. Dette erkjente også trener Erlend Johnsen som imidlertid påpekte at et uavgjort resultat ville vært mest rettferdig.
    – Uavgjort hadde ikke vært ufortjent siden sjansene var jevnt fordelt, forteller Johnsen som videre påpeker at det faktisk har forekommet en endring i LSK etter Norlies avgang.

    – Vi har fått inn entusiasme og spilleglede. Nå må vi se på de taktiske tingene. Jeg er ikke fornøyd med å tape på hjemmebane, og det er synd på fansen som bærer oss fram, sa den tidligere Chelsea spilleren til rbnett.

    Det ser imidlertid ut til at entusiasme og spilleglede alene ikke er nok og det snakkes nok høyt i garderrobene på Åråsen om forsterkninger i forekommende transfervindu. I et på papiret sterkt mannskap er det imidlertid en utfordringen for svarbuksene og finne ut hvor den kritiske posisjonen er. Det er imidlertid klar at en notorisk målscorer ikke har vært tilstedeværende på romeriket i år.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      lsk.no

      LSK-TV: Etter LSK-Lyn

      Med nok et tap var det en skuffet gjeng LSK-TV møtte i garderoben. Bjørn Helge Riise, Espen Søgård og Erland Johnsen forteller oss hva som skjedde.

      Av: Ole Kristian Bakkene
      Foto: Scanpix

      Det ble ikke den festen som alle som er glade i LSK ønsket seg. Olivier Occean startet med scoring tidlig i kampen, men Lyn kom tilbake kjapt to ganger og vant alle tre poengene. I garderoben møtte LSK-TV en skuffet gjeng med spillere. Bjørn Helge var glad for å være tilbake, men klarte ikke å glede seg over det etter kampen. Han maner nå alle som er glade i LSK til å gi det lille ekstra for å snu dette.

      Espen Søgård var også skuffet, men sammen med Erland Johnsen så forteller gutta til LSK-TV at de ved å fortsette med gode treninger skal få resultater. At man skal klare å snu dette, og at LSK skal begynne å klatre på tabellen igjen.

      Se LSK-TV for intervjuene med Bjørn Helge Riise, Espen Søgård og Erland Johnsen

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        RB


        SKOTRØBBEL: LSK-spillerne, her representert ved Arild Sundgot, sliter mer enn sine motstanderne med å holde seg på beina, mener RBs kommentator. FOTO: TOM GUSTAVSEN

        Ute av balanse

        LILLESTRØM:
        LSKs problemer sitter ikke bare i hodet. I går skapte utstyret i motsatt ende av kroppen like store utfordringer.

        Av Morten Svesengen
        Publisert 07.07.2008 - 13:07 Oppdatert 07.07.2008 - 13:10

        Etter at Diadora inngikk avtale med LSK før sesongen 2006, har jeg sett de fleste LSK-kampene enten fra tribunen eller på tv.
        Mitt generelle inntrykk er at LSKs spillere faller oftere og lettere enn sine motstandere.
        Om det har med skoene til den italienske utstyrsleverandøren å gjøre, har jeg ikke noe vitenskapelig grunnlag for å påstå. Men jeg synes det er påfallende at LSK-spillerne skal falle lettere enn sine motstandere så fort det er vått i gresset.
        I går var det åpenbart igjen at LSK-spillerne hadde betydelig større vansker med å holde seg på beina enn Lyn-spillerne.

        Ingen skokritikk
        På Åråsen vil naturligvis ikke noen ledere, trenere eller spillere uttale seg kritisk om fotballskoene til Diadora. Tross alt er det to år igjen av den allerede inngåtte utstyrsavtalen.
        Men fra utsiden virker det åpenbart at LSK stiller med et generelt minus når det gjelder sko.
        Med noen få unntak, deriblant Pål Steffen Andresen, spiller de fleste i LSK med Diadora-sko. At LSK-spillerne skulle ha så mye dårligere kroppslig balanse enn sine konkurrenter, virker usannsynlig.
        Skoene er selvfølgelig ikke hovedårsaken til at LSK sliter på tabellen, for skoene var de samme da LSK vant cupgull i fjor høst. Heller ikke Lyns seier på Åråsen kan forklares med dårlig skotøy.
        Men om ikke Lars Ivar Moldskred hadde vært «Bambi på gresset» rett etter LSKs ledermål, slik at Lyn fikk utliknet LSK-ledelsen, kunne kampen utviklet seg annerledes på Åråsen.

        Ukloke taktisk
        Moldskred må også ta på seg litt av skylda fordi det var unødvendig å sette i gang så raskt fra eget forsvar da laget akkurat hadde tatt ledelsen 1-0.
        Dette er et annet kjennetegn ved LSK laget denne sesongen.
        Ute på banen tar spillerne taktisk ukloke avgjørelser som blir avgjørende for kamputfallet. I går kunne stadig unødvendige tilbakespill til Moldskred ført til flere baklengsmål.
        LSKs reservekeeper Moldskred hadde ikke bare problemer med å stå på beina. Han har definitivt ikke sin styrke med ballen i beina.
        Og da blir er det for meg helt uforståelig at lagkameratene ofte slår ballen tilbake til ham når de selv har både bedre tid og mulighet til å klarere ballen oppover i banen.
        LSK sliter nok fra før denne sesongen om de ikke frivillig skal skape enda mer trøbbel for seg selv. Her er det noe å ta tak i for både spillerne og trenerne.
        Situasjonen i bunnen av tabellen forandret seg ikke vesentlig for LSK med gårsdagens tap. For øyeblikket ser det ut til at trioen Aalesund, LSK og Ham-Kam skal kjempe for å unngå de to plassene som gir henholdsvis direkte nedrykk og kvalifisering.
        Det var små tegn til bedring i LSK-mannskapet igjen i går. Og nok en gang er det de positive tingene LSK må ta med seg. I tillegg må dumme feil lukes vekk. Da kan de igjen vinne kamper.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #44
          NRK: LSK jakter på spillere.

          LSK jakter på spillere.



          NRKs intervju med Jan Åge Fjørtoft, mandag 7. juli
          Last edited by sparwasser; 08.07.2008, 07:03.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #45
            Fra RB



            TETT I FORSVAR: – Vi må opptre mer kompakt enn vi har gjort så langt i sesongen, mener Vidar Riseth.FOTO: TOM GUSTAVSEN

            Riseth ber om kynisme

            LILLESTRØM:
            Vidar Riseth mener LSK må tette igjen i eget forsvar. Trønderen tror mer kynisk spill er nøkkelen for å snu trenden.
            Av Morten Svesengen
            Publisert 08.07.2008 - 06:30 Oppdatert 08.07.2008 - 07:08

            – Vi kan ikke fortsette å gi motstanderne våre god plass til å angripe. Framover blir det mye viktigere å tette igjen bakover. Vi må bli mer kyniske i vårt forsvarsspill, mener Riseth.

            Søndag sto han over med karantene, og fra sidelinja så han at LSK ga Lyn mye plass å angripe i – særlig i første halvdel av førsteomgangen.
            – Vi må opptre mer kompakt enn vi har gjort så langt i sesongen. Det handler om å ligge tett og riktig i hver lagdel, og så kan vi jobbe derfra. Lykkes vi med det, vil motstanderne etter hvert blir frustrert og gjøre feil. Da kan vi kontre på dem, tror Riseth.

            – Kunne rykket ned i 2005

            Riseth opplevde en liknende situasjon med Rosenborg i 2005. Da lå trønderne på kvalifiseringsplassen helt til fem serierunder gjensto.
            Resepten for å berge plassen i Rosenborg den gangen var den samme som Riseth nå foreslår for å snu trenden på Åråsen.
            Han ser mange likhetstrekk i LSK nå med det som skjedde på Lerkendal for tre år siden.
            – Vi hadde et meget godt lag i Rosenborg, men det hjelper ikke med mange gode spillere om man ikke opptrer godt nok som lag. I RBK valgte vi å opptre veldig kynisk da det så som verst ut. Og etter hvert kom poengene. Om vi ikke hadde gjort det, tror jeg vi hadde rykket ned i 2005, sier Riseth.
            RBK tok 13 poeng på de fem siste kampene, og endte til slutt på 7. plass. Men ned til kvalifiseringsplassen var det bare fire poeng.

            Holder motet oppe

            Riseth mener fortsatt at LSK vil klare å unngå nedrykk.
            – Det går ikke an å si at man er for god til å rykke ned, men jeg mener at vi skal være gode nok til å snu dette, sier veteranen.
            – Hvordan takler spillergruppa stadig å få nye slag i trynet i form av dårlige resultater?
            – Det er klart det er tungt. Vi er inne i en tøff periode, og jeg så mange hengehoder i garderoben før treningen mandag. Men jeg opplever også at spillergruppa holder motet oppe. Dette skal vi klare å snu sammen, mener Riseth.

            Det tror også kaptein og forsvarskollega Frode Kippe.
            – Jeg føler ikke at spillerne er i ferd med å miste motet. Vi trenger selvfølgelig en seier igjen, men samtidig er det framgang sammenliknet med tidligere i sesongen. Da tapte vi uten at vi klarte å skape noe selv, og det var mer frustrerende enn det vi opplever nå. Mot Lyn skapte vi tross alt en del sjanser. Klarer vi i tillegg å opptre mer samlet defensivt, vinner vi snart igjen, mener Kippe.

            Spillermøter mandag

            LSK-trener Erland Johnsen har heller ikke observert at de svake resultatene går ut over spillernes motivasjon.
            – Det tar fort et par dager å få en kamp som den mot Lyn ut av hodet, men jeg synes spillerne har vært flinke til det. Kvaliteten på treningene har stort sett vært bra, mener Johnsen.
            For å hjelpe spillerne litt ekstra med å fjerne Lyn-kampen fra minnet, gjennomførte Johnsen i går spillersamtale med alle spillerne som startet søndagens kamp.
            – Det var delvis fordi det var avtalt på forhånd og delvis fordi det var greit å få kampen ut av hodet så fort som mulig. I samtalene la jeg vekt på mye av det positive vi har sett hos hver enkelt spiller den siste tiden, sier Johnsen.
            Han er enig også med Riseth i at LSK-spillerne må opptre mer kynisk i tida som kommer.
            – Det er viktig at vi klarer å luke vekk enkle feil som gir oss trøbbel bakover, fastslår LSK-treneren.

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #46
              Fra NRK

              Vi mangler en ledertype


              Lillestrøm trenger en leder på banen, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

              Publisert i dag 07:57.

              Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.


              Han leter etter en rutinert spiller som kan hjelpe klubben opp fra nest sisteplass på tabellen.

              - Holde hodet kaldt

              - Grunnen til at jeg sier ledertype er at når man er i den situasjonen vi er i nå, så trenger man en spesiell type mennesker som ikke blir stressa av alt det som skjer utenom.
              - Vi trenger folk som kan holde hodet kaldt, sier han til NRK.

              På spillerjakt

              Mandag formiddag brukte Jan Åge Fjørtoft til spillerjakt. Manageren nevner ikke navn, men mener LSK mangler en ledertype på banen.
              Men med dårlig økonomi i beinhard konkurranse med andre klubber er jakten etter en rutinert toppspiller vanskelig.
              - Han må ikke bli stresset av den situasjonen vi er i. Så får vi se om han finnes i markedet, legger Fjørtoft til.

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #47
                Info kampbilletter FFK-LSK



                Info kampbilletter FFK-LSK

                Viktig informasjon om salg av kampbilletter til helgas bortekamp


                Skrevet av kfl.no

                Billetter blir lagt ut for salg på shopen idag tirsdag 8.juli.
                Pris 190,- voksen og 150,- barn.
                Vi har begrenset med billetter og det vil ikke bli salg i Fredrikstad så stikk innom snarest å sikre deg adgang til helgens bortekamp.

                Langveisfarende og hyttefolk kan kontakte Jan Jensen på epost: jan@kfl.no eller tlf: 41020689 for billetter.

                Møtested i Fredrikstad er Metz på brygga.

                For andre spørsmål angående turen se http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=347 eller kontakt:
                Marie Knedal tlf: 97663739
                Frode Thai tlf: 45022064

                Viktigst av alt nå: Kom deg på shopen og sikre deg kampbillett så fort som mulig!
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • Ghostwriter
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 254

                  #48
                  Matchball mandag om Moldskred

                  Kommentar

                  • Frode Thai
                    KFL styremedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 380

                    #49
                    Fredrikstad Blad omtaler KFL og LSK....





                    Brenner av 1000 kroner for å få støtte


                    Fra cupfinalen 2007. Foto: Jon Anders Skau
                    9.800 billetter solgt

                    LSK-spillerne betaler 1000 kroner hver for at Kanarifansen skal komme seg gratis med buss til Fredrikstad på søndag.
                    Lene Julsen

                    Lillestrøm har som kjent ikke fått det helt til denne sesongen.

                    Laget fra Romerrike ligger nest sist i årets eliteserie med ni poeng.

                    Men Kanarifansen har stått trofast ved de gul/svartes side og gjort det de kan for å løfte et tafatt Lillestrøm-lag opp og frem.

                    Slikt betaler seg.

                    For nå punger LSK-spilerne ut 1000 kroner hver for at Kanarifansen skal få gratis skyss til Fredrikstad stadion på søndag.

                    – Mange kanarifans reiser land og strand rundt for å følge laget. Jeg tror spillerne vil gi noe tilbake til oss, det har jo ikke gått helt veien denne sesongen, sier styremedlem og sikkerhetsansvarlig i Kanarifansen, Frode Thai Johansen, til f-b.no.
                    – Vi skal lage stemning

                    Hittil er det solgt bortimot 10.000 billetter til søndagens oppgjør.

                    – Etterspørselen er stor etter billetter i Fredrikstad, det gjør at det drypper litt mindre på oss, men vi har 780 billetter til rådighet og jeg regner med at alle de blir benyttet, sier Johansen, som fikk en smak av Fredrikstad da han var en tur innom byen og hentet LSKs billettkvote tirsdag formiddag.

                    – Jeg tror det blir smekkfullt, og vi skal gjør det vi kan for å lage stemning, lover han.

                    Johansen roser spillerne for 1000 kroners-gesten, og tror det vil betale seg tilbake i form av takknemlige og seierslystne "fugler" som skal rope seg hese for tre gule poeng.
                    Publisert tirsdag 08. juli 2008 kl. 17:34.





                    Frodethai
                    Frode Johansen
                    styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #50
                      Fra hjemmesida til Ham/Kam:

                      JuniorEliteTurneringen for 2008 spilles i uke 29 (14. - 20. juli).
                      LSK har havnet i gruppe C. Programmet for de innledende kampene:


                      Gruppe C:
                      Brann
                      Strømsgodset
                      Lillestrøm
                      Kalmar, Sverige

                      Mandag 14. juli:
                      13 15,00 Brann - Strømsgodset (Nordbygdabana)
                      14 15,00 Lillestrøm - Kalmar (Treningsfelt v/Hamar Stadion)

                      Tirsdag 15. juli:
                      15 15,00 Brann - Lillestrøm (Hamar Stadion)
                      16 15,00 Strømsgodset - Kalmar (Ottestadbana)

                      Onsdag 16. juli:
                      17 15,00 Kalmar - Brann (Furnesbana)
                      18 15,00 Lillestrøm - Strømsgodset (Fartbana - kunstgress)

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #51
                        Fra LSK.no



                        Marius optimist


                        Selv om Marius Johnsen flere ganger har blitt meldt spilleklar er den snart 27-år gamle venstrebacken ikke helt tilbake riktig ennå.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        - Nei, jeg har smerter i kneet fortsatt, og er bare med på annenhver fotballøkt. Jeg bytter mellom det og løping, sier Marius Johnsen til LSK.NO.
                        - Det er selvsagt en frustrerende situasjon. Jeg skulle gjerne vært tilbake nå. Både klubben, og jeg selv trenger det.

                        Det var i november i fjor at Johnsen ble satt på skadelista. Deretter ble det kneoperasjon 5. desember, og en lang vei tilbake etter det.
                        - Det har tatt lang tid, og jeg har bare vært nødt til å være tålmodig. Jeg har ikke hatt muligheten til å forhaste meg for hadde jeg gjort det så ville kanskje skaden bare blitt verre. Nå er jeg i alle fall halvveis tilbake, sier han.

                        For Marius er med på annenhver fotballtrening.
                        - Jeg er klarert for å være med på halvparten av fotballøktene. Da kan jeg gjøre det meste, men smertene er der i blant.

                        LSKs fysioterapeut, Jørn Karlsen, forteller at Johnsen nok har litt igjen før han er skadefri.
                        - Vi har nå friskmeldt han så at han kan være med på halvparten av øktene. Vi skal ta en evaluering neste uke på hva vi skal gjøre videre hvis det ikke bedrer seg.

                        Johnsen synes selv at det er en vanskelig situasjon å være i.
                        - Det er ikke gøy å gå så lenge skadet som jeg har gjort. Jeg har lyst til å bidra, og jeg har lyst til at vi skal snu dette her så raskt som mulig.
                        - Men jeg er optimist, og jeg håper og tror at dette skal løse seg raskt.

                        Det er ikke bare Johnsen ser på skadelista på Åråsen om dagen. Likevel ser det lysere ut enn på lenge. Pål Steffen Andresen er på vei tilbake.
                        - Andresen er i gang, og skal være aktuell for spill til søndag, sier Karlsen og får spørsmål om de andre i stallen som har vært eller er på skadelista.
                        - Arild Sundgot fikk seg en smell mot Lyn, og han er mer eller mindre klar igjen. Otto Fredriskon har operert, og vi er bare nødt til å ta tiden til hjelp. Markus Kiesenebner er hjemme i Østerrike hvor han trener seg opp.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #52
                          Rogalands Avis



                          Blankt nei på Occean-forespørsler

                          Viking fikk nei da de spurte Lillestrøm om å kjøpe kraftspissen Olivier Occean.

                          Av ESPEN IVERSEN
                          Publisert 09.07.2008 - 20:22 Oppdatert 09.07.2008 - 20:24

                          Det bekrefter LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                          – Det er riktig at vi har fått spørsmål fra Viking. Men de har også fått svar om det ikke er aktuelt, sier Fjørtoft.
                          Ut fra det RB-sporten kjenner til har Stavanger-klubben vært på tråden to ganger for å høre om Occean er til salgs. De kjenner til LSKs litt anstrengte økonomi, og er selv på spissjakt etter at Andrius Velicka ble solgt til Glasgow Rangers. Likevel var LSK-manageren like klar i sitt svar ved begge anledninger.
                          – Det er ikke noe tema for oss å selge Ollie i den situasjonen vi er i nå, sier Fjørtoft til Romerikes Blad.
                          Den kanadiske spissen tror neppe en overgang til en annen norsk klubb ville blitt aktuelt selv om Viking og LSK hadde blitt enige om en overgangssum.
                          – Viking er en god klubb, men den er ikke noe bedre enn LSK. Jeg vil mye heller være her og spille LSK vekk fra bunnen, sier Occean til RB.
                          Spissen er heller ikke så opptatt av å forlate Åråsen etter sesongen.
                          – Jeg har kontrakt her i to sesonger til, og er derfor mest opptatt av å prestere for LSK, avslutter den tidligere Odd-spissen.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            RB


                            NY TRENINGSBANE: Olivier Occean og de andre LSK-spillerne innviet den nye treningsbanen på Vigernesjordet i går ettermiddag. FOTO: KAY STENSHJEMMET

                            Fikk ikke kjøpe Occean

                            Viking fikk nei da de spurte om Occean-kjøp

                            LILLESTRØM:
                            De andre toppklubbene har fått med seg at LSK bør selge spillere. Norske konkurrenter er stadig på tråden til Åråsen for å forhøre seg om mulig kjøp.

                            Av Morten Svesengen
                            Publisert 10.07.2008 - 06:30 Oppdatert 10.07.2008 - 06:59


                            SELGER IKKE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                            For et par uker siden skrev RB-sporten om Vålerenga som ønsket Bjørn Helge Riise. I dag bekrefter LSK-manager Jan Åge Fjørtoft at Viking har forhørt seg om muligheten for å hente Olivier Occean til Viking.
                            – Det er riktig at vi har fått spørsmål fra Viking. Men de har også fått som svar at det ikke er aktuelt, sier Fjørtoft
                            Ut fra det RB-sporten kjenner til har Stavanger-klubben vært på tråden to ganger for å høre om Occean er til salgs. De kjenner til LSKs litt anstrengte økonomi, og er selv på spissjakt etter at Andrius Velicka ble solgt til Glasgow Rangers.
                            Ved begge anledninger var LSK-mangeren like klar i sitt svar til kollegene i Viking.
                            – Det er ikke noe tema for oss å selge Ollie i den situasjonen vi er i nå, fastslår Fjørtoft.

                            Dyrt på tabellbunnen
                            Henvendelsene fra Viking og Vålerenga er heller ikke unike på Åråsen denne sommeren – etter at det ble kjent at LSK trenger et spillersalg.
                            – Vi har fått mange uformelle henvendelser, men ingen har foreløpig ført til noe konkret, sier LSK-manageren.
                            Det er ikke slik at LSK må selge for enhver pris.
                            – Jeg forholder meg til det mandatet sportslig utvalg gir meg. I den situasjonen vi er i sportslig, selger vi ikke spillere for enhver pris. Det er dyrt å ligge langt nede på tabellen også, minner Fjørtoft om.
                            Han kan uansett ikke utelukke at spillere vil bli solgt til norske konkurrenter.
                            – Det er i utgangspunktet uaktuelt. Prinsipielt ønsker vi ikke å gjøre det. Men samtidig er muligheten for å selge størst på det norske markedet. Derfor blir dette en forløpende vurdering som sportslig utvalg må gjøre.

                            – Like gode som Viking
                            Et salg av toppscorer Olivier Occean er for øyeblikket såpass uaktuelt at Occean selv ikke engang visste at klubben til gamletrener Uwe Rösler hadde henvendt seg til LSK før RB-sporten fortalte ham det i går.
                            – Jeg var ikke klar over det, og det er heller ikke noe jeg fokuserer på. For meg er det viktigst å konsentrere meg om å spille godt for LSK. Vi er i en presset situasjon på tabellen, og det vil bli en nyttig erfaring for meg som spiller å være med på jobben for å komme seg ut av den, mener Occean.
                            Den kanadiske spissen tror neppe en overgang til en annen norsk klubb ville blitt aktuelt selv om Viking og LSK hadde blitt enige om en overgangssum.
                            – Viking er en god klubb, men den er ikke noe bedre enn LSK. Vi har jo slått dem i år. For øyeblikket ligger Viking midt på tabellen. Jeg vil mye heller være her og spille LSK vekk fra bunnen, sier Occean.
                            Spissen, som for øyeblikket er uten agent, er heller ikke så opptatt av å forlate Åråsen etter sesongen.
                            – Jeg har kontrakt her i to sesonger til, og er derfor mest opptatt av å prestere for LSK, sier han.
                            PS! Ut fra det RB-sporten kjenner til, er Ham-Kam-spilleren Roman Kienast det mest aktuelle spissalternativet for Viking.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              VG (papir)

                              Notis med tittelen "Usikkert om Henning Berg fortsetter." (i Lyn):
                              Etter det VG forstår er Berg en het kandidat til å ta over skakkjørte Lillestrøm..
                              - Det sies at LSK kan bli din neste arbeidsgiver, hva sier du til det?
                              - At jeg er trener i Lyn. At jeg trives i Lyn. Og at jeg trives med spillerne og støtteapparatet her. Etter noen år har vi fått ting på plass her, sier Berg.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Aftenposten

                                Følgende limes inn fra Aftenposten:
                                Se klubbenes ønskelister
                                Med bare 20 dager til overgangsvinduet blir åpnet 1.august, er jakten på spillere heftig i flere eliteserieklubber. Ryktene florerer om hvem som kan være på vei hvor.
                                Her gir vi deg den fulle oversikten over spillere det er kjent at klubbene jager, og i hvilke posisjoner de ulike lagene ønsker å forsterke.
                                Lillestrøm
                                Økonomiske problemer betyr at det trolig ikke blir handlet nye spillere i sommer.

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  #56
                                  Spelarna betalar fansens resa

                                  Lilleström-spelarna sponsrar supporterklubbens resa.
                                  Foto: URBAN ANDERSSON



                                  Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

                                  För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!


                                  Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.
                                  Tillbaka






                                  ”De vill nog ge något tillbaka”

                                  Norska Lilleströms fans har troget stöttat laget under inledningen av en tuff säsong.
                                  Nu kommer återbäringen: spelarna betalar 1000 kronor var till en supporter-resa.

                                  På söndag spelar Lilleström match i Fredrikstad. Det kan bli en tuff bortamatch eftersom Lilleström inte alls fått spelet att stämma utan ligger näst sist i norska ligan.
                                  Klubbens supporterklubbm Kanarifansen, har dock inte svikit sitt lag utan fortsatt att dyka upp på matcherna.
                                  Nu får de en fin present: samtliga spelare i laget betalar 1 000 kronor var för att sponsra en storinvasion inför söndagens match, skriver Fredrikstads Blad.
                                  – Många kanarifans reser land och rike runt för att följa laget. Jag tror spelarna vill ge oss något tillbaka, nu när det inte har gått så bra den här säsongen, säger Frode Thai Johansen, styrelsemedlem och säkerhetsansvarig i Kanarifansen, till tidningen.
                                  Hittils har ungefär 10 000 biljetter sålts till matchen. Många av dem till Lilleströmfans.
                                  – Jag tror det blir smockfullt och vi ska göra vad vi kan för att fixa stämningen, säger Johansen.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    TV2 Sport



                                    Viking jakter Occean

                                    Uwe Rösler vil ha sin gamle spiss til Stavanger.

                                    ÅRÅSEN STADION (TV 2 Sporten):

                                    Viking er på spissjakt, og øverst på ønskelisten står Lillestrøm-spiss Olivier Occean.

                                    LSKs styreleder, Per Mathisen, bekrefter interessen fra vest.
                                    - De har tatt en uformell henvendelse til Jan Åge (Fjørtoft), sier han til TV 2 Sporten.
                                    Occean selv forholder seg til sin nåværende kontrakt på Åråsen.
                                    - Jeg er smigret over interessen, men nå er jeg Lillestrøm-spiller, sier Occean til TV 2 Sporten.
                                    Mathisen & co. vil nødig selge sin canadiske spiss.
                                    - Vi har veldig behov for «Olli» nå. Derfor skal det mye til for at vi skal selge, understreker han.

                                    Se video her:

                                    TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #58
                                      Før runden (100% Fotball)

                                      Fredrikstad FK – Lillestrøm SK [søndag 13. juli kl.18]

                                      - LSK har en veldig god bortestatistikk mot Fredrikstad. LSK har vunnet fem av ti kamper, fire har endt uavgjort, mens Fredrikstad har vunnet bare en. Målforskjellen er 15-7 i favør Lillestrø,
                                      - FFK har ikke vunnet på de siste sju hjemmekampene i toppdivisjonen mot Lillestrøm. Fredrikstads eneste hjemmeseier mot Lillestrøm kom 2. juni 1980 (1-0)
                                      - Fredrikstad har ikke vunnet noen av de siste 12 eliteseriekampene mot LSK
                                      - LSK har tapt de siste fem bortekampene. Sist de ikke tapte på fremmed gress var mot Start 28. oktober (0-0). Klubbrekorden på sju strake tap ble satt i 1990 i tidsrommet mai til august.
                                      - LSK er ett av bare to lag som har tapt samtilige bortekamper denne sesongen. Aalesund er det andre laget.
                                      - Fredrikstad er det beste hjemmelaget denne sesongen med 15 poeng.
                                      - FFK gjør det veldig bra i andre omgang. De har plukket hele ni poeng i siste halvdel i forhold til hvordan stillingen var ved pause. Det er mest i eliteserien.
                                      - LSK er på sin side svake etter pause. De har tapt fem poeng etter sidebytte.
                                      - Fredrikstad er ubeseiret i de seks kampene hvor de har scoret åpningsmålet. Det har resultert i fem seire og en uavgjort.
                                      - LSK har også scoret åpningsmålet seks ganger, men ved bare to tilfeller har det resultert i seier. To kamper har endt uavgjort og to med tap.
                                      - Fredrikstad har snudd to kamper til seier hvor de har ligget under med 0-1 denne sesongen.
                                      - Ingen av LSKs mål er satt inn av spillere som har startet på benken.
                                      - Lillestrøm har sluppet inn flest mål av alle fra høyreben med 13.
                                      - Fredrikstad har sanket bare 14 gule kort. Bare Lyn er snillere på denne statistikken med sine 13. Men Fredrikstad er samtidig det laget som har pådratt seg flest røde kort sammen med Rosenborg. Begge lagene har fått tre utvisninger så langt.
                                      - LSK er på sin side det nest slemmeste laget målt på antall gule kort med sine 23. Bare Strømsgodset har flere med 27.
                                      - Kasey Wehrman (FFK) og Steinar Pedersen (LSK) er de eneste spillerne som har vært på banen i samtlige minutter denne sesongen.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        Status før runden (NTB)

                                        Fredrikstad – Lillestrøm
                                        Fredrikstad (2): Wallace Fernando Pereira soner karantene, mens Patrik Gerrbrand er usikker med skade. Førstekeeper Lasse Staw fortsatt ute med skade.
                                        Lillestrøm (13): Vidar Riseth er tilbake fra karantene, mens Otto Fredrikson er ute. Marius Johnsen, Pål Steffen Andresen og Arild Sundgot er usikre.
                                        Tilsvarende kamp i fjor: 0-0
                                        Dommer: Terje Hauge, Olsvik.
                                        http://www.rbnett.no/article/20080711/SPORT/52204606

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          #60
                                          Fra dagen papirutgave av dagbladet:
                                          Molde best, Lillestrøm verst
                                          Norges Handikapforbund har kåret Aker stadion i Molde til det toppserieanlegget for fotball som er best for bevegelseshemmede tilskuere. Handikapnytt har gitt stadionene terningkast, og Aker fikk terningkast 5. Dårligst ut kom Lillestrøms hjemmestadion Åråsen. Stadion fikk terningkast 1. Om Åråsen skriver Norsk Handikapforbund på sine nettsider at: "de seks rullestolplassene er plassert helt nede bak det ene hjørneflagget, med svært dårlig utsikt til banen, uten tak og svært trang plass til å manøvrere rullestol", melder Statens råd for likestilling av funksjonshemmede.
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎