HamKam-LSK, Briskeby, søndag 27.juli kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    #41
    Spesiell strategi å bortforklare gode prestasjoner med at det var laget som fungerte og så sette folk ut av laget etter at de har levert årsbeste. Det gir spillerne både motivasjon og selvtillit, akkurat det de trenger!

    Både Fellus og (særlig) Søgård leverte grusomme forestillinger forrige kamp de spilte så det er klart de må inn. La oss sette ut LSKs målkonge gjennom alle tider til fordel for en jypling som står uten en eneste nettkjenning. Det er tross alt bare årets viktigste kamp.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Vicarious
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 391

      #42
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Spesiell strategi å bortforklare gode prestasjoner med at det var laget som fungerte og så sette folk ut av laget etter at de har levert årsbeste. Det gir spillerne både motivasjon og selvtillit, akkurat det de trenger!

      Både Fellus og (særlig) Søgård leverte grusomme forestillinger forrige kamp de spilte så det er klart de må inn. La oss sette ut LSKs målkonge gjennom alle tider til fordel for en jypling som står uten en eneste nettkjenning. Det er tross alt bare årets viktigste kamp.
      Fellus leverte da på ingen måte noen grusom forestilling mot FFK. Jeg mener han var vår bestemann, og den eneste som glimtet til med noe som lignet fotball innimellom. Sundgodt er LSKs mestscorende gjennom tidene, men han er fortsatt bare det han er: En treg, halv-klønete, middelmådig spiller som putter sjansene sine når han har dagen. Poenget er at han og Occean ikke fungerer som spisspar mot 9 av 10 lag. Til det er de alt for like.

      Og Søgård spilte rævva mot FFK, det skal jeg gi deg rett i. Men det var på en høyst uvvant høyrebackposisjon i en kamp der hele forsvaret og hele laget raknet. Jeg tror vi alle vet hva Søgård står inne for, og i en knokkelkamp som det kommer til å bli på Briskeby ser jeg 10 000 ganger heller Søgård på sentral midtbane enn jyplingen Bjørkøy.
      Trust me, Kiko og Bjørkøy på sentral midtbane kommer garantert til å bli for lette.

      Jeg er livredd for at vi nå på grunn av en sjelden opptur har lullet oss inn i et slør av over-optimisme. Føler at det var litt dette som skjedde etter kampen mot Viking: En enkel seier på en dag der alt går vår vei, og plutselig skal sykdommen være kurert. Derfor håper jeg EJ gjør disse endringene istedet for å plankekjøre med "never change a winning team". Desverre er jeg redd han ikke gjør det, og ditto redd for at vi går på en kræsjlanding på Briskeby.

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        #43
        uten riise har vi ingen med fart....

        kanksje prøvd fellos eller mykle på høyre kant....

        Kommentar

        • Pingla
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 364

          #44
          Min beskjedne mening er at dette IKKE er tidspunktet å gjøre endringer på laget (utover de som tvinger seg frem ifm skader/suspensjoner).
          Er glad i gromgutten Søgård, men vil absolutt ikke hive ham inn for Bjørkøy etter å ha sett de siste par kampene til Bjørkøy. Jeg synes han har vist tendenser til å snu det også før B/G kampen, etter å ha hatt en katastrofe av en start på sesongen.
          Å "eksperimentere" med en Fellus eller Mykle på høyreving fra start nå vil være tøv, etter å faktisk ha fått til SAMSPILL i siste kamp blant midtbanespillere som faktisk fant hverandre ute på matta.
          Mao. ønsker jeg å beholde firer'n lik som forrige kamp, med Essediri inn for Riise (evt. kunne man stappa inn Søgård der, HVIS en har Steffi på høyreback - som har fart til å kunne komme rundt en "smal" Espen på høyresiden).
          Jeg synes videre ikke Sundgot og Occean er for like i spillestil. JA, de er begge store (og klossete vil sikkert noen si) - men Sundgot er et oppspillspunkt med ræva mot mål, mens Occean er bedre rettvendt.
          Dersom en av disse derimot skulle ut til fordel for Fellus, ville jeg påstå det måtte være Occean som måtte vike - for å få et komplementært spisspar.

          I forsvar er jeg ikke helt enig med meg sjøl om jeg vil ha inn Biffen og beholde resten av firer'n, eller om jeg vil hente inn Jon på venstre med de omrokkeringer som da er naturlig.

          Blir seier detta skal dere se
          Er ukuelig optimist, på tross av tidenes mest tragiske LSK sesong (på og av banen).
          ¯\_(ツ)_/¯

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1452

            #45
            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Fellus leverte da på ingen måte noen grusom forestilling mot FFK. Jeg mener han var vår bestemann, og den eneste som glimtet til med noe som lignet fotball innimellom.
            Jeg synes Fellus var svak uten at jeg klandrer han nevneverdig for det. LSK var fryktelig svake, men Fellus var svært lite involvert og markerte seg ikke.

            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Sundgodt er LSKs mestscorende gjennom tidene, men han er fortsatt bare det han er: En treg, halv-klønete, middelmådig spiller som putter sjansene sine når han har dagen. Poenget er at han og Occean ikke fungerer som spisspar mot 9 av 10 lag. Til det er de alt for like.
            Er enig i at Sundgot er treg (med beina, hodet er mye kjappere), noe annet har vel heller aldri blitt sagt siden Mykle skrev i H&K at han var en rask spiss for over 10 år siden. Bortsett fra det synes jeg "analysen" din av Sundgot er like interessant som når moren min fastslår at ballen ikke spratt LSKs vei etter et 0-4 tap. Debatten har vært oppe mange gange tidligere så skal ikke ta den igjen, for meg er Sundgot en klassespiss i Tippeligaen og ferdig med den saken.

            Sundgot og Occean er ikke noe optimalt spisspar, men alle våre 3 seire har kommet med de to på topp og det er de samme spillerne som står for så godt som alle målene våre.

            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Og Søgård spilte rævva mot FFK, det skal jeg gi deg rett i. Men det var på en høyst uvvant høyrebackposisjon i en kamp der hele forsvaret og hele laget raknet. Jeg tror vi alle vet hva Søgård står inne for, og i en knokkelkamp som det kommer til å bli på Briskeby ser jeg 10 000 ganger heller Søgård på sentral midtbane enn jyplingen Bjørkøy.
            Trust me, Kiko og Bjørkøy på sentral midtbane kommer garantert til å bli for lette.
            Samme argument du bruker på Søgård kan man bruke på Bjørkøy. Han har også spilt i uvant(e) posisjon(er) denne sesongen. At han har vært svak er hevet over enhver tvil, men han har vist en oppadgående trend og var virkelig god i forrige kamp. Søgård har etter min mening hatt en sesong under pari og da synes jeg det er unaturlig at han skal gå rett inn på laget denne gangen.

            Tror heller ikke vi skal tenke alt for mye på Ham/Kam, vi bør konsentrere oss om oss selv. Vi er i utgangspunktet et mye sterkere lag enn Ham/Kam og da bør vi spille på hele vårt register i stedet for å spille på deres premisser med ensidig fokus på duellkraft.

            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Jeg er livredd for at vi nå på grunn av en sjelden opptur har lullet oss inn i et slør av over-optimisme. Føler at det var litt dette som skjedde etter kampen mot Viking: En enkel seier på en dag der alt går vår vei, og plutselig skal sykdommen være kurert. Derfor håper jeg EJ gjør disse endringene istedet for å plankekjøre med "never change a winning team". Desverre er jeg redd han ikke gjør det, og ditto redd for at vi går på en kræsjlanding på Briskeby.
            At vi ble over-optimistiske etter Viking-kampen har jeg liten tro på. Er vel bare bergensere som bygger luftslott så fort. Et større problem er gjentatte forandringer på laget og det problemet vil vedvare ut sesongen hvis man skal bytte ut folk til tross for at de leverer årsbeste.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3374

              #46
              Å begynne å bytte for mye på laget fra forrige kamp blir galt, men jeg håper EJ er klar til å gjøre endringer raskt hvis noen ikke har dagen.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7042

                #47
                I følge VG er faktisk Arild Sundgot Tippeligaens mest effektive spiss. Han har scoret seks mål på ti målsjanser denne sesongen.

                Følger resten av laget opp trenden fra Glimt-kampen, vil Arild komme til sjanser på Briskeby også. Og da kommer han til å score.

                Arild-debatten blir vi aldri ferdige med før han har lagt opp uansett. Det er som å diskutere Israel og Palestina. Har man valgt side, er man urokkelig...
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  Er enig i at Sundgot er treg (med beina, hodet er mye kjappere), noe annet har vel heller aldri blitt sagt siden Mykle skrev i H&K at han var en rask spiss for over 10 år siden. Bortsett fra det synes jeg "analysen" din av Sundgot er like interessant som når moren min fastslår at ballen ikke spratt LSKs vei etter et 0-4 tap. Debatten har vært oppe mange gange tidligere så skal ikke ta den igjen, for meg er Sundgot en klassespiss i Tippeligaen og ferdig med den saken.
                  Synd for deg at morra di ikke har dype nok filosofiske betraktninger rundt LSK til å fange din interesse da...
                  Du må gjerne få analysere deg fram til at Sundgodt er en klassespiss. For meg blir han aldri mer enn en spiss som matcher godt til et tippeligalag på nedre halvdel.

                  Vi får ihvertfall håpe du har rett at vi er et mye sterkere lag enn Ham-Kam. Jeg er stygt redd vi snakker fortid der.

                  (Helvete heller, jeg har egentlig ikke mer å si om saken her... ville bare ikke la deg får siste ordet. Jeg som alle andre krysser fingra for seier på Søndag).

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #49
                    Sundgodt er ikke noe hurtigtog eller supertekniker, men på en eller annen måte klarer han å være effektiv, sundgodt har nese for det å være på rett sted til rett tid tror jeg, han er bedre på det å tenke seg til hvor han kan lettest møte/få ballen i en slik situasjon at han kan gjøre en hurtig avsluttning eller direkte avsluttning, uten å måtte være innehaver av enorm fart eller teknikk.
                    Det i seg selv er en god teknikk.
                    Men når han først feiler ser det helt for jævlig ut og det er lett å si at han er dårlig.
                    En annen ting er at han nesten alltid krediterer laget og holder seg selv i bakgrunnen, en sympatisk fyr man ikke kan la være å like, synes i alle fall jeg.

                    Fellus fra start håper jeg ikke på, men håper han kan få sjangsen i alle fall i 15-20 min mot slutten av kampen.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9386

                      #50
                      Synes ikke Sundgot har vært så jævla god denne sesongen jeg da.
                      Men faen, hvem har vel det.

                      HamKam må som oss vinne kampen, og da spørs det hvem som har vilje og trua.
                      Håper det er oss, men tviler. Ingen som smiler på banen lenger.


                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #51
                        Etter dagens trening ser nok laget slik ut :

                        OO-Sundgot
                        Brenne-Bjørkøy-Kiko-Essediri
                        SP-Kippe-PSA-Søgård
                        Moldskred
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • Hexaphim
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 2748

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          Etter dagens trening ser nok laget slik ut :

                          OO-Sundgot
                          Brenne-Bjørkøy-Kiko-Essediri
                          SP-Kippe-PSA-Søgård
                          Moldskred
                          Søgård på høyre back? Så trenerne kampen mot Fredrikstad?
                          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #53
                            Men HamKam er ikke Fredrikstad...

                            Av en eller annen har jeg på følelsen at Bjørkøy kommer til å slå til i denne kampen og viser seg fra en bedre side. Kall det magefølelse. Kanskje vi endelig skal få se en LSK-midtbanespiller score igjen. Første gang siden sommeren 2007 eller noe sånt ? :-o
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #54
                              Tydelig at Erik Bertheussen ikke har noen tillit i det hele tatt uavhengig av hvem som er trener(e). Da synes jeg det også vil være best for begge parter om han spiller i en annen klubb enn LSK neste sesong.

                              Søgård var krisedårlig på backplass mot FFK så jeg synes Biffen hadde fortjent sjansen. Ellers er jeg enig i laguttaket.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 635

                                #55
                                Dagens lagopstilling er som følger:

                                Moldskred
                                Søgård-Kippe-Steffi-Pedersen

                                Essediri-Kiko-Bjørkøy-Brenne

                                Occean-Sundgot
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #56
                                  JAAAAAAAAAAAAA!!!

                                  Endelig en skikkelig typisk SINNSYKT DEILIG LSK-scoring igjen!
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1445

                                    #57
                                    Nå kan vi vell synge mål istedet for pikk til Occean? DEILIG!!!
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • Franken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1036

                                      #58
                                      Deilig
                                      Fra Baillsund

                                      Kommentar

                                      • Armando
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jul 2008
                                        • 88

                                        #59
                                        Nydelig kamp av LSK! Og mest imponerende av alt så greide Essediri å fullføre en finte uten å miste ballen! Bra Karim!!

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          #60
                                          Syns Kippe, Essediri og Occean viser meget stor fremgang. Ham Kam er ræva så det skal ikke mye til å vinne dette, men jeg er enig med E.J. i at overgangene må bli bedre. Alt for liten vilje til å kjøre over et lag som knapt er på banen...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎