Raymond Kvisvik og Ståle Stensaas

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 959

    TV2 Sport melder at Ståle Stensås er veldig nær en overgang til LSK. I første omgang en utlånsavtale men MULIGHETER for permanent overgang etter sesong slutt.

    Må si jeg ble veldig glad når det står muligheter for å gjøre overgangen permanent.

    Kommentar

    • T.Pennant
      I karantene
      Forumsadist
      • Jul 2008
      • 121

      Stensaas er klar. Står i RB, pluss at jeg har fått bekreftet det av en kompis som jobber for LYN.

      Slutter seg til troppen umiddelbart ifølge RB.

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        Ein ska' høyre mykje...

        Sykeste overgangen siden Vidar Riseth. Sportsklubben gjør det igjen!

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          Er jo bare å gratulere med en ny kjempe spiller!!!!!! Helt utrolig at man henter inn en ræva back!!

          Kommentar

          • Scorpio
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 411

            - Jeg trente litt sammen med han i Rosenborg før han dro til utlandet. Jeg er kjempefornøyd med å få en slik ressurs i stallen.
            Hvor mange år siden ekke det a??
            Håper jeg tar feil og at han blir helt RÅ på venstresida...... Men er skeptisk ja...

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13244

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Han er vel betegnet som skadefri av lege, men sier selv at han fortsatt har kjenner smerter ved enkelte bevegelser..
              Kjenner flere som har fått smerter ved den bevegelsen hvor man drar lommeboka ut av baklomma for å betale for kampbilletter, lsk-effekter og årskort. Enten spiller han eller så sender vi ham hjem. Nå har vi hentet en pindårlig erstatter på 37 år, som med all sannsynlighet blir førstevalget på vb ut sesongen og et hyppig syn i lsk-drakta neste år. Man får nesten inntrykk av at vi er offer for en plan RBK-spillerne klekket ut på 90-tallet, hvor LSK skulle rundlures og tynes for pensjonspenger av gamle, slitne fotballspillere fra trønderlag.

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                Erland Johnsen sier det veldig bra:
                "Ståle er i utgangspunktet en korttidsløsning"

                Vi trenger sårt en venstreback og de vokser selvfølgelig ikke på trær.

                Uten at jeg vet hva klubben betaler (tipper lønn) så ser jeg på dette som et null-risiko-prosjekt. Hva har vi egentlig å tape?

                Jeg nekser å tro at han har fått garatier for å spille alle kampene, han må jo konkurrere om plassene som alle andre. Og det vil jo si at dersom han ikke er bedre enn de vi allerede har på trening/i kamp så får han jo heller ikke spille?

                Han har et fantastisk venstrebein, og viste dette for Lyn mot Glimt tidligere i sesongen. Fordi Karim er suspendert (tipper 2 kamper) og Riise er skadet hadde vi ingen corner/frisparkspesialister. Nå har vi fått det igjen. Occean/Sundgot scorer på dødball, hvem skulle slått frisark/corner?

                Jeg skjønner at folk er kritiske (og da mest pga alder) men vi bruker jo frasen "er du god nok, er du gammal nok" om talenter og unge spillere. I og med at Stensaas kun kommer på utlån i 3,5 måned (det er ikke lenger) må vel den frasen gjelde for han også?

                Husk: I november setter han seg i en bil tilbake til Lyn... 3,5 måned bare...

                Og for de som ikke liker overgangen (jeg er åpnen for forslag/kritikk):
                Hvilken annen spiller kan spille venstreback og komme påvirke fra dag 1?

                Hva er alternativet?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  Mangler bare Roar Strand og Christer Bastma, så har vi RBK Oldboys i forsvar.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Jeg skjønner at folk er kritiske (og da mest pga alder) men vi bruker jo frasen "er du god nok, er du gammal nok" om talenter og unge spillere. I og med at Stensaas kun kommer på utlån i 3,5 måned (det er ikke lenger) må vel den frasen gjelde for han også?
                    Det er vel ingen som bestrider at Stensaas er gammel nok? Snarere tvert imot.

                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Uten at jeg vet hva klubben betaler (tipper lønn) så ser jeg på dette som et null-risiko-prosjekt. Hva har vi egentlig å tape?
                    Han kommer antakelig til å få spille kamper. Som Riseth er han over toppen, og jeg tror han kommer til å gjøre mye rart defensivt som koster oss poeng før han blir satt ut av laget igjen.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Nå har vi hentet en pindårlig erstatter på 37 år, som med all sannsynlighet blir førstevalget på vb ut sesongen og et hyppig syn i lsk-drakta neste år. Man får nesten inntrykk av at vi er offer for en plan RBK-spillerne klekket ut på 90-tallet, hvor LSK skulle rundlures og tynes for pensjonspenger av gamle, slitne fotballspillere fra trønderlag.
                      Jeg gledet meg til den dagen alle de gamle RBK-sliterne var for gamle, slik at det skulle bli mulig for andre lag å vinne serien. Hadde ikke drømt om at de skulle komme til LSK etter at de var ferdige som fotballspillere.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Han kommer antakelig til å få spille kamper. Som Riseth er han over toppen, og jeg tror han kommer til å gjøre mye rart defensivt som koster oss poeng før han blir satt ut av laget igjen.
                        Enig her. Beklager å nok en gang måtte være negativ i år. Dette er et merkelig trekk, men ikke overraskende fra dagens ledelse. Virker som om de har mistet totalt grepet om markedet. Vi jobber vel utelukkende i følgende tre segmenter (eller kombinasjoner av disse) om dagen:
                        1. Gamle, avdankede spillere
                        2. Adecco materiale
                        3. Overprisede norske spillere

                        Her havner for eksempel SS og Riseth i kategori 1. JML er i kategori 2, mens Brenne og Bjørkøy er i kategori 3. Pedersen stakkar, han er i både kategori 1 og 2.

                        Folk her klager på at Sharif og andre ikke åpner lommeboka? Ikke rart når en ser hva slags alternativer som presenteres.

                        Nei, som det finnes en egen tråd om, så har dagens speiderapparat tilsynelatende sviktet totalt. Muggen pultost, gamle skosåler og fossiler er det de byr oss på.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Det er vel ingen som bestrider at Stensaas er gammel nok? Snarere tvert imot.

                          Han kommer antakelig til å få spille kamper. Som Riseth er han over toppen, og jeg tror han kommer til å gjøre mye rart defensivt som koster oss poeng før han blir satt ut av laget igjen.
                          Jeg skal ikke garantere at Stensaas kommer til å stråle, men jeg tror at Jonhsen er så fair at dersom Stensaas ikke skulle være seg å være en tilvekst så får han heller ikke spille mer. Om han ikke får spille så kan han i allefall skape konkurranse på plassen?

                          Men jeg spør igjen: Hva er alternativet? Vi måtte jo ha en back!

                          Litt off-topic:
                          Jeg registrerer at veldig mange er negative til overgangen (og forsovit mye som klubben gjør) og det er jo helt fair det! Og bra er det også for klubben gjør en del rare valg om dagen. Jeg er førstemann til å innrømme at Riseth er og var en feilinvestering (i den grad det går an å kalle det investering) og ansettelsen av Nordlie var vel kanskje i etterkant litt spesiell. Men jeg er nå av den erfaring at dersom man mener noe er feil så må man også komme med konstruktive forslag til hva som kunne vært gjort anderledes og/eller bør gjøres. Er jeg helt på jordet her? Isåfall si ifra ;-)

                          Kommentar

                          • T.Pennant
                            I karantene
                            Forumsadist
                            • Jul 2008
                            • 121

                            Jeg hadde også ønsket å se en annen spiller enn Stensaas. Men nå er han i klubben så da får vi bare støtte han. Dog syns jeg det er latterlig at folk skal klage på kjøpene av Brenne og Bjørkøy da så og si alle forum brukerene var positive til disse da kjøpene ble offentligjort. At de ikke har glitret kunne ingen vite. Heller ikke Fjøra & co. Dog tror jeg at disse spillerene kommer til å vise sine kvaliteter utover i sesongen.

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Enig her. Beklager å nok en gang måtte være negativ i år. Dette er et merkelig trekk, men ikke overraskende fra dagens ledelse. Virker som om de har mistet totalt grepet om markedet. Vi jobber vel utelukkende i følgende tre segmenter (eller kombinasjoner av disse) om dagen:
                              1. Gamle, avdankede spillere
                              2. Adecco materiale
                              3. Overprisede norske spillere

                              Her havner for eksempel SS og Riseth i kategori 1. JML er i kategori 2, mens Brenne og Bjørkøy er i kategori 3. Pedersen stakkar, han er i både kategori 1 og 2.

                              Folk her klager på at Sharif og andre ikke åpner lommeboka? Ikke rart når en ser hva slags alternativer som presenteres.

                              Nei, som det finnes en egen tråd om, så har dagens speiderapparat tilsynelatende sviktet totalt. Muggen pultost, gamle skosåler og fossiler er det de byr oss på.
                              Med fare for å strekke denne tråden helt:
                              Jeg kunne ikke vært mer enig i de tilfellene du nevner! :-) Men disse kom sannsynligvis på bakgrunn av at Nordlie fortsatt var i klubben. Jeg håper og tror at denne innkjøpspolitikken endres!

                              Når det gjelder kategori 3 er jeg bare delvis enig. Enig fordi det norke markedet er for hett og at spillerne er for dyre. Men prosentvis sett i sammenheng med at Brann var villige til å gi nærmere 17,5 mill for Igahlo synes jeg ikke prisen på disse spillerne er helt krise. Problemet, mener jeg, er at de er foredlet feil. Vi har ikke lagt tilrette i klubben for at de skal prestere som før.

                              Men poenget er å sammenligne Ståle Stensaas med aldrene spillere. Jeg velger jeg å se den saken isolert, altså ikke i sammeneng med de andre overgangene som for det første var permanente og for det andre var grundige vurderinger fra ledelsen. Stensaas er kun hentet på leie i 3,5 måned og kan være ute av klubben før adventstiden begynner

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                Støtt nå Ståle som alle andre støttes. Han er en av de som skal representere klubben framover, og løper søndag ut med klubbmerket på brystet. Jeg er ikke i tvil om at han kommer til å gi 100% for LSK. Da fortjener han også 100% støtte.
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  Nå er Stensaas klar for klubben, enten den jevne supporter er enig eller ikke (som undertegnede) og da får en heller se fremover og se det positive nå når leieavtalen er et faktum. Vi får jo tross alt inn litt mer enn en utbrukt gammal travhest med 2.5 bein uten tenner. Stensaas tar med seg verdifull rutine og har ei frisparkslegge jeg gjerne ser mer av i LSK. Han har vært ute en vinternatt før, og slik Sportsklubben har spilt i det siste tror jeg (etter å ha svelget x-antall kameler) at dette kan være en av faktorene som sikrer tippeligaspill også neste år. Når vi ligger der vi ligger kjøper jeg gladelig inn hvitløk og god saus for å svelge et par kameler som sørger for at vi også neste år er i øverste divisjon, alt annet bør uansett være underordnet.

                                  Og kanskje er det slik, der vi ligger nederst i sumpa, at på kort sikt er det faktisk rutine og gamle triks vi trenger?

                                  Men: neste sesong bør vi ha vett til å innse at å regne hundeår innen fotballverdenen når det kommer til spillere på vei inn ikke er så dumt, 37år*7=259år.

                                  For å referere til mitt tidligere innlegg, vi skyter fortsatt på feil blink, men når vi er der vi er kan vi like gjerne på kort sikt gjøre det beste ut av det. Og det er å innkassere scoren vi fikk på feil blink.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • haak
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2007
                                    • 141

                                    Syntes ikke det var så dumt å låne han.. Han har erfaring og ALT er bedre enn Jon Midtun Lie!!

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                                      Men jeg er nå av den erfaring at dersom man mener noe er feil så må man også komme med konstruktive forslag til hva som kunne vært gjort anderledes og/eller bør gjøres. Er jeg helt på jordet her? Isåfall si ifra ;-)
                                      Et nærliggende alternativ hadde vært å beholde Martin Husár og gitt ham tillit på venstrebacken. Jeg tror det hadde fungert mye bedre enn Stensaas, og vi hadde kanskje fått en toppspiller for fremtiden.

                                      Kommentar

                                      • antikris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 520

                                        Vi har jo ingenting å tape på dette, folkens! Personlig er jeg glad for at vi får et nytt alternativ på backen. SS spiller nå for fugla, og må få støtte deretter.

                                        Til alle som tenker på alder: Husk Reitmeier!

                                        Kommentar

                                        • Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Et nærliggende alternativ hadde vært å beholde Martin Husár og gitt ham tillit på venstrebacken. Jeg tror det hadde fungert mye bedre enn Stensaas, og vi hadde kanskje fått en toppspiller for fremtiden.
                                          Det hadde jeg ikke tenkt på, men ser at det hadde vært et bra alternativ. Tillit er viktig!

                                          Tommel opp!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎