Ambisjonene som forsvant

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2298

    Ambisjonene som forsvant

    Sett at vi holder oss, noe "ledelsen"*) sikkert også regner med. Hva er ambisjonene fremover. Vi ble "lovet" gull innen 3 år med Tom Nordlie.
    Er dette målet nedjustert eller lagt på is?
    Ser at klubben vurderer Arne Erlandsen som trener igjen. Betyr det
    at vi skal kun ha det som mål å stabilisere oss i Eliteserien?
    Eller er det heller nå vi burde reinsatt Tom. Han har jo hatt det for
    vane å gjøre gull av gråstein.
    Jeg tror vi trenger ledere med klare linjer og visjoner ellers ser det
    ut til å bli mange trauste år fremover.

    *) Ledelsen i gåseøyne ettersom de inbefatter sportslig utvalg, manager og andre ledere, mellomledere i forskjellig sikt
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Jeg tar gjerne imot Arne igjen. Husk 2001, den ene gangen det faktisk klaffet. Nå viser det seg jo at vi ikke har penger å handle for lenger, og da kan vi heller ikke regne med å være med i toppen. Arne er god på å få det beste ut av spillerene sine, og lagene hans spiller fotball slik Åråsenfotball skal spilles. Beinhardt og direkte. At HamKam ikke gjør det bedre skyldes ikke så mye annet enn at laget der oppe rett og slett ikke er bedre, og at det er svært begrensede ressurser. HamKam er et jojolag, og det vet alle som følger litt med på norsk ball.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #3
      Opprinnelig skrevet av kunden
      Sett at vi holder oss, noe "ledelsen"*) sikkert også regner med. Hva er ambisjonene fremover. Vi ble "lovet" gull innen 3 år med Tom Nordlie.
      Er dette målet nedjustert eller lagt på is?
      Ser at klubben vurderer Arne Erlandsen som trener igjen. Betyr det
      at vi skal kun ha det som mål å stabilisere oss i Eliteserien?
      Eller er det heller nå vi burde reinsatt Tom. Han har jo hatt det for
      vane å gjøre gull av gråstein.
      Jeg tror vi trenger ledere med klare linjer og visjoner ellers ser det
      ut til å bli mange trauste år fremover.

      *) Ledelsen i gåseøyne ettersom de inbefatter sportslig utvalg, manager og andre ledere, mellomledere i forskjellig sikt
      At vi ble "lovet" gull innen 3 år med Nordlie sier jo noe om ambisjonsnivået vi hadde da! for alle vet jo at Nordlie alldri holder i 3 år i en og samme klubb!

      Erlandsen.....tja , hvorfor ikke.... jeg likte/liker Erlandsen og kan ikke si annet enn jeg likte en del av metodene han brukte, tror også han er en mann som blir godt likt av spillerne, noe som sikkert er vanskelig når man har så mange og forholde seg til, og sikkert til tider umulig og tilfredstille alle. samspill mellom trener og spillere er en viktig del av det å trene et lag. og jeg mener også som det er nevnt her at han virker til å være god å få ut det som er i spillerne. Laget han sgjør det jo ikke videre bra for tiden, men det gjør heller ikke vi og slik jeg ser det burde vi ha et mye større potensiale enn det plasseringa vår tilsier.

      Ledelsen.... den begynner jeg å bli mere og mere skeptisk til, jeg kunne tenkte meg å bytte ut JÅF med Bjarmann, en mann som sjelden hisser seg for mye opp og gjør for mange blundere både i media og utenomsportslige ting. men at jeg vil ha Bjarmann er vel kanskje bare fordi jeg virkelig likte fyren, mr lillestrøm himself!
      LSK har vist en innkjøpspolitikk som virker på meg som meget merkverdig, en masse rare salg og gkjøp jeg slett ikke kan forstå, der er vel ingen tvil om at det på en eller annen plass er noe galt, men hvem som bestemmer hva vi kjøpte og solgte vet jeg ikke. Men vi viser tydelige tegn på at dette er noe vi ikke mestrer for tiden. Synes heller ikke vi mestrer det å fronte laget utad mot media eller behandling av saker i media.

      Er ingenting jeg ønsker mere enn at vi skal få orden på alle ting som er galt, som i alle fall jeg mener er galt. om så alle i styret byttes er det likegyldig for meg bare klubben kan klare å komme seg ut av den situasjonen vi er havnet i.

      Til sist er det jo ikke sikkert noe blir bedre i det hele tatt ved å endre på noen av disse tingene, jeg kan jo ikke dette, det er gutta som sitter høyt der oppe som skal se på disse tingene, hva jeg mener og sier betyr ikke noen ting. De gutta som sitter der oppe og jobber med dette skal og bør kunne gjøre disse vurderingene
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • m_skedsmo
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 212

        #4
        Enig i at Erlandsen kan tas i mot. Han er ikke noe verre enn de trenerne vi har hatt i år og i fjor. På papiret...er LSK et bedre lag enn Ham Kam, og jeg tror Arne vil gjøre det bedre hos oss enn hos kamma. Men jeg kunne også tenke meg Henning Berg. Han har også vist hva han kan med lite ressurser.

        Men det jeg virkelig ønsker meg er Bjarmann tilbake. At han ikke fikk en jobb i LSK etter at han la opp er for meg en stor stor gåte.

        JÅF har gjort mye rart, sikkert mye bra og sikkert mye dårlig. Problemet hans er at han for mye profilert i media. Irriterer meg at han sitter i TV3 og smiler og er blid mens LSK sliter. Irriterer meg å se avisoppslag der han koser seg med fiffen mens vi taper mot Turn. Masse dumme uttalelser har det også vært. Jeg tror en Bjarmann hadde gått stillere i gangene og fått utrettet mer.

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 402

          #5
          Vet ikke helt hva planene er pr i dag, men tror vel at ledelsen ser på Lillestrøm SK som en toppklubb som alltid skal kjempe om de tre øverste plassene.

          I mine øyne tror jeg kanskje klubben burde sette seg ned å se hva realitene egentlig er. Vi har hatt 3 trenere siden 2004. Vi har hatt et mediasirkus rundt klubben som ingen andre klubber har hatt. Vi har mistet Stefanutto, Wehrman, Andersson, Koren, Mifsud. Vi har samtidig bevist at vi bruker penger som en 18 åring på byen etter første månedslønning.

          Når vi nå kommer inn i en økonomisk nedgangstid, så synes jeg at Arne er rett mann til jobben. Sist gang han var i klubben så var LSK på randen av konkurs, og han fant vel Kippe, Zane, Stefanutto, Andersson, Wehrman og Koren? (Mifsud kom vel mens Arne var på oppsigelse og fikk benken).

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            #6
            Enig med det som skrives her. LSK er ikke noe toppklubb lenger. Pengene er brukt opp, de gode spillerne forsvant fordi ledelsen ikke evnet å beholde de, og skadede og gamle spillere kom inn og kjørte oss i bunnen av tabellen.

            Tør ikke å tenke på hvilke summer som har gått med til å hente inn, lønne og kaste Tom ut døra, eller ved å hente inn Marius J, Kiesen, Riseth, Bjørkøy, pluss en hel haug med andre som underpresterer hvis de i det hele tatt er friske til å spille.

            LSK kan se langt etter at unge og fremadstormende talenter signerer for klubben. Det finnes ikke penger til å hente de.

            Derfor er kanskje Arne den rette. Han kjenner LSK, han er en god trener, og han vil nok heller trene LSK enn kamma. Han kan ta tak i den spillermassen vi har og sørge for at vi stabiliserer oss i eliteserien, og så får man heller ha et annet ambisjonsnivå enn det JÅF gikk ut med for noen år siden (vi skal bli det nye RBK) eller hva det var han sa. Vi ser jo hvordan det gikk. Vi er nå en blakk klubb som sliter i bunnen av tabellen uten noen av de gode spillerne som nå gjør det bra i andre klubber (Kasey og Shane for å nevne noen), men med overbetalte gamliser og skadde spillere. Hvem har skylda for det? Hvor mye ansvar kan tillegges JÅF for dette, eller Grønlund? Kanskje både JÅF og Grønlund kan melde seg til NAV? Grønlund var med å sparke ut Uwe, og nå står han i media og sier han kan godt tenke seg å se både Uwe og Arne tilbake, men bare hvis de har utviklet seg... Spørsmålet mitt er om Grønlund har utviklet seg i det hele tatt siden vi Uwe tok oss til to fjerdeplasser, en royal league og en cupfinale på to år. Grønlund eier jo faen ikke skam i livet.

            Kommentar

            • cave
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2006
              • 108

              #7
              Alle tror at LSK klarer seg, alle trodde at Start skulle det også... Så før vi begynner å sette mål for framtiden tror jeg vi skal konsentrere oss om å greie å beholde plassen.
              Vi har vel spilt tre hjemmekamper mer enn Hamkam og to flere enn Ålesund. Alle tre tar de fleste poengene hjemme så akkurat nå tror jeg vi må ha en ambisjon og det er å beholde plassen.

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #8
                Opprinnelig skrevet av cave
                Alle tror at LSK klarer seg, alle trodde at Start skulle det også... Så før vi begynner å sette mål for framtiden tror jeg vi skal konsentrere oss om å greie å beholde plassen.
                Vi har vel spilt tre hjemmekamper mer enn Hamkam og to flere enn Ålesund. Alle tre tar de fleste poengene hjemme så akkurat nå tror jeg vi må ha en ambisjon og det er å beholde plassen.
                er jo derfor man diskuterer disse tiltakene, for å berge plassen og komme seg opp av den sumpa man er i!
                jeg vil gjerne ha endringer NÅ, for å prøve å endre på ting
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • haak
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2007
                  • 141

                  #9
                  Erlandsen ga oss en 2. plass og en haug 7. plasser. Se utenlands, bare se på hva Grønnhagen og Janne har fått til.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Og Jonevret i MFK. 5-1 og 8-0 på de to siste...
                    Svenskene bygger sten på sten.

                    Bare se på Sune Bergmann i Frisk-Asker også: tippet på 9.plass, vant serien og sluttspillfinale og klart flest scorede mål med et billig mannskap/en gjeng juniorer.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Oslo_Fugl75
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Feb 2007
                      • 33

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Og Jonevret i MFK. 5-1 og 8-0 på de to siste...
                      Svenskene bygger sten på sten.

                      Bare se på Sune Bergmann i Frisk-Asker også: tippet på 9.plass, vant serien og sluttspillfinale og klart flest scorede mål med et billig mannskap/en gjeng juniorer.
                      Molde hentet inn to afrikanere og en brasilianer på topp, derfor kan de gjøre slike matcher (5-1 og 8-0) og ikke være sammen med oss i bånn av TL.
                      Hestad & co. er ikke spesielt gode fotballspillere, Diouf x 2 samt Mota gjør den STORE forskjellen i Molde.

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1529

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Oslo_Fugl75
                        Hestad & co. er ikke spesielt gode fotballspillere, Diouf x 2 samt Mota gjør den STORE forskjellen i Molde.
                        Om ikke Hestad er en god spiller, så finnes det i alle fall ingen gode spillere i Lillestrøm.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Oslo_Fugl75
                          Molde hentet inn to afrikanere og en brasilianer på topp, derfor kan de gjøre slike matcher (5-1 og 8-0) og ikke være sammen med oss i bånn av TL.
                          Hestad & co. er ikke spesielt gode fotballspillere, Diouf x 2 samt Mota gjør den STORE forskjellen i Molde.
                          Poenget her var vel ikke at man bare kjøper seg til suksess med å få inn en neger og en brasilianer på topp. Selv om vi også kunne trengt en slik spiller.

                          Vi har faktisk spisser i Occean og Sundgot som leverer varene i år, selv om vi mangler en mann til som besitter den gyldne kombinasjonen tempo/målteft på topp så har de to vi har ikke skjemmet seg ut med 5-6 mål hver. Det hadde vært OK hvis også andre spillere scoret innimellom.

                          Det er resten av laget som svikter og det tror jeg en svensk trener kunne gjort noe med ved hjelp av svenske metoder: tålmodighet, inspirasjon og kløkt.
                          I år må vi bare redde plassen og deretter sanere stallen/ledelsen.
                          Og evt finne den rette treneren som kan gjøre dette.

                          Hvis du synes Berg Hestad er dårlig... tror jeg de aller aller fleste som har sett han spille i den formen han har nå, er relativt uenig med deg.

                          En midtbanespiller som fyrer opp medspillere, publikum, og som attpåtill scorer jevnt, trenger vi liksom ikke det vi da? Våre midtbanespillere sitter på gamlehjem, sykehjem, og scorer hvertfall faen meg ikke et eneste jævla mål. Forbanna talentløse døgenikter hele gjengen unntatt Espen Søgård som alltid gir 100 % for klubben. Resten er her kun for å tjene penger og dasse rundt på gresset virker det som.

                          Gi de skuddtrening !!! Lønn basert på poeng, spill og scoringer. Kan ikke noen leie inn Bukken som konsulent på timebasis, for å finne frem til kruttet i støvlene hos denne gjengen som er allergiske mot å score mål, de skyter jo verre enn damespillere og juniorlaget? Vis at dere er MENN for faen og sikt midt på mål og skyt den jævla ballen i 200 retning keeper. Så bommer dere litt, og vips; scoring. Verre er det ikke.

                          Evner man ikke et godt tilslag og et kremmerhus i ny og ne så bør man ha seg langt faenivold fra det å være midtbanespiller for LSK.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3352

                            #14
                            Lillestrøm har vel vist de siste årene at å kjøpe norsk ikke nødvendigvis er billig eller bra.

                            Dan Fellus viser tegn til å være et godt kjøp, men ellers har vi ikke gjort noen gode kjøp. Bjørkøy viser tegn til gryende form, men prisen virker litt for stiv for min smak. MJ har knapt gjort annet enn å jage Shane på døra, men det er ikke hans feil heller.

                            At vi bør se til utlandet etter vår neste trener er udiskutabelt.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • lier_fugl
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jun 2006
                              • 98

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              er jo derfor man diskuterer disse tiltakene, for å berge plassen og komme seg opp av den sumpa man er i!
                              jeg vil gjerne ha endringer NÅ, for å prøve å endre på ting
                              Ok, bra du sa ifra at det var for å endre på ting, hvis ikke hadde jeg ikke skjønt en dritt!
                              Evig og for alltid.

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #16
                                Når det skal hentes spillere så bør de hentes fra utlandet. Norske spillere er sterkt overpriset og holder et lavt nivå.

                                Om man ser på de største profilene i TL er de aller fleste utenlandske og de kostet mindre enn de profilerte norske.

                                Synes det er bekymringsfullt at LSK ikke har klart å finne en venstreving som er god nok for TL, når dette har vært et prekært problem i mange år nå. Noe må være alvorlig galt med talentspeiderapparatet.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • Monfils
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jun 2008
                                  • 54

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Synes det er bekymringsfullt at LSK ikke har klart å finne en venstreving som er god nok for TL, når dette har vært et prekært problem i mange år nå. Noe må være alvorlig galt med talentspeiderapparatet.
                                  Kunne forsåvidt hatt en som spilte godt mot oss i dag, men ble visst uønsket av alle ting

                                  Nei, helt enig med deg. Nok av land som har et bredt spekter å tilby til en ikke alt for dyr penge, det bør gjøres noe. Snart i hvert fall.

                                  Kommentar

                                  • Arind
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2006
                                    • 459

                                    #18
                                    Det diskuteres ambisjoner her, og vi kan vel trygt konkludere med at disse har endret seg etter at årets sesong startet. Tom forsøkte å bygge opp LSK med sin spillestil og spillere fra Start, noe som viste seg å ikke funke særlig bra. Ambisjonene i år synes nå å være justert fra overlevelse til en 7. plass, og så kan vi mene hva vi vil om det.

                                    Laget har ting på gang, det har vi sett, men for å opprettholde de opprinnelige ambisjonene om å være en topp 3 klubb hvert år, så trenger vi et par klassespillere og profiler som blir mer enn en sesong. En toppklubb trenger minst èn playmaker og en hurtig stor-scorer, og pr i dag mangler vi det. Spørsmålet da er om ledelsen evner å finne disse utenlands til en billig penge....? It`s all about the right connections.....
                                    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                    Kommentar

                                    • Stabellmaster
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • May 2008
                                      • 112

                                      #19
                                      Dan Fellus viser tegn til å være et godt kjøp.

                                      Dan Fellus kom gratis til rekruttlaget.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13244

                                        #20
                                        Satsingen på juniorer og samarbeidsklubber gjør at vi har flere opsjoner enn før. Utenlandsinnkjøp bør være rutinerte spillere som styrker laget, og ikke gambling på mulige salgsobjekter fra island og afrika.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎