Ambisjonene som forsvant

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #21
    Opprinnelig skrevet av Arind
    En toppklubb trenger minst èn playmaker og en hurtig stor-scorer, og pr i dag mangler vi det. Spørsmålet da er om ledelsen evner å finne disse utenlands til en billig penge....? It`s all about the right connections.....
    Er du sprø?

    Kalle har da vitterlig fremstått som en gigant i det siste. Mot godset fordelte han baller på magisk vis, og er atpåtil en rå ballvinner. Du kan da ikke mene at vi skal leite frem en billig utlending som trenger halvannet år på å tilpasse seg, i stedet for å fortsette å dyrke Kiko. Occean viser heftig scoringsform om dagen, da han endelig blir brukt riktig, mens Arild leverer et godkjent antall hvert år. I tillegg har vi en Mykelbust som har et kjempebra maksnivå, og en sulten Fellus som vi har sett i meget positive glimt. Begge disse kan med tillitt bli storscorende bakromsspisser. Mykle har super teknikk, fart og avslutningsegenskaper. Han er bare avhengig av selvtillit.

    Det vi behøver er en Høyreback av litt mer moderne snitt enn SP, og en venstrebeint kantspiller som kan prestere jevnt på et bra nivå. Da har vi en konkurransedyktig og komplett førsteellever med backup på alle posisjoner.

    Otto
    Ny h.back-Kippe-PSA-MJ
    Riise-Bjørkøy-Kiko-Ny v.kant
    Occean-Sundgot

    Man kan med fordel bytte en av spissene med en liten rask, alt ettersom kampbilde og taktikk, men som vi har spilt i det siste, så bør Arild-OO fortsette.

    Reservelag:

    Andre Hansen
    SP-Bert-Riseth-Ståle
    Karim-Brenne-Søgård-JML
    Mykle-Fellus
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Satsingen på juniorer og samarbeidsklubber gjør at vi har flere opsjoner enn før.
      I tillegg har klubben fått et av Norges beste treningsanlegg noe som gjør det lettere å utvikle disse talentene.
      Treningsanlegget kan i seg selv også være en medvirkende årsak til at talentene vil komme til klubben.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #23
        Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
        Dan Fellus kom gratis til rekruttlaget.
        Beklager, her tar du feil.

        Vi må betale/har betalt utdanningspenger til Gjøvik/Lyn
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          250 000 er for gratis å regne.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #25
            Opprinnelig skrevet av mooph
            I tillegg har klubben fått et av Norges beste treningsanlegg noe som gjør det lettere å utvikle disse talentene.
            Treningsanlegget kan i seg selv også være en medvirkende årsak til at talentene vil komme til klubben.
            Jeg er helt enig, men jeg tror utslaget er større i negativ retning for de som ikke har fasilitetene i orden. LSK anno 1999 ville ikke tiltrukket seg en spiller med de fasilitetene klubben hadde.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #26
              Dukker den rette spilleren opp, har vi midler til å handle. Men den spilleren er ikke så lett å finne, sier Per Mathisen.
              Han er bekymret for keeperplassen. Otto Fredrikson har vært ute lenge.
              Over helga skal Lars Ivar Moldskred under kniven for et inngrep i kneet.
              Han skal være klar et par dager seinere.
              – Jeg liker ikke at målvaktene våre sliter med skader. Det gode er at Otto bør være klar til neste helg, sier Per Mathisen.


              Jeg begynner snart å grine. Når bekymrer Mathiesen seg over keeperplassen - kun få dager før otto er tilbake igjen, og etter en drøy måned hvor vi har mistet 3-9 poeng pga at vi ikke kjøpte en reell første keeper men valgte Målskred. Ny keeper burde vært på plass den første uka etter Ottos skade, eller umiddelbart etter at heinzy-boy dro.

              DA Søgård var skadet kjøpte vi inn bjørkøy - en spiller som kom for sent, var ute av form og som spilte i en posisjon hvor vi har MASSIV dekning fra før.

              Fremdeles mangler vi en god venstrekant og en god venstreback. Er MJ's posisjon i LSK så sterk at vi ikke engang kan kjøpe inn en reell utfordrer til ham når han er langtidsskadd? Hvorfor spiller vi med en hånd på ryggen (dvs. uten venstrekant) i en sesong hvor vi står i fare for å rykke ned?

              Virker som om ledelsen knapt har sett en lsk kamp i år, og at de må være vitne til fire-fem tap før de skjønner konsekvensen av skader og det å pælme innpå erstattere som har bevist tidligere at de ikke holder mål.

              Må vi forlange at de er ærlige mot seg selv og andre?: MJ kommer ikke tilbake i år, kanskje aldri og ventrekanten er ikkeeksisterende pr. i dag - alt vi har er komisk stallfyll og gamle benkeslitere. To nye, unge talenter som kan utvikle seg på disse plassene må inn nå, ellers blir vi aldri kvitt dette problemet.

              Spissene våre må få spilletid - konstellasjonen occean/sundgot er en kriseløsning som er avhengig av at en av spillerne har dagen. Ellers kan alle midtforsvar i landet pakke inn disse uten problem, det er vel barnelærdom i alle klubber. Lei minst en ut nå! Vi er nødt til å ha fart fremover.

              Simen brenne er en av norges beste offensive midtbanespillere som er fullstendig feilplassert på vingen. Det er gøy å se pasningsfinter på midtstreken, men jeg vil heller se skuddfinter innenfor 16 meteren. Nå er han i kanonform og kunne tegnet seg på skåringslista, men istedet må han løpe som Søgård over hele banen eller slå innlegg bak mål. Selg ham eller bruk ham riktig!
              Last edited by reka; 16.08.2008, 10:55.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Spissene våre må få spilletid - konstellasjonen occean/sundgot er en kriseløsning som er avhengig av at en av spillerne har dagen. Ellers kan alle midtforsvar i landet pakke inn disse uten problem, det er vel barnelærdom i alle klubber. Lei minst en ut nå! Vi er nødt til å ha fart fremover.

                Simen brenne er en av norges beste offensive midtbanespillere som er fullstendig feilplassert på vingen. Det er gøy å se pasningsfinter på midtstreken, men jeg vil heller se skuddfinter innenfor 16 meteren. Nå er han i kanonform og kunne tegnet seg på skåringslista, men istedet må han løpe som Søgård over hele banen eller slå innlegg bak mål. Selg ham eller bruk ham riktig!
                Kunne dette vært noe?

                Occean

                Stensaas - Brenne - Fellus
                Kiko - Bjørkøy

                Jeg blir aldri lei av å argumentere for 4-2-3-1 med de spillerne vi har for øyeblikket. Brenne er prototypen på en offensiv midtbanespiller som bør ligge bak spissen.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...2&postcount=97

                  Jeg begynner snart å grine. Når bekymrer Mathiesen seg over keeperplassen
                  Beste innlegget på lenge. Jeg er enig i rubbel og bit. Her peker du på de omtrent alle elementene som har senket oss i år:
                  1. Mangel på venstreside
                  2. Feilkjøp av spillere
                  3. Feilbruk av spillere (Spesielt Brenne)
                  4. Totalt manglende venstreside
                  5. Forutsigbart angrepsspill (to tunge spillere)
                  6. Keeper-krisen

                  Angående spillere, og mangel på balanse i stallen, så kan vi også merke oss at vi nå har seks angrepsspillere. Meter'n, Sundgot, Fallos, Ciise, Myklebust og Gundersen. Utfordringen er at disse kjemper om to plasser, og at ingen av de kan gjøre en god jobb som kantspillere.

                  Da snakker vi om massiv dekning fremme, mens kantene er tomme. Sentralt er det også helt greit, med Kiko/Brenne/Bjørkøy/Søgård, og bak i midten med Kippe/PSA/Riseth/Biffen.

                  Det hjelper lite når vi store deler av kampene har stilt med kjegler på back og kant. Se for eksempel også hvordan FCK senker oss ved å bruke bredden, samtidig som vi er feilplassert.

                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Kunne dette vært noe?

                  Occean

                  Stensaas - Brenne - Fellus
                  Kiko - Bjørkøy

                  Jeg blir aldri lei av å argumentere for 4-2-3-1 med de spillerne vi har for øyeblikket. Brenne er prototypen på en offensiv midtbanespiller som bør ligge bak spissen.
                  Mulig. Jeg foreslår også noe lignende i en annen trås, men da med 4-4-1-1 med Brenne bak Meter'n. Det viktigste tror jeg er at vi ikke blir så stakkato og forutsigbare, samtidig som Brenne kommer til sin rett.

                  Det virker som om LSK har bestemt seg for hvilke spillere som skal på banen, og så settes disse opp litt tilfeldig rundt omkring. Spesielt bredden vår lider under dette. Blir som å se katastrofen Semb, som også brukte sentrale spillere på kantene. Blir dårlig med bredde og innlegg da.

                  Edit: Ser at Trigz også er inne på meget gode tanker i Viking-tråden.
                  Last edited by BennyLem; 16.08.2008, 12:06. Begrunnelse: Vikting-tåden
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Johnny Sack
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2007
                    • 127

                    #29
                    Veldig enig i det som står over. Bare så synd at vi aldri kommer til å få se det i praksis...blir vel samma gamle resten av året uansett.

                    Jeg gråter innvendig i ren frustrasjon hver dag over at man har klart å bryte ned en medaljekandidat så til de grader som det har blitt gjort i Lillesrtøm

                    Kommentar

                    • Geirfugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 561

                      #30
                      Blir litt oppgitt over uttalelsene til klubblederen etter at EJ antydet at trenerne har bedt om to nye spillere. Jeg håååper at at dette utspillet er taktikk og et forsøk på å lure media og andre klubber - og vips er en superspiller på plass. Men vil jeg sette hele den lille formuen min på det? Neppe.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Kunne dette vært noe?

                        Occean

                        Stensaas - Brenne - Fellus
                        Kiko - Bjørkøy

                        Jeg blir aldri lei av å argumentere for 4-2-3-1 med de spillerne vi har for øyeblikket. Brenne er prototypen på en offensiv midtbanespiller som bør ligge bak spissen.
                        Jeg er motstander av en taktikk der Occean ligger som enslig spiss. Det er liten tvil om at Metern har vært klart best i tospann med en ved siden av seg. Vi så det under Nordlie i 4-3-3, og også i Odd under samme formasjon. Nå fungerer hans om bakromstruende spiss, i motsetning til under Uwe da han var targetmann, og er bedre enn aldri før i LSK-drakta. Jeg tror ved å legge Occean aleine på topp vil medføre at han vil bli langt mer feilvendt, slik vi har sett han tidligere. Spør du meg, er det en myte at spissene våre er for like og enkle å pakke inn. Vi har skapt et hav av sjanser også med Sundgot og Occean, jeg synes faktisk vi har langt flere strenger å spille på med disse to på top, kontra dersom Sundgot skulle byttes ut med Myklebust/Fellus/Gundersen. Disse tre er rett og slett for lette, selv om Fellus har vist veldig gode tendenser under innhopp. Jeg tror han skal få fortsette å være innbytter litt til, og kjempe om plass i 11'ern fra neste år.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #32
                          Occean blir ikke akkurat liggende som ensom spiss med Brenne bak seg. occean var ensom i 4-3-3 som midtspiss eller som venstrekant, det var da han ikke fungerte. Med brenne rett i hæla stiller sakene seg annerledes, man er ikke ensom med en hengende spiss bak.. Occean har vel knapt tapt en duell i år som møtende spiss, men har hatt 0 nada personer å spille igjennom. Han slår ballen til sundgot, men hva skal sundgot gjøre? Han har verken fart eller teknikk og må selv se seg om etter pasningsalternativer. I brenne har occean en makker som kan ta i mot og bruke teknikk og fart til å true forsvaret selv, samtidig som occean kan komme rettvendt.

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #33
                            Enig med Reka, selv om jeg ikke synes Occean skal være møtende, men mest mulig spille som Torres i Liverpool (ingen sammenlikning for øvrig), altså utfordre i boksen, og gå i bakrom. Det blir Brenne som skal ta imot ballen i mellomrommet, en rolle som også Sundgot kan gjøre bra på sitt beste. MEN de gangene han møter trenger han hjelp rundt seg. Da er det bedre å ha Brenne, samt vinger på vei fremover.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34
                              Enig i mye av det som skrives her. Men !!!!

                              Er det ikke litt dumt at Eland J får kjøpe to spillere nå som kanskje ikke passer inn når en ny trener kommer.
                              Mener at stallen i dag er god nok til at vi ikke rykker ned.
                              Det må vi da ta som en selvfølgelse.
                              Håper at LSK har brukt dette halvåret og funnet ut neste års trener og en laaaaangsiktig plan.
                              Da bør de neste spillerne være en del av den evnt, nye treneren sin plan/lag.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Enig med Reka, selv om jeg ikke synes Occean skal være møtende, men mest mulig spille som Torres i Liverpool (ingen sammenlikning for øvrig), altså utfordre i boksen, og gå i bakrom. Det blir Brenne som skal ta imot ballen i mellomrommet, en rolle som også Sundgot kan gjøre bra på sitt beste. MEN de gangene han møter trenger han hjelp rundt seg. Da er det bedre å ha Brenne, samt vinger på vei fremover.
                                Selvfølgelig ønsker man heller samba-fotball hvor man spiller seg gjennom midtbanen, og opp til Brenne som slår geniale bakromspasninger slik Koren gjorde. Men det er ikke realiteten. Faktumet er at høyst sannsynlig kommer akkurat de samme langpasningene bakfra uansett om Brenne ligger bak Occean eller ikke. Dersom Arild blir satt ut av laget, vil Occean uansett bli targetmann, og Brenne vil være den som skal støtte opp bak han, eventuelt gå på løp. Jeg har ikke noe tro på dette, fordi jeg tror ikke LSK evner å legge om den type fotball vi har spilt de siste årene etter at Koren dro.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  #36
                                  Jeg tror neppe forskjellen mellom gampe- og sambafotball bare ligger i bruken av Brenne som offensiv midtbane til fordel for Sundgot. Du har et poeng, men det er forferdelig passivt å si at vi ikke kan spille på noen annen måte enn å lempe ballen mot to svære målskiver.
                                  Last edited by Kimito; 18.08.2008, 14:45.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #37
                                    At klubben nå ansetter Henning Berg for 5 år viser vel at man har ambisjoner utover 12. plass i tippeligaen...
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2120

                                      #38
                                      Jeg syns det er merkelig at man skal begynne å snakke om manglende ambisjoner, på bakgrunn av en dårlig sesong i Tippeligaen. Alle lag har en sesong der absolutt ingenting fungerer, og det virker håpløst å komme seg ut av uføret.

                                      Viking, Brann og Rosenborg har alle vært innblandet i nedrykksstriden til langt på høsten noen av de siste sesongene. I tillegg har lag som Start, vif, Stabæk og vif rykket ned. Betyr det da at disse klubbene ikke har ambisjoner??

                                      At årets sesong er svak er det ingen tvil om: Men det er også en skuffende sesong for Brann, Viking, vif og RBK; Av en eller annen merkelig grunn sliter samtlige av storlagene denne sesongen. Noe som medfører merkelige situasjoner som toppkamper mellom Tromsø og Fredrikstad.

                                      Ingen skal tvile på at Lillestrøm har ambisjoner. Jeg håper bare de har en klar plan for hvordan de skal oppnå disse. Nordlie-perioden tyder ikke på dette.
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • BlodigHøne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 729

                                        #39
                                        Denne banneren fra VPN passer vel også bra til oss:

                                        Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                        That went wherever I... did go!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎