Karakterboka LSK-Strømsgodset

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Karakterboka LSK-Strømsgodset

    En fryd! En fest! Fytti svarte steike helvete så gode vi er!!!

    LSK - Godset 3-1 (2-1)
    Sjanser: 11-3
    Cornere: Var det 7-1?

    Jeg skjønner ingenting. For tre uker siden, drøyt, satt jeg i Fredrikstad og begynte den lange, vonde prosessen med å akseptere at LSK kom til å tilbringe neste sesong i Adeccoligaen. Jeg så ingen tegn til bedring, og planla reiseruta rundt i landsbynorge i 2009.

    Men nå! Hva har skjedd? Hva har de stappa i maten til spillerne de siste ukene? Det jeg så i dag, var slett ingen dumpekandidat - det var en gullkandidat. Så syk kan altså fotballen være. Jeg har ikke ord som er dekkende, og går rett på karakterboka:

    Moldskred - 4: To dårlige boksinger i første omgang. Ville ha vært sjanseløs på Nielsens heading i tverrliggeren. To bærturer han ikke blir straffet på. Stort sett god, og gode utspark.
    PSA - 5: Begynte dårlig, men reiste seg som en løve. Skadet etter pause, og holdt seg bakover da, uten å komme i vansker.
    Riseth - 5: En klønete inngripen, ellers smart og herlig kjip i nærduellene. Sliter med akillesen og måtte ut.
    Kippe - 7: God i første omgang, kanongod i andre omgang. Snuser på sjueren. Stålkontroll. Bryter foran og banker opp David Nielsen. Kippe er tilbake på topp.
    Pedersen - 6: Har hatt en renessanse som fotballspiller de siste ukene. Leverte årets råeste løp etter ballen et stykke ut i andreomgang. Lett til beins og god med ballen.
    Brenne - 6: Tidvis stor før pause, god etter pause. Forsvinner litt ut av kampen innimellom, kompenserer med iherdig defensiv jobbing. Viser at han har blikk og fotballhjerne.
    Mouelhi - 8: To håpløse balltap før pause trekker ned, nødvendigvis. Men en plettfri, gnistrende andreomgang gjør jo det irrelevant. Kanongod med ballen og en vanvittig sterk defensiv jobb. Kanonkamp!
    Bjørkøy - 7: Herlig scoring, veldig god kamp. Ligger som en klegg på Winsnes gjennom hele kampen og er aggressiv som en pitbull med nye tenner. Hans beste kamp for LSK, og nå ser han virkelig ut som den kapteinsfyren han var i Fredrikstad igjen.
    Stensaas - 7: Ok førsteomgang uten å glimre, men etter pause våknet Ståle Stil. Ble bare bedre og bedre jo lengre ut i omgangen han kom, og toppet det hele med en glimrende scoring. Gode dødballer, gode innlegg, alltid spillbar og en perfekt arbeidsmoral. Godt tempo - hvem mente denne mannen ikke var god nok for oss? Kjempedebut!
    Sundgot - 5: Lå litt bak OO i første omgang; etter pause lå vi i en tilnærmet 4-5-1, og da ble Arild enda dypere. Burde ha scoret minst en gang, men brukte ballen veldig bra i dag. Spilte gjennom Myklebust til dennes kjempesjanse og leverte en god kamp.
    Occean - 8:Fabelaktig kamp igjen av OO. Scoringa er ett av årests penest gjennomførte angrep, og nå er han både lett i beina, konstruktiv med ballen, dritsterk i feltet og plasseringssterk. Kan kjapt ende som toppscorer i TL i år.

    ->Myklebust: Burde ha scora. Men positivt innhopp. Er han på gang igjen?
    ->Fellus: Kort innhopp.
    ->Bertheussen - 6: Nydelig innhopp! Hard som flint og tøff som toget. Jeg vil se mer Biff!

    Kanarifansen - 8: Trøkket kom en halvtime før kampen og varte til ti minutter etter kampen. Glimrende!

    Pausekarakterboka:

    (edit: Jaggu godt gjort å ikke få med seg ordet "pause" her...)


    Nå spiller vi bra fotball! Dårlige første ti-tolv, etter det har vi tidvis harva over Godset. Ett mål til, bare...

    Moldskred - 4: To dårlige boksinger. Sjanseløs på målet.
    PSA - 4: Grusom første 20 min. og skyld i målet, mye bedre etterpå. Nydelig mottak og legg mot Sundgot. Offensiv og bra. Fortsett der!
    Riseth - 5: God kontroll. En jævlig kløning rett før pause kunne blitt farlig, men vi slapp unna.
    Kippe - 5: Ditto god kontroll. God mot Nielsen i lufta. Passiv da Winsnes fikk komme fra dypt og heade tidlig i omgangen.
    Pedersen - 5: Flott legg mot OO på vår første sjanse. Dobler bra med Ståle.
    Brenne - 7: Herlig samspill med OO før 2-1. Har fått tilbake drivet og blikket. Stor omgang fra Simen.
    Mouelhi - 5: To håpløse balltap uten sikring som ga kontring. Veldig mye involvert, mer offensiv i dag.
    Bjørkøy - 6: Herlig scoring. Gjør det lett for seg selv ellers. God kamp. Ligger som en klegg på Winsnes.
    Stensaas - 4: Ok omgang uten å glimre. Misser et par gode innleggsmuligheter. Solid, og hjelper til med å holde sida si tett bakover. Ett ok frispark.
    Sundgot - 4: Spilles veldig mye opp på OO nå, og Sundgot ligger litt tilbaketrukken bak OO. Dermed mindre synlig, og mer grovarbeid. Burde ha satt OOs stuss, men nølte. Fin heading fra PSAs innlegg. Blitt bedre utover i omgangen.
    Occean - 8: Helt fabelaktig god. Kreativ, smart og har løftet blikket. Scoringa er et kunststykke av et angrep.
    Last edited by trigz; 04.08.2008, 09:46. Begrunnelse: har sett kampen i reprise...Brenne og LIM -1 pt., Kippe +1
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • SirBusby
    Medlem
    Møteplager
    • Sep 2006
    • 88

    #2
    Occean har virkelig løftet seg de siste kampene - må si jeg er mektig imponert!

    Kommentar

    • sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1818

      #3
      Opprinnelig skrevet av SirBusby
      Occean har virkelig løftet seg de siste kampene - må si jeg er mektig imponert!
      Hele laget har hevet seg!

      Kommentar

      • Arind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2006
        • 459

        #4
        Dette var faktisk veldig bra....laget fungerer så innari mye bedre sammen med bevegelse og sjanser - i dag var det igjen gjøy å se på Litt lite bevegelse en periode midt i andre omgang, men så tok det opp igjen mot slutten. Absolutt en tommel opp for hele laget i dag :twisted:
        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          For en andreomgang av Kalle!!! Syntes han var god før pause også, men etter hvilen tok han rett og slett av. En pasning som ikke traff destinasjonen, utenom den var det presisjonsfest. Dette er glatt årsbeste, og det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde vunnet med en to-tre til heller. Det vi har vist de siste tre ukene har bekreftet det mange av oss allerede visste: Tom Nordlie er en forferdelig trener. Det er ikke tilfeldig at alle spillerne som sleit før pausa nå plutselig er i kanonform, og foreløpig sier jeg meg svært fornøyd med utviklinga. Dette kan bli en ok sesong likevel!

          PS! Om det er hold i visse rykter jeg har hørt fra flere troverdige hold i det siste kan det bli enda mer moro fremover.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Om Brenne var en 7er i dag var Kiko en 8er. Du er for streng med Kiko - banens gigant, både forover og bakover på banen.

            Ståle Stil serverer hårete kamelbiff på Åråsen i morgen til forumfolket.

            Edit; Jeg så ikke at det var pauseboka... My bad..
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Det der er pauseboka. Selv blinde-kanaris må ha fått med seg at Kiko var enorm idag, kanskje spesielt i andre omgang.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Kiko var dagens beste.

                Ollie, Brenne, Bjørkøy, Stensaas og Pål Steffen var også meget gode.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  #9
                  Jeg trekker tilbake den lille kritikken jeg har gitt Kiko tidligere i år. Han var helt sjef i dag!! Strålende..
                  ..................

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Jeg bruker kanskje i overkant mye tid på tribunelivet og får ikke med meg 100% av matchen, men for meg deler Kiko BB-tittelen med Occean i dag. Kiko er faen meg den råeste ballvinneren Åråsen har sett på mange, mange år. Glem Kasey, glem Espen, glem Kihlberg, glem alle. Kiko dekker ufattelig store områder og vinner utrolig mange baller. Og i motsetning til en del klassiske ballvinnere lager han ikke så mange frispark etter hodeløse taklinger. Han plukker heller med seg ballen på elegant vis og setter fart framover. Dette krydrer han med et fantastisk bra pasningsspill og tidvis bra driv med ballen. For en mann!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Fra tomgodset-forumet:
                      Jeg ønsker en midtbane spiller lignende Mouelli som har en klasse pasnings fot og teknikk.

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 963

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Jeg bruker kanskje i overkant mye tid på tribunelivet og får ikke med meg 100% av matchen, men for meg deler Kiko BB-tittelen med Occean i dag. Kiko er faen meg den råeste ballvinneren Åråsen har sett på mange, mange år. Glem Kasey, glem Espen, glem Kihlberg, glem alle. Kiko dekker ufattelig store områder og vinner utrolig mange baller. Og i motsetning til en del klassiske ballvinnere lager han ikke så mange frispark etter hodeløse taklinger. Han plukker heller med seg ballen på elegant vis og setter fart framover. Dette krydrer han med et fantastisk bra pasningsspill og tidvis bra driv med ballen. For en mann!
                        Helt enig med deg men Bjørkøy var også jævli god i dag. Kjempa noe helt for jævli og jeg tror han var med på å gjøre Kiko god.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Slet med svimmelhet og kvalme under kampen i dag og valgte bakre del av felt B som åsted. Fikk med meg hele kampen for en gangs skyld og jeg er ikke i tvil. Bjørkøy var BB. Fantastisk løpskapasitet, kontruktiv, ballvinnende, målscorer og assist. Stort at Jonna endelig fikk vist seg skikkelig frem i 90 minutter.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

                            #14
                            Synes det var flere som var veldig gode i dag som Kiko, Bjørkøy, Occean og Stensaas

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Pausekarakterboka:

                              Nå spiller vi bra fotball! Dårlige første ti-tolv, etter det har vi tidvis harva over Godset. Ett mål til, bare...

                              Moldskred - 4: To dårlige boksinger. Sjanseløs på målet.
                              PSA - 4: Grusom første 20 min. og skyld i målet, mye bedre etterpå. Nydelig mottak og legg mot Sundgot. Offensiv og bra. Fortsett der!
                              Riseth - 5: God kontroll. En jævlig kløning rett før pause kunne blitt farlig, men vi slapp unna.
                              Kippe - 5: Ditto god kontroll. God mot Nielsen i lufta. Passiv da Winsnes fikk komme fra dypt og heade tidlig i omgangen.
                              Pedersen - 5: Flott legg mot OO på vår første sjanse. Dobler bra med Ståle.
                              Brenne - 7: Herlig samspill med OO før 2-1. Har fått tilbake drivet og blikket. Stor omgang fra Simen.
                              Mouelhi - 5: To håpløse balltap uten sikring som ga kontring. Veldig mye involvert, mer offensiv i dag.
                              Bjørkøy - 6: Herlig scoring. Gjør det lett for seg selv ellers. God kamp. Ligger som en klegg på Winsnes.
                              Stensaas - 4: Ok omgang uten å glimre. Misser et par gode innleggsmuligheter. Solid, og hjelper til med å holde sida si tett bakover. Ett ok frispark.
                              Sundgot - 4: Spilles veldig mye opp på OO nå, og Sundgot ligger litt tilbaketrukken bak OO. Dermed mindre synlig, og mer grovarbeid. Burde ha satt OOs stuss, men nølte. Fin heading fra PSAs innlegg. Blitt bedre utover i omgangen.
                              Occean - 8: Helt fabelaktig god. Kreativ, smart og har løftet blikket. Scoringa er et kunststykke av et angrep.
                              At Stensaas får 4 til pause lukter vel litt "jeg tørr ikke helt å innrømme at han var god" pga all dritten han har fått.... Stensaas viser vel hvorfor han har blitt hentet til klubben? Fortjener hvertfall en 6.
                              Mens Kiko lett fortjener en 8 sammen med Occean, disse 2 har jaggu meg funnet formen.. Kanksje lettere for de nå som det er litt friere, mens under diktatorstyret til Nordlie ble det vanskelig for de å få med seg alt som ble sagt på treningene...?!! Gudene veit, de spiller helt konge for tiden hvertfall! Nydelig å se at Bjørkøy og Brenne er med å kjemper i beste Søgård stil, ekstra pluss at de har jo en ballbehandling Søgård kan se langt etter... blir vel en stund til han får spille igjen!!!

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                At Stensaas får 4 til pause lukter vel litt "jeg tørr ikke helt å innrømme at han var god" pga all dritten han har fått....
                                Stensaas var svak i første omgang. 4 er i overkant bra betalt spør du meg. Hevet seg betraktelig i den andre omgangen, mye på grunn av hans enorme ork. Mannen har meget bra kondisjon...
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 963

                                  #17
                                  Stensås hadde faktisk en del dårlige innvolveringer i 1.omg. Satt på rad 5 midt på stadion så jeg fikk med meg det meste han gjorde. Synes han var langt fra så god mange vil ha det til. Men mulig at han var veldig bra i 2. omg.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7052

                                    #18
                                    Da er vi i mål med karakterboka, og ganske riktig får Kiko et helt ålreit skussmål.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7052

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      At Stensaas får 4 til pause lukter vel litt "jeg tørr ikke helt å innrømme at han var god" pga all dritten han har fått....
                                      Pisspreik opp og i mente. Jeg har vært blant de forumistene som har vært mest positiv til Ståle (dessuten driter jeg i hva folk som ikke har peiling på fotball mener). Men førsteomgang var ikke all verden fra Ståle; andre omgang var glimrende.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Stensaas var svak i første omgang. 4 er i overkant bra betalt spør du meg. Hevet seg betraktelig i den andre omgangen, mye på grunn av hans enorme ork. Mannen har meget bra kondisjon...
                                        Med andre ord ligger snittkarakteren til Espen Søgård på rundt 3-4 da el?
                                        Ett par dårlige innvolveringer ser man lett igjennom med en sånn innsats.. Hvertfall så lenge han spiller ving! Nei jeg syntes det blir for dumt at noen prøver å rakke ned på innsatsen hans i dag..
                                        Han har hvert i klubben noen få dager, går rett inn på laget på en plass han ikke har spilt på i over 5 år og føler nok enormt press fra "alle" som har sagt mangt og mye om denne "ubruklige gamle trøndern"..!
                                        Hever glasset og gir Ståle Stensaas en 6`er for dagens kamp!
                                        (Forøvrig samme karakter han får av tv2 og dagbladet, i VG får han 7)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎