Karakterboka LSK-Strømsgodset

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #41
    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Spissparet Occean/Sundgot funker endelig. Why change???
    Det funker så lenge vi vinner baller høyt på banen, noe som var tilfellet i går. Dersom LSK bli liggende lavt bør vi ha en spiss på banen som kan utfordre rommet bak motstanders forsvar (Fellus/Mykle).
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #42
      Opprinnelig skrevet av Playboy1
      Greit at Kiko var meget god igår,men vi glemmer fort.
      Han spiller kun 3-4 gode kamper iløpet av året,og han blir alltid skikkelig hauset opp,etter 1 av disse få gode kampene.

      En av de største grunnene til at ting ikke har fungert i lang tid
      før nå,er at den sentrale midtbanen har vært forferdelig.
      Det er heller midtbanemakkerne hans som har underprestert og gjort at midtbanen har vært dårlig, for Kiko har gjort ting enkelt og fornuftig til de som har en mer offensiv rolle i hele år. Og det er gode ferdigheter inne i bildet når spillere løser ting på den måten også, bare se på Makelele, eller Senna for den saks skyld, superlativene og skamrosen har jo haglet over sistnevnte så det ikke er måte på. Da bør det iallfall gjøre det for Kiko også som sper på med "målframførende" pasninger. At de som derimot har en offensiv rolle har gjort den dårlig i nesten hele år, er ikke hans skyld, for alternativene framover har vært få og vanskelige.

      I så å si hele år har han vært en god førsteforsvarer og vært viktig i det defensive, samtidig som han framover alltid har nærteknikk og overblikk som en av de beste midtbanesjaurene. For det har han helt klart vært. Fordi det går vel så mye på fordelig av oppgaver som mangler hos Kiko. Det dårlig offensive spillet i store deler av sesongen må først tilskrives mange flere enn ham.

      Synes også Bjørkøy var banens beste. Ikke minst milimeterspresisjon å banke den ballen så sikkert i hjørnet med mange Godset-spillere foran Espen Johnsen. Stensaas og Bjørkøy var etter min mening de som orka mest på slutten, sammen med Pedersen. Hadde Occean og Sundgot fått de sjansene og rommene de fikk i første omgang istedenfor på slutten av andre, hadde nok resultatet vært mye større. Et bytte på en av dem burde nok skjedd før, spesielt for Arild der hodet ville langt mer enn beina mot slutten...

      Kommentar

      • emanem
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2006
        • 100

        #43
        Opprinnelig skrevet av JMKANARI
        Her er du helt på jordet. Til og med feil jorde. quote]



        Sundgot har hatt en god sesong i år, og jeg kan gjerne moderere meg til at han ikke skal vrakes. At Fellus derimot burde kommet inn tidligere i går, og da for Sundgot, står jeg ved. Occean/Sundgot har funka bra de siste kampene, men med Fellus i bakhånd er vi mye mer uforutsigbare. Det er bra. Så greit; jeg er (selvsagt, som en stor Sundgot-tilhenger - i rak motsetning til brorparten av debattantene her inne) klar for å gi Sundgot en ny sjanse sammen med Occean. Ser selvsagt ikke bort fra at Gilbert er den som senker Lyn. Ingenting ville vært artigere.

        Men når det er sagt; i går gikk avleveringene fra Sundgot i hytt og gevær, og at han ikke i det minste klarte å avslutte på giga-sjansen i førsteomgang, var veldig ulikt Arild. Han har hatt bedre dager på Åråsen, og kommer garantert til å få bedre dager senere.
        Jeg fatter ikke hva slags tankegang dette er! Vi leder 3-1, har satt inn Myklebust til å angripe bakrom, man tar da for svarte ikke av en av våre beste hodespillere! Tenk på defansiv dødball, eller Sundgodts evne til å være oppspillspunkt, ta ned ballen og legge til rette for andre.

        Brenne var ikke noe annet enn helt ok i går, se på antall feilpassninger og dårlige innlegg! Brenne er ingen kantspiller, men en offensiv midtbane.
        Last edited by emanem; 04.08.2008, 17:03.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #44
          Rydder du innlegget ditt så du ikke tillegger meg meninger som nødvendigvis ikke er mine? Takk.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #45
            Opprinnelig skrevet av emanem
            Brenne var ikke noe annet enn helt ok i går, se på antall feilpassninger og dårlige innlegg! Brenne er ingen kantspiller, men en offensiv midtbane.
            Gå til TV 2 Sumo og se kampen om igjen. Brenne var god og en drivende kraft i overgangsspillet vårt, spesielt før pause. Etter pause var han riktig nok mer anonym. Men førsteomgang var til dels svært god.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #46
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Gå til TV 2 Sumo og se kampen om igjen. Brenne var god og en drivende kraft i overgangsspillet vårt, spesielt før pause. Etter pause var han riktig nok mer anonym. Men førsteomgang var til dels svært god.
              Det ser ut som Brenne lider av det samme syndromet som Sundgot - han holder maks 70 minutter.

              Brenne var veldig bra i 1. svakere i 2.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #47
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Det ser ut som Brenne lider av det samme syndromet som Sundgot - han holder maks 70 minutter.

                Brenne var veldig bra i 1. svakere i 2.
                Heller god i 70 enn middels i 90.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Heller god i 70 enn middels i 90.
                  I mangel av tommel-opp funksjonen: Jeg er selvsagt helt enig.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 964

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    For en andreomgang av Kalle!!! Syntes han var god før pause også, men etter hvilen tok han rett og slett av. En pasning som ikke traff destinasjonen, utenom den var det presisjonsfest. Dette er glatt årsbeste, og det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde vunnet med en to-tre til heller. Det vi har vist de siste tre ukene har bekreftet det mange av oss allerede visste: Tom Nordlie er en forferdelig trener. Det er ikke tilfeldig at alle spillerne som sleit før pausa nå plutselig er i kanonform, og foreløpig sier jeg meg svært fornøyd med utviklinga. Dette kan bli en ok sesong likevel!

                    PS! Om det er hold i visse rykter jeg har hørt fra flere troverdige hold i det siste kan det bli enda mer moro fremover.
                    Kan du utdype de to siste linjene i innlegget ditt!?

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #50
                      Ryktene i denne tråden hører hjemme i ryktetråden under LSK-backstage. Når det er sagt vil jeg legge til at det er viktig at man rapporterer ALLE rykter man hører om LSK i denne tråden. Tråden er der og skal brukes slik som nyhetstråden. Sitter man med rykter for seg selv uten å dele dem dør de ut, og det er ikke bra. Særlig rykter om spillerkjøp og andre positive hendelser bør ut i denne tråden. Folk som sitter inne med rykter uten å spre dem bør helst ha en gyldig grunn, som offentlig ilagt taushetsplikt eller lignende, for å ikke å bli uglesett som besserwissere og wannabe-insidere. Spre ryktet, for pokker!

                      Kommentar

                      • emanem
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2006
                        • 100

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Gå til TV 2 Sumo og se kampen om igjen. Brenne var god og en drivende kraft i overgangsspillet vårt, spesielt før pause. Etter pause var han riktig nok mer anonym. Men førsteomgang var til dels svært god.

                        Hvis man ser på børsene på de store nettsidene så er de relativt enige med meg, Brenne var middels eller dårligere i går. (bortsett fra Nettavisen da som ga han en sekser, men samtidig Kiko en firer, så de er og blir vel som TV2-eid betraktet som ubruklige.)

                        Jeg klandrer ikke Brenne eller deg, men mener bestemt at han ikke kan spille kant.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av emanem
                          Hvis man ser på børsene på de store nettsidene så er de relativt enige med meg
                          Hva nettavisene mener bryr meg midt i hekken. En journalist skal børssette 26-27 spillere alene. Da blir det mye tilfeldigheter.

                          Brenne var bl.a. sterkt involvert i det andre målet vårt i går: Han mottar ballen fra Occean, trekker innover i banen og får med seg backen, mens Mouelhi smyger seg inn på blindsida og får tid, plass og rom når han mottar ballen fem sekunder senere.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • stian
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2004
                            • 156

                            #53
                            Brenne var helt klart god i går, mange gode passninger i bakrom, kom ofte veldig overaskende på OO og godsets forsvar. En oppservang fellus der, og vi hadde hatt et par mål til!
                            stian;);)

                            Kommentar

                            Working...