Karakterboka Lyn-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Karakterboka Lyn-LSK

    Edit: TV-bildene er utvetydige: Kukke-Kjell Alseth stjal et poeng fra oss i dag. Brenn!

    Lyn-LSK 1-0 (1-0)
    Sjanser: 7-6
    Cornere: 3-6

    Forbasket irriterende å tape denne kampen, etter at vi skapte nok sjanser til at vi objektivt talt kunne ha vunnet. Men effektiviteten fra de siste tre seriekampene var sporløst forsvunnet, og når Kjell Alseth dømmer LSK, kan du ta deg faen på at vi taper.

    Men som Odinster sier, det er ingen grunn til å grave seg ned etter denne kampen. Seks kvalifiserte sjanser borte mot en av medaljekandidatene er ikke til å kimse av, og selv om jeg savnet Essediri og Stensaas som en diabetiker med føling i kveld, synes jeg dette var forholdsvis habilt. Men forsvarsarbeidet sto ikke helt i stil med resten, dessverre.

    Karakterboka lengter etter en lugn whisky og en rolig kveld, og er kort og konsis:
    Moldskred - 6: Har spilt seg fint opp etter en elendig start i målet vårt. Et par flotte parader i dag, generelt brukbare utspill og god kontroll i feltet.
    Søgård - 4: Bedre etter pause enn før, og mer villig til å komme framover da, også. Involvert i tre gode oppspill på høyresida i andre omgang, og kom selv til (svake) innlegg to ganger. Men er ingen høyreback, punktum.
    Riseth - 4: Elendig førsteomgang, som beskrevet i pausekboka. Bedre etterpå.
    Kippe - 5: Tilbake på nivå nå. Holdt unna mot mye raskere motstandere og kom godt fra oppgaven, selv mot slutten da LSK lå høyt og tok sjanser.
    Pedersen - 4: God førsteomgang, dårligere etterpå. Ble til dels store luker nedover hans side, og mellom ham og Kippe, da kreftene begynte å ta slutt.
    Myklebust - 3: Mye involvert, og det er bra. Startet optimistisk, var deretter helt vekk i en time, før han kviknet litt til og involverte seg ved to gode sjanser for oss.
    Mouelhi - 4: Dårlig kamp av Kiko, som fikk mindre tid med ballen i dag enn ofte ellers. Stresset og overilt i mye av det han gjorde utpå der, og drøssevis med overraskende feil.
    Bjørkøy - 6: God kamp, tross enkelte klønete balltap utover i andre omgang. Vant mye og er smart.
    Brenne - 5: Aner ikke hva jeg skal sette på Brenne, egentlig. Varierer mellom alt fra det sublime-og-nesten-geniale til det hinsides-alt-som-er-ræva i en og samme kamp. Trakk inn sentralt i de periodene han var effektiv, men er bortgjemt på venstrevingen. Fantastisk fremspill til Occean, deretter TAG, dødsgod da han dro av to mann, kom seg løs og skjøt bra fra 25 meter, men skal SELVSAGT!! sette den ferdigscorede returen etter innlegget fra Fellus rett før slutt. Utrolig frustrerende å se på - når skal han bli stabilt god?
    Sundgot - 3: Lå for dypt (taktiske hensyn, ja da, jeg vet det, men det fungerte dårlig i det offensive) og kom aldri inn i luftkampen. Et dårlig tegn for LSK er det når Sundgot tar imot utspill på huet nær midtstreken. Da er vi nesten garantert å bli spilt på brudd etterpå.
    BB Occean - 7: Ollie får BB i dag etter en kanongod kamp, der han muligens ble frarøvet prikken over i-en. Har aldri vært så stabilt god som han er nå. Fornuftig hele veien, drita sterk, gode ballvalg og strålende løp. Alltid farlig.

    ->Fellus 4: Fikk til lite utenom ett glimrende løp og finte, der han fikk Shane til å se veldig, veldig gammel ut. Godt innlegg etterpå som Brenne (på returen) sendte en mil utenfor. Bruk ham som spiss!

    ->TAG: Fikk en julegave av en pasning fra Brenne, men der mutter'n ville ha tatt imot og smelt ballen nederst i lengste hjørne, virret TAG rundt som en hodeløs kylling og spolerte muligheten. Er ikke god nok for Tippeliga-fotball per dags dato.

    ->Bertheussen: Ok innhopp da Riseth hinket av.

    Kanarifansen - 7: Dårlig oppmøte, bra synging. Litt slapt midtveis i begge omgangene, veldig bra før og etter det.


    Pause-kbok:

    LIM: 6. En fin save, sjanseløs på målet
    Søgård: 3. Tetter igjen ok, men sliter med plasseringene og valgene, også med ball.
    Riseth: 3. Skaper en gratissjanse for Lyn ved å bomme på ballen, og opphever offsiden ved scoringa. Flere dårlige klareringer. En dårlig omgang.
    Kippe: 5. Bestemann i midtforsvaret. Temmer Kim Holmen bra og leser spillet fint.
    Pedersen: 5. Fin omgang. Mye med framover. Ikke hans feil at kontringa på 1-0 kommer på hans side, feilen begås av Brenne i forkant.
    Myklebust: 3. Begynte friskt, men ble svakere og svakere utover i omgangen. To gode innlegg.
    Bjørkøy: 6. Vår beste hittil. Dominerer sentralt på midtbanen. Ett ballmist trekker ned.
    Mouelhi: 4. Mye rot og tull. Et par gode dødballer.
    Brenne: 4. God første tjue, borte vekk etterpå. Slår feilpasningen som skaper bruddet før scoringa.
    Sundgot: 3. Ligger for dypt til at han blir farlig foran mål. Må få mer ball i fot i den rollen han har nå.
    Occean: 6. Mangler bare målet (og offsiden virket tvilsom). Vinner stort sett alle duellene med Lyns stoppere, men blir for alene.
    Last edited by trigz; 11.08.2008, 20:00. Begrunnelse: etter tv-analyse: Kippe -1, MM -1, Kiko +1
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Odinster
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2008
    • 160

    #2
    Ingenting å grave seg ned etter pga denne kampen her. Man må ha i bakhodet at halve laget er skadet og halve første-11'ern spiller på plasser de ikke hører hjemme.
    Pedersen takler venstreback relativt bra men ikke optimalt. Det er tydelig å se at Riseth ikke er 100% og klarer da heller ikke å yte tilsvarende. Søgård er over hode ikke komfortabel med høyrebackplassen sin og blir for ofte stående på halvdistanse. På hørevingen står en desto mer ukomfortabel bakromsspiss (Mykle) som trekker innover i banen altfor tidlig, og bidrar til at LSK mister bredden i spillet. Sundgot var rett og slett skrekkelig annonym i dag. "Thumbs up" til de unge lovende som igjen kommer inn som et friskt pust og viser seg trøya verdig.
    Last edited by Odinster; 10.08.2008, 20:58.

    Kommentar

    • Rasmus
      Medlem
      Møteplager
      • Oct 2006
      • 93

      #3
      Syntes mouelhi fortjener bedre enn 4, mener han var vår bestemann på mitdbanen.

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Pause-kbok:

        Pedersen: 5. Fin omgang. Mye med framover. Ikke hans feil at kontringa på 1-0 kommer på hans side, feilen begås av Brenne i forkant.
        Myklebust: 3. Begynte friskt, men ble svakere og svakere utover i omgangen. To gode innlegg.
        eller bare det at han er uendelig treig og bruker en halvtime på å vende opp å kontrollere ballen med høyre? terningkast 2...

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #5
          Myklebust burde ha fått -1 i dag.

          Har sjelden sett en spiller så umotivert ut på gresset. Det var derfor Espen så helt middels i dag. Ingen bevegelse foran seg, ingen hjelp bakover.

          Har lyst å gi Fellus en seks i dag. Mye strålende fra denne mannens innhopp i dag. Tok tunnel på Stefanuto til og med og et par fine innlegg.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7052

            #6
            Og der er kboka ferdig. Merkelig lys til sinns, tross tap. Vi er i fremgang - og les hva Erland Johnsen sier i andre avsnitt av toppsaken på www.lsk.no...
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • fotball_marthe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1069

              #7
              Synes Kippe hadde noen elendige langpasninger eller hva det skulle forestille, som gikk over sidelinja, eller til motstandern. Ellers hadde han bra kontroll på spissene demses. Villa gitt han 5'er jeg.

              KFL var bra nok, men på den sida jeg sto,utpå kanten, var det så utrolig mange som satt/sto uten å synge eller vise noe som helst engasjement ! Skal dem først stå der, så kan dem vel for pokker synge, eller så kan dem sitte på ræva på langsidene! Forsangerne var flinke til å få dem med ved flere anledninger, men så satte dem seg ned igjen.
              Last edited by fotball_marthe; 10.08.2008, 20:41. Begrunnelse: adda noe
              Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

              Kommentar

              • Nesoddkanari
                Medlem
                Hoffnarr
                • Mar 2007
                • 40

                #8
                Simen Brenne...

                får etter min mening en for høy karakter. Alt for dårlig i avslutningene, samt at han var for ustabil i rollen sin. Fortjener ikke en 5, kanskje 4. Ellers enig i det meste.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Mye av årsaken til at Kiko ikke var så god idag er etter min mening manglende initiativ fra andre. Er ikke så lett å strø lekre pasninger når bevegelsen foran ham ikke er bra nok. Mykle trakk inn mens OO og Sundgot ofte stod stille. Da blir det noe nølende med ham og prøve på vanskelige ting. I tillegg synes jeg Lyn var gode i presset og vi greide ikke å spille oss ut av sekken som de var dyktige til å lage.

                  Kommentar

                  • Smukken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 718

                    #10
                    Tre spillere som skal på benken i neste kamp er: Mykle, Sundgot og Søgård.
                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Smukken
                      Tre spillere som skal på benken i neste kamp er: Mykle, Sundgot og Søgård.
                      Får vi tilbake spillere som har gode innlegg er jeg ikke videre enig i at Sundgot skal vrakes. Men det kan jo tenkes at det kan være greit med en bakromspiss mot FCK, men er usikker. Jeg lander på at det er bedre å bruke en rutinert Sundgot i slike kamper enn en urutinert spiller (Fellus). Fellus kan komme inn dersom vi blir utsatt for sterkt press og kan kontre.

                      Sundgot var dog ikke skarp i avslutningene mot godset.

                      Kommentar

                      • rulfi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 982

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Får vi tilbake spillere som har gode innlegg er jeg ikke videre enig i at Sundgot skal vrakes. Men det kan jo tenkes at det kan være greit med en bakromspiss mot FCK, men er usikker. Jeg lander på at det er bedre å bruke en rutinert Sundgot i slike kamper enn en urutinert spiller (Fellus). Fellus kan komme inn dersom vi blir utsatt for sterkt press og kan kontre.

                        Sundgot var dog ikke skarp i avslutningene mot godset.
                        Ikke helt enig jeg da. Med Fellus som er urutinert kan en få en spiller som tør prøve, og gjør ting på egenhånd.
                        Sundgot for sin del har vel ikke vært veldig god sammen med OO de siste kampene spør du meg, er mest OO som tar dueller, skaper sjanser, scorer, holder på ballen.
                        FCK må vi nok regne med vil sette press fra start, da vil jeg ha OO til å ta dueller, og holde ballen oppe i banen når vi kommer dit.
                        Så vil jeg ha Fellus ved siden av, som kan gå på duellene etter OO eller gå på løp i bakrom.

                        Så kan heller Sundgot komme inn på slutten med sin rutine og kanskje sette en scoring.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av rulfi
                          Ikke helt enig jeg da. Med Fellus som er urutinert kan en få en spiller som tør prøve, og gjør ting på egenhånd.
                          Sundgot for sin del har vel ikke vært veldig god sammen med OO de siste kampene spør du meg, er mest OO som tar dueller, skaper sjanser, scorer, holder på ballen.
                          FCK må vi nok regne med vil sette press fra start, da vil jeg ha OO til å ta dueller, og holde ballen oppe i banen når vi kommer dit.
                          Så vil jeg ha Fellus ved siden av, som kan gå på duellene etter OO eller gå på løp i bakrom.

                          Så kan heller Sundgot komme inn på slutten med sin rutine og kanskje sette en scoring.
                          Jeg må innrømme at jeg vet ikke hva som er best, men uansett er det viktig at hele laget komponeres ut fra hva den taktikken som velges. Sånn umiddelbart er det ingen dum tanke du har der, men jeg vet ikke om teori vil stemme med praksis... Men dersom vi ikke kan stille med folk med innleggsføtter, er Fellus sammen med OO best.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7052

                            #14
                            Tipper at de aller fleste ville vært såre fornøyde hvis dommersvinet Alseth ikke hadde annullert Occeans fullstendig legitime heading i første omgang og vi hadde fått med oss ett poeng.

                            Vi mangler Midttun Lie, Stensaas, Essediri og Riise, som er de eneste vi har med brukbar innleggsfot. På bakgrunn av det var jeg jævla fornøyd med at vi faktisk skapte seks store målsjanser i dag, og bare var uflaks unna å ta med oss poeng.

                            (At Ivar Hoff ikke tok pillene sine før han skulle gi ekspertkommentaren sin til TV 2 i kveld får være en sak mellom ham og fastlegen hans.)
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Tipper at de aller fleste ville vært såre fornøyde hvis dommersvinet Alseth ikke hadde annullert Occeans fullstendig legitime heading i første omgang og vi hadde fått med oss ett poeng.
                              Synes det er latterlig av TV2 å trekke fram Lyns unge midtstoppere i denne kampen da de holdt "nullen" og "pakket" inn OO og Sundgot. Sannheten er jo at de slapp billig unna ved at dommertrioen reddet dem. OO scoret ett mål, stod umarkert på en corner og slapp alene igjennom til en skuddmulighet. De hadde rett og slett flaks. Men dette er vel i beste TV2 ånd.

                              At Ivar Hoff mener Lyn vant fortjent blir også tåpelig. LSK skapte sjanser mot et etablert forsvar. Lyns muligheter kom på kontringer og hadde ikke noe eget spill uttover det. Det er mye vanskligere å skape sjanser mot etablert forsvar enn på kontringer og sjansefordelingen var jevn. Frem til Lyn scoret var det LSK som styrte og hadde vi fått godkjent 1-0 scoringen, ville de neppe snakket om Lyns unge midtstoppere i positiv tegn. Dessuten hadde Lyn måtte etablere et spill mot oss som jeg tviler de hadde behersket. Lyn har jo et utpreget kontringslag og med ledelse til oss ville dette blitt vanskeligere.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Smukken
                                Tre spillere som skal på benken i neste kamp er: Mykle, Sundgot og Søgård.
                                Mener det er på tide å låne ut Myklebust til et lavere nivå. Han gjør ikke klubben LSK noen tjenester i øyeblikket. Sundgot og Søgård ser jeg ingen grunn til å benke. Sundgot vil heve seg i neste kamp som han har får vane når han har vært dårlig, og Søgård må spille på midten der han er en pest og en plage for alle motstandere. Så enkelt er det. Få heller inne en NY VING, for helvete. Hvor mange ganger skal vi måtte si det?
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  (At Ivar Hoff ikke tok pillene sine før han skulle gi ekspertkommentaren sin til TV 2 i kveld får være en sak mellom ham og fastlegen hans.)
                                  Akkurat det der stusset jeg over selv og. Vi svikta foran mål i dag. Enkelt og greit. Normalt scorer vi et par mål på de sjansene vi skaper i dag. Men noen dager vil bare ikke ballen inn. Latterlig av Hoff å mene at vi var elendige i dag. Jeg vil faktisk si at det var enda et skritt i riktig retning i forhold til hvordan sesongen har vært. Før skapte vi jo ikke sjanser engang.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    #18
                                    Fellus var ikke bedre enn Myklebust fra eller til. Det "eneste" Fellus lykkes med var omtrent å forsere Shane. Før det var det et innlegg bak mål, en i motspiller og et dårlig mottak utover sidelinja. Myklebust var involvert i to gode sjanser, men burde spilt flere ganger istedenfor å skyte - da kunne det blitt enda farligere. Men begge lider av at de ikke er noen utprega kantspillere, og jeg håper at vi i størst mulig grad bruker spillere i naturlige posisjoner framover. Det vil si helst to kantspillere på begge sider, og Stensaas og Pedersen på hver sin backplass.

                                    Synes Kiko fortjener en 5-er, han var på ingen måte tre karakterer dårligere enn Bjørkøy. Alternativene framover var få og vanskelige. Han er kanskje den som lider mest under at vi spiller uten tydelige kantspillere og at Occean og Sundgot til tider ikke ble enige om hvor de skulle fordele løpene. Han var en god førsteforsvarer og virket pigg i beina, samtidig som han framover har nærteknikk og overblikk som en av de beste midtbanesjaurene.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #19
                                      For meg blir det useriøst når Kiko blir dømt dårligere enn Riseth og Myklebust. Kiko var igjen en av banens beste, og jeg sitter stort sett igjen etter hver match med inntrykket av at Kiko og Occean er våre fremste salgsobjekter, faktisk langt hetere enn Riise. Occean har virkelig stabilisert seg som en toppspiss, mens Kiko også virkelig har tatt steget. Synes Bjørkøy, Kiko og Brenne, samt Occean var bra idag. Brenne burde riktignok satt noen sjanser, men av og til har man ikke dagen. Steinar P sine var minst like store.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2315

                                        #20
                                        Litt rotete, men her kommer poengene fra Cola øvre:
                                        Moldskred, Kippe,Pedersen 5
                                        Riseth 4
                                        Søgård 3

                                        Brenne, Kiko, Bjørkøy 5
                                        Myklebust 2

                                        Occean 4
                                        Sundgot 2

                                        KFL 7

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎