Karakterboka Lyn-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #21
    Det er latterlig å skrike på Sundgots hode på ett fat etter en dårlig match - han og Occean har vært TLs giftigste spisspar etter EM-pausen.

    Kiko er konge som vanlig og var det også mot Lyn, han led under svake kollegaer i perioder.

    Det var ikke offside - jeg satt på linje (på pressetribunen), og Arne Ball er er enig med meg.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #22
      At det ikke var offside er bare så jævla tydelig, for alle som ikke har fast-rusta nakkevirvler og lavt utviklet forball-forståelse. I DET PASNINGEN GÅR er Occean 3-4 meter onside, men fordi han beveger seg raskt fremover i banen, Lyn-stopperen raskt utøver, og linjemannen slettes ikke henger med i svingene, så blir det avvinket for en fullstendig feilaktig offside.
      En dommer-feil som ødela resultatet til pause og muligens også kampen for LSK.
      Dette er vi blitt altfor vant med fra Kjell Alseth, så herved følgende store, stygge kaktus:

      Alseth & Co. : TAKK nok en gang. Kan ikke vente til dere blir fotball-pensjonister...

      Oliver Occean er Norges beste spiss om dagen. Intet mindre. En fantastisk spiller i denne formen, en fantastisk spiss. Etterhvert et suksess-kjøp uten sidestykke, hvis han fortsetter å score mål slik han alltid gjør. Occean is priceless. Bra!!!
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        #23
        3'eren til Kiko skjønner jeg fint lite av. Etter min mening vår bestemann etter Meter'n. Uten Kiko på banen ville vår høyreside blitt fullstendig overkjørt for han dekket mye av rommene Myklebust og Søgård ga bort.

        Ellers synes jeg Søgård er en katastrofe som back og en 4'er er alt for godt betalt, selv om det ikke er hans skyld at han blir plassert på en posisjon han behersker så dårlig. Stadig feilplassert, blir avslørt på tempo, lite involvert offensivt og dårlige innlegg de få gangene han kommer med opp. I tillegg synes jeg han somlet fryktelig mye med å få ballen i spill ved våre innkast.

        Råner'n har hatt en svak sesong og er et stykke bak Kiko og Bjørkøy i køen på den posisjonen på banen han faktisk behersker.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          #24
          Tenkte jeg skulle se kampen i reprise i dag. Godt mulig jeg ble litt vel streng mot Kiko, men han slurva noe jævlig i går.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #25
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Mener det er på tide å låne ut Myklebust til et lavere nivå. Han gjør ikke klubben LSK noen tjenester i øyeblikket. Sundgot og Søgård ser jeg ingen grunn til å benke. Sundgot vil heve seg i neste kamp som han har får vane når han har vært dårlig, og Søgård må spille på midten der han er en pest og en plage for alle motstandere. Så enkelt er det. Få heller inne en NY VING, for helvete. Hvor mange ganger skal vi måtte si det?
            Men nå har ikke Sundgot spilt 1 dårlig kamp da.. snarere de siste 3 kampene tenker jeg vi sier!!
            Som vanlig etter en god kamp spiller Sundgot dårlig frem til han blir plassert på benken igjen.. for så å spille 1 kamp bra og dårlig frem til han igjen blir plassert på benken!!

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #26
              Opprinnelig skrevet av kunden
              Litt rotete, men her kommer poengene fra Cola øvre:
              Moldskred, Kippe,Pedersen 5
              Riseth 4
              Søgård 3

              Brenne, Kiko, Bjørkøy 5
              Myklebust 2

              Occean 4
              Sundgot 2

              KFL 7
              Helt enig med 10 av 11.. Men Occean 4? Nei han var soleklart LSK sin beste spiller og bør få 6.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #27
                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                At det ikke var offside er bare så jævla tydelig, for alle som ikke har fast-rusta nakkevirvler og lavt utviklet forball-forståelse. I DET PASNINGEN GÅR er Occean 3-4 meter onside, men fordi han beveger seg raskt fremover i banen, Lyn-stopperen raskt utøver, og linjemannen slettes ikke henger med i svingene, så blir det avvinket for en fullstendig feilaktig offside.
                En dommer-feil som ødela resultatet til pause og muligens også kampen for LSK.
                Dette er vi blitt altfor vant med fra Kjell Alseth, så herved følgende store, stygge kaktus:

                Alseth & Co. : TAKK nok en gang. Kan ikke vente til dere blir fotball-pensjonister...

                Oliver Occean er Norges beste spiss om dagen. Intet mindre. En fantastisk spiller i denne formen, en fantastisk spiss. Etterhvert et suksess-kjøp uten sidestykke, hvis han fortsetter å score mål slik han alltid gjør. Occean is priceless. Bra!!!
                Uenig med deg ang Sundgot, men jaggu meg enig med deg ang dette innlegget.. Occean er jo helt kanon om dagen og kjell pell alseth bør vel snart gå over til noe annet...... Ikke bare pga offside avgjørelsen, for det var jo like mye linjemannen sin feil, men flere situasjoner.. som da Occean var på vei alene, men får frispark mot seg. Selv da de nærmest dytter han med strake armer blåser alseth mot occean..!!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  #28
                  Karakterboka er foredlet etter en halvtimes TV-analyse.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 964

                    #29
                    Blir nesten litt feil og forvente mye av spillere som blir brukt på totalt feil plasser. F.eks Søgård, Myklebust og Brenne. Og det værste av alt er at Lillestrøm ødelegger spillerne ved å bruke de på feil plasser. Hadde f.eks Brenne spilt offensiv midtbane med litt frie tøyler hadde han vist noe helt annet. Ser jo forskjellen på Bjørkøy nå og når han måtte spille kant. (Er vel kanskje også andre faktorer som form, selvtillit etc som spiller litt rolle i tilfelle med Bjørkøy)

                    Så lenge Myklebust blir brukt på kant kan vi bare glemme å se han spille som han har bevist han kan.

                    Så lenge Søgård blir brukt på back kan vi bare glemme å se han dominere kampene.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av WAK
                      Blir nesten litt feil og forvente mye av spillere som blir brukt på totalt feil plasser.
                      Jeg er enig her, men samtidig kan en ikke arrestere EJ&FG altfor mye siden skadesituasjonen/spillergruppa er slik den er nå. Det er såpass dårlig med talenter på vingene også at eneste midlertidige løsning ser ut til å være "posisjonsmisbruk".

                      Klubben har ikke evnet å få inn gode kantspillere de siste par åra, noe som blir veldig synlig når spillere (som egentlig burde vært backup i utgangspunktet) blir skada. Så de som har ansvar for signeringene bør ta et lite oppgjør med seg selv og sørge for at slikt unngås i fremtiden. Vi har vært på nippet til å stå nærmest uten keeper også... småfarlig.

                      Ut fra forutsetningene var kampen mot Lyn grei, selv om vi var uheldige med resultatet. Karakterboka er stort sett grei nok, men jeg synes spriket mellom BB (7) og laveste karakter (3) muligens er er litt stort. Mykle syns jeg gjør en del initiativ som burde gi ham et plusspoeng til selv om utførelsen ikke var allverden. Kiko's kjemping burde holde til å redde ham opp på en 5'er.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • forzakanaris
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Feb 2007
                        • 92

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av WAK
                        Blir nesten litt feil og forvente mye av spillere som blir brukt på totalt feil plasser. F.eks Søgård, Myklebust og Brenne. Og det værste av alt er at Lillestrøm ødelegger spillerne ved å bruke de på feil plasser. Hadde f.eks Brenne spilt offensiv midtbane med litt frie tøyler hadde han vist noe helt annet. Ser jo forskjellen på Bjørkøy nå og når han måtte spille kant. (Er vel kanskje også andre faktorer som form, selvtillit etc som spiller litt rolle i tilfelle med Bjørkøy)

                        Så lenge Myklebust blir brukt på kant kan vi bare glemme å se han spille som han har bevist han kan.

                        Så lenge Søgård blir brukt på back kan vi bare glemme å se han dominere kampene.
                        Er veldig enig i det du skriver her! Spillere, og da spesielt magnus, som blir brukt på plasser som de ikke passer/kan/klarer å spille har en begrenset kapasitet når de blir satt på disse plassene.
                        Magnus er en utpreget spiss, og ikke en hø. kant-spiller. Sammenligner man oppbygningen av muskulaturen til han og f.eks. BHR er det helt klart at Magnus har en mye mer eksplosiv muskeloppbygning, mens BHR i tillegg til eksplosivitet har en muskeltype som også er laget for utholdenhet.
                        Slik jeg ser det kan vi ikke forvente at Magnus skal gjøre samme jobb ift. defensivt arbeid som Søgård eller BHR på kanten!

                        For meg virker det som om Arild ikke orker 2 hele omganger, i de siste kampene orker han jo nesten ingenting etter 50 min!!
                        Skjønner ikke at han blir byttet ut tidligere i 2.omgang!!
                        Ift. karakterene syns jeg Arild gjør såpass lite i kampen ift. kiko og magnus slik at de to sistnevnte bør få en karakter i pluss.
                        -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av forzakanaris
                          Magnus er en utpreget spiss, og ikke en hø. kant-spiller. Sammenligner man oppbygningen av muskulaturen til han og f.eks. BHR er det helt klart at Magnus har en mye mer eksplosiv muskeloppbygning, mens BHR i tillegg til eksplosivitet har en muskeltype som også er laget for utholdenhet.
                          Trist å si det, men Myklebust har aldri vært stabilt god for LSK uansett hvor han har spilt. Muskelbygningen hans har neppe noe med det å gjøre.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • forzakanaris
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Feb 2007
                            • 92

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Trist å si det, men Myklebust har aldri vært stabilt god for LSK uansett hvor han har spilt. Muskelbygningen hans har neppe noe med det å gjøre.
                            Selvfølgelig har stabilitet og muskeloppbyning ingenting med hverandre å gjøre!!
                            -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Trist å si det, men Myklebust har aldri vært stabilt god for LSK uansett hvor han har spilt. Muskelbygningen hans har neppe noe med det å gjøre.
                              Mykle var drivende god i fjor våres før han ble skadet. Ikke sikker på hvor mange kamper på rad man må være for å bli ansett som stabilt god, men hvis ikke Mykle oppnådde det i fjor våres så er det kun Kiko som har vært det for oss de siste 5 årene.

                              At Mykle ikke har gjort det så godt i år har vel mye med at selvtilliten hans ble ødelagt totalt i vinter.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Pingla
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 370

                                #35
                                Noen tanker om Magnus M.

                                For min del har jeg ennå tilgode å se noe som skulle tilsi at Myklebust er noen kommende storspiller.

                                - Er kvikk i føttene, men har ikke noe voldsomt rykk eller veldig høy fart når det blir over litt avstand.
                                - Har vist en og annen god avslutning, men er ingen konsekvent god avslutter
                                - Ok driv med kula, men har ikke det store finterepertoaret eller glatte ballbehandlinga til å være en typisk kantspiller eller angripende midtbanespiller.

                                Synes heller ikke han har vist noen voldsom agressivitet eller den viljen som kunne gjort han til en god "jagende" type spiss (tenk Powell i sine glansdager, som satte forsvarsspillere under konstant press og jagde på ALT av baller - selv de som var tilnærmet håpløse).

                                For meg betyr det en spiller som kan være en ok squadplayer for oss, ikke noe mer.

                                Ikke noe er bedre enn at jeg tar feil, og at jeg må bite i meg ordene når MM slår til med et brak. Men jeg ser det ikke helt...

                                Synes forøvrig han gjorde en grei insats mot Lyn, på en plass han ikke passer altfor godt. Skuffet meg litt ved å vise litt lite trøkk og vilje (dette burde tross alt ikke være avhengig av posisjon). Overrasker meg at en "sulten" spiller ikke trår til mer for å beholde plassen i laget...

                                Synes forøvrig ikke MM var drivende god. Han hadde noen gode kamper og viste tendenser til å bli en god spiller for oss - men ikke noe mer enn det (etter MIN mening).
                                Last edited by Pingla; 12.08.2008, 14:31. Begrunnelse: La til en kommentar til forrige innlegg
                                ¯\_(ツ)_/¯

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Pingla
                                  - Ok driv med kula, men har ikke det store finterepertoaret eller glatte ballbehandlinga til å være en typisk kantspiller eller angripende midtbanespiller.
                                  Dette kan vel ha noe med at han ikke er noen kantspiller eller offensiv midtbanespiller. Ellers enig i en del av det du sier.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Pingla
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 370

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Dette kan vel ha noe med at han ikke er noen kantspiller eller offensiv midtbanespiller. Ellers enig i en del av det du sier.

                                    Jepp, hvilket jeg (sikkert veldig uklart) prøvde å få frem. hehe..
                                    At han ikke har noen åpenbare "store" egenskaper hverken som spiss, eller i noen dypere offensiv rolle.

                                    Men, igjen, ikke noe er bedre enn at han motbeviser påstanden min i tiden som kommer.
                                    ¯\_(ツ)_/¯

                                    Kommentar

                                    • forzakanaris
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2007
                                      • 92

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Pingla
                                      Men, igjen, ikke noe er bedre enn at han motbeviser påstanden min i tiden som kommer.
                                      Vi får håpe han med flere klarer å heve seg til et stabilt bra nivå i tiden fremover. Magnus kan jo putte, ble vel nr 2 på toppscorer-lista da han spilte i Hødd sesongen før han kom til oss.
                                      Helt klart at noe skjedde med spillerne i løpet av vinteren, har troen på at et evt. annerledes treningsopplegg gjennom vinteren vil gi oss en god neste sesong!!
                                      -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3404

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Pingla
                                        Noen tanker om Magnus M.

                                        For min del har jeg ennå tilgode å se noe som skulle tilsi at Myklebust er noen kommende storspiller.

                                        - Er kvikk i føttene, men har ikke noe voldsomt rykk eller veldig høy fart når det blir over litt avstand.
                                        - Har vist en og annen god avslutning, men er ingen konsekvent god avslutter
                                        - Ok driv med kula, men har ikke det store finterepertoaret eller glatte ballbehandlinga til å være en typisk kantspiller eller angripende midtbanespiller.

                                        Synes heller ikke han har vist noen voldsom agressivitet eller den viljen som kunne gjort han til en god "jagende" type spiss (tenk Powell i sine glansdager, som satte forsvarsspillere under konstant press og jagde på ALT av baller - selv de som var tilnærmet håpløse).

                                        For meg betyr det en spiller som kan være en ok squadplayer for oss, ikke noe mer.

                                        Ikke noe er bedre enn at jeg tar feil, og at jeg må bite i meg ordene når MM slår til med et brak. Men jeg ser det ikke helt...

                                        Synes forøvrig han gjorde en grei insats mot Lyn, på en plass han ikke passer altfor godt. Skuffet meg litt ved å vise litt lite trøkk og vilje (dette burde tross alt ikke være avhengig av posisjon). Overrasker meg at en "sulten" spiller ikke trår til mer for å beholde plassen i laget...

                                        Synes forøvrig ikke MM var drivende god. Han hadde noen gode kamper og viste tendenser til å bli en god spiller for oss - men ikke noe mer enn det (etter MIN mening).
                                        Skal forsøke å ta for meg påstand for påstand:

                                        For min del har jeg ennå tilgode å se noe som skulle tilsi at Myklebust er noen kommende storspiller.
                                        Da må jeg spørre om du så noen kamper i fjor våres da Mykle og Riise utgjorde en høyreside vi ikke har sett siden Schiller/Pedersen herjet. Men det var vel kun Riise som gjorde alt det mulig? Mykle var blandt våre beste spillere i fjor før han skadet skulderen med flere scoringer og assists.

                                        - Er kvikk i føttene, men har ikke noe voldsomt rykk eller veldig høy fart når det blir over litt avstand.
                                        Ikke sikker på hva du mener med rykk, men hvis ikke Mykle har det er det ingen i LSK som har det med mulig unntak av Fellus.

                                        - Ok driv med kula, men har ikke det store finterepertoaret eller glatte ballbehandlinga til å være en typisk kantspiller eller angripende midtbanespiller.
                                        Han ligger vel noe tilbake driblemessig i forhold til Alanzinho, men jeg mener Mykle er vår beste spiller en-mot-en, hakket foran Riise.

                                        Å sammenligne Mykle med Powell blir vel litt feil. Vi alle skulle gjerne sett at spillerne jaget og kriget om hver eneste ball, startet løp hele tiden, men Powell hadde stort sett jaget som sin eneste styrke.

                                        Skulle sett en bedre Mykle mot Lyn, men er enig i at han klarte seg brukbart. Plassen hadde nok sett mye verre ut med Occean eller Sundgot der ute.

                                        Til slutt: Jeg har troen på at det er en ny og forbedret Myklebust som kommer tilbake neste sesong.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Pingla
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 370

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Skal forsøke å ta for meg påstand for påstand:

                                          For min del har jeg ennå tilgode å se noe som skulle tilsi at Myklebust er noen kommende storspiller.
                                          Da må jeg spørre om du så noen kamper i fjor våres da Mykle og Riise utgjorde en høyreside vi ikke har sett siden Schiller/Pedersen herjet. Men det var vel kun Riise som gjorde alt det mulig? Mykle var blandt våre beste spillere i fjor før han skadet skulderen med flere scoringer og assists.

                                          - Er kvikk i føttene, men har ikke noe voldsomt rykk eller veldig høy fart når det blir over litt avstand.
                                          Ikke sikker på hva du mener med rykk, men hvis ikke Mykle har det er det ingen i LSK som har det med mulig unntak av Fellus.

                                          - Ok driv med kula, men har ikke det store finterepertoaret eller glatte ballbehandlinga til å være en typisk kantspiller eller angripende midtbanespiller.
                                          Han ligger vel noe tilbake driblemessig i forhold til Alanzinho, men jeg mener Mykle er vår beste spiller en-mot-en, hakket foran Riise.

                                          Å sammenligne Mykle med Powell blir vel litt feil. Vi alle skulle gjerne sett at spillerne jaget og kriget om hver eneste ball, startet løp hele tiden, men Powell hadde stort sett jaget som sin eneste styrke.

                                          Skulle sett en bedre Mykle mot Lyn, men er enig i at han klarte seg brukbart. Plassen hadde nok sett mye verre ut med Occean eller Sundgot der ute.

                                          Til slutt: Jeg har troen på at det er en ny og forbedret Myklebust som kommer tilbake neste sesong.
                                          Folk flest er vel ferdige med denne diskusjonen, så dere får ha meg unnskyldt at jeg messer videre

                                          At jeg er mindre imponert over MM enn deg, betyr ikke at jeg ikke har sett gutten i aksjon (på både gode og mindre gode dager, desverre med sistnevnte i klart flertall).
                                          Han gjorde en god figur i den perioden, noe han selvfølgelig har "skyld" i selv også (i tillegg til at en Riise i kanonform og et lag som fungerte gjorde sitt til å hjelpe han med dette).

                                          For å være litt flåsete, kan en vel si at å være blant de med "rykk" i dagens LSK krever relativt lite - med tanke på at vi må ha noe av det seigeste mannskapet som har sett eliteseriens lys.
                                          Du har sansynligvis rett i at kun Fellus (og Steffi) har mer rykk i seg i LSK.
                                          Poenget mitt var ihvertfall at jeg ikke synes han har fart "nok" til at det er en trussel i seg selv (les : Mifsud o.l.).

                                          Hva gjelder "en-mot-en" avhenger det litt av hva en legger i uttrykket. Hvis en mener å ta imot/dempe/skjerme under press og evnen til å ta seg forbi/passere motspillere med kontroll på ball mener jeg flere av våre er bedre enn MM; Riise, Essediri, Brenne (ja faktisk). Og vil også faktisk dra frem Keiko og Occean (som ikke er noe teknisk vidunder, men som har blitt veldig god på å bruke fysikken til å skjerme og ta seg forbi eller legge igjen ball. Hvis en kun snakker om å passere motspillere er nok MM vassere ja).

                                          At han gjør det bedre i feil posisjon (høyreving i 4-4-2) enn Occean og Sundgot kunne jeg ikke finne på å være uenig i - uten at det gjør meg sterkere i troen på MM sine ferdigheter.

                                          Var ingen direkte sammenligning med Powell, utenom å trekke frem han som et eksempel på ferdigheter jeg mener bør være hos en spiss som er i tospann med en større targetspiss.

                                          Menmen, nok om MM
                                          Vi fikk til en hyggelig liten diskusjon ihvertfall, eller hur MortenA?
                                          ¯\_(ツ)_/¯

                                          Kommentar

                                          Working...