De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Han får sikkert 2 kamper siden NFF ikke vurderer sparket som tilsiktet.
    Kommer sikkert en forklaring om pluteslig og uforklarlig krampe i begge bena, eller at det ble overslag på varmekablene under ham .
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #62
      Etter dagens match bør vel klovnene fra NAV-kontoret tas med i denne oversikten.

      Slik jeg ser det, beklageligvis, så er de det eneste laget som har en like svak trenerbenk som oss. Det kan bli avgjørende.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        #63
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Etter dagens match bør vel klovnene fra NAV-kontoret tas med i denne oversikten.
        De burde vært med fra første sekund denne tråden ble opprettet. Aalesund, B/G og Stabæk borte kan fort ende med 0 poeng. Viking, LSK og Brann hjemme kan fort ende uten særlig mange poeng.

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 964

          #64
          Ja så absolut. Synes søppla faktisk har et minst like vanskelig kampprogram igjen som oss.

          De har igjen Ålesund og Brann som oss. Ellers har;

          LSK -Tromsø B
          Fredrikstad H
          RBK H


          Søppla-Viking H
          BodøGlimt B
          Stabæk B

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            #65
            Jeg ser en mulig for å klatre på tabellen neste runde.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #66
              LSK må gå for seier, uavgjort er meningsløst

              Tre uavgjorte i serien på rad nå, og det er skremmende. Det som er spesielt skremmende er at vi tilsynelatende har vært passelig fornøyde med uavgjort, og ikke ønsket å gå for seier.

              Jeg er blant de som mener at uavgjort stort sett alltid er meningsløst. Rent matematisk, så taper man et halvt poeng hver kamp. Dette har vært klart siden tre poeng for seier ble innført, men det virker som om den mentale omstillingen ikke har skjedd.

              Alt for sjeldent ser vi lag jage seier i jevne kamper. Det gjelder ikke bare LSK. Det kan virke som om trenere stort sett frykter tap mer enn de ønsker seier. Her skal jeg faktisk berømme Uday i vårsesongen 2005 med Start. Han ville ha seier, satset fremover i jevne kamper, og ble ofte belønnet. Uwe derimot, har jeg alltid hevdet at feiget bort gullet for oss samme sesong. Med mer satsing i noen av de jevne kampene, som mot FFK og Molde, så kunne historien vært en annen.

              I år er vi i motsatt enda av tabellen, men samme regel gjelder. Hver uavgjorte kamp er tap av 0,5 poeng. Bedre å tape en og vinne en kamp, enn å spille to uavgjort. Klare eksempler i år er mot Viking, og siste 15 minutter mot Stabæk. Det virker som det er viktigere å safe inn ett poeng, enn å gå for tre. Det er langt bedre å satse skikkelig, og kanskje bli straffet, enn å ikke tørre.

              En annen ting er det fotballmessige. Lag som slipper seg bakover blir som regel straffet. De eneste som klarer å forsvare seg til seier og poeng bra er stort sett italienske lag.

              Så, moralen er klar. I samtlige av sesongens gjenstående kamper (kanskje med Aalesund som unntak), så vil jeg se full fart fremover. Det er bedre å forsøke å angripe seg til seier, enn å safe seg til uavgjort.

              Tar du utfordringen Erland?
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1818

                #67
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Tre uavgjorte i serien på rad nå, og det er skremmende. Det som er spesielt skremmende er at vi tilsynelatende har vært passelig fornøyde med uavgjort, og ikke ønsket å gå for seier.

                Jeg er blant de som mener at uavgjort stort sett alltid er meningsløst. Rent matematisk, så taper man et halvt poeng hver kamp. Dette har vært klart siden tre poeng for seier ble innført, men det virker som om den mentale omstillingen ikke har skjedd.

                Alt for sjeldent ser vi lag jage seier i jevne kamper. Det gjelder ikke bare LSK. Det kan virke som om trenere stort sett frykter tap mer enn de ønsker seier. Her skal jeg faktisk berømme Uday i vårsesongen 2005 med Start. Han ville ha seier, satset fremover i jevne kamper, og ble ofte belønnet. Uwe derimot, har jeg alltid hevdet at feiget bort gullet for oss samme sesong. Med mer satsing i noen av de jevne kampene, som mot FFK og Molde, så kunne historien vært en annen.

                I år er vi i motsatt enda av tabellen, men samme regel gjelder. Hver uavgjorte kamp er tap av 0,5 poeng. Bedre å tape en og vinne en kamp, enn å spille to uavgjort. Klare eksempler i år er mot Viking, og siste 15 minutter mot Stabæk. Det virker som det er viktigere å safe inn ett poeng, enn å gå for tre. Det er langt bedre å satse skikkelig, og kanskje bli straffet, enn å ikke tørre.

                En annen ting er det fotballmessige. Lag som slipper seg bakover blir som regel straffet. De eneste som klarer å forsvare seg til seier og poeng bra er stort sett italienske lag.

                Så, moralen er klar. I samtlige av sesongens gjenstående kamper (kanskje med Aalesund som unntak), så vil jeg se full fart fremover. Det er bedre å forsøke å angripe seg til seier, enn å safe seg til uavgjort.

                Tar du utfordringen Erland?
                Tildels enig med deg, lagene i tippeligaen har vært for feige som rege bestandig. Vil heller se at man jager 2-1 enn safer 1-1.
                Viktig å ikke drite seg ut for mye heller. Kan til tider være okay med 1 poeng istedenfor 0. Nå på slutten av sesongen kan 1 poeng være utslagsgivende iforhold til nedrykk eller ikke. Men i 80% av tilfellene bør man gå for 3 points!

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #68
                  Nå var vel både Erland J og Riseth enige om at det å kaste alt fremover i angrep sluttet de med etter 4-0 tapet mot FFK. Etter det har vi klart oss merkbart bedre. Men dette blir vel et nytt Benny-postulat som blir trukket frem igjen så fort vi avgir poeng igjen Er som å spå om at brødskiva havner med pålegget ned, det... Før eller senere skjer det.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                    Kan til tider være okay med 1 poeng istedenfor 0. Nå på slutten av sesongen kan 1 poeng være utslagsgivende iforhold til nedrykk eller ikke. Men i 80% av tilfellene bør man gå for 3 points!
                    Helt klart. Derav reservasjonen i kampen mot Aalesund.

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Nå var vel både Erland J og Riseth enige om at det å kaste alt fremover i angrep sluttet de med etter 4-0 tapet mot FFK. Etter det har vi klart oss merkbart bedre.
                    Litt feil å trekke frem den kampen. Det var et Fredrikstad på hjemmebane med toppa lag og toppform. FFK på Åråsen i høst derimot, bare å kline til!

                    Selvsagt er enkelte kamper annerledes, og noen kamper er tapt uansett hva vi finner på.

                    Min intensjon med denne tråden (ja, det var en tråd), var å peke på de mer generelle aspektene ved 3-1-0 systemet. Ettersom seier gir i overkant godt betalt, så vil det stort sett alltid lønne seg å gå for det i kamper som vipper. Da snakker jeg om kamper som i utgangspunktet er jevne, og ikke der hvor en part er overlegen.

                    Det syndes alt for mye mot dette i fotballen. Folk henger rett og slett ikke med i topplokket angående sannsynligheter og forventet utbetaling. Husk at i det gamle 2-1-0 systemet, så var verden en helt annen. Da lønte det seg faktisk ikke å gamble med seier.

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Men dette blir vel et nytt Benny-postulat som blir trukket frem igjen så fort vi avgir poeng igjen Er som å spå om at brødskiva havner med pålegget ned, det... Før eller senere skjer det.
                    He-he. Du kan glede deg post-season i år. Da har jeg ukesvis på å analysere, dra frem gamle innlegg og preke selvhevdende "hva var det jeg sa". Sarte forumsjeler går nok en mørk høst i møte.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem

                      Min intensjon med denne tråden (ja, det var en tråd), var å peke på de mer generelle aspektene ved 3-1-0 systemet. Ettersom seier gir i overkant godt betalt, så vil det stort sett alltid lønne seg å gå for det i kamper som vipper.
                      Med 2-1-0 i år hadde plasseringa etter 20 runder vært uforandra. Molde hadde imidlertid vært ett poeng foran oss i stedet for likt. Den store effekten (mer offensiv fotball) har nok uteblitt etter omlegginga.


                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      He-he. Du kan glede deg post-season i år. Da har jeg ukesvis på å analysere, dra frem gamle innlegg og preke selvhevdende "hva var det jeg sa". Sarte forumsjeler går nok en mørk høst i møte.
                      *Ignorer bruker*?
                      Last edited by KFL109; 15.09.2008, 21:41. Begrunnelse: Stygg logikkbrist
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                        Med 2-1-0 i år hadde plasseringa etter 20 runder vært uforandra. Molde hadde imidlertid vært ett poeng foran oss i stedet for likt. Sikkert fordi de har 9 uavgjorte mot våre 6, mens vi har en seier mer.
                        Spennende observasjon. Jeg tenkte ikke helt på det på den måten, så jeg er litt usikker på om det støtter argumentasjonen min, eller om det bare er en kuriositet.

                        Mitt poeng er at det er alt for mange uavgjorte kamper i forhold til hva det burde være med et 3-1-0 system. Uavgjort er i lengden skikkelig svarteper, og Molde kan ryke på det. Spiller man kun uavgjorte kamper i en normalsesong, så rykker man ned. Tygg litt på den.

                        En grunn til at det fortsatt spilles mye uavgjort kan være at mange trenere er født, oppvokst og innspilt i 2-1-0 system. Det er vanskelig å avlære seg. Ofte hører man i intervjuer at uavgjort bli fremstilt som en halv seier. Mentalt sett er det nok det også for mange, men det er en feilslutning.

                        En uavgjort er kun 1/3 seier, uansett hvordan man vrir og vender på det.

                        "You must unlearn what you have learned." - Yoda
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Spennende observasjon. Jeg tenkte ikke helt på det på den måten, så jeg er litt usikker på om det støtter argumentasjonen min, eller om det bare er en kuriositet.
                          Du rakk å sitere mens jeg omgjorde innlegget mitt. Vi har faktisk vunnet ett poeng på å ha en seier mer enn Molde. Imidlertid mener jeg å ha lest flere undersøkelser på at forskjellen på 3-1-0 og 2-1-0 er minimal over en hel sesong.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Du rakk å sitere mens jeg omgjorde innlegget mitt. Vi har faktisk vunnet ett poeng på å ha en seier mer enn Molde. Imidlertid mener jeg å ha lest flere undersøkelser på at forskjellen på 3-1-0 og 2-1-0 er minimal over en hel sesong.
                            Spennende. Jeg tror dette skyldes at man oppfatter uavgjort som en halv seier, fremfor 1/3 seier, som det vitterlig er.

                            Her må det mer forskning til.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Roll75
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 834

                              #74
                              Jeg tror vi kan ta mellom 7 og 11 poeng i de siste 6 kampene. Tror faktisk vi har en god mulighet til å vinne både mot vif og ålesund. Lett blir det naturligvis ikke og vi må ha litt marginer og 110% innstilling av gutta. Er optimist og med 7 poeng til så havner vi minst på 12 plass.

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #75
                                Mitt worse-case ser slik ut etter neste runde. Tror altså vi taper mot Brann og AaFK vinner mot Søpla. Molde og HamKam taper også sine kamper.

                                Enga 23
                                Molde 21
                                LSK 21
                                AaFK 18
                                HamKam 17
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #76
                                  Håper på serier mot brann. Hvis vi ikke vinner den, begynner vel mer pesimisme å spre seg både hos meg og hos mer sentrale aktører i klubben. Med 5 kamper på rad uten seier vil det begynne å likne på seriestarten vår! Og med TIL borte i den påfølgende kampen, kan dette bli fryktelig nærvepirrende.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    #77
                                    Regner med at Veivesenet på ny går ut i en lekker 3-5-2 formasjon mot søpla og at Krekdal får inn veldig mye penger på konto den uka. Martine er jo NØDT til å gjøre noe for å vinne en kamp, og Rekdal har innsett at dette ikke går.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #78
                                      Rekdal og Martine befinner seg begge så hardt nedi skitten at vi neppe vil få oppleve noe særlig champagnefotball i den kampen der. Er villig til å vedde en del på at AaFk vinner igjen hjemme og sender VIF hjem i full krise og skam.

                                      LSK bør se til hælvete å slå Brann, som er et dårlig bortelag, og i tillegg i dårlig, klassisk Brann-form. "Superspiss" Puseklepp? Dette er ikke noe å frykte. Brann i fjor er ikke Brann i år. Nå skal vi ta de.

                                      Jeg forventer clean sheet og at spissene våre begynner å sette stolpe inn igjen. Pluss offensive bidrag fra midtbanen, sidebacker og midtstoppere på dødball. Jeg vil se god fotball fra laget vårt.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3404

                                        #79
                                        Vinner AaFK må det være lov å håpe at søpla rykker ned.

                                        Vi bør slå Brann, og jeg har vansker med å se at Ham-Kam og Molde tar poeng denne runden, selv om en Ham-Kam seier over RBK ikke er helt umulig med den gryende formen de har.

                                        Satser på at denne tabellen møter oss neste tirsdag:

                                        LSK 24
                                        Søpla 23
                                        Molde 21
                                        AaFK 18
                                        Ham-Kam 17
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Vinner AaFK må det være lov å håpe at søpla rykker ned.

                                          Vi bør slå Brann, og jeg har vansker med å se at Ham-Kam og Molde tar poeng denne runden, selv om en Ham-Kam seier over RBK ikke er helt umulig med den gryende formen de har.

                                          Satser på at denne tabellen møter oss neste tirsdag:

                                          LSK 24
                                          Søpla 23
                                          Molde 21
                                          AaFK 18
                                          Ham-Kam 17
                                          Håper det, men jeg er ganske nervøs om dagen og er ikke sikker på at vi klarer det her. Det byr meg selvfølgelig i mot å heie på søpla, men hvis AaFK skulle vinne og vi taper mot Brann, noe som slett ikke er usannsynlig, så er vi virkelig i trøbbel.
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎