Bør LSK bryte avtalen med Skeid?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rødstrupe
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jul 2008
    • 126

    Bør LSK bryte avtalen med Skeid?

    Nok en gang ser vi de beste spillerne på Skeid gå til Vif, jf http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2236645.ece .

    Greit nok at LSK ikke kan gjøre så mye hvis spillerne heller vil gå til en annen klubb, men nå begynner dette å skje litt for ofte.

    Nå er ikke jeg 100 % inne i detaljene rundt dette samarbeidet, men hvis det er slik at vi betaler Skeid en årlig sum til talentutvikling håper jeg dette blir den siste avtalen vi undertegner med den klubben. Jeg vet vi har fått Andrè Hansen, samt at talenter som Flamur Kastrati (som er et av norges aller største talenter) stadig hospiterer hos oss, men siden vi ikke har noen garanti for at disse ender opp i LSK, bør vi slutte å betale penger til Skeid. Da er det bedre å ha et samarbeid på et lavere nivå, slik at Skeid-spillere kan trene hos oss uten at vi betaler for det.
    STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

    Join the cause:
    Bli med i denne:

    http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Så vi skal slutte å jobbe med en av Norges beste talentfabrikker fordi enkelte spillere derfra har valgt å gå til Vålerengen som Bosman-spillere?

    Nei.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • rødstrupe
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jul 2008
      • 126

      #3
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Så vi skal slutte å jobbe med en av Norges beste talentfabrikker fordi enkelte spillere derfra har valgt å gå til Vålerengen som Bosman-spillere?

      Nei.
      Lær deg å lese:

      Opprinnelig skrevet av rødstrupe
      siden vi ikke har noen garanti for at disse ender opp i LSK, bør vi slutte å betale penger til Skeid. Da er det bedre å ha et samarbeid på et lavere nivå, slik at Skeid-spillere kan trene hos oss uten at vi betaler for det.
      STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

      Join the cause:
      Bli med i denne:

      http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av rødstrupe
        Lær deg å lese:
        Jeg leste. Dersom Skeid skal ha et samarbeid med en annen klubb, tror du virkelig at de vil gjøre det om det kun er for at deres spillere skal få trene med en eliteserieklubb?

        Dersom man tenker litt mer langsiktig på dette, er det åpenbart at et samarbeid med Skeid kan være utrolig gunstig for LSK. Dessuten tviler jeg på at kostnaden ved det er veldig høy.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av rødstrupe
          men siden vi ikke har noen garanti for at disse ender opp i LSK, bør vi slutte å betale penger til Skeid.
          En slik garanti er jeg nær 100% sikker på at vil være ulovlig uansett.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Dawda Leigh er, i likhet med Moa, en relativt voksen spiller. Vi snakker ikke akkurat om tenåringer, for å si det sånn. Ingen av dem vil sannsynligvis bli spillere i toppklasse heller, og i alle tilfeller er de ikke bedre enn de vi har tilgjengelig. Tenker da spesielt på Myklebust (i form, som vi så han bl.a. mot Stabæk og våren 07).

            Mos har et visst potensiale, men mitt eget inntrykk og rapportene fra Skeid-hold tyder på at han er, og sannsynligvis forblir, for veik for Tippeligaen.

            Vi kan ikke hente spillere fordi de er unge (eller relativt unge, som i Moa og Leighs tilfelle). Vi kan heller ikke tvinge Oslo-gutter til å spille for LSK, selv om vi har en samarbeidsavtale med Skeid. En avtale som dreier seg om helt andre ting enn forkjøpsrett på Skeid-spillere.

            Kommentar

            • rødstrupe
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jul 2008
              • 126

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg leste. Dersom Skeid skal ha et samarbeid med en annen klubb, tror du virkelig at de vil gjøre det om det kun er for at deres spillere skal få trene med en eliteserieklubb?

              Dersom man tenker litt mer langsiktig på dette, er det åpenbart at et samarbeid med Skeid kan være utrolig gunstig for LSK. Dessuten tviler jeg på at kostnaden ved det er veldig høy.
              Ja, jeg tror Skeid er interessert i et slikt samarbeid, da deres spillere får erfaring og utvikling av å trene med en eliteserieklubb. Hvis ikke de gjør det så får det så være, da gjør vi bare som Vif - henter spillerne når de er ferdig utviklet.

              Tviler ikke på at et slikt samarbeid kan være gunstig for LSK, men har sett meg lei på at de beste spillerne går til vår erkefiende, noe som har skjedd 3 ganger nå.

              Noen som vet hvor mye penger vi har lagt i denne avtalen?

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              En slik garanti er jeg nær 100% sikker på at vil være ulovlig uansett.
              Selvfølgelig, derfor er det dumt å betale for et samarbeid når Skeid mest sannsynlig er interessert i et slikt samarbeid uansett.
              STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

              Join the cause:
              Bli med i denne:

              http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

              Kommentar

              • rødstrupe
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jul 2008
                • 126

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                En avtale som dreier seg om helt andre ting enn forkjøpsrett på Skeid-spillere.
                Hva dreier den seg om da - Å utvikle Skeidspillere til å bli gode nok til å bli solgt til andre tippeligaklubber?

                Ellers enig med deg at de to som nå er solgt neppe blir noen toppspillere.
                STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                Join the cause:
                Bli med i denne:

                http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av rødstrupe
                  Hva dreier den seg om da - Å utvikle Skeidspillere til å bli gode nok til å bli solgt til andre tippeligaklubber?

                  Ellers enig med deg at de to som nå er solgt neppe blir noen toppspillere.
                  Du følger jo f... ikke med! Det er ikke solgt en eneste Skeid-spiller til Vålerengen etter avtalen ble inngått! Moa gikk som Bosman og Skeid mottok utviklingskompensasjon etter FIFA-reglene. Det samme er saken med Mos og han andre karen.

                  Når du ikke en gang vet fakta i saken blir det håpløst å komme med slike utsagn som du har kommet med i denne tråden.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Samarbeidet dreier seg om talent- og klubbutvikling. I korte trekk: LSK lærer av Skeid når det kommer til jobbing med unge spillere, mens Skeid lærer av LSK om det å drive fotballklubb på høyt nivå. Utveksling av erfaringer og idéer er en viktig del av samarbeidet. I tillegg til dette kommer hospitering og utlån av spillere (begge veier), samt den økonomiske biten, selvsagt.

                    Kommentar

                    • rødstrupe
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jul 2008
                      • 126

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Du følger jo f... ikke med! Det er ikke solgt en eneste Skeid-spiller til Vålerengen etter avtalen ble inngått! Moa gikk som Bosman og Skeid mottok utviklingskompensasjon etter FIFA-reglene. Det samme er saken med Mos og han andre karen.

                      Når du ikke en gang vet fakta i saken blir det håpløst å komme med slike utsagn som du har kommet med i denne tråden.
                      Du må som sagt lære deg å lese!

                      Det jeg har sagt er at at en samarbeidsavtale med Skeid blir lite nyttig når de beste spillerne deres hele tiden går til andre klubber, selv som bosmenn! Den eneste spilleren vi har fått fra Skeid er så vidt meg bekjent en uferdig 18 år gammel keeper. Jeg sier at vi gjerne bør fortsette med et samarbeid med Skeid, men jeg håper vi slutter å betale for et samarbeid.
                      STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                      Join the cause:
                      Bli med i denne:

                      http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                      Kommentar

                      • rødstrupe
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jul 2008
                        • 126

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Samarbeidet dreier seg om talent- og klubbutvikling. I korte trekk: LSK lærer av Skeid når det kommer til jobbing med unge spillere, mens Skeid lærer av LSK om det å drive fotballklubb på høyt nivå. Utveksling av erfaringer og idéer er en viktig del av samarbeidet. I tillegg til dette kommer hospitering og utlån av spillere (begge veier), samt den økonomiske biten, selvsagt.
                        Nettopp! Siden begge høster frukter av det, hvorfor må den ene parten betale for det?!
                        STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                        Join the cause:
                        Bli med i denne:

                        http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av rødstrupe
                          Du må som sagt lære deg å lese!

                          Det jeg har sagt er at at en samarbeidsavtale med Skeid blir lite nyttig når de beste spillerne deres hele tiden går til andre klubber, selv som bosmenn! Den eneste spilleren vi har fått fra Skeid er så vidt meg bekjent en uferdig 18 år gammel keeper. Jeg sier at vi gjerne bør fortsette med et samarbeid med Skeid, men jeg håper vi slutter å betale for et samarbeid.
                          Har tanken slått deg LSK har å hente på dette samarbeidet enn Skeid?
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • rødstrupe
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jul 2008
                            • 126

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Har tanken slått deg LSK har å hente på dette samarbeidet enn Skeid?
                            Hæ? Hvis du spør om tanken har slått meg at LSK har mer å hente på dette samarbeidet enn Skeid, så ja, det har den. Men jeg kan ikke si jeg ser så veldig mange frukter fra dette samarbeidet, ennå.
                            STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                            Join the cause:
                            Bli med i denne:

                            http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Har tanken slått deg LSK har mer å hente på dette samarbeidet enn Skeid?
                              ...og dermed er en økonomisk kompensasjon nødvendig for å skape en slags likevekt i avtalen.

                              Kommentar

                              • rødstrupe
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jul 2008
                                • 126

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                ...og dermed er en økonomisk kompensasjon nødvendig for å skape en slags likevekt i avtalen.
                                Jeg er uenig, men vi kommet tydeligvis ikke noen vei. Vi får håpe LSK får mer ut av dette enn jeg frykter. Discussion over for min del.
                                STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                                Join the cause:
                                Bli med i denne:

                                http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13244

                                  #17
                                  Vi har jo signert kontrakt med keepertalentet deres og leid ham ut tilbake til skeid. At søpla plukker stumpene og restene som vi (eller skeid) ikke vil ha er helt greit. Er en skeid-spiller aktuell for LSK vil vi nok også kunne sikre oss ham uten større problemer. Forøvrig er det vel langt mer i dette samarbeidet som superbøffel påpeker. Ergo: Dagens mest trollete forslag

                                  Kommentar

                                  • Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2600

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av rødstrupe
                                    Nå er ikke jeg 100 % inne i detaljene rundt dette samarbeidet, men hvis det er slik at vi betaler Skeid en årlig sum til talentutvikling håper jeg dette blir den siste avtalen vi undertegner med den klubben.
                                    Hvorfor starte en debatt om noe du ikke har satt deg inn i? At Lillestrøm, i følge deg, har Norges største talent på besøk, og har signert en ung keeper som får matching på Skeid (uheldig med timingen siden de rykket ned), er ikke negativt. At VIF snapper Skeid-spillere på Bosman skriver du jo selv at vi ikke kan gjøre noe med. Så hvorfor syte over det da? Det henger jo ikke sammen. Les hva avtalen går ut på under før du foreslår å legge den ned.



                                    Skeid og LSK inngår samarbeidsavtale om gjensidig klubbutvikling
                                    Konkret om avtalen:

                                    Skeid Fotball (Skeid) og Lillestrøm SK (LSK) inngår en avtale om utveksling av erfaring og kompetanse. Klubbene besitter komplementær kompetanse som vi tror vil styrke klubbene gjensidig.



                                    Avtalen skal gi muligheter for Skeidspillere til å trene og matches på høyt nivå, for derigjennom å bidra til egenutvikling, og til at Skeid blir et bedre lag. For Skeid er det en styrke å ha mulighet til å låne spillere for kortere og lengre perioder.

                                    Med denne avtalen kan Skeid utvikle et nytt trinn på toppnivå i sitt talentutviklingsprogram og få nye ressurser til å utvikle sin Talentfabrikk.

                                    Det overordnede mål for LSK er å styrke arbeidet med å utvikle norsk fotball generelt og LSK spesielt. LSK ønsker å kunne trekke veksler på Skeids erfaring og kompetanse i å utvikle gode talenter til toppspillere, styrke eget arbeid på dette område og få anledning til å utvikle egne spillere gjennom spill for Skeid når dette tjener spillerens og lagenes interesser.

                                    LSK vil i perioder ha spillere som banker på døra til A-laget, eller som har vært uten matchtrening. Dette er spillere Skeid eventuelt kan benytte. Dette vil også være en optimal forberedelse for spillere som skal kvalifiseres for LSKs A-lag.

                                    Også på markedssiden, arrangementssiden, anleggssiden og ledersiden vil et samarbeid bidra til gjensidig utvikling. Klubbene vil utveksle beste praksis på alle områder - slik at driftingen av begge klubber styrkes.

                                    En viktig fordel med avtalen er at begge klubber ligger så nær hverandre at et samarbeid er praktisk mulig å gjennomføre, samtidig som de begge har røtter i hvert sitt lokalmiljø og derfor ikke står i fare for å tråkke unødig i hverandres bed.

                                    LSK og Skeid ønsker med dette å bidra til å påvirke egne spillere, trenere, ledere og støtteapparat til å arbeide for en offensiv, underholdende spillestil.

                                    Dette er en avtale som vi tror både klubb, spillere og publikum vil tjene på; en vinn-vinn-avtale!
                                    Ferdigskåra

                                    Kommentar

                                    • rødstrupe
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jul 2008
                                      • 126

                                      #19
                                      Fra http://vpn.no/dagboka/helgedagboka_l...september_2008

                                      Velkommen gutta

                                      Vålerenga har igjen brukt tida på høsten til å forsyne seg av Skeids talenter. Er det gratis og lovende så er det naturligvis bare å forsyne seg. Moa har allerede gledet våre hjerter og nå er det bare å krysse fingra for suksess også for denne forsyninga av talenter. Vi må få rette en spesiell takk til Åråsens blinde høner, hadde det vært Vålerengas samarbeidspartnere som forsynte andre tippeligalag med landslagsspillere hadde det garantert blitt bråk, også gratis a gitt. Takk uansett, Erland, Tom og Jan Åge!

                                      Velkommen, Mos og Dawda.
                                      STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                                      Join the cause:
                                      Bli med i denne:

                                      http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #20
                                        Slapp nå av.. LSK har vel ikke brukt for spillere som ikke vil spille her?! De 3 nevnte spillerne er klansgutter og la dem nå få sine drømmer oppfylt (Moa har vel alt fått mer enn han kan drømme om), spille på 2. laget til sitt favortittlag i en divisjon de sikkert kommer til å havne litt høyere på tabellen enn hva tilfellet er med 1. laget i år.. Når LSK etterhvert selger Otto til en stor klubb i europa og den unge keeperen med en fortid i Skeid redder straffe i en cup kamp mot 1.divisjonslaget vif så tenker jeg alle er fornøyde!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎