Bør LSK bryte avtalen med Skeid?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #61
    Lurer på hvordan våre kontraktsfestede samarbeidsklubber stiller seg til Bjarmanns utspill her?


    Bjarmanns kompiskontakt med nybergsund kan altså veie tyngre enn formelle avtaler når det gjelder utleie/salg av spillere. Tipper de andre klubbene er lite glade for at kontraktene de har undertegnet ser ut til å være mindre viktig enn kjendiskamper når det gjelder å samarbeide med LSK.
    Last edited by reka; 26.11.2008, 08:30.

    Kommentar

    • general
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1150

      #62
      Redd for at dette samarbeidet bare fungerer 1 vei, rent praktisk. Misforstå meg rett, vi henter noe goodwill på sånne avtaler..

      Som vi leser artikkelen, lyn brukte dette til å sende spillerer ned. Ut, men ikke inn.

      Synes LSK endog bør velge klubber som kan bidra positivt på flere områder. En klubb der det faktisk finnes spillere som har en sjans til å kunne kjempe om kontrakt, erfarne trenere som kan hentes inn til de yngre avdelingene våre, lokalstøtte vi kan prøve å nå, markedsføre LSK. Tviler på at skogen er stort nok til å få gjennomslag for markedsføring, og er kjøpekraftig nok. Effektiv ressursbruk! Bruk tida, der tida skal brukes.

      Da står vi igjen et samarbeid hvor LSK sender talenter og avskilta spillere sendes ned. Håper da at disse blir tilbudt til Skjetten, Ull/Kisa, Lørenskog, Kurland FK og etc først?
      Seriegull 2016!!!

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #63
        Opprinnelig skrevet av reka
        Lurer på hvordan våre kontraktsfestede samarbeidsklubber stiller seg til Bjarmanns utspill her?


        Bjarmanns kompiskontakt med nybergsund kan altså veie tyngre enn formelle avtaler når det gjelder utleie/salg av spillere. Tipper de andre klubbene er lite glade for at kontraktene de har undertegnet ser ut til å være mindre viktig enn kjendiskamper når det gjelder å samarbeide med LSK.
        Det er vel ikke sånn at Skeid kastet seg over de talentfulle(?) spillerne våre engang når de lå i nedrykkshølet. Regner med at det ikke står at Lillestrøm ikke kan låne ut spillere til andre klubber enn Skeid i den kontrakten. Regner også med at Skeid stiller først hvis de faktisk signaliserer interesse. Spillerens interesse vil vel også spille inn. Inntil det er en faktisk konflikt mellom nevnte klubber, synes jeg dette er uproblematisk for samarbeidet, og positivt for LSK.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #64
          Opprinnelig skrevet av Kimito
          Inntil det er en faktisk konflikt mellom nevnte klubber, synes jeg dette er uproblematisk for samarbeidet, og positivt for LSK.
          Veldig enig. Tror også det er mulig "å ri flere hester" i denne saken, og det bør være enkelt å ha et bra forhold til begge. Tror også Skeid og Nybergsund er to gode partnere som begge gjør mye riktig og som tenker offensivt.
          På den annen side skal man neppe overvurdere verdien av slike "avtaler". Markedet er fortsatt slik at de virkelig gode spillerne jages av alle.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #65
            Det er bra at spillerne kan få matching i tre klubber som alle har forskjellige spillere og behov. Det beste hadde vært om vi hadde hjulpet lag som Lørenskog og Kisa opp og forent et sterkere samarbeid der, noe LIF-avtalen sikkert etter hvert vil bidra til. For det er ingen automatikk i å like LSK på Romerike, mest for dem som kommer fra andre steder. Det kan sikkert bli et enda bedre "LSK-miljø" på Romerike ved bedre samarbeid og ved å tilby Romerike-fotballen flere fasiliteter. Men vi kan ikke forvente at alle rekruttene som tas opp i a-stallen klarer å etablere seg. Å se ut som et bra talent på et juniorlag eller i en og annen andredivisjonskamp er ikke det samme som å ha det som skal til for klare seg i eliteserien. Har på følelsen av at spesielt holdninger og mer det mentale kan "sparres" bra i Adecco, for ferdighetene blir ikke plutselig topp Tippeliga-klasse av noen måneder i en annen klubb. Men det kan selvsagt være med å gjøre avstanden mellom 2. divisjon og Tippeliga mindre. Mange kan ha godt av det.

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2117

              #66
              Nàr det er snakk om at vi skal làne ut spillere til Nybergsund i stedet for Skeid (ref. Nyhetstràden), sà er vel det egentlige spòrsmàlet om ikke Skeid bòr bryte avtalen med oss?
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #67
                Opprinnelig skrevet av heidar
                Nàr det er snakk om at vi skal làne ut spillere til Nybergsund i stedet for Skeid (ref. Nyhetstràden), sà er vel det egentlige spòrsmàlet om ikke Skeid bòr bryte avtalen med oss?
                Var akkurat nede og leste dagens rb. et står ikke noe om lån der. Det som står er at nybergsund har henvendt seg til lillestrøm og spurt om det er mulig å hente begge spillerne. Dette har ikke lsk hatt tid til å vurdere enda ettersom moldskred har vært i thailand og treningene akkurat har starta.

                Det kan være naturlig å tro at det kan dreie seg om et lån, men jeg ser ikke noen grunn til at det skal være uaktuelt å hente dem på fast overgang heller. Tror ikke lillestrøm vil kreve store summer for dem. Nybergsund har altså henvendt seg til lillestrøm, det har trolig ikke skeid. Blir litt meningsløst å kaste samarbeidsavtalen fordi en annen klubb er interessert i spillerne våre.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Var akkurat nede og leste dagens rb. et står ikke noe om lån der. Det som står er at nybergsund har henvendt seg til lillestrøm og spurt om det er mulig å hente begge spillerne. Dette har ikke lsk hatt tid til å vurdere enda ettersom moldskred har vært i thailand og treningene akkurat har starta.
                  Takk for korrigeringen. Jeg skrev litt på "husken". Skal gjøre om i nyhetstråden.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #69
                    All denne pratet om avtalen med Oslo klubben Skeid gjør meg svimmel.. Ved flere anledninger har jo spillere i Skeid og tidligere spillere i Skeid sagt at de IKKE ønsker å spille for LSK... Det er jo forståelig at spillere fra Oslo muligens har andre favorittlag enn spillere fra f.eks. Skjetten. Sikkert mange gode grunner til at LSK bør samarbeide med Skeid, Bærum, Nybergsund osv. Men først og fremst syntes jeg LSK burde ha fokus på ett bedre samarbeid med klubbene i "nærområdet", som f.eks. Skjetten, Strømmen (på tide å legge Lillestrøm-Strømmen krigen bak seg nå), Lørenskog osv. Skjetten sliter økonomisk, Strømmen og Lørenskog ønsker å satse på opprykk til 1. div, bruk mer tid og ressurser på disse klubbene fremfor klubber fra andre områder "langt" borte!

                    Kommentar

                    • Kjølnerdomen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jun 2008
                      • 148

                      #70
                      Noen som vet om denne avtalen fortsatt er gyldig? Virker som om Skeid er mer interessert i å samarbeide med Søpla enn oss for øyeblikket...

                      Ser ut til at det foregår handel i stor stil i hovedstaden: søplas website/article2593482.ece
                      Last edited by iL; 01.04.2009, 14:57. Begrunnelse: fjernet link

                      Kommentar

                      • Geirfugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 561

                        #71
                        Nettavisen

                        Fra nyhetstråden:

                        - LSK ventet for lenge

                        03.04.09 09:51

                        Tidligere styremedlem i LSK mener gamleklubben misbrukte sjansen til å hente noen av Norges største talenter.

                        Vålerenga har plukket opp det meste av Skeid-profiler det siste halvannet året, til tross for at lillebror i Oslos fotballfamilie de siste årene har hatt en samarbeidsavtale med Lillestrøm. Det imponerer ikke tidligere styremedlem i LSK, og nåværende styreleder i Skeid, Eldar Hansen.

                        Mens Mohammed og Mostafa Abdellaoue og Dawda Leigh alle havnet i Vålerenga, og Flamur Kastrati gikk til Nederland og Twente, er ingen av dagens førstelagsspillere i LSK kommet fra Bislett.

                        - De hadde muligheten til å hente alle disse spillerne, men ventet for lenge, sier Hansen til Skeids hjemmeside.

                        I pressemeldingen forteller Hansen at han er spent på hvordan samarbeidet med Romerike-laget skal bli under Henning Berg og Torgeir Bjarmanns ledelse, samtidig som han innrømmer at det har vært store endringer under den gamle Lyn-duoen. Kanskje kan det og være til det bedre, siden samarbeidet med den gamle sportssjefen i LSK, Jan Åge Fjørtoft, ikke alltid var av ypperste kvalitet.

                        – Det gikk litt smått med meg og Fjørtoft ja, sier han tørt til Skeids hjemmeside.

                        http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2596335.ece

                        Kommentar

                        • Lillelord
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Aug 2004
                          • 69

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                          Fra nyhetstråden:


                          Mens Mohammed og Mostafa Abdellaoue og Dawda Leigh alle havnet i Vålerenga, og Flamur Kastrati gikk til Nederland og Twente, er ingen av dagens førstelagsspillere i LSK kommet fra Bislett.
                          André Hansen kom da fra Skeid, men det er liten tvil om at samarbeidet ikke har fungert optimalt...

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Lillelord
                            André Hansen kom da fra Skeid, men det er liten tvil om at samarbeidet ikke har fungert optimalt...
                            Med førstelagsspillere mener de første 11. Otto har jo en så lenge kontroll på den plassen.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13271

                              #74
                              Opplever Eldar Hansen mer og mer som et illojalt ex-styremedlem. Uttalelsene hans i fjor sommer var intet annet enn ødeleggende for klubben, hans overgang til Skeid har ikke gjort ting bedre. Om han ønsker å hedre avtalen bør han ta initiativ selv, er han likegyldig bør han holde kjeft.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #75
                                Eeelller så har han helt rett her. Det er faen meg utrolig at disse spillerne ikke havnet hos oss i stedet for søpla. Vi har ikke tatt noen sjanser i spillermarkedet før Torgeir og Henning kom inn, og har totalt nedprioritert å la ungdom slippe til. Ingen kan da være uenige i at klubben har ført en TOTALT inkompetent innkjøpspolitikk under Fjørtoft? Sorry Jan Åge, men jo mer objektiv jeg blir ettersom det går lenger tid siden du dro, jo mer overbevist blir jeg om at jeg var helt på viddene når jeg hyllet arbeidet ditt. Nothing personal, men du gjorde ikke en spesielt god jobb når vi ser konsekvensene i ettertid. Selv om Uday skal ha hovedandelen av skylda.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • ketil
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2004
                                  • 246

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Opplever Eldar Hansen mer og mer som et illojalt ex-styremedlem. Uttalelsene hans i fjor sommer var intet annet enn ødeleggende for klubben, hans overgang til Skeid har ikke gjort ting bedre. Om han ønsker å hedre avtalen bør han ta initiativ selv, er han likegyldig bør han holde kjeft.
                                  Illojaliteten ligger vel heller hos nepotisten som IKKE hentet det som nå er landslagspillere. Noen ganger så tar jeg meg i å tenke: Har noen villet dette?

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Eeelller så har han helt rett her. Det er faen meg utrolig at disse spillerne ikke havnet hos oss i stedet for søpla. Vi har ikke tatt noen sjanser i spillermarkedet før Torgeir og Henning kom inn, og har totalt nedprioritert å la ungdom slippe til. Ingen kan da være uenige i at klubben har ført en TOTALT inkompetent innkjøpspolitikk under Fjørtoft? Sorry Jan Åge, men jo mer objektiv jeg blir ettersom det går lenger tid siden du dro, jo mer overbevist blir jeg om at jeg var helt på viddene når jeg hyllet arbeidet ditt. Nothing personal, men du gjorde ikke en spesielt god jobb når vi ser konsekvensene i ettertid. Selv om Uday skal ha hovedandelen av skylda.
                                    Ikke akkurat uenig med deg her, men en ting er hvertfall sikkert.. Og det er at de spillerne som gikk til søpla uttalte jo at de IKKE ville til LSK og at søpla var laget i deres hjerter.. Akkurat det er det lite JÅF eller noen i LSK får gjort noe med. Andre Hansen er hvertfall beviset på at LSK ikke har hvert helt lobotomerte når det gjelder talentarbeidet, bare nesten...
                                    Lyspunktet må jo være at det umulig kan bli noe dårligere enn hvordan det har hvert og at LSK selv uten hjelp fra Skeid har klart å fremskaffe unge lovende og ikke minst lokale spillere i andre klubber i nærområdet. Så spør du meg kan de heller bruke tid/penger på klubbene de har en god tone med her på Romerike fremfor kaste bort mer tid på ett Skeid som tydelig har blått hjerte.

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Ikke akkurat uenig med deg her, men en ting er hvertfall sikkert.. Og det er at de spillerne som gikk til søpla uttalte jo at de IKKE ville til LSK og at søpla var laget i deres hjerter.. Akkurat det er det lite JÅF eller noen i LSK får gjort noe med. Andre Hansen er hvertfall beviset på at LSK ikke har hvert helt lobotomerte når det gjelder talentarbeidet, bare nesten...
                                      Lyspunktet må jo være at det umulig kan bli noe dårligere enn hvordan det har hvert og at LSK selv uten hjelp fra Skeid har klart å fremskaffe unge lovende og ikke minst lokale spillere i andre klubber i nærområdet. Så spør du meg kan de heller bruke tid/penger på klubbene de har en god tone med her på Romerike fremfor kaste bort mer tid på ett Skeid som tydelig har blått hjerte.
                                      Moa var vel og trente med LSK, eller husker jeg feil da?
                                      Hvis det er tilfelle så kan han ikke ha vært så uinteresert.

                                      At Enga er klubben i deres hjerte tar jeg med en klype salt. Hadde H.Berg vært i klubben på dette tidspunktet og vi kommet på banen tidligere enn Enga tror jeg vi hadde hatt en god sjanse til å signere en eller flere av disse spillerene.

                                      Vi sender heldigvis nå ut et signal at vi satset på unge spillere og det blir garantert lagt merke til, også i Skeid. Neste gang et talent fra Torshov klubben dukker opp tror jeg vi sitter med gode kort på hånda.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        Moa var vel og trente med LSK, eller husker jeg feil da?
                                        Hvis det er tilfelle så kan han ikke ha vært så uinteresert.

                                        At Enga er klubben i deres hjerte tar jeg med en klype salt. Hadde H.Berg vært i klubben på dette tidspunktet og vi kommet på banen tidligere enn Enga tror jeg vi hadde hatt en god sjanse til å signere en eller flere av disse spillerene.

                                        Vi sender heldigvis nå ut et signal at vi satset på unge spillere og det blir garantert lagt merke til, også i Skeid. Neste gang et talent fra Torshov klubben dukker opp tror jeg vi sitter med gode kort på hånda.
                                        Ja Moa var her på prøvespill, flere enn han som har hvert innom fra Skeid. Ja jeg er enig i at LSK ikke har gjort en bra jobb i dette tilfelle og at Moa muligens kunne hvert i stallen dersom atte vissom atte.... Men jaggu meg ikke første gangen LSK roter bort en mulighet til å skaffe seg ett ungt og lovende talent, Carew er vel den største blemma spør du meg... og da var vel neppe JÅF involvert. Men samme f... hvem som har skyld i dette, flere innom kontoret på Åråsen som burde tatt seg en titt i speilet og spurt om de var fornøyd med jobben de har gjort... Selv om de færreste har ødelagt så mye på kort tid som Uday, så er det flere som bør ta seg ett tak.
                                        Ta seg ett tak kan også spillere som går ut i media og sier at de ikke ønsker å spille for LSK gjøre!!

                                        Men det ser lovende ut nå og dersom Skeid syntes at Henning Berg og Torgeir Bjarmann sin inntreden gjør at de føler for å sende spillere til oss og trenerteamet ønsker de/den hit så skal jo ikke jeg si nei til det.. Men tror som sagt at det mest naturlige vil være å dyrke samarbeidet med klubbene i "vårt" området enda bedre.

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #80
                                          At vi ikke hentet Flamur Kastrati var definitivt surest. Han er likevel bare 17 år og det er vanskelig å si mye om vi burde hentet han tidligere. Trolig utviklet han seg best i Skeid per 2008 og når Twente kommer på banen, sier det seg selv at ingen norske klubber har sjanse til å matche tilbudet fra en av verdens beste talentklubber.

                                          André Hansen er etter min mening sammen med Kastrati de klart største talentene Skeid har hatt siden Braaten og Fredheim Holm. En fantastisk signering av LSK. Folk må slutte og henge seg opp i Moa. Han er en hype uten like. Han scora 6 mål på 18 seriekamper for vif ifjor, _halvparten_ så mange som Olivier Occean. I tillegg er han ikke noe talent lenger, han er født i 1985 og har knapt bevist noe som helst på toppnivå med unntak av en god cupfinale ifjor og to gode matcher mot LSK. At han er tatt ut på landslaget mener jeg er tåpelig, men jeg må innrømme at jeg fryder meg over at vif har avslått skammelig høye bud på han i troa på at de kan få mer. Moa vil høyst sannsynlig aldri bli noe mer enn en middelmådig spiss i Tippeligaen og er ingen ting å grine for. Da er Sapara mye surere. Mos har heller ikke bevist noen ting, ei heller Dawda Leigh som forøvrig er født i 1986 og heller ikke noe ungt talent.

                                          Greit nok at vi brukte lite unge spillere under Nordlie, men det er da ingen vits å slenge seg på alt av spillere fra Skeid som man har hørt om på FM. Jeg synes det er helt ok at de går til vif, som uansett aldri klarer å utvikle spillere fra egen stall opp på A-laget.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎