Nyheter oktober 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jon André
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2007
    • 60

    Nyhetstråd Nyheter oktober 2008

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.
    Ultras Lillestrøm
  • Jon André
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2007
    • 60

    #2
    En nålepute på landslaget

    EN NÅLEPUTE PÅ LANDSLAGET


    Å gjøre låret om til en nålepute har vært med på å gjøre Bjørn Helge Riise til landslagsspiller igjen.
    Låret er omgjort til en nålepute og derfor er også Bjørn Helge Riise igjen en landslagsspiller.
    - Det hjelper muskulaturen min til å slappe av litt, så jeg skal fortsette med alt i alle fall ut sesongen, sier Riise til TV 2 Sporten.
    - Det vil si at du hver eneste dag har behandling?
    - Ja, stort sett. Massasje, nåler og litt ekstra trening på balanse og styrke, forklarer Riise.

    Etter nesten ett års skademareritt håper han nå at behandlingen skal være med på å sørge for startplass for Norge.
    - Ja, jeg har lyst til det. Jeg har lyst til å spille mest mulig, sier Riise.

    TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.
    Ultras Lillestrøm

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Anb


      Foto Terje Pedersen, ANB Bjørn Helge Riise gliser bredt.

      Landslagsuttaket reddet sesongen

      Lillestrøm (ANB):
      Bjørn Helge Riise er inne på et LSK-lag som vinner igjen og nå blir det comeback for Norge også.

      Av ESPEN SOLBAKKEN
      Publisert 01.10.2008 - 07:19 Oppdatert 01.10.2008 - 07:23

      Tirsdag kom en småfrossen Riise inn til LSK-lunsj etter treningen. Over fatene med brødskiver og vafler rullet kantspillerens navn over tv-skjermen. Han var inne i landslagsvarmen igjen, etter et helt kalenderår ute i kulden med skader.
      – Jeg ante faktisk ingenting før uttaket og følte meg definitivt ikke trygg, men jeg hadde selvsagt et inderlig håp om at jeg skulle være med denne gangen, sa Riise til Romerikes Blad etter uttaket.

      – En lettelse
      – Jeg er bare så glad nå altså. To kamper var all tida jeg hadde på meg til å overbevise om at jeg var klar, og nå føler jeg først og fremst en lettelse over at jeg rakk det, sa Riise tirsdag, som gikk av treningen med slitne og støle lår.
      – Det var en tung kamp mot Tromsø, så jeg valgte å få litt massasje i stedet. Ingen fare med meg, beroliget Riise.
      – Hva kan du bidra med på landslaget allerede nå?
      – Formen er stigende, så jeg er klar til å bidra med mitt. Men jeg er ingen redningsmann alene.
      – Jeg elsker utfordringer og konkurrerer alltid med meg selv. Nå var oppgaven stor og tida knapp, men jammen greide jeg det. Det er jeg fornøyd med.

      Kippe vraket
      Nå blir det opp til Åge Hareide å bestemme om Riise skal rett inn i startelleveren borte mot Skottland om halvannen uke. Innsatsen i LSKs hjemmekamp mot Fredrikstad søndag kan være avgjørende for landslagssjefens endelige valg.
      – Tro meg, dette uttaket redder mye av sesongen min, sier Riise.
      Ifølge klubbtrener Erland Johnsen bør han spille fra start også.
      – Et velfortjent uttak, og jeg kan ikke se noen andre i troppen som kan gjøre en like bra jobb som Bjørn Helge på banen. Han bør starte, hevder Johnsen.
      Det LSK-treneren ikke var like godt fornøyd med var at kaptein Frode Kippe nok en gang var utelatt.
      – Om det skulle vært med en forsvarsspiller fra Lillestrøm i troppen, så måtte det bli Frode. Vi har vært Norges beste lag defensivt den siste måneden, og han har vært vår beste spiller totalt sett i denne perioden, mener Erland Johnsen. (ANB)

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        RB

        LSKs spillerutvikler Jan Roger Sannerud mener hovedproblemet i den norske talentutviklingen er at barn ikke lenger spiller fotball utenom organisert trening.
        I periferien for hva som hører hjemme i nyhetstråden, men jeg synes at en lenke kan forsvare sin plass:

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          lsk.no

          Tippeligaklubbene satser mer og mer på samarbeidsavtaler

          Hvorfor er samarbeidsavtalene så viktig? Hvorfor kniver toppklubbene om få best og flest mulig avtaler?

          Les Jan Åge Fjørtofts redegjørelse her:

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7037

            #6
            lsk.no

            Erlands beste uke

            Nedrykksspøkelset er sendt på dør, men Erland akter ikke å hvile på laurbærene.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7


              LSK med alternativ trening
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Fredriksstad Blad

                Bjørkøys tyngste tid er over


                NEDTUREN Høydepunktene har ikke akkurat stått i kø for John Anders Bjørkøy etter at han forlot FFK. Lillestrøm ble under vårsesongen påført mange smeller, men er nå på rett kjøl igjen. FOTO: SARA JOHANNESSEN

                Han løftet kongepokalen og opparbeidet seg heltestatus i Fredrikstad, før han vendte FFK ryggen. Har John Anders Bjørkøy (29) angret over valget?

                Vidar Henriksen

                Bjørkøy ble omtalt som vinterens store kjøp. Landslagsspilleren med gode lederegenskaper skulle sende Kanarifuglene fra Lillestrøm til topps på tabellen.
                Det endte isteden med en brutal krasjlanding, hvor begredelige resultater lenge sto i en endeløs kø.
                – Sett i ettertid, var det et riktig valg av deg å forlate FFK?
                – Hva skal jeg si om det? Jeg er ikke en person som i ettertid tenker så mye over de valgene jeg har gjort. Det sier jeg ikke for å være politisk korrekt, men det er noen ting i livet man ikke får gjort noe med.

                Gleder seg over FFK
                – Har du savnet FFK og Fredrikstad?
                – Det har vært stunder da jeg har savnet mange av de jeg hadde rundt meg. For jeg hadde en veldig fin tid i klubben.
                – Klarer du å glede deg over FFKs suksess om dagen?
                – Ja, det har jeg ingen problemer med, selv om jeg naturligvis bruker den meste av energien på Lillestrøm. Det har vært mye å ta tak i og alt har ikke vært like hyggelig. Det har vel de fleste forstått.

                Har underprestert
                – Det har vært en tung sesong i Lillestrøm?
                – Ja, så tung som fotball kan være. Vi har underprestert til de grader, men vi har endelig fått orden på ting. Det snudde etter oppgjøret mot FFK sist.
                – Hvordan har du selv opplevd nedturen?
                – Det har ikke vært lett. Men at hele laget skulle være dårlige både individuelt og kollektivt kom overraskende. De dårlige resultatene derimot var ingen overraskelse. Vi visste jo hva vi drev med i hverdagen.

                Tøft stadiongjensyn
                – Fortell om gjensynet med Fredrikstad Stadion?
                – Vi var inne i en veldig vanskelig periode. Å møte et lag som alle vet er suverent gode på hjemmebane, gjorde at vi hadde bange anelser før kampstart.
                "Jonna" ønsker egentlig ikke å rippe opp i kampen som ble spilt den 13. juli.
                Et Lillestrøm-lag på felgen ble ydmyket til de grader. Kampen ble punktert på 45 minutter. FFK ledet 4-0, noe som også ble sluttresultatet. Bjørkøy følte seg maktesløs. Det kunne ikke gå verre.

                Vendepunktet kom
                – Men nå leker livet igjen?
                – Ja, trøsten var at tapet for FFK ble et vendepunkt for oss. Siden den gang har vi spilt ni kamper, som har resultert i fire seirer, fire uavgjort og et tap, sier Bjørkøy som kun har et godt minne fra slakten på Stadion.
                – Jeg møtte igjen Kai Nilsen. Han klarte å få frem smilet hos meg, selv i en vanskelig periode. Kai er en utrolig person og viktig for omgivelsene i klubben. Får derfor håpe at klubben forstår det,og verdsetter ham deretter, sier "Jonna" som fortsatt har telefonisk kontakt med FFK-veteranen som nå tilhører A-lagets støtteapparat.

                Håper på revansj
                Bjørkøy gjentar at han ser tilbake på tiden i FFK som en fin del av hans karriere.
                – Jeg var så heldig å få være med dem under en prosess, hvor de tok steg for steg oppover. Jeg lærte mye i den tiden.
                – Hvordan blir det å møte FFK igjen søndag?
                – Vi har mye å revansjere etter det forrige møtet. Jeg ønsker ikke å skryte for mye av oss, men fysisk og mentalt er vi langt sterkere nå.
                – Så FFK bør ikke ha forhåpninger om å spaserer inn til tre poeng på Åråsen?
                – De kan jo prøve, men lett vil de ikke få det. Vi har kommet oss veldig og forhåpentligvis kan vi gi dem god match.
                – Til slutt: Hvor aktuelt kan det være for deg å ikle deg FFK-drakten igjen?
                – Det er vel bare å se på fødselsattesten min, så forstår de fleste at det er lite sannsynlig. Neste år er jeg 30 år.Forhåpentligvis så har jeg mange år igjen i Lillestrøm. Sånn sett har jeg flere år på å rette opp det som har skjedd denne sesongen.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Nff

                  Beslutning i Disiplinærutvalget
                  1.10.2008
                  Disiplinærutvalget har fattet en beslutning vedrørende en utvisningssak i toppfotballen.
                  Dan Alberto Fellus, Lillestrøm SK, ilegges to kampers karantene for sin opptreden under 2. divisjonskampen mellom Mandalskameratene og Lillestrøm 2 den 29. september 2008. Spilleren kan ikke delta på noe lag før soning har funnet sted.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Ny fysisk trener


                    POPULÆR: Diego Guastavino løp rett til Geir Kåsene for å feire målet han scoret mot Strømsgodset tidligere i år. Nå skiller de to lag.


                    Fra Lyn til Lillestrøm(03.10.2008 12:29)
                    Henning Berg henter med seg flere fra gamleklubben.

                    av Kasper Wikestad

                    Lyns avgåtte trener og påtroppende Lillestrøm-trener Henning Berg har allerede hentet Lars Kristian Eriksen, og han fikk også med seg Torgeir Bjarmann på flyttelasset.

                    Nå går også Lyn mangeårige fysiske trener Geir Kåsene samme vei.

                    - Vi har engasjert Geir Kåsene fra og med nyttår, bekrefter daglig leder i Lillestrøm Frank Grønlund overfor TIPS.

                    Kåsene har vært ansatt fysioterapeut og fysisk trener i Lyn siden 2001. Han har ettervhert opparbeidet seg et meget godt navn i Osloklubben, men velger allikevel å følge Berg til Lillestrøm. Han er, i likhet med Berg, fra Lørenskog.

                    - Jørn Karlsen som har hatt denne rollen hos oss den seneste tiden, synes det ble vanskelig med den lange reiseveien fra Bærum, og han har takket ja til en jobb hos Stabæk-klinikken. Dermed måtte vi ha en inn, og Henning Berg og Kåsene har jobbet veldig bra sammen i Lyn. Derfor ville også Kåsene følge Berg hit, forteller Grønlund.

                    - Kåsene ble også anbefalt av Karlsen, legger han til.

                    Overskriften er misvisende. Kåsene skal erstatte Karlsen som har hatt rollen som fysioterapeut.
                    http://78.133.103.57/tipsas/default.asp?menu=6&id=3882#
                    Last edited by KFL109; 03.10.2008, 12:02. Begrunnelse: Faktaopplysning
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3181

                      #11
                      Takk Hittil -men vi trenger litt til !


                      Takk hittil – men vi trenger litt til!
                      Vi har fire kamper igjen som vi alle må gi alt i.
                      Av Jan Åge Fjørtoft

                      Det var kaldt i Tromsø, men ingen av oss som var til stede merket kulda etterpå, til det varmet de tre poengene så veldig godt.

                      På vegne av laget vil jeg takke for de tilhengerne som tok turen til Tromsø for å støtte oss. Imponerende! Og til dere som støttet oss i bar overkropp: Jeg håper dere hadde tatt nok tran!

                      Vi visste også at våre trofaste tilhengere fulgte oss tett fra utesteder i Lillestrøm og fra de varme sofaene hjemme. Dette gir oss ekstra energi, og er noe vi alle er påpasselige med å nevne før vi skal ut i bortekamp.

                      Så kan man si at det ikke har gitt så sterke resultater på bortebane, men når vi har trengt det som mest, som på Hamar, som i Tromsø eller som i Stavanger, da har vi kommet hjem med poeng. Takk igjen for den støtten Kanarifansen har gitt oss i den utrolig vanskelige perioden vi har vært gjennom. Vi i og rundt laget vet hvor langt nede vi har vært. Nå ser vi lys i tunnelen, og vi er ikke lenger redde for at det er et tog som kommer mot oss!

                      Men et langt fotballiv har lært meg å ikke ta ting på forskudd. Til det har jeg også vært i gjennom et par nedrykksdrama i den tyske Bundesligaen som nesten tok knekken på alle mine nerver.

                      For vi er ikke garantert tippeligastatus ennå. Det vi kan garantere er at laget er godt forberedt, men vi kan fortsatt rykke ned. Kall meg dommedagsprofet, kall meg pessimist. Gjør hva du vil, men vi har fire kamper igjen som vi alle må gi alt i. Og da mener jeg oss alle.

                      Fredrikstad skal få merke at vi både på og utenfor banen søker årsbeste. Ta med en ekstra tilskuer, syng litt ekstra. Vi trenger flere poeng.

                      Og tenk hvor deilig det hadde vært å ta med seg tre poeng inn i dagene før derbyet mot Enga.

                      Vi sees på søndag!

                      Fjøra


                      gilbert

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Bladet Tromsø

                        - Jeg liker det ikke

                        Av: Are Bye
                        Publisert: 03.10.2008 kl. 14:32 , endret: 03.10.2008 kl. 14:38

                        Fysisk trener Geir Kåsene sier opp i Lyn. Også han går til Lillestrøm.

                        Geir har sagt opp sin stilling hos oss. Det ble gjort i slutten av september. Vi har prøvd å komme til enighet med han, for vi ville gjerne hatt han her, men det gikk ikke, sier Lyns administrerende direktør Erik Langerud til Aftenposten.no

                        Kåsene følger med tidligere Lyn-trener Henning Berg, tidligere sportsdirektør i Lyn Torgeir Bjarmann og nåværende Lyn-spiller Lars Kristian Eriksen til Åråsen, ved nyttår.
                        - Det er to måter å se dette på, og da snakker jeg om den personlige vinkelen og den profesjonelle. Profesjonelt sett er det vanlig at folk bytter jobb. Personlig sett er det trist at vi mister Geir fordi han er en ressurs og en fin type.

                        - Hva synes du om at også han går til LSK?
                        - Det liker jeg ikke, sier Langerud.

                        LSKs daglige leder Frank Grønlund bekrefter at Kåsene blir en del av staben på Romerike etter nyttår, og at han skal erstatte Jørn Karlsen som begynner i ny jobb på Stabæk-klinikken
                        Kåsene selv har ikke vært tilgjengelig for kommentar i dag.

                        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7037

                          #13
                          lsk.no

                          Espen vil ha hevn

                          Espen Søgård akter å torpedere Fredrikstads medaljehåp på søndag.
                          Last edited by trigz; 03.10.2008, 20:48.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7037

                            #14
                            Fra kommende kampprogram

                            I kampprogrammet på søndag kan du lese mer om følgende:
                            - John Anders Bjørkøy om tida i Fredrikstad, møtet med gamleklubben og avslutningen av sesongen.

                            - Anders Grönhagen er lei av å stå med lua i hånda
                            - Frode Kippe om lettelsen etter seieren i Tromsø


                            ---



                            Dypt savnet

                            Da Kasey ble skadet, sluttet Fredrikstad å vinne. Vår gamle helt gikk under kniven denne uka.

                            Av Trygve Lie

                            Det har vært et begivenhetsrikt år for Kasey. Etter overgangen til Fredrikstad har han etablert seg som en av Anders Grönhagens desidert viktigste spillere, og får mye av æren for at østfoldingene har framstått som mye tryggere bakover denne sesongen.

                            Sammen med Ardian Gashi har 31-åringen brutt ned de fleste midtbanene i Tippeligaen, men nå er det slutt for i år: En langvarig lyskeskade tvang Wehrman under kniven denne uka, og han ventes ikke å spille mer fotball denne sesongen.

                            - Inngrepet gikk heldigvis bra, og jeg føler ingen smerte. Jeg spilte med skaden i mesteparten av juli måned, slik mange spillere gjør, men den ble bare verre og verre. Det har tatt litt tid å komme seg over nedturen over å bli skadet for resten av sesongen, men nå ser jeg fram mot 2009, forteller Kasey.

                            Med en skadet Kasey på sidelinja stoppet det helt opp for østfoldinger på jakt etter seriegull. Først i den femte kampen uten kruttønna fra Australia på banen ble det tre poeng, sist helg mot Strømsgodset. Mange mener at Kaseys fravær var en direkte årsak til at FFK falt ut av den umiddelbare gullkampen.

                            - Men vi plukket opp en viktig seier sist helg. Vi har ikke hatt det enkelt etter at Tarik Elyonoussi forsvant, for Gardar Johansson og meg selv ble skadet samtidig. Men seieren sist gav oss forhåpentligvis selvtilliten til å fullføre sesongen på medaljeplass. Vi trenger ikke stort mer enn fire-fem poeng til for å ha sikret medaljene.

                            Fotballen som spilles i Fredrikstad skiller seg kraftig ut fra det Kasey var vant med i LSK, og Anders Grönhagens fotballfilosofi passer 31-åringen godt. – Spillet vårt handler om en- og totouchbevegelser med mye bevegelse. I år har den største forbedringen vært evnen vår til å holde oss inne i kampene i samfulle nitti minutter. Vi har gått på et par smeller, men i mange andre kamper har vi kommet tilbake etter en dårlig start og fått med oss poeng.

                            - Borteformen vår har imidlertid vært skuffende også i år. Vi er gode på hjemmebane, men hadde som mål å forbedre bortestatistikken vår i år. Derfor er det skuffende at vi ikke har klart å få med oss mer enn to borteseire.

                            Kasey har fortsatt svært nær kontakt med sine gamle lagkamerater i LSK, og er like overrasket som alle andre over at LSK havnet i uføret vi har vært i denne sesongen.

                            - Det viser bare at fotball er en lagidrett, og hvor lett det er å havne i en ond sirkel. Hvis et par spillere sliter med selvtilliten og resultatene ikke kommer, smitter det over på resten av lagkameratene, deretter på trenerteamet, og til slutt på supporterne. Slike sirkler kan det være veldig vanskelig å komme ut av, og da LSK spilte mot oss her i Fredrikstad var de vel helt på bunn. Motgangen var nok spesielt vanskelig å takle for LSK ettersom de ikke er vant til å slite på den måten, men pleier å henge med helt oppe i toppen.

                            Men jobben kameratene hans har gjort i etterkant av katastrofetapet i plankebyen har Kasey all mulig respekt for. – Erland fortjener masse ros og heder for måten han har snudd skuta på. LSK er et helt annet lag nå enn de var tidligere i år, og nå som de har reddet plassen kommer de nok til å spille litt mer løssluppent også.

                            - Det kommer til å bli en fryktelig vanskelig kamp for oss i dag, men vi håper å kunne tette igjen bakover og få med oss et poeng eller tre fra Åråsen, avslutter Kasey.


                            ---
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              #15
                              Foto Lisbeth Andresen
                              Riise ut med krampe

                              ÅRÅSEN:
                              Bjørn Helge Riise måtte ufrivillig avbryte dagens trening.
                              Av Per Kristian Torvik
                              Publisert 04.10.2008 - 22:00 Oppdatert 04.10.2008 - 14:12
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden








                              Halvveis i LSK-treningen i formiddag gikk Bjørn Helge Riise ned for telling. Både han og lagledelsen fryktet ny strekk da han forlot treningen. Sannsynligvis var det krampe i det venstre låret som har gitt ham problemer i hele år.
                              – Jeg kjente litt rykninger i låret. Hver gang det skjer, blir jeg livredd for å slå skaden opp igjen. Men dette er forhåpentligvis ingen stor sak, sa Bjørn Helge etter å ha fått behandling.
                              – Spiller du mot Fredrikstad?
                              – Det håper jeg. Jeg er innstilt på å gjøre en god kamp før landslagssamlingen tirsdag, sier Bjørn Helge.
                              Trener Erland Johnsen kunne gått klart seg uten dette.
                              – Jeg merker at jeg blir lei meg på Bjørn Helges vegne. Men jeg håper det går bra og at han spiller. Han er i alle fall med på det laget jeg tenker skal spille mot Fredrikstad, sier han.
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Treningsrapport

                                Denne informative treningsrapporten fortjener plass i nyhetstråden:
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Siste trening før hjemmekampen mot FFK i morra var på Vigernesjordet fra 10.30 til 11.45 i dag.

                                To keepere og nitten utespillere stilte, foruten Erland Johnsen, Grodås, Birkeland, Fjørtoft og Slokvik. Blant de nitten var rekruttene Setar Salimi og Trym Bogen. Kiesenebner, Andresen og Riseth var ikke der, og bare Riseth er aktuell, men usikker, for kampen i morra, etter det jeg fikk opplyst. Marius Johnsen deltok for fullt, men etter det som sto om skaden i siste LSK-posten stiller han vel bak Bertheussen som back-up i back-rekka.

                                Johnsen var ikke alltid helt fornøyd med tempo og innsats på dagens trening, og sesongen begynner tydelig å slite på troppen. Sikkert godt med en liten landslagspause før neste bortekamp, slik at flere spillere kan komme i bedre slag. På formasjonstreninga endte vi opp med følgende 11'er:

                                Otto
                                Steinar-Biffen-Birken-Ståle
                                Simen-Kiko-Espen-Jonna
                                Magnus-Ollie

                                Det vil si at Johnsen i utgangspunktet ønsker å stille samme lag som mot TIL, men i dag måtte mønstre vikarer på tre plasser. Riseth er kanskje, men ikke garantert, klar i morra, og skyver i så fall (forhåpentligvis) Biffen ut på benken. Frode K. brukte, sammen med Karim, store deler av treninga til joggerunder innafor gjerdet, er tydeligvis også litt redusert og ble erstatta av navnebror Frode Birkeland. Bjørn Helge gikk av banen og forlot treninga etter bare et par minutters formasjonstrening, selv om han hadde deltatt for fullt i alle øvelser fram til da. Han gikk også tidligere denne uka av treningsfeltet med "slitne bein", og vi kan bare krysse fingra for at det ikke er/blir det samme som å ha slått opp strekken i låret, i så fall for femte gang i år.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Fædrelandsvennen

                                  Riise ut med ny skade


                                  NY SKADE: Midtveis i lørdagens trening kjente Bjørn Helge Riise rykninger i låret, men han håper det ikke er mer alvorlig enn at han kan spille mot Fredrikstad på søndag. ( )

                                  Av: André Almløv
                                  Publisert: 04.10.2008 kl. 17:51 , endret: 04.10.2008 kl. 18:08

                                  LILLESTRØM: Bjørn Helge Riise måtte gi seg midtveis på dagens LSK-trening med en ny lårskade.

                                  Riise har vist gode takter for Lillestrøm da han endelig ble skadefri etter flere lårstrekker, og ble nylig også uttatt i Åge Hareides landslagstropp til møtene med Skottland og Nederland. Men på dagens LSK-trening hugg det til i det venstre låret hans igjen. Riise ga seg umiddelbart, men trolig er ikke skaden mer alvorlig enn en krampetilstand denne gang.
                                  – Jeg kjente litt rykninger i låret og ble livredd for å slå opp skaden igjen, sier Riise, som håper han kan bli spilleklar til søndagens oppgjør mot Fredrikstad, og de påfølgende landskampene.

                                  Luke nedover
                                  Kaptein Frode Kippe sørget for en etterlengtet seier da Lillestrøm vant i Tromsø forrige helg, og dermed klatret helt til 9. plass på tabellen. Romerikslaget har nå åtte poeng ned til HamKams kvalikplass og ni til Aalesunds nedrykksplass. Nå venter tøffe oppgjør mot Fredrikstad (h), Vålerenga (b), Rosenborg (h) og Aalesund (b), før plassen i neste års tippeliga er sikret.

                                  Skal godt gjøres
                                  Kippe har derimot tro på at Lillestrøm blir å finne i øverste divisjon også neste sesong, til tross for at laget skal møte både Vålerenga og Aalesund i avgjørende kamper i nedrykksstriden.
                                  – Jeg skal ikke si at vi er sikret, men fortsetter vi slik vi har spilt de siste kampene skal det skal godt gjøres om det ikke holder inn nå, mener Kippe.
                                  Lillestrøm stiller trolig med samme lag som slo Tromsø, men dersom Riise ikke kan spille kommer trolig Karim Essediri inn på høyresiden av midtbanen. Simen Brenne og Jon Midttun Lie er fortsatt skadet, men Dan Alberto Fellus må stå over etter å ha fått rødt kort på rekruttlaget denne uka.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    RB


                                    Foto Linn Cathrin Olsen RÅTT PARTI: Gardar Johansson mot Frode Kippe og LSK var rått parti i sommer. I kveld lover LSK-kapteinen og resten av spillerne revansj når lagene møtes på Åråsen. FOTO: SCANPIX

                                    Skal revansjere marerittet

                                    ÅRÅSEN:
                                    I hodet på LSK-spillerne i kveld ligger tanken om revansj etter tap 0-4 mot Fredrikstad i sommer, og den verste kampen LSK har spilt i eliteserien.

                                    Av Per Kristian Torvik
                                    Publisert 05.10.2008 - 11:58 Oppdatert 05.10.2008 - 12:03

                                    – Vi har en oppadgående formkurve, har spilt godt de siste kampene og er innstilt på å revansjere oss kraftig. Oppgjøret i Fredrikstad var ingen hyggelig opplevelse, sier Frode Kippe.

                                    Gårsdagens trening minnet mer om et mannefall foran kveldens kamp, som definitivt vil sende LSK ut av nedrykksstriden med tre poeng. Frode Kippe var en av dem som forlot feltet halvveis.
                                    – Jeg har en stivhet i låret, som kan henge igjen etter Tromsø-kampen. Men jeg regner sikkert med at jeg spiller.
                                    Det samme tror trener Erland Johnsen om Vidar Riseth, som trente alternativt og Bjørn Helge Riise, som måtte gå ut med krampe. Karim Essediri er ute med lyskeskade, mens Pål Steffen Andresen er ferdig for i år.
                                    – Riseth, Kippe og Riise er med på mitt lag helt til noe annet viser at de ikke kan være med, sier Johnsen.

                                    Tankevekker
                                    Nedsablingen i Fredrikstad, der 0-4 like gjerne kunne vært 0-8, har satt sine spor hos mange LSK-spillere.
                                    – Det var ille. Men det ble også en tankevekker for oss. Etter den kampen skjønte vi for alvor at vi kunne rykke ned. Siden har vi jobbet hardt for å bevise at vi holder eliteserienivå, sier Steinar Pedersen.
                                    Han tror den gode trenden den siste måneden vil fortsette.
                                    – Vi bygger videre på de gode prestasjonene vi har hatt i høst, med en fin seier i Tromsø etter fire uavgjortkamper. Jeg føler meg trygg på at vi kommer til å gjøre en god kamp igjen.
                                    Espen Søgård spilte back i Fredrikstad og husker kampen med gru.
                                    – Nå har jeg heldigvis fått sjansen på midtbanen igjen. Jeg tror hele denne gjengen er innstilt på å slå knallhardt tilbake, sier han.

                                    Jobben fullført
                                    Med tre poeng i kveld har Erland Johnsen fullført jobben han ble satt til da Tom Nordlie gikk av etter åtte serierunder. Allerede da var det klart at oppgaven ble å få laget til å overleve i serien.
                                    – Det ville vært herlig med tre poeng og på den måten få det avgjort, selv om jeg er sikker på at vi greier det uansett.
                                    – Hvordan ser du for deg kampen?
                                    – Vi må ta med oss det vi har vært gode på den siste tida, defensiv trygghet og et hardt press på motstanderne. Det passer oss bra med en hjemmekamp nå. Mot Fredrikstad skal vi være gode nok til å føre kampen.

                                    Jeg har merket meg at de har sluppet inn en del mål på innlegg og dødball. Akkurat der er vi ganske gode nå, sier Erland Johnsen.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7037

                                      #19
                                      Fra lsk.no

                                      Sundgot: - Har aldri sett på maken

                                      Fredrikstad vant en æreløs seier på Åråsen.

                                      Les mer: http://www.lsk.no/?did=9101359
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        RB



                                        Johnsen utvist

                                        ÅRÅSEN:
                                        (LSK - Fredrikstad 1-2). LSK-trener Erland Johnsen fikk bare 55 minutter på benken mot FFK.

                                        Av Anders Løvstad
                                        Publisert 05.10.2008 - 22:00 Oppdatert 05.10.2008 - 22:12

                                        For da Fredrikstad-backen Fernando Wallace gikk i bakken for andre gang, uten at noen var i nærheten av han – tente Johnsen på alle plukkene.
                                        Da Wallace var på vei ut mot sidelinjen for å bli byttet ut, tok han seg så god tid, at LSK-treneren tok saken i egne hender og gikk ut på banen for å hjelpe til.
                                        – Han brukte veldig lang tid tid, og Fredrikstad drøyet stadig tida, så jeg måtte nesten dra han av banen, sier Erland Johnsen.
                                        Det at Johnsen skulle leke den gode samaritan, synes ikke dommer Tom Harald Hagen var noen god ide. Han sendte Johnsen på tribunen.
                                        – Jeg visste ikke at det var en regel mot det, men man skal være glad så lenge jeg ikke går utpå for å takle, sier Johnsen med et smil om situasjonen.
                                        Nå blir det opp til Norges Fotballforbund å finne ut om LSK-treneren må se en eller flere kamper fra tribunen.
                                        – Jeg synes ikke det var noen stor sak, så jeg håper ikke jeg får karantene. Men vi får se.
                                        Når det gjelder innsatsen til dommer Hagen gjennom 90 minutter på Åråsen, ville ikke Johnsen si så mye.
                                        – Banen var sleip, det var en tøff kamp, selv om den ikke var stygg. Tempuraturen på banen er slik det skal være i en fotballkamp. Men det var en vanskelig kamp for dommeren å dømme, men han gjør sitt beste, sier Johnsen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎