Johnsen-Grodås: Resultater hittil

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3177

    Johnsen-Grodås: Resultater hittil

    En liten gjennomgang av statistikken viser at på de ni første kampene i år (til og med bortekampen mot Glimt), som "redningsteamet" Johnsen og Grodås i liten grad kan gis ansvaret for, noterte Fugla seg for seks poeng, med én seier, tre uavgjorte og fem tap, med målforskjell 7-16.

    Gjennomsnittsresultat per kamp for disse ni kampene:

    0,66 poeng, 1,78 mål baklengs og 0,78 mål skåra.

    I de 13 kampene etter dette, der Erland Johnsen, assistert av Frode Grodås, må kunne gis mer og mer av ansvaret, har Fugla tatt 19 poeng, med fem seire, fire uavgjorte og fire tap, med målforskjell 17-14.

    Gjennomsnittsresultat for disse tretten kampene:

    1,46 poeng, 1,08 mål baklengs og 1,3 mål skåra.

    Ser vi på de siste ni kampene (etter bortekampen mot FFK) har Fugla tatt 16 poeng, etter fire seire, fire uavgjorte og ett tap, med målforskjell 12-6, som gir gjennomsnitt per kamp:

    1,78 poeng, 0,66 baklengs og 1,33 mål skåra.

    I hele sesongen har laget (og den/de til enhver tid ansvarlige trener/e) lidd under skader, blant annet på Bjørn Helge Riise. Pål Steffen spilte de ni første kampene, og kamp 13-16. Espen Søgård har spilt kampene 7-14 og de to siste. Karim Essediri, særlig i de første kampene med nye trenere, og Magnus Myklebust, er eksempler på spillere som har heva seg med nye trenere. Myklebust spilte hele eller deler av de første åtte kampene, men til svake bedømmelser, langt bedre i de tre av de siste seks kampene han har spilt. Også Occean, til dels Kiko, og Bjørkøy har heva seg merkbart etter trenerskiftet, dels fordi de alle tre passer og trives bedre i 4-4-2, dels fordi de tre fransktalende spillerne (Karim, Kiko, Ollie) neppe syntes norsk som det eneste instruksjonsspråket var ideelt for dem.

    Det var heller ikke akkurat egnet til å berolige meg eller andre at Otto ble skada omtrent samtidig med trenerskiftet, men Mold gjorde etter hvert en hederlig innsats, selv om et par av de første kampene (Lyn, FFK) nok hadde gitt andre resultater med en frisk finsk keeper i mål.

    Tendensen etter trenerskiftet er etter min vurdering klart stigende, og etter uavgjort mot Viking borte og Stabæk hjemme har jeg i grunnen vært rolig med tanke på den stadig mindre faren for å slite i nedrykksstriden til siste slutt. Erland Johnsen (og Frode Grodås) fortjener etter min vurdering skryt for måten han (de) har gitt spillerne tilbake selvtilliten, stramma opp forsvaret, brukt de disponible spillerne stort sett på de rette plassene, og, særlig i de par siste kampene, lagt opp til variert spill, klok taktikk mot motstanderlaget, samt fornuftige bytter, bl.a. mot Brann.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 01.10.2008, 18:10.
  • Ganfugl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2006
    • 165

    #2
    Med 1,78 poeng per kamp gjennom hele sesongen hadde vi ved sesongslutt havnet på 46,28 poeng. Hadde det holdt til en 4. plass??

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7032

      #3
      Bra innlegg av Gilbert, og jeg kan bare si nok en gang: Erland Johnsen er undervurdert.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        En grei oppsummering, men jeg savner to ting, ett viktig poeng, og en detalj.

        Det viktigste først: Du hopper elegant bukk over de to cupene vi har deltatt i. I begge to har vi blitt sendt på huet og ræva ut ved første anledning med Erland ved roret.

        Exiten mot Turn i i særklasse pinlig, og mangler sidestykke i moderne LSK-historie (hvis en ser bort fra Udays herjinger i Europa i fjor da).

        Exiten mot FCK er forventet, men måten det skjer på hjemme på Åråsen er pinlig. Det så ut som om FCK kunne vunnet tosifra om de hadde villet.

        Når Erlands CV skal vurderes bør disse to turneringene også tas med i betraktningen. Erlands resultater kunne faktisk ikke ha vært værre. Det sier sitt.

        Detaljen: Merkelig at du skal utelate Glimt-kampen borte fra statistikken. Jeg mener ikke å beskylde deg for bevisst juks, men jeg har aldri sett trenere blitt vurdert for en innsats klubben gjør i kampen etter at man har fått sparken. Som kjent, så er jeg langt unna noen Uday-fan, men rett skal være rett, det er Erland som taper i Bodø, og det hovedsaklig grunnet bisarre disposisjoner, spesielt på kant.

        Oppsummert: Erland har 19 poeng på 14 kamper, noe som gir 1,36 poeng i snitt. Ikke begredelig, men jeg har lang langt mer overbevisende redningsoperasjonen, blant annet gjennomført av nevnte Uday.

        Legger vi korrekt til Erlands miserable cup-exiter, så er totalen langt under pari.

        Jeg er selvsagt klar over at Uday, Slokvik og ikke minst "spilllerutvikler" Johnsen selv (husk at han har vært med i hele år, og skal ha sin del av æren for for- og vårsesong) gjorde utgangspunktet for "trener" Johnsen vanskelig.

        I sum så jeg er sikker på at finnes ganske mange trenere vi kune fått inn som hadde gjort en bedre jobb.
        Last edited by BennyLem; 02.10.2008, 08:53. Begrunnelse: Regnefeil
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • rødstrupe
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jul 2008
          • 126

          #5
          Johnsen har gjort det han skulle gjøre - Berge plassen.
          Jeg er fornøyd med det, men jeg er også glad for at vi får inn Berg neste år.

          Så enkelt er det!
          STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

          Join the cause:
          Bli med i denne:

          http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

          Kommentar

          • LSK N/B
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 830

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            I sum så jeg er sikker på at finnes ganske mange trenere vi kune fått inn som hadde gjort en bedre jobb.
            Hvordan kan du være så sikker på det? hvem som vi realistisk kunne ha fått hadde gjordt en bedre jobb, uten å kjøpe en eneste ny spiller? Som også hadde klart å holde resultatene og fokus selv om han fikk vite ganske tidlig at han ikke er aktuell som trener neste år.
            Last edited by LSK N/B; 01.10.2008, 20:55. Begrunnelse: legge til siste setning
            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

            Nei til NFF!

            Kommentar

            • Fuglefar
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 202

              #7
              Rimelig kritisk skrevet av BennyLem. Jeg fatter ikke at det går ann å grave frem så mye negativt om vår redningsmann. Jeg tror ikke det er mange som ville klart å snu den trenden LSK var i, like fort som Johnsen/Grodås har gjordt. At vi ryker ut av cupen mot et lag fra lavere divisjon er ikke noe nytt. Det er synd, og skal ikke skje. FCK er bedre enn de fleste lag i Norge, spsielt de lagene som sliter med å berge plassen i serien (det var det vi gjorde da). Det viktigste er jo å sikre vidre spill i serien. Det fikser vi glatt. Med litt flaks så ender vi till og med på øvre halvdel.
              Hvem hadde trodd det i sommer?
              Jeg fryder meg over at vi ikke ser ut som, eller er et bunnlag mer. Det er jo nesten ett år siden sist vi så et godt oppbygd angrep. Nå er det ikke bare på trass at jeg går på kamp (som det var i sommer), nå er det fordi det er gøy igjen!!
              Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Exiten mot Turn i i særklasse pinlig, og mangler sidestykke i moderne LSK-historie (hvis en ser bort fra Udays herjinger i Europa i fjor da).
                Gutta skulle klart å spille ut Turn selv med Aylar Lie som trener, og Wenche Foss som assistent... Det skal være så stor forskjell på spillerne at hvem som er trener ikke har noen ting å si. Feil å legge skylden på EJ og FG.
                De to gutta har gjort en jobb vi skal være jævlig glad for at de har gjort. Å tape for B/G på bortebane er ingen skam, det er det mange som har gjort... der har de 8 seiere, det samme med FFK. To gode lag.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  typisk benny negativ! All ære til trenerne som tok over en gruppe med høye skuldre og lav selvtillit. Dette også rett for cup kampen mot turn. Benny: du må ha vonde tanker om lsk.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7032

                    #10
                    Nei nei nei. Jeg er ofte enig med lemmet, men denne gangen er du totalt på bærtur.

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    En grei oppsummering, men jeg savner to ting, ett viktig poeng, og en detalj.
                    Det viktigste først: Du hopper elegant bukk over de to cupene vi har deltatt i. I begge to har vi blitt sendt på huet og ræva ut ved første anledning med Erland ved roret.
                    Eidsvoll-tapet illustrerer bare hvilken fundamental krise Uday etterlot klubben midt i. FCK... hadde du ventet at vi skulle slå ut FCK? Det ventet ikke jeg.

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Oppsummert: Erland har 19 poeng på 14 kamper, noe som gir 1,53 poeng i snitt. Ikke begredelig, men jeg har lang langt mer overbevisende redningsoperasjonen, blant annet gjennomført av nevnte Uday.

                    Legger vi korrekt til Erlands miserable cup-exiter, så er totalen langt under pari.

                    Jeg er selvsagt klar over at Uday, Slokvik og ikke minst "spilllerutvikler" Johnsen selv (husk at han har vært med i hele år, og skal ha sin del av æren for for- og vårsesong) gjorde utgangspunktet for "trener" Johnsen vanskelig.
                    Jobben Erland og Frode har gjort, kan sammenliknes med å snu en supertanker. Klubben var helt på ræva da de tok over, og med tanke på det vi så såpass seint som under Fredrikstad-kampen (som du faktisk ikke nevner, merkelig nok) må jeg bare applaudere dem begge for en strålende utført jobb. Jeg tror verken du eller de fleste andre er helt klar over hvor langt nede i knestående LSK var etter ni serierunder. Slikt lar seg ikke rette opp med et trylleslag.

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    I sum så jeg er sikker på at finnes ganske mange trenere vi kune fått inn som hadde gjort en bedre jobb.
                    Ja visst. RB lanserte blant annet Kjetil Rekdal, som har hatt stormende suksess med Aalesund etter at han tok over dem.

                    Dette er hypoteser og synsing som du burde holde deg for god til.

                    Erland og Frode skulle oppnå EN ting: Å sørge for at galemannsveldet til Uday ikke førte til at vi rykket ned. Det har de klart mot ganske kraftige odds og med bravur. Ting som taktiske valg under kamper (her har du et poeng) og bruk av spillere (ikke like stort poeng; Johnsen har vist en fleksibilitet Uday aldri på noe tidspunkt viste i laguttaket) blir for detaljer å regne. Har du lagt merke til at vi ikke slipper inn mål lenger? Det er ingen tilfeldighet, men et resultat av målrettet, nitidig arbeid fra trenerduoen. Det har vært basisen for fremgangen vi har begynt å høste de siste to månedene, og som foreløpig kulminerte med en legendarisk borteseier i Tromsø.

                    Erland Johnsen og Frode Grodås fortjener stående applaus etter siste seriekamp, verken mer eller mindre. De har gjort en fabelaktig jobb for LSK.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3177

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Du hopper elegant bukk over de to cupene vi har deltatt i. Exiten mot Turn i i særklasse pinlig, og mangler sidestykke i moderne LSK-historie (hvis en ser bort fra Udays herjinger i Europa i fjor da). Når Erlands CV skal vurderes bør disse to turneringene også tas med i betraktningen. Erlands resultater kunne faktisk ikke ha vært værre. Det sier sitt.

                      Merkelig at du skal utelate Glimt-kampen borte fra statistikken.

                      Erland har 19 poeng på 14 kamper, noe som gir 1,53 poeng i snitt.

                      I sum så jeg er sikker på at finnes ganske mange trenere vi kune fått inn som hadde gjort en bedre jobb.
                      Da Johnsen og Grodås overtok ansvaret var første prioritet, andre prioritet og tredje prioritet å berge plassen i serien. Alt annet var å anse som trening og matching for seriekampene. Poenget med min lille gjennomgang av seriestatistikken var ikke å sette opp Johnsens CV eller å sammenlikne med den forrige treneren, men å vurdere jobben som var gjort, ut fra forutsetningene han starta med, og å se om det var noen utvikling å spore etter hvert som mer og mer av ansvaret kunne legges på Johnsen/Grodås.

                      (Ser bor fra herjinger i Europa i fjor ??? Ja takk, jeg var på stadion Josy Barthel 31. juli i fjor, der ingen kunne si at Fugla ikke var advart på forhånd, etter hjemmekampen på Åråsen.)

                      Johnsen og Grodås fikk jobben i fanget da TN ble sparka 29. mai. Bortekampen mot Glimt ble spilt 2. juni. Hovedansvaret for spillerstall, skader, kondisjon, form, selvtillit, humør og motivasjon kan vel bedre legges på den som hadde ansvaret i halvannet år enn de siste tre dagene. Det er også derfor jeg singler ut de siste ni, mot de første ni, etter hvert som mer og mer av ansvaret må legges på Erland og Frode. Og da er tendensen klart positiv. At vi vant tre kamper på rad mot relative svake lag (Glimt, Kamma, Godset) for så å ha en litt svakere periode poengmessig ser jeg i lys av motstanderne. De siste kampene har vært mot antatt sterke lag, med unntak av Molde, som var en svak kamp av oss, men kampene mot Viking, Stabæk, Brann og TIL står til mer enn godkjent, ut fra situasjonen.

                      Hvis vi tar med tapet borte mot Glimt på Johnsen-Grodås' kappe, blir forøvrig snittet naturligvis ikke 1,53, men 1,36. (Det er rett nok noen år siden, men jeg har tross alt jobba i Statistisk sentralbyrå...)

                      Ganske mange trenere som kunne gjort en bedre jobb ? Hvem da, bortsett fra Rekdal ? Og som kunne vært tilgjengelige og passa inn på så kort sikt ?

                      Avslutningsvis vil jeg understreke at jeg slett ikke ser hundre prosent svart på TNs periode, og anerkjenner at han, for kortere perioder, har vist et større potensiale som trener enn Erland Johnsen, bl.a. da han berga, for ikke å si frelste, Viking høsten 2006. Men totalvurderinga av TN som trener, både generelt og ikke minst for LSK, er ikke særlig god.

                      Jeg mener heller ikke at Erland Johnsen ville vært noen selvskreven kandidat som hovedtrener neste år. Jeg ser med spenning og forventning fram til duoen Berg og Bjarmann, som blir en trio medregnet ny assistenttrener. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alle taktiske disposisjoner Johnsen og Grodås har gjort i kampene de har hatt ansvaret for, men jeg ser ingen grunn til å klage på totalresultatet, som står til fullt godkjent.

                      Jeg forutsetter at vi tar minst fire-fem poeng på de siste kampene, og sannsynligvis åtte-ni poeng (trenden de siste ni kampene tilsier 1,78x4 eller 7,12 poeng...).

                      gilbert

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                        Å tape for B/G på bortebane er ingen skam, det er det mange som har gjort...
                        Det var ikke selve tapet jeg ville påpeke. Det var det faktum at Gilbert utelukket denne kampen, noe som er alt annet enn sedvane når en trenergjerning gjøres opp. Man tar ansvar og ære for alle kamper man leder.

                        Jeg skjønner argumentasjonen til Gilbert, men praksis og sedvane er som regel annerledes, både i TL, PL og andre ligaer. Står du med roret i hånda, da har du ansvaret.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Eidsvoll-tapet illustrerer bare hvilken fundamental krise Uday etterlot klubben midt i. FCK... hadde du ventet at vi skulle slå ut FCK? Det ventet ikke jeg.
                        Den fundamentale krisen er vi enige i. Men selv et LSK i knestående bør lett slå Turn. Det er var virkelig flaut.

                        Selv ræva-søpla har kreket seg til finalen i år, det sier sitt, og må gi en stor bismak i munnen på alle oss som hetser de.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Jeg tror verken du eller de fleste andre er helt klar over hvor langt nede i knestående LSK var etter ni serierunder. Slikt lar seg ikke rette opp med et trylleslag.
                        Her er vi enige, men vi må også huske at LSK disponerer ressurser og et spillermateriale som Ham-Kam, Aalesund, Molde eller Bodø-Glimt og Tromsø for den saks skyld, bare kan drømme om.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Ja visst. RB lanserte blant annet Kjetil Rekdal, som har hatt stormende suksess med Aalesund etter at han tok over dem.

                        Dette er hypoteser og synsing som du burde holde deg for god til.
                        Hypoteser og spekulasjoner er alt jeg(vi?) har å klamre oss til, ettersom vi aldri får satt vår overlegne taktikk ut i live.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Erland og Frode skulle oppnå EN ting: Å sørge for at galemannsveldet til Uday ikke førte til at vi rykket ned. Det har de klart mot ganske kraftige odds og med bravur. Ting som taktiske valg under kamper (her har du et poeng) og bruk av spillere (ikke like stort poeng; Johnsen har vist en fleksibilitet Uday aldri på noe tidspunkt viste i laguttaket) blir for detaljer å regne. Har du lagt merke til at vi ikke slipper inn mål lenger? Det er ingen tilfeldighet, men et resultat av målrettet, nitidig arbeid fra trenerduoen. Det har vært basisen for fremgangen vi har begynt å høste de siste to månedene, og som foreløpig kulminerte med en legendarisk borteseier i Tromsø.
                        Meget gode poenger. Vi er bedre bakover, og bedre på bytter. Jeg synes imidlertid Erland har lang vei å gå før han kan beskyldes for å gjøre geniale bytter og taktiske disposisjoner. Fremover går det forøvrig veldig trått.

                        Matchen mot Tromsø var en lidelse, bortsett fra små glimt i andreomgang. Vi vant fortjent, men det var stort sett grunnet urdårlig spill fra Tromsø (gjorde vi de dårlige?) og litt hjelp fra dommere, fremfor fantastisk spill.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Erland Johnsen og Frode Grodås fortjener stående applaus etter siste seriekamp, verken mer eller mindre. De har gjort en fabelaktig jobb for LSK.
                        Ja. Forutsatt at vi holder oss da. Fortsatt 12 poeng å spille om.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Da Johnsen og Grodås overtok ansvaret var første prioritet, andre prioritet og tredje prioritet å berge plassen i serien. Alt annet var å anse som trening og matching for seriekampene.
                        Må ha vært en hemmelig taktikk da. Utad virket det som de forsøkte med "beste" lag både i cup og e-cup.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Poenget med min lille gjennomgang av seriestatistikken var ikke å sette opp Johnsens CV
                        Da synes jeg tittelen er noe misvisende.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        (Ser bor fra herjinger i Europa i fjor ??? Ja takk, jeg var på stadion Josy Barthel 31. juli i fjor, der ingen kunne si at Fugla ikke var advart på forhånd, etter hjemmekampen på Åråsen.)
                        Det var ment som en fleip da jeg antar ingen har glemt den fadesen.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Johnsen og Grodås fikk jobben i fanget da TN ble sparka 29. mai. Bortekampen mot Glimt ble spilt 2. juni.
                        Jeg er enig i argumentasjonen din, men slik selektiv sammenligning er meg bekjent ikke vanlig. Vill du droppet den matchen med tre poeng? Eller ville du hyllet Erland for å ta grep fra start?

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Hvis vi tar med tapet borte mot Glimt på Johnsen-Grodås' kappe, blir forøvrig snittet naturligvis ikke 1,53, men 1,36. (Det er rett nok noen år siden, men jeg har tross alt jobba i Statistisk sentralbyrå...)
                        Tolv vekttall matte går i retur fra Benny til Universitetet i Oslo.

                        Takk for rettelsen, som du ser gjør den argumentasjonen min sterkere.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Ganske mange trenere som kunne gjort en bedre jobb ? Hvem da, bortsett fra Rekdal ? Og som kunne vært tilgjengelige og passa inn på så kort sikt ?
                        Jeg vet jeg får mye tyn for dette (garantert av Max), men jeg kunne ha tenkt meg Fjørtoft som en overgnagsfigur et par kamper før EM-pausen, før Berg eller en annen tok over.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Avslutningsvis vil jeg understreke at jeg slett ikke ser hundre prosent svart på TNs periode, og anerkjenner at han, for kortere perioder, har vist et større potensiale som trener enn Erland Johnsen, bl.a. da han berga, for ikke å si frelste, Viking høsten 2006.
                        Det er vi enige om. Det var en snuoperasjon av dimensjoner, noe jeg også henviser til.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Jeg mener heller ikke at Erland Johnsen ville vært noen selvskreven kandidat som hovedtrener neste år. Jeg ser med spenning og forventning fram til duoen Berg og Bjarmann, som blir en trio medregnet ny assistenttrener. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alle taktiske disposisjoner Johnsen og Grodås har gjort i kampene de har hatt ansvaret for, men jeg ser ingen grunn til å klage på totalresultatet, som står til fullt godkjent.

                        Jeg forutsetter at vi tar minst fire-fem poeng på de siste kampene, og sannsynligvis åtte-ni poeng (trenden de siste ni kampene tilsier 1,78x4 eller 7,12 poeng...).
                        Jeg gir G/Nuggen foreløpig. Med 8-9 poeng de siste fire kampene, så skal de få Godkjent for totalen.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #13
                          Jeg kan føye til, for Gilberts del, at oddsfolket har statistikk på at trenerskifteeffekten ikke kommer før i kamp nr. to.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #14
                            Svarene mine er basert på kommentarer BennyLem gir til Triqs og Gilbert, men uansett...

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Det var ikke selve tapet jeg ville påpeke. Det var det faktum at Gilbert utelukket denne kampen, noe som er alt annet enn sedvane når en trenergjerning gjøres opp. Man tar ansvar og ære for alle kamper man leder.
                            Absolutt, men det er fullt mulig å ha et pragmatisk forhold til det hele. Kampen kom noen få dager etter TN forsvant. Jeg forventet i hvert fall ikke det helt store her.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Den fundamentale krisen er vi enige i. Men selv et LSK i knestående bør lett slå Turn. Det er var virkelig flaut.
                            Ingen tvil om det, og en skam, men RBK røk også ut i andre runde med Erik Hamrén som trener. Med andre ord; fy fader for en inkompetent trener Erik Hamrén må være.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Her er vi enige, men vi må også huske at LSK disponerer ressurser og et spillermateriale som Ham-Kam, Aalesund, Molde eller Bodø-Glimt og Tromsø for den saks skyld, bare kan drømme om.
                            Ingen tvil om at vi disponerer store ressurser, men har ikke du og en god del andre her inne snakket i hele år om mangelen på kvalitet på spillere? Ressursene er utvilsomt brukt feil.

                            Etter tyn fra media, supportere og "eksperter" er jeg ikke annet en imponert over arbeidet Erland og Frode har gjort med laget. Hyll!!

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Hypoteser og spekulasjoner er alt jeg(vi?) har å klamre oss til, ettersom vi aldri får satt vår overlegne taktikk ut i live.
                            Noen har det som jobb og blir stilt til ansvar; andre har det som hobby og blir ikke stilt til ansvar....

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Vi er bedre bakover, og bedre på bytter. Jeg synes imidlertid Erland har lang vei å gå før han kan beskyldes for å gjøre geniale bytter og taktiske disposisjoner. Fremover går det forøvrig veldig trått.
                            Er det noen her inne som beskylder EJ for å være et taktisk geni eller genial trener? Nei, men det er mer et spørsmål om å ha løftet Sportsklubben fra det som så ut vil å være et sikkert nedrykk til å beholde plassen.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Matchen mot Tromsø var en lidelse, bortsett fra små glimt i andreomgang. Vi vant fortjent, men det var stort sett grunnet urdårlig spill fra Tromsø (gjorde vi de dårlige?) og litt hjelp fra dommere, fremfor fantastisk spill.
                            Du leter tydeligvis etter alt som er kan brukes i en negativ argumentasjon. I Tromsø kunne vi ha vunnet 3-0. Tre null mot et lagt som bare hadde sluppet inn, ja nettopp, tre mål på hjemmebane hittil i år.

                            Der du ser et Tromsø som spilte elendig, velger jeg å se et LSK som traff på taktikken. Litt hjelp fra dommerne er heller ikke å forakte. Denne gangen var det oss dommeren ga marginer, men det forandrer ikke at vi fortjente å vinne. Hadde de samme marginene vært med oss, hadde vi tatt spilt minst uavgjort mot Lyn og vunnet mot Stabæk og Brann. Altså en bedre poengfangst enn hittil.


                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Da synes jeg tittelen er noe misvisende.
                            Ka då? En cv gjelder vel for ev. hele trenerkarrieren. Det duoen Johnsen-Grodås har fått til hittil, er vel noe de fleste forstår som "fått til hittil i LSK".

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Jeg gir G/Nuggen foreløpig. Med 8-9 poeng de siste fire kampene, så skal de få Godkjent for totalen.
                            M så langt. Havner vi på tretti eller høyere; S. Eller kanskje S uansett; tusen takk Erland og Frode.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Meget gode poenger. Vi er bedre bakover, og bedre på bytter. Jeg synes imidlertid Erland har lang vei å gå før han kan beskyldes for å gjøre geniale bytter og taktiske disposisjoner. Fremover går det forøvrig veldig trått.
                              Erland har gjort oss bunnsolide defensivt, samtidig som vi skaper mye mer enn vi gjorde under Nordlie. Synes det er merkelig at du som er så negativ til alt i og rundt Sportsklubben ser ut til å ha så urealistiske oppfatninger om hva som er mulig å få ut av spillermaterialet.

                              Ifølge tidligere innlegg du har skrevet har vi en middelmådig stall uten teknikk og tempo. Når Erland Johnsen tok over denne stallen hadde vi i tillegg store skadeproblemer, spillere uten selvtillit (ref Bjørkøy sine uttalelser i nyhetstråden) og spillerne var feiltrent. Hva mener du egentlig er oppnåelig utifra de forholdende? Seriegull?

                              Myklebust fra start mot Brann og Bjørkøy på kanten mot Tromsø er forøvrig gode eksempler på geniale taktiske disposisjoner. Å bytte inn Sundgot mot Tromsø var også et lurt bytte. Johnsen (Fjørtoft?) fortjener også skryt for å ha hentet Ståle Stensaas. Kanonsignering for oss i den situasjonen vi var/er i.

                              Erland Johnsen har gjort en (for meg litt overraskende) kanonjobb. I stedet for å henge seg opp i statistikken bør man se på utviklingen. Da ser man at vi har blitt bedre og bedre hele veien under Johnsen/Grodås.

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Matchen mot Tromsø var en lidelse, bortsett fra små glimt i andreomgang. Vi vant fortjent, men det var stort sett grunnet urdårlig spill fra Tromsø (gjorde vi de dårlige?) og litt hjelp fra dommere, fremfor fantastisk spill.
                              Du tar feil. Vi spilte fantastisk defensivt. Så 3 velfortjente poeng i Tromsø er en lidelse? Ja ja, deg om det.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                #16
                                Men folk må ikke glemme at norges største pestimist er bennylem da. Jeg vedder 100spenn om vi hadde vunnet tippeligaen samt cupen så hadde benny vært negativ
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3177

                                  #17
                                  I likhet med Benny og sikkert alle andre vil jeg gjerne ha enda mer trøkk offensivt, noe Erland Johnsen er veldig opptatt av. Han teller målsjanser og har gjentatte ganger sagt at vi må få bedre uttelling og skåre flere mål. Men ser vi på seieren i Tromsø må vi legge en del av skylda for dårlig spill av begge lag i første omgang på vær- og vindforholda, som TIL visstnok er mer vant til, og da de hadde fordel av medvinden. Totalt hadde vi vel kanskje fem målsjanser, som kom på et svært så variert vis, sett ut fra vårt ikke helt velfortjente rykte som langpasnings- og dødballlag.

                                  23 min: Frispark fra langt inn på egen banehalvdel, SP legger flatt ut til BHR, som får ballen inn til OO, som drar seg rundt to spillere og skyter over med venstra fra 18 meter.

                                  55 min: Langt frispark fra SS som FK header inn i TIL-buret

                                  71 min: FK vinner en duell langt inne i egen sone, passer til OO som gir til MM, derfra ut til BHR, tilbake til MM, som hælsparker til JAB som iallfall burde truffet ruta, selv om det sto to forsvarsspillere og en keeper som kunne blokkert.

                                  72 min: FK vinner igjen og snur spillet med pasning til BHR, opp til OO som gir til ES, med smart og presist framspill til MM, som gjør et godt løp og finter ut keeperen før han gir til TILs Tom Høgli på målstreken.

                                  88 min: Innkast på egen halvdel som SP ikke treffer BHR med, men KM vinner ballen, gir til ES, derfra til AS, som gir ut til SP, fram til BHR, som legger inn til MM, som header ned så keeper må gi retur, men uten at det kommer noe ute av det.

                                  Til sammenlikning kom TILs (ikke fullt så store) sjanser og halvsjanser på to cornere (17: blåser nesten inn, 90+: redning på strek av AS), et frispark (78: slått til corner av Otto) og bakromsspiller Rushfeldts to offsideavblåsninger (42, 91).

                                  Jeg vil derfor si at LSK nå (og dette gjelder også de andre kampene i det siste) spiller variert fotball, og at våre raske overganger langs bakken er et minst like farlig våpen som dødballer og langpasninger. Noe av dette kjenner jeg igjen fra de gode kampene vi spilte under TN i fjor (f.eks. angrepet både satt i gang og vakkert avslutta av Brenne mot bydelslaget på Ullevål), noe av dette må Johnsen-Grodås få æren for.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #18
                                    Til ren informasjon kan jeg melde at Tom Nordlies genierklærte redningsaksjon for Viking i 2006 har følgende statistikk:

                                    4 seire
                                    3 tap

                                    Egentlig ikke spesielt imponerende, men like fult respektable 1,71 poeng i snitt. Dette viser hvor viktig det er å unngå uavgjort for å kapre godt med poeng. Hvis Erland Johnsens mange uavgjortkamper hadde vippet 50% til seier og 50% til tap, hadde statistikken vært ganske hyggelig lesing for hans del.

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #19
                                      selvfølgelig det viktigste at vi berger plassen i tippeligaen.
                                      Men jeg er likevel ikke helt på linje med EJ, mange av hans disponeringer av spillere og bytter irriterer meg inn i granskauen, river meg i hårrota og spinner i sirkel på gulvet til tider her, jeg mener vi kunne og burde vunnet mere og bedre enn det vi har gjort, greit at han berger plassen, men han mangler mye synes jeg. Jeg er glad han ikke trener neste år!
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2306

                                        #20
                                        Jeg mener det er konstruktivt med folk med "andre meninger", men
                                        i dette tilfellet synes jeg lemmet koker suppe på spiker for å rakke
                                        ned på vår temporære trenerduo.
                                        Da de tok over hadde de kun èn oppgave: Redde plassen, uansett
                                        hvordan det skjedde. Dette sa også Grøna i beste sendetid.
                                        Jeg vil gi de karakteren M/M+. Ripa i lakken må være mot FCK.
                                        Tapet mot Turn må spillera ta på sin kappe.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎