LSK vs Æreløse Hunder

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    #41
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Nå er jeg i utgangspunktet positiv til Biffen, så jeg er nok ikke den mest objektive i denne saken. Å dra Biffen inn i 0-1 scoringen er skivebom. Den går helt og uavkortet på Riseth's konto. Å i det hele tatt antyde at Biffen kunne gjort noe anderledes i den situasjonen er hodeløst.
    Har sett situasjonen igjen og du har rett. Jeg bommet grovt akkurat der.

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    At Riseth blir fraløpt av Everton er plutselig Biffens feil? Det blir vel å ta feil mann?
    Nei, jeg mener det er Biffen som svikter ved den anledningen. Når oppspillet kommer er det Biffen som markerer Everton, men han slipper markeringen når brassen går på løp bak Riseth.

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Pasningen hans ut av banen skal jeg være enig i er en feil, men de er det mange av i løpet av en kamp og kan vel ikke utgjøre så stor forskjell? Da må jo de andre spillerne og bli 'straffet' for feilpasninger og andre balltap, og da vil det florere med stolper, selv på lag som Barcelona.
    Feilpasningen hans var ille, selv til LSK å være, og den var den direkte foranledningen til FFKs første sjanse.

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Sjansen som oppstod rett før pause må jeg innrømme at jeg ikke husker opptakten til, så jeg tar dine ord på at den var Biffens feil.
    Stuss fra Johansson som Biffen bør ha full kontroll på, men han mister oversikten over Everton og går til den ene siden for å skjerme han unna mens Everton løper på den andre siden av han. Juniortakter.

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Allikevel må jeg si at det blir feil å antyde at alle feil som ble gjort defensivt var Biffens. I min bok var Riseth nærmere stolpen enn Biffen.
    Jeg synes Riseth var klart bedre enn Biffen selv om kjempetabben hans trekker kraftig ned. Følelsen jeg satt med var at Biffen spredde usikkerhet i forsvaret og at samarbeidet Riseth-Biffen var så dårlig at de spilte hverandre dårligere. Har ikke antydet at alle feilene var hans skyld, men jeg synes han leverte en fryktelig svak prestasjon. Ikke stolpen totalt sett, men førsteomgangen gir stryk fra meg.

    En liten trøst er at de ikke hadde fått spilt seg inn på trening ettersom Riseth som vanlig har skranglet. Håper de får muligheten til å øve litt på samspillet før neste kamp.

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Edit: Biffen må ta mye av skylda for 0-2 scoringen, men etter å ha sett reprisen på tv så er det en bra prestasjon av FFK-spissen.
    Etter å ha sett den situasjonen om igjen frikjenner jeg Biffen for det målet. Det er Kiko som markerer Johansson i situasjonen før innlegget og når han følger ballen blir det en overtallssituasjon for FFK der Biffen er alene med 2 spillere.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 718

      #42
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Veldig hypotetisk samler du inn 12 millioner på salg av Occean og Sundgot, men det svarer ikke på spørsmålet mitt så da får jeg gjenta det (selv om det i utgangspunktet var rettet til detvarvondt det):

      Hvem er disse kvalitetsspillerne som: a) vil spille for oss, b) vi har råd til og c) er så mye bedre? Venter fortsatt spent!
      For å være litt hypotetisk:
      Jeg mener at markedsverdien på OO/AGS er ca. 12 mill
      Speider vi (les bruke agenter) i Bulgaria, Tsjekkia, Slovakia, Slovenia, Kamerun, Nigeria, Elfenbenskysten for å nevne noen - er jeg HELT sikker på at vi finner minst 2 spisser som er bedre og billigere enn 12 mill.
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • erlando
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 858

        #43
        Opprinnelig skrevet av Smukken
        For å være litt hypotetisk:
        Jeg mener at markedsverdien på OO/AGS er ca. 12 mill
        Speider vi (les bruke agenter) i Bulgaria, Tsjekkia, Slovakia, Slovenia, Kamerun, Nigeria, Elfenbenskysten for å nevne noen - er jeg HELT sikker på at vi finner minst 2 spisser som er bedre og billigere enn 12 mill.
        ...og som ikke bruker to sesonger på å tilpasse seg norsk fotball?
        Ja til pause i pausen!

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #44
          Opprinnelig skrevet av Smukken
          For å være litt hypotetisk:
          Jeg mener at markedsverdien på OO/AGS er ca. 12 mill
          Speider vi (les bruke agenter) i Bulgaria, Tsjekkia, Slovakia, Slovenia, Kamerun, Nigeria, Elfenbenskysten for å nevne noen - er jeg HELT sikker på at vi finner minst 2 spisser som er bedre og billigere enn 12 mill.
          Veldig lettvint med en slik "det finnes sikkert noen der ute som er bedre"-løsning, men noen konkrete navn har du ikke. Hvis det hadde vært så enkelt å funnet klassespillere ved hjelp av agenter hadde vi selvfølgelig fått på plass en klasseving for lenge siden, men det er tydeligvis ikke så enkelt for i stedet brukte vi 5 millioner på Martin Husar. Sistnevnte er sammen med folk som Orjinta og Kiesenebner gode eksempler på at man slett ikke kan være HELT sikker på å finne bedre og billigere spillere enn de vi har. Å speide etter spillere er en risikosport der man absolutt kan finne gull, men lett er det ikke og sikker kan man aldri være.

          Tolker ellers svaret dit dithen at du ikke har noen konkrete navn som kunne forsterket oss, men ønsker at vi skal begi oss ut på et sjansespill der vi i verste fall kan ende opp med at våre 3 beste spisser vil være Fellus, Myklebust og Gundersen. En trio med til sammen null mål i år.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • Smukken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 718

            #45
            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
            Veldig lettvint med en slik "det finnes sikkert noen der ute som er bedre"-løsning, men noen konkrete navn har du ikke. Hvis det hadde vært så enkelt å funnet klassespillere ved hjelp av agenter hadde vi selvfølgelig fått på plass en klasseving for lenge siden, men det er tydeligvis ikke så enkelt for i stedet brukte vi 5 millioner på Martin Husar. Sistnevnte er sammen med folk som Orjinta og Kiesenebner gode eksempler på at man slett ikke kan være HELT sikker på å finne bedre og billigere spillere enn de vi har. Å speide etter spillere er en risikosport der man absolutt kan finne gull, men lett er det ikke og sikker kan man aldri være.

            Tolker ellers svaret dit dithen at du ikke har noen konkrete navn som kunne forsterket oss, men ønsker at vi skal begi oss ut på et sjansespill der vi i verste fall kan ende opp med at våre 3 beste spisser vil være Fellus, Myklebust og Gundersen. En trio med til sammen null mål i år.
            Alternativet er selvfølgelig å gjøre som RævBK på midten av 90-tallet og kjøpe de dyreste spillerne fra de argeste konkurrentene. Da er det nemlig garantert suksess siden det følger med "angrerett".

            Hvor mange av spillerene som tidligere er foreslått har havnet hos oss ?

            Men det betyr ikke at klubben ikke kan gjøre en bedre jobb - erkjenne at man rett og slett har gjort en laber innsats ift. vurdere kvalitet/pris/nytteverdi/fleksibilitet/skadehyppighet/integrasjonsproblematikk etc etc
            Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #46
              Opprinnelig skrevet av Smukken
              For å være litt hypotetisk:
              Jeg mener at markedsverdien på OO/AGS er ca. 12 mill
              Speider vi (les bruke agenter) i Bulgaria, Tsjekkia, Slovakia, Slovenia, Kamerun, Nigeria, Elfenbenskysten for å nevne noen - er jeg HELT sikker på at vi finner minst 2 spisser som er bedre og billigere enn 12 mill.
              Occean (9) og Sundgot (7) har altså hittil i denne begredelige sesongen for LSK tilsammen scoret 16 mål. Iversen [8] og Konan Ya (6) har til sammenligning 14 mål for RBK. Genierklærte Moa har 6 mål hittil i sesongen, Fredheim Holm 4.

              Med ujevne mellomrom finner en gull, men å satse på å finne to angripere for 12 mill. som setter det samme antallet mål - og da helst allerede i 2009-sesongen hvis altså OO og Gilbert ønskes ut - blir en risikosport.

              Kommentar

              • her mayesty
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Sep 2008
                • 6

                #47
                fredrikstadkampen

                Faen for en kamp! snakk om misbruk av sjanser. men feigheten og kynismen til ffk er verre.

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1818

                  #48
                  syns du er allt for snill med Otto. Det andre målet er om jeg ikke må si en tabbe, hvertfall ikke bra keeperspilll. Og det første målet er heller ikke helt utagbart, han har litt uflaks, men en rutinert keeper som han vet at han ikke må satse hele kroppen på den siden ballen går mot. 90% av gode spisser skyter ballen dit keeperen kommer fra

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                    syns du er allt for snill med Otto. Det andre målet er om jeg ikke må si en tabbe, hvertfall ikke bra keeperspilll. Og det første målet er heller ikke helt utagbart, han har litt uflaks, men en rutinert keeper som han vet at han ikke må satse hele kroppen på den siden ballen går mot. 90% av gode spisser skyter ballen dit keeperen kommer fra
                    Enig her. Som beskrevet i skotråden, så glir også Otto på det første målet. På det andre virker det ikke som han får fraspark.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Enig her. Som beskrevet i skotråden, så glir også Otto på det første målet. På det andre virker det ikke som han får fraspark.
                      Snakker vi Diadoras famøse "Bambi-on-ice" skomodell ?
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Rathsmeister
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 561

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                        syns du er allt for snill med Otto. Det andre målet er om jeg ikke må si en tabbe, hvertfall ikke bra keeperspilll. Og det første målet er heller ikke helt utagbart, han har litt uflaks, men en rutinert keeper som han vet at han ikke må satse hele kroppen på den siden ballen går mot. 90% av gode spisser skyter ballen dit keeperen kommer fra
                        Det andre målet bør og skal han ta. På det første målet vil jeg fullt og holdent frikjenne Otto.
                        Det er rett og slett bare en bra avslutning.
                        Grunnen til at 90% av de gode spissene setter ballen der keeperen kommer fra, er at de vet keeperen blir "tatt på feil bein".

                        Eneste merkelige her er at ikke alle spissene gjør dette.

                        Som tidligere keeper (uten sammenligning forøvrig) vet jeg at det er særs vanskelig å redde skudd som går der man kommer fra.
                        Last edited by Rathsmeister; 07.10.2008, 14:06.
                        Mvh
                        Martin Raths

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2889

                          #52
                          registrerer at du sier otto ikke kan klandres for noen av målene. 2-0 målet bør vel han ta på sin kappe. hvorfor skal keeperene på død og liv kaste seg på hver ball? han hadde reddet det skuddet ved å strekke ut beinet! ikke rart han ikke rekker den når han skal kaste seg på samma flekken han står på...
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            registrerer at du sier otto ikke kan klandres for noen av målene. 2-0 målet bør vel han ta på sin kappe. hvorfor skal keeperene på død og liv kaste seg på hver ball? han hadde reddet det skuddet ved å strekke ut beinet! ikke rart han ikke rekker den når han skal kaste seg på samma flekken han står på...
                            Alle keepere på toppnivå ville gjort det på samme måten. De har terpet og blitt hjernevasket på dette i alle år - de skal for enhver pris forsøke å ikke gi retur. En benparade er en garantert retur, og derfor ser du kun benparader når keepere blir regelrett skutt rett i beinet og kun da.

                            Bakdelen med denne strategien er, som du påpeker, at keeperne får et svakt punkt akkurat rundt beina når ballen kommer fort på dem. De rekker ikke å komme fort nok ned, og har heller ikke tid til å overstyre ryggmarksrefleksen som forteller dem at de SKAL kaste seg.

                            Personlig så tror jeg at man uansett på lang sikt er tjent med keepere som gir minst mulig returer, selv om man da innimellom får noen mål som dette i sekken.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Jeg synes Riseth var klart bedre enn Biffen selv om kjempetabben hans trekker kraftig ned. Følelsen jeg satt med var at Biffen spredde usikkerhet i forsvaret og at samarbeidet Riseth-Biffen var så dårlig at de spilte hverandre dårligere. Har ikke antydet at alle feilene var hans skyld, men jeg synes han leverte en fryktelig svak prestasjon. Ikke stolpen totalt sett, men førsteomgangen gir stryk fra meg.
                              Med tanke på at Riseth ble hentet for å få mer lederskap i laget, så mener jeg han burde styrt forsvaret bedre. Men du har helt rett i at de to samarbeidet svært dårlig. Mulig det har at begge er høyrebeint og Biffen spilte på 'feil' side,
                              men jeg føler at Riseth gjorde en dårligere jobb totalt sett. Jeg husker ikke nøyaktig hva som skjedde i forkant av situasjonen hvor Riseth ble fraløpt, men måten det ble gjort på var bevis at Riseth er en skygge av seg tidligere jeg.

                              Jeg vet jeg er i overkant positiv til Biffen og svært negativ til Riseth, men jeg føler at Riseth generelt har gjort det dårligere enn Biffen. Biffen kostet oss riktignok cupen, med Riseth's tabber har kostet oss seks poeng mot FFK borte og hjemme. I tillegg føler jeg at Riseth ikke er interessert i å forsøke å spille fotball lenger. Hver gang han skal slå ballen fremover på banen, så er det en poler mot en av spissene. om det skulle være Myklebust som er blinken er uinteressant så lenge Riseth får slå langt.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                I tillegg føler jeg at Riseth ikke er interessert i å forsøke å spille fotball lenger. Hver gang han skal slå ballen fremover på banen, så er det en poler mot en av spissene. om det skulle være Myklebust som er blinken er uinteressant så lenge Riseth får slå langt.
                                Er du sikker på at du ikke har stavet Kippe feil nå?
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1818

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                                  Det andre målet bør og skal han ta. På det første målet vil jeg fullt og holdent frikjenne Otto.
                                  Det er rett og slett bare en bra avslutning.
                                  Grunnen til at 90% av de gode spissene setter ballen der keeperen kommer fra, er at de vet keeperen blir "tatt på feil bein".

                                  Eneste merkelige her er at ikke alle spissene gjør dette.

                                  Som tidligere keeper (uten sammenligning forøvrig) vet jeg at det er særs vanskelig å redde skudd som går der man kommer fra.
                                  Det andre målet er jo ikke en tabbe, men den er heller ikke utagbar. Bruker han hodet litt mer så "beiner" han ikke så fort etter ballen, heller vente litt å se ann, fordi da vil han ha fart mot ballen hvis den kommer i nærmeste hjørne, og han vil ikke stå på feil bein eller ha så langt bort til lengste hjørnet.
                                  Som nåverende keeper vet jeg og at det er vanskelig, men langt fra umulig (snakker av erfaring)

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7056

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Jeg vet jeg er i overkant positiv til Biffen og svært negativ til Riseth, men jeg føler at Riseth generelt har gjort det dårligere enn Biffen.
                                    Det kan du umulig mene. Riseth har stort sett vært veldig god i år. Bertheussen er en tikkende bombe. Det er klasseforskjell på dem.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3404

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av erlando
                                      Er du sikker på at du ikke har stavet Kippe feil nå?
                                      Riseth har faktisk vært verre enn Kippe. De eneste kortpasningene han har slått i år er enten til midtstopperkollega eller back. Mulig han har gitt ballen til Kiko et par ganger når Kiko har kommet helt tilbake og hentet ballen fra foten hans.

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Det kan du umulig mene. Riseth har stort sett vært veldig god i år. Bertheussen er en tikkende bombe. Det er klasseforskjell på dem.
                                      Bertheussen har ikke fått mange sjansene i år, og etter å ha vært skadet mesteparten av fjoråret har han vært satt tilbake. Allikevel klarte han seg meget bra mot Lyn hvor han endte opp som ensom stopper mot Hoff/Holmen (tror han slapp å spille mot begge da en ble byttet ut før Kippe ble spiss), og forsøkte å spille ballen fremover.

                                      Riseth har vært meget varierende i år. Han har hatt noen gode kamper, men han har og gjort mange tabber som en spiller med hans rutine burde ungått. Å betegne Biffen som en tikkende bombe blir vel noe feilplassert når han spiller ved siden av Riseth?
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      Working...