Henning Berg inn nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #21
    Det første jeg så på forumet i dag tidlig var tråden "Henning Berg må gå".

    "Herrejesus, allerede nå" tenkte jeg.

    Nå når jeg har fått gørra ut av øynene ser jeg selvfølgelig at det står "Henning Berg inn nå"
    Last edited by reka; 21.10.2008, 06:17.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Berg inn nå (kommentar i RB)

      Fra nyhetstråden:

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      RB papir har i dag en kommentar (signert Torvik) hvor de mener Henning Berg må inn med én gang, Dvs fra og med treningen i dag.
      Saken er ennå ikke lagt ut på nett.
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • OJ
        Medlem
        Bøffel
        • May 2005
        • 31

        #23
        Og da hører vi for pokker på RB! For denne vrien med å sparke TomTom, og bruke Erland og Frode som trenere, har vært en total miss fra første stund!!

        Har faderen meg ikke blitt noe lettere i beina, fått noe mer spilleglede, og absolutt ikke blitt noe bedre etter at Nordlie gikk.. Fjørtoft BYe bye!!
        Last edited by OJ; 21.10.2008, 07:13. Begrunnelse: skrivefeil

        Kommentar

        • Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

          #24
          Berg inn nå!

          At Berg ikke ble satt inn som trener i det øyeblikk han ble fristilt fra Lyn viser, nok en gang, hvor inkompetent og feig ledelsen i Lillestrøm Sportklubb er.
          Her har man ser kamp etter kamp at klovnen Erland ikke skjønner hva han driver med. Han har hatt ansvaret siden 29. mai og har like mye ansvar for den elendige sesongen som Nordlie.

          Jeg krever Berg som hovedtrener i løpet av formidagen. Skjer det kjøper ledelsen seg litt tid, men det kommer til å smelle fra min side på årsmøtet.

          Hvordan ting har foregått i år er ufattelig. Det er trist og provoserende.

          Hvilken annen klubb ville finne på å ha kanskje landets beste på tribunen og den antagelig dårligste på benken??

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            #25
            Feighet og inkompetanse

            Ledelsen er selvsagt de som har hovedskylden for denne katastrofalt dårlige sesongen. Ansetter Nordlie som viser lite eller ingen kunnskap om å hente spillere som passer inn i vårt system. Både ansettelsen og Innkjøpene den siste tiden er jo katastrofe for en klubb som LSK. I tillegg har de Berg på sidelinjen som jeg tror ville gitt gutta ekstra guts i motsetning til den enorme inkompetansen som sitter som trenere nå. Rykker vi ned så koster dette mye penger og ledelsen får ta skylda for veldig mange dårlige veivalg... Når man selger gode spillere så må disse erstattes med minst like gode spillere. Dete har ikke blitt gjort io LSK de 2 siste sesongene... Hadde en privat bedrift blitt drevet på samme vis ville de vært konkurs for lenge siden... Få inn ledere fra næringslivet. Jaggu på tide at Ledelsen også nå ser seg i speilet og innser at de har gjort en grusomt dårlig jobb... Fy faan så skuffet jeg er over denne gjengen...
            Fugla Forever

            Kommentar

            • Larsabal
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Oct 2005
              • 23

              #26
              Er det noen som kan si meg når treningen i dag er? Og er det evt noen som skal bivåne den og sjekke om Berg er der og fortelle om han kun observerer eller om han kanskje bidrar med noe?

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #27
                Opprinnelig skrevet av Øyvind
                Jeg krever Berg som hovedtrener i løpet av formidagen. Skjer det kjøper ledelsen seg litt tid, men det kommer til å smelle fra min side på årsmøtet.
                Du blir neppe den eneste.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #28
                  De tenkte vel som så at vi er for gode til å rykke ned, derfor lar vi EJ og Frode trene ut året, så sparer vi penger på vente med å ansette HB til 01.01.09
                  PENGER er rota til mye vondt tipper jeg. men hvor mye taper klubben på et event nedrykk, 30-40 mill, kostnadene med å ansette HB blir peanuts i forhold. Berg inn NÅ!
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    #29
                    Hvis ikke det kunngjøres i løpet av dagen at Berg tar over LSK de to siste kampene, så skjønner jeg ingenting. Fjørtoft har ingenting på benken å gjøre, og Frode Grodås er i utgangspunktet assistenten til forhenværende og blivende spillerutvikler. Berg er den med den beste CVen på Åråsen, han er fristilt fra Lyn. Det ville være helt idiotisk å ikke gi han ansvaret nå!

                    Det burde man ha gjort allerede den dagen han ble fristilt fra Lyn.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7055

                      #30
                      Erland Johnsen er i tillegg suspendert mot Rosenborg. Jeg hopper derfor på hypen, og håper Henning Berg tar over laget om to minutter.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Larsabal
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Oct 2005
                        • 23

                        #31
                        jeg fikk frysninger (av den gode sorten) da jeg så dette:

                        Kommentar

                        • Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

                          #32
                          Dette er bra, men like fullt en katastrofe at det ikke har skjedd før! Sett nå at vi berger plassen, bra er det. Men tenk forskjellen det hadde med entusiasme og troverdighet blant sponsorer og supportere om vi hadde levert gode kamper sju siste, hvor vi kunne brukt Berg.

                          Dette er som sagt en god nyhet. Men den veier langt fra opp katastrofen om at det ikke skjedde før 21 oktober.

                          Inkompetanse, inkompetanse, inkompetanse...

                          Kommentar

                          • sten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2005
                            • 873

                            #33
                            Har han lov til det?så lenge han mottar lønn fra liiiin ut sesongen?har ikke peiling på hvordan reglene er,men bare spør.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av sten
                              Har han lov til det?så lenge han mottar lønn fra liiiin ut sesongen?har ikke peiling på hvordan reglene er,men bare spør.
                              Berg mottar ikke lønn fra Lyn, det er Bjarmann som fortsatt mottar lønn fra Lyn.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • 007

                                #35
                                Da kan vel denne tråden stenges, trådstarter fikk jo viljen sin (heldigvis)...

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sten
                                  Har han lov til det?så lenge han mottar lønn fra liiiin ut sesongen?har ikke peiling på hvordan reglene er,men bare spør.
                                  LSK overtar forpliktelsene som Lyn hadde for Berg.

                                  Kommentar

                                  • dennis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 872

                                    #37
                                    Henning Berg er den skyldige i Liin ifølge Bastionen!!!

                                    Erik Langerud avviser kritikken om at Lyn burde solgt flere spillere i sommer.




                                    Lyn











                                    Flere Lyn-supportere har den seneste tiden kritisert sin egen klubbledelse for ikke å ha solgt flere spillere i sommer, og på den måten innbringe, og frigi midler, som kunne hindret den situasjonen klubben nå har havnet i.

                                    LES OGSÅ: I kveld avgjøres Lyns skjebne


                                    - Det er flere i Bastionen som har sterke meninger om at vi burde solgt flere spillere i sommer. Det er bare å se på forumet vårt det, sier leder for Bastionen Tjøstel Lindøe til Aftenposten.no.



                                    Selv har han ingen formening om saken, men kan på generelt grunnlag si at:



                                    - Klubben har ikke vært årvåkne nok på utgiftssiden.



                                    På Bastionens forum står det blant annet å lese:



                                    ”Jeg holder Henning Berg personlig ansvarlig hvis vi ikke får godkjent profflisensen. Årsak: Stabæk ville kjøpe Hoff i sommer, men Berg sa nei.Espen Hoff skulle og burde vært solgt. Jeg antar at vi ville kunne fått inn et sted mellom 1 og 2 millioner kroner og dette kunne alene reddet profflisensen. Dette setter mildt sagt Bergs nei i et svært grelt lys...”



                                    Og...



                                    ”Det klubben nå må jobbe videre med, er å forebygge slike situasjoner.
                                    Det er en kjent sak at hadde vi solgt Hoff/Lasse i sommervinduet hadde vi unngått de problemene vi sitter igjen med nå. Ja, vi hadde trolig fått et dårligere utbytte i flere høstkamper, men vi hadde blitt spart for disse unødvendige situasjonene.”



                                    To gode sommersalg


                                    Lyn-direktør Erik Langerud er derimot ikke enig i at klubbledelsen ikke har gjort det de kunne for å redde profflisensen.



                                    - For det første: I sommer var situasjonen en helt annen enn den er nå. Da var vi i ferd med å overta AS’et og vi hadde ikke søksmålet fra Chelsea hengende over oss. For det andre: Hvem skulle vi solgt?



                                    - Espen Hoff og Lars Kristian Eriksen?



                                    - Vi kan ikke selge spillere det ikke er bud på. Vi vet at det var interesse for Espen (Hoff), men det var ikke praktisk mulig å selge ham fordi overgangsvinduet stengte samme dag som han hadde spilt kamp for oss, sier Langerud til Aftenposten.no.



                                    - Dessuten gjorde vi allerede to gode salg med Odion Ighalo og Jo Inge Berget i sommer, legger direktøren til.



                                    De to Lyn-spillerne gikk til italienske Udinese for en samlet sum à 24 millioner kroner.



                                    Aftenposten.no lykkes ikke å komme i kontakt med tidligere Lyn-trener Henning Berg.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #38
                                      Festlig logikk fra bastionærenes side her: Kravet om positiv egenkapital treffer styre, spillere og støtteapparat i trynet som en flue i frontruta en novemberdag. Sist sommer visste ingen noenting:
                                      - For det første: I sommer var situasjonen en helt annen enn den er nå. Da var vi i ferd med å overta AS’et og vi hadde ikke søksmålet fra Chelsea hengende over oss. For det andre: Hvem skulle vi solgt?

                                      Bastionærenes syn på det hele er at henning berg har skylden og ettermælet er ytterligere svertet fordi han burde solgt hoff/eriksen sist sommer og dermed løst krisen før han visste at den var oppstått:

                                      ”Jeg holder Henning Berg personlig ansvarlig hvis vi ikke får godkjent profflisensen. Årsak: Stabæk ville kjøpe Hoff i sommer, men Berg sa nei.Espen Hoff skulle og burde vært solgt. Jeg antar at vi ville kunne fått inn et sted mellom 1 og 2 millioner kroner og dette kunne alene reddet profflisensen. Dette setter mildt sagt Bergs nei i et svært grelt lys...”
                                      Godt mulig klubben klarer seg, men intellektet hos den enkelte bastionær er nok hjemmehørende i 2. divisjon.

                                      Kommentar

                                      Working...