LSK og Markus Kiesenebner kommet til enighet (var: LSK sparket Markus Kiesenebner.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    LSK og Markus Kiesenebner kommet til enighet (var: LSK sparket Markus Kiesenebner.)

    TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.


    Hvorfor lærer de aldri? Klarer ikke lederne i klubben å behandle folk normalt? Nå må dette faen meg ta slutt. Greit at Kiesenebner har vært skadet, men avslutt i hvert fall dette etter boka.
    Last edited by iL; 28.11.2008, 13:38.
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av VK
    http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2393926.ece

    Hvorfor lærer de aldri? Klarer ikke ledere i klubben å behandle folk normalt? Nå må dette faen meg ta slutt. Greit at Kiesenebner har vært skadet, men avslutt i hvert fall dette etter boka.
    LSK har forholdt seg til vanlig stillingsvern, så det er nok ikke fullt så enkelt å stemple LSK som den store stygge ulven her.

    Denne saken er sammensatt og komplisert. Klubben har kjempestore utgifter på en spiller som grunnet en invalidiserende skade dessverre aldri kommer til å spille for oss.
    Da må arbeidsgiveren "ta grep", da må de komme seg ut av avtalen selv om det kan ende i konflikt. At motpartens advokat stempler dette som både det ene og det andre ser jeg på som ren forhandlingstaktikk.
    Personlig tror jeg denne saken løser seg relativt raskt, og jeg tror overhode ikke på samme støy som med Påsan & Co.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • mr.sandass
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 972

      #3
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      LSK har forholdt seg til vanlig stillingsvern, så det er nok ikke fullt så enkelt å stemple LSK som den store stygge ulven her.

      Denne saken er sammensatt og komplisert. Klubben har kjempestore utgifter på en spiller som grunnet en invalidiserende skade dessverre aldri kommer til å spille for oss.
      Da må arbeidsgiveren "ta grep", da må de komme seg ut av avtalen selv om det kan ende i konflikt. At motpartens advokat stempler dette som både det ene og det andre ser jeg på som ren forhandlingstaktikk.
      Personlig tror jeg denne saken løser seg relativt raskt, og jeg tror overhode ikke på samme støy som med Påsan & Co.
      Hvor lang tid tar det før du en gang innser at LSK faktisk gjør feil i urovekkende mange saker?

      Tilbake til topic. Detta begynner virkelig å bli ekstremt pinlig.
      www.ultrasfeltc.net

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Opprinnelig skrevet av mr.sandass
        Hvor lang tid tar det før du en gang innser at LSK faktisk gjør feil i urovekkende mange saker?
        Tilbake til topic. Detta begynner virkelig å bli ekstremt pinlig.
        Jeg kjenner ikke til mer "fakta" i denne saken enn det som er skrevet i artikkelen på tv2sporten.no.
        Og så vidt jeg kan se av den så er det foreløpig bare påstandene fra advokaten til Kisenebner som antyder at LSK har begått feil. Men til og med han synes dette er "en vanskelig juridisk situasjon".
        Jeg synes det jeg hittil vet er for tynt grunnlag til stemple LSK som "lovbryteren".
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Postet dette i "oppryddning på gang" tråden. Men det hörer vel hjemme her:


          Jeg klager ikke... Her synes jeg LSK gjör helt rett. Det går heller ikke noen nöd på fyren. Han fikk en feit SOF og en fin årslönn för han forsvant ut dörene. Nok til å forsörge ham i tiden frem til han får ny jobb. Eller for å finansiere en utdanning, så han kan tre inn i et annet yrke. Shit, han har motatt en SOF som er det mangedoble av hva studielånet mitt kommer å väre ved endt utdanning. Og jeg går på en privat skole.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • LSK N/B
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 830

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Personlig tror jeg denne saken løser seg relativt raskt, og jeg tror overhode ikke på samme støy som med Påsan & Co.
            Nja, det er LSK det er snakk om, ikke ofte media lar en sånn sak ligge om oss. Tipper det blir kaos og støy dette her også.
            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

            Nei til NFF!

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #7
              Helt greit for min del at Kiesen nå er ute av klubben, det var etterhvert ganske innlysende hvem som først måtte forlate klubben nå som sesongen er over. Ser en på årsinntekt per spilte minutt er denne saken trolig i verdensklasse. Jeg ser ingen grunn til at Sportsklubben skal opptre som Sunnås utskutte avdeling for skadde Østerrikere med god inntekt.

              Når det er sagt, jeg hadde store forhåpninger til signeringa av Kiesen, og ønsker han lykke til videre.
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • BlodigHøne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 729

                #8
                2 mill x 5 år = 10 mill

                God deal!
                Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                That went wherever I... did go!

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #9
                  Hvis LSK har holdt seg innenfor lovverket og det medisinske aparatet har dømt han som fotballinvalid så mener jeg dette var riktig besluttning for klubben sin del. Personpolitikken kan man saktens diskutere ,men klubben er nødt til å kutte kostnader og dette er et av virkemidlene.

                  Hvis dem ikke har holdt seg innenfor lovverket og gjort dette på riktig måte slik at det skaper dårlig renome rundt klubben så har dem ikke gjort det riktig. Det er bedre å ha en spiller på lønningslisten uten at han spiller enn å betale ut det han har i utestående lønn , samt å få dårlig PR.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #10
                    I følge Tv2-sporten nå sent i kveld var partene nærme et forlik, dvs. LSK må ut med x antall millioner i kompensasjon til Kiesenebner. Hvis dette er riktig - så mener vel LSKs ledelse at de har en "svak sak" i en eventuell rettstvist og tar støyten nå.

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #11
                      Hvis dette koster det samme som lønnen hans kan de bare dra til helvete! Det er en ting som heter å fristille en mann fra kontrakten sin , evt la han bygge seg opp og håpe på A-lagsspill.

                      Lærer LSK aldri at man ikke kan begå kontraktsbrudd på denne måten?
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        Om man skal betale mannen lönna han har utestående resten av kontrakta, så kan han like gjerne bli her. Gi ham en jobb han er skikket til. Respesjonist, vaskehjelp, web-ansvarlig, hva som helst. Da kanskje han går frivillig. Han kan da vel faen ikke vente seg at vi skal kaste enda mer penger etter ham nå. Faen. Om LSK i det hele tatt går med på et forlik, så burde det dreie seg om knapper og glansbilder.

                        Noen som vet eksakt hva han fikk for å signere?

                        Om det er tilfelle at han först har blitt sparket, for så å inngå forlik på x antall millioner, så begynner jeg å grine. Da er vi på et latterlig höyt nivå av pengeslösing og inkompetent lederskap.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • **El buffel**
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Oct 2006
                          • 58

                          #13
                          Hvorfor forundrer dette meg ikke et sekund?
                          Lurer på om vi må bytte ut noen folk i administrasjonen på Åråsen også jeg?

                          Gi meg en liste på hvem de er , så er de borte i løpet av helga !
                          Ulster says NO!

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Er det fastslått at han aldri vil bli frisk?

                            Hvis det hadde vært gode muligheter for at han kunne bli frisk igjen, hadde det vel vært mye penger å spare på å ta tiden til bruk og etterhvert selge han billig (gratis) til en klubb i Østerrike, der han tross alt har et veldig godt navn.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Er det fastslått at han aldri vil bli frisk?

                              Hvis det hadde vært gode muligheter for at han kunne bli frisk igjen, hadde det vel vært mye penger å spare på å ta tiden til bruk og etterhvert selge han billig (gratis) til en klubb i Østerrike, der han tross alt har et veldig godt navn.
                              Vi var dumme nok til å satse mange millioner på en spiller som var helt nyoperert i kneet. Ingen vil være dumme nok til å kjøpe den samme spilleren som ikke har spilt på halvannet år etter den samme kneskaden. Jeg tror heller ikke LSK ville kjøpt en spiller med denne historien. Men sikker er jeg ikke.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #16
                                Jeg har i denne saken full forståelse for at Sportsklubben benytter første og beste mulighet til å kutte lønnskostnadene.

                                Som jeg tidligere nevnte kan en jo se på hva han har gitt klubben tilbake for all den lønna han mottok. Han vant 2 ganger milliongevinsten i Lotto og fikk gratis treningskort på Åråsen i 2 år med full tilgang til det medisinske apparat, opptrening og fysioterapeut samt 2 års oppfølging av Sportsklubben, som forøvrig kjøpte han inn da han var nyoperert. Nå skal han altså ha enda mer, og Sportsklubben blir den store stygge ulven...?
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                  Vi var dumme nok til å satse mange millioner på en spiller som var helt nyoperert i kneet. Ingen vil være dumme nok til å kjøpe den samme spilleren som ikke har spilt på halvannet år etter den samme kneskaden. Jeg tror heller ikke LSK ville kjøpt en spiller med denne historien. Men sikker er jeg ikke.
                                  Tja. Det er noen klubber i Østerrike med grei økonomi som fort kunne gamblet på å kjøpt han for en billig penge hvis han hadde blitt frisk igjen. Som Spystad sier så han han et godt navn i Østerrike.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Tja. Det er noen klubber i Østerrike med grei økonomi som fort kunne gamblet på å kjøpt han for en billig penge hvis han hadde blitt frisk igjen. Som Spystad sier så han han et godt navn i Østerrike.
                                    Et meget bra navn.

                                    Husker at han styrte en kamp mot England aleine på Old Trafford.

                                    Kan godt tenke meg dette komme til å koste LSK fett. (enten gjennom retten eller at han bygger seg opp og reiser utenlands igjen etter et kort opphold i Østeriskfotball).
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      #19
                                      Tragisk at vi aldri fikk se ham på banen når man tenker på potensialet. Tragisk at han opplevde å få en kald skulder. Lykkelig over at klubben tar affære i denne saken. Pål Strand og Kiesenebner er to vidt forskjellige personer i LSK's historie, så ikke dra ham inn i denne saken. Lykke til Kiesen, men melk noen andre for pensjonspenger.
                                      .

                                      Kommentar

                                      • general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

                                        #20
                                        Hvis mannen er fotballinvalig og regnet som mer eller mindre tjenesteudykitg over 12 måneder så har LSK gjort det eneste i henhold til den økonomiske situsasjonen. Litt urovekkende at LSK går med på et sviende forlik. Antar da at det ligger noe bak.

                                        Men det som er hakket mer urovekkende er at dette visst nok skjedde i juli og her sitter vi i november. Kan tenkes at trusselen om søksmål kom så raskt at det ikke var hensiktsmessig å publisere nyheten. Men skulle dette ikke være tilfellet, så synes jeg det er rart at LSK ikke har postet et notat om at en av klubbens A-lagsspillere har forlatt åråsen. Skulle vi bare forstå det? Nå ser vi i alle fall sammenhengen med at Markus sin bolig ble lagt ut for salg.
                                        Seriegull 2016!!!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎