Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

    Hentet fra nyhetstråden

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Klubbene enig om Brenne

    ÅRÅSEN:
    Odd ønsker å kjøpe Simen Brenne ut av LSK-kontrakten.

    Av Morten Svesengen
    Publisert 21.11.2008 - 06:30

    Etter det RB-sporten kjenner til skal de to klubbene allerede være enig om en overgangssum på mellom fire og fem millioner kroner.
    Klubbene er sparsommelige med kommentarene til en mulig overgang for Brenne.
    – Jeg kan bekrefte at vi har en konkret henvendelse på Simen. Utover det ønsker jeg ikke å si noe, sier sportsdirektør i LSK, Torgeir Bjarmann.

    Mellom fire og fem mill.

    I klubblokalene i Skien går man litt lenger.
    – Vi er i forhandlinger om Brenne, sier Odds klubbdirektør Hans Erik Utne.
    RB-sporten vet at LSK etter en ukes forhandlinger skal ha akseptert Odds siste bud – trolig et sted mellom fire og fem millioner kroner.
    Men det er langt fra sikkert at det blir noen overgang til Skiens-klubben.
    Odd Grenland må overbevise midtbanespilleren om at en overgang fra LSK til Odd er det rette for en spiller med landslags- og utenlandsambisjoner.

    Flere på salgsplakaten

    Brenne har vært på Åråsen i to sesonger etter at han ble kjøpt fra Fredrikstad for sju millioner kroner høsten 2006.
    Ut fra det RB-sporten kjenner til inngår i utgangspunktet Brenne i trener Henning Bergs framtidsplaner.
    Samtidig er han en av få spillere LSK kan regne med å få solgt på et trangt overgangsmarked.
    Bjørn Helge Riise, Olivier Occean og Khaled Mouelhi kan være andre aktuelle salgsobjekter på Åråsen, men disse spillerne skal det være helt uaktuelt å selge.
    Mod får avgjøre om denne "overgangen" fortjener egen tråd, jeg mener det.
    Samtidig blir jeg ikke sur om den blir puttet inn i tråden "opprydding i stallen".

    Når det gjelder selve saken så ble jeg først litt opprørt, så tenkte jeg meg om - og så kjente jeg at jeg ikke vil bekymre meg ett sekund om han forsvinner.

    Kjør debatt
    Last edited by iL; 28.11.2008, 17:04.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

    #2
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Når det gjelder selve saken så ble jeg først litt opprørt, så tenkte jeg meg om - og så kjente jeg at jeg ikke vil bekymre meg ett sekund om han forsvinner.
    Jeg hadde det litt på samme måte. Synes det ikke gjør noe særlig å måtte selge Brenne etter å ha tenkt meg om.

    På den annen side; Odd kan risikere å gjøre et varp her.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Etter mannens prestasjoner i klubben så langt, er det ikke noen sportslig katastofe om han vinker farvel. Allikevel blir jeg litt trist av det oppgitte beløpets størrelse, under 5 mill. gjør Brenne til et solid bomkjøp. Jeg vil tro at en større sum var mulig å hente inn om klubben gjør det bra i 2009 sesongen hvor Brenne igjen lukta på en landslagsplass.

      Virker som det er litt lite "is i magan" fra ledelsen her.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Synd Brenne aldri fikk vist seg

        Vet ikke helt hva jeg mener her. På en side er det synd han forsvinner, på den annen side trenger vi pengene.

        Jeg mener uansett at det som er aller mest synd er at han aldri fikk vist seg frem som offensiv midtbanespiller eller hengende spiss. Hele Brenne-saken har egentlig vært trist fra starten.

        Det som bekymrer meg nå er at vi står mer eller mindre blottet for midtbanespillere med offensiv kraft. Bjørkøy kan kanskje putte et par, men Kiko og Søgård er katastrofer offensivt. Kriseneber blir som kjent aldri noe angrepsvåpen.

        Vi kan ikke sette vår lit til at kun Arild og Meter'n skal putte alle målene våre. Vi trenger desperat en offensiv midtbane.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #5
          Jeg vil ha Brenne i troppen også neste sesong vis han blir brukt riktig. Tror at Berg vil bruke han sentralt eller i en rolle rett bak spissene. Har Berg tenkt å bruke Brenne som ving er det bare å selge.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Alt i alt tror jeg at et salg av Brenne er det beste alternativet. Det ville plaget meg mye mer hvis en annen av de tenkelig salgsobjektene - Occean, Riise og Kiko - skulle forsvinne før seriestart.

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #7
              En Simen Brenne som blir riktig disponert er en god og smart spiller, jeg vil beholde han i laget, med forutsetning om at han blir brukt der han bør brukes. Simen har vært "misbrukt" hele denne sesongen, her har vi en spiller som vi selv har vært med på å prise ned i verdi. Ved kontinuerlig feilbruk har vi selv gitt et dårligere bilde av spilleren utad enn det som egentlig er riktig. Men andre klubber ser kanskje denne feilen og er villig til å kjøpe han på "tilbud" for så å bruke han i riktig posisjon og få en Brenne som virkelig kan være en avgjørende faktor på laget han kommer til.
              En feil av LSK og la Brenne gå om dem selger han, bruk han heller riktig!
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #8
                helt greit å la han gå. han slo ikke til som vi hadde forventet og jeg syns ikke han har vært noen høydare i det heletatt. Det er jo indreløper han har sagt han ville spille. At han ikke slo til kan jo ha noe med nordlies lemlestelse/kondistrening å gjøre. men ser man bort i fra at han hadde en liten "run" i ffk så var han aldri det helt store i moss heller. At vi kan få rundt 5 mill for han og kutte lønna en god del syntes jeg er en god deal, forutsatt at han sier ja selvsagt.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Allikevel blir jeg litt trist av det oppgitte beløpets størrelse, under 5 mill. gjør Brenne til et solid bomkjøp. Jeg vil tro at en større sum var mulig å hente inn om klubben gjør det bra i 2009 sesongen hvor Brenne igjen lukta på en landslagsplass. Virker som det er litt lite "is i magan" fra ledelsen her.
                  Vanskelig det der med "is i magen". I dagens marked skal man egentlig være glad for de spillerne man i det hele tatt for solgt, tror jeg.
                  Så her tenker vel investorene at det er bedre å få igjen noen millioner, enn å ta en sjanse på kanskje å få et par, tre til om 10-12 måneder...
                  Brenne er vel også en betydelig belastning på lønnsbudsjettet...?

                  Totalt sett tror jeg derfor ikke dette regnestykke er så galt. Som i alle andre bransjer nå, så er det vel også i fotballen vel så viktig å begrense størrelsen på tapene som å tjene noe....

                  Og som de evige optimistene vi er, så lever vi vel i det håpet at våre unge islending, vår nye keeper fra Skeid eller en av de andre unge skal blomstre til å bli en juvel som vi kan selge videre for 30-40 millioner.....
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Kjølnerdomen
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2008
                    • 148

                    #10
                    Er i utgangspunktet ikke for salg av Brenne, tror det vil koste en del å få inn en spiller med samme kapasitet... Nå skal det jo sies at han ikke akkurat har overbevist de 2 årene han har vært her, men tror ikke det er noe umulighet at HB får det beste ut av han, og at han får spille på en plass der han faktisk er god, og ikke blir "misbrukt" på kanten eller andre steder...

                    Forresten noen som kjenner til hva han har i lønn?

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                      Er i utgangspunktet ikke for salg av Brenne, tror det vil koste en del å få inn en spiller med samme kapasitet...

                      Samtidig har jo den nye ledelsen på Åråsen signalisert at det er slutt på den tiden hvor etablerte spillere hentes inn.
                      Nå er det unge folk med høy fart og god teknikk som er målet....
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • danny85
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2006
                        • 108

                        #12
                        Vær så snill å IKKE selg Brenne. Vi vet hva slags potensial han har i en posisjon bak spissene! Han har blitt brukt feil i alle år!

                        Selg heller Bjørkøy.. Jeg VET at det ikke genererer mye cash. JEG synes at Brenne er bedre en Kiko. Det er min mening!
                        ET LAND - ET LAG!
                        ----- FUGLA 4 LIFE -----

                        Kommentar

                        • Kjølnerdomen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2008
                          • 148

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                          Forresten noen som kjenner til hva han har i lønn?
                          Ifølge Varden, har han mellom 1,5 og 1,7 mill i året i LSK...

                          http://www.varden.no/article/20081121/SPORT/192583934

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Helt greit med salg etter å ha tygd litt på saken.

                            Jeg liker Brenne men om man ser hva han har gjort for LSK så er det ikke stort man taper. Hadde trua på gutten men selvtilliten er på bånn og det er enkelt å se når han får ballen i beina feks.

                            I en bunnskrapt klubbkasse er det greit med et spillersalg på 5 mill, i tilegg 2 mill spart i året på lønninger og sosialeutgifter.

                            Om du reiser Brenne, lykke til i ny klubb...!

                            Kommentar

                            • Kjølnerdomen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2008
                              • 148

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Samtidig har jo den nye ledelsen på Åråsen signalisert at det er slutt på den tiden hvor etablerte spillere hentes inn.
                              Nå er det unge folk med høy fart og god teknikk som er målet....
                              Ja, leste det Bjarmann sier i RB i dag, men tror fortsatt at det er vanskelig å få en fullgod erstatter som går rett inn på laget. Men om man egentlig trenger det er en annen sak! Han koster tross alt mellom 1,5 og 1,7 mill pr år i lønn...

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9386

                                #16
                                Jeg stiller meg positiv til salget.

                                4-5 mill. Det er en vannvittig sum for en spiller som har virka mutt og ukomfortabel hos oss, og ikke fått vist mer enn 40% av hva som bor i'n.

                                Får si som alle andre at han er en bra spiller om brukt riktig, men har ikke prestert til 1,5-1,7 mill i årslønn i LSK...

                                Kommentar

                                • scages
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1292

                                  #17
                                  Jeg mener det blir helt feil å selge Brenne nå, i allefall til den prisen.
                                  Brenne er en opplagt klassespiller med et potesnsiale og talent som det går 1 av på dusinet. Er enig i at han ikke har innfridd forventningene, samtidig kan han fort bli en av våre absolutt viktigste spillere neste år om han blomstrer og blir bruk riktig. Gi Brenne et år til på å bevise. Kanskje snur markedet en dag også, og LSK kan hente ut det dobbelte i overgangsum.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #18
                                    Kjör på. Fyren har aldri overbevist meg hva angår innsats og vilje. Da hjelper det lite at han gjör ei fin finte eller en flott passning en gang i blandt. Enten så jobber du i 90 min. eller så kan du finne en annen klubb. Defensivt er han alt for svak for å spille sentralt på midtbanen. 5 mill er langt mer enn jeg trodde vi kunne få for ham, og ikke så ille langt unna belöpet vi kjöpte ham for. Om Uday bare henter JML nå... Så kan vi sende Karim og Bert til tromsö for en billig penge.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      #19
                                      Brenne har bare glimtvis fått vise hva som bor i ham, og jeg synes det er merkelig å selge ham nå som jeg antar han ville blitt brukt mer "riktig" under Henning Berg.

                                      På den annen side tror jeg også Berg må ha blitt spurt om han ønsker Brenne som en sentral brikke i laget for neste år FØR klubben forhandlet pris med Odd.

                                      Uansett:

                                      Jeg er stygt redd for at vi kommer til å angre på et eventuelt salg i løpet av neste år, for jeg er 99% sikker på at gutten kommer til å blomstre på samme måte som Trond Olsen.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                        Brenne har bare glimtvis fått vise hva som bor i ham, og jeg synes det er merkelig å selge ham nå som jeg antar han ville blitt brukt mer "riktig" under Henning Berg.
                                        Et evt salg skjer nok "over hodet" på Berg. For i dagens sak i RB står det jo blant annet:
                                        "Ut fra det RB-sporten kjenner til inngår i utgangspunktet Brenne i trener Henning Bergs framtidsplaner".
                                        Her er det med andre ord en del andre ting som kommer inn i vurdering, f eks de økonomiske...
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎