Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #81
    Klippet fra nyhetstråden:
    Ikke snurt
    Han vil ikke si noe om hva han tenker om å spille for Odd, men mener en slik behandling må man være tåle som fotballspiller.
    - Det er sånn fotballverdenen funker, så dette må vi finne ut av og klare sammen. Det blir sikkert en grei løsning til slutt, samme hva det blir. Nå må jeg snakke med partene og ta litt tid å tenke på beslutningen. Den kommer nok ikke med en gang, avslutter Brenne.

    Egen komentar: Man får synes hva man vil om å selge Simen. Uansett har han mye å lære bort når det gjelder håndtering av media. Gi han jobben som mediarådgiver så tjener han plutselig bare 1 mill pr årsverk
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1408

      #82
      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
      Egen komentar: Man får synes hva man vil om å selge Simen. Uansett har han mye å lære bort når det gjelder håndtering av media. Gi han jobben som mediarådgiver så tjener han plutselig bare 1 mill pr årsverk
      Veldig enig. Da jeg så at TV2 hadde laget en sak på det her, forventet jeg noen stygge "utsagn" fra Simen. Men han er svært profesjonell, og lar seg ikke lure av sleipe journalister. Veldig bra! (og litt uvant)

      Kommentar

      • Kaizer
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2006
        • 139

        #83
        Brenne er faktisk helt rævva. om vi får penger for han så er det et gullsalg uansett pris.

        Pengene vi brukte på å kjøpe Brenne er brukt uansett så de ofrer jeg ikke en kalori til å tenke på.
        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          #84
          Å hevde at Simen er ræva blir feil for meg. Han har hatt en ræva sesong ja, i likhet med de fleste andre i klubben. Potensialet er dog udiskutabelt, men om han vil få det ut i LSK er en annen sak. Simen er nok også i større grad en mange andre avhengig av å ha et lag som fungerer rundt seg. Han er ikke den som står opp og tar tak når det butter imot. Om vi får til et anngrepsspill med mer spill langs bakken og mer ballkontakt tror jeg Simen kan bli god nok og litt til.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Kristiansen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 1332

            #85
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Enig. Jeg hadde også sett Brenne få utvikle seg.

            Ikke rart JK får mos av Sullik-klubben.
            Hey, enda han har en mening, betyr det ikke at resten av oss i jk mener det samme da...

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              #86
              Er enige med de som hevder at Brenne både har mer inne, og at han har vært misbrukt på venstrekanten. Dog glemmer mange som forfekter dette synet to vesentlige aspekter. VIRKELIGHETEN og HELHETSBILDET. I dagens økonomiske situasjon er han en av ytterst få i stallen det er noe særlig å hente på, og at markedsverdien har sunket med to mill på to år er ikke for lite ut fra hva han har prestert. Selger vi ikke Brenne nå tror jeg vi bare kan glemme videre forhandlinger med Riise. Tror de fleste velger Riise fremfor Brenne i en situasjon der man ikke kan si "ja takk, begge deler". Så kan det selvsagt også hende at vi mister begge, men det bør i det minste kunne gi oss mer økonomisk spillerom for videre satsing. I en sånn situasjon tror jeg vi må belage oss på å smøre oss med litt tålmodighet, før vi kan utfordre topp 4 igjen.

              Dagens situasjon minner meg litt om forutsetningene Arne E hadde da han tok over Tippeligaens yngste mannskap i 1998, tror det blir et slags generasjonsskifte neste sesong også.

              Kommentar

              • dennis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 872

                #87
                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                Brenne er faktisk helt rævva. om vi får penger for han så er det et gullsalg uansett pris.

                Pengene vi brukte på å kjøpe Brenne er brukt uansett så de ofrer jeg ikke en kalori til å tenke på.
                Det kommer vel snart fra deg at Moldeskred er en bedre utespiller enn Brenne også????

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av dennis
                  Det kommer vel snart fra deg at Moldeskred er en bedre utespiller enn Brenne også????
                  Han har vel flere målgivende?

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #89
                    Å selge norges beste (eneste?) offensive midtbanespiller for mindre enn man kjøpte han for er jo helt på trynet... Nå kan man ikke bare legge til grunn det han har vist i LSK til nå, rett og slett fordi han er misbrukt på feil plass(er)... blir det samme som om vi skulle vurdert Espen Søgård på grunn av den jobben han har gjort på backen....! Nei la nå Simen Brenne og de andre i stallen som faktisk kan spille fotball få prøve seg i 2009, så kan man vurdere salg når markedet er villig til å by mer enn hva LSK ga for de, sånn at det blir butikk ut av dette!
                    Det kan ikke brukes som argument at det er penger å "spare" på lønninga hans dersom han går, når det er andre i stallen som tjener ca det samme men som ikke gjør nytte for seg hverken som back eller ving, ei knapt til å varme sete på benken!!
                    Ut med de som ikke er gode nok... At klubben "trenger" penger er en ting, men "eier" de Simen Brenne da?!!

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Å selge norges beste (eneste?) offensive midtbanespiller for mindre enn man kjøpte han for er jo helt på trynet... Nå kan man ikke bare legge til grunn det han har vist i LSK til nå, rett og slett fordi han er misbrukt på feil plass(er)... blir det samme som om vi skulle vurdert Espen Søgård på grunn av den jobben han har gjort på backen....! Nei la nå Simen Brenne og de andre i stallen som faktisk kan spille fotball få prøve seg i 2009, så kan man vurdere salg når markedet er villig til å by mer enn hva LSK ga for de, sånn at det blir butikk ut av dette!
                      Det kan ikke brukes som argument at det er penger å "spare" på lønninga hans dersom han går, når det er andre i stallen som tjener ca det samme men som ikke gjør nytte for seg hverken som back eller ving, ei knapt til å varme sete på benken!!
                      Ut med de som ikke er gode nok... At klubben "trenger" penger er en ting, men "eier" de Simen Brenne da?!!
                      Helt på trynet er det vel ikke, men ikke så langt unna. Man må også huske på, at i løpet av 2 hele sesonger, så har Brenne kun prestert i noen få kamper på høsten ifjor. Og nå er det jo vanligvis slik, at verdien på fotballspillere, ofte har en tendens til å variere på lik linje med prestasjonene. Så at vi får mindre tilbake enn det vi ga for 2 år siden, er ikke så merkelig, i grunn.

                      Trur derimot ikke han selges fordi han ikke har prestert i år...i så fall burde vel halve troppen vært borte nå. Er nok mer fordi han er én av to midtbanespillere vi faktisk kan få noen penger for. Og fordi vi har backup. Mange vil nok kanskje være uenig nå, men Bjørkøy har faktisk ikke vært så ille i høst, når han har fått spille der han bør spille...sentralt i motsetning til ute på kanten.

                      En annen mulighet kan jo være at Hr. Berg har en annen ung midtbanespiller i kikkerten, men at klubben trenger å frigjøre noen midler først. Det finnes vel én i Lyn, som sikkert har mobilnummeret til Henning enda. Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner.


                      KimFL

                      Kommentar

                      • Del Portro
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2008
                        • 115

                        #91
                        Trist for begge parter dette her. Simen var en del av Bergs planer for 2009, og så fram til hva denne mannen kunne gjort med en spiller av denne typen. Synd om Brennes karriere ender på denne måten. Det bor mye fotball i ham. Hverken Nordlie eller Erland har utnyttet dette godt nok.

                        Jeg tror han vil blomstre neste sesong, og det er synd om han ikke spiller for oss da. Brenne er god når han får være god. Lukter en ny Trond Olsen-historie her, og enda en blemme fra ledelsen. Hva er det forøvrig med Lillestrøm og dens måte å få ut potensialet blant, i utgangspunktet, gode spillere på?

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Del Portro
                          Trist for begge parter dette her. Simen var en del av Bergs planer for 2009, og så fram til hva denne mannen kunne gjort med en spiller av denne typen. Synd om Brennes karriere ender på denne måten. Det bor mye fotball i ham. Hverken Nordlie eller Erland har utnyttet dette godt nok.

                          Jeg tror han vil blomstre neste sesong, og det er synd om han ikke spiller for oss da. Brenne er god når han får være god. Lukter en ny Trond Olsen-historie her, og enda en blemme fra ledelsen. Hva er det forøvrig med Lillestrøm og dens måte å få ut potensialet blant, i utgangspunktet, gode spillere på?
                          Ett problem er at ledelsen tror fotball er noe som skal kriges og ikke spilles..
                          La nå Henning Berg vurdere hvem som er gode nok også kan han gi beskjed til ledelsen hvem som bør selges når overgangsvinduet åpner i januar!

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av KimFL
                            Helt på trynet er det vel ikke, men ikke så langt unna. Man må også huske på, at i løpet av 2 hele sesonger, så har Brenne kun prestert i noen få kamper på høsten ifjor. Og nå er det jo vanligvis slik, at verdien på fotballspillere, ofte har en tendens til å variere på lik linje med prestasjonene. Så at vi får mindre tilbake enn det vi ga for 2 år siden, er ikke så merkelig, i grunn.

                            Trur derimot ikke han selges fordi han ikke har prestert i år...i så fall burde vel halve troppen vært borte nå. Er nok mer fordi han er én av to midtbanespillere vi faktisk kan få noen penger for. Og fordi vi har backup. Mange vil nok kanskje være uenig nå, men Bjørkøy har faktisk ikke vært så ille i høst, når han har fått spille der han bør spille...sentralt i motsetning til ute på kanten.

                            En annen mulighet kan jo være at Hr. Berg har en annen ung midtbanespiller i kikkerten, men at klubben trenger å frigjøre noen midler først. Det finnes vel én i Lyn, som sikkert har mobilnummeret til Henning enda. Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner.


                            KimFL
                            Å selge en spiller mens markedet er på sitt dårligste og klubben har gjort sin dårligste sesong gjennom tidene sier seg jo selv at er dårlig timing.
                            Rett og slett respektløs ovenfor spilleren, han bør få en sjanse på lik linje med de andre i stallen. Simen Brenne ble kjøpt inn for å dekke Robert Koren, men Robert Koren spilte vel ikke på vingen? Tror Henning Berg veit å utnytte potensialet hans litt bedre enn hva Nordlie og EJ har klart!!

                            Kommentar

                            • Del Portro
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2008
                              • 115

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Ett problem er at ledelsen tror fotball er noe som skal kriges og ikke spilles..
                              Der er jeg enig. Et helt relevant spørsmål er hvilke kvaliteter vi trenger og hva vi minst tåler å miste. En spilletype som Brenne kommer under "trenger".

                              Kiko, Bjørkøy og Søgård utfyller hverandre ikke godt nok, verken som spilletyper eller en for en. Brenne har andre kvaliteter vi behøver, det går både på potensialet og måten han har vært god før.

                              Solli og Helstad gikk fra flopper i RBK til "totalforvandling" i Brann. Så kan må jo lure på om det er fordi de har vært dårligere fotballspillere eller om det har noe med RBK å gjøre. Selv om det ikke er sammenlignbart, og Brenne ikke har vært stabilt god, stiller jeg allikevel spørsmålet. Det handler om å få maksimalt ut av både laget og hver enkelt spiller, noe Berg har vært veldig klar på siden han tok over.

                              Kommentar

                              • Del Portro
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2008
                                • 115

                                #95
                                Det går alltid et korstog

                                LSK har vist seg alt annet enn dyktige til å finne spillere som gjør suksess før lang tid har gått. Det skjedde både med Koren, Occean, Wehrman, og Mifsud hadde antagelig heller ikke fått spille i andre serierunde for tre år siden (og forstatt) hadde det ikke vært for Powells skade. Bjørkøy var sjanseløs til høsten kom. Så spørs det om Brenne er en dårlig spiller eller har det stemt dårlig for han i LSK 'i begynnelsen'? Jeg går mest for det siste, all den tid han også har vist at han er god nok.

                                Er et salg av han sammenlignet med Bjørkøy, som har prestert enda verre enn det Brenne gjorde første sesongen, basert på to sesonger kontra en? Eller er det fordi ledelsen mener vi har "mere nok" fedigheter og potensiale framover, og Bjørkøy ikke går for samme åger?

                                Både Bjørkøy og aller mest Essediri samt andre personer i klubben burde vært hogget av stammen før dette skjedde. For noen ganger virker det som det foregår (ikke utelukkende denne saken og ikke den verste - men glir inn i spillerkjøp og- administrasjon) en kollektiv svikt blant ledelsen i klubben, sett de siste åras servile handlinger i øyesyn. Å ikke informere spilleren er amatørmessig. Selvsagt er jeg mottakelig for hvorfor han bør selges også, men likevel mangler jeg å se en rød tråd i det som gjøres i Sportsklubben for tida. Med Berg håper jeg det vil komme.
                                Last edited by Del Portro; 23.11.2008, 23:39.

                                Kommentar

                                • nob
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2007
                                  • 137

                                  #96
                                  Et annet poeng er jo faktum at Riise kan meget vel forsvinne i sommervinduet. Selger vi Brenne nå og Riise til sommeren, da er det bare og hente inn Erlandsen og flo pasningen igjen.
                                  "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                  Kommentar

                                  • heidar
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2121

                                    #97
                                    Det er tydeligvis viktigere à bruke pengene pà et stort stòtteapparat, mens man skal kvitte seg med spillere...

                                    At Brenne vurderes som salgsobjekt er forstàelig, i og med at det ikke er andre potensielle salgsobjekter i troppen per dags dato. At vi er nòdt til à selge spillere som har det i seg, og kan bidra med sàrt tiltrengt kreativitet er en annen sak. Det er jo noe som heter à selge seg til fant....
                                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                    Endelig er mørketida over.

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #98
                                      Selg Brenne , behold Lillebror. Skjønner Oddrane, de kan gjøre en scoop her..
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • christoffer
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2004
                                        • 326

                                        #99
                                        Jeg tror Brenne blir. Arild har jo vært solgt noen ganger han også..

                                        Så tror jeg LSK mener at å selge til Odd ikke er det værste de kan gjøre, tror neppe dem hadde solgt Brenne til Brann, vif, rbk etc..

                                        Kommentar

                                        • Fuglegutt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2008
                                          • 863

                                          Opprinnelig skrevet av christoffer
                                          Jeg tror Brenne blir. Arild har jo vært solgt noen ganger han også..

                                          Så tror jeg LSK mener at å selge til Odd ikke er det værste de kan gjøre, tror neppe dem hadde solgt Brenne til Brann, vif, rbk etc..

                                          Tror jeg også , han var jo ikke akkurat overbevisende på sporten i går kveld om at Odd vra riktig klubb nå..
                                          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎