Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Del Portro
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2008
    • 115

    Synd. Investoreid og den spilleren på midten som vanskeligst lar seg erstatte. Da mener jeg som spilletype. Brenne bør alltid tenke på hvor han skal være når ballen er vunnet istedenfor å bli presset til å løpe tilbake for å forsvare sin posisjon i "4-5-1" defensivt. Det er lett å framheve Brenne som det dårligste punktet, men da har man allerede forutsatt at de andre på midtbanen presterer.

    Han er ikke skapt for Nordlies og Johnsens gampeflying i 90 minutter. Det er greit om han går dersom han hadde fortsatt "mellom to stoler" og ikke fylt noen egen rolle i dagens LSK-lag. Det ville bare være med på å nedrive grunnlaget hans enda mer. At Brenne har mangler er en selvfølge. Alle spillerne våre har mangler. Men ingen er uenig i at jo bedre fotballferdigheter du har, desto høyere nivå kan du nå, og jo mindre vi har av en type ferdighet, desto viktigere å det at den foredles.

    Jeg hadde gjerne sett en mer åpen policy for større rom for ulike spillere. Et lag med spillere som utgjør en forskjell og en sammenheng. Siden Uwe har dette tapt seg.

    Rolletekninga og det å sette sammen laget ut fra forskjellige rolleferdigheter har vært helt fraværende. Både defensive og taktiske egenskaper har blitt verdsatt fremfor evne og ferdigheter som vi ellers mangler. Ferdigheter som "ødelegges" av norske fotballillusjoner der det har vært et tryggere valg å feilplassere en spiller der han gjør minst skade defensivt eller benke en som feiler et par ganger enn en som ikke bidrar noe offensivt. Plasseringer både som spiss og kant får mistankene fram, selv om alternativene har vært et problem.

    Rammen for å gi Brenne samhandling har vært dårlig fra starten av, forståelse og samhandling gjennom terping eller mer intuitivt mellom spillere som spiller sammen over lengre tid. Det gjør det vanskelige å få til riktigere og tryggere valg i kampsituasjoner og få laget til å prestere bedre. De fleste spillere er kontinuitetsspiller i den forstand at de trenger kontinuitet rundt seg. Faste rolle med kjente spillere på vante plasser.

    Brenne er intet unntak. De beste kampene i fjor høst var nettopp tuftet på en sånn periode, der laget var mer "satt". Og han har som regel vært god i de kampene hvor laget har fungert godt, og prestert to mål på to kamper de gangene han har fått mulighet til å være en midtbanespiller med mer offensivt ansvar. Jeg evner ikke å se en rød råd gjennom de handlingene som er gjort på Åråsen de siste åra.
    Men når overgangen er endelig - lykke til!
    Last edited by Del Portro; 29.11.2008, 01:29.

    Kommentar

    • forzafugla!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 461

      Opprinnelig skrevet av Jannis
      Skulle vel komme 5-6 Afrikanere på prøvespill den første uka når ferien er slutt sto det i RB mener jeg....
      Håper bare ikke vi skal bytte bort alle spillerne våre mot afrikanere. Greit at afrikanere er billigere osv, men mange av dem driver med skitne triks jeg ikke vil se på en fotballbane.

      Heller 10 plass, en ett gull med en spiller som annan feks.

      Og jeg tviler på at reglene ang norske/lokale spillere blir noe mindre strenge i fremtiden.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av forzafugla!
        Greit at afrikanere er billigere osv, men mange av dem driver med skitne triks jeg ikke vil se på en fotballbane.
        Her maler du med ganske brei pensel.

        Kommentar

        • Del Portro
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2008
          • 115

          Opprinnelig skrevet av Kristian
          Det lyser positivitet herfra til månen
          La for all del ikke denne tråden blir som i Bergdølmo-tråden der de som er imot et Brenne-salg skal bli stemplet som negative og meningsløse i forhold til "hva hjelper det klubben". Det er etter min mening en viktig diskusjon, en diskusjon i forhold til LSKs avgjørelser og utnyttelse av troppen. Et høyst relevant spørsmål.

          Vi har sett Rösler ta bronse, Wehrman lede FFK-troppene til sølv, Shane fortsette spillet i Lyn, Olsen være seriens beste kantspiller, mens mange av egne spillere har underprestert. Det kan fortsette med at Brenne sender Odd høyere opp på tabellen til neste år. Det å skulle være så negativ er kanskje nettets mest misbrukte og innholdsløse "argument".

          Min bønn er å ikke la Brenne-typer i framtida bli ødelagt etter bakstreverske fotballillusjoner, i alle fall ikke med begrunnelse i at det er et tryggere valg å benke en spiller som feiler et par ganger defensivt enn en som ikke bidrar noe offensivt. Det er alltid noen som ikke tør gi sånne spillere tillit, like mye som Olsen ikke fikk muligheten til å fullføre én sesong for LSK. Forholdene på Åråsen har ikke akkurat gitt nytten i å gi tillit og tid til å etablere seg til den type spillere, og det håper jeg blir forbedret under Berg som helt sikkert vil få noen spillere som kan slå nedenfra.

          Englands midtbane har vært en "drømmemidtbane" i flere år, blant annet med to sentrale spillere som er det nærmeste man kommer helt "riktige" og komplette spillere. I praksis har denne lagdelen likevel ofte vært den dårligste og ikke imponert i det hele tatt. Å trekke likhetstegn mellom en midtbane som på papiret skal være helt komplett og dermed fungere best, blir feil. Det vektlegges mye mer å fordele i offensive og defensive prioriteringer ut fra ulike rolleferdigheter.

          Det samme gjelder kantrollen som de beste makter å true sentralt og ikke gå rundt på kant og slå inn. Jeg er tilbøyelig med å si at Brenne kunne bidratt mer selv på kanten. Ofte har jeg synes at det har handla mer om hvordan vi skal bruke de spillertypene vi har enn at vi mangler en kantspiller på venstresida.

          Det er mange gode lag som presterer utmerket uten typiske venstrekanter. Stabæk vant gull uten kantspillere av norsk merke, Fredrikstad og RBK har imponert trass i å ha spilt lengre perioder uten en klassiske kantspillere, og Brann har de siste årå spilt med typiske kantspillere kun på venstresiden. Det året Barcelona vant Champions Leauge manglet de stort sett typiske kantspillere på begge sider. Real Madrid spilte ofte uten typiske kantspillere når de hadde en av sine beste perioder. Rettpåmål-kanten er mer vanlig. Det går an å gjøre det bra uten å ha en ving av den typen man gjerne tenker på som "typisk kantspiller".

          Brenne ble på slutten brukt mer riktig sammen med Myklebust og Riise, som absolutt fungerte OK. Da viste det seg flere ganger at det å gå rundt på kanten ikke er annet enn en aldri så liten liten omvei til mål. Men når store deler av sesongen har vært uten Riise og Myklebust, og Occean og Sundgot lenge har lagt belag om spissplassene, ble Brenne helt nyttesløs ettersom han ikke kan spille eller kombinere i gjennombrudd.

          Men å avse en spilletype som Brenne - også på bakgrunn av det - hadde jeg ikke håpa mest på når stallen skulle ryddes opp. Flere spillere burde da ha stått høyere oppe på lista. Når han i tillegg er investoreid burde han etter min mening aldri ha blitt solgt uten å ha fått ett år til i klubben.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Ut fra artikkelen fra VG så var altså Brenne mer eller mindre uønsket på Åråsen.

            Kommentar

            • forzafugla!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 461

              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Her maler du med ganske brei pensel.
              Beklager, la oss være politisk korrekte og si at det ikke fins forskjellig fotballkultur i forskjellige land. Feks kunne man ikke se forkjell på em og afrikamesterskapet i fotball. Det var akkurat like mange skitne triks. Og det var akkurat like fin fotball. Fotballen i feks england er ikke noe tøffere en fotballen i italia, og jorda er flat, og månen er lagd av gulost...

              Og at det har vært maaange situasjoner hvor det har blitt masse utenomsportlige ting med afrikanere(og andre spillere på jakt etter lykken laaangt fra hjemlandet) i norsk fotball er heller ikke til å skyve under en stol. Er godt mulig at torgeir og co gjør en bra jobb i afrika, men jo flere spillere vi får derfra og andre fjerne regioner, betyr at det er større sjangs for at vi får en ny annan, mikel sak, Abiodun sak eller dede sak.

              Kommentar

              • ketil
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2004
                • 246

                Ja, eller en Khaled Mouehli-sak, eller en Mamadou Diallo-sak eller en Emile Baron-sak. Nei, takke meg til hardtarbeidende nordmenn, dem er det aldri noe tull med!

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                  Ut fra artikkelen fra VG så var altså Brenne mer eller mindre uønsket på Åråsen.
                  Ut fra artikkelen i Vg er egentlig noe vi aldri burde ta som noe i nærheten av sannheten lenger(for de som har levd i den villfarelsen). Gårdagens fantastisk latterlige oppslag basert på 2(?) meldiger på veggen til en facebook-gruppe som har ligget brakk i månedsvis beviser det for de som har latt seg lure fram til nå.
                  Last edited by Percy Nilegård; 29.11.2008, 06:16.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                    Beklager, la oss være politisk korrekte og si at det ikke fins forskjellig fotballkultur i forskjellige land. Feks kunne man ikke se forkjell på em og afrikamesterskapet i fotball. Det var akkurat like mange skitne triks. Og det var akkurat like fin fotball. Fotballen i feks england er ikke noe tøffere en fotballen i italia, og jorda er flat, og månen er lagd av gulost...

                    Og at det har vært maaange situasjoner hvor det har blitt masse utenomsportlige ting med afrikanere(og andre spillere på jakt etter lykken laaangt fra hjemlandet) i norsk fotball er heller ikke til å skyve under en stol. Er godt mulig at torgeir og co gjør en bra jobb i afrika, men jo flere spillere vi får derfra og andre fjerne regioner, betyr at det er større sjangs for at vi får en ny annan, mikel sak, Abiodun sak eller dede sak.
                    Jeg mente bare at du generaliserte ganske hardt, du vurderte over 900 milioner mennesker på et helt kontinent til å være som Annan.
                    Skal du følge den samme logikken, kan du ikke skille mellom England og Italia, men må være skeptisk til europeiske spillere fordi Hulsker har vært et rasshøl.
                    Hvorfor bruker du forresten Mikel-saken som argument? Sånn jeg skjønte avisoppslagene etter rettssaken, var det en europeer som var hovedskurken der.

                    Dette er helt off-topic, men utsagnet ditt var såpass politisk ukorrekt at jeg syntes jeg burde si i fra. Journalister leser sikkert denne tråden akkurat nå, og vi vil ikke at de skal kalle Kanari-Fansen rasister, vil vi vel?
                    Last edited by ulfpulf; 29.11.2008, 14:17. Begrunnelse: Skrivefeil og presisering

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                      Er godt mulig at torgeir og co gjør en bra jobb i afrika, men jo flere spillere vi får derfra og andre fjerne regioner, betyr at det er større sjangs for at vi får en ny annan, mikel sak, Abiodun sak eller dede sak.
                      Vi har jo en assistenttrener som er kjent for fair play, sà dette rister de nok fort av seg...

                      Synd med Brenne. Hvem skal score màlene vàre fra midtbaneposisjon nà?? Men man trenger vel penger for à bygge opp stòtteapparatet...
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Hvem skal score màlene vàre fra midtbaneposisjon nà??
                        43 kamper (5 mål)
                        Nesten som Brattbakk han der...

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          da har han skrevet under for odd ja...
                          takk for alt Simen, du var vel aldri noe særlig god,men jeg hadde alltid kjempe trua på deg.. trist at du bare ikke ble brukt som vi aller helst ville sett deg...
                          så sånn jeg ser det.. skylder du oss noen mål mot enga...

                          lykke til, bare ikke bli for god når du er på åråsen...
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Han scora et bra mål borte mot Enga i fjor. Ellers har han vært bedriten i to år. Glad vi fikk såpass mye som 4-5 mill. Har trua på at Berg og Bjarmann kan få inn noe bedre for de millionene.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Nettavisen melder at summen ligger på mellom 3,5 og 4 millioner. Jeg må innrømme at jeg synes det er en smule snaut, men håper vi har klart å snekre sammen en avtale som sikrer oss over 4 i det minste. Jeg er ikke overbevist om at Brenne hadde klart å øke salgsverdien sin i løpet av våren likevel, så jeg synes det var et riktig tidspunkt å selge.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Nr10
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Mar 2007
                                • 31

                                Synd det, Simen

                                Vi hadde trua på deg, men det ble dessverre ikke noen suksess for noen det her. Kanskje var det feil trenere til feil tid eller riktig mann på feil plass...Du er en bra mann, lykke til videre (bare ikke når du møter Fugla)!

                                Kommentar

                                • Nr10
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Mar 2007
                                  • 31

                                  Opprinnelig skrevet av heidar
                                  Hvem skal score màlene vàre fra midtbaneposisjon nà?? ...
                                  Må vel bli Fetsundråner'n det vel!?

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Vi har vel spart et par mill i lønn/sosiale utgifter i tillegg til 4 mill. Vi har brukt utrolig mye penger på spillere de siste årene. Vi har vel blåst bort tilsammen 20 mill på Brenne, Kiesenebner, Bjørkøy og Johnsen. Johnsen og Bjørkøy er fremdeles her så vi får håpe de viser seg verdt pengene selv om håpet er vesentlig større enn trua.

                                    Jeg er nesten sikker på at Bjarmann og Berg kunne fått vesentlig mer ut av så mye penger, men de får vel aldri sjansen til å bevise det. Blir nok smalhans et par år nå.

                                    Kommentar

                                    • Toffern
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jun 2008
                                      • 47

                                      Takk for alt Simen! Kommer aldri til og glemme 1-3 scoringa de mot søppla i 2007! Det var som tatt rett ut av læreboka!
                                      Lykke tell i Skien!
                                      Simen Brenne olè olè

                                      Kommentar

                                      • gutt94
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2007
                                        • 3271

                                        Syntes at espen ble mere og mere borte når simen kom. Kansje espen kommer tilbaketil den gamle formen?

                                        Men takk for alt simen! kommer aldri til og glemme gangen som du bomma på mål men traff den som satt ved siden av meg midt i hue Var på lsk-vif kampen og han var vif suporter. Genialt treff må jeg si.
                                        KnutHSolberg

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Han scora et bra mål borte mot Enga i fjor. Ellers har han vært bedriten i to år. Glad vi fikk såpass mye som 4-5 mill. Har trua på at Berg og Bjarmann kan få inn noe bedre for de millionene.
                                          tror du vi får noen nye spillere for de penga ?? du lever i en drømmeverden i alle fall:-) de penge brukes til å betale Judas sin tilbakekomst............... vi bytta Benne mot Judas!
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎