Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #41
    Opprinnelig skrevet av erlando
    Rart at ikke Bjørkøy har blitt satt på samme kur. Han er noe av det mest saktegående jeg har sett på en fotballbane etter at Mølby la opp.
    Trappehopping er vel hurtighetstrening?

    Kommentar

    • lillestroom
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1020

      #42
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Trappehopping er vel hurtighetstrening?
      Jeg tror nok at trappehopping er mer spensttrening, mens trappeløping er hurtighetstrening.

      Kommentar

      • Odinster
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2008
        • 160

        #43
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Trappehopping er vel hurtighetstrening?
        Stusset over det samme selv.

        Spenst og akselerasjon mener jeg henger ganske nøye sammen.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #44
          Opprinnelig skrevet av lillestroom
          Jeg tror nok at trappehopping er mer spensttrening, mens trappeløping er hurtighetstrening.
          Spensttrening er også hurtighetstrening. Så da fikk vi kabalen til å gå opp.

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1173

            #45
            jeg kunne tenke meg å reise å se på lørdagstreninga.. men siden jeg bor i ski og ikke er i lillestrømtraktene annet enn i sesongen er spørsmålet mitt ganske enkelt: hvor ligger hallen..? kjører bil.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #46
              Opprinnelig skrevet av kimmern
              jeg kunne tenke meg å reise å se på lørdagstreninga.. men siden jeg bor i ski og ikke er i lillestrømtraktene annet enn i sesongen er spørsmålet mitt ganske enkelt: hvor ligger hallen..? kjører bil.
              Den ligger rett på andre siden av toglinja forhold til åråsen. Altså, 4 min å gå fra åråsen stadion til hallen.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #47
                Opprinnelig skrevet av kimmern
                hvor ligger hallen..?
                På Lillestrøm stadion, rett på ande siden av jernbanelinja for Åråsen.
                Hvis du kommer Fetveien/riksvei 22 fra Kjeller, kjører du gjennom de to rundkjøringene før og foran Åråsen, gjennom jerbaneundergangen og tar av til venstre med en gang. Parkeringsplassen du kjører rundt da, er parkering for den gamle Skedsmohallen og den nye LSK-Hallen (LSK HALLEN) hvor treninga er.
                Hvis du i stedet kommer Alexander Kiellands gate fra Lillestrøm, tar du til høyre i rundkjøringa foran Åråsen, gjennom undergangen og til venstre.

                Hey! lsk.no er din venn!
                http://www.lsk.no/?aid=9097637 er det en link Hvordan finner jeg LSK-HALLEN som gir deg kartet fra gulesider.no
                Last edited by ulfpulf; 08.01.2009, 19:26. Begrunnelse: Fant kartet

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #48
                  Dagen trening Fredag.
                  '
                  Følgene spillere er ikke med,
                  Bergamann sliter med en strekk, usikker hvor alvorlig denne er.
                  Eriksen overtråkk på gårsdagens trening, klar igjen på Mandag.
                  Fellus sliter med en strekk,usikker her også.
                  Ruben og Cicce på landslag, snart tilbake.
                  Otto kne som tar litt lenger tid en planlagt,ikke tilbake for fult før i feb.
                  MJ trener alternativt, planen er at han er med for fult i la manga.

                  Treninga starter med lett løping og føring av ball mellom kjegler.

                  ca 25 tilskuere på plass.

                  Deler inn i 2 lag.

                  Gult lag.
                  Pedersen,Psa,Kippe,Ringstad,
                  Karim,Jona,Kiko,Mykle,
                  Metern,Arild

                  Svart lag.'
                  Andre,Riseth,Biffen,Jooonnn,
                  Bolly,Espen,Tokstad,Viktor,
                  TAG,Belsvik.

                  På denne delen i dag var det mye stopp i spillet og mye terping på at spissa skal stå/presse riktig. Nesten så jeg kjente et gufs av Nordlie i dag så mye stopp var det.
                  BHR står på sidelinjen og ser på treninga.

                  Ny øvelse.

                  Biffen,Ringstad,PSA,Riseth trener på langpasninger.

                  Kiko,Jooon,Jona,Kippe,Mykle,BHR,Bolly,Tokstad driver med noen øvelser med medisinball.

                  Viktor,Arild,Metern,Espen,TAG,Karim trener avsluttninger på innlegg fra Henning, først langs bakken deretter hedinger og volley.

                  En øvelse hvor Viktor,TAG,Arild og Espen må avgjøre det hele med straffe konk. Alle treffer på straffa så det må avgjøres på skudd fra 16 meter... Her er det bare TAG som treffer og han vinner denne øvelsen.

                  Deler ut stjerner i dag også.
                  Viktor ***
                  Arild**
                  TAG,Espen,Karim,Metern *

                  Mye av stjernene i dag kommer på bakrunn av avsluttnings øvelsen
                  .
                  Treninga i dag bar veldig preg av at det er trening i morgen i LSK HALLEN kl 1030,1045. Henning sa at det blir en spilløvelse i morgen.......

                  Det kommer film og bilder fra dagen trening seinere i dag.

                  Dette er siste trenings rapport fra meg på en stund, håper at dere har hatt glede av dette og at noen tar over nå som jeg skal begynne å jobbe igjen.
                  Last edited by tullebukk; 09.01.2009, 14:48. Begrunnelse: mange skrivefeil.

                  Kommentar

                  • rEPPA
                    *****istrator
                    • Nov 2003
                    • 3928

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Dette er siste trenings rapport fra meg på en stund, håper at dere har hatt glede av dette og at noen tar over nå som jeg skal begynne å jobbe igjen.
                    Jobbe igjen? Jobben din er å skrive treningsreferater, så du kan si opp den andre jobben. Ellers utmerket treningsreferater. Gleder meg til filmen og bildene.
                    www.kfl.no/debatt

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #50
                      Bildene ligger i en annen post se http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13887

                      Kommentar

                      • athomash
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2007
                        • 118

                        #51
                        LSK Cafe

                        Blir det LSK cafe i morgen Lørdag?

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #52
                          Tror ikke det, er litt skuffa over KFL som ikke lager en happening rundt treningene som er på lørdagene. Men det er jo kafe på automatene i hallen da, det blir ikke det samme men.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3188

                            #53
                            Trening lørdag 10. januar

                            20 mann stilte på treninga lørdag 10.30-12.15 i LSK-hallen. Fraværende var Otto, Dan, Bjørn Bergmann, Ciise, Ruben, Vidar, Marius og Lars Kristian. Medregna utleide Martin Husar og innkjøpte Alhassane Dosso er stallen totalt altså på 30 spillere ! Skal spillere som Edwin eller Tosaint i det hele tatt være aktuelle må nok noen selges eller leies ut. Moldskred, Biffen, TAG, Jon, Viktor og Karim har vel vært nevnt i denne sammenhengen, men flere av dem har nå ved god innsats vist seg fram på treningene, bl.a. TAG, Viktor og Karim, og Ciise har jo for sin del akkurat sagt nei til overgangen til Eidsvold, med god selvtillit etter skåringa i Somalias "historiske" landskampseier over Tanzania.

                            Mesteparten av treninga, etter oppvarmingsøvelser, var en internkamp mellom følgende lag:

                            Lars Ivar Moldskred
                            Steinar Pedersen-Henning Berg-Eirik Bertheussen-Jon Midttun Lie
                            Bjørn Helge Riise-Khaled Mouelhi-Kristoffer Tokstad-Mathis Bolly
                            Olivier Occean-Arild Sundgot

                            mot

                            Tore Andreas Gundersen-Viktor Bjarki Arnarson
                            Magnus Myklebust-John Anders Bjørkøy-Espen Søgård-Karim Essediri
                            Stian Ringstad-Frode Kippe-Pål Steffen Andresen-André Bergdølmo
                            André Hansen

                            Det gule laget vant 2-0 etter to skåringer av Occean på innlegg fra høyre fra BHR, det første langs bakken, praktisk talt ferdigskåra, det andre på heading. Riise viste også ellers i kampen gode takter, det samme gjorde blant andre TAG og Viktor, denne gangen i en helt annen rolle enn som høyreback i forrige lørdagstrenings kamp. For øvrig virker det på meg som om nesten alle spillerne er lettere i beina og friskere enn jeg kan huske fra hele forrige sesong - i så fall en ny bekreftelse (som om det trengtes) på at det forrige treningsregimet stort sett besto i kjefting og overtrening.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              #54
                              vil leie ut karim, biffen og en keeper... ser ut som viktor ofte overbeviser, så vil gi han en mulighet i år... har offensive ferdigheter vi trenger på midtbanen..

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                #55
                                Veldig imponerende at det kommer et så bra referat etter hver trening. Tror ingen andre fans i Norge lager noe i nærheten. Bra jobbet gutter.

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Lars Ivar Moldskred
                                  Steinar Pedersen-Henning Berg-Eirik Bertheussen-Jon Midttun Lie
                                  Bjørn Helge Riise-Khaled Mouelhi-Kristoffer Tokstad-Mathis Bolly
                                  Olivier Occean-Arild Sundgot

                                  mot

                                  Tore Andreas Gundersen-Viktor Bjarki Arnarson
                                  Magnus Myklebust-John Anders Bjørkøy-Espen Søgård-Karim Essediri
                                  Stian Ringstad-Frode Kippe-Pål Steffen Andresen-André Bergdølmo
                                  André Hansen
                                  Imponerende at vi har et såpass sprekt trenerteam at de deltar i internkamper på treninger. Hele Trengerteamet inkludert Belsvik har fått prøvd seg. Høres godt ut at TAG prøver på treningene , han ble jo fremhevet som en som skulle slå igjennom i 2008. Han var meget uferdig i 2008 og jeg håper han får til mer i 2009 såfremt han noen gang returnerer til LSK.

                                  På dette bildet viser han iallefall utsøkt fotballferdigheter sammen med en lavt tyngdepunkt og god balanse: http://home.no.net/svaking/Wank/LSK2...sotra/lsk7.JPG

                                  Eller han kanskje burde blitt skihopper? Dette nedslaget kvalifiserer iallefall til 19.5 i stil: http://home.no.net/svaking/Wank/LSK2...sotra/lsk6.JPG

                                  Bildene er 10 eller 11 mai 2008 i kampen Nest Sotra - LSK2.
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    #57
                                    Kjempe bra med informasjon om hvordan treningene og spillerene gjør det på treningene for oss som ikke bor rundt Lillestrøm som ikke har mulighet til og reise og se på treningene til LSK

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #58
                                      Noen kommentarer til gilberts referat: Den siste scoringa til Occean kom ikke med hodet, den kom etter skudd med høyrefoten, etter at han tok ned et innlegg med hodet. Når det gjelder formasjonene lå lagene stort sett i 4-4-1-1, med Sundgot og Viktor som hengende spisser. Er dessuten helt uenig i vurderinga di av TAG - fyren er rett og slett for dårlig. Greit, han skal ha for å prøve, men stort sett alt han prøver på mislykkes. Han skjøt dessuten utenfor på kampens desidert største sjanse utenom scoringene. Jeg har tilgode å bli imponert over fyren, og jeg har jo sett en del treninger og andrelagskamper mens han har vært her. Gundersen er, i likhet med Biffen, Jooon og Karim, rett og slett for dårlig. Mener også at Fellus og Ciise havner i samme kategori, men ingen av dem var på dagens trening.

                                      Når det gjelder mer positive ting, vil jeg trekke fram at Bjørn Helge (2 assists) var frisk på høyrekanten. Det skal riktignok nevnes at ble satt opp mot Ringstad, som aldri har spilt back før han kom til Fugla, så det er vanskelig å si hvordan han hadde klart seg mot bedre motstand. Viktor var frisk i perioder, og sto for dagens frekkeste da han slo tunell på Jooon. Synes dessuten at Ringstad klarer seg bra (i alle fall med ball), i tillegg til at det er deilig å ha Pål Steffen tilbake. Ellers var det lite positivt å melde fra dagens trening.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #59
                                        Synes det er mye snakk om 4411 her på forumet, ettersom Berg brukte formasjonen i lyn. Jeg har ikke sett noe til den formasjonen på treningene før i dag, og jeg er veldig uenig i at Arild lå noe lavere enn occean på treninga(occean har fortsatt en tendens til å trekke seg langt bakover også). Jeg synes de lå ved siden av hverandre som to spisser. Det var en liten periode da Bert var skada at Sundgot lå lavere fordi han måtte fylle opp på midtbanen mens Tokstad spilte stopper.

                                        Victor derimot spilte offensiv midtbane og ikke spiss. Om vi hadde hatt en spiss til skadefri så tror jeg vi ville spilt med to spisser på begge lagene.

                                        Gundersen er en del bedre enn han var sist han var i klubben. Jeg har også sett han en del på andrelaget og blitt oppgitt. Han har hatt en tendens til å drepe all fart i angrepene og føre ballen til han mister den. Treningene i år har han derimot gjort det rimelig bra på uten å skille seg ut.

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #60
                                          Enig i at det har vært mye snakk om 4-4-1-1, men i dag fulgte jeg spesielt godt med på posisjoneringa til Sundgot, og han lå konsekvent i mellomrommet, akkurat som Viktor gjorde det. Begge to var riktignok ofte oppe på siden av makkeren, men det forandrer ikke det faktum at utgangsposisjonen deres var dypere enn spydspissens.

                                          Uansett, det er egentlig et fett om man kaller det 4-4-1-1 eller 4-4-2 med en møtende/hengende spiss.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎