Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    En kort treningsrapport fra gamle-perta: Lars-Kristian Eriksen har tatt Stian Ringstads plass på gult lag på treninga, ellers ingen endringer fra forrige trening. Den siste halvtimen av dagens trening går på Åråsen. Ifølge gamle-perta var alle unntatt Marius Johnsen og Vidar Riseth på treninga.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Var en tur på treninga i dag. Jeg kom noen min ut i treninga. Da hadde de delt inn i 4 grupper som spilte rangelen, med to i midten.

      Deretter delte de inn i to lag:

      Fredrikson
      Nordtveit PSA Kippe Eriksen
      Riise Kiko Dosso Myklebust
      Sundgot
      Occean

      Bergmann
      Edwin
      Bolly Tokstad Søgård Essediri
      Ringstad Fellus Gabrielsen Pedersen
      Hansen

      Så vidt jeg fikk med meg ble det kun ett mål i den øvelsen(?). Riise lobba pent over keeper etter å ha tatt over ballen fra occean som vel stod i offside nårr han fikk den.

      Etterpå dro laget bort til Åråsen. Edwin traska inn på Åråsen mens han sang høyt på en afrikansk sang.

      På åråsen ble det lite organsert og mesteparten av tiden lekte spillerne seg med ball som de ville. Det ble organisert noen passningsøvelser med løp. Her ble de nødt til å time passningene og dermed fikk vi se litt på farten til ballen i gresset.

      Det gikk rykter om at gresset skulle være noe løst pga kalde netter, men dette så jeg ikke så mye til. Gresset virka generelt ganske bra og banen var fin og flat. Den skulle også valses et par ganger til før søndag.

      Passningene gikk fint langs bakken på gresset og spillerne virka fornøyd.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Fellus som stopper? Hvordan så det ut?
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Kristiansen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 1332

          Er det KanariCafe i morgen ?
          Last edited by RSP; 20.03.2009, 16:12. Begrunnelse: Flyttet til rett tråd.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av andersmm
            Fellus som stopper? Hvordan så det ut?
            Det er nok ikke noe for fremtiden, men på dette nivået er vel alle spillerne gode nok til å steppe inn og gjøre en rimelig grei innsats på de fleste posisjoner under en treningsøkt.

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              Opprinnelig skrevet av the fugla man
              Er det KanariCafe i morgen ?
              Dessverre så er det ingen trening, derfor helle ringen Kafé imorgen.
              Trist, for mange som hadde gledet seg!

              Kommentar

              • gearet
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2004
                • 34

                Tirsdagens trening

                Det var en ny afrikaner som trente i dag i tillegg til han som trente for første gang i går. Vanskelig å vurdere kvaliteten når det er 4 ganske like mørkhudede i gatebelysningen inne i LSK Hallen. Men at det var gode tekniske og raske spillere er det ingen tvil om.
                Sigurdarson, Occean og Otto trente ikke og har fått treningsfri et par dager. Pål Steffen og Marius Johnsen så jeg heller ike noe til. Riseth og Bjørkøy var med på en del av treningen.
                Mye av treningen gikk med til teknisk trening, skuddtrening, og straffespark ble det også trent på.
                Ruben Gabrielsen, Håvard Nordtveit og Andrè Hansen er på landslagssamling. Bjørn Helge trente, da landslaget ikke reiser til Sør-Afrika før onsdag.
                To spillere som jeg håper snart får prøvd seg er Tokstad og Ringstad, de
                er stadig av de beste på treningene. Edwin har også meget gode treninger.Hva med Ringstad som venstre kantspiller når han nå har lært seg den defensive oppgaven? Og Edwin som spiss i stedet for Occean?
                I en eventuell 4-3-3 formasjon kunne Tokstad spilt høyre midtbane. I dag har vi ikke offensive midtbanespillere på laget.
                LSK fra vuggen til graven

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av gearet
                  Sigurdarson, Occean og Otto trente ikke og har fått treningsfri et par dager..
                  Vet du hvorfor?
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Det var en ny afrikaner som trente i dag i tillegg til han som trente for første gang i går. Er det 2 nye på trening om dagen,??????,, kanskje disse får spille mot Gøteborg til helga...

                    Kommentar

                    • gearet
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Feb 2004
                      • 34

                      Onsdagens trening

                      Det var færre spillere enn vanlig grunnet landslagoppdrag. Occean er småskadet og trener alternativt, det samme med Pål Steffen. Bjørn Bergmann(kalles det i LSK) har fått fri noen dager og har reist hjem til Island.
                      De to mørkhudede som er på test var også med i dag. Ser ut til å være gode spillere. Han som kom onsdag er ikke høyere enn Myklebust og meget rask, beina går som trommestikker når han løper.
                      Treningen ble avsluttet med spill på liten bane med 5 på hvert av 4 lag. Det ble noen intense kamper med høyt tempo. Det er en fornøyelse å følge Edwin i hans forseringer og finter i stor fart og dundrende skudd. Tokstad og Ringstad viser høy klasse på treningene og Marius Johnsen er på fremgang med raske løp og knallharde skudd.
                      LSK fra vuggen til graven

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        Opprinnelig skrevet av gearet
                        Marius Johnsen er på fremgang med raske løp og knallharde skudd
                        Lommerlerka var med på dagens trening?

                        Kanskje vanskelig å si ut ifra trening og i hvert fall trening når alle er borte på landsen, men ser Edwin ut som en potensiell kandidat til å starte en av de neste kampene? Hadde en godt innhopp mot Viking.

                        Deltar MJ for fullt på treningene og trener han hver dag?
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • gearet
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Feb 2004
                          • 34

                          Torsdagens trening

                          Occean, Pål Steffen og Bergmann var på plass igjen, men Eriksen så jeg ikke noe til. Det var treninger på avslutninger som dominerte, noe som det har vært mye av i det siste. Både Occean og Sundgot har bommet på gode sjanser de to seneste kampene, men det er ingen nyhet for oss som ser endel treninger, det er likedan der.
                          Den siste halvtimen var det spill A- mot B-laget. Occean var flyttet ned på B-laget mens Bergmann og Sundgot var spisspar på det andre. Essediri spilte høyreback på A-laget, men det skyldes nok at Eriksen ikke var der i dag.
                          Jeg gleder meg til dagen da islendingen spiller sin neste kamp, allerede mot Ålesund? Henning må jo gjøre endringer og ikke stille med samme mannskap for tredje gang på rad med et lag som ikke fungerer godt nok.
                          Riseth og Bjørkøy var med på noe av treningen i starten. Bjørkøy sa han var klar for spill om en uke eller to. Høyrekneet fungerte som normalt igjen.
                          Snakket med Bergmann etter kampen og sa det var deilig med noen dager sammen med familien. Da jeg spurte om spilleren som har vært beskrevet som et kjempetalent, Ingolfur Sigurdsson, visste Bergmann ikke noe om denne spilleren. Hadde aldri hørt om han engang! Han spurte opp igjen om navnet, men bare ristet på hodet.

                          Nå reiser jeg på ferie og det blir ingen treningsrapporter før i uke 16, ca 15. april.
                          Ellers skal jeg både på Ålesund- og Tromsøkampen.
                          LSK fra vuggen til graven

                          Kommentar

                          • Fuglegutt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2008
                            • 863

                            Dere som har sett på treningene i det siste , hvordan går det med Johnsen?

                            Er det i det hele tatt håp om at han kommer tilbaker igjen?

                            Kommer vel uansett til å slite med å danke ut de som allerede spiller i backrekka.. ringstad står også laaaaangt foran i køen.
                            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                            Kommentar

                            • Vikingur
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 289

                              How is Björn Bergmann doing in training? Is he ready for first team games?

                              How would you describe him as a player, those of you who have seen him.

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                Moderatormelding:

                                Jeg har slettet noen innlegg som var en følge av Bergmanns manglende kjennskap til talentet Ingolfur. Så tilbake til tema; LSKs treninger.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Var en tur innom treninga i dag, men det er ikke så mye å rapportere.

                                  Treninga var rimelig slakk og det var ingen spilldel. Først spilte de rangelen med to firkanter. Deretter trente halvparten på avslutninger på innlegg fra Belsvik mens andre halvdelen trente på angrepsspill/forsvarsspill. Til slutt avslutta de med litt forskjellig avslutningstrening. Ellers gikk de fleste rundt å triksa på baller fordet meste.

                                  Fikk ikke helt oversikt over hvem som var der i dag og ikke ettersom det aldri var noen spilldel. Hansen mangla(u-21), otto kom helt på slutten av treninga, gabrielsen var borte(u-17), eriksen så jeg ikke, riseth var borte og Sundgot var heller ikke der. Ellers tror jeg alle var der. Tokstad som spilte for juniorene i går triksa litt med Bergdølmo og deltok ikke ordentlig på treninga.

                                  Det var en afrikansk prøvespiller med på treninga, men jeg fikk ikke noe inntrykk av han. Virka som han kunne trikse...

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3192

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Det var en afrikansk prøvespiller med på treninga, men jeg fikk ikke noe inntrykk av han. Virka som han kunne trikse...
                                    Ifølge RB (papir) i dag (se nyhetstråden) kan nigerianske Nosa Emanuel Igiebor (18 år) og ghaneseren Ernest Asante i følge Henning Berg være interessante for framtida, men blir trolig ikke henta i overgangsvinduet som stenger neste uke. Det er vel de to afrikanerne som har vært med på treningene i det siste.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3192

                                      Trening lørdag 11. april

                                      Treninga var på solfylte Åråsen fra 10.00 til ca 11.45. To keepere (Otto og 1,88 høye André Hansen), den resterende A-stallen inklusive de fire hospitantene (Ruben, Kristoffer, Mathis og Stian) samt tre spillere fra junior/rekrutt: Alper Gøksu, Hareet Singh og Robin Vågan.

                                      Lars-Kristian Eriksen drev med løpetrening på sida for seg sjøl, men både Vidar Riseth og Marius Johnsen (dette er jo på naturgras) deltok i formasjonstreninga. Pål Steffen Andresen var ikke å se den siste halvtimen som jeg var innom.

                                      Laget mandag ser ut til å bli som antatt:

                                      Otto
                                      Ruben-Håvard-Frode-Stian
                                      Bjørn Helge-Kiko-Espen-Magnus
                                      Arild-Ollie

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • gearet
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2004
                                        • 34

                                        Onsdagens trening

                                        Jeg fikk med meg kun den siste halvtimen i LSK Hallen. Grunnet skader og gårsdagens kamp for 2.-laget var det ikke så mange som trente.
                                        Bjørkøy var med på en del av treningen, men sparte seg litt. Torsdag skal han være med for fullt fortalte han meg.
                                        Bjørn Helge trente også noe, og Henning sa at han trolig blir klar til lørdag. Når det gjelder Eriksen og Ringstad sa Henning at de skal være med på endel av treningen torsdag og vil da få svar om de kan bli med til Tromsø.
                                        Resten av treningene denne uken skal også være inne i hallen.
                                        Værmeldingen på yr.no sier lett snøvær og et par kuldegrader i Tromsø lørdag ettermiddag, og dit skal Åge Formann og jeg!
                                        LSK fra vuggen til graven

                                        Kommentar

                                        • gearet
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • Feb 2004
                                          • 34

                                          Treningen torsdag 16. april

                                          Treningen begynte kl. 11.00 og uten Pål Steffen og Eriksen på banen. Ringstad drev med lett trening mens Eriksen var i styrkerommet på Åråsen.
                                          Lagoppstillingen under formasjonstreningen i første omgang mot B-laget:
                                          Otto
                                          Nordtveit-Riseth-Kippe-Essediri
                                          Riise-Mouelhi-Søgård-Myklebust
                                          Bergmann-Occean
                                          I andre omgang ble Bergmann byttet mot Edwin.
                                          Bjørn Helge følte seg litt stiv i kneet som fikk hard medfart mandag, men tro til for fullt under treningen.
                                          Den nye spilleren fra Nigeria, Nosa, var en tur innom og skal muligens trene med laget fredag.
                                          Neste trening er fredag kl. 11.30 i hallen.
                                          Laget reiser til Tromsø fredag ettermiddag.
                                          LSK fra vuggen til graven

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎