LSK - Nybergsund, LSK-hallen, tors. 15/1-08 kl. 14.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin Olsen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jan 2007
    • 186

    #81
    Han har kink i nakken. Det sorte er en tape som stiver opp nakken hans.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #82
      Kjapp vurdering av de spillerne jeg selv hadde minst kunnskap om før matchen:

      André Hansen
      : Meget imponerende. Trygg i alt han foretok seg, mange gode igangsettinger med et unntak der han sentrer ballen rett til motspiller på 17 meter. Kunne blitt stygt. Bortsett fra det meget bra.

      Islandsk keeper: Umulig å skape et inntrykk av, lite å gjøre. Startet noe usikkert, bedre igangsettinger etter hvert.

      Lars Kristian Eriksen: Skuffende. Dårlig både offensivt og defensivt, selv om han var villig framover.

      Stian Ringstad: Veldig lovende framover, heller svakt defensivt. Har et vanvittig potensiale, men plasseringer osv defensivt vil ta tid før sitter. Sjanseløs mot Tippeligaens beste kantspillere defensivt og ikke noe førstevalg på back med det første etter min mening. Han var dog veldig lovende framover med gode løp og bra innlegg. Blir definitivt en bra spiller for oss og kan bli en veldig moderne back med mer erfaring i possisjonen dersom det er her han satses på.

      Kristoffer Tokstad: Nevnt litt tidligere, har noen fantastiske pasninger og gjør seg slettes ikke bort. Faller litt bort i perioder og har noen enkle feil, men pasningsspillet hans er i en egen klasse sammen med Kiko på sitt beste. Virket også til å ha rimelig bra hurtighet. Spennende spiller, kan nok regne med noen innhopp i år.

      Bjarki: Spennende å se han tilbake fra låneopphold. Virket løpsvillig som vanlig, sitter forøvrig egentlig igjen med samme inntrykk som før lånet, en relativt bra spiller, men virker ikke til å få ut potensiale sitt. Han har god nærteknikk, brukbar fart og gjennombruddshissighet, kommer han i form og får ting til å matche er han en meget bra offensiv midtbanespiller, mens jeg synes han tok mer på seg jobben som ryddegutt idag, mens Tokstad og Søgård(ironisk nok) var ballfordelere.

      Bolly: Trenger ikke si så mye om Bolly. Treningsrapporter og uttalelser fra trenerteamet sier sitt. Aktuell for startplass på venstresiden i kamp mot Myklebust. Bolly har definitivt kvaliteter vi sårt har savnet på kant. Hurtighet, teknikk og evnen til å finne medspillere. God assist idag, såvidt jeg husker var han også arkitekten bak angrepet der både Bjarki og Gundersen svidde feite sjanser. Bolly er lovende og kan fort bli årets hit i Tippeligaen.

      Gundersen: Verdt å nevne. Førsteomgangen er bedriten. Andre omgangen kommer han seg til en del sjanser, men må jo selvfølgelig sette noen av disse. Gjør en ok kamp, han er i det minste på hugget og kommer til sjanser, jeg har likevel mine tvil når det gjelder spilletid på Gunders. Kjenner foreløbig for lite til Sigurdarson, men Sundgot, Occean og Myklebust står allerede foran Gunders i spisskøen. Tror nok han forsvinner.

      Positivt overrasket over unggutta. Først og fremst fordi de leverer på et jævla bra nivå ved enkelte annledninger. De er selvsagt fortsatt ustabile, og Ringstad er tydelig ikke klar for backspill i Tippeligaen enda. Bolly virker definitivt nærmest fast plass i laget, konkurransen sentralt er hard for Tokstad, men både nevnte og Ringstad er fortsatt bare 17, og ligger uten tvil langt framme i utvikling. Ringstad kan forøvrig være et spennende prosjekt på venstrekanten også, ettersom hans offensive kvaliteter er meget bra. Tipper Berg satser på å lage en moderne back ut av han med hurtighet og gode offensive kvaliteter. Jeg tror nok likevel dette kan gå på bekostning av den defensive tryggheten en periode, men hey, vi lot jo Shane holde på...
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #83
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Vi hadde vel ingen andre som kunne spille på topp som ikke var med i førsteoppstillingen. Sigurdarson, Ollie og Fellus er jo ute. Synes ikke det var så merkelig, selv om jeg er enig i at han er bedre som ving.
        Islending nr 2 (så dårlig at jeg ikke så vitsen med å ha han på banen) skulle spilt spiss, og heller brukt kampen til å kjøre inn Bolly som ving.

        Andre Hansen var nok dagens åpenbaring for min del. De andre unggutta vet vi mer hva vi kan vente av oss av så det var spennende å se vår 2.keeper i aksjon. Han imponerte meg stort med sin ro og munnbruk. Han var heller ikke fremmen for å plukke baller som ble slått langt ut i feltet. Med fortsatt utvikling vil jeg ha få bekymringer med se hans navn i start 11.
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #84
          Opprinnelig skrevet av general
          Islending nr 2 (så dårlig at jeg ikke så vitsen med å ha han på banen) skulle spilt spiss, og heller brukt kampen til å kjøre inn Bolly som ving.

          Andre Hansen var nok dagens åpenbaring for min del. De andre unggutta vet vi mer hva vi kan vente av oss av så det var spennende å se vår 2.keeper i aksjon. Han imponerte meg stort med sin ro og munnbruk. Han var heller ikke fremmen for å plukke baller som ble slått langt ut i feltet. Med fortsatt utvikling vil jeg ha få bekymringer med se hans navn i start 11.
          Tror det er greit å stille med det beste laget fremfor å sette den dårligste spilleren der man mangler en mann. Tror ikek det hadde vært positivt for islendingen å spille på et høyere nivå enn han er vant med i en helt ny posisjon som ensom spiss. Bolly klarte seg fint, og trakk ofte ut mot siden. Han har spilt ving veldig mye før og trenger nok ikke noe ekstra innkjøring som ving.

          Kommentar

          • general
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1150

            #85
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Tror det er greit å stille med det beste laget fremfor å sette den dårligste spilleren der man mangler en mann. Tror ikek det hadde vært positivt for islendingen å spille på et høyere nivå enn han er vant med i en helt ny posisjon som ensom spiss. Bolly klarte seg fint, og trakk ofte ut mot siden. Han har spilt ving veldig mye før og trenger nok ikke noe ekstra innkjøring som ving.
            Islendingen driter jeg i. Dårlig var han, og det burde noen sett på trening! Slik at kl.14 torsdag så var det klinkende klart at han var posisjonsfyll.

            Er enig i at Bolly klarte seg bra! Jeg ble positivt overrasket og syntes han så ut som et eventuelt kort mot etablert forsvar på senhøsten.

            Men jeg mener fortsatt at beslutningen om å spille Bolly på topp var feil. (er nå veldig klar over at vi diskuterer ørsmå detaljer i et helt fotballår, men jeg mener fortsatt at jeg har rett)

            HB mente at laget hadde gjort det de pratet om på trening, og dette var kampen for sakte innkjøring. Og da kampforløpet ble som det ble, med mye bytter, lavere intensitet i 2.omgang, dårligere prestasjoner av innbytterne og at vi i løpet av kampen kom til mange muligheter, så ser ikke jeg vitsen med å ikke la Bolly få prestere på kanten som på trening.

            Å stille med det sterkeste laget er greit det, og gøy er det, men det så ikke ut som resten av laget var helt på samme frekvens! Da lurer jeg på:

            Hvorfor spille han som spiss nå? Ved seriestart 09 står det i alle fall 4-5 mann før han om de posisjonene per dags dato. Hvorfor ikke kjøre opplegget til resten av laget og gjøre som på trening?
            Og til det du sier om at Bolly har spilt ving velidig mye før så snakker vi om en guttunge som har 2 kamper fra i fjor der den ene er tidenes minst betydningsfulle kampen sett opp mot 08- helvete! Det er forskjell på å leke ball kl.10 hver dag med Tullebukk som okse etter seg og løpe ut på fullsatt Åråsen i flomlys (er klar over at Stabæk kampen) mot Søpla, Ræv, Brann m.fler. Når hvert poeng teller og selvsikkerheten må frem. Jeg mener at hvis det er noen vi bør kjøre inn, så er det unggutta som Bolly.

            Forsvarslinja til Nybergsund var såpass ustabil at Bolly hadde fått litt ekstra rom til å gjøre en bedre prestasjon og dermed bygge opp mer selvtillit til den dagen tempoet er betraktelig høyere. Eksempel assist på goalen. Kunne ikke Bolly fått sjansen til å deisa inn en par innlegg?

            Istedet får en bedriten islending bekle rollen de siste 25 min(når vi alle vet at han, som resten av island er shit out of luck). Kunne ikke Islendingen da få gampe etter langpasninger i øst og vest. Brukt fysikken sin til duellspill(om ikke annet var han en stor gutt).
            Seriegull 2016!!!

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5096

              #86
              Opprinnelig skrevet av general
              Istedet får en bedriten islending bekle rollen de siste 25 min(når vi alle vet at han, som resten av island er shit out of luck). Kunne ikke Islendingen da få gampe etter langpasninger i øst og vest. Brukt fysikken sin til duellspill(om ikke annet var han en stor gutt).
              Forøvrig har den 17 år gamle islendingen som du sier er "shit out of luck", både U-17 og U-19 landskamper for Island, og har blitt fulgt av bl.a Feyenoord og Reading over tid.

              Men det er klart, det er jo feil å gi han 25 min for å vise seg fram. Skandale!
              Last edited by McGuffy; 17.01.2009, 11:59.

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                #87
                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Forøvrig har den 17 år gamle islendingen som du sier er "shit out of luck", både U-17 og U-19 landskamper for Island, og har blitt fulgt av bl.a Feyenoord og Reading over tid.

                Men det er klart, det er jo feil å gi han 25 min for å vise seg fram. Skandale!
                Er klar alt dette.

                Men han var dårlig. Kanskje det var anderledes for meg i og med at jeg satt der han løp, men ble litt forundret over at han hev etter pusten etter første løpet, og verre ble det. I tillegg kan jeg melde at mannen innehar 0 fart. Når du møter opp litt utrent og mangler den ene kvaliteten LSK per dags dato ser etter så er du ute av dansen mener jeg, uansett alder.

                Det burde noen i trener teamet sett og dermed brukt Islendingen der vi ikke hadde noen andre. I dette tilfellet , spiss.
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • Hakadal_Kanari
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Oct 2008
                  • 2

                  #88
                  Notis:
                  Vår samarbeidsklubb Skeid slo Nybergsund 2-0 i hallen i dag.

                  Kommentar

                  Working...