LSK - Hamkam, lørdag kl 14:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Må le litt av dere som bor i nærheten av Lsk Hallen og sitter hjemme? og klager på tv2 hva får dere til å velge en liten dataskjerm isteden for live fotball i hallen?

    Kommentar

    • Petter'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 346

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Ser absolutt ingen grunn til å hente Ricketts. Han er rask, veldig rask, men utover det har han ingenting. Vi har nok av middelmådige spisser i f.eks. Fellus, Ciise og Gundersen.

      Forresten, hurtighet er én ting, å kunne bruke den riktig er noe ganske annet.
      Er delvis enig med deg, men det kan jo bygges på videre... Tror han har et stort potensiale dersom han utvikler seg teknisk.

      Med den farten og en forbedret skuddfot har jeg stor tro på Ricketts!

      Kommentar

      • forzakanaris
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2007
        • 92

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Ser absolutt ingen grunn til å hente Ricketts. Han er rask, veldig rask, men utover det har han ingenting. Vi har nok av middelmådige spisser i f.eks. Fellus, Ciise og Gundersen.

        Forresten, hurtighet er én ting, å kunne bruke den riktig er noe ganske annet.
        Det var dette som slo meg under kampen i dag også, Ricketts har stor hurtighet og klarer å true forsvarsspillerne til å gjøre feil, men klarer ikke å time løpene sine riktig eller få med seg ballen.

        I mine øyne dro han for liten nytte av spisskompetansen sin (hurtighet) og viste for dårlig ballbehandling.

        Jubler ikke om han blir signert, men om han klarer å utvikle seg på teknikk, plasseringsevne og timing kan han bli en joker på slutten av kamper!
        Dog har vi, som lars skriver, nok av middelmådige spisser så håper berg og co. vurderer dette nøye!

        Kampen syns jeg viste mange positive takter. Mangler en del presisjon og sånne ting, men det tror jeg kommer fremover nå.
        Jeg syns kantene med riise, myklebust og tokstad (?) var veldig positive i dag. Kjempebra at Ringstad også viste seg såpass fint frem, tror han kan bli en meget intr. spiller, blir spenende å se han mot bedre motstand!
        Jeg er litt uenig med dere som syns mykle gjorde mye rart, jeg syns han viste mye bra i dag med godt blikk, god plasseringsevne, gode løp og godt def. arbeid.
        Last edited by forzakanaris; 24.01.2009, 20:46. Begrunnelse: skrivefeil
        -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Etter det jeg har hørt blir ikke Ricketts tilbudt kontrakt,,,, men det kommer med STOR sansynlighet en spiller til fra Nigeria og han er like rask som Ricketts men mye mere teknisk og skolert.......

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Etter det jeg har hørt blir ikke Ricketts tilbudt kontrakt,,,, men det kommer med STOR sansynlighet en spiller til fra Nigeria og han er like rask som Ricketts men mye mere teknisk og skolert.......
            Ooohhh!!! Spennende! Jeg elsker disse oppkjøringstidene med jakten på nytt blod. Husker godt den gangen Koren og Stoffe kom til klubben om vinteren. Av og til finner vi diamanter!

            Forøvrig lot jeg meg imponere veldig av Ringstad og Bolly i dag. Dette blir spennende!

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Ricketts skuffa meg egentlig. Greit fart ja, men elendig i alt annet han foretok seg. Ringstad var positiv i perioder, spesielt i starten av 1.omgang. Fikk dobla på kanten og fikk vist fram en meget god innleggsfot. Bolly blir nok også bra fremover. Synes det var en grei kamp der vi dominerte banespillet. God kontroll defensivt, men vi sliter når vi nærmer oss motstanderens 16-meter. Da stopper det opp, og vi kommer til for få sjanser. Men det ser da bedre ut nå enn i fjor hvertfall!
              ..................

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Ricketts har null timing samt noe laber forståelse av når han skal være hvor, mulig han var litt vel ivrig. Viste seg ikke som en som kan ekspedere innlegg fra sidene. Ringstad god... og med tanke på at han knapt har spilt beck; veldig god. Tokstad usikker og forvirret - HB stadig med kommandoer til gutten, men viser glimt av kvalitet innimellom. Bolly holder ballen ett hakk for lenge hver gang (irriterende!), god bevegelse ved målet forøvrig. Gabrielsen ok, men blei ikke satt på allverdens prøver. Virker som en sterk krabat som er lei å knuffe vekk.

                Kippe og Kiko dagens menn... og kanskje Bjørkøy som gjør en masse brudd. Mulig Kamma var litt for dårlige til å reélt sett finne ut hvordan vi spiller, vi slo dem jo 4-0 i fjor på denna tia.

                Summa summarum = Godkjent, samt at de gamle er eldst. Morsomt at det kom såpass med folk, tross været.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

                  Hansen må trene på utspill, hadde vel 5 utspill direkte til Berg i 1 omgang ellers virker han som en solid keeper.

                  Synes Eriksen og kiko var de som hevet seg mest fra sist kamp, men synes Pedersen er en bedre back en Eriksen pr dd. Bjørkøy gjør det ganske bra på midten i dag, men det skriker ikke kreativitet av kiko og Bjørkøy sammen. På angrepsplass synes jeg Bolly gjør det bra, tørr å utfordre og løper mye. Ricketts hadde god fart men det var vel ikke så mye mer omtrent som Kim Holmen, så nei takk. Mykle viser ok ting på kanten, men viser også at målteften ikke er der. Hadde vel skudd fra ca 16 meter som var nærmere taket en målet. Ellers ser det ut som Ringstad kan bli en god offensiv back.
                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                  Nei til NFF!

                  Kommentar

                  • sk-kanaris
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2007
                    • 240

                    Mye bra spill. Tydelig at det skal være mere spill langs bakken og mye bra innlegg, i første omgang hadde vi vel hatt ett par mål med Sundgot i midten foran mål. Ser ikke ut som vi skal få noen mål på langskudd i år heller...
                    /Ståle

                    http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Ikke begynn å klag på at vi endelig har noen på laget som kan holde på ballen nå da... Nå har Bolly fått litt "kjeft" for at han utfordrer for lite, så la han prøve seg litt med ballen og se hva han kan få til. Lenge igjen til seriestart og en perfekt balanse mellom det å holde på ballen og passe ballen finner de nok ut av.
                      Å gi Ricketts slakt etter denne kampen blir for meg helt feil, så dere hvor lavt kamma lå? Ikke mulig å få brukt farta si mot en motstander som ikke evner å komme fremover.. Med den farta og den spensten der så vil nok han komme til sin rett ved siden av Occean eller Sundgot tror jeg. Han har i hvertfall mye mer å by på en nevnte Holmen hadde da han ankom Lyn. Hadde Mykle satt ballen i det åpne målet han hadde forran seg i 2. omgang så ville farta og spensten til Ricketts skaffet laget 2 mål....
                      Vedr. Tokstad så er det vel ikke rart han mulig var noe forvirret, gutten er junior spiller og kommer inn i en uvant posisjon.. syntes han gjorde en veldig bra figur sammen med resten av "junior" laget.
                      De gamle er eldst, men de yngste er raskest og har mange flere år forran seg til å ta igjen de gamle på alt annet!!

                      Kommentar

                      • LSK N/B
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 830

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Å gi Ricketts slakt etter denne kampen blir for meg helt feil, så dere hvor lavt kamma lå? Ikke mulig å få brukt farta si mot en motstander som ikke evner å komme fremover.. Med den farta og den spensten der så vil nok han komme til sin rett ved siden av Occean eller Sundgot tror jeg. Han har i hvertfall mye mer å by på en nevnte Holmen hadde da han ankom Lyn. Hadde Mykle satt ballen i det åpne målet han hadde forran seg i 2. omgang så ville farta og spensten til Ricketts skaffet laget 2 mål....
                        Folk gir han vel ikke slakt, men de fleste har kun sett han i denne kampen, Da synes jeg det er en ærlig sak å dømme han utfra hva man ser. For meg så han i dag ut som en mann med fart, men ikke noe annet. (ja klar over at det er en treningskamp, og han ikke kjenner spillere rundt seg, eller system ennå)
                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                        Nei til NFF!

                        Kommentar

                        • tommern7
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Sep 2007
                          • 13

                          Noen som vet hvordan det gikk med LSK2 i dag?
                          INGEN HOBBY... EN LIVSSTIL
                          NORGESMESTER 2007

                          Kommentar

                          • LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

                            Opprinnelig skrevet av tommern7
                            Noen som vet hvordan det gikk med LSK2 i dag?

                            Opprinnelig skrevet av Skinke
                            LSK 2 slo Lørenskog 5-2, målscorere for LSK var Viktor(2), Colin N'Kee(2) og Fellus. N'Kee gjorde det bra etter innhoppet og fortsatte der han slapp mot Lørenskogs juniorlag. Viktor også bra, selv om han faller litt ut av kampen i perioder. Karim veldig frisk i spesielt første omgang.
                            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                            Nei til NFF!

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              Jeg storkoste meg i LSK-hallen i går (etter først å ha gremma meg over den manglende bindestreken ved ankomst).

                              Morsomt med et kanarifelt. Akkurat passe synging til å glede seg til seriestart, samtidig som det gikk an å slå av en prat og diskutere spillere og spillestil underveis. Humor er en fin ting, så jeg koste meg stort over vennskaplig "mobbing" av en gammel, men tynnhåra helt: Pål Strand, du er månemann!

                              Jeg har ikke sett en LSK-spiller med ball siden siste seriekamp mot Aalesund, og jeg må innrømme at jeg likte det jeg så. Synes Berg & co. har satt sitt tydelige preg på laget. Det skal bli spennende å se hvordan laget setter seg inn mot seriestart.

                              Man skjønner at man er i ferd med å oppleve en stille revolusjon når Frode Kippe plutselig opptrer som spillende stopper! Dette var andre takter enn "spark ballen så langt framover du klarer".

                              At Henning Berg er kjent for å ikke være redd for å satse ung tror jeg er enormt viktig for de ferskes sjøltillit. Syntes også jeg merka en offensiv vilje i laget. Backene stod høyt og var villige til å bli med framover. Det var ikke mye snorrett bakerste linje å skue. Nå var jo Kamma svært tamme i går, så spørsmålet blir hvordan dette funker mot en offensivt god motstander.

                              Jeg har savna Mifsud-typen i laget. Nå sier ikke jeg nødvendigvis "løp og kjøp" angående Ricketts, men sjøl mot et lavtliggende HamKam fikk han vist hvor vanskelig det er å forsvare seg mot ekstrem hurtighet. Et svært viktig poeng er at denne typen spillere også gir bedre rom for resten av laget.

                              Pluss på med lovende vingspill, spesielt i starten av førsteomgang, så er jeg der hvor en supporter ønsker å være før en ny sesong: Full av optimisme og trua på at noe stort er på gang!
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                LSK 2 slo Lørenskog 5-2, målscorere for LSK var Viktor(2), Colin N'Kee(2) og Fellus. N'Kee gjorde det bra etter innhoppet og fortsatte der han slapp mot Lørenskogs juniorlag. Viktor også bra, selv om han faller litt ut av kampen i perioder. Karim veldig frisk i spesielt første omgang.

                                Hadde blitt tatt i mot med stor glede om noen kunne legge ut et mer utfyllende referat fra LSK2-Lørenskog. Startoppstilling m.m.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Hadde blitt tatt i mot med stor glede om noen kunne legge ut et mer utfyllende referat fra LSK2-Lørenskog. Startoppstilling m.m.
                                  Moldskred
                                  Slettli - Gabrielsen - Bert - Karlsen
                                  Essediri - Søgård - Tokstad - Bjarki
                                  TAG - Fellus

                                  dette var laget som starta.

                                  Kommentar

                                  • Fuglegutt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2008
                                    • 863

                                    Syns det er vankelig å tenke tilbake til åssen det lå ann for ett år siden på samme tidspunkt , ( prøver vel å fortrenge det) men hvordan ligge vi ann nå konta kamma kampen i fjor vinter??
                                    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      I Kamma-kampen i fjor scoret vi vel på det som var av sjanser, selv om det skal sies at det absolutt var en oppløftende kamp. Pedersen x 2, Occean alene med keeper og en veldig merkelig idømt straffe som Kiko satt i mål.

                                      Men det var jo den eneste gode treningskampen i fjor da...

                                      Kommentar

                                      • kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

                                        Nå så jeg bare oppsummeringen av kampen på LSK.NO, men det jeg så virket jo bra. Mulig vi kunne fått enda flere sjanser, men neppe bedre sjanser. 2 avsluttninger som det bare er cm om og gjøre før keeperen ikke hadde hatt nubbsjans og da hadde vi hatt 4-0.

                                        Det finnes 4-0 og 4-0. Kampen mot kamma i år var ikke som mot kamma i fjord. Målene var fortjent (så det ut til ihvertfall), dette var ikke som i fjord da pedersen står med ryggen til og alikevel setter den i hjørnet. Dette var ikke flaks. Og selv om hamkam ikke er det beste laget i norge, kan de være regelrett vanskelige å spille mot når de legger seg bakpå.

                                        I fjor var gjengangeren av klager på fart og kreativitet i spillet. Hvor blir det av de røstene nå som vi ihvertfall har fått inn noen med god fart? Men jeg kan altfor lite om Ricketts og kanskje også fotball til at jeg kan bedømme om han er en forsterkning eller ei, så hvor er debatten der jeg kan få litt mer info om dette?
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Jeg har sett sekvensen foran det første målet mot Kamma om igjen flere ganger:
                                          Bolly mottok ballen nesten på midtbanen, utfordret et par mann, satte fart, slo en pasning ut til Mykle (PS: foran spilleren) og løp seg fri inne i feltet.

                                          Når så vi sist at en LSK-spiller utfordret og satte OPP farten MED ballen i bena...?

                                          Jeg innrømme gjerne at akkurat denne sekvensen var stor for meg....
                                          Mer skal det ikke til på denne tiden av året, og med en viss sesong i bakhodet...
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎