Lilleström invite Icelandic wonderkid on trial

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #21
    Etter det jeg kan google meg fram til så har alt fra Hearts, Heerenveen, Chelsea, Arsenal, Reading og Aalesund vært interessert det siste året.

    Artikkel i forbindelse med mulig overgang til Hearts i september 08:



    There is interest from many clubs but he is going to stay in Iceland this winter and think about moving next year. He is contracted to KR, he has not met with Hearts or done any training and I would not like to say which other clubs are interested.

    He is a terrific young boy, left footed with good pace. He is open minded about where he could go next year.

    Edit: Etter det jeg kan skjønne har han vært i Nederland og Heerenveen, men reist hjem igjen pga hjemlengsel.

    Overgangsstatus på det islandske fotbalforbundet sine sider: (Lag i utlandet er aldri nevnt på disse, kun landet.)


    Valur - Holland - 28.08.2007
    Holland - Valur - 05.04.2008
    Valur - KR - 01.08.2008


    Gikk tilbake til Island i april i fjor, og ble snappet opp av KR Reykjavik fra Valur i august.
    Last edited by McGuffy; 24.03.2009, 20:56.

    Kommentar

    • Vikingur
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 289

      #22
      Another youtube video here of him. Its a video the best icelandic soccer woman did last year and used him in alot of the tricks. Its a training video for young kids:

      Órtúlega flottar æfingar af DVD disknum Trixin í Takkaskónum með Margréti Láru og félögum.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #23
        Opprinnelig skrevet av Vikingur
        Another youtube video here of him. Its a video the best icelandic soccer woman did last year and used him in alot of the tricks. Its a training video for young kids:

        http://www.youtube.com/watch?v=hXPHA...eature=related
        Altså. Det der er noe av det leieste, leie jeg har sett!

        Løp og kjøp. Pantsett Åråsen! Smelt om Tom Lund-statuen. Selg organer til Kinesiske organ-haier. Gjør hva som helst!
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Vikingur
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 289

          #24
          the first YouTube clips is iceland u15 against norwegian selection team Möre. The rumour is that Aalesund offered Sigurdsson a contract as soon as this game finished but he said no because he had just returned to Iceland from a winter at Heerenveen where he finished topscorer for their youth team but returned hom because of homesickness.

          He joined Valur last spring but was so unhappy about the unprofessionalism at the club that he said he was quitting football. However he joined KR Reykjavik shortly after and has been playing for their first team. Outragiously good young player and someone said to me that Frank Arnesen of Chelsea was at one of the KR Reykjavik games recently to watch him.

          I think Norway will definaty be his next destination.

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #25
            Håper dette stemmer. Den spilleren så rett og slett svært solid ut. Et råmateriale som kan formes til noe meget spennnede i Bergs hender. Har alltid savnet noen "dribletyper" i LSK siden Påsan var på sitt aller beste.

            Dette er en som kan få publikum til virkelig å reise seg fra stolene. Men det er rett, å se ut som et bra talent på et juniorlag er ikke det samme som å ha det som skal til for klare seg i eliteseiren, men han her virker til å ha ferdigheter - og viktigere - et fundament av ferdigheter å bygge på som er ufattelig gode. Får håpe Bergmann kan være med å "hjelpe" han til LSK...

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #26
              Opprinnelig skrevet av Vikingur
              However he joined KR Reykjavik shortly after and has been playing for their first team.
              How has he performed for Reykjavik, where I suppose he face opponents of a higher quality than he did in those youtube videos.

              Kommentar

              • Vikingur
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2006
                • 289

                #27
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                How has he performed for Reykjavik, where I suppose he face opponents of a higher quality than he did in those youtube videos.
                He has done alright and even scored once. Not played regulary though and I noticed he wasnt in the squad in their last game. Should he join Lilleström, I think he would have to wait 2-3 years to be in the first team as you have to understand he only turns 16 this year.

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  #28
                  et par skrytevideoer på youtube får ikke meg til å hoppe i stolen av glede.. men flott at lsk vil ta en titt på han selvsagt

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    #29
                    Han minner meg om meg selv, rask, god teknikk og ett sinnsykt venstre bein

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av kimmern
                      et par skrytevideoer på youtube får ikke meg til å hoppe i stolen av glede.. men flott at lsk vil ta en titt på han selvsagt
                      Det går an å bli begeistret når man ser en fyr på 15 med den teknikken, selv om det ikke er noen garanti for at han vil bli en verdensstjerne. Youtube sier selvsagt ikke alt, men du ser likevel det du ser. Råmaterialet er der.

                      ...og at han jaktes av andre storklubber med bedre speidernettverk er neppe et dårlig tegn heller.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #31
                        Fintesnutter på youtube er jo null verdt med tanke på å vurdere hvor god denne spilleren er. Det jo ikke godt å si hvor mange forsøk han brukte på å få til triksa, og settingen er jo ikke noe som kan relateres til en kampsituasjon. Slike triks er ubrukelige hvis du ikke kan bruke det i kamp, finnes nok av eksempler på spillere som kan utføre en helt utrolig rekke triks, uten at det har hjulpet dem til å bli nevneverdige gode fotballspilere.

                        Klippet fra kampen er derimot veldig interessant, og han ser ut som en veldig spennende spiller. Som alltid må man jo sette spørsmålstegn ved motstanden. Uansett, veldig positivt at LSK følger med på denne karen!

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                          Fintesnutter på youtube er jo null verdt med tanke på å vurdere hvor god denne spilleren er. Det jo ikke godt å si hvor mange forsøk han brukte på å få til triksa, og settingen er jo ikke noe som kan relateres til en kampsituasjon. Slike triks er ubrukelige hvis du ikke kan bruke det i kamp, finnes nok av eksempler på spillere som kan utføre en helt utrolig rekke triks, uten at det har hjulpet dem til å bli nevneverdige gode fotballspilere.

                          Klippet fra kampen er derimot veldig interessant, og han ser ut som en veldig spennende spiller. Som alltid må man jo sette spørsmålstegn ved motstanden. Uansett, veldig positivt at LSK følger med på denne karen!
                          Ser poenget ditt, men ikke hundre timer med tape hadde fått meg til å fremstå sånn Så uansett klippene fra kampen først og ja, man må vurdere motstand, men det ser rimelig imponerende ut. Tviler på at de spilte mot 12-åringer.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Kimito
                            Ser poenget ditt, men ikke hundre timer med tape hadde fått meg til å fremstå sånn Så uansett klippene fra kampen først og ja, man må vurdere motstand, men det ser rimelig imponerende ut. Tviler på at de spilte mot 12-åringer.
                            Poenget er at to korte youtube-klipp er særdeles lite å bedømme en spiller på. Vi ser kun det beste, kunne sikkert vært laget et like langt klipp hvor han ville fremstått på en helt annen måte. Og 12-åringer spiller de neppe mot, men nivåforskjellen på 15-åringer kan være ganske enorm. Det er verdt å ha disse tingene i bakhodet når man ser skrytevideoer på youtube. Han virker for all del lovende, og det er meget positivt at LSK vurderer ham, men det skal nok litt mer til før jeg tar helt av

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              #34
                              Snuste litt rundt på hjemmesidene til KR Reykjavik.

                              På tre reservelagskamper i februar, så scoret Ingólfur tydeligvis scoret 10 mål.

                              15. febrúar 2009
                              KR vann Leikni/KB 6-0 á KR-velli í dag. Ingólfur Sigurðsson skoraði fimm mörk og Marteinn Pétur Urbancic eitt

                              22. febrúar 2009
                              KR vann Val 9-2 á 2. flokks karla á KR-velli í dag. Ingólfur Sigurðsson (2), Ólafur Kjaran Árnason (2), Martin Hermannsson (2), Marteinn Pétur Urbancic, Walter Hannibal Jónsson og Rósant Máni Sigurðsson skoruðu mörkin.

                              27. febrúar 2009
                              2. flokks karla hófst í kvöld. KR vann ÍR 4-1 í Breiðholtinu og skoruðu Ingólfur Sigurðsson (3) og Marteinn Pétur Urbancic mörkin en þeir eru báðir á eldra árinu í 3. flokki.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #35
                                Faderullan. Signer guttungen för det er for seint.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                                  et par skrytevideoer på youtube får ikke meg til å hoppe i stolen av glede.. men flott at lsk vil ta en titt på han selvsagt

                                  Litt enig med deg i det.
                                  Vi har vel mange "unge talenter" som skal blomstre om to til tre år nå.
                                  Riise blir solgt i år. Kanskje med fler. Trenger kanskje noen spillere med hår på brystet også. Som kan gå rett inn på laget.
                                  Men har klubben penger og plass til ham, så gjerne for meg.

                                  Kommentar

                                  • Vikingur
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 289

                                    #37
                                    Having done some research on this particular YouTube clip it was a game between the Iceland U16 against norwegian Möre U16 team. The game finished 4-2 to Iceland.

                                    Sigurdsson was competing against players his age and older as he was only 14 when he played this game - not against 12 year old players.

                                    Here are links to some pics in the game:

                                    Kommentar

                                    • Vikingur
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 289

                                      #38
                                      I would also recommend the Lilleström team to invite this 16 yr old player also on trial, he's very talented also. His name is Gudmundur Thorarinsson and is also left footed, but a central midfielder. He too is being watched by many big european clubs.

                                      Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                                      Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.

                                      Kommentar

                                      • aguado
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 448

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Litt enig med deg i det.
                                        Vi har vel mange "unge talenter" som skal blomstre om to til tre år nå.
                                        Riise blir solgt i år. Kanskje med fler. Trenger kanskje noen spillere med hår på brystet også. Som kan gå rett inn på laget.
                                        Men har klubben penger og plass til ham, så gjerne for meg.
                                        Spillere med hår på brystet har vi hentet mye av de siste årene og vi har jo sett hvordan det har gått. Jeg vil heller ha en spinkel 16-åring med kjempepotensiale, enn en robust 35-åring som sliter med å treffe en Pilates-ball.

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          Spillere med hår på brystet har vi hentet mye av de siste årene og vi har jo sett hvordan det har gått. Jeg vil heller ha en spinkel 16-åring med kjempepotensiale, enn en robust 35-åring som sliter med å treffe en Pilates-ball.
                                          Jeg snakket ikke om steinar Pedersen / Riseth alder. Men vi bør vel ha noen spillere som har erfaring fra tippeligaen også.
                                          Hjelper lite og kaste utpå 11 uslipte diamanter som er vant til 16-18 år gammel motstand.
                                          Har vi ambisjoner om og fortsatt spille i toppen av tippeligaen og i europa må vi ha en miks av spillere.
                                          Det er dette jeg mener.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎