Lilleström invite Icelandic wonderkid on trial

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #41
    Opprinnelig skrevet av glasgow
    Jeg snakket ikke om steinar Pedersen / Riseth alder. Men vi bør vel ha noen spillere som har erfaring fra tippeligaen også.
    Hjelper lite og kaste utpå 11 uslipte diamanter som er vant til 16-18 år gammel motstand.
    Har vi ambisjoner om og fortsatt spille i toppen av tippeligaen og i europa må vi ha en miks av spillere.
    Det er dette jeg mener.
    Ingen sier nei takk til en slik spiller som du spør etter... Men LSK har ikke råd til det!
    Skal det handles inn en etablert spiller en gang til må klubben kunne garantere at denne personen vil lykkes, samt at de er avhengig av hjelp av investorer for å få på plass finansieringen. En med ca samme kvaliteter som BHR vil koste mer i innkjøp og lønn enn hva klubben vil få for BHR ved salg, så da koster det fort mer enn det smaker.
    Så jeg stemmer for at man tar inn så mange unge lovende talenter som mulig, så vil hvertfall noen av de slå igjennom..
    Det er Henning Berg som er trener i klubben nå, han gir de yngste en sjanse til å vise seg frem og lar de få prøve seg selv i viktige kamper. Så jo bare hva han satte innpå mot slutten av Viking kampen!
    Last edited by Folke; 25.03.2009, 20:43.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #42
      De etablerte vi har fått fra utlandet har også trengt en sesong (eller fem) for å tilvenne (dvs. styrketrening og sumobryting) seg eliteserien. Da er det bedre å hente dem som talenter. Trenger vi hår på brystet er det jo bare å leie slik situasjonen er i dag. Ingen vits i å kjøpe når vedkommende ikke vil stige i verdi. Dessuten: Med våre siste etablerte kjøp har vi vel vært litt uheldige. På tross av en drøy times riverdance på legekontoret har allikevel spillere med slatters fra halsen og ned signert lange kontrakter. Dette er en usannsynlig problemstilling ved leieavtaler eller kjøp av små jomfruer.

      Kommentar

      • Odinster
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2008
        • 160

        #43
        Egen tråd

        Opprinnelig skrevet av Vikingur
        I would also recommend the Lilleström team to invite this 16 yr old player also on trial, he's very talented also. His name is Gudmundur Thorarinsson and is also left footed, but a central midfielder. He too is being watched by many big european clubs.

        Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


        http://www.youtube.com/watch?v=oXsArVQEXdA

        Kanskje denne gutten, "Gummi", fortjener en egen tråd?

        Ser at motstanden her ikke er all verden (han ene så ut som han var 10). For å kunne gjøre en helhetlig vurdering trenger man å se hele kamper, også de der han ikke spiller så bra.
        Men utifra youtube-bildene ser han ut som den beste på banen i det minste.
        Kan jo bli gøy å følge med på.

        Thank you Vikingur!

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #44
          Henning Berg, dette er ikke noe å vente på. Hent fyren asap zulu pil og bue!!!

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            #45
            Begge to spiller en sexy fotball. "gummi" speller jo gjennombruddspasninger som xavi! Disse blir garantert gull!

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #46
              Glem ikke spillere som Konan Ya og Traoré som ble spådd en lysende fremtid i fotballen. Hentet av en entusiastisk Stig Quisling-Rinnan Thorbjørnsen som mente han hadde funnet gull. Begge ble hypet av en samstemmig norsk presse, og det var enorme forventinger til deres debut i tippeligaen. Traoré var tilogmed på en liste over verdens 50 største talenter : http://www.footballunlimited.net/showthread.php?t=14012

              Fotballnorge ble tvangsforet med videoer av deres eminente teknikk fra treningfeltet på LaManga.

              I dag sliter RBK med å bli kvitt disse spillerne. De er ikke engang med i troppen.


              Jeg ønsker ikke å ødelegge entusiasmen her, men ber alle ta det litt med ro. Det skal mere til for å bli en toppspiller enn noen lekre finter på youtube. For Traorés del huskes han vel best for sitt hallingkast mot Chelsea - komiske ferdigheter er neppe noe en europeisk toppklubb ser etter.
              Last edited by reka; 25.03.2009, 17:44.

              Kommentar

              • HanseFrank
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 221

                #47
                Opprinnelig skrevet av Bekkis
                Begge to spiller en sexy fotball. "gummi" speller jo gjennombruddspasninger som xavi! Disse blir garantert gull!

                På tide å stikke fingern i jorda her. Jada, jeg ser gutta kan behandle kula greit, men særlig i Gummis tilfelle, snakker vi om spillere som får Ronnie the Runner til å fremstå som Gerrard på en bra dag.
                HanseFrank
                - på den andre siden...

                Kommentar

                • !Belley
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Mar 2009
                  • 3

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Jeg ønsker ikke å ødelegge entusiasmen her...
                  Så drit i da. Som supportere skal du alltid være entusiastisk for en ny unggutt. Skeptisismen er den delen av arbeidet lsk sportsklubb driver med. Vi skal være oppmuntret etter å ha sett bare fire videoer på youtube av det som virker å være en drøyt god unggutt. Er han ikke det så finner nok LSK ut av det rimelig raskt.

                  Det lønner seg ikke for LSK å betale 8 millioner for spillere. Den nye tendensen til å satse ungt bør motivere alle og enhver til å dra tak i munnvikene (slik de aller fleste har gjort i denne tråden) for det spås gull av noe som muligens flyr inn portene på åråsen. Om det er gull eller ikke vet vi ingenting om… Derfor priser vi oss lykkelig over at en ny unggutt er aktuell. Smil a reka...

                  Kommentar

                  • Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

                    #49
                    Skulle vi "løpt og kjøpt" alle talenter vi ser som kan trikse og drible kunne vi bare ribbet futsalmarkedet. Voldsomt til hallelujastemning her pga et par youtubeklipp.
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                    Stuart Baxter har forstått det.

                    Kommentar

                    • armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 737

                      #50
                      Ingolfur Sigurdsson

                      På en eller annen måte greide jeg faktisk å finne mailen hans så jeg spurte da litt rundt om disse ryktene. Og jeg fikk faktisk svar 2 timer senere!
                      Det han sa var at ikke kunne snakke om dette akuratt nå, MEN at han skulle holde meg oppdatert

                      Så det kan faktisk virke som om det ulmer litt i mosen her!! kanskje vi får enda en wonderkid til LSK Talentfabrikk!

                      Kommentar

                      • !Belley
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Mar 2009
                        • 3

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                        Skulle vi "løpt og kjøpt" alle talenter vi ser som kan trikse og drible kunne vi bare ribbet futsalmarkedet. Voldsomt til hallelujastemning her pga et par youtubeklipp.
                        Ah, enda en pessimist. Er han ikke god nok så kommer han ikke.

                        Kommentar

                        • Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av !Belley
                          Ah, enda en pessimist. Er han ikke god nok så kommer han ikke.
                          Nå er jeg ikke kjent for å være en utpreget pessimist, men at vi både har sett på og signert elendige spillere tidligere må selv den mest hjernevaskede optimist innrømme.
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                          Stuart Baxter har forstått det.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                            Nå er jeg ikke kjent for å være en utpreget pessimist, men at vi både har sett på og signert elendige spillere tidligere må selv den mest hjernevaskede optimist innrømme.
                            Det var vel bare snakk om prøvespill? I forhold til det synes jeg det er helt greit å prøve unggutter med imponerende skrytevideoer. Utover prøvespill er jeg mer enig med skeptikerne.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #54
                              Noe som er interessant for meg her er hvordan systemet med penger til utviklingsklubber fungerer. Er det ikke noen regler som sier at klubber som utvikler spillere fra en viss alder får overgangssummer i fremtiden? I åfall er dette grunner nok til å ta inn stortalenter på den alderen uavhengig om det er for bruke til egen stall selv om dette er grunn nok i seg selv.

                              Ingen tvil om at disse to guttene vi har sett her har basisferdigheter som overgår se aller fleste i juniortroppen vår, og skrytevideoene vi har sett er fra enkeltkamper og ikke "se de 2 bra tinga jeg har fått til de 2 siste årene" Brasil/Afrika videoene som ikke betyr en dritt.

                              Setter pris på om noen kan forklare meg hva vi kan tjene utover eventuell overgangssum og fremtidig overgangsprosenter på disse prospectene.

                              (beklager eventuelle stavefeil, er godt brisen)
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                #55
                                Må bare spørre hvordan Island får fram så mange gode fotballspillere, med befolkning på størrelse med Romerike og hvor det er minusgrader over halve året? Uavhengig av hvor god denne spilleren blir. De har vel fortsatt flere utenlandsproffer enn Norge, og de produserer latterlig mange gode spillere ut fra størrelsen på befolkningen og klimaet.

                                reka har et godt poeng, selv om jeg synes begge importene til RBK var gode (og det største problemet med Konan Ya var disiplinærproblemer hvis jeg minns rett). Men en viktig forskjell fra bomkjøpene våre, er at en spiller som denne har bøttevis med basisferdigheter og har fotball langt under huden. Det er et litt enklere utgangspunkt å jobbe med enn en JML, Pedersen eller Essediri. De bomsigneringene vi har gjort har stort sett nettopp vært spillere med svært begrensende basisferdigheter eller som ikke har passet inn i laget. (Med Berg tror jeg det siste blir enklere å unngå).
                                Last edited by Canário; 26.03.2009, 00:32. Begrunnelse: en

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Canário
                                  Må bare spørre hvordan Island får fram så mange gode fotballspillere, med befolkning på størrelse med Romerike og hvor det er minusgrader over halve året? Uavhengig av hvor god denne spiller blir. De har vel fortsatt flere utenlandsproffer enn Norge, og de produserer latterlig mange gode spillere ut fra størrelsen på befolkningen og klimaet.
                                  Dette er evolusjonslære i praksis. De sterkeste vikingene forlot Norge og bosatte seg på Island. Opp gjennom århundrene er de blitt foredlet gjennom avl i generasjon etter generasjon. Klimaet og den karrige jorden har bare gjort dem tøffere. Resultatet ser vi i dag i form av en overhyppighet av gode fotball- og håndballspillere.

                                  Kommentar

                                  • Vikingur
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 289

                                    #57
                                    People should not be debating this imo. Sigurdsson is the best young talent Iceland has produced in a long long time. He's only getting better and better so why are some people on here saying we should not waste the clubs time on a YouTube flick.

                                    Lilleström are lucky to have such good scouting system in place in Iceland, first with Björn Bergmann Sigurdarson who I think will become a great player in the future. And now with Ingolfur Sigurdsson, this guy is going to be huge, I have seen him play, Arnor Gudjohnsen the father of Eidur Gudjohnsen has said he's a one in a million player.

                                    Jeffrey Talan, the U15 trainer at Heerenveen, where Sigurdsson played in the winter of 2007-2008 said:

                                    "If you look at this realistically then finishinh 8th is unacceptable. We should have finished higher and would have done so if Sigurdsson hadnt left before the season finished. Has was homesick and decided to return to Iceland which was a massive blow for us. He scored 11 goals (the whole team scored 28 goals) for us and is a player with incredible talent."


                                    These words coming from a dutch youth coach says it all - the best youth system in the world is in Holland.

                                    So stop saying this and that, be glad when Sigurdsson signs for Lilleström as he is going to be some player.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #58
                                      Jeg tror nok alle, undertegnede inkludert, er svært begeistret for å få enda et unikt balltallent fra sagaøya hit. Bare så det er sagt.

                                      Kommentar

                                      • detvarvondtdet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 398

                                        #59





                                        Moderatormelding

                                        Da er disse trådene flettet sammen

                                        mvh
                                        Håkon
                                        Last edited by Håkon Henriksen; 26.03.2009, 12:03. Begrunnelse: Fletting
                                        "Dere kan sitere meg på dette:
                                        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                        Fjøra

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          #60
                                          Ref til dagens treningsrapport.
                                          Rart at ikke Bjørn Bergmann har hør hørt om vonderkidden. hmmmmmmm

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎