Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • beckham
    Medlem
    Bøffel
    • Dec 2008
    • 30

    #41
    Enig at Otto mangler selvtillit ,men kanskje han skal spille det på seg i 2 div.
    Enig at han er 1 keeper i utgangspunktet , men tror kanskje at andrè er i litt bedre form om dagen og har mer selvtillit

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #42
      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Tipper følgende lagoppstilling:
      Otto Fredrikson
      Nordtveit-Riseth-Kippe-Eriksen
      Riise-Han Nye-Mouelhi-Myklebust
      Sigurdarson-Occean.

      Tips: 2-1
      Har ikke sett "han nye" spille og ser mange vil ha han fra start allerede. Har han virkelig overbevist så mye at han fortjener startplass?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #43
        Etter det Nosa gjorde på sitt innhopp mot Tromsø, så ja, kjør han inn.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #44
          Opprinnelig skrevet av beckham
          Enig at Otto mangler selvtillit ,men kanskje han skal spille det på seg i 2 div.
          Enig at han er 1 keeper i utgangspunktet , men tror kanskje at andrè er i litt bedre form om dagen og har mer selvtillit
          Problemet er jo nettopp at Otto mangler selvtillit og derfor står mer usikkert enn han har potensial til. André, derimot, har stått fjellstøtt i de kampene jeg har sett ham. Jeg synes han fortjener en sjanse nå.

          Kommentar

          • PA
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 500

            #45
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Hansen
            Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
            Riise - Iggy - Kiko - Bolly
            Edwin - Bergmann

            Dette er laget ja! ville ikke byttet på 1 spiller ;D
            Og super sub av Occean i pausen for Edwin

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              #46
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Dette er ikke bare riktig, din jævel.

              Blandt toppscorerne sålangt:

              5 Sigurd Rushfeldt Tromsø
              4 Peter Kovacs Odd Grenland
              3 Tor Hogne Aarøy Aalesund

              Ellers er vel også Luca Toni i Bayern en annen spiss du mener tiden har løpt fra?
              Alle disse spillerne har mer enn tyngden på sin side, Superbøffel, deriblant flere av ferdighetene som ble nevnt i innlegget du svarer på. Jeg vil ikke prate dritt om våre to rutinerte spisser, men håper flere ser poenget her.
              Last edited by nebbjævel; 21.04.2009, 10:37. Begrunnelse: feilprint

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #47
                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                Alle disse spillerne har mer enn tyngden på sin side, Superbøffel, deriblant flere av ferdighetene som ble nevnt i innlegget du svarer på. Jeg vil ikke prate dritt om våre to rutinerte spisser, men håper flere ser poenget her.
                Om du mener Kovacs og Aarøy har mer smartness, overblikk og hurtighet enn Occean har du enten sett veldig lite av LSK eller veldig lite av Aarøy/Kovacs.

                Nå er vel alle i Tippeligaen raskere enn Gilbert, men få slår han på smartness og og overblikk. Tre som absolutt ikke slår han på smartness og overblikk er Aarøy/Rushfeldt/Kovacs.

                Du snakker kun om at gresset er grønnere på den andre siden, men jeg er stygt redd du tar feil. Veldig feil.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Om du mener Kovacs og Aarøy har mer smartness, overblikk og hurtighet enn Occean har du enten sett veldig lite av LSK eller veldig lite av Aarøy/Kovacs.

                  Nå er vel alle i Tippeligaen raskere enn Gilbert, men få slår han på smartness og og overblikk. Tre som absolutt ikke slår han på smartness og overblikk er Aarøy/Rushfeldt/Kovacs.

                  Du snakker kun om at gresset er grønnere på den andre siden, men jeg er stygt redd du tar feil. Veldig feil.
                  Støtter denne fullt ut. Det Occean mangler er å sette sjansene sine. Han kommer seg til masse sjanser hver kamp, og hadde han bare satt halvparten hadde han vært med helt i toppen i kampen om toppscorertittelen.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

                    #49
                    Bøffel, jeg har ikke foretatt noen sammenlikninger mellom våre spisser og andres, jeg bare setter fingeren på noe alle kan se, nemlig at det ofte blir for tungt og tregt der framme. Dårlige ballmottak og mislykte avslutninger etc. Med de nye gutta følger håp om bedring på disse områdene, mer mål.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                      Tida har løpt fra "tunge" tankspisser som kan brøyte seg rydning i den norske toppserien. I dag kreves det tempo, smartness, ballkontroll og overblikk for å komme noen vei også her i landet.
                      Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                      Bøffel, jeg har ikke foretatt noen sammenlikninger mellom våre spisser og andres, jeg bare setter fingeren på noe alle kan se, nemlig at det ofte blir for tungt og tregt der framme. Dårlige ballmottak og mislykte avslutninger etc. Med de nye gutta følger håp om bedring på disse områdene, mer mål.
                      Kremt... "Tida har løpt fra "tunge" tankspisser i den norske toppserien..."

                      Det er nettopp å sammenlikne du gjør, men du tar feil i dine konklusjoner - det viser jo nettopp toppscorerlista sålangt i år.

                      At vi skal slippe til unggutta er jeg helt enig i, men da må vi gjøre det på rett grunnlag, ikke i desperasjon og basert på oppkonstruerte problemstillinger.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        #51
                        Vel, min ydmyke oppfatning er at våre to rutinerte spisser har et forbedringsmonn mht de nevnte ferdighetene, ferdigheter som jeg ser hos de nyankomne. Mine såkalte sammenlikninger går jo på forholdet mellom våre egne spillere, det var du som kom med andre lags spisser. Hvis du tar det fra toppen ser du at jeg ønsker å se Nosa, Bergmann og Edwin fra start mot RBK. De har ferdigheter som RBK-forsvaret ikke er forberedt på, i motsetning til våre rutinerte to, som i fem seriekamper denne sesongen ikke har lyktes. (Forøvrig så jeg min første a-lagskamp på Åråsen i 1956, men skjønte nok ikke stort av det den gangen heller. Her har jeg gått rundt i alle år og trudd at det var om å gjøre å laske pløsa inn i nota).
                        Last edited by nebbjævel; 21.04.2009, 15:29.

                        Kommentar

                        • Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

                          #52
                          Jeg ønker følgende lag mot RBK:

                          Hansen
                          Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                          Riise-Iggy-Kiko(dessverre)-Bolly
                          Sundgot-Bergmann

                          Da får vi sultne unggutter som løper beina av seg. Ellers ønsker jeg et "røslersk" bytte av Bergmann mot Edwin i det 60. minutt.

                          Kiko burde ikke spille, men inntil Bjørkøy eventuelt skulle våkne fra dvale, spiller han sentralt.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Problemet er jo nettopp at Otto mangler selvtillit og derfor står mer usikkert enn han har potensial til. André, derimot, har stått fjellstøtt i de kampene jeg har sett ham. Jeg synes han fortjener en sjanse nå.
                            Enig. Hvis Hansen skal føle at han har en mulighet til å spille seg inn på laget, må han nesten få sjansen en gang. Etter åpningen til Otto mener jeg det er tid for bytte. Dette er en av få sjanser Hansen kan få i løpet av sesongen, og da må han nesten få den hvis vi virkelig ønsker å satse på han. Så lenge Otto får vite at han ikke har spilt seg ut av laget og det er en god dialog med begge i forkant, bør ikke dette være et problem, men faktisk litt åpenbart at det er en annen keeper som trenger å føle litt tillit og fortjener en sjanse i seriekamp. Å spille med "kniven på strupen" for å gjøre opp en litt ujevn åpning er antagelig heller ikke beste, skjønt det er litt personavhengig. Hansen spiller uansett for øyeblikket med en mye større autoritet enn Otto og har langt bedre utspill. Det blir et spørsmål hvor liten mulighet Hansen skal få til spilletid hvis Otto fortsetter utrygt og hvis vi virkelig ønsker å ha han med videre. Det er et dårlig signal til en keeper, som ofte er enten helt ute eller inne. Otto er svært profesjonell og har allerede blitt satset på, og jeg tror han har godt av en liten pause, få sluttet seg litt og deretter komme fullt tilbake.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Øyvind
                              Jeg ønker følgende lag mot RBK:

                              Hansen
                              Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                              Riise-Iggy-Kiko(dessverre)-Bolly
                              Sundgot-Bergmann

                              Da får vi sultne unggutter som løper beina av seg. Ellers ønsker jeg et "røslersk" bytte av Bergmann mot Edwin i det 60. minutt.

                              Kiko burde ikke spille, men inntil Bjørkøy eventuelt skulle våkne fra dvale, spiller han sentralt.
                              Helt enig i din startellever, totalt uenig i kikovurderingen. Ok, han hadde ingen stor kamp mot søpla, men han er ubestridt ener som defensiv midt. Kritikken om at han forkjærlighet for støttepasninger er også urettferdig, da han ikke kan rå for den elendige bevegelsen vi har sett mye av det siste året. Selv om mange håpet han skulle ta en koren-rolle offensivt på midten, så er kino en defensiv bauta som skal ligge djupt og legge godpasninger til mer offensive spillere. Dette kommer nok til å bli tydeligere når vi får en mer innarbeida rollefordeling på midten, med en mer offensiv makker (riise, nosa, bjørkøy, tokstad). Tør jeg minne dere på at kiko nærmest egenhendig holdt skuta flytende store deler av fjoråret, og således beviste at det bor mer enn bare fotballegenskaper i ham. Der andre spillere ikke turte, hadde kiko mot og guts og sto opp i et lag fullt av nervevrak. At samme spiller sages av flere her inne er for min del uforståelig. Allerede mot tromsø viste han at han kommer til å bli en viktig brikke i år
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #55
                                100% ENIG. I motsetning til OO så er kritikken mot kiko helt feilrettet. Poenget her er at han ofte er på ball, derav ser man kiko i action oftere og man legger dermed større merke til feilene han gjør.
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • Øyvind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 292

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Helt enig i din startellever, totalt uenig i kikovurderingen. Ok, han hadde ingen stor kamp mot søpla, men han er ubestridt ener som defensiv midt. Kritikken om at han forkjærlighet for støttepasninger er også urettferdig, da han ikke kan rå for den elendige bevegelsen vi har sett mye av det siste året.
                                  Min vurdering av Kiko, med min fotballforståelse, er at han blir for dyp. Jeg observerer at han til stadighet er nærmest nede ved eget cornerflagg for å ta frispark. I tillegg er det alt for mange støttepasninger. Men for all del han har noen råe fra tid til annen. Likevel synes jeg vil på kontringer blir for få i angrep, noe som kan være at Kiko holder midtbanen for langt nede. Jeg understreker, kan..

                                  Ingen skal ha klippekort på laget, og jeg mener at når Bjørkøy er klar (og om han presterer på trening og 2. div) bør få sjansen. Jeg mener at Kiko, hele hans karriere i LSK, ikke har vært den spillern et topplag bør ha som midtbanegeneral. Om Bjørkøy skulle bli det vil jo bare tiden vise..

                                  Kommentar

                                  • Careca

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                    Jeg ønker følgende lag mot RBK:

                                    Hansen
                                    Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                                    Riise-Iggy-Kiko(dessverre)-Bolly
                                    Sundgot-Bergmann

                                    Da får vi sultne unggutter som løper beina av seg. Ellers ønsker jeg et "røslersk" bytte av Bergmann mot Edwin i det 60. minutt.

                                    Kiko burde ikke spille, men inntil Bjørkøy eventuelt skulle våkne fra dvale, spiller han sentralt.
                                    Inn med Bjørkøy, fort som faen, spør du meg. Ellers plager det meg ikke om Occean får en sjanse til (ikke på bekostning av Bergmann), men da må han overbevise dvs score.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                      Min vurdering av Kiko, med min fotballforståelse, er at han blir for dyp. Jeg observerer at han til stadighet er nærmest nede ved eget cornerflagg for å ta frispark.
                                      At han valser rundt ved cornerflagget kan jeg ikke si at jeg har biti meg veldig merke til, i så fall må han ha fått beskjed av lagledelsen å ta dem pga hans passningspresisjon. Jeg forstår heller ikke at han visstnok skal väre for dyp. Han er en defensiv midtbanespiller, ikke noen Koren. Han er klasse når han får ligge bak der å styre spillet. Det er det han er bra på, og da må vi utnytte det. I tillegg har han en riktig bra motor og er en meget bra ballvinner. Å begynne å gi ham ansvar for det offensive er mye å forlange, da han ofte tar jobben som anker OG terrier. Han skal spille på det han er bra på. Det bör alle våre spillere gjöre i störst mulig grad.

                                      Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                      I tillegg er det alt for mange støttepasninger.
                                      Seriöst. Norge må väre det eneste landet i fotballverdenen der publikum foretrekker at spillere lemper ballen i blinde oppover i banen, fremfor å slå en passning bakover og holde kula i laget. Det var vel först og fremst i fjor dette argumentet fikk sin grobunn, og det er faen ikke mye tilfeldig. LSK anno 2008 var et av de mest statiske lagene jeg har sett de siste årene. Finnes det ingen vettuge passningsalternativer fremover, så er det da helt på sin plass å sende ballen bakover til en lagkamerat for å söke videre etter alternativ. Man kan da ikke klandre playmakeren for at de offensive spillerne står apatisk og titter på.

                                      Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                      Likevel synes jeg vil på kontringer blir for få i angrep, noe som kan være at Kiko holder midtbanen for langt nede. Jeg understreker, kan..
                                      Som sagt, Kiko er en defensiv midtbanespiller, som gjerne kan ligge dypere når resten av laget er på vei frem. Da har man en passningsterk mann som kan redistribuere ballen, og plukke opp klareringer etc. Problemet ligger mer i konstellasjonen av midtbaneduoen. Når han og Sögård danner par, så er det klart at det skorter litt på den offensive kraften. Det problemet ligger derimot på lagledelse. Med en mer offensiv makker i en litt fremskutt rolle, så får Kiko utnytte sine kvaliteter bedre. Også med Dosso blir det "ikke-komplementärt", og jeg tror Nosa tar fast plass ved siden av Kiko innen kort tid. Poenget er uansett at Kiko ikke bör prioritere offensive löp inn i boksen. Hans oppgave bör väre å balansere laget og väre et passningsalternativ bakover som har oversikt over andre angrepslösninger.

                                      Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                      Ingen skal ha klippekort på laget, og jeg mener at når Bjørkøy er klar (og om han presterer på trening og 2. div) bør få sjansen.
                                      Kiko tok seg opp etter dårlig kamp mot söpla, og leverte mot Tromsö. Startplass mot Bart er fortjent, og ikke resultat av klippekort. Nå har ikke Björköy vist allverden siden han kom til Fugla, og man skal väre forsiktig med å tro at han helt plutselig skal danke ut Kiko. Som makker til Khaled er sjansen vesentlig större, da Björköys kompetanse er av mer offensiv art. Det var som offensiv midtbane med farlige offensive löp han slo seg opp i Frekstad, og da synes jeg vi skal bygge på det, også her i Lilleström.

                                      Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                      Jeg mener at Kiko, hele hans karriere i LSK, ikke har vært den spillern et topplag bør ha som midtbanegeneral. Om Bjørkøy skulle bli det vil jo bare tiden vise..
                                      Ok, en rask gjennomgang av Kikos LSK-karriere.

                                      2005-2006: Spill under Rösler, henvises mest til en plass på venstrekant (?), da Wehrman og Sögård bekledde ankerposisjonen.
                                      2007: Kiko spiller en del indrelöper i förste del av sesongen, og löser det bra. Når Kasey drar til Östfold får han ankerposisjonen, og begynner utover hösten å gjöre flere flotte kamper. Et par er helt monströse, blandt annet Lyn borte. Kiko får endelig spille i sin posisjon, og takker for tilliten ved å levere varene.
                                      2008: Mange forventet etter hösten at han skulle få sitt virkelige gjennombrudd. Desverre blir hele 2008 ödelagt av håplös ledelse på alle hold og kanter. På tross av dette står Kiko med en stor stjerne i min bok, grunnet utrettelig innsats gjennom hele året. Om man skal trekke frem EN spiller som berget oss unna adeccohelvete, så trekker jeg frem Kiko. Ti av ti ganger. I et lag ribba for selvtillit, som altfor ofte så ut som de hadde gitt opp, jobbet og slet han og var en av få spillere som kunne gå av banen med hevet hode. All äre til Mykelbusts supermål, Sundgots superomgang og Bergs inntreden i RBK-kampen, men uten Kiko hadde vi ikke hatt mulighet til å redde stumpene i den matchen.

                                      Summa summarum. Når Kiko har spilt sentralt i banen som han selvfölgelig skal, så har han levert varene, til gagns. At mange önsker å vrake ham nå etter et par matcher under pari, er ikke bare urettferdig. Det er direkte utakknemlig. Särlig når han viste formstigning mot Tromsö.

                                      Angående Björköy som midtbanegeneral:
                                      1. Han er en vesentlig annerledes spiller en Kiko og har ikke Kikos defensive egenskaper eller strökne playmakerfot.
                                      2. Björköy har et stykke å gå för jeg sier meg villig til å satse på ham som ny midtbanegeneral. Han har nesten ikke prestert ett skvett som LSK-spiller, og har ganske sikkert et par konkurrenter foran seg i köa.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #59
                                        Tror dette blir grei skuring. RBK har kopiert lsks angrepsspill anno 2008 med to kraftspisser på topp. Er bare å stoppe backene og Olsen, så vinner vi denne lett. Selv det elendige spillermateriellet til Fagermo demmet enkelt opp for soddgulperne, oppskriften på seier mot RBK har alle trenere hatt siden i fjoråret. RBK anno 2009 har tatt enda et skritt bakover og skal slite for medaljeplass.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Tror dette blir grei skuring. RBK har kopiert lsks angrepsspill anno 2008 med to kraftspisser på topp. Er bare å stoppe backene og Olsen, så vinner vi denne lett. Selv det elendige spillermateriellet til Fagermo demmet enkelt opp for soddgulperne, oppskriften på seier mot RBK har alle trenere hatt siden i fjoråret. RBK anno 2009 har tatt enda et skritt bakover og skal slite for medaljeplass.
                                          Skal ikke glemme Sapara. Livsviktig å ungå frispark rundt 16 meter og egentlig generellt på siste halvdel av egen banehalvdel for å ungå direktemål eller innlegg mot Prica/Alkissønn.

                                          Ellers er helt klart å stoppe vingene viktig.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...