Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Pisspreik! Otto var meget god i dag, helt fram til 1-2, som han kanskje burde ha tatt.
    Som avgjør alt. Eller hadde han ikke altfor mye å gjøre faktisk, RBK avslutta mest utafor. Så akkurat hva begrunner du "meget bra" med?

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      fint vi har slike gladgutter som ap4 og awfuls som kan fortelle oss hvor jævlig alt er. Dere driter dere ut. Dette er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Nordliehegemoniet, ikke i det hele tatt en gang. I fjor var vi sjanseløse og elendige i alle kampene, med et vagt unntak for Viking. I år har vi spilt to dårlige omganger og en dårlig kamp, og er jævlig uheldige som ikke står med mellom 7 og 9 poeng. Jeg sa dette sist også, men med tanke på all negativiteten som spys ut av enkelte må jeg nesten få gjenta det: Vi var best mot Stabæk, Viking, VIF og Tromsø. De to sistnevnte var selvsagt jevnere enn de to første, men ingen kunne sagt noe om vi hadde tatt tre poeng til i de to også.

      Så til dagens kamp. Første omgang var selvsagt forferdelig, men forsvaret var veldig, veldig bra, og Mouelhi fortsatte mange av de gode taktene fra Troms. Synes også Riise og Myklebust skal ha ros for strålende defensivt arbeid, selv om bare førstnevnte bidro offensivt. På tross av at omgangen var forferdelig, bør vi huske at den var forferdelig offensivt, ikke defensivt. Med tanke på tapene mot Søpla og AaFK bør vi være glade for det. I andre omgang var vi veldig bra, men tapte til slutt for et lag som er landets beste, og som er ekstremt samspilt. RBK har matchvinnere i absolutt alle ledd, og kan sette inn stjernespillere som Prica og Strand når det butter. Vi skal ikke ta dette så tungt, selv om det selvfølgelig er fryktelig bittert når vi hadde ledelsen. Det vi derimot bør ta tungt er hvordan Skalle-Per ødelegger kampen for oss. Jeg er ikke den som kvier seg for å si hva jeg synes om dommerne, men i dag var det virkelig helt skandale. Nosa så ut som han var på gråten til slutt, han ble vel avblåst i rundt halvparten av alle involveringene han hadde, også når han faktisk var ballfører. Vi ble også snytt for minst et mål, og sannsynligvis to, begge på situasjoner det er helt ubegripelig at det kan blåses på. Annuleringen er direkte feil, og er en av de verste dommertabbene i årets sesong så langt. Edwin(det var ham, var det ikke) gjør ingenting annet enn å stå ved siden av Jarstein, og det kan rett og slett ikke forsvares at vi fratas 2-0. Hadde vi fått den ville det blitt et helt annet kampbilde, og tre poeng hadde vært mye nærmere. Når det så presteres å blåse på Occean den ene gangen han er onside blir det rett og slett parodisk, det er til å grine av. Han var fem meter forbi forsvaret på den pasninga, og ville med stor sansynlighet scoret. Da hadde det vært 3-0. Da er det selvfølgelig ekstremt bittert at RBK scorer på en identisk situasjon(også den onside, men uansett).

      Det kan ikke være tvil om at Edwin nå må få starte i Bergen. Han er vårt klart fremste offensive våpen, og har alle kvalitetene vi har manglet på topp siden Mifsud dro. Jeg mener fortsatt at Occean bør ut av laget, selv om han ville kunne blitt tommålsscorer med en ordentlig dommer(var vel han som satte inn dommerskandalen). Jeg må også få påpeke, som jeg gjorde i pausen, at det er tullete å bruke Bjørn Bergmann som hengende spiss når han har kvalitetene Occean mangler som spydspiss. Greit, han var ikke bra i dag, men så fikk han heller ikke noenting å jobbe med. Alt slås langt på Occean, og han måtte jobbe bakover for å hjelpe midtbanen gang på gang. Jeg ser ingen grunn til at ikke han og Edwin skal spille fra start sammen neste gang, det lukter i alle fall mye mer mål av det enn hva det gjør av en hvilken som helst kombinasjon som inkluderer Occean. Disse to har teknikk og fart, er det ikke det du vil ha på topp da, Henning? Jeg forstår ikke priorteringen i dag heller.

      Otto... Jeg syntes, frem til målene, at Otto gjorde en god kamp. Bedre med beina, og bra i feltet. Så var han feilplassert på begge målene, og inntrykket drepes. Jeg sier ikke at målene er hans feil, det er de ikke, de tilhører henholdsvis Riseth som ikke følger Prica og Essediri som ikke ofrer seg(men ærlig talt, det er ikke det Essediri skal gjøre uansett, og hadde han scoret på gigantmuligheten sin ville vi genierklært byttet) på det andre, men likefullt er han feilplassert. Han slapp inn på nærmeste stang igjen, og kunne tatt det andre med litt mer reaksjonsstyrke. Otto ser ikke ut som den matchvinneren han var før skaden, og selv om han spilte en grei fem minus i dag, vil jeg fortsatt se Hansen få sjansen.

      Jeg tror vi vinner i Bergen, så er det nevnt. Etter det kommer de "lette" kampene, og da vil det snu. Det lover jeg.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Kjetil
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2006
        • 48

        Ny keeper?

        Otto er for dårlig. Han har ikke reddet et eneste poeng siden den høsten Heinz dro. Det holder ikke..
        Diego for fugla!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Fort Åråsen!!
          Jada, hva skjedde med fortet vårt? Jeg husker den tiden da Åråsen var en fryktet bane. Nå kan jo ethvert søplelag spasere ut av portene med poeng 3 poeng.

          Takk til dommerjævel Øvrebø for at du ranet LSK i dag, ditt svin!

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            Ser på fjernsynet nå at også trøndernes første mål kan legges på Ottos kappe, han blir jo stående på strek jo, og slipper inn mål på første stolpe, ikke bra.

            Vi har per dags dato ikke en topp målvakt som kan vinne kampene for oss.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Som avgjør alt. Eller hadde han ikke altfor mye å gjøre faktisk, RBK avslutta mest utafor. Så akkurat hva begrunner du "meget bra" med?
              For eksempel at han redder to gigasjanser fra fem meter, rensker opp på hver bidige corner og ikke har et eneste dårlig utspill. Jo, og det at han er ute på 30 meter tre ganger og rydder opp de gangene Riseth og Kippe glipper markeringene. Har heller ikke sett målet i reprise, og kan derfor ikke gå god for plasseringa hans der.

              I forhold til Tromsø-kampen (der han var dårlig) var kampen i dag et stort steg i riktig retning for Otto.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                Opprinnelig skrevet av veiron
                Fort Åråsen!!
                Jada, hva skjedde med fortet vårt? Jeg husker den tiden da Åråsen var en fryktet bane. Nå kan jo ethvert søplelag spasere ut av portene med poeng 3 poeng.

                Takk til dommerjævel Øvrebø for at du ranet LSK i dag, ditt svin!
                Greit at dommeren/linjemann var søppel i dag, men at de kosta oss seieren er jeg ikke enig i. Vi svikter i de avgjørende fasene av spillet.

                Kommentar

                • 65`an
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2006
                  • 70

                  Ser ikke helt hva dommeren annulerer vårt andre mål for.
                  Noen som har en anelse?

                  Kommentar

                  • norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

                    Otto var faktisk ganske bra i dag, bortsett fra i de to situasjonene RBK scoret på... Å slippe inn mål på første stolpe er aldri bra for en keeper, og på den andre reagerer han rett og slett for sent. Det positive i dag er at i hvert fall noen spillere utmerker seg. Riseth og Kippe var meget bra i dag og debatten om hvem som skal spille i forsvaret bør være over. Mouelhi var meget bra i dag og Nosa viser til tider at de to sammen vil kunne danne en meget bra due sentralt på midten. På topp mener jeg at Occean bør spille og hvem som bør være makker avhenger av modtstanderlaget. Ellers ble vi til tider spilt ut av et lag som er veldig mye bedre enn oss. En kan gjerne klage på at Mouelhi slår mange støttepasninger, men når en ser hvor dårlig våre spillere beveger seg i forhold til RBK, som alltid har flere pasningsalternativer, er det lettere å forstå at det ofte må bli sånn.

                    Forresten, hva i all verden er det Søgård holder på med i forkant av 1-2 målet? Dribler og prøver å forsere tre mann på linja? Han av alle burde vite at det der er et moment han aldri har kunnet beherske.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Ser på fjernsynet nå at også trøndernes første mål kan legges på Ottos kappe, han blir jo stående på strek jo, og slipper inn mål på første stolpe, ikke bra.

                      Vi har per dags dato ikke en topp målvakt som kan vinne kampene for oss.
                      Det første målet synes jeg riseth kan ta på sin kappe alene. Utrolig irriterende å se han titte etter Prica og jogge etter. Minner ekstremt om det andre målet mot vif da han titter på mos og jogger etter når han ikke er i sikring som han burde.

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        Hvor er Andre Hansen sier jeg bare.

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          Opprinnelig skrevet av 65`an
                          Ser ikke helt hva dommeren annulerer vårt andre mål for.
                          Noen som har en anelse?
                          Om vi tenker på samme situasjon, så var årsaken soleklar offside.... Dessverre.
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            HVEM FAEN BRYR SEG OM HVA ROY HODGSON HAR Å SI OM TO ROGALENDINGER???

                            Skulle likt å sett den vinklinga om det hadde vært motsatt, at Occean fikk gå og Prica ble avblåst. Da hadde det vært krigstyper!!
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Opprinnelig skrevet av holmiz
                              Om vi tenker på samme situasjon, så var årsaken soleklar offside.... Dessverre.
                              Tullprat. Det står en bartejævel på første stang. Det blir blåst fordi det er en Lillestrømspiller som står der. Vi har dette omdømmet som grisespillere og juksemakere ingen liker, og da er det mye tryggere å blåse mot oss, så slipper man karaktermord fra Davyen etterpå.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Awfuls
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2006
                                • 138

                                hmmz

                                burte kanskje ta et år i addecoen for og lade batteriene.............
                                henning berg er jo klar for at vi skal bli et lagg om 4-5 år som er i toppsikte i norge
                                Fugla forever... eLSKer

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  Morsom han jævla svensken til RævBK.
                                  "Lillestrøm hadde bare en sjanse, og den scoret de på"

                                  De er faenmeg helt lobotomerte alle sammen i den horeklubben!

                                  Kommentar

                                  • Jannis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 266

                                    Tragisk at Otto spiller, starter han i neste kamp er det på grensen til skandale og ett hån mot Andre Hansen.

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      Hva f.. er det Riise driver med i 1.omg? Virker uinnspirert, trekker seg i dueller og virker helt ute av det, kikker i bakken og rister på hodet.

                                      Blir kåret til Lsks beste spiller på Åråsen, pga. målet og en brukbar 2.omg.. Latterlig.

                                      Lsks beste var Nordtveit.

                                      Andre som var elendig, spesielt i 1.omg var Myklebust, Nosa og Occean.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Ro ned med ottojakta nå. Otto kan ikke bære skylda for målene selv. Det er andre ting som svikter i forkant som er langt verre. Prica har blank goal og leverer ett knallhardt skudd fra kort distanse. Det er ikke keepers skyld at den går inn, det er den avdanka bartestopperen vår som totalt misser prica. Om keeper tar den, så er det mer flaks enn dyktighet. Og per i dag er verken flaks eller marginer på vår side. Angående mål nr 2. Seriøst: om du lar marek sapara skyte upressa fra 18 meter, med flere spillere mellom ham og keeper, så går det fort galt. Det er lite otto kan gjøre når han ikke ser utgangen på skuddet. Igjen, med litt flaks hadde han kanskje hatt den.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1224

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          fint vi har slike gladgutter som ap4 og awfuls som kan fortelle oss hvor jævlig alt er. Dere driter dere ut. Dette er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Nordliehegemoniet, ikke i det hele tatt en gang. I fjor var vi sjanseløse og elendige i alle kampene, med et vagt unntak for Viking. I år har vi spilt to dårlige omganger og en dårlig kamp, og er jævlig uheldige som ikke står med mellom 7 og 9 poeng. Jeg sa dette sist også, men med tanke på all negativiteten som spys ut av enkelte må jeg nesten få gjenta det: Vi var best mot Stabæk, Viking, VIF og Tromsø. De to sistnevnte var selvsagt jevnere enn de to første, men ingen kunne sagt noe om vi hadde tatt tre poeng til i de to også.

                                          Så til dagens kamp. Første omgang var selvsagt forferdelig, men forsvaret var veldig, veldig bra, og Mouelhi fortsatte mange av de gode taktene fra Troms. Synes også Riise og Myklebust skal ha ros for strålende defensivt arbeid, selv om bare førstnevnte bidro offensivt. På tross av at omgangen var forferdelig, bør vi huske at den var forferdelig offensivt, ikke defensivt. Med tanke på tapene mot Søpla og AaFK bør vi være glade for det. I andre omgang var vi veldig bra, men tapte til slutt for et lag som er landets beste, og som er ekstremt samspilt. RBK har matchvinnere i absolutt alle ledd, og kan sette inn stjernespillere som Prica og Strand når det butter. Vi skal ikke ta dette så tungt, selv om det selvfølgelig er fryktelig bittert når vi hadde ledelsen. Det vi derimot bør ta tungt er hvordan Skalle-Per ødelegger kampen for oss. Jeg er ikke den som kvier seg for å si hva jeg synes om dommerne, men i dag var det virkelig helt skandale. Nosa så ut som han var på gråten til slutt, han ble vel avblåst i rundt halvparten av alle involveringene han hadde, også når han faktisk var ballfører. Vi ble også snytt for minst et mål, og sannsynligvis to, begge på situasjoner det er helt ubegripelig at det kan blåses på. Annuleringen er direkte feil, og er en av de verste dommertabbene i årets sesong så langt. Edwin(det var ham, var det ikke) gjør ingenting annet enn å stå ved siden av Jarstein, og det kan rett og slett ikke forsvares at vi fratas 2-0. Hadde vi fått den ville det blitt et helt annet kampbilde, og tre poeng hadde vært mye nærmere. Når det så presteres å blåse på Occean den ene gangen han er onside blir det rett og slett parodisk, det er til å grine av. Han var fem meter forbi forsvaret på den pasninga, og ville med stor sansynlighet scoret. Da hadde det vært 3-0. Da er det selvfølgelig ekstremt bittert at RBK scorer på en identisk situasjon(også den onside, men uansett).

                                          Det kan ikke være tvil om at Edwin nå må få starte i Bergen. Han er vårt klart fremste offensive våpen, og har alle kvalitetene vi har manglet på topp siden Mifsud dro. Jeg mener fortsatt at Occean bør ut av laget, selv om han ville kunne blitt tommålsscorer med en ordentlig dommer(var vel han som satte inn dommerskandalen). Jeg må også få påpeke, som jeg gjorde i pausen, at det er tullete å bruke Bjørn Bergmann som hengende spiss når han har kvalitetene Occean mangler som spydspiss. Greit, han var ikke bra i dag, men så fikk han heller ikke noenting å jobbe med. Alt slås langt på Occean, og han måtte jobbe bakover for å hjelpe midtbanen gang på gang. Jeg ser ingen grunn til at ikke han og Edwin skal spille fra start sammen neste gang, det lukter i alle fall mye mer mål av det enn hva det gjør av en hvilken som helst kombinasjon som inkluderer Occean. Disse to har teknikk og fart, er det ikke det du vil ha på topp da, Henning? Jeg forstår ikke priorteringen i dag heller.

                                          Otto... Jeg syntes, frem til målene, at Otto gjorde en god kamp. Bedre med beina, og bra i feltet. Så var han feilplassert på begge målene, og inntrykket drepes. Jeg sier ikke at målene er hans feil, det er de ikke, de tilhører henholdsvis Riseth som ikke følger Prica og Essediri som ikke ofrer seg(men ærlig talt, det er ikke det Essediri skal gjøre uansett, og hadde han scoret på gigantmuligheten sin ville vi genierklært byttet) på det andre, men likefullt er han feilplassert. Han slapp inn på nærmeste stang igjen, og kunne tatt det andre med litt mer reaksjonsstyrke. Otto ser ikke ut som den matchvinneren han var før skaden, og selv om han spilte en grei fem minus i dag, vil jeg fortsatt se Hansen få sjansen.

                                          Jeg tror vi vinner i Bergen, så er det nevnt. Etter det kommer de "lette" kampene, og da vil det snu. Det lover jeg.
                                          Uansett er vi 2 poeng dårligere enn på samme tid i fjor så regn med "god" pressedekning fremover.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎