Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Det er alltid lett å skylde på dommeren men at vi ikke har hatt dommeravgjørelser med oss så langt denne sesongen er hevet over enhver tvil.

    Jeg vil ikke si at dommerene dømmer konsekvent mot LSK men jeg vil si at de stort sett dømmer konsekvent for RBK. Det er synd at vi skal ha et lag i Norge som blir favorisert av dommerene.

    RBK ligger ALLTID på bunn når det gjelder antall gule/røde kort. Før kunne de forsvare seg med at laget var så godt at de kom ikke så ofte opp i slike gule/røde kort situasjoner. Men etter disse årene litt over midten på tabellen ligger de fortsatt på bunn når det gjelder antall gule/røde kort og hvordan forklares dette?

    Selvfølgelig skylder jeg ikke bare på dommeren i dag men at dommerene bør gå litt i seg selv finnes det liten tvil om. Det er lettere å gi gult kort til LSK eller Stabæk for den saks skyld enn det er til RBK. Det er lettere å annulere et tvilsomt mål for LSK enn for RBK osv osv..

    Slik har det faktisk vært lenge.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      Opprinnelig skrevet av Seb.R
      Din "tommel ned" sniper må gjerne begrunnes...
      Vi kan ikke skylde på dommerne hele tiden, vi er de eneste som kan gjøre noe med dette. Det er vi som må jobbe for å bli bedre, det er vi som må kunne avgjøre kampene til vår fordel.

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Vel. I denne kampen var det endel situasjoner som gikk for oss. Jeg har fått referert dommerobservatørenes vurdering av dommrens innsats siden det var talentsamling den helgen med evaluering av denne kampen med Espen Berntsen. Han fikk slakt, hvorpå han fikk karantene et par runder senere (ikke alltid at denne "sones" runden etterpå). De fleste avgjørelsene gikk i vår favør. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som kom fram på dette dommerseminaret. For det første mente de at vårt mål skulle vært annulert pga Kippe som holder Høiland ned når han header ned til Mykle. Det er riktig at OO ikke skulle vært avblåst i den situasjonen. I tillegg skulle vistnok Dosso vært utvist (var vist flere muligheter til å vise ham ut). I tillegg konkluderte dem med at Stabæk skulle hatt straffespark på handsen til Sundgot. Det er et par ting jeg er uenig i, men det var altså konklusjonen på den samlingen.

        Jeg skulle gjerne vist hva rapporten til observatøren til dagens kamp sier selv om det ikke hjelper en dritt.
        Jeg kan gå med på at poengdeling i serieåpninga er et fair and square resultat alt under et, og er stort sett enig i vurderingene dine. Med unntak av Kippes heading, som jeg syntes er helt grei. Skal man blåse på slike situasjoner hver gang, får du et større utbytte av å høre på "The Whistle Song".

        Uansett, la oss si at vi dropper poengtrekket fra serieåpninga. Da har Lillestrøm allikevel blitt snytt for 5 poeng rett og slett på grunn av dommerfeil. De andre avgjørelsene kan ikke diskuteres engang. De er rett og slett soleklare og uforklarlige - alle sammen.

        Opprinnelig skrevet av sniper
        Vi kan ikke skylde på dommerne hele tiden, vi er de eneste som kan gjøre noe med dette. Det er vi som må jobbe for å bli bedre, det er vi som må kunne avgjøre kampene til vår fordel.
        Jeg er enig med deg i at vi ikke kan skylde på dommerne for de dårlige prestasjonene. 3 poeng etter 6 kamper er rett og slett ikke godt nok.

        Idag var Rosenborg bedre enn oss. De hadde ballen mest, og skapte flest sjangser. Vi skaper langt mindre enn Rosenborg idag, men er allikevel farligere enn de når vi først får sjangsen. Det at Rosenborg ikke setter sine sjangser er dems eget problem, men at når vi først setter våre sjangser, og får den ene feilaktig annulert, i tillegg til feil offside-avblåsning på en åpenbar 100% sjangse. Da er det et problem.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          Opprinnelig skrevet av Seb.R
          Jeg er enig med deg i at vi ikke kan skylde på dommerne for de dårlige prestasjonene. 3 poeng etter 6 kamper er rett og slett ikke godt nok.

          Idag var Rosenborg bedre enn oss. De hadde ballen mest, og skapte flest sjangser. Vi skaper langt mindre enn Rosenborg idag, men er allikevel farligere enn de når vi først får sjangsen. Det at Rosenborg ikke setter sine sjangser er dems eget problem, men at når vi først setter våre sjangser, og får den ene feilaktig annulert, i tillegg til feil offside-avblåsning på en åpenbar 100% sjangse. Da er det et problem.
          Fortsatt uenig at det er et problem. Det er slike arbeidsforholdene er, og de er like for alle lag. Vi må ikke være så naive å tro at dommerne bare er ræva når de dømmer oss. Dette går alle mulige veger, og til slutt er det selvsagt en rettferdig serietabell som konkluderer med hvem som har vært best og hvem som har vært dårligst.

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            Opprinnelig skrevet av sniper
            Fortsatt uenig at det er et problem. Det er slike arbeidsforholdene er, og de er like for alle lag. Vi må ikke være så naive å tro at dommerne bare er ræva når de dømmer oss. Dette går alle mulige veger, og til slutt er det selvsagt en rettferdig serietabell som konkluderer med hvem som har vært best og hvem som har vært dårligst.
            Da får vi være enige med å være uenige.

            Jeg kan ikke huske sist Lillestrøm fikk et straffespark i norsk liga eller cup. Når var det egentlig? Aafk i cupen?
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • Awfuls
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2006
              • 138

              uff

              da er vi stemplet som sutre suportere igjen faens dritt
              Fugla forever... eLSKer

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                Jeg kan gå med på at poengdeling i serieåpninga er et fair and square resultat alt under et, og er stort sett enig i vurderingene dine. Med unntak av Kippes heading, som jeg syntes er helt grei. Skal man blåse på slike situasjoner hver gang, får du et større utbytte av å høre på "The Whistle Song".
                .
                Det er ikke mine vurderinger men observatørene sine.

                Selv er jeg uenig i at Kippe skal blåses for. Noe må man da få lov til å gjøre i tillegg til at jeg er usikker på hvor stor kraft Kippe har i ryggen på Høiland. I tillegg var det Berntsen som hadde den desidert beste vinkelen for å se denne på hele stadion, kameraene inkludert. I tillegg mener jeg det gule kortet til Dosso var feil. Dessuten var ett av frisparikene som han pådro seg hvor det kunne vært diskutert kort, en soleklar filming fra Stabæk sin side.

                Om fotballforbundet tar affære mot Øvrebø etter dagens kamp så hjelper det oss ufattelig lite.

                Udyktighet vs uflaks er som regel nesten den samme tingen. Bra av Berg at han fokuserer på det vi kan gjøre noe med. Vi hadde lite sjanser utenom målene idag.

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av Øyvind
                  Det som irriterer meg er holdninga til Bjørn Helge Riise. "Jævlig irriterende måten vi slepper inn måla på, det blir for enkelt.." Lyser igjennom at han føler seg så jævlig mye bedre enn resten av laget. Noe han ikke er (per dags dato). Han oppfører seg på og utenfor banen som en drittunge. Våkn opp, Bjørn Helge. La beina dine snakke mer enn kjeften.

                  I forhold til kampen er mener jeg følgende - Myklebust, ræva - Otto, ræva - Occean, ræva. Nordtveit, glimrende!
                  Han var suveren idag så det er vel bevis på at beina snakker ganske mye? Og ikke glem at han er sunnmøring. alle sunnmøringer har det i kjeften
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Han var suveren idag så det er vel bevis på at beina snakker ganske mye? Og ikke glem at han er sunnmøring. alle sunnmøringer har det i kjeften
                    Suveren? I mine øyne var han helt borte i 1 omgang, bedret seg i 2 omgang.
                    En ting er sikkert, med dette nivået kommer han ikke lenger en til en bakgårdsklubb i europa!

                    Kommentar

                    • bolgebah
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Oct 2004
                      • 20

                      Uten å hovere eller noe slikt; åssen fungerer egentlig Riseth hos dere? Ikke ment som en sånn "hurra, glad vi er kvitt en dyr gamling"-post, men da han spilte for oss mente jeg å merke forskjell på ham de siste par årene. Ferdighetene er noen lunde de samme, men mot slutten av kampene virker han sliten og ukonsentrert og "jukser" en god del i energikrevende oppgaver, slik som å følge løp og ligge tett på motstanderen han skal markere mann mot mann. Trener han egentlig godt nok? Eller deltar han på restitusjonsøktene og kampene, men unngår høy intensitet fordi han begynner å bli gammel og skrøpelig?
                      Life is short. So are you.

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        Det er forståelig at man er forbanna mens kampen pågår og en stund etter, men så får man holde seg til fakta.

                        1) Vi tapte fortjent. Bittert ja, men fortjent hadde det ikke vært.

                        2) Å tro at noen kamper er lette er tull og betyr døden for oss. Jeg tror ikke Start, Odd, AaFK og hvem nå det lette laget er, ville så til de grader blitt overkjørt av RBK som oss i første omgang. Vi snakker altså en hel omgang før noe som helst begynte å skje. Og det til og med på vår hjemmebane.

                        3) Vi er for dårlige i alle faser av spillet og lagdeler.

                        - Vi slipper inn mål i alle kamper.

                        - Vi trenger som regel mange sjanser foran mål. De nye spillerne våre i blant annet Edwin, er og kommer til å bli dyktige, men det er også mye fiksfakseri "nede ved hjørneflagget" og lite fremdrift og bevegelse. Occean er dessverre å finne en god del ved hjørneflagget, akkurat som i fjor. Blir ikke mål av sånt.

                        - Henning Berg virker ikke helt sikker han heller. Vi har nå gått inn i tre av de fire siste kampene (enga, aafk, rbk), med behov for minst én omgang på å våkne. Halvparten av kampene. Innsats og viljen til å vinne er tydeligvis ikke vår sterke sider i år.

                        4) Forumet fortsetter der jeg ikke håper LSK slapp... Skylder på dommer`n. Er det ikke, han så er det skoa. Er det ikke skoa, er det tilfeldigheter. Vi er for dårlige. Det er sannheten.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Jeg er så enig, så enig. Men nok en gang så jeg lyspunkter i 2 omg. men når vil dette slå ut i full blomst?

                          Likte forøvrig de beinharde, rene taklingene til Nosa.

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            Opprinnelig skrevet av chrissp
                            4) Forumet fortsetter der jeg ikke håper LSK slapp... Skylder på dommer`n. Er det ikke, han så er det skoa. Er det ikke skoa, er det tilfeldigheter. Vi er for dårlige. Det er sannheten.
                            Joa, du har forsåvidt rett i det. Men vi har nå hatt marginene mot oss i de 2 siste kampene da, forrige gang, mot Tromsø...der vi sannsynligvis skulle hatt straffe på stillinga 0-1. Og i dag...feil annullering, der det skulle stått 2-0. 5 mulige poeng borte på feil dømming. Selvfølgelig bittert, selv om det tross alt ikke er dommern som bommer på alle sjansene heller, eller glipper på markeringene i forsvar.



                            KimFL

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2121

                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Det er forståelig at man er forbanna mens kampen pågår og en stund etter, men så får man holde seg til fakta.

                              1) Vi tapte fortjent. Bittert ja, men fortjent hadde det ikke vært.
                              Fortjent og fortjent. Defensivt fungerte det stort sett bra, med et RBK-lag som slet med å komme til de store mulighetene. I forhold til ydmykende resultater, og elendig spill, er dette langt fra det verste jeg har sett. Uavgjort hadde vært et fair resultat, men dette var en typisk kamp som kunne bikke begge veier.


                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              2) Å tro at noen kamper er lette er tull og betyr døden for oss. Jeg tror ikke Start, Odd, AaFK og hvem nå det lette laget er, ville så til de grader blitt overkjørt av RBK som oss i første omgang. Vi snakker altså en hel omgang før noe som helst begynte å skje. Og det til og med på vår hjemmebane.
                              Selvfølgelig er ingen kamper lettere enn andre. Samtidig vil det komme kamper der man har større muligheter til å videreutvikle det offensive spillet, som baserer seg på mange nye spillere. At Nosa får sjansen fra start sentralt i en kamp mot RBKs relativt gode sentrale midtbane, er ikke optimalt. Samtidig blir det ikke enklere å koble grepet om midtbanen, når bartepakket får frispark i nærmest alle situasjoner.

                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              3) Vi er for dårlige i alle faser av spillet og lagdeler.

                              - Vi slipper inn mål i alle kamper.

                              - Vi trenger som regel mange sjanser foran mål. De nye spillerne våre i blant annet Edwin, er og kommer til å bli dyktige, men det er også mye fiksfakseri "nede ved hjørneflagget" og lite fremdrift og bevegelse. Occean er dessverre å finne en god del ved hjørneflagget, akkurat som i fjor. Blir ikke mål av sånt.

                              - Henning Berg virker ikke helt sikker han heller. Vi har nå gått inn i tre av de fire siste kampene (enga, aafk, rbk), med behov for minst én omgang på å våkne. Halvparten av kampene. Innsats og viljen til å vinne er tydeligvis ikke vår sterke sider i år.
                              Vi scorer også i alle kamper. Occean blir altfor alene på topp, men med tanke på at det tar litt tid til å få offensiven til å sitte, er jeg ikke bekymret. På langt nær. Jeg er mer skeptisk til Henning Bergs disposisjoner mtp. laguttak, siden jeg syns han har gjort noen merkelige valg i laguttaket i år, som har gjort det vanskelig for oss å koble grepet om kampene.

                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              4) Forumet fortsetter der jeg ikke håper LSK slapp... Skylder på dommer`n. Er det ikke, han så er det skoa. Er det ikke skoa, er det tilfeldigheter. Vi er for dårlige. Det er sannheten.
                              At Øvrebø og en blind linjemann blir direkte matchavgjørende i dag, er et faktum. Hadde vi fått 2-0-målet, hadde kampen vært over. At man er frustrert over dette, etter en sesonginnledning der vi har fått dårlig betalt, er forståelig. For dårlige?? Etter å ha sett Fredrikstad-Aalesund i dag, har min definisjon av hva som er dårlig fotball flyttet seg noen hakk nedover.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • MedlemNR35
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 905

                                Opprinnelig skrevet av chrissp
                                4) Forumet fortsetter der jeg ikke håper LSK slapp... Skylder på dommer`n. Er det ikke, han så er det skoa. Er det ikke skoa, er det tilfeldigheter. Vi er for dårlige. Det er sannheten.
                                Uenig.

                                Vi har ikke vært så dårlige at vi fortjener å ligge sist etter 6 runder. Vi har ikke marginer med oss i det hele tatt. Om marginene imot heter stolpe ut, dommeren eller hva som helst er uvesentlig men å grave oss så fullstendig ned og ikke engang se hvilke andre faktorer som ligger til grunn for vår i øyeblikket sisteplass blir for meg feil.

                                At dommeren er en årsak til at vi taper poeng i dag er udiskutabelt (ikke den eneste med en årsak). Han annulerer feilaktig 2-0 og det er en meget viktig avgjørelse for utfallet av kampen. Feil blir det når man gir dommeren all skyld, det skal han selvfølgelig ikke ha men i samme setning kan man si at det blir feil å ikke kunne diskutere dommeren i det hele tatt.

                                Vi har marginer i mot for tiden, men vi er heller ikke veldig bra. Disse to elementene til sammen gir oss sisteplass. Ikke en av delene. Begge delene.

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  Per dags dato så mener jeg ikke at vi er for dårlige. Urutinerte og usikre er helle de rette ordene å bruke. Jeg er sikker på at en seier vil gi den nødvendige selvtilliten som gutta trenger.

                                  Men ufattelig kjedelig at seiern ryker idag. Her hadde vi virkelig sjansen.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Stemplet som suttresupportere igjen? Hva er det du ikke har fått med deg, og hvor får du det fra at det har noe som helst å si? For det første, alle i Norge ser på LSK som en ufyselig drittklubb de helst ser ned et par divisjoner, og på supporterne som en gjeng masekråker som synger samme sang i nitti minutter mens de denger løs på en stakkars trommefaen som ikke har gjort en flue fortred. Våkne! Norge hater oss, og all suttring eller ikke suttring i hele verden kommer ikke til å gjøre noe utslag på hatbarometeret hverken fra eller til. Og vet du hva? Det er akkurat slik jeg vil ha det. No one likes us, we dont care; Lær av Millwall. Da blir det ekstra deilig når dette snur og vi vender nesa mot midten av tabellen, før vi de neste tre årene tar gradvise steg mot toppen av tabellen. For det andre vil jeg mye heller si meningen min og påpeke de årsakene som i år faktisk har vært avgjørende for at vi ikke har poeng, enn å legge meg ned og være "god" taper.
                                    Last edited by Grusom B; 27.04.2009, 10:55.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      Opprinnelig skrevet av sniper
                                      Greit at dommeren/linjemann var søppel i dag, men at de kosta oss seieren er jeg ikke enig i. Vi svikter i de avgjørende fasene av spillet.
                                      uenig, jeg mener oppriktig at dommeren kosta oss seieren, vi hadde leda 3-0 hvis dommeren hadde gjort jobben sin og ikke dømt oss bort.
                                      Dem som sier vi taper fortjent i dag må ta seg en pille, hadde dommeren gjort jobben sin hadde vi leda 3-0, og når vi blir fratatt 2 mål er det lov å klage på dommeren!

                                      Men samtidig er det også slik at når vi nå engang ligger der vi liger på tabellen så er vi IKKE gode nok. vi kan ikke skylde på marginer og uflaks hele sesongen. Gode lag og spillere har ofte marginene på sin side, mens mindre gode lag og spillere ofte får marginene mot seg.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                        Per dags dato så mener jeg ikke at vi er for dårlige. Urutinerte og usikre er helle de rette ordene å bruke. Jeg er sikker på at en seier vil gi den nødvendige selvtilliten som gutta trenger.

                                        Men ufattelig kjedelig at seiern ryker idag. Her hadde vi virkelig sjansen.
                                        Alle snakker om at laget er urutinert og at de unge ikke er gode nok for å få laget opp av bunnkampen osv.
                                        Men det er da vel ikke de yngste som har gjort en dårlig jobb?
                                        Av de 9 bakertse i går, var det 3 stk tenåringer.. Hvem i alle dager kan påstå at noen av de var de dårligste?
                                        Personlig syntes jeg lagets eldstemann svikter mest og er direkte skyld i mål og tapte poeng i flere kamper nå.

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          Helvete fryser over
                                          Før laget i mitt hjerte klarer å vinne en kamp!

                                          Søndag var det klart for kamp, hadde troen på seier faktisk etter kampen mot TIL her på alfheim, årets første seier skulle liksom komme i denne kampen mot RævBK.
                                          Dette skulle jo selvfølgelig ikke gå slik, for det ser faen meg ut som alt skal gå i mot oss denne våren!
                                          Jeg klarer ikke å skjønne hva som skjer, hvorfor i helvete vi ikke kan klare å få oss en seier. Frustrasjonen min går ut over alt og alle og mens jeg nå sitter på jobb og skriver dette for å kanskje på noe vis få roa nærvene kjefter jeg på dem som kommer 2 min for sent på jobb! når de som jobber her har en overordnet som elsker Fugla er det ikke greit å være dem heller om dagen! i går kveld hadde jeg nesten lyst å kapre kveldsflyet til gardemoen og dra hjem til godeste Øvrebøe og gjøre ting med han som han ikke ville ha lyst jeg skulle gjøre.
                                          Vi ligger sist på tabellen og alt annet enn seier i neste kamp er uaktuelt, jeg tror en seier vil kunne får litt fart på laget fremover, få tilbake troen på at vi faktisk kan vinne. for nå er vi inne i et skikkelig uføre som vi MÅ komme oss ut av, hvis ikke så er jeg redd for utfallet av denne sesongen.

                                          Mange sier LSK i år er bedre enn LSK i fjor, ja ok..... men det hjelper ikke å spille bra hvis man likevel taper. Vi slipper inn for mange lette mål hvor våre markeringer i egen 16-meter glipper HELE forbanna tiden, motstandere får stå alene rett foran målet og motta ball uten å bli pressa, slik kan man ikke holde på! samtidig mener jeg at dommeren og linjeman faktisk var de avgjørende faktorene i går, selv om vi slipper dem unødvendig til på slutten. Det er direkte motbydelig og jeg blir kvalm og uvel i hele kroppen av dette. Jeg vet ikke om kroppen min takler mere motgang nå.
                                          Måtte lopper fra 100 kameler infisere armhulene og skrittet til Øvrebøe, og Fugla klare å gjennomføre en hel kamp og dra hjem en seier i neste kamp!
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎