Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brisbane-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2006
    • 595

    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
    uenig, jeg mener oppriktig at dommeren kosta oss seieren, vi hadde leda 3-0 hvis dommeren hadde gjort jobben sin og ikke dømt oss bort.
    Dem som sier vi taper fortjent i dag må ta seg en pille, hadde dommeren gjort jobben sin hadde vi leda 3-0, og når vi blir fratatt 2 mål er det lov å klage på dommeren!

    Men samtidig er det også slik at når vi nå engang ligger der vi liger på tabellen så er vi IKKE gode nok. vi kan ikke skylde på marginer og uflaks hele sesongen. Gode lag og spillere har ofte marginene på sin side, mens mindre gode lag og spillere ofte får marginene mot seg.
    Øvrebø var akkurat som man kunne forvente seg; ujevn og bedriten. Til og med motstanderene stopper opp og lurer på hva det ble blåst for til tider. Dette går selvfølgelig begge veier, men vi blir straffet hardest gang på gang. Hjemmedømming på Åråsen forekommer hvertfall ikke.

    Som Jarstein sa til VG etter kampen om annuleringen av 2-0 målet: Jeg vet ikke hva det ble blåst for, og gjorde Lillestrøm spilleren noe galt, så var det i så fall ikke noe som gjorde intrykk på meg.

    Og TV-bildene er klare; det er Edwin som blir dyttet bort av Jarstein og ikke omvendt. Siden når ble det forbudt å stå foran en keeper?

    Irritasjonen over en så bedriten dommer kan ikke beskrives med ord.

    1. omgangen for Fugla sin del var dårlig. Vi blir løpende mellom RBK spillerene og jager, men kommer ikke fort nok oppi. Vinner vi en duell, taper vi de påfølgende andreballene.

    2. omgangen startet mye bedre. Vi var aggressive i presset og klarte å presse RBK ut av rytmen sin. Vi begynte å vinne andreballer og fikk til eget spill i perioder.

    Fortsatt savner jeg kantspill. Både Riise og Mykle trekker konstant inn i banen og nok en gang spilte vi i over 90 minutter uten et ordentlig raid nedover en av sidene med et påfølgende innlegg. Det er nettopp i disse situasjonene Occean er god; når han blir matet med innlegg i hodehøyde fra kantene. Occean er bedriten når han er feilvendt, og med vinger som trekker inn i banen blir det null innlegg fra kantene. Occean blir stående feilvendt, og alt blir veldig forutsigbart. Det beste som kan skje når en ball blir sent i retning Occean som står feilvendt er en støttepasning. Han har ikke teknikk til å dempe, finte og dra seg framover.

    Ingen tvil om at Rosenborg i øyeblikket er et bedre lag og "fortjente" seieren i den forstand, men faktum er at vi leder 1-0 og skulle ha ledet 2-0, og da hadde kampbildet fått en helt annen karakter.

    Det blir vanskelig å vinne kamper når vi i tillegg til middelmådig spill blir avblåst for ting som ikke engang motstanderen skjønner noe av.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Personlig syntes jeg lagets eldstemann svikter mest og er direkte skyld i mål og tapte poeng i flere kamper nå.
      Og akkurat det er jeg voldsomt enig i. Riseth virker ufokusert og slurvete, og har vært direkte årsak til poengtap både i går og mot søpla. Jeg ser ikke noen grunn til å spille med en gammel ringrev når denne gjør juniorfeil i kamp etter kamp. Da kan vi like gjerne kjøre inn ruben, for han kommer til å ha utbytte av sine feil, i form av erfaring. Riseth fremstår som nonchalant og umotivert, og sniker seg merkelig nok under radaren når folk her inne skal analysere hva som svikter ved baklengsmålene. Si hva du vil om ottos spill de siste kampene, men det å slippe inn mål i korthjørnet er på langt nær like ille som riseth opptreden mot bart og søpla.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Hel1017
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2008
        • 196

        Opprinnelig skrevet av RSP

        - Vi må jobbe med den defensive samhandlingen, svarer Henning Berg på spørsmål om hvordan LSK skal komme seg ut av gjørma.
        Det gjelder også for den offensive samhandlingen også spør du, meg....
        En ting er at vi slipper inn to relativt billige mål i går, men at det skapes minimalt frammover er et større problem, syns nå jeg.

        RævBK er et godt lag, ikke tvil om det. Men på hjemmebane burde det være mulig å få flyttet laget litt høyere og skape mer frammover. Vi spiller over midtbanen vår hele tiden, og backene er ikke med på løp i det hele tatt.

        Hvis man ser litt på RævBK så kjører de konsekvent opp backene sine og skaper det nødvendige trykket på midtbanen og framover.

        Men ja, utviklingen defensivt er heller ikke strålende. Med tanke på at vår beste forsvarspiller bare er på lån fram til August, er også noe å bekymre seg for.

        Føler meg slett ikke sikker på at det blir TL spill neste år, desverre:evil:
        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          LSK må bli mer kyniske på banen, og gjøre mer for å få de tre poengene. Laget spiller naivt og lar seg lure gang på gang av råere, mer kyniske motstandere. Det er pinlig å se på hvordan våre spillere står med lua i hånden.

          Også må noen få gitt herr Øvrebø at han som konsekvent partisk opptredende dommer ikke lenger har noe å gjøre på Åråsen Stadion.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            Opprinnelig skrevet av KimFL
            Joa, du har forsåvidt rett i det. Men vi har nå hatt marginene mot oss i de 2 siste kampene da, forrige gang, mot Tromsø...der vi sannsynligvis skulle hatt straffe på stillinga 0-1. Og i dag...feil annullering, der det skulle stått 2-0. 5 mulige poeng borte på feil dømming. Selvfølgelig bittert, selv om det tross alt ikke er dommern som bommer på alle sjansene heller, eller glipper på markeringene i forsvar.



            KimFL
            Alle kampene er jevne, selvfølgelig kan man også ønske at LSK spiller ENDA bedre, men når man får fratatt seg scoringer som alle kan se er regulære, så blir det uansett ikke lett å vinne kamper i en tett og kynisk serie.

            Disse dommerne, typisk Øvrebø, har en agenda gående mot LSK, og har hatt det over lenger tid, det er faktisk nokså lett å se. Det blåses 70/30 og det gjøres åpenbare feil slik de to annuleringene i går, som ikke hender mot lag som Brann og RBK. Publikumstunge lag i forhold til LSK.

            Jeg tror 70-80 % av den norske dommerstanden ØNSKER å se LSK i Adeccoligaen. Klubbens anseelse blant dommere i en spørreundersøkelse var meget lav. Om et tema dommere ikke skal ha noen mening om, mislikte de fleste dommerne klubbens spillestil. Hva mener NFF om at dommerne ikke liker en klubb de er satt til å dømme, gir det grunnlag for fair play?
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              Her er det bare å ringe bohemen og spørre hvor mye øvrebø har utestående i barregning. I fjor mot hamkam dømte han to lag han tydeligvis ikke er særlig begeistra for, og kortene haglet til begge lag - inkludert to røde ingen skjønte noe av.

              At han har en bevisst agenda tviler jeg på, men at øvrebø ikke klarer å rense knotten for motforestillinger og andre irrelevante følelser før en kamp er det liten tvil om. Jeg vil ha denne glinsende tykkasen ut av eliteserien fort som faen. I neste kamp bør han få høre det så øra flagrer.

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                En så tafatt omgang som 1. igår, håper jeg aldri gjentar seg for vår del. Direkte pinlig! Fortsetter vi sånn blir vi under streken lenge!

                Kommentar

                • ap4
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 271

                  Greit at Øvrebø dømte en bedriten kamp og at han hadde med seg elendige linjemenn, men jeg tviler på at Øvrebø har noe spesiell agenda på gang mot Lillestrøm. For to år siden viste han ut Ijeh på Åråsen for munnbruk, i en kamp vi mest sannsynlig hadde tapt med Ijeh på banen.

                  Kommentar

                  • norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

                    Opprinnelig skrevet av ap4
                    Greit at Øvrebø dømte en bedriten kamp og at han hadde med seg elendige linjemenn, men jeg tviler på at Øvrebø har noe spesiell agenda på gang mot Lillestrøm. For to år siden viste han ut Ijeh på Åråsen for munnbruk, i en kamp vi mest sannsynlig hadde tapt med Ijeh på banen.
                    Vi hadde sannsynligvis tapt fordi vi nettopp hadde utlignet til 1-1? Snodig logikk...

                    Kommentar

                    • Kay
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 763

                      Opprinnelig skrevet av ap4
                      Greit at Øvrebø dømte en bedriten kamp og at han hadde med seg elendige linjemenn, men jeg tviler på at Øvrebø har noe spesiell agenda på gang mot Lillestrøm. For to år siden viste han ut Ijeh på Åråsen for munnbruk, i en kamp vi mest sannsynlig hadde tapt med Ijeh på banen.
                      For 2 år siden gjorde han alt han kunne for å hjelpe RBK til seier, inkludert å gi dem en helt uforstålig straffe. Dog misslykkes han den dagen. Kanskje han bare har en pro-rbk agenda.

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Opprinnelig skrevet av sniper
                        Fortsatt uenig at det er et problem. Det er slike arbeidsforholdene er, og de er like for alle lag.
                        Jeg er uenig. De finnes lag i Norge som gis fordeler av dommerstanden over lengre tid (typisk RBK og Brann), og det finnes lag som det konsekvent dømmes mot over tid (LSK, Ham-Kam osv).

                        Vi snakker om noe så fundamentalt feil som en PARTISK DOMMERSTAND.

                        Mange snakker her om 5 poeng som er tapt grunnet reine dommerfeil i avgjørende situasjoner (tapt straffe mot TIL, 2 scoringer frastjålet mot RBK). Hvor mange poeng går tapt på alle frisparkene imot i 50/50 dueller, vi er vel opp i en 100 slike frispark allerede? Mener at et av disse feilaktige frisparkene også førte til en scoring imot oss.

                        Bunnplassringen til LSK kunne vært en nokså grei 4-6 plass, den, dersom vi hadde fått oppleve noenlunde korrekt, og det som bør være aller lettest for dommerne, nemlig UPARTISK dømming.
                        Her har vi en dommerstand som samlet blåser sine piper imot LSK. NFF, det går da faen ikke ann?

                        Ikke kom hit å fortell meg at Tom Henning Øvrebø er en upartisk dommer når han dømmer LSK. Ikke faen om mannen er upartisk, og driter i om RBK eller LSK vinner. Han MÅ mislike LSK når han gjør det han gjør gjennom 90 minutter, og særlig på de to komplett feilaktig allulerte scoringene. En drittunge som har sparket ball på ei løkke et par ganger klarer å se at LSk skal ha 2-0 og 3-0 som gjeldende scoringer. Han (Øvrebø) eier ingen troverdighet. Mannen ønsker å se LSK som det tapende lag, blåser altfor mye, blåser direkte, kampavgjørende feil. Få han vekk!!!
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Nja, jeg tror ikke helt på agendastyret. Derimot er jeg tilbøyelig til å gå med på at han og flere i den norske dommerstanden mer enn gjerne kjøper omdømmet vårt som et grisespillende gampelag som aldri har vunnet en kamp på andre kvaliteter enn fysikk og aggresjon, og at dette fører til at de er mer tilbøyelige til å la tvilstilfeller gå i vår disfavør. Når det kommer til Øvrebø spesifikt er han en dommer som tar ting personlig, og dermed har en tendens til å forfølge spillere eller overreagere mot dem. Ijeh er nevnt, han ble vel utvist for å skrike fuck off tre ganger i frustrasjon. Slikt skal man ikke ha rødt kort for, men for Øvrebø ble det tydeligvis for mye å svelge. I går plukket han ut stakkars Nosa så å si fra start, og blåste frispark mot ham hver gang han var i nærheten av ballen. Gutten så direkte vantro ut ved flere anledninger, og fortvilelsen lyste av øynene på ham.

                          Regner med at Øvrebø får en saftig karantene etter denne kampen, ettersom han totalt ødela den. At RBK vant fortjent betyr ikke at dømmingen ikke fratok oss poeng, og det er bare latterlig å hevde noe annet.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

                            Jeg er enig med GrusomB her. Jeg tror ikke på noen konspirasjon verken mot oss eller mot andre, på samme måte som jeg ikke tror at Heinz Muller hadde som intensjon å skade Fevang.

                            Kommentar

                            • Mollari
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2003
                              • 135

                              Kan vel ikke akkurat gi Øvrebø skylda for den latterlige offsideavblåsningen, han må jo stole på linjemannen sin.
                              http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                              Kommentar

                              • Awfuls
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2006
                                • 138

                                nå må vi slutte!

                                vi sutrer litt fælt her om dårlig dømming, men saken er at rbk vant fortjent.
                                vi klarer ikke styre spillet på hjemmebanne og alt for mange personlige feil.

                                vi må slutte og sutre (ja dommeren går mot oss) men tror ikke dommeren kommer i morgen og sier sorry her har dere 3 poeng?


                                hvorfor spiller vi så dårlig?

                                hvis dette er taktene til lsk i år så skal vi væra glad hvis vi holder oss i tippeligaen... ja hjertet mitt blør når jeg sier det ufff
                                Fugla forever... eLSKer

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B

                                  Regner med at Øvrebø får en saftig karantene etter denne kampen, ettersom han totalt ødela den. At RBK vant fortjent betyr ikke at dømmingen ikke fratok oss poeng, og det er bare latterlig å hevde noe annet.
                                  Her tar du feil, og det tror jeg du vet. Øvrebø får nok lite annet enn et klapp på skuldra fra NFF.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • SAEDbeger
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 421

                                    når er det vi egentlig ble snytt for TO mål? tror man virkelig at occean hadde løpt og scora etter den offside episoden? hadde nok dabba ut i ingenting. rbk vant fortjent i går. det som irriterer meg er at vi ikke klarte å rane med oss 1 poeng....

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Sant det, Occean alene med keeper er ikke akkurat ensbetydende med scoring. Har han noensinne rundet en målvakt?

                                      Likevel er Øvrebøs feil ved Edwins scoring såpass grunnleggende feil, at her kan vi begynne å sette spørsmålstegn ved dommers fotballforståelse.

                                      Og han har gjort dette mange ganger før, var det ikke den samme pæra som måtte sitte igjen etter time etter kampslut på Åråsen da han hadde komplett ødelagt en kamp mot Molde, og hjemmefansen ville lynsje han for hans komplett elendige innsats i det oppgjøret? Jeg har i alle fall fått nok av fysakken. Han er for dårlig til å dømme elitefotball, og når du i tillegg opptrer åpenbart konsekvant partisk, kan han ta seg en tuppelur og aldri komme tilbake.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        Opprinnelig skrevet av Awfuls
                                        vi sutrer litt fælt her om dårlig dømming, men saken er at rbk vant fortjent.
                                        vi klarer ikke styre spillet på hjemmebanne og alt for mange personlige feil.

                                        vi må slutte og sutre (ja dommeren går mot oss) men tror ikke dommeren kommer i morgen og sier sorry her har dere 3 poeng?


                                        hvorfor spiller vi så dårlig?

                                        hvis dette er taktene til lsk i år så skal vi væra glad hvis vi holder oss i tippeligaen... ja hjertet mitt blør når jeg sier det ufff
                                        er faen så klart vi kan sutre når vi blir frastjålet 2 mål, hvis vi ikke kan sutre over det når skal vi DA kunne sutre?
                                        folk får mene hva dem vil, om vi er sutrete eller ikke, men jeg synes vi har knallgod grunn til å "sutre" 2 mål og seier, 3 poeng mista vi på det....... samme summen som vi allerede har, vi kunne altså dobla poengene våre hvis det ikke hadde vært for dommeren.
                                        Sutring TILLATT
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        • Mollari
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Dec 2003
                                          • 135

                                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Sant det, Occean alene med keeper er ikke akkurat ensbetydende med scoring. Har han noensinne rundet en målvakt?

                                          Likevel er Øvrebøs feil ved Edwins scoring såpass grunnleggende feil, at her kan vi begynne å sette spørsmålstegn ved dommers fotballforståelse.

                                          Og han har gjort dette mange ganger før, var det ikke den samme pæra som måtte sitte igjen etter time etter kampslut på Åråsen da han hadde komplett ødelagt en kamp mot Molde, og hjemmefansen ville lynsje han for hans komplett elendige innsats i det oppgjøret? Jeg har i alle fall fått nok av fysakken. Han er for dårlig til å dømme elitefotball, og når du i tillegg opptrer åpenbart konsekvant partisk, kan han ta seg en tuppelur og aldri komme tilbake.
                                          Nei, det var Tommy Skjerven. Forøvrig en dommer vi taper over 60% av kampene han dømmer.
                                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                          Kommentar

                                          Working...