Brenn - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • David Hay
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Apr 2007
    • 22

    #21
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Hva faen er vitsen med dette? Han har knapt fått hår på tissen, det går ikke an å omtale en guttunge som knapt har fylt sytten på en slik måte. Dette er latterlig, og dere burde tenke dere om. Om han ikke gjorde en god kamp er jo i og for seg det greit nok, men det går da vel for svarte an å være voksne for det. Å gjøre en syttenåring til delvis syndebukk er rett og slett fordømt lavmål!
    Henning må bære ansvaret for å sette på Gabrielsen med 10 mann i Bergen. Vi har fire tenåringer bak (med Hansen) og Henning visste at vi kom til å slite kampen ut. Med Johnsen og Bjørkøy på benken skjønner jeg ikke hva Berg tenkte på. Gabrielsen har nesten null erfaring som back og blir sendt utpå mot Huseklepp med en mann mindre!! På grensen til å med viten og vilje å ødelegge mannen for år fremover. Opplevelsen hans i dag hjelper hvert fall ikke på selvtillitten.

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #22
      Opprinnelig skrevet av David Hay
      Henning må bære ansvaret for å sette på Gabrielsen med 10 mann i Bergen. Vi har fire tenåringer bak (med Hansen) og Henning visste at vi kom til å slite kampen ut. Med Johnsen og Bjørkøy på benken skjønner jeg ikke hva Berg tenkte på. Gabrielsen har nesten null erfaring som back og blir sendt utpå mot Huseklepp med en mann mindre!! På grensen til å med viten og vilje å ødelegge mannen for år fremover. Opplevelsen hans i dag hjelper hvert fall ikke på selvtillitten.
      Bjørkøy har vært skadet i månedvis. Tvilsømt om han var kampklar i det hele tatt.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • David Hay
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Apr 2007
        • 22

        #23
        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Bjørkøy har vært skadet i månedvis. Tvilsømt om han var kampklar i det hele tatt.
        Hva gjør han da på benken? Mulig vurderingen er at hverken Johnsen eller Bjørkøy kan gå inn uten oppvarming, men Søgård kunne jo tatt backplassen, hvert fall noen minutter.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz

          Roy Helge Olsen, jeg unner deg et vondt liv fullt av skuffelser og svik. Din jævla faen.
          Du er for snill med dommeren i din vurdering.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Ikke faen om jeg venter til kampslutt med å begrave denne kampen. Her:

            Hansen 5 - Kaster ballen rett i beina til Vaagan Moen og forærer Brann kampen. Synd, bortsett fra det var han veldig god.
            Nordtveit 4 - Selger seg som ei hore på Fitteklepps juniorfinte før 3-1.
            Kippe 6 - Bestemann i forsvar med en mil.
            Riseth 6 - Feilaktig utvist av Roy Helge Olsen, denne kreftsvulsten av et menneske. Var god og på tærne.
            Ringstad 4 - God førsteomgang, dårlig andreomgang.
            Essediri 1 - Ett godt innlegg mot Riise. Det var alt.
            Mouelhi 3 - Tapte midtbanekrigen så det sang.
            Søgård 1 - Beviser at han ikke holder mål lenger. Teknikk som en Go'Morgen-yoghurt, mottak som en murvegg. Knapt nok god nok til å varme benken.
            Myklebust 2 - Hjalp til godt defensivt. Offensivt var han inkarnasjonen av en ørken, som vanlig.
            Riise 6 - Vår beste spiss. Dét er ganske ironisk, i grunn.
            Occean 3 - Kombinerer godt med Riise ved et par anledninger. Kommer ikke til noen sjanser, er sågar langt unna å gjøre det. Fullstendig ute av form. Bør benkes.

            ->Eddie: Prøver, men får ikke til all verden. Blir fryktelig ensom. Skadet.
            ->Nosa: Får en håpløs oppgave kampbildet tatt i betraktning.
            ->Gabrielsen 1 - Junior.

            Roy Helge Olsen, jeg unner deg et vondt liv fullt av skuffelser og svik. Din jævla faen.
            Dårligste karakterboka noen gang.
            Kom akkurat hjem nå så orker ikke ett altfor langt innlegg, dette er hva jeg mener fra mitt ståsted på tribunen.

            Ringstad og Nordtveit var 2giganter bak der. Fortjener langt mer enn en 4. hvordan du kan gi disse 4 skjønner jeg ikke, mulig ikke jeg har fått med meg alt tydeligvis.

            Karim sugde lem men bør få en treer, var assist for sjansen som riise burde putta på i 1.omgang. Dessverre blir borte når Riseth får rødt. Espen har også sett sine bedre dager men synes han klarer seg greit, kriger til seg endel baller men dessverre så har han en touch som ligner OO, noe som ikke er allverden.

            Så håper jeg andre hansen får spille neste kamp også, makan til talent! Synd han gjør den ene feilen som ender i katastrofe, men det er vel første kamp i tippeligaen, jeg synes han klarte seg svæææært godt...!

            God Natt.
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #26
              Opprinnelig skrevet av David Hay
              Hva gjør han da på benken? Mulig vurderingen er at hverken Johnsen eller Bjørkøy kan gå inn uten oppvarming, men Søgård kunne jo tatt backplassen, hvert fall noen minutter.
              Med Søgård på backen hadde det blitt tosifra....

              Kommentar

              • KongRudi
                - Brannsupporter -
                Ferskenpels
                • May 2009
                • 6

                #27
                Når kanari-sang blir kanari-sutring

                Synes dere har helt feil fokus på problemet.. :-/

                Huseklepp er såpass mye raskere enn Riseth at det hadde sannsynligvis ikke hatt noe å si om Riseth hadde fått spille videre uansett, og han hadde sannsynligvis blitt utvist under neste løpsduell de to hadde havnet i.
                Riseth var ihvertfall ikke forsiktig selv om han netopp hadde pådratt seg ett gult kort tidligere.

                Det var riktignok flere tvilsomme situasjoner, kanskje skulle Riise hatt straffe, kanskje ikke, kanskje skulle Huseklepp også hatt en straffe med en nesten identisk situasjon når han og Nordtveit kjempet inne i LSK's 16-meter.

                LSK-fansen gir dommeren ufortjent mye kritikk her, vi har ikke videodømming i Norge, og de allerfleste trengte veldig mange repriser for å bli overbevist om at utvisningen er feil.
                Føttene til Riseth var ihvertfall ikke i nærheten av ballen, og jeg syntes det så ut som han trykket ned skulderen til Huseklepp når han slengte seg langs løpsbanen til Huseklepp, som var påvei igjennom.
                Men han holdt ikke i trøya, dersom det var det han ble utvist for.

                Det var også ingen tvil om at Lillestrøms mål skulle vært annulert fordi Kippe stod i offside da langpassningen gikk, men ingen klager over den feil-avgjørelsen, uansett godt gjort å vinne den duellen.

                Skylde tapet på dommeren blir latterlig, når hele fotball-norge kan se at deres problem igår var at det er altfor enkelt å løpe ifra midtforsvaret deres med ball.

                Om videodømming hadde vært tatt i bruk, og dommeren hadde hatt annledning til å se 5 repriser av hver eneste situasjon, så hadde sannsynligvis kampen endt 3-0, istedenfor 3-1 som det ble i går.

                Kommentar

                • David Hay
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Apr 2007
                  • 22

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Med Søgård på backen hadde det blitt tosifra....
                  Vel de scoret tre med en helt åpen venstreside! Om Søgård hadde scoret mer enn syv selvmål så har du jo rett. Dessuten så var argumentet med Søgård at Bjørkøy/Johnsen skulle få varmet opp.
                  Utover det så mener jeg Søgård ville gjort det bedre enn Gabrielsen. Gabrielsen stoppet ingenting og jeg kan ikke huske noen som har gjort en slettere innsats på back de siste 30 år.

                  Kommentar

                  • David Hay
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Apr 2007
                    • 22

                    #29
                    LSK-fansen gir dommeren ufortjent mye kritikk her, vi har ikke videodømming i Norge, og de allerfleste trengte veldig mange repriser for å bli overbevist om at utvisningen er feil.
                    Føttene til Riseth var ihvertfall ikke i nærheten av ballen, og jeg syntes det så ut som han trykket ned skulderen til Huseklepp når han slengte seg langs løpsbanen til Huseklepp, som var påvei igjennom.
                    Men han holdt ikke i trøya, dersom det var det han ble utvist for.


                    Poenget med den situasjonen er at Riseth gjør alt riktig. Han sperrer Huseklepps vei mot mål. Det er Huseklepp som må bruke armer og kaste seg frem i forsøk på å nå ballen. Det er en ren duell, men hvis dommer velger å blåse så skal Riseth ha frisparket.

                    Kommentar

                    • Fuglegutt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2008
                      • 863

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KongRudi
                      Synes dere har helt feil fokus på problemet.. :-/

                      Huseklepp er såpass mye raskere enn Riseth at det hadde sannsynligvis ikke hatt noe å si om Riseth hadde fått spille videre uansett, og han hadde sannsynligvis blitt utvist under neste løpsduell de to hadde havnet i.
                      Riseth var ihvertfall ikke forsiktig selv om han netopp hadde pådratt seg ett gult kort tidligere.

                      Det var riktignok flere tvilsomme situasjoner, kanskje skulle Riise hatt straffe, kanskje ikke, kanskje skulle Huseklepp også hatt en straffe med en nesten identisk situasjon når han og Nordtveit kjempet inne i LSK's 16-meter.

                      LSK-fansen gir dommeren ufortjent mye kritikk her, vi har ikke videodømming i Norge, og de allerfleste trengte veldig mange repriser for å bli overbevist om at utvisningen er feil.
                      Føttene til Riseth var ihvertfall ikke i nærheten av ballen, og jeg syntes det så ut som han trykket ned skulderen til Huseklepp når han slengte seg langs løpsbanen til Huseklepp, som var påvei igjennom.
                      Men han holdt ikke i trøya, dersom det var det han ble utvist for.

                      Det var også ingen tvil om at Lillestrøms mål skulle vært annulert fordi Kippe stod i offside da langpassningen gikk, men ingen klager over den feil-avgjørelsen, uansett godt gjort å vinne den duellen.

                      Skylde tapet på dommeren blir latterlig, når hele fotball-norge kan se at deres problem igår var at det er altfor enkelt å løpe ifra midtforsvaret deres med ball.

                      Om videodømming hadde vært tatt i bruk, og dommeren hadde hatt annledning til å se 5 repriser av hver eneste situasjon, så hadde sannsynligvis kampen endt 3-0, istedenfor 3-1 som det ble i går.


                      Eh????

                      Kanskje skulle Riise hatt straffespark? Håper for din del at du kødder nå, sist jeg sjekka spiller vi fotball, og ikke bryting eller rugby. Kunne vel ha ventet til etter kampen med å skaffe seg Riises drakt.? Med en holding som varer 5 ekunder så klar at det er helt utrolig at ikke dommerfaen blåser , burde selv du skjønne at det er snakk om klar straffe.

                      Vi tapte ikke kampen bare på grunn av dommeren, men på 0-1, (Kiko hadde satt den straffa), med 11 mann( nei det var ikke no rødt kort på Riseth ), men det er meget sannsynlig at vi hadde fått med oss noe annet enn 0 poeng hjem til Åråsen.
                      Last edited by RSP; 01.05.2009, 11:46. Begrunnelse: Sensur.
                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                      Kommentar

                      • KongRudi
                        - Brannsupporter -
                        Ferskenpels
                        • May 2009
                        • 6

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                        Eh????
                        Vi tapte ikke kampen bare på grunn av dommeren, men på 0-1, (Kiko hadde satt den straffa), med 11 mann( nei det var ikke no rødt kort på Riseth ), men det er meget sannsynlig at vi hadde fått med oss noe annet enn 0 poeng hjem til Åråsen.
                        LSK har gått opp i ledelsen utrolig mange ganger i år, uten at dette har vært garanti for poeng de gangene.
                        Utifra det jeg har sett av Lillestrøm i år, så virker det ikke som de har samme fysikk inne, som lenge har vert ett av kjennetegnene på LSK.
                        Kanskje kan det være ett annet symptom hvorfor LSK ligger på tabellen der de gjør, istedenfor hvor vi forventer de skal ligge.

                        Brann fikk 3 mål, hvor ingen var feildømt.
                        Lillestrøm fikk 1 mål, selv om reprisen viste at det var feildømt og egentlig offside.
                        Har null tro på at Riseth skulle være på riktig plass, å dekke opp for alle de 3 målene, det er grenser for hvor mye mindre ett lag jobber - med en spiller mindre - i 50 minutter.

                        Dere tapte for ett lag som jobbet mye mere i går, om dommeren hadde vært feilfri, så er det like sannsynlig at dere hadde endt opp med 3 minus-mål, istedenfor 2, tipper jeg.
                        Det var Riseth som gikk ut, ikke Maradona.

                        LSK-fansen er alt for optatt av å skyve ansvaret for en dårlig kamp over på dommeren, istedenfor å legge skylden på spillerene som skal egentlig vinne kampene.

                        Kommentar

                        • wænk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 2244

                          #32
                          LSK var vel best inntil utvisningen? De var iallefall mer enn jevngode med skb. Jeg er helt sikker på at sluttresultatet ville vært annerledes med 11 mot 11 i 90 min.
                          Kan ikke være tilfeldig at vi ikke har fått straffe på 16 matcher.
                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KongRudi
                            LSK-fansen er alt for optatt av å skyve ansvaret for en dårlig kamp over på dommeren, istedenfor å legge skylden på spillerene som skal egentlig vinne kampene.
                            Knekt Rudi, nå får du gi deg. Dette er helt utrolig dumt. Når du både får en straffesituasjon imot, OG en tvilsom utvisning på stillingen 0-0, så har det helt utrolig mye å si. Det går ikke an å tvile på det. Når man i tillegg fikk et feilaktig annullert mål, og en horribelt feilblåst offside, på 1-0 i forrige kamp, så er det klart man blir hissig. Skulle likt å se Brann-supporterne ta det med fatning, hvis for eksempel det hadde skjedd mot Bodø og Lillestrøm, og Brann hadde ligget på bunnen. Lillestrøms mål, som du hevder var offside, ga bare et lite håp og fikk ikke konsekvenser for kampen.

                            Riseth er ikke Maradona, men tro om det ikke var junioren som kom inn med hvilepuls som ble lurt av Huseklepp, slik at Brann fikk score 1-0.

                            Det er kanskje ikke konstruktivt å klage for mye på dommeren, men det er umulig ikke å bli ganske så sint. Man har da følelser for laget man holder med.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #34
                              Idiotisk å tro at kampforløpet ville vært det samme uten utvisning. Brann hadde aldri fått samme rom og muligheter mot et fulltallig LSK. Vi måtte fremover med en mann mindre. Selvklart blir det rom for motstandere, da man tvinges til å ta større risiko. At brann jobba mye mer er i beste fall et synsbedrag, dog er det helt forståelig at en selvgod bergenserfaen tror det avhenger av at brann er verdens beste lag. Dere har jo tross alt vunnet to kamper på rad. Faktumet er alikevel at brann får en langt lettere jobb med å presse og vinne ball når Fugla er en mindre. Før utvisningen var det lite i branns spill som tilsa at de skulle vinne med to mål. Verken i passningsspill eller defensivt arbeid. Alt koker ned til at brann foræres en særdeles lite ærefull seier av roy hege. Vi skulle hatt straffe på 0-0, noe som fort hadde resultert i mål og påfølgende pipekonsert mot eget lag fra brannfansen. I stedet får vi en hårreisende utvisning mot oss, som roy hege gir etter påtrykk fra solli og hans bitches. Fyren markerer bare frispark først, og viser intet tegn til at kort skal gis. Så kommer det en haug brannspillere og skriker som tenåringer. Feigt, æresløst og patetisk. Bergensere er gale og totalt uten kompromiss når brann skal diskuteres. At man ikke kan erkjenne at roy hege gå dem kampen, gjør bare en allerede æreløs seier enda mer latterlig.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • KongRudi
                                - Brannsupporter -
                                Ferskenpels
                                • May 2009
                                • 6

                                #35
                                Ja, skjønner godt at dere blir sint når dere føler dere blir dømt urettferdig.

                                Jeg var selv sint under Nordtveits nedrivning av Huseklepp i det 44. minutt, som jeg syntes var like tvilsom som den 'straffesituasjonen' som ikke ble dømt i starten av kampen.
                                Og dere fikk også ett mål dere egentlig ikke skulle hatt.

                                Sier ikke at kampbildet ikke kunne vært annerledes om altmulig som ikke skjedde hadde skjedd, og om dommer hadde dømt feilfritt.
                                Men det blir for dumt å skylde kamputfallet på dommeren.

                                Det var trossalt en god del dommer-feil som gikk deres vei også.

                                Ang. hvilepuls, så er dette Henning Bergs ansvar å avgjøre om det kan lønne seg å spille med oppvarmet mann i ugunstig posisjon, for så å heller la innbytteren varme opp i pausen, eller om han tror innbytteren vil gjøre jobben bedre om han bytter i det 42. minutt. :-/

                                Istedenfor å be om at dommeren må få kreft o.l. så bør dere spørre dere om hvorfor innbytteren deres ligger nede i to minutter, for så å bruke 2-3 ekstra minutter av banen da han ble tråkket på hælen, og vinglet ut mot sidelinjen.

                                Kunne skjønt logikken der - hvis Lillestrøm ledet, men ikke når dere ligger under.
                                Hvorfor var det ingen av medspillerene som hjelpte spilleren av banen raskere, slik at dere kunne få ballen i spill, og ta igjen målene dere lå under med?

                                Luke bort enkle taktiske feil, som dette bør være fokus til LSK nå fremover, synes jeg. :-/

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #36
                                  Nå er vel hele ekspert-norge uenig med deg, enda tror du tøvet ditt blir tillagt noe vekt? Du kunne hjulpet til med å få ryktet til bergenssupporterne på rett kjøl ved å legge deg flat her inne og utrykke skam over hvordan dere fikk kampen i henda av egen filming, syting og en svak dommer. Men noe forandrer seg vel aldri.

                                  Kommentar

                                  • Mollari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2003
                                    • 135

                                    #37
                                    Lol, Rudi. På meg virker du som en som liker å krangle på forumer. Fotball har du ihvertfall ikke greie på.
                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      #38
                                      For å komme tilbake til temaet: Det var rett og slett sjokkerende å se hvor dårlig Espen Søgård var i går. Riktignok fikk han til littegrann i andre om gang, men i første omgang var han en vandrende katastrofe. Ikke kan han motta ballen, ikke kan han passe den og når han i tillegg er for treig inn i alle dueller mister han også sin store force i taklingsstyrken. Midtbanespillerne i Tippeligaen er stort sett gode taklere alle sammen nå og når de i tillegg har både bedre teknikk og er hurigere enn Søgård er det rett og slett vondt å se han spille. Jeg tror dessverre tiden er over for Espen Søgård som toppspiller.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #39
                                        Å argumentere for at situasjonene utjevnet seg i løpet av kampen vitner om liten fotballforstålse. Vi får kampen inn i rett spor men fratas muligheten til å konkurrere på like vilkår. I tillegg blir vi fratatt en straffe. Kampens premisser blir radikalt forandret av utvisningen og gir brann en kjempefordel. Med andre ord kan man ikke legge sælig mye legitimitet eller vekt på dommeravgjørelsene etter riseth exit. Kampen var allerede lagt i branns klamme fang, og ville ikke ha utviklet seg på den måten uten roy heges hjelp
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

                                          #40
                                          Det noen virkelig har misforstått her inne er begrepet " Er du god nok er du gammel nok". Her snakkes det först og fremst om individuelle ferdigheter. Man hopper ikke over läringsprosessen fordi man er et stort talent/ god nok. For å läre dette nivået må man få kjenne på dette nivået. Hvis man ikke får smake på nivået blir man heller ikke god nok i det lengre löp.

                                          Synes det rett og slett er håplöst å trekke Gabrielsen opp som syndebukk i denne kampen. En 17 åring som kommer inn fra benken fordi LSK blir en mann mindre mot Brann i Bergen. Herregud da, få litt kontakt med jorden igjen.

                                          Kommentar

                                          Working...