Nyheter mai 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Arild Myklebust gir seg i styret.
    28. april 2009 vil bli stående som en meget spesiell dag i Kanari-Fansen Lillestrøms historie. Denne dagen informerte Arild Myklebust - mannen som med rette blir omtalt som Mr. Kanari-Fansen - styret at han ønsket å trekke seg av personlige årsaker.

    Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm


    Arild Myklebust har trukket seg som styremedlem i Kanari-Fansen Lillestrøm

    28. april 2009 vil bli stående som en meget spesiell dag i Kanari-Fansen Lillestrøms historie. Denne dagen informerte Arild Myklebust - mannen som med rette blir omtalt som Mr. Kanari-Fansen - styret at han ønsket å trekke seg av personlige årsaker.

    Arild Myklebust var med på å danne Kanari-Fansen 3. desember 1992, og har vært med i styret i alle de 16 åra som har gått. Utallige timers hardt gratisarbeid og uendelig mange telefonsamtaler er lagt ned i denne perioden i et brennende ønske om å gjøre Kanari-Fansen til en supporterklubb å regne med. Hovedmålet har alltid vært å støtte Lillestrøm Sportsklubb på en best mulig måte.

    Heldigvis vil KFL-styret få god nytte av og hjelp av Arild Myklebust framover. Engasjementet i tribunegruppa og på Åråsen vil fortsette som før, noe vi er svært glade for. Styret vil selvfølgelig bruke Arilds kompetanse og erfaring for alt det er verdt i forhold til for eksempel mobilisering.

    Nå skal imidlertid helsa få lov til å komme først, ikke drifta av KFL. Arilds eget ønske om å tre tilbake fra styret fikk selvfølgelig full støtte av de resterende medlemmene, selv om vi ser at vi har fått enormt store sko å fylle. Arild Myklebusts ansvarsområde og oppgaver vil fordeles på de øvrige styremedlemmene. Vi mener vi vil kunne styre KFL fram til neste årsmøte med de resterende 8 medlemmene. Jan Petter Myrvold vil ha dobbeltstemme i styret ved eventuell stemmelikhet.

    Styret takker for det utrolig flotte arbeidet som Arild Myklebust har nedlagt for Kanari-Fansen Lillestrøm!


    Nå ville selvsagt ikke Arild vært seg sjøl hvis han ikke hadde hatt et behov for å komme med en siste hilsen på vei ut av styret:

    Etter mange år i styret i Kanari-Fansen har jeg valgt å fratre min stilling som styremedlem. Når du i snart 20 år har brukt enormt med tid, krefter og engasjement for KFL og LSK, slipper du på ett tidspunkt opp for krefter. Jeg skulle sett signalene for tre år siden da jeg ble sjuk på vinteren, men valgte da å fortsette på grunn av at KFL hadde en så liten organisasjon den gangen. Folk tror ofte at alt er lett i medgang (á la den vi hadde i 05-07) men det er faktisk nesten mer slit da på grunn av alle arrangementene m.m. man må i gjennom. Cupfinale og annet er gøy da det står på, men du er helt utlada i lang tid etterpå. Denne våren har helsa og legene sagt stopp. Meldinga er klar: Fortsetter du som nå går du i veggen! Det er min egen helse det er snakk om, det er ingen andres skyld på noen måte.

    I tillegg til det helsemessige er det spesielt en ting som har vært viktig for meg: Endelig har KFL fått en stor og sterk organisasjon på de aller fleste områder. I tillegg til det har vi et meget sterkt styre i KFL som med 100 % sikkerhet fører fanklubben videre på det medlemmene har bestemt det siste året. Når man har brukt så mye tid på å bygge opp KFL er disse tingene meget viktige. KFL er i toppen på det meste og det kommer til å fortsette i mange år framover.

    Selv om jeg nå går ut av styret kommer jeg til å fortsette med mange oppgaver innafor KFL. Arrangement på Martins, mobilisering til kamper, tribunegruppa m.m. Jeg er sikkert en tullebukk på en del ting, det veit jeg, men jeg veit at jeg kan bidra mye på å mobilisere folk til diverse arrangementer og kamper i KFL. Det er sinnsykt viktig for KFL å ha positive folk som brenner for Fugla og holder engasjementet oppe. DER har jeg tenkt å bidra som en oppstøttende kraft for styret og organisasjonen i Kanari-Fansen. En ting er sikkert, dere får aldri høre noe ”nå skal jeg slappe av med golf og så tar jeg en kamp på Åråsen i ny og ne”. Ikke faen, jeg har vært på alle LSK-kampene hittil i år og skal få med meg resten. Jeg er en 110 % stående og syngende fan med Fuglasyndrom og skal skrike meg gjennom alt som er av kamper i mange, mange år framover. Den dagen jeg ikke synger, eller maser om turoppmøte, får dere legge meg inn på et gamlehjem!

    Nå ønsker jeg dere en god fotball-lørdag med Fugalseier og mye moro. Vi sees på Martins og Åråsen
    FORZA FUGLA!!!

    Mvh Arild Myklebust
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      Orientering fra styremøtene
      Orientering fra de siste styremøtene i Kanari-Fansen


      Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm


      Orientering fra de siste styremøtene i Kanari-Fansen


      20. april:

      På hvert styremøte framover vil det gjennomgås en sjekkliste som er laget ut fra de vedtak som er gjort på tidligere møter. På denne måten vil styret ha kontroll med at vedtak følges opp og at ting som er ferdigstilt kan sjekkes ut.

      Gjennomgang av økonomisk kvartalsrapport. Bruk av SMS-tjeneste må koordineres bedre enn hittil. Det må vurderes framover om vi er nødt til å ta betalt for infomeldingene. Dette skal i så fall kun dekke faktiske kostnader og ikke være noen inntektskilde.

      Evaluering av hjemmekampen mot VIF. Opplegget fungerte stort sett godt, men tifo ble ikke. Fugla-toget før kampen gikk bra, bortsett fra at politiet anholdt feil person for blussing.


      28. april:

      Før den ordinære sakslista tok Arild Myklebust ordet og informerte at han ønsket å trekke seg fra KFL-styret av personlige årsaker. Han fortalte at det ikke var mulig for ham å kunne fortsette i det tempoet og med det arbeidspresset han hadde hatt de siste årene. Styret godkjente enstemmig Arild Myklebusts ønske om å trekke seg. Styret vil fortsette med 8 medlemmer. I følge tidligere styrevedtak vil Jan Petter Myrvold ha dobbeltstemme ved stemmelikhet i styret. Det ble av hensyn til Arild avtalt at informasjonen om at han har trukket seg fra styret ikke skulle offentliggjøres før 16. mai. Styret viser forøvrig til egen infosak på nettsidene.

      Evaluering av hjemmekampen mot Rosenborg. Mindre oppmøte på Martin's enn forventet. Biljardcup ble avholdt. Tifo med konfetti og kasteruller ble gjennomført. Et problem med at enkelte kasta uåpna ruller inn på banen. Sikkerheten rundt kampen var nedprioritert av LSK. Rosenborgtilhengere laget nok et år problemer, denne gangen på Klimt. Et underbemannet politi ba om assistanse fra KFL Sikkerhet. Representanter fra RBK ble anmodet om å komme til stedet for å observere deres supporteres oppførsel. Anmodningen ble ikke tatt til følge.

      Kampene og reiseopplegget mot Brann, Start og cupkampen mot Østsiden ble tatt opp. Likeledes neste hjemmekamp mot Odd.


      12. mai:

      Evaluering av bortekampen mot Brann. Mye fram og tilbake med billettsalg noe som gjorde det vanskelig for oss. Til slutt kunne vi selge restbilletter ved inngangen noe som gjorde at 14 personer som ikke hadde ordnet billett på forhånd fikk sett kampen fra bortefeltet. Vi må ha en dialog med Brann om billettproblematikken før neste kamp i Bergen. Resten av opplegget fungerte godt, men bussturen gikk økonomisk i underskudd.

      Evaluering av bortekampen mot Start. Alt fungerte godt fra KFLs side. Få personer på bussen gjorde at vi gikk i minus også på denne turen. Integreringen med personer fra ultrasmiljøet har stort sett vært smertefritt tidligere i sesongen, men vi opplever signaler på at tribunereglementet blir utfordret.

      Evaluering av bortekampen mot Østsiden. Endelig en opptur! Fin busstur med innlagt stopp på Øre Villa Kro. Vi må ha en dialog med vaktene i forhold til hvordan de kan hjelpe turvertene med å håndtere fyll. Vi må tilstrebe å sette opp familiebusser når vi har mulighet til dette.

      Planlegging rundt de kommende kampene. Vi får 450 billetter til H-feltet på Marienlyst stadion. Disse prioriteres til LSK og KFL-medlemmer. Bussbillett 150 kroner. Det settes opp en familiebuss. Buss til Ullevaal mot Lyn vil koste 120 kroner.

      Medlemsverving. TSM-gruppa planlegger dette. Dagspass trykkes opp med medlemsfordeler på baksiden. Det organiseres ringerunde til tidligere medlemmer og utarbeides en annonse som trykkes i Romerikes Blad.

      Det har ikke vært foretatt oppdateringer rundt KFL i Brønnøysundregisteret på mange år. Dette tas tak i umiddelbart.
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411



        Start fotballfesten med den beste oppladningen på LSK-TV

        Det er kun noen timer igjen til LSK tar i mot Odd Grenland hjemme på Åråsen. LSK-TV gir deg jubelbilder fra sesongen så langt. Vi garanterer ståpels!

        Av: Ole Kristian Bakkene






        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          TV2 Sport

          Brenne: - Spesielt å møte LSK

          Odd-stjerne Simen Brenne innrømmer at det blir spesielt å møte gamle lagkamerater på Åråsen. Simen Brenne har imponert i Odd-trøya etter overgangen fra Lillestrøm. Nå er han tilbake i landslagsdiskusjonen.
          Brenne er spent før møtet med gamleklubben.

          Krig
          - Det blir spesielt siden det er første gang jeg spiller mot dem etter overgangen til Odd, sier Brenne ifølge ta.no.
          Lillestrøm ligger på sisteplass i Tippeligaen og står uten seier så langt. Brenne tror det blir en tøff kamp.
          - Jeg tror det vil bli en krig vi må være med å ta. Først må vi vinne krigen, så får vi ta spillet deretter - selv om vi helst vil spille god fotball hele veien. Jeg gleder meg veldig og det blir ekstra spesielt å møte Lillestrøm nå. Så får vi se om det blir en fin opplevelse. Jeg regner i alle fall med å få en grei mottakelse.

          LSK-press
          Odd-trener Dag-Eilev Fargermo mener at Lillestrøm må vinne.
          - Lillestrøm har jo begynt så forferdelig dårlig at de må vinne, ellers så får de kniven bare mer og mer på strupen. Jeg tror det blir en krig, og den må vi ta, selv om vi helst vil spille fotball, sier Fagermo.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            RB

            Otto trygg på egne kvaliteter

            LILLESTRØM:
            Otto Fredrikson får trolig tilbake keeperplassen mot Odd. LSK-keeperen er trygg på at han er bedre enn før han ble vraket.

            Av Morten Svesengen Publisert 16.05.2009 - 13:34
            Oppdatert 16.05.2009 - 13:41

            – Jeg følte ikke at jeg spilte dårlig før jeg ble satt ut av laget mot Brann heller, men jeg erkjenner at jeg ikke spilte opp mot mitt beste nivå, sier en selvkritisk Otto Fredrikson.

            I kveld er finnen sannsynligvis tilbake mellom stengene etter to serie- og én cupkamp på benken.
            – Da jeg ble satt ut av laget, kunne jeg økte treningsmengdene noe. Og det trengte jeg virkelig etter en vinter med lite fotballtrening. På den måten passet det meg bra med en pause. Føler meg i mye bedre form nå enn jeg gjorde tidligere i sesongen. Jeg er mer pigg og eksplosiv, og det er en fordel når du står i mål, sier Fredrikson.

            Overrasket over vraking
            Fredrikson hadde knapt trent fotball med laget før han sto generalprøven mot Elfsborg. Han spilte godt i den kampen og fikk også stå i serieåpningen mot Stabæk.

            – Var det feil at du fikk stå den første seriekampen etter å ha trent så lite?
            – Det er et spørsmål det er umulig å gi noe svar på. Jeg følte ikke at jeg spilte meg ut av laget i de kampene jeg sto heller. Men André (Hansen) er også en god keeper, sier Fredrikson.

            Fredrikson er ikke sikker på at han vokter målet mot Odd i dag selv om han har vært på førstelaget på formasjonstreningene denne uka. Det var han også før kampen mot Brann.
            – Jeg ble overrasket da jeg fikk beskjeden før kampen den gangen, men det er trenerens jobb å ta ut laget. Men jeg er klar hvis jeg blir tatt ut til Odd-kampen, sier finnen.

            – Bruker den beste keeperen
            Mannen som skal ta ut LSK-laget til kveldens kamp, LSK-trener Henning Berg, ville i går ikke fortelle hvem han velger mellom stengene i kveld.

            Men han utelukker ikke et keeperbytte.
            – Det er ikke ideelt å bytte keeper ofte, men samtidig velger vi den keeperen vi mener kan gjøre best jobb for laget i hver kamp, sier Berg.

            Foruten keepervalget, sier LSK-treneren at han også må gjøre flere spillervalg før han tar ut laget til den viktige kampen mot Odd. Blant annet spissplassen er åpen.
            – Nosa (Igiebor) spiller. Sammen med ham spiller enten Arild Sundgot, Magnus Myklebust, Mathis Bolly eller Fredrik Gulbrandsen.

            Tror på poeng
            LSK-treneren mener han stiller et godt lag mot Odd i dag. Men han tror ikke det blir enkelt å ta poeng.
            – Odd har i motsetning til oss spilt stort sett med det samme laget. I tillegg er de et av lagene som har best struktur. Men vi stiller også et godt lag, og forhåpentlig går det vår vei i dag, sier Berg.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Aust-Agder Blad (ANB-NTB)

              Over 200 dager uten LSK-jubel

              Lillestrøm (ANB-NTB):
              Veteranen Vidar Riseth (37) trodde han skulle bli årets første matchvinner for Lillestrøm, men Odd Grenland slo tilbake.

              Publisert 16.05.2009 - 21:05 Oppdatert 16.05.2009 - 21:26

              202 dager (lørdag) er gått siden «Kanarifuglene» kvitret for forrige seier i eliteserien. Den kom mot Rosenborg (4-2) på Åråsen 26. oktober i fjor. Etter fem tap og fire uavgjorte kamper ligger Lillestrøm fortsatt håpløst til på bunnen av tabellen og er eneste lag uten seier i årets eliteserie.

              – Uavgjort føles som tap, mente Vidar Riseth, som ble byttet inn ved pause for Lars Kristian Eriksen. Trønderen kastet seg fram og headet ballen i nettet etter hjørnespark fra John Anders Bjørkøy etter 65 minutter.

              Dårlig dag
              Kanarifansen været sesongens første trepoenger, men den gang ei. Odd Grenland tok seg sammen i en dårlig dag på jobben. En elendig klarering av LSK-forsvaret ga Bentley den sjansen han trengte til å skape balanse.

              Et kanonskudd ga skienslaget 1-1 og et nytt, viktig poeng.

              Lillestrøm har bare fire poeng på ni kamper. Når nærmere en tredel av serien er ferdigspilt, stirrer Romerikes fotballstolthet nedrykningsspøkelses midt i hvitøyet.

              Odd Grenland, derimot, har hatt fin flyt denne sesongen, og trener Dag-Eilev Faremo var stor nok til å innrømme at Lillestrøm hadde vært det beste laget inntil hans gutter fikk et mål imot.

              – Vi la opp til en kynisk spillestil i denne kampen, men når jeg ser tilbake på hva vi presterte etter at Lillestrøm scoret, var nok det et feil valg, sa treneren.

              – Vi kan ikke fortsette å spille slik på bortebane hvis vi skal vinne kamper. Det er snart på tide at vi også vinner borte og ikke bare klarer hederlige uavgjortresultater, tilføyde han.

              Mager trøst
              Kun i serieåpningen snublet skienslaget (0-3 hjemme mot Viking). Laget har tre seirer og fem uavgjorte kamper, som holder til femteplass på tabellen. Ingen av seirene er kommet på utebane.

              LSK-trener Henning Berg klarte ikke å skjule sin skuffelse. Best i spill og sjanser var mager trøst.

              – Odd hadde to sjanser og scoret på en. Vi hadde ni og scoret på en. Spillemessig gjorde vi mye bra, men det hjalp lite da vi ikke scoret mer, mente Berg.

              I neste runde 21. mai reiser Lillestrøm til Drammen for å kjempe om sesongens første seier mot Strømsgodset. Odd Grenland reiser til Kristiansand og møter Start. (ANB-NTB)

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                nettavisen.no

                DETTE ER EN MÅLFEIRING: Det var mange følelser som skulle ut etter at Vidar Riseth (i midten) ga Lillestrøm ledelsen. Etterpå forklarte han hvorfor. Foto: Scanpix
                - Jeg er ikke fornøyd med å sitte på benken, sier 37-åringen.

                ÅRÅSEN STADION (Nettavisen): Vidar Riseth hadde vært på banen i 20 minutter da han stanget Lillestrøm i føringen mot Odd Grenland.
                LSK-veteranen slo både Peter Kovacs og Arni Gautur Arason i duellen inne i feltet. Det var en scoring av ren vilje – og ren frustrasjon.
                - Egentlig så var jeg litt forbannet, sier Riseth.
                - Det var mange følelser som skulle ut. Når jeg blir vraket, blir jeg ekstra glad når jeg kommer utpå og scorer. Jeg er ikke fornøyd med å sitte på benken, sier han til Nettavisen.
                Tilbake i cupkamp, vraket i serien
                Frostingen var skadet da LSK leverte årsverste og tapte 0-3 for Start i Kristiansand.
                Foran cupkampen forrige søndag, var 37-åringen friskmeldt igjen. Han spilte 90 minutter i midtforsvaret med Frode Kippe. Kanarifuglene vant 3-2 i oppgjøret mot lille Østsiden.
                Ikke veldig imponerende, men geipen ble likevel lang hos Riseth da trener Henning Berg leste opp lagoppstillingen foran 16.-maikampen mot Odd. Først i pausen kom han innpå mot Odd, til fordel for Lars Kristian Eriksen.
                - Alle vil jo starte, så jeg respekterer at noen nødvendigvis kommer til å bli skuffet. Det var uansett deilig å vise at man fortsatt duger, sier han.
                - Det må du spørre Henning om..
                Riseth ba journalistene spørre trener Berg om hvorfor han ikke var vunnet startplassen verdig mot Odd.
                - Lars Kristian Eriksen og Marius Johnsen var tilbake til denne kampen, og jeg synes Håvard Nordtveit og Frode Kippe har gjort det bra i midtforsvaret. Det var en tett vurdering, men jeg synes det som var utpå der klarte seg greit, sier LSK-treneren til Nettavisen.
                - Hva synes du om måten Riseth responderte på?
                - Det var en fin scoring. Vidar har ambisjoner og jeg er glad for at spillerne mine har lyst til å starte, svarte Berg avvæpnende.
                Åråsen til himmels!
                Det var uansett ikke før Riseth gikk inn i midtforsvaret og Nordtveit ble skjøvet ut på backen, at Lillestrøm fikk uttelling mot Odd.
                Et hjørnespark ble skrudd i feltet av John Anders Bjørkøy, Riseth vant duellen og ballen havnet i nettmaskene.
                Åråsen Stadion gikk til himmels - men mest av alle jublet nok Riseth selv.
                LSKs første seier denne sesongen lå i mailuften. For en 17.-mai det skulle bli!
                Bentleys' stjernetreff
                Men etter scoringen våknet også telemarkingene til live. Først skremte Peter Kovacs hjemmefansen med en heading som duppet like over vertenes mål.
                Deretter kom gjestene til flere farlige innlegg og halvsjanser, men riktig farlig ble det aldri foran Otto Fredrikson.
                Fem minutter før slutt sendte Håvard Storbæk ballen inn i feltet. Alhassane Dosso og Marius Johnsen gikk i samme duell, ballen endte i stedet opp foran føttene på Bentley.
                Grenlendernes nigerianske stjernespiller var ikke vond å be. Han dundret ballen opp i krysset bak en sjanseløs Fredrikson fra 18 meters hold.
                1-1 på Åråsen. Det ble også sluttresultatet.
                Fagermo: - Føler oss ikke snytt
                Dermed står romerikingene fremdeles uten seier etter de ni første serierundene.
                - Jeg hadde håpet å vinne denne kampen. Dessverre står det 1-1 til slutt. Odd Grenland har to sjanser og scoret et mål. Det er god effektivitet, sier Berg.
                Hans trenerkollega i sort og hvitt sa seg enig i at Odd Grenland var heldige som fikk med seg poenget fra Åråsen lørdag.
                - Vi føler oss i hvert fall ikke snytt, humrer han.
                - Vi spiller dårlig fram til LSK scorer. Deretter senker vi skuldrene og spiller fin fotball. Men det offensive spillet er ikke godt nok i dag. Vi er nødt til å spille mer som vi gjør på hjemmebane om vi skal begynne å ta mer poeng på bortebane, konkluderte Dag-Eilev Fagermo.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  VG

                  Riseth: - Jeg var forbannet

                  LSK-stopperen scoret - og viste sin misnøye over vrakingen

                  Av Eirik Borud og Cathrine Løkken 16.05.2009 kl. 21:10

                  ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm-Odd 1-1) Vidar Riseth (37) kom inn fra benken og scoret for LSK - for så å vise Henning Berg hva han syntes om laguttaket.

                  LSK-treneren valgte å starte med Håvard Nordtveit som Frode Kippes makker på stopperplass, og Lars Kristian Eriksen, som var tilbake etter skade, på høyrebacken.

                  Dermed ble det ikke plass til Riseth - noe den tidligere RBK-spilleren ikke var særlig fornøyd med.

                  I pausen kom han imidlertid inn for Eriksen, og svarte med å stange LSK i ledelsen etter 20 minutter på banen. Da knyttet han neven og jublet som besatt - i noe som lignet en blanding av glede og raseri.
                  - Jeg var forbannet over at jeg ble vraket, forklarer Riseth overfor VG Nett.
                  - Når man da kommer utpå og scorer mål, blir man ekstra glad. Jeg viste at jeg har noe der å gjøre, mener han.

                  Forstår Riseth
                  Det var ikke bare startoppstillingen den rutinerte LSK-spilleren var misfornøyd med i kveld. At kanarifuglene ikke punkterte kampen på stillingen 1-0, irriterte 37-åringen.
                  - Vi må bli kaldere foran mål. Jeg prøver ikke å henge ut noen, men det må vi bli alle sammen. Litt mer som Harald Martin Brattbakk i boksen - en sjanse, ett mål, sier Riseth.

                  Fire minutter før full tid utlignet Bentley for Odd - og dermed ligger LSK fortsatt godt nedi gjørmen med kun fire poeng på ni seriekampen.

                  LSK-trener Henning Berg forstår Riseths frustrasjon over å bli benket.
                  - Det var en tett vurdering, og jeg synes forsvaret klarte seg bra i første omgang. Og det gjorde de også i andre omgang. Vidar scoret i tillegg et kjempefint mål, sier Berg.

                  - Viktig rutine
                  - Vidar har ambisjoner som fotballspiller og vil spille mest mulig. Jeg er glad spillerne vil spille fotball, sier LSK-treneren.

                  Riseth tror hans egen rutine kan komme godt med i lagets kamp for å klatre over nedrykksstreken.
                  - Jeg håper at den blir viktig, men det er opp til Henning om han vil bruke meg eller ikke. Jeg vil selvsagt spille, men jeg tar ikke ut laget, sier han.

                  VGTV:Se intervju med Henning Berg etter kampen her:

                  ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm-Odd 1-1) Vidar Riseth (37) kom inn fra benken og scoret for LSK - for så å vise Henning Berg hva han syntes om laguttaket.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB


                    Foto Solum, Stian Lysberg TILBAKE: Simen Brenne (med ryggen til) syntes det var spesielt å være tilbake på sine gamle hjemmebane mot tidligere lagkamerater.

                    – Veldig spesielt

                    ÅRÅSEN:
                    (LSK – Odd 1-1). Simen Brennes gjensyn med sin gamle hjemmebane ble en god opplevelse.

                    Av Martin Holterhuset
                    Publisert 16.05.2009 - 21:06 Oppdatert 16.05.2009 - 21:16

                    Brenne, som forlot Åråsen i vinter, har hatt suksess i Odd-drakta. Midtbanespilleren syntes det var spesielt å være tilbake på sin gamle hjemmebane mot tidligere lagkamerater.

                    – Det var rart å gå i den andre garderoben og stå på motsatt banehalvdel, forteller Brenne.

                    Fornøyd
                    Brenne fikk en varm mottagelse fra Kanarifansen. Hjemmesupporterne ga Brenne en varm velkomst på Åråsen.
                    Han, og resten av Odd-laget, var meget godt fornøyd med å få med seg ett poeng hjem til Skien. Da Bentley utlignet fem minutter før slutt, sørget han samtidig for at Odd ikke har tapt siden serieåpningen mot Viking.
                    – Vi er veldig fornøyd med ett poeng, mens jeg tror LSK er misfornøyd med uavgjort. Heldigvis har vi Bentley og det er forskjell på uavgjort og tap, mener midtbanespilleren.

                    Tror det snur
                    Brenne er positiv med tanke på framtida til sine tidligere lagkamerater. Han er sikker på at LSK ikke blir å finne i "feil ende" av tabellen veldig lenge.
                    – De har så mange kvalitetsspillere at det har jeg ingen tro på, sier han.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      RB


                      Foto Solum, Stian Lysberg

                      Fortsatt uten seier

                      ÅRÅSEN:
                      (LSK – Odd 1-1). LSK står fortsatt uten seier i Tippeligaen.

                      Av Martin Holterhuset
                      Publisert 16.05.2009 - 20:07 Oppdatert 16.05.2009 - 21:09

                      LSK står har spilt ni kamper uten å vinne i Tippeligaen. Etter at Odds Bentley utlignet fem minutter før slutt, røk det som så ut til å bli årets første trepoenger.
                      Åråsen-klubben ligger med sine fire poeng fortsatt på bunnen av tabellen.

                      Mangler flyt
                      LSK-trener Henning Berg kunne se at Vidar Riseth, som kom inn i pausen for en skadet Lars Kristian Eriksen, stanget inn 1-0 etter 65 minutter. Kanarifansen eksploderte i ekstase og øynet muligheten for sesonges første seier.
                      Det håpet knuste Bentley da han hamret inn 1-1 fem minutter før slutt.
                      – De har to sjanser og scorer ett mål på et fantastisk skudd. Vi har ni og scorer ett vi også. Som kjent så er det viktigste i fotball å score mål, sier Henning Berg.

                      Sto fram
                      LSK-veteranene Espen Søgård og Frode Kippe fikk ros av treneren i mixed zone etter kampslutt. Berg mente ringrevene sto fram og leverte en meget god kamp.
                      – De to syntes jeg spilte en veldig solid kamp. Innstillingen til spillerne var bra hos alle, mener Berg.
                      En tredje veteran, Vidar Riseth, var henvist til benken, men leverte varene da han kom inn i pausen. Selv var han ikke spesielt fornøyd med å ikke være i startoppstillingen.
                      – Jeg ønsker alltid å starte kamper, så det er skuffende å måtte sitte på benken, sier Riseth.

                      Mange muligheter
                      Henning Berg talte ni målsjanser for LSK. Én av dem hadde midtstopper Frode Kippe i første omgang. Midtstopperen fikk stå helt alene og fikk både tid og rom til å sikte, men traff bare reklameskiltet bak mål.
                      – Det var langt hold og ballen fra Håvard (Nordtveit, red. anm.) hadde ikke nok fart til at jeg kunne sette den i nærmeste, forteller Kippe om sjansen.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no

                        Nesten på Åråsen

                        Det så lenge ut til at innbytter Vidar Riseth skulle sikre sesongens første seier for LSK, men igjen ble det bare nesten for fugla:

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Aftenposten

                          Poengdeling på Åråsen

                          Av: André Almløv Publisert: 16.05.2009 kl. 20:10 , endret: 16.05.2009 kl. 21:12
                          Banens beste
                          Banens beste på Åråsen var hjemmelagets midtbanesliter Espen Søgård. Han løp til tider Odds midtbane i senk, vant dueller og fordelte pasninger i stor stil. Han var naturlig nok skuffet over at seieren glapp.

                          -Fortsetter vi som vi spilte frem til vi tok ledelsen tror jeg det vil gå bedre for oss fremover. Vi hadde en helt annen guts i dag og spilte bra. Men vi er jo i den situasjonen at vi må vinne og blir nok litt engstelige etter at vi går opp til 1-0. Får vi først en seier tror jeg vi vil klare å holde på slike ledelser, sier Søgård.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            LSK.no



                            Kippe: -Nå må vi vinne snart
                            Lillestrøm dominerte kampen klart og kjempet Odd ut av stilen, men slapp bortelaget inn i kampen til uavgjort.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              LSK.no



                              Simen tilbake på Åråsen
                              -Vi hadde flaks, innrømmer Simen.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                rb.no


                                – Sikker på å bli matchvinner

                                ÅRÅSEN:
                                Det ble en dag med blandede følelser for Vidar Riseth.

                                Før kampen ble han vraket fra laget. Etter pause kom han inn og scoret det viktige ledermålet. Så måtte han se Odd stjelde med seg ett poeng.
                                En dag i opp- og nedturer for Vidar Riseth.
                                – Jeg er selvfølgelig alltid skuffet når jeg ikke får spille. Den dagen jeg ikke blir det, må jeg slutte. Samtidig har jeg respekt for de avgjørelsene treneren tar. Og jeg støttet gutta som skulle spille før kampstart. Da jeg sitter på benken, har jeg glemt at jeg er vraket og var tent på å gjøre en god jobb hvis jeg kom inn, sier Vidar Riseth.


                                Inn etter pause

                                Den sjansen kom allerede i pausen da Lars Kristian Eriksen gikk ut fordi han var stiv i muskulaturen etter de første 45 minuttene.
                                20 minutter ut i omgangen, havnet den vrakede midtstopperen i sentrum – på banen. Han skallet inn LSKs ledermål.
                                – Jeg snek meg inn på streken og stakk ut igjen da corneren kom. Da ballen kom kunne jeg ganske fritt heade den inn, sier Riseth.
                                Trønderen har aldri jublet mer i LSK-drakt.
                                – Det var en deilig følelse å se den gå inn. Jeg var sikker på å bli matchvinner. Men dessverre ga vi fra oss ledelsen. Det var surt, for denne seieren hadde vi fortjent, mener Riseth.

                                Roser Søgård

                                Fra benken så 37-åringen at LSK tok kommandoen på banen.
                                – Jeg synes laget spilte veldig bra før pause. En spiller som Espen Søgård gikk foran og tok tak, og vi produserte mange sjanser. Håper dere har Espen høyt på børsen, for han var etter min mening banens beste i dag, mener veteranen.
                                Han mener ikke at det er noen grunn til å henge lenge med hodet etter 16. mai-kampen.
                                – Det er bittert ikke å vinne denne kampen, men det var så mye positivt i kampen at vi må se lyst på kampene som kommer, sier han.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  To tapte poeng!

                                  http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=439

                                  Gutta løftet frem brøstet, la en skikkelig innstilling i bånn, løp sokkene av seg og dominerte kampen. Bare for å oppleve et skikkelig lykketreff fra Odd i sluttminuttene som ga ett poeng. Lasse, Jonna, Fetsundrånern og Frostabonden gir oss sine betraktninger om kampen.



                                  Skrevet av Ronnie Hallén



                                  Trodde kampen var avgjort.
                                  LSK skapte nær tosifret antall målsjanser, tidvis slo opp telt i Odds sekstenmeter og slapp til svært lite bakover. Da Vidar steg til værs og headet inn 1-0 var det en orgasmisk eksplosjon på tribunen. Det forløsende målet kom, seieren syntes avgjort og det trodde også hovedpersonen bak målet.

                                  - Utrolig deilig å se den gå inn og jeg trodde kampen var avgjort med den. Vi hadde full kontroll på Odd og hele laget la ned en kjempeinnsats. Men så slipper vi dem inn i kampen mot slutten, det er vår egen skyld!

                                  - Hvorfor lar vi det skje?

                                  - Jeg tror det er flere grunner. Midtbanen i dag løp enormt og dersom ikke Espen Søgård blir BB i dag skjønner jeg ingenting, men de går tomme og da kommer vi ikke opp i presset slik vi må gjøre, forsvaret må falle av for å ikke blir fraløpt i bakrom ettersom deres midtbane kan stå og prikke inn baller ganske upresset. Og så blir vi litt engstelige for å miste de tre poengene vi har i lomma...

                                  Vidar var skuffet over å bli benket før kampen. I følge seg selv var han matchfit, etter å ha stått over et par treninger på grunn av at han kjente det litt i leggen. Desto bedre å komme inn og score mål for et lag i desperat poengnød.

                                  - Alle som ikke får spille blir skuffa, dersom man er fornøyd med å sitte på benken kan man like gjerne begynne som rørlegger. Men jeg skal ikke syte, treneren tar ut laget og er jeg ikke med fra start, så skal jeg bidra så godt jeg kan til å støtte opp om de som får spille og være klar for innhopp dersom det skulle bli behov for det.

                                  - Forrige sesong og så langt denne i bånnstrid. Det var ikke planen når du kom til LSK?

                                  - Nei, absolutt ikke. Planen var jo å være med på et lag som kjempet i toppen, men det viser bare at man ikke kan ta noe for gitt i fotball. Forsåvidt en ny situasjon for meg, jeg er ikke vant til å spille for lag som kjemper i bånn, men vi får sørge for å ta oss selv ut av denne knipa.

                                  - Seieren sitter langt inne.
                                  Espen Søgård ble av lagkamerat kåret til BB i dag, uten et det gjorde spesielt inntrykk.

                                  - Vi styrer kampen til det blir 1-0 til oss for så å invitere dem inn i kampen igjen. Det er så unødvendig å kaste bort denne seieren, vi hadde trengt en trepoenger nå for å komme inn i en bedre flyt.

                                  - For nå begynner det å haste med å få inn poengene?

                                  - Det gjør det, men fortsetter vi å spille slik som i dag så må det jo komme en trepoenger med jevne mellomrom også. Mye av det vi må ha i hver kamp, ser vi igjen på banen i dag. Men, det er typisk oss at vi ikke scorer før i det 65. minutt, vi har nok av sjanser til å avgjøre denne kampen tidligere. Du ser jo også det at Odd jubler over å ha fått uavgjort i dagens kamp og det skjønner jeg godt. Men jeg føler at seieren er rett rundt hjørnet og har stor tro på at denne kommer i neste kamp borte mot Godset. For vi lever av poeng!

                                  Tar ikke en Bjørn Helge Riise
                                  Lars Kristian Eriksen var med tilbake fra start i dagens kamp, men kom ikke ut igjen etter pausen. Han forsikrer supporterne om at skaden ikke ble forverret, men at han var fornuftig og gikk av for å ikke slå den opp igjen.

                                  - Jeg kjente at jeg bli litt stiv og valgte å ikke fortsette for å unngå at jeg slår opp skaden igjen. Jeg skal ikke ha noen Riise-greie med å begynne for hardt for tidlig. Men jeg kjente at jeg bare hadde en trening med laget før dagens kamp og det var i minste laget, selv for meg! Det var tempoforskjell fra treningene, men den omgangen jeg spilte syntes jeg det gikk greit.

                                  - Hvordan har det vært å se på at laget sliter, mens du selv er på sidelinjen?

                                  - Det har vært ekstra tøft og tidvis gjort at jeg har måttet holde meg selv tilbake for å ikke tvinge meg sjøl på banen igjen. Kampen borte mot Start orket jeg ikke å se på en gang. Og utligningen som skjer rett før slutt er jo symptomatisk for oss denne sesongen. Men, skal vi se noe positivt fra kampen, så er det flere gode prestasjoner i dag, yten at vi greier å punktere kampen.

                                  - Skjebnekampen erklærte vi supporterne det før dagens match, nå blir det tøft?

                                  - Vi er i mai, serien er ferdig i november, så det er fremdeles mange kamper igjen. Men, i de neste kampene mot Godset og Sandefjord bør vi helst hente seks poeng. Det er lag som vi må regne med å kjempe med for å holde bak oss på tabellen.

                                  Assist begge veier!
                                  Jon Anders Bjørkøy var nesten sistemann ut av garderoben i dag og kun kfl.no var igjen for å ta en prat med Jonna. Han oppsummerer kampen slik som de andre gutta, nemlig at vi har kontroll, men blir engstelige når vi leder og det var han særdeles misfornøyd med.

                                  - Du tegnet deg for en assist i dag.

                                  - Ja, faktisk begge veier. Ved målet til Odd går jeg opp og skal klarere ballen ut av farlig sone, men det er enda en LSK-spiller som også vil klarere. Jeg ser ikke at han kommer og vi kræsjer, jeg har jo ikke øyer i nakken heller og ballen går ut til en umarkert Odd-spiller som får skikkelig lykketreff. Det er sånn det er akkurat nå. Han druset til på dirrern og selv om det ikke er lov, så ble målet godkjent!

                                  - Voldsomt skuffet etter kampen i dag skjønner jeg.

                                  - I dag tapte vi to poeng, Odd jubla jo som besatt etter kampen, så det er ingen tvil om hvilket lag som hadde fortjent seieren i dag.

                                  I vinter var Jonna sentral på LSKs lag, mye tydet på at han skulle få ut potensialet denne sesongen, men så ble han skadet og var ute i nesten tre måneder. Det at han nå er tilbake føles godt.

                                  - Har helst lyst til å spille sentralt, men spiller der det er behov for meg, om det skulle være back eller på kant.

                                  - Ikke tilfeldig at du spiller på midten i dag?

                                  - Henning hadde nok lyst på en løpssterk midtbane og det hadde vi i dag. Alle fire løper veldig mye og vi klarte å ligge tett sammen på midtbanen i store deler av kampen, noe som gjorde at Odd ikke fikk til spillet sitt.

                                  - Bunnkamp i fjor og også så langt i år, er det noen forskjell på sesongene?

                                  - I fjor var vi tregere, tyngre og ble tidvis rundspilt. I år har vi ro i rekkene, i fjor ventet alle på at det skulle smelle og det ble bare verre hele tiden. I år har vi bevist at vi kan spille jevnt med alle lag og vi har spilt bedre enn poengfangsten skulle tilsi. Det er en mager trøst, men også det som gjør at vi ikke har panikk. Vi er kapable til å slå samtlige lag i Tippeligaen, potensialet i laget er meget stort, bare så synd at det ikke synes på tabellen...

                                  - Ny kamp allerede til torsdag borte mot Godset, har du noen tanker allerede nå?

                                  - Vi har en god sjans der og skal gå for tre poeng. Godset er et av lagene vi bør klare å holde bak oss på tabellen.

                                  - Takk for at du tok deg tid til en prat oss gutta i mellom.

                                  - Ikke noe å takke for, synd jeg ikke kunne gi deg tre poeng også!

                                  kfl.no takker gutta for at dem stiller opp, er åpenhjertige og gir av seg sjøl. Deilige intervjuobjekter!!!

                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Børsen: LSK-Odd (RB)


                                    Lillestrøm – Odd 1-1 (0-0)


                                    Åråsen stadion.
                                    Mål: 1-0 (65) Vidar Riseth (John Anders Bjørkøy), 1-1 (86) Bentley.
                                    Gult kort: Lars Kristian Eriksen, LSK.
                                    Tilskuere: 8.042.
                                    Målsjanser: LSK 6, Odd 2.
                                    Cornere: LSK 4, Odd 2.
                                    Dagens kanarifugl: Espen Søgård.
                                    Stadionstemning: 8
                                    Kampkarakter: 5

                                    LSK (4-4-2):

                                    OTTO FREDRIKSON 5
                                    Tilbake i mål etter to seriekamper på benken. Trygg og god i alt han foretok seg. Satt på svært få prøver, men god da han ved flere anledninger var ute i feltet og ryddet opp. Sjanseløs på utlikningen.

                                    LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                                    Tilbake etter på laget etter en trening på åtte uker. Hadde ingen problemer defensivt med kjappe og vanligvis gode Bentley. Bidro også offensivt på høyresiden. Så halvskadet ut etter en snau halvtime, men fullførte 1. omg. uten problemer. Byttet ut ved pause.

                                    HÅVARD NORDTVEIT 5
                                    Startet som midtstopper og løste den jobben bra sammen med Kippe. Like god da han ble flyttet ut på høyrebacken. Slapp aldri Bentley til på sin side. Rolig og god med ball som alltid. Hans presise frispark ga kippe en stor sjanse i 1. omg.

                                    FRODE KIPPE 6
                                    Fikk kampens første store sjanse da han var fritt fikk gå opp og heade Nordtveits frispark på bakerste stolpe. Men ballen gikk på feil side av stolpen. Gikk foran og vant alt av dueller foran eget mål i den viktige hjemmekampen. Bidro også offensivt med sin duellkraft i lufta.

                                    MARIUS JOHNSEN 5
                                    Hyggelig å se sørlendingen tilbake i form. Leverte en god kamp i sitt sin første toppkamp fra start siden cupfinalen i 2007. Trygg med ball. Sterk og lur i duellene. Gir også LSK et nytt våpen med sine lange innkast. Måtte bytte ut da han fikk krampe i begge leggene mot slutten av 2. omg.

                                    JOHN ANDERS BJØRKØY 5
                                    Viste engasjement og tok tak i kampen sammen med Søgård på midten. Bommet med noen få pasninger, men generelt veldig god med ball. Etter en meget god 1. omg., gikk han etter hvert tom for krefter etter pause. Slo gode dødballer. Den beste fant hodet til Riseth som ordnet 1-0. I duell med Dosso før utlikningen.

                                    ESPEN SØGÅRD 7 BB
                                    Viste fra første minutt at dette var en kamp han ville vinne. Vant absolutt alle dueller og var over alt hele tiden. Løp som vanlig til han gikk tom. Men denne gangen krydret han det med mange gode pasninger. Sjelden har gutten fra Fet slått færre feilpasninger. Eneste minus: En overmodig og mislykket dribling ved eget cornerflagg...

                                    HASSANE DOSSO 4
                                    Jobber hardt og vil mye. Men foreløpig er feilprosenten litt for stor. Trenger lengre tid på å tilpasse seg den norske fotballen. Blir litt for het med ballen i beina, og går inn i duellene med litt for stor aggressivitet. Det gir en del unødvendige frispark. Burde latt Bjørkøy klarere før 1-1.

                                    MAGNUS MYKLEBUST 4
                                    Bedre enn på lenge, men fortsatt mangler han det lille ekstra. Utfordrer og setter fart fra midten og framover, men ser ikke farlig ut når han nærmer seg mål. Fikk en avslutning blokkert. vant flere viktige dueller da LSK forsøkte å forsvare ledelsen mot slutten.

                                    ARILD SUNDGOT 6
                                    Friskmeldt og i startoppstillingen for første gang på en måned. Flink til å frigjøre seg i rommet bak Nosa. Bidro til at LSK kunne trykke gjestene tilbake. Kombinerte godt med spisskollegaen selv om de spilte sammen for første gang. Nær et seiersmål rett før slutt.

                                    NOSA IGIEBOR 5
                                    Bevegelig og god før pause. Flink til å ta ned oppspillene. Hele tiden en trussel for Odd-forsvaret med sin kreativitet med ball. Skapte gode muligheter med flotte vendinger, men altfor ofte i ubalanse når Kom ikke til de store sjansene i 1. omg.

                                    SUM 11 MANN: 57

                                    INNBYTTERE:

                                    VIDAR RISETH
                                    (45 min. for Eriksen)
                                    Kom inn ved pause og leverte en mer en godkjent innsats. Lur og god da han løp seg fri og headet inn ledermål. Ingen store defensive feil.

                                    KARIM ESSEDIRI
                                    (12 min. for Johnsen).
                                    Kom overraskende inn som venstreback da Johnsen ikke orket mer. Ble satt på få prøver i de minuttene han spilte og klarte seg greit.

                                    FREDRIK GULBRANSEN
                                    (1 min. for Bjørkøy)
                                    Viste på det minuttet og de overtidsminuttene han fikk at han ferdigheter og fart til å utfordre på dette nivået. Spennende å følge i fortsettelsen.

                                    SUM 12 MANN: 62

                                    DOMMER

                                    BRAGE SANDMOEN 5
                                    Pirket på noen små detaljer som flytting av ball. Frisparkavgjørelsene gikk også i overkant mot LSK. Men generelt ikke mye å utsette på Sandmoen. Ingen feil som påvirket kamputfallet.

                                    ANALYSEN
                                    En meget viktig kamp for bunnplasserte LSK som er i ferd med å få luke opp til de nærmeste lagene i nedrykksstriden. Tydelig at Berg hadde lykkes med sitt fokus på engasjementet på banen. LSK tok tak i kampen fra start, anført av veteranene Kippe, Søgård, Bjørkøy og Sundgot. Det ble skapt sjanser, men ikke store nok til at vertene klarte å ta ledelsen før pause.
                                    Etter pause kom resultatet da Riseth skallet inn Bjørkøys corner. 1-0 til LSK. Alt tydet på hjemmeseier da, men Odd som ikke hadde skapt en eneste sjanse før dette, løftet spillet. Kreftene tok etter hvert slutt for noen av LSK-spillerne, og mot slutten kom utlikningsmålet som mange sikkert hadde begynt å frykte. Uansett en positiv kamp fra LSK. Hvis de fortsetter å legge en slik innsats i bunnen i hver kamp, vil det også snart gi resultater i form av trepoengere.

                                    Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB


                                      TILBAKE: Marius Johnsen er glad for å være tilbake på banen. Mot Odd spilte han sin første seriekamp fra start siden serieavslutningen i 2007. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                                      Løp til krampa tok ham

                                      ÅRÅSEN:
                                      Marius Johnsen ble sliten i sin første kamp siden november 2007.

                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 17.05.2009 - 07:00

                                      Marius Johnsen løp til krampa tok ham – og følte en blanding av bitterhet over to tapte poeng og tilfredshet over at han gjennomførte 80 gode minutter i sin første seriekamp fra start siden 2007.

                                      – Jeg er nødt til å glede meg over at dette var et langt steg i riktig retning for meg. Men det er typisk for et lag som har slitt en stund, at det bare blir uavgjort i et oppgjør vi burde vunnet, sier Johnsen.

                                      Tok ut Valencia
                                      Defensivt tok Marius Johnsen langt på vei luven av Alex Valencia, som i flere uker har spilte meget godt på Odds høyre ving.
                                      – Jeg kjenner ham fra tida i Start, og visste godt hvordan jeg skulle ta ham. Det fungerte helt greit.
                                      Offensivt kan han bli et viktig mann på dødballer ved frispark og cornere. Hans lange innkast skapte flere ganger situasjoner LSK var nære ved å score.
                                      – Dødballene kan bli avgjørende for oss, med hode- og duellsterke spillere som Kippe, Riseth og Sundgot inne i boksen. Sjøl mener jeg at dommeren ved et par anledninger gjorde feil ved å blåse frispark mot meg. Dessverre er keeperne fortsatt fredet i situasjoner som ikke er noe å blåse for.

                                      Marius tror han er klar til kamp igjen mot Strømsgodset torsdag, og at kramper i begge leggene ikke er noen fare.
                                      – Vi har hatt ro til å jobbe godt på treningene de siste ukene. Men vi må alle være oppmerksomme på at det bare er en innsats som vi viste mot Odd, som vil gjøre at vi kommer ut av problemene. Dette blir som cupfinaler hele veien, sier han.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        TV2 Sport

                                        Kippe: - Det tærer på

                                        Men LSK-kapteinen er fremdeles sterk i troen på at det vil snu.

                                        Åråsen (TV 2 Sporten): - Det har vært litt utur de siste kampene. Vi har tatt ledelsen, men har ikke klart å holde helt inn. Og det klarer vi ikke i mot Odd heller. Det tærer litt på, men vi må bare prøve å komme oss tilbake, sier Frode Kippe.

                                        Lillestrøm står uten seier etter ni serierunder, og er desidert jumbo i Tippeligaen. Men selv om seieren glapp mot Odd, ser LSK-kapteinen lyspunkt.
                                        - Vi har gjort mye bra innimellom, og vi er sikker på at vi skal klare å løfte oss.

                                        Tillit til Henning Berg
                                        Henning Berg har ennå ikke klart å ta sin første seier som LSK-trener, men Kippe er likevel sterk i troen.
                                        - Vi har full tillit, og føler han gjør en utrolig god jobb. Og de rundt gjør en god jobb med oss. Vi har utrolig god tro på det han mener, og vi følger det så godt vi kan. Men det er klart det tar litt tid, og vi har ikke helt fått se det spillet som vi vet vi kan ennå, men det tror jeg og resten av gjengen at vi skal snu ganske snart.
                                        - Hvis dere ikke er stresset nå. Når begynner dere eventuelt å bli det?
                                        - Stresset og stresset. For meg blir det at du blir enda mer innbitt og giret til hver kamp. Du har lyst til å komme tilbake for du vet det bor mer i laget en det vi har fått vist. Og med den innsatsen vi viser mot Odd vil vi helt sikkert kapre mange poeng i Tippeligaen. Men det er klart; vi må holde kampene bedre enn vi har gjort. Vi må være flinkere til å lede kamper.

                                        - Skal holde oss
                                        - Ble dere nervøse da dere ledet mot Odd?
                                        - Ja, det kan se slik ut. et virker som om vi blir slitne alle mann utpå der, og vi legger oss for langt bakpå. Vi er litt redde for å slippe inn mål, og slik skal det ikke være. Det sitter nok litt i hodet på folk, men det får vi bare jobbe videre med. Vi skal være gode nok til å holde i 90 minutter.
                                        - Og dere skal greie å holde dere i Tippeligaen?
                                        - Ja, jeg har veldig tro på at vi skal klare det.

                                        Espen Søgård har også tro å seieren skal komme (intervju her):

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          lsk.no

                                          Søgård: - Fortsetter vi slik blir det mange poeng

                                          Espen Søgård var skuffet etter 1-1 mot Odd Grenland, men mener at hvis LSK fortsetter slik som i de 65 første minuttene så blir det mange poeng videre.

                                          Kommentar

                                          Working...