Kritikk av Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • norskpoker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 399

    Kritikk av Henning Berg

    Ok, nå er det på tide at Henning Bergs prestasjoner tas opp i plenum. Tom Nordlie måtte tåle massiv kritikk og det er ingen grunn til at Berg skal slippe dette. Nordlies LSK presterte dårlig i 433 og dette fikk Nordlie med rette kritikk for. Bergs LSK er faktisk nesten like tafatte som det Nordlies var mot slutten, og det sier utrolig mye!

    Tom Nordlie fikk mye pes for sitt mye omtalte treningsregime og vi fikk mange skader. I år er problemet akkurat like ille og faktisk kanskje verre. Er det noe galt med treningene til Berg? HB har satset på ungdommen med viten og vilje og er nødt til å ta konsekvensene av dette. Det var Bergs valg å kvitte seg med Brenne, islendingen, Pedersen og Midttun Lie. Det var Bergs valg å vrake Otto til fordel for en ung keeper blottet for erfaring. Det er Berg som til stadighet velger å sette innpå unggutter hvor vi trenger erfaring. Det er Berg som gjør at disse unggutta debutere i kamper hvor opplevelsen er negativ og faktisk kan være et hinder for utviklingen.

    At Henning Berg skal være fredet synes jeg rett og slett er noe forbannet tull. Selvsagt skal mannen få tid på seg, men et nedrykk skal alltid føre til tap av jobben for treneren i LSK. Noe annet er rett og slett uakseptabelt!
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Denne tråden har journalistene ventet lenge på

    Ser ikke helt hva Berg kunne ha gjort annerledes, sånn i det store og det hele, ihvertfall ikke utfra spilleruttak. Jeg savner en del på samhandling, men hele stallen er jo ny, og det kan vi takke tidligere ledere for, siden de på død og liv skulle lønne sheit med store lønninger.

    Kommentar

    • BlodigHøne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 729

      #3
      Det er på tide at vi slutter å lure oss selv nå. Dette laget suger hesteballe på lik linje med Nordlie-utgaven, og hvis ikke noe drastisk skjer fremover rykker vi ned.
      Oh, fishy, fishy, fishy fish!
      That went wherever I... did go!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Opprinnelig skrevet av norskpoker
        Ok, nå er det på tide at Henning Bergs prestasjoner tas opp i plenum. Tom Nordlie måtte tåle massiv kritikk og det er ingen grunn til at Berg skal slippe dette. Nordlies LSK presterte dårlig i 433 og dette fikk Nordlie med rette kritikk for. Bergs LSK er faktisk nesten like tafatte som det Nordlies var mot slutten, og det sier utrolig mye!

        Tom Nordlie fikk mye pes for sitt mye omtalte treningsregime og vi fikk mange skader. I år er problemet akkurat like ille og faktisk kanskje verre. Er det noe galt med treningene til Berg? HB har satset på ungdommen med viten og vilje og er nødt til å ta konsekvensene av dette. Det var Bergs valg å kvitte seg med Brenne, islendingen, Pedersen og Midttun Lie. Det var Bergs valg å vrake Otto til fordel for en ung keeper blottet for erfaring. Det er Berg som til stadighet velger å sette innpå unggutter hvor vi trenger erfaring. Det er Berg som gjør at disse unggutta debutere i kamper hvor opplevelsen er negativ og faktisk kan være et hinder for utviklingen.

        At Henning Berg skal være fredet synes jeg rett og slett er noe forbannet tull. Selvsagt skal mannen få tid på seg, men et nedrykk skal alltid føre til tap av jobben for treneren i LSK. Noe annet er rett og slett uakseptabelt!
        Dersom du ønsker å se andre, antatt bedre og mer erfarne, spillere på laget må du nok legge skylda på Nordlie...
        Som Bjarmann sa på tv i går, regninga etter Nordlie er STOR...
        Det er ikke penger til å kjøre samme stil som før og klubben måtte gjøre disse grep for å overleve!!! Det er bare å akseptere ungdommen en gang for alle og gjøre det beste ut av det.
        Det Berg derimot kan få kritikk for er hans vingling i laguttaket og til tider helt feil bytter i forhold til kampbildet.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Hvis noen skulle tro noe annet, Henning Berg kommer ikke til å få sparken. Det er det hverken klima eller økonomi til. Garantert.
          Og det tror jeg vi skal være glade for.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Hvis noen skulle tro noe annet, Henning Berg kommer ikke til å få sparken. Det er det hverken klima eller økonomi til. Garantert.
            Og det tror jeg vi skal være glade for.
            Hva journalister har ventet på driter jeg totalt i. Det skal ikke forhindre oss fra å lufte våre meninger! Jeg mener ikke at Henning Berg skal sparkes, men at det må være lov å kritisere mannen for en del prioriteringer som i hvert fall på utsiden virker snodige. Skulle vi rykke ned bør det være en selvfølge at treneren forsvinner. Om ikke klubben har vært forutseende nok til å legge inn en klausul om at treneren får sparken uten erstatning ved et eventuelt nedrykk er det rett og slett en skandale.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              #7
              det er ikke berg's feil at spillerene våre er SØPPEL.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #8
                Jeg fatter og begriper ikke hva HB kunne gjort annerledes. Vi har et tilgjengelig mannskap som direkte suger.

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Vi har meget rutinerte spillere i Kiko, Kippe, Riseth, OO, Gilbert og Søgård. Jeg er mer tilbøyelig til å kritisere de for å ikke stå frem mye mer enn det de pr dags dato har gjort.

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #10
                    Det gjør vondt i kropp og sjel og se vårt kjære LSK slite nede i gjørma. Alle med et kanarihjerte av gult ønsker at gutta på banen skal lykkes. Kritikken har vært stor til utdaterte fotballnomader som har fått heve skyhøy lønn og noe måtte gjøres for å overleve økonomisk.

                    Det bor så mye talent i de unge spillerne og det eneste vi supportere må konsentrere oss om nå er i støtte klubben 100%. La nå Henning Berg få arbeidsro, la media få ta seg av kritikken. Vi må vise utad at vi ikke har mistet trua på eget lag. Jeg har full forståelse for de negative tankene som svirrer i hodet til hver av oss, men ikke vis dette overfor klubb, trenere og spillere. Jeg har ikke tro på at noe godt vil komme ut av kritikken.

                    Det er enkelt å være medgangssupporter, men ekte supportere støtter laget i tykt og tynt - ikke bare i ord, men i praksis!

                    "35 år og rekorden står
                    vi er alltid med, rykker aldri ned!
                    Vi er LSK"
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #11
                      Jordbakke,

                      såvidt jeg kan se er det ingen som sier at de vil slutte å støtte klubben og som opptrer som medgangssupportere. Selv om jeg er sørlending har jeg vært LSK-fan så lenge jeg kan huske og vil alltid være det. Ingen er tjent med at vi skaper en atmosfære totalt blottet for kritikk. Konflikter skaper fremgang og LSK skal så definitivt ikke være noen koseklubb. Jeg vil like mye som alle andre her inne at LSK skal ha suksess med Henning Berg. Men, skulle vi rykke ned med han ved roret har han rett og slett ikke gjort jobben sin og må gå. Heldigvis er det lenge igjen og jeg tror ikke vi rykker ned. Men, fortsetter vi som nå rykker vi så definitivt ned.

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        såvidt jeg kan se er det ingen som sier at de vil slutte å støtte klubben og som opptrer som medgangssupportere.
                        Kritikk i hue og ræva, være stille-boikott osv. Jo, da - dette har hendt tidligere. Jeg er like mye motstander av det nå som tidligere.

                        Henning må sette fokus på det som er bra og veilede spillerne der det er behov for korrigering.


                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        Ingen er tjent med at vi skaper en atmosfære totalt blottet for kritikk. Konflikter skaper fremgang og LSK skal så definitivt ikke være noen koseklubb.
                        Vi må støtte spillerne slik at de får opp selvtilliten, som blir mer og mer tynnslitt ettersom tappene fortsetter. Man kan ikke snu en negativ trend ved å skape konflikter! Man snur en negativ trend ved å sette fokus på det som fungere bra!
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • norskpoker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 399

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Vi må støtte spillerne slik at de får opp selvtilliten, som blir mer og mer tynnslitt ettersom tappene fortsetter. Man kan ikke snu en negativ trend ved å skape konflikter! Man snur en negativ trend ved å sette fokus på det som fungere bra!
                          Med all respekt, sånn snakker en ekte taper. Norske fotballspillere er ekstremt priviligerte og må tåle å høre det når de ikke gjør jobben sin godt nok. Nå har vi i flere år fått høre hvor gode treningsuker vi har hatt uten at det overføres til kamp. Vi skal ikke skape konflikter for konfliktens skyld, men vi må tørre å ta opp problemer som oppstår.

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av norskpoker
                            Med all respekt, sånn snakker en ekte taper.
                            Ikke for å lage en stor diskusjon ut av dette, men du bør nok lese litt mer psykologi før du uttaler deg så drastisk.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Ikke for å lage en stor diskusjon ut av dette, men du bør nok lese litt mer psykologi før du uttaler deg så drastisk.
                              Ja, det er jo klart at jeg ikke kan uttale meg om dette uten å ha en doktorgrad i det. Det er merkelig at Nils Arne Eggen og Kjetil Rekdal i det hele tatt har klart å vinne kamper med lagene sine med sin lederstil...

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                Ja, det er jo klart at jeg ikke kan uttale meg om dette uten å ha en doktorgrad i det. Det er merkelig at Nils Arne Eggen og Kjetil Rekdal i det hele tatt har klart å vinne kamper med lagene sine med sin lederstil...
                                Jeg uttalte meg om hvordan vi supportere bør opptre til det beste for klubben.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                  Ja, det er jo klart at jeg ikke kan uttale meg om dette uten å ha en doktorgrad i det. Det er merkelig at Nils Arne Eggen og Kjetil Rekdal i det hele tatt har klart å vinne kamper med lagene sine med sin lederstil...
                                  Her er du ute og sykler med argumentasjonen din. NAE er/var kjennetegnet for å pepre spillerne med kritikk i medgang, og bygge opp selvtillitt og fokusere på det positive i motgang.

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Her er du ute og sykler med argumentasjonen din. NAE er/var kjennetegnet for å pepre spillerne med kritikk i medgang, og bygge opp selvtillitt og fokusere på det positive i motgang.
                                    Ja, det var sikkert derfor han og Bjørn Hansen sa opp jobben i forbannelse for en del år siden bare for å komme tilbake neste dag...

                                    Det Rosenborg var gode til var å matche unge spillere på en fornuftig måte. RBK snakket ofte om å gi unge spillere positive opplevelser å bygge videre på, noe Henning Berg kanskje burde tenke litt på.

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      Det Rosenborg var gode til var å matche unge spillere på en fornuftig måte. RBK snakket ofte om å gi unge spillere positive opplevelser å bygge videre på, noe Henning Berg kanskje burde tenke litt på.
                                      Hva tenker du Henning bør gjøre da? Sette inn Frode Grodås og Torgeir Bjarmann? Se på spillerstallen og skadesituasjonen, så vil du se at alternativene er ikke mange. Nordlie fikk kritikk for å satse kun på gamle travere. Når Henning lar unggutta få spilletid, da er det også galt. Jammen meg ikke lett å gjøre alle fornøyde.
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Ja, det var sikkert derfor han og Bjørn Hansen sa opp jobben i forbannelse for en del år siden bare for å komme tilbake neste dag...

                                        Det Rosenborg var gode til var å matche unge spillere på en fornuftig måte. RBK snakket ofte om å gi unge spillere positive opplevelser å bygge videre på, noe Henning Berg kanskje burde tenke litt på.
                                        Viktig å skille mellom motgang som skyldes underprestering som følgende av manglende tæl og innsats, og den type motgang som vår unge spillerstall møter nå. (jmfr. RBK-eksempelet ditt). Forøvrig enig i at unge spillere helst bør komme innpå når laget leder og spillet flyter, men en realitetssjekk forteller oss at der er vi ikke nå. Hvis du velger å først og fremst kritisere HB for at klubben er i denne situasjonen, så deg om det.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎