Kritikk av Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #61
    Klubbens nedtur begynte med åpninga av LSK hallen. Helt åpenbart at det byggverket der er djevelens hus og at portene må stenges snarest. Innføringa av bedagelig kroppstemperert innetrening halve året har innført tropisk råte i spillermateriellet vårt. Vi så aldri så slapp innsats når laget hadde en vinter med utetrening på grus i -20 grader bak seg, hvor blodet på knærne frøs til is etter hver takling og pungpelsen vokste seg tjukk og tett som sobelens grunnet frostriene.

    Laget bør omgående få beskjed om at de ikke har gjort seg verdige til innetrening denne vinteren, og at all fysisk aktivitet vil foregå mellom snølykter på grusbanen i shorts og t-skjorte. Noen solide trepoengere på rad kan imidlertid sette døra på gløtt igjen.

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      #62
      Forstår ikke hvordan det er mulig å gå ut i media og si at man MÅ selge Riise i sommer. Slike utspill øker ikke akkurat markedsverdien hans, for å si det forsiktig...

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #63
        Opprinnelig skrevet av jalapenos
        Forstår ikke hvordan det er mulig å gå ut i media og si at man MÅ selge Riise i sommer. Slike utspill øker ikke akkurat markedsverdien hans, for å si det forsiktig...
        Håpløs argumentasjon. Alle som er mer enn middels interessert i fotball vet Riise kan gå som Weber-spiller etter endt sesong. Hvor mye får LSK da? Alle vet at BHR ønsker seg ut til en større liga (jeg tipper han ender i Østerrike, Belgia eller Skottland...) og han setter utvilsomt ikke klubben foran seg selv. BHR er hverken leve eller dø for LSK og om vi får en fornuftig sum penger for han i sommer er det bare å selge.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1555

          #64
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          BHR er hverken leve eller dø for LSK og om vi får en fornuftig sum penger for han i sommer er det bare å selge.
          Men uten at han eventuelt blir erstattet, er jeg redd for at han er forskjellen på Tippeliga- og Adeccoligaspill neste år. Jeg har vanskelig for å se at et lag med Essediri, Myklebust og Søgård som kantspillere kan unngå nedrykk.

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #65
            Fotballen servert er mye, mye bedre under HB enn Uday.

            Uday brukte enten 4-3-3 eller 4-3-3. HB bruker mange andre formasjoner og variasjoner under kampen.

            HB vraker spiller som er ute av form. Med Uday så fikk Bjørkøy og JML fripass på laget, uansett prestasjonen.

            HB har hatt betydelig mindre ressurser å bruke enn Uday.

            HB blei hentet til LSK for å igangsette en femårsplan. Om to år er vi på første plass i Tippeligaen, det tviler jeg ikke på. Bare vis litt mer tålmodighet !
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2121

              #66
              Selvfølgelig skal Henning Berg få sin dose av kritikk. Opptil flere ganger denne sesongen har jeg reagert på laguttaket, og at man heller ikke forsøker å spille inn en konsekvent første-ellever, skaper man unødvendig mye usikkerhet rundt plassene.

              Kanskje det er en ide å sende spillerne på Ritiro til Hurdal før kampen mot Odd???

              mvh
              heidar-Som gleder seg til sesongens første seier i helga.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #67
                Berg er ingen tenkende strateg!

                Jada, arven etter Uday er tung å bære for klubben. Dette har ikke minst undertegnede redegjort for i en rekke mer eller mindre velformulerte innlegg. Berg og Bjarmann har hatt en tøff ryddejobb (selv om jeg med glede skulle tatt den selv). Mye rask er blitt skyflet ut, og det var selvsagt synd vi måtte selge Brenne til spottpris. Men, bortsett fra Riise var han faktisk den eneste som (foreløpig) har en noenlunde verdi. Kiko, Bjørkøy, Yndlingen Søgård og andre får man knapt gitt bort en gang.

                Men, og et stort men er det. Det unnskylder ikke den totale mangelen på en strategi, spesielt i angrepsspillet. Spillere kastes ut på tilfeldige plasser, og av de seks fremme virker det helt hipp som happ hvem av 10-12 spillere som til en hver kamp spiller på en bestemt plass. Angrepsspillet således er også helt planløst. Undertegnede mener dette rett og slett skyldes at Berg er alt annet enn den skarpeste kniven i skuffen. Dette var også samtaleemne og konklusjoner fra mine venner i Bastionen i går (og nei, de er ikke bitre eller noe slikt, men velreflekterte og informerte folk).

                Jeg vil påstå at selv middelmådige deltakere i norske reality-serier har en mer velfundert strategi for sitt "spill" enn det Berg har for LSK. For å bruke reality-metaforene videre så er LSK under Berg ikke en "trussel" mot noen som helst.

                Vel, bortsett fra seg selv da. Som Bjørkøy og Hansen viste i går...
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #68
                  Herregud. Skal nå den selvgode fiffen fra Nordberg fungerer som et rektalt iq-termometer her på forumet? Er jo visstnok ikke en eneste der oppe som har fylt kontoen via arv, famileformuer og kompisansettelser - alle er i egne øyne veldannede genier som ville havnet øverst på ligningstoppen uansett om de selv måtte skjære seg ut av sin døde mors uterus.

                  Det er *nokså* selvmotsigende at en spiller som Berg, som tross alt har spilt på et av europas beste klubblag uten å ha spesielle fysiske forutsetninger skal være en "sløv kniv i skuffen". Han har vel trolig bare slumset rundt i forsvaret til ManU uten å ha den minste forutsetning for å forstå hva motstanderne foretok seg? Karrieren hans er vel heller ikke noe produkt av en klar strategi og riktige valg, men en suppe av tilfeldige hendelser spredd ut i tid? Det er vel en *liten* mulighet for at fiffen der oppe som vanlig forveksler ytre kjennetegn med indre karaktertrekk. Jeg er rimelig sikker på at Henning Bergs nokså brede østkantdialekt sammen med hans intensjon om å alltid uttale seg ærlig (et ord kompisene dine trolig må slå opp) danner grunnlaget for deres åpenbart lite gjennomtenkte personanalyse? Kanskje sammen med en solid dose ergrelse og misunnelse?

                  Hvordan plasserer de forøvrig Kenta på IQ-skalaen der oppe? Regner med at han er sikret plass to standardavvik over gjennomsnittet? En slags titanofestivalens svar på Stephen Hawkins?
                  Last edited by reka; 08.05.2009, 07:58.

                  Kommentar

                  • Frøken Fryd
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Aug 2006
                    • 9

                    #69
                    Dette blir for dumt!

                    Nå syntes jeg det er på tide å ta bladet fra munnen, for dette blir for dumt.
                    Mannen min gikk i Hennings klasse på videregående og kjenner han således godt som personen Henning ,før han ble proff fotballspiller. De er fortsatt på talefot i dag. Jeg har også truffet ham noen ganger de siste årene.
                    Henning er på ingen måte noen idiot. Snarere tvert imot er han en ryddig, sympatisk og svært oppegående fyr.

                    Å sitte på en pub på beste vestkant sammen med bitre Lyn-supportere å koke ihop sånne historier er lavmål. Hva med å diskutere Henning med noen som faktisk kjenner mannen?

                    En kan saktens lure på hvem som er den sløve kniven i skuffen her.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem

                      Jeg vil påstå at selv middelmådige deltakere i norske reality-serier har en mer velfundert strategi for sitt "spill" enn det Berg har for LSK. For å bruke reality-metaforene videre så er LSK under Berg ikke en "trussel" mot noen som helst.
                      Dette faller på sin egen urimelighet. Berg har hatt Kenny Dalglish og Alex Ferguson som manager. Det er to av jordas aller største fotballhjerner. Jeg nekter å tro at de ikke har hatt noen plan som Berg har lært noe av.

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 421

                        #71
                        Enda mer trenermas. Herregud. Når skal vi få ro i klubben?

                        Nedturen begynte når Koren, Mifsud, Andersson, Stefanutto og Kasey forsvant ut porten. Berg har ingenting med dagens situasjon å gjøre. Jeg ser konturene av noe stort av de spillerne han henter inn. Flere års systematisk destruksjon av klubben kan ikke endres på et par mnd.

                        Kippe, Riseth, PSA, Occean, Arild, Espen, Kiko, Essediri er ikke gode nok, og de viser ikke den fandenivolske innstillingen som må til for at det skal bli poeng.

                        Vi har vært snart 35 år i toppen, og det virker som om at de som har vært her en mannsalder automatisk tror at selv om vi har vært i toppen så lenge, så trenger man ikke å gjøre en innsats for å ta poeng. Vi klarer oss alltid uansett.

                        Den innstillingen må bort. Spillerne må gå i seg selv å begynne å løpe og jobbe som om mannen med ljåen kommer etter dem. Jeg driter i om vi taper 5-0 så lenge jeg ser at folk jobber slik vi gjorde når vi banka Rosenborg i fjor. Da kan vi i såfall rykke ned med vissheten om at laget gjorde det de kunne. Når de ikke gjør det blir jeg rett og slett flau på LSK's vegne. Der er mer tæl og innsats å finne blandt bedriftslagene som spiller ved siden av LSK hallen.

                        Nå har vi prøvd 4 trenere på noen få år, vi ser jo hvor mye det hjelper å bytte trenere.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                          Kippe, Riseth, PSA, Occean, Arild, Espen, Kiko, Essediri er ikke gode nok, og de viser ikke den fandenivolske innstillingen som må til for at det skal bli poeng.
                          Hvordan du kan påstå att Kippe ikke er god nok er for meg ett mysterium. En av de desidert beste stopperne i TL og har ikke gjort seg bort i årets sesong.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7055

                            #73
                            Det håpløst å begynne å prate om trenerskifte. Henning har femårskontrakt, og er i første fase av en høyst nødvendig, strukturell omlegging av hele klubben. Selv om den siste halvannen kampen (samt Aalesund- og Rosenborg-kampen) har vært totalt uakseptabel, har han min fulle tillit. Skadesituasjonen har selvsagt også vært en stor faktor i at ting har gått trått, men sannheten er at vi med to-tre sentrale spillere ute ikke er bedre enn det tabellsituasjonen tilsier.

                            Nyheten om at LSK tar sikte på å selge Riise i sommer kan tyde på at økonomien i klubben er enda verre enn det som har kommet fram offentlig. Berg har helt sikkert vært situasjonen bevisst hele veien og visst hva slags spillerom han har hatt i forhold til innhenting av nye spillere og utrensking av stammen i laget Uday etterlot seg.

                            Jeg er inneforstått med at vi meget mulig rykker ned i år. Det eneste jeg ber om er at man i så fall går ned med flagget til topps og løper seg tomme i hver bidige kamp. I Kristiansand sto samtlige 11 mann og så på, subsidiært driblet litt for seg selv, mistet ballen og dreit i å ta returløpet. Det er uakseptabelt. Rykker vi ned etter å ha gitt jernet i hver bidige kamp resten av sesongen, er det noe jeg antakeligvis kan leve med. Ikke minst fordi vi vil være kvitt flere av pengeslukene våre når vi starter neste sesong.

                            Når det er sagt vil konsekvensene av et nedrykk kunne være katastrofale for satsningsmulighetene i klubben. Vi er i så fall avhengige av at pengefolkene rundt klubben hjelper til med det økonomiske inntil vi har kommet oss opp igjen og fått omstrukturert klubben.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              #74
                              Myklebusts scoringsvegring

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Hvordan kan du si det? Jeg var ikke enig jeg heller, da synes jeg vel gjerne Søgård burde tatt kvelden i stedet, men Mykle var cm fra å score på sin første touch, og hadde faktisk et ganske godt innhopp. At han måtte vike på topp for Johnsen var en dyd av nødvendighet, Johnsen har ikke fysisk form til å spille ving enda.

                              Hvordan man kan si det? Jo, nå skal du höre: Mykle har värt en NOTORISK brenner av målsjanser siden han kom til denne klubben. Jeg er redd for at Magnus Myklebust sin karriere i Lilleström kommer til å medföre meget tidlig hårlöshet for mitt vedkommende. Han har grusomt dårlig psyke og er fullstendig ute av stand til å holde hodet kaldt. Hadde Bergmann värt på banen i andre omgang, hadde han kanskje satt den chipen under tverrligger. Det eneste som er sikkert, er at Myklebust i en kampsituasjon setter den chippen over eller til siden for mål 19 av 20 ganger. Jeg er så lei av ubesluttsomheten, den paniske utstrålingen, nervösiteten, og evnen til alltid å väre LITT for treg, eller LITT for upresis. Greit at man bidrar defensivt, men faen, mannen skal da väre en offensive bidragsyter? og når man da scorer 0.5 mål per sesong og har to tre assists i löpet av 30 kamper, da burde man ikke spille fast tippeligafotball.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Nyheten om at LSK tar sikte på å selge Riise i sommer kan tyde på at økonomien i klubben er enda verre enn det som har kommet fram offentlig. Berg har helt sikkert vært situasjonen bevisst hele veien og visst hva slags spillerom han har hatt i forhold til innhenting av nye spillere og utrensking av stammen i laget Uday etterlot seg.
                                Ja, det var jo litt av en "nyhet" TV2 disket opp. Bjarmann nevnte aldri Riise ved navn, og det er heller ingen hemmelighet at Riise ønsker å spille i en større liga. Har jo ikke akkurat mangla på spekulasjoner om at han forsvinner i sommer uansett. Kort og godt bare bullshit og Tv2 på sitt verste. Det verste med et nedrykk vil være middelmådighetene som fortsatt sitter med millionlønninger. Det kan seriøst stikke kjepper i hjula for en satsing på å rykke rett opp igjen. Adecco må unngås for enhver pris!

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #76
                                  Henning Bergs Time.

                                  Syntes nå det er på tide at KFL får et møte med Henning Berg.

                                  IKKE FOR OG KRITISERE HAN.

                                  Men for og få hans visjon, tanker om laguttak, tro på sesongen, hva kan gjøres for og snu trenden etc.

                                  HB sa før sesongen at han ville stille opp 1 time med fansen for litt spørsmål om hvordan LSK skal spille fotball. ( Ser planløst ut for meg )
                                  Syntes det nå er på tide at HB tar seg tid til dette og at KFL sender en formel forespørsel til HB og LSK.

                                  La meg understreke at jeg har full tillitt til trenerteamet og at dette ikke er ment som noe møte for dritt og kritikk.
                                  Dette kan være en meningsutvekling for oss supportere samt at trenerapperatet kan forklare litt om tanker og meninger om resten av sesongen.

                                  Kontruktiv kritikk er jo lov da

                                  *Sikkert mange med meg som lurer på div laguttak og spillerbytter.
                                  Hvorfor, hvordan osv.

                                  *Blir det forsterkninger i sommer. ( forsvarsproblemer, spissproblemer. )

                                  Oppfordrer alle til og gi tommelen opp hvis det er flere en meg som kunne tenke seg "Trenerens" time.
                                  Og så kaster jeg ballen over til styret i KFL.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Sett noen andre spisser bevege seg slik at de kommer til slike sjanser i år?
                                    Myklebust fikk den sjansen servert av Nosa. Måten han forvaltet den på, viste nok en gang at han ikke har det i seg til å bli en toppspiller.

                                    ...men rykker vi ned, kommer han sikkert til å bøtte inn med mål. Kanskje det vil løfte ham. Hva vet jeg. Uansett var bommen hans mot Start håpløs.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av glasgow
                                      *Blir det forsterkninger i sommer. ( forsvarsproblemer, spissproblemer. )
                                      Fokuset bør være på midtbanen, her ligger nøkkelen til bedre samhandling. Han som skal være sjefen, Kiko, er ikke sjef i det hele tatt. Han bør ikke være i fremtidsplanene og jeg håper virkelig man leiter etter sjefen og playmakeren som LSK trenger for å være stabile.

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        #79
                                        Forsvaret lekker som en sil. Her må det tettes igjen. Det burde være pri nr 1.....

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #80
                                          Hm. Er litt lei av denne "Myklebust er dårlig/kommer aldri til å bli noe". Tvert imot. Mulig mannen har hatt en lang formsvikt, men folk bør skjerpe hukommelsen litt:

                                          Det begynner å bli en stund siden, men jeg husker Myklebust som en meget god avslutter vårsesongen 2007, frem til juni var han vel BB flest ganger. Skåret 7 mål det året, nesten alle i løpet av fire-fem kamper på våren før han ble kvestet mot Stabæk. "Stjerneskudd" ble han omtalt som da.
                                          Forøvrig: Myklebust troner alene på på assist-toppen (2) vår i år.

                                          En liten recap for ultras amnesi:
                                          Magnus Myklebust 8 BB

                                          Utrolig dyktig til å snike seg bak backene (jfr. 1-1-målet). Ekstremt mye involvert med sitt lave tyngdepunkt og lurhet i det LSK skapte før pause. Fortsatte storspillet etter pause. Både flest mål og assists i Norge.

                                          Magnus Myklebust 7 BB

                                          En av to sunnmøringer i angrep mot sunnmørsklubben. Også gnistrende før hvilen med både assist og mål pluss flere lekre kombinasjoner. For fotrapp for Aalesund, men fikk også årets andre gule kort.



                                          Magnus Myklebust 7 BB

                                          Fin balanse og lavt tyngdepunkt i sine forseringer. Et aktivum før pause kronet med en herlig scoring i bue over Gustavsson. Farlig både da han kom inn i banen og da han greide å gå rundt backen på yttersida.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎