Hva skjer om vi rykker ned?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #41
    Jeg er veldig redd for at vi faktisk ikke klarer oss denne gangen! Vi har vært nære på før, men jeg kan ikke huske å ha sett et mer ræva LSK-lag.
    Vinner vi ikke iløpet av de neste 2-3 kampene så tror jeg det nesten er kjørt.

    Det blir ufattelig rart å spille i Addecco! Jeg har jo i likhet med de aller fleste LSK-supportere ikke opplevd noe annet enn øverste divisjon. Det blir rart.
    Og selv om det blir kjipt på mange måter så tror jeg også LSK kan ha godt av det. Få rensket opp litt og samtidig spilt inn ungguttene. For vi har MYE talent i rekkene!
    Det jeg derimot frykter er en langvarig tilværelse i Addecco. Det er ikke gitt at vi klarer å rykke opp igjen den første sesongen.
    KFL får også en mulighet for å bli sterkere igjen også. Ikke minst får vi mange morsomme borteturer til nye jaktmarker.

    Men jeg håper for all del at vi klarer å holde oss! Vi har en rekord å holde liv i også!

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #42
      Opprinnelig skrevet av Fritz
      Burde ikke denne tråden hete "hva skjer når vi rykker ned", slik vi hadde det i fjor?
      Het den ikke først om, deretter endret til når, så muligens og deretter ble den stengt (etter matchen mot trøndera)?

      Med 22 kamper igjen å spille, så må det være lov til å fremdeles ha et berettiget håp om at vi skal klare å holde plassen. Så får vi endre til når dersom det fremdeles ser like mørkt ut etter 11 ytterligere kamper.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #43
        Vil ikke bli tolket dithen at jeg tror eller håper på nedrykk. Men jeg rykker heller ned i et år hvor det har blitt bygd opp en ny grunnstamme med unge spillere som ikke dolker klubben i ryggen så fort nedrykket er et faktum, enn i et år vi har rykket ned med overårige og overbetalte spillere. Bortsett fra Riise, tror jeg alle i dagens LSK-stall kunne levd med et år i Adeccon.

        vif, Tromsø, Stabæk, Start og Molde er alle eksempler etter 2000 på at ingen gravstøtte trenger og reises hvis man må den tunge veien ned. Et par av dem hadde kanskje til og med godt av et nedrykk, som enkelte her inne har hevdet om oss også. Det er dog dyrt å rykke ned, men også dyrt å bli desperat med kortsiktig tenkning. Vi ble hyllet i mediene i vinter for å ligge i forkant av de verste konsekvensene av finanskrisa, kanskje betaler det seg på sikt?

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          #44
          Opprinnelig skrevet av veiron
          KFL får også en mulighet for å bli sterkere igjen også. Ikke minst får vi mange morsomme borteturer til nye jaktmarker.
          Sterkere moralsk, kanskje. Men det er liten tvil om at supporterklubben vil lide både medlemsmessig og økonomisk dersom LSK rykker ned.

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #45
            Opprinnelig skrevet av gj
            Sterkere moralsk, kanskje. Men det er liten tvil om at supporterklubben vil lide både medlemsmessig og økonomisk dersom LSK rykker ned.
            Ikke noe problem. Vi bare melder inn undulater, hunder, hester og høygafler, akkurat som Klanen.
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #46
              Opprinnelig skrevet av gj
              Sterkere moralsk, kanskje. Men det er liten tvil om at supporterklubben vil lide både medlemsmessig og økonomisk dersom LSK rykker ned.
              Ja, og de som blir igjen er de som virkelig bryr seg om klubben. Så bygger man et nytt fundament ut fra det. Kanskje man da også etterhvert kan få en så bra mentalitet over hele linja at man blir kvitt pasasjerene på feltet.
              Det er lov å håpe.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Folk kan da ikke snakka om at det er bra for klubben å rykke ned..
                Det er mulig det vil komme noe godt ut av ett nedrykk, men det er da MANGE kamper igjen av serien og det er INGEN grunn til å gi opp!!
                LSK må prøve å vinne hver kamp, fansen må gjøre alt vi kan for å støtte laget til å gi alt. Uansett.
                Så kan man snakke om nedrykk eller ikke etter sesongen!!

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av sniper
                  Jegg har trua på at vi rykker rett opp igjen. Jeg trur attpåtil at hele organisasjonen har godt av det. Røske opp litt fra rota, sparke nedenfra igjen..
                  Dette kan det hende jeg er ganske enig i, dersom jeg får tenkt litt til...
                  Men før jeg klarer å konkludere helt, så vil jeg lufte noen synspunkter. Advarsel; dette er laangt...

                  LSKs sportslige motgang har vart lenge, veldig lenge. Og den har nesten ingen ting med Henning og Torgeir å gjøre, vil jeg påstå.
                  Vi har ikke vært høyere enn nr 10 på tabellen siden første helgen i november i 2007, dersom jeg husker rett. Og allerede i fire-fem år før det så var det mange sykdomstegn, selv om vi klarte å skrape sammen nok poeng til noen fjerde- og syvendeplasser.
                  Men "pasienten" LSK slet hele tiden med helsa. Den ene økonomiske krisen etter den andre, ræva image, store mangler i administrasjonen (som ikke er blitt bedre), gammeldags spillestil osv, osv...

                  Fjørtoft er et navn jeg har grublet mye rundt i dag. Kanskje urettferdig, og det er helt sikkert feil å gjøre ham til syndebukk alene.
                  Men Fjøra tok mye plass, ga oss masse oppmerksomhet og skapte utvilsomt en del konflikter - både internt og eksternt.
                  Mye var positivt, minst like mye var negativt. Ble det f eks for mye fokus på enkeltpersoner og enkeltfunksjoner? Ble det for lite fokus på det aller viktigste, nemlig hvordan vår fotballfilosofi skal være og hvordan vi skal trene for å nå det målet?

                  Lekte vi i perioder kakser, selv om vi egentlig bare er dønn ærlige arbeidere? Klarte enkelte av våre ledere å innbille omgivelsene at LSK var en større klubb enn det den egentlig har mulighet til å være? Ble det bygget et slags luftslott som nå er i ferd med å sprekke?

                  Det siste høres kanskje defensivt ut. Men dersom vi er ærlige mot oss selv, så er det noe kunstig over at vi skal ha nesten like store budsjetter, like stor administrasjon, like mange trenere og nesten større spillerstaller enn Brann, Viking og de andre storbylagene.
                  I det minste stiller en slik "kaksete" stil veldig tøffe krav til oss som klubb, krav som blir enda tøffere når vi møter sportslig motgang. Da er fallhøyden meget stor.

                  Jeg mener LSK rett og slett trenger et sett med nye grunnverdier, en ny kurs!

                  Og det bringer meg over til noen av det som kan bli en positiv effekt av et nedrykk.
                  Vi blir tvunget til å rydde opp, på alle plan.

                  * Administrasjonen må omstruktureres totalt, funksjoner må tydeliggjøres, prioriteringene må bli krystallklare. Kravene må heves.

                  * Image i forhold til publikum og markedet forøvrig må defineres. Skal vi fortsatt leve etter målet om å provoserer flest mulig oftest mulig - eller skal det vurderes om andre retninger både kan være mer lønnsomme, skape mer engasjement og gjør oss enda mer attraktive som regionens lag?
                  Først og fremst er jeg opptatt at merkevaren LSK blir mer konkret. Hva er vi, hva er det vi selger, hvem vil vi nå?

                  * Fotballfilosofien må defineres. Tiden med midtstoppere som bare tupper ballen lengst mulig oppover, og som mangler hurtighet og teknikk, er forbi. Osv, osv.

                  Skulle vi klare å besvare disse og andre vesentlige spørsmål på en god og grundig måte, så har vi en mulighet til å bygge et fundament så solid at det holder i minst 35 år til.
                  Selvfølgelig er det mulig å gjøre dette arbeidet selv om vi skulle berge plassen i Tippeligaen, men jeg klarer dessverre ikke å se at viljen da vil være sterk nok til virkelig å rydde opp. Tvert i mot tror jeg de gamle problemene nok en gang vil bli feid under teppet.

                  Så et nedrykk kan gi en re-start som hele klubben og organisasjonen trenger.

                  Men, og det er et kjempestort MEN: Jeg har ikke kunnskap nok til å vite om Lillestrøm Sportsklubb har sterk nok rygg til å bære de økonomiske konsekvensene av et nedrykk. Vi har enormt store forpliktelser i form av avdrag og renter på lån, lønninger osv...

                  Skulle vi likevel klare de økonomiske forpliktelsene, så har vi alle tiders mulighet til å klatre tilbake mot toppen:

                  * Jeg har klokketro på Henning og Torgeir. De må få tid!

                  * Vi har mange unge, lovende og svært ambisiøse spillere. Og vi er attraktive for andre unge talenter.

                  * Vi har landets desidert beste treningsfasiliteter.

                  Det siste er takket være Per Mathisen. Kanskje har han gjort enkelte feil på andre områder, men det han har lagt ned av tid, penger og engasjement i anleggene er verdt en bauta både foran og bak Åråsen etter min mening. Det er en investering for flere tiår framover.

                  Uansett hvordan inneværende sesong ender, så er jeg overbevist om at vi har langt flere muligheter enn begrensninger - dersom vi er villig til å ta noen klare valg gjennom en del tøffe prosesser.

                  Jeg er også overbevist om at det er mange som føler det samme som meg: Jeg er enda mer glad i Lillestrøm Sportsklubb i dag enn jeg var før denne sesongen startet...

                  Forza Fugla!
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4377

                    #49
                    Uansett hva som skjer fremover nå, så er det en ting som er jævla viktig for både supportere og ledelsen. Ikke få panikk!

                    For guds skyld ikke tenke på å sparke Berg, uansett om vi går ned eller ikke. Og de som mener klubben rakner ved et nedrykk driter så jævlig på draget. Hvorfor i hælvette skal VI rakne, når ALLE andre klarer seg? Vi har en supporterskare og et engasjement utenfor banen som få klubber i Norge kan måle seg med. Vi går ikke konkurs og vi synker faen ikke som Titanic. Lag som Molde, Ham-kam, Start, AaFK, Sandefjord har klart det flere ganger. Ikke faen om vi rakner! Vi mister spillere som Riise og Occean osv, men who fuckin cares. Få dem vekk allerede, de har ikke gjort en dritt i år uansett. Vi beholder Hansen, Ringstad, Bolly, Gabri, Bukken jr, og alle de unge lovende. Pluss at spillere som Kippe, Søgård, Arild, Andresen, Essediri og de nye nigerianerne osv trolig blir.

                    Det laget vi er i ferd med å bygge kommer til å spille ball i hatt med norske lag om 2-5 år, garantert! Det er bare litt tidlig enda. Det kan fort gå til helvette i år, og det ville vært jævlig trist hvis det skulle gjøre det, men isåfall har jeg klokkeklar tro på at vi kommer til å slå hardt tilbake, bedre enn noen gang. Stian Ringstad spilte guttefotball for Eidsvoll Turn for knappe 2 år siden (mye 3.div i fjor). Det får være grenser for hvor kjapt det kan gå i svingene, men han kommer til å bli god!

                    Rykker vi ned tar vi ett skritt tilbake, for så å ta fire skritt fram. Det er jeg hellig overbevist om! Jeg tror det vil skje mye av det samme som skjedde med Stabæk da de rykka ned for noen år siden. Holder vi oss, noe jeg selvsagt håper vi gjør, så kommer vi til å ligge i bunn/midten et par år til. Men uansett er jeg sikker på at vi har et storlag på gang.

                    Bare vær så snill å la Berg/Belsvik/Bjarmann til å få tid til å følge opp dette kommende storlaget. Vi får ingen andre trenere som kan følge opp dette unge laget på samme måte.

                    FUGLA TIL VI DØR!!!
                    ..................

                    Kommentar

                    • Torsi
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Apr 2007
                      • 80

                      #50
                      jævli mye sutring her nå gutta! hvor er trua??? titanic-vrøvlet.. helvete a, vi rykker da for faen ikke ned.. er jo dritmange kamper igjen... og så lenge vi støtter gutta med 100% trøkk fra feltet så kommer vi til å vinne kamper igjen..

                      Slutt å sutre! møt opp på åråsen å få ut sutringa der, i form av 90 minutters intens hopping og synging!
                      Fugla til vi dør for f***!!!!!
                      Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

                      Kommentar

                      • Scorpio
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 411

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Ja, og de som blir igjen er de som virkelig bryr seg om klubben.
                        Vet jeg kutta resten av innlegget ditt, men hva med resten av de som møter på stadion? De bryr seg vel like mye om klubben de. Ihvertfall de fleste...

                        Kommentar

                        • joacim
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2009
                          • 559

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Torsi
                          jævli mye sutring her nå gutta! hvor er trua??? titanic-vrøvlet.. helvete a, vi rykker da for faen ikke ned.. er jo dritmange kamper igjen... og så lenge vi støtter gutta med 100% trøkk fra feltet så kommer vi til å vinne kamper igjen..

                          Slutt å sutre! møt opp på åråsen å få ut sutringa der, i form av 90 minutters intens hopping og synging!
                          Fugla til vi dør for f***!!!!!
                          HELT ENIG !! det er naa gutta trenger troekket fra tribunen staa paa
                          Styremedlem 2016

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            For guds skyld ikke tenke på å sparke Berg, uansett om vi går ned eller ikke.
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Rykker vi ned tar vi ett skritt tilbake, for så å ta fire skritt fram. Det er jeg hellig overbevist om! Jeg tror det vil skje mye av det samme som skjedde med Stabæk da de rykka ned for noen år siden. Holder vi oss, noe jeg selvsagt håper vi gjør, så kommer vi til å ligge i bunn/midten et par år til. Men uansett er jeg sikker på at vi har et storlag på gang.
                            Det er godt å lese den klokketroen så mange på forumet har har på at med nedrykk vil alt ordne seg. Interessant logikk. Samme logikk som om at "vi hadde godt av å tape den kampen, så kommer vi oss ned på jorda igjen".

                            Det er vel ikke tvil om at nedrykket kommer i år når også ledelsen i klubben har inntatt samme logikk. Virker som en dårlig konspirasjon, der man over altfor lang tid har visst at man styrer klubben mot helvete for deretter å ansette en trener med rykte på seg for å satse på unggutter og etter det så smått begynne å prate om at nedrykk er en del av den store master planen.

                            Når grådigheten inntok Åråsen etter Røsler, så burde man jo heller rykket ned da. Da hadde vi nok kjempet om seriegull i år.

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Og de som mener klubben rakner ved et nedrykk driter så jævlig på draget. Hvorfor i hælvette skal VI rakne, når ALLE andre klarer seg? Vi har en supporterskare og et engasjement utenfor banen som få klubber i Norge kan måle seg med. Vi går ikke konkurs og vi synker faen ikke som Titanic. Lag som Molde, Ham-kam, Start, AaFK, Sandefjord har klart det flere ganger. Ikke faen om vi rakner!
                            Stolte LSK. Lengst i toppen. Først ute med profesjonalisering. Tradisjoner for vinnerkultur. Borte vekk på 4 måneder.

                            Klubben du nevner har lavere kostnader, mindre administrasjon og er heislag fordi de har manglet det LSK har - eller hadde. Hva som skjer når vi rykker ned vet ingen. Kanskje går det bra. Kanskje går det enda dårligere. Det er eksempler på klubber det har gått dårligere for også, men det passer kanskje ikke inn master planen.

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Vi mister spillere som Riise og Occean osv, men who fuckin cares. Få dem vekk allerede, de har ikke gjort en dritt i år uansett. Vi beholder Hansen, Ringstad, Bolly, Gabri, Bukken jr, og alle de unge lovende. Pluss at spillere som Kippe, Søgård, Arild, Andresen, Essediri og de nye nigerianerne osv trolig blir.
                            Uhhh. Nå ble jeg skikkelig skremt. Søgård og Essediri da gitt. Unggutter som vi er langt unna å etablere seg, og vi vil nok ikke se alle ta steget fullt ut om noen år.

                            Rykker vi ned er det fordi vi ikke er bedre, og jeg er rimelig sikker på at et HamKam-lag ville spilt jevnt med våre talenter. Og det er selvfølgelig ikke slik at LSKs spillere utvikler seg alle som en til det bedre, mens andre klubbers spillere står på stedet hvil.

                            Nei, vekk meg nå. Dette må bare være en ond drøm.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Jeg mener LSK rett og slett trenger et sett med nye grunnverdier, en ny kurs!

                              Og det bringer meg over til noen av det som kan bli en positiv effekt av et nedrykk.
                              Vi blir tvunget til å rydde opp, på alle plan.
                              Sitter med inntrykk av at vi har gjort solide grep i forhold til mange av de områdene du nevner som problematiske allerede: økonomi, modernisering av spillestil (spillertypene vi henter) og til dels image. Sistnevnte vil være en langvarig og møysommelig prosess uavhengig av om vi rykker ned eller ikke ettersom det er lett for media å bruke gamle stereotyper.

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              * Administrasjonen må omstruktureres totalt, funksjoner må tydeliggjøres, prioriteringene må bli krystallklare. Kravene må heves.
                              Har ikke nok innsikt til å kommentere dette verken den ene eller andre veien, men fraser som at kravene må heves høres litt ut som tom retorikk når du ikke gir det mer innhold enn som så.

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              * Image i forhold til publikum og markedet forøvrig må defineres. Skal vi fortsatt leve etter målet om å provoserer flest mulig oftest mulig - eller skal det vurderes om andre retninger både kan være mer lønnsomme, skape mer engasjement og gjør oss enda mer attraktive som regionens lag?
                              Først og fremst er jeg opptatt at merkevaren LSK blir mer konkret. Hva er vi, hva er det vi selger, hvem vil vi nå?
                              Har ikke inntrykk av at målet i dag er å provosere flest mulig og merkevaren LSK blir neppe styrket av en en så defensiv holdning som du skisserer. Om omgivelsene tror at LSK er en større klubb enn det vi egentlig er så kan vel ikke det være annet enn bra, men innad må vi selvfølgelig være realistiske.

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              * Fotballfilosofien må defineres. Tiden med midtstoppere som bare tupper ballen lengst mulig oppover, og som mangler hurtighet og teknikk, er forbi. Osv, osv.
                              De forsvarsspillerne vi har hentet er Eriksen, Ringstad og Nordtveit. Er ikke de moderne nok for deg? Hva har Bergmann, Edwin, Nosa og Bolly til felles? Jo, hurtighet og teknikk. Ser virkelig ikke hvilken positiv effekt du mener at et nedrykk vil ha på dette området.

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Så et nedrykk kan gi en re-start som hele klubben og organisasjonen trenger.
                              Den re-starten klarer jeg meg fint uten. Vi kan og bør være stolte over å være det laget med lengst fartstid i toppdivisjonen. Dessuten er det tungtveiende at en rekke LSK-sanger med den tematikken vil gå av moten ved et (utenkelig) nedrykk.

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              * Vi har mange unge, lovende og svært ambisiøse spillere. Og vi er attraktive for andre unge talenter.
                              Vi hadde naturligvis blitt vesentlig mindre attraktive i 1. divisjon.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                Sitter med inntrykk av at vi har gjort solide grep i forhold til mange av de områdene du nevner som problematiske allerede: økonomi, modernisering av spillestil (spillertypene vi henter) og til dels image. Sistnevnte vil være en langvarig og møysommelig prosess uavhengig av om vi rykker ned eller ikke ettersom det er lett for media å bruke gamle stereotyper.
                                Mange gode innspill, Raskolnikov.
                                Jeg er enig i at klubben har tatt et par bra grep som peker i riktig retning. Men jeg tror altså det kan være på sin plass å ta enda klarere grep, og ikke minst fortelle omverdenen høyt og tydelig at nå er det disse målene og disse verdiene som gjelder i LSK.
                                Det å bevise slike ting kun gjennom handling tar alt for lang tid. Det må kommuniseres parallelt.

                                Når det gjelder administrasjonen, så var det kanskje litt flåsete skrevet av meg. Jeg tar den. Men samtidig er det vel nok å nevne sesongkortsalg og generell strategi overfor personmarkedet. Et område mange mener vi allerede er på Adecco-nivå.

                                Ser også at du angriper meg for å ha en defensiv holdning til merkevaren LSK. Det må du gjerne gjøre. Men jeg mener en enkel, tydelig, ærlig og unik definisjon av hva vi er fungerer aller best.
                                "Del øyeblikket, del drømmen" - og andre lignende formuleringer som brukes i dag - er etter min mening fraser uten innhold.

                                Og til sist; Jeg har ALDRI sagt at et nedrykk er bra - slik ditt velredigerte innlegg kanskje kan skape et inntrykk av. Jeg har bare luftet noen tanker rundt enkelte ting som KAN bli bedre ved at vi blir tvunget til å ta en del klarere veivalg som vi må dersom vi rykker ned.

                                Fram til det er avklart så krysser vi selvfølgelig alt vi har for at Sportsklubben skal leve videre der den hører hjemme - på toppnivå i norsk fotball.
                                Last edited by gamle-perta; 08.05.2009, 08:35.
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta

                                  Men jeg mener en enkel, tydelig, ærlig og unik definisjon av hva vi er fungerer aller best.
                                  "Del øyeblikket, del drømmen" - og andre lignende formuleringer som brukes i dag - er etter min mening fraser uten innhold.
                                  100 % enig. Se f.eks. på websidene: Fjern næringslivsvisjonene, fjern colakork-designet på logoen. Fjern bilder av middels vellykka spillere klubben har kjøpt for dyre penger i sesonger vi drømte om gull og få inn bilde av våre legender som har hatt en karriére i klubben. Få frem hva klubben står for: Et forbanna fyrtårn i toppen blant en haug med heislag. Kan ikke begripe at Tommy, serie/NMgullfeiringene og vårt velfylte premieskap ikke har en mer sentral plass. Fram med bilder av en liten by som står last og brast med sin store klubb. Hvor er bildene av Alexen på kampdag? Det er faenmeg unikt, har ikke sett lignende i noen annen by. Dessuten: Fjern alle referanser til strømmen storsenter. Vil ikke se en ny lansering i det stygge, #&%% kjøpesenteret. Etc. Etc.

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Ser også at du angriper meg for å ha en defensiv holdning til merkevaren LSK. Det må du gjerne gjøre. Men jeg mener en enkel, tydelig, ærlig og unik definisjon av hva vi er fungerer aller best.
                                    "Del øyeblikket, del drømmen" - og andre lignende formuleringer som brukes i dag - er etter min mening fraser uten innhold.
                                    Helt enig i dette. Tomme ord som ikke betyr noen verdens ting. Mulig jeg er en nostalgiker som ikke har peiling på markedsføring, men støtter innlegget til reka fullt ut.

                                    Det jeg reagerte på var frasen om at vi kanskje overbeviste omgivelsene om at vi var en større klubb enn det vi egentlig er, og at vi ikke har midler til den samme satsingen som andre klubber. Imaget som storklubb mener jeg er utelukkende positivt, dessuten er vi en storklubb i norsk målestokk og det kan ingen ta ifra oss.

                                    Så har du sikkert rett i at andre klubber har mer midler enn oss, men i kommunikasjonen med omverdenen blir det helt feil å vektlegge det. Etter at Erlandsen-perioden var over trengte vi sårt ny optimisme og det fikk vi med Per Bergs inntreden. Når han var villig til å bruke penger på LSK var det ikke feil å satse, feilen var at vi gjorde oss for avhengige av pengestøtten. Som du skrev bygde vi et luftslott.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #58
                                      Hva som skjer om vi rykker ned?

                                      Vi rykker ned, tar ett år i Adeccon , deretter rykker vi opp igjen.
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2121

                                        #59
                                        Vi rykker aldri ned. Punktum.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        • LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

                                          #60
                                          Sånn som laget spiller nå går det klart mot nedrykk.

                                          Det positive er at vi rykker rett opp igjen.

                                          NFF har jo sørget for at TL skal inneholde alle lag i lille Norge som klarer å trekke mer enn et par tusen tilskuere på kampene og målet er visst å ha 18 lag i TL. Med LSK's publikumsgrunnlag vil uansett laget stille i en annen divisjon økonomisk enn de andre små møkkalagene i Adecco, og de med penger rykker som kjent opp....
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                          Kommentar

                                          Working...