Hva skjer om vi rykker ned?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #61
    Jeg vil anbefale alle som tror at det automatisk ligger et opprykk i kortene ett år etter nedrykk om å høre med eventuelle kjente i Fredrikstad hvordan de hadde det for noen år tilbake.
    FFK hadde tradisjoner for toppfotball og omtrent samme publikumsgrunnlag som LSK. Hvor mange år var det de tilbragte i 2. divisjon? 9? 11?

    Det er ingenting som tilsier at et nedrykk er positivt.
    Knurr...

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #62
      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Jeg vil anbefale alle som tror at det automatisk ligger et opprykk i kortene ett år etter nedrykk om å høre med eventuelle kjente i Fredrikstad hvordan de hadde det for noen år tilbake.
      FFK hadde tradisjoner for toppfotball og omtrent samme publikumsgrunnlag som LSK. Hvor mange år var det de tilbragte i 2. divisjon? 9? 11?

      Det er ingenting som tilsier at et nedrykk er positivt.
      Hallo! Dette er 2009!

      Den gangen FFK rykket ned var det andre tider. Nå er det 16 lag i TL og de små klubbene er stadig sjeldnere å se i TL. På den tiden du refererer til fantes lag som djerv1919, strømmen, mjøndalen, strindheim og fyllingen i øverste divisjon, den tiden er heldigvis over.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #63
        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
        På den tiden du refererer til fantes lag som djerv1919, strømmen, mjøndalen, strindheim og fyllingen i øverste divisjon, den tiden er heldigvis over.
        Det utelukker faktisk ikke at dette er starten på slutten av LSK's periode i toppdivisjonen.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4377

          #64
          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
          Det er ingenting som tilsier at et nedrykk er positivt.
          Øhh.. Det er aldri positivt å rykke ned, det tror jeg alle som er glad i fotball er enig i. Men når det først skjer så må man da for faen meg prøve å komme opp igjen, og det skjer ikke ved å grave seg ned og tro at alt rakner, for da gjør det nettopp det.

          Det er vanskelig å se noe positivt om dagen, men se på alle talentene vi har. Ja, vi har faktisk gode talenter selvom det ser håpløst ut. De kommer til å bli gode, og vi kommer til å beholde de til de blir gode, for så å spille god fotball og muligens selge som gull.
          ..................

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #65
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Men "pasienten" LSK slet hele tiden med helsa. Den ene økonomiske krisen etter den andre, ræva image, store mangler i administrasjonen (som ikke er blitt bedre), gammeldags spillestil osv, osv...
            Fjørtoft er et navn jeg har grublet mye rundt i dag. Kanskje urettferdig, og det er helt sikkert feil å gjøre ham til syndebukk alene. Men Fjøra tok mye plass, ga oss masse oppmerksomhet og skapte utvilsomt en del konflikter - både internt og eksternt.
            Mye var positivt, minst like mye var negativt. Ble det f eks for mye fokus på enkeltpersoner og enkeltfunksjoner? Ble det for lite fokus på det aller viktigste, nemlig hvordan vår fotballfilosofi skal være og hvordan vi skal trene for å nå det målet?
            Endringen med en fotballfilosofi og klar spillerpolicy begynte med Fjøra, med spillere som Myklebust, Muller, Riise, Olsen, Occean til innoative og spennende spillere som Kali. Både i opprydding, spillerkjøp og skape blest rundt klubben var Fjøra viktig, og det siste var hovedgrunnen til at han kom inn. Det klarte han med glans inntil noen uvettige kommentarer i media på sluttten, som framfor alt ble forsterket av Nordlies sutrende aura, som fikk klubben på en fiaskokurs. Fjøra sørget for at LSK er i mediabildet, noe som var hovedoppgaven og gjorde at Bjarmann kan fortsette i en klubb som er på banen hos opinionen. LSK er en klubb ingen må være likegyldige til, som den var før 2005, med en geriatrisk spillerstall og anonymitet. Når det skjer er det farlig.

            Galskapen begynte med Nordlie, enkelt og greit. Kontrolllmekanismene var fraværende, men alle veit at det ikke er lett å hindre en ustyrlig Nordlie i å bestemme spillere i laget. Og her burde vel så mye Grønlund og "sportslig utvalg" satt ned foten.

            Viktigere i dag er det at LSKs sammenhengende år i toppen etter hvert har blitt klubbens største gullmedalje. Det kan ikke være mye tvil om at et nedrykk ikke fører noe godt med seg. Det bidrar ikke akkurat til å få bedre kontroll på kostnadene. Den endringen som forgår nå blir ikke bedre av et nedrykk, og det ville attpåtil blitt et stort markedsføringsproblem. Det kommer til å bli ekstremt harde tider om vi rykker ned, og det er heller ingen automatikk i at det bare er å rykke rett opp. Men det er jevnt i år og det vil gå et stykke ut i sesongen før tabellen skiller seg ordentlig, om den i det hele tatt gjør det.

            Det har blitt satt altfor store krav til de unge spillernes ferdigheter både fysisk og mentalt. Det er morsomt når vi lykkes, men når går det dårlig er det lett å få trøbbel, skikkelig trøbbel. Jeg er en av dem som finner Pedersens utlån fullstendig meningløst. Kall det gjerne ukonformitet eller etterpåkloksskap, men Pedersen veit hva det vil si å jobbe under press og var en bærebjelke i hele fjorårssesongen. Tror du ikke finner mange eksempler på en som spilte hvert minutt forrige år og er uønsket et halvt år senere, mens det samtidig kommer inn flere spillere etterpå. Verre: Vi styrker en nedrykkskonkurrent. 300 000 eller hva summen blir er en sandpåstrøingssak når alternativet er en endring i klubben som til sammen har blitt for dratisk på for kort tid. Kontinutet er noe jeg ser på som avgjørende for å utvikle oss som lag.

            Det er ikke motgangen i seg selv, men måten vi håndterer motgangen på som er viktig. Det virker som det blir gjort på en god måte. På tross av tapene høres likeens steminga i spillegruppa ualminnelig bra ut. Nå er det uansett "back to basic" og finne et kollektiv som kan ta over. Men den spillestilen som er inngrodd i laget, tror jeg det er "påkrevd" med minst en "stor" spiss på topp. Det er uansett ingen tvil om at sjansene vi har skapt hittil i år er vesensforskjell fra i fjor: Fotballen og enkeltspillere får mange, mange flere til å lene seg framover i setene. Det gir meg større tro på at dette snur.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #66
              Opprinnelig skrevet av Canário
              LSK er en klubb ingen må være likegyldige til, som den var før 2005, med en geriatrisk spillerstall og anonymitet. Når det skjer er det farlig.
              Veldig enig.
              Men i mitt litt naive hode så bør det være mulig å skaffe seg en posisjon et sted mellom det å være fullstendig anonyme og det å være sutreklubb nummer 1, som vi er blitt oppfattet som de to-tre foregående årene.
              Trusler om landslagsboikott, forsøket på å karaktrisere Müller/Fevang-episoden som "indre anliggende", krigen mot TV 2, drøssevis av røde kort osv har gitt oss en ballast som er veldig skjev og som det må jobbes planmessig for å bli kvitt.

              LSKs tradisjon og posisjon fører til at vi aldri blir anonyme. Det er noe vi får gratis. Jeg er opptatt av hvordan vi bygger øvrig oppmerksomhet rundt klubben og laget.

              Henning og Torgeir har alle tiders muligheter her, sammen med andre sterke krefter. Bare de får lov til å jobbe på lang sikt.
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #67
                Du har et poeng GP, samtidig er det nesten komisk hvordan medias fokus nærmest er et hestehode foran. Jeg nevner i fleng

                ca 2005/6 LSK hadde mange utenlandske spillere - Media hylte over seg om hvordan dette tvang norske spillere og talenter på benken. Bjørn Hansen var hyppig referert.

                2007 LSK hadde mange gamle spillere - Media hylte over seg over hvordan dette ødela fornyelsen i norsk fotball Igjen Bjørn Hansen på banen

                2008 LSK har plenty gode talenter i troppen - dagen før LSK-RBK presterer TV2 å gå ut med et intervju med sutref**** Bjørn Hansen hvor han sier at ferdighetene og mangelen på gode spillere i norsk fotball er for dårlig - mao. nettopp et angrep på den talentsatsinga han har etterlyst før.

                Så du skjønner sikkert at jeg venter i spenning på neste års "fokus". Jeg har uansett en mistanke om at sportsklubben ALDRI vil komme ajour med det TV2 og Bjørn hansen fremehver som sentralt for norsk fotball. Faktisk har jeg en mistanke om at de forannnevnte nettopp ser til LSK før de bestemmer seg for hva som er rett og galt med norsk fotball - i negativt fortegn, naturligvis.

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2121

                  #68
                  En ting mange ikke tenker på, er at sesongen er lang i år. Samtidig gjelder vel de samme reglene for karantener som tidligere?? Siden vi har en bredere tropp en mange av de andre lagene, er det andre enn oss som kommer til å slite mer med dette når sesongen nærmer seg slutten.
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Nr10
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Mar 2007
                    • 31

                    #69
                    Either we heal NOW as a team or we will die as individuals, that's fotball guys!

                    Syting redder oss ikke fra nedrykk!

                    Her en en pep-talk som jeg tror hele LSK-familien har godt av å høre, av selveste Al Pacino fra filmen "Any given Sunday":
                    Movie - any given sunday (Al Pacino , Jamie Fox)"tat" Half-Time speech @ ta Football Playoffz...http://www.youtube.com/watch?v=WO4tIrjBDkk&list=UU6t0AuMJLzk9...



                    Håper ikke disse linkene strider mot forumets regler.

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av gj
                      Sterkere moralsk, kanskje. Men det er liten tvil om at supporterklubben vil lide både medlemsmessig og økonomisk dersom LSK rykker ned.

                      Nå ønkser ikke jeg på noen måte å sammenligne oss med klanen og vif, men jeg drister meg på en liten en.
                      Jeg minner om at Vif spillte hjemmekamp mot fyllingen i 1990 for 500 betalende tilskuere. Noen få år og noen opp og nedrykk etterpå har klanen over 12 000 betalende medlemmer og Vif en samling medaljer og pokaler i skapet. NM gull i 2002 og 2008, seriesølv i 2004, seriebronsje i 2006, seriegull i 2005. Hvem hadde tippet dette etter siste nedrykket dems??

                      Et nedrykk betyr overhode ikke den sikre død hverken for Lsk eller Kfl.
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3404

                        #71
                        Nå tilhører jeg ikke krisemaksimererne som allerede bestiller billetter til alle mulige Addeco-arenaer, og velger å avvente i hvertfall til August før jeg vurderer Adecco-ligaen. Ser det like svart ut da så vil jeg nok begynne å bli litt skeptisk til fortsatt liv i Tippeligaen, men ikke før.

                        Det er ingen grunn til å tro at vi, ved et eventuelt nedrykk vil rykke rett opp igjen.
                        - Fredrikstad's fall og trege oppstandelse er nevnt.
                        - Sogndal hadde rykte på seg for å være en talentfabrikk ala det vi forsøker å forandre oss til.
                        - Moss begynner det å bli en stund siden rykket ned.

                        Sikkert flere som jeg ikke har tenkt på. Bare en reklame-mann som Ingebrigt Steen Jensen klarer å lire av seg at et nedrykk er bra. Hvilke revolusjonære endringer vil vi se i klubben ved et nedrykk? De fleste av våre talenter vil forsvinne sammen med de etablerte som er i stand til å finne en vei ut porten på Åråsen. De vil ikke risikere karrieren ved å forsvinne ifra radaren om vi ikke skulle rykke direkte opp igjen. Riise og Nordtvedt vil vi aldri se igjen, og flere andre vil sannsynligvis ende opp som nomader ala Stian Ohr, Alex Valencia og Bernt Hulsker, hvis de er heldige.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #72
                          Ikke det at jeg tror vi havner i sumpa, jeg tror faktisk vi snur detta snart, men lagene som havner på nedryksplass kan vel fort reddes av lisensene til Lyn og B/G.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #73
                            Nettopp det er et relevant poeng. Noen kommer til å konke ut i år, og ingen bør våge spenn på andre enn de to klubbene du nevner.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Nettopp det er et relevant poeng. Noen kommer til å konke ut i år, og ingen bør våge spenn på andre enn de to klubbene du nevner.
                              Vi jubler etter å ha sluppet å rykke ned pga begge de to klubbene går konk, helt til NFF forandrer reglene til at 2 lag fra 1.div rykker opp istedet.

                              Tror vi heller bør satse på at Kongsvinger rykker opp, men at alle spillerne blir lei pga uday å stikker. Å at vi får plassen dems.

                              Kommentar

                              • Øyvind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 292

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Ikke det at jeg tror vi havner i sumpa, jeg tror faktisk vi snur detta snart, men lagene som havner på nedryksplass kan vel fort reddes av lisensene til Lyn og B/G.
                                Hva med vår egen lisens?

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                  Hva med vår egen lisens?
                                  Er jo en grunn for at stallen er slanket så kraftig...
                                  LSK er føre var, i motsetning til sine konkurenter!!

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    #77
                                    Jeg tror at situasjonen fortsatt er meget prekær. LSK har jo alltid hatt det som motto at man skal ha spillere på lange kontrakter ,men vi kan jo alle se hvordan kontraktene med enkelte overbetalte spillere som vi nå ikke blir kvitt. Jeg vil nok si at situasjonen fortsatt er presset mtp på tilskuertallet. Ble det ikke budsjettert med 5.plass? Løsningen er å spille bedre med det mannskapet vi har.
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Øyvind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 292

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Er jo en grunn for at stallen er slanket så kraftig...
                                      LSK er føre var, i motsetning til sine konkurenter!!
                                      En klubb som er nødt til å selge sitt arvesølv i januar for å dekke lønninger og momsforfall i februar/mars er ikke føre var. En slik klubb har driti i buksa og prøver å pisse seg rein. Og ja, det blir et jævla søl!

                                      Klubben budsjetterte med en femteplass. Dette er vi milevis unna. Publikum vil svikte og salg av spillere vil ikke gi like mye som budsjett. Eller som Per Mathisen sa det - vi har budsjettert med fire mill i spillersalg, fordi vi ikke har råd til å gjøre noe annet. Ergo ligger det lite med økonomiske vurderinger bak, mer en pynting slik at det ikke skal se så ille ut.

                                      Men, jeg tror dette er ille. Noen må jo være litt skeptisk, mange her vil jo bare lukke øya..

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                        Men, jeg tror dette er ille. Noen må jo være litt skeptisk, mange her vil jo bare lukke øya..
                                        Nei, det mangler ikke på naivister i og rundt klubben. Det skal være sikkert. Alt fra nedrykk via elendig økonomi til Judas tas i mot med åpne armer.

                                        Angående å spare penger: Tidligere har lønnskutt vært lansert her på forumet, noe undertegnede selvsagt støtter. Når Odd, som tross alt presterer og vinner kamper, klarer å dra igang lønnskutt, så burde det være en selvfølge i LSK.

                                        Våre underpresterende og overbetalte spillere viser i går at de fortjener sånn circa 2.-3. divisjonslønn. Et kutt på 10-20% burde være en selvfølge, gitt økonomi og ikke minst resultater.

                                        De kan sutre så mye de vil. Tipper svært få er interesserte i deres tjenester, så her er det kjøpers marked. De kan eventuelt møte opp følgende steder for ekstrainntekter:
                                        * Jobben: http://www.frelsesarmeen.no/pages/en...e.aspx?nr=7146
                                        * Dagsen: http://www.aftenposten.no/jobb/article794284.ece
                                        * Losang: http://www.losang.no/

                                        Eller, forresten. De stedene krever nok at man legger ned litt mer innsats en halvhjertet tusling rundt et par timer hver dag. Kanskje det er disse stedene vi burde se etter spillere med innsats?

                                        Det hadde vært noe til artikkel: "LSK sparket fem spillere, hentet folk på Dagsen istedenfor."
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7055

                                          #80
                                          (Mods, flytt gjerne dette innlegget hvis det er off-topic)

                                          Diskusjonen om det økonomiske uføret i LSK og de fleste andre tippeligaklubbene er jo høyst relevant. Selv slutter jeg aldri å bli sjokkert og avskydd over blårussen som sitter i markeds og administrasjonsavdelingene i de forskjellige klubbene, som lot den forrige tv-avtalen og tv2-hypen gå aldeles til hodet på seg og investerte penger de MÅTTE vite at de reellt sett ikke hadde råd til.

                                          LSK er slett ikke alene i den båten. Det nitriste er jo at vi for bare fem år siden var teknisk konkurs, helt til Per Berg kom inn og la penger på bordet. Blårussen i klubben lærte ikke en dritt av den nestenkatastrofen, og vips: Her sitter vi igjen. Tror det er riktig som mange antyder at den økonomiske situasjonen i klubben er verre enn det som har sevet ut gjennom media.

                                          Nettopp derfor er jeg også både sikker på at det Henning Berg gjør nå, er det eneste rette, og at han er den rette treneren til å føre omstillingsprosjektet videre. Og, uten at jeg vil bli sitert på dette i november: Nesten uavhengig av om vi rykker ned.

                                          Jeg tror ungdomssatsinga er den eneste langsiktige løsninga for klubben. Det Berg kanskje kan kritiseres for er at man har gjort for mye på for kort tid. På den annen side tviler jeg på at vi har hatt råd til annet.

                                          Folk prater om at det var feil å leie ut for eksempel Steinar Pedersen: Han tjener minst 1, kanskje opp mot 1,5 mill i året. Penger spart, penger tjent. Verre er det ikke. Skyt ikke Henning Berg, det mener jeg er både tabloid, misforstått og meningsløst på likt. Skyld i stedet på pengefolkene som har rådd grunnen i klubben de siste fem åra, for det er de som har satt oss i dette uføret. Og Uday er selve mesterhjernen bak kollapsen som har eskalert de siste to årene. Ingen får meg til å mene noe annet.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎