1. runde i cupen: Østsiden - LSK søn. 10. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Kamptråd 1. runde i cupen: Østsiden - LSK søn. 10. mai kl. 18.00

    Kommer årets første seier i en obligatorisk kamp mot Østsiden i morgen? Her diskuterer vi kampen.
  • Phil
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2008
    • 66

    #2
    JA, det gjør den. Sol og utepils blir det også.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Tror kampen blir avgjort etter ekstraomganger og straffekonk. Hvem bør ta straffene når både Kiko og Arild er ute?

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Hvem bør ta straffene når både Kiko og Arild er ute?
        Marius Johnsen, Nordveit, Ringstad, Kippe og Bjørkøy.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          #5
          Berg har sagt at han skal stille med det beste laget, men verken Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Olivier Occean, Lars Kristian Eriksen, Khaled Mouelhi eller Pål Steffen Andresen er friske ennå.

          Hvordan blir laget?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Opprinnelig skrevet av KrisB
            Berg har sagt at han skal stille med det beste laget, men verken Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Olivier Occean eller Lars Kristian Eriksen er friske ennå.

            Hvordan blir laget?

            Håper vi gjør et forsøk på å spille inn et lag før kampen mot ODD og forhåpentligvis få bedra samspillet og selvtilliten noen få hakk.

            Er usikker på hvilken kampform Johnsen er i men om han er i god form kunne jeg tenkt meg noe sånt:


            Bergmann
            Myklebust
            Ringstad - Dosso - Nosa - Bolly(Riise)
            Johnsen - Kippe - Nordtveit - Bjørkøy(Eriksen)
            Hansen

            eller

            Bergmann
            Myklebust
            Ringstad - Dosso - Nosa(Riise) - Bolly
            Johnsen(Eriksen) - Kippe - Riseth - Nordtveit
            Hansen

            Med forandringer til Oddkampen i parantes.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Vi har alt å tape

              Noterer meg rundt om kring (spesielt turtråden) at folk gleder seg til denne kampen. Nå skal vi ikke ta alle sorger på forskudd, men dette er en kamp hvor vi har absolutt alt å tape.

              Og, et tap er selvsagt fullt mulig for denne gjengen. Regner med at de fleste husker pinlige nederlag mot Turn og Falk (atpåtil hjemme!). Vi har også hatt en rekke nær-døden-opplevelser. Ikke minst mot strømmen. Den gang hadde vi imidlertid Mifsud å sette innpå for å redde oss. Jeg ser ingen slike reddende engler på det nåværende tidspunkt. Snarere tvert i mot.

              Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 959

                #8
                Hansen/Otto

                Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad

                M.Johnsen-Søgård(Bjørkøy)-Dosso-Nosa

                Bergmann-Myklebust

                Må ha Johnsen i startelveren da helt sikkert kommer til bli en del cornere og dødballer. M.Johnsen er kanskje det beste målscorer alternativet vi har for øyeblikket. Kan fort bli Nordtveit, Kippe eller Johnsen som blir målscorere.

                Myklebust og Bergmann er de eneste spissene som er aktuelle. Sett inn Guldbrandsen og/eller Bolly når Østsiden har fått kjørt seg i 60 min. Det eneste vi kan vinne på med dagens selvtillit er 120 % innsats fra alle spillere fra første minutt. Når krampa kommer er det bare å bytte. Vi bør løpe et 3. div lag i senk.

                Hadde trengt Essedirri sine innlegg og cornere i dag men han er ræva defensivt og jobber ikke for laget.

                Mange ville vel hatt Bjørkøy på banen men tror Søgård har bedre kampform og løpekapasitet. Bjørkøy er ikke i form men kan komme innpå etter hvert.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 959

                  #9
                  En annen ting som blir viktig i denne kampen er at Ringstad/Nordtveit blir med på overlapp og skaper overtall. Begge to har bra innlegg og er gode offensive backer. Bedre at Søgård blir igjen på midtbanen og blir ankerppunktet. Østsiden vil garantert legge seg bakpå og det vil bli trangt i midten. Gode innlegg med Johnsen foran mål kan fort bli tiingen vi må satse på.

                  Myklebust må gjerne dra med seg midtforsvaret ut mot kanten og legge inn eller bruke kanten/backen til å legge inn til Bergmann, Dosso, Nosa, Johnsen og kanskje Nordtveit er i feltet. Vi må selvfølgelig ikke bli for offensive men tror nok Østsiden vil trekke samtlige menn i forsvar om vi presser på med backene. Kippe, Riseth og Søgard bør ligge igjen. På døballer bør selvfølgelig Kippe, Riseth, Nordtveit og Johnsen være i boksen.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Så, hold dere fast, og forvent det værste.
                    Jeg orker f... ikke et tap her også. Da leverer inn jeg en sjukemelding, drar dyna over hue og bestiller en pall valium.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2114

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Noterer meg rundt om kring (spesielt turtråden) at folk gleder seg til denne kampen. Nå skal vi ikke ta alle sorger på forskudd, men dette er en kamp hvor vi har absolutt alt å tape.

                      Og, et tap er selvsagt fullt mulig for denne gjengen. Regner med at de fleste husker pinlige nederlag mot Turn og Falk (atpåtil hjemme!). Vi har også hatt en rekke nær-døden-opplevelser. Ikke minst mot strømmen. Den gang hadde vi imidlertid Mifsud å sette innpå for å redde oss. Jeg ser ingen slike reddende engler på det nåværende tidspunkt. Snarere tvert i mot.

                      Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.
                      Når var sist gang et tippeligalag røyk ut i cupens første runde?? Var ikke det Lyn mot Jevnaker i 1993 en gang??? Å tape mot et andredivisjonslag kan ikke sammenlignes...

                      Det får være måte på pessitivisme. At vi har hatt marginene i mot oss i flere kamper i år, er plutselig helt glemt??? At alt ikke er rosenrødt er helt klart, men at man skal begynne å forskuttere nedrykk og cuptap blir helt feil. Får i alle fall håpe at spillerne ikke viser samme tapermentalitet.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Noterer meg rundt om kring (spesielt turtråden) at folk gleder seg til denne kampen. Nå skal vi ikke ta alle sorger på forskudd, men dette er en kamp hvor vi har absolutt alt å tape.

                        Og, et tap er selvsagt fullt mulig for denne gjengen. Regner med at de fleste husker pinlige nederlag mot Turn og Falk (atpåtil hjemme!). Vi har også hatt en rekke nær-døden-opplevelser. Ikke minst mot strømmen. Den gang hadde vi imidlertid Mifsud å sette innpå for å redde oss. Jeg ser ingen slike reddende engler på det nåværende tidspunkt. Snarere tvert i mot.

                        Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.
                        Må si jeg også får litt dårlige følelser når jeg leser på KFL at dette skal bli en ren kosetur, alt taler for en relativt jevn kamp. Dette laget har vel også tre strake seire og er i flytsonen. Vi skal jo egentlig ta dette greit, men man må være realist også. Akkurat nå ser jeg Odd bøtter inn mål mot Brann, Brenne scorer klassemål - sitt tredje allerede, og jeg lurer virkelig på hvordan vi skal score mer enn dem neste helg. For baklengs må man jo regne med.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Når var sist gang et tippeligalag røyk ut i cupens første runde?? Var ikke det Lyn mot Jevnaker i 1993 en gang??? Å tape mot et andredivisjonslag kan ikke sammenlignes...
                          Et godt tredjedivisjonslag er ikke veldig mye dårligere enn et middels andredivisjonslag, som vi har røket mot før. Tro meg, den gjengen til Berg er fullt kapable til å tape på bortebane mot et godt tredjedivisjonslag. Mange av spillerne våre sliter beklageligvis med nivået i andredivisjon når de spiller for LSK 2.

                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Det får være måte på pessitivisme. At vi har hatt marginene i mot oss i flere kamper i år, er plutselig helt glemt??? At alt ikke er rosenrødt er helt klart, men at man skal begynne å forskuttere nedrykk og cuptap blir helt feil. Får i alle fall håpe at spillerne ikke viser samme tapermentalitet.
                          Jeg baserer min pessimisme ikke bare på serien, men også treningskamper. Mange her inne trodde vi var gode før sesongstart. Jeg anbefaler, som før, lesning av mine betraktninger rundt LSK-Molde i hallen. Selv om vi vant 4-3 ble vi latterliggjort før Molde byttet sine beste spillere og fikk en mann utvist.

                          Tro meg, jeg har forventet en dårlig sesong, men sååååå dårlig klarte ikke engang jeg å forutse. Som flittige forumbrukere vet har jeg som regel beklageligvis rett i mine pessimistiske spådommer.

                          Jeg sier ikke at LSK sannsynligvis ryker i morgen, men jeg sier det er fullt mulig. Vil vel sette sannsynligheten rundt 20-30-50 etter full tid. Ved eventuell straffekonk tror jeg Hansen er god på strek, men jeg stoler ikke et sekund på våre skyttere. 3-2 til Østsiden på straffer?

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Må si jeg også får litt dårlige følelser når jeg leser på KFL at dette skal bli en ren kosetur, alt taler for en relativt jevn kamp. Dette laget har vel også tre strake seire og er i flytsonen. Vi skal jo egentlig ta dette greit, men man må være realist også. Akkurat nå ser jeg Odd bøtter inn mål mot Brann, Brenne scorer klassemål - sitt tredje allerede, og jeg lurer virkelig på hvordan vi skal score mer enn dem neste helg. For baklengs må man jo regne med.
                          Brenne er god han, så lenge han ikke blir landsforvist ut på venstrekant. Snakk om å ødelegge en spiller slik LSK gjorde der. Beklageligvis var han den eneste gode midtbanespilleren vår (bortsett fra Riise). Nå kan vi se frem til en sesong med Kiko, Søgård og Bjørkøy, med mindre våre talenter skulle slå til, noe vi ikke kan forvente.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Monfils
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2008
                            • 54

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Tro meg, den gjengen til Berg er fullt kapable til å tape på bortebane mot et godt tredjedivisjonslag. Mange av spillerne våre sliter beklageligvis med nivået i andredivisjon når de spiller for LSK 2.
                            Dessverre er det nok flere faktorer som gjør at andrelagets prestasjoner ikke kommer opp mot spillernes kvalitet. Både på samspill og motivasjon er det vanskelig å være full skjerpa. For juniorer er det derimot en svært bra utviklingsarena, hvor man kan spille sammen med flere på a-laget og kjenne på nivået. For a-lagsspillere er 2. divisjonskamper noe man helst ikke vil spille - der er det en vesentlig forskjell. Det burde selvsagt ikke være sånn at prestasjonen dermed faller, men sånn er det og man vinner aldri en serie under sånne omstendigheter, uansett om laget i utgangspunktet er godt nok til å gjøre det. Ingen eliteserielag har vel heller vunnet sin avdeling, kanskje unntatt RBK i sine absolutt, absolutt beste år. For de unge LSK-spillerne som måtte starte i morgen, er det mer prestisje i cupen enn i en 2. divisjonskamp. Følgelig blir matchingen bedre, både i eget lag og hos motstanderen som får spille en kamp av større betydning enn det de gjør normalt.

                            Jeg håper matchen brukes til å spille inn godfølelsen i laget. Det er ingen fare: LSK vinner uten problemer i morgen.

                            Kommentar

                            • LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

                              #15
                              Tror vi vinner denne kampen greit. Tipper vi vinner med 4-5 mål, og Bolly putter 2 av dem.
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                              Nei til NFF!

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13243

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Når var sist gang et tippeligalag røyk ut i cupens første runde?? Var ikke det Lyn mot Jevnaker i 1993 en gang???
                                Kanskje det var den sesongen hvor lyn satte rekord i antall kamper på rad uten seier?

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #17
                                  Simen B. ødela for seg sjøl i LSK han. Glimtvis god i 4-3-3. Håpløs i 4-4-2. Solgt, og ferdig med spurven (hehe). Når det gjelder Odd så drar de klare fordeler av kunst"gresset". Ingen umulig oppgave for Fugla på Åråsen.

                                  Mot Øssia i morra ønsker jeg meg Dosso og Bjørkøy sentralt. Trene på skudd gutta, vi veit dere kan! Uansett syns jeg Jonna kan få prøve seg på favorittplassen, Søgård får være reserve denne gang.

                                  Vært artig og sett hr Johnsen på v.backen, det gir enda en tøffing foran der på dødball. Unge Ringstad kan gjerne starte på v.kant, så får han prøve å komme til innlegg. Men spørs om det blir noen løsning på denne problemplassen etter denne kampen heller.. Bolly er aktuell her, også som innbytter. Marius J så veeeldig tung ut sist da. Skal ikke starte i en offensiv rolle spør du meg. Men med Nordtveits crossere fra h.back, kan MJ være en bra mottaker hvis vi må ha mål. Nød lærer naken kvinne å spinne..

                                  Høyre kant blir close mellom Essediri og Mykle. Den førstnevnte har en viktig dødballfot, mens -busten kan SKAPE frispark for oss. Mykle også aktuell på venstre og som spiss. Nosa SKAL og må spille, og er muligens perfekt som mellomromsspiss her. Bjørn B. eller Mykle som spiss. Ingen av dem passer som møtende spisser.

                                  Dette gir: A.Hansen - Nordtveit, Riseth, Kjeppe, Ringstad (MJ)

                                  K.Esse (Mykle), Dosso, Bjørkøy, Mykle (SR/MJ/Bolly)

                                  Nosa Igiebor
                                  B.Bergmann (Mykle)

                                  Benken: Otto, Gabriel, Johnsen, Søgård, Tokstad, Bolly, F.Gulbrandsen.

                                  (psa kiko edwin as oo riise eriksen skada = sju superaktuelle spillere = FÆLT)

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    #18
                                    Hansen

                                    Nordtveit - Riseth - Kippe - Ringstad

                                    Essediri - Bjørkøy - Nosa - Bolly

                                    Bergmann - Mykle

                                    Dette laget er helt klart i stand til å berge ekstraomganger mot Eastside.,,
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Hansen

                                      Nordtveit - Riseth - Kippe - Ringstad

                                      Essediri - Bjørkøy - Nosa - Bolly

                                      Bergmann - Mykle

                                      Dette laget er helt klart i stand til å berge ekstraomganger mot Eastside.,,
                                      Litt skeptisk til den passive haltepinken på høyrekant, men dette laget kan kanskje klare en heldig 1-1 og ekstraomganger.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Litt skeptisk til den passive haltepinken på høyrekant, men dette laget kan kanskje klare en heldig 1-1 og ekstraomganger.
                                        Jepp. Vurderte å la være å sette opp en høyrekant og heller spille med 10 mann, men mulig vi får en 15-20 dødballer han kanskje kan treffe en gang med så jeg lot tvilen komme tunisieren til gode.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎