De neste tre kampene - Lyn (B), FFK (H), B/G (B)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #21
    jeg glemmer ikke så lett ffk på åråsen i fjor.. skuespill og syting fra ffk spillerne og duste gashi som slenger med leppa etter kampen.. HEVN!!!:evil:

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      #22
      Regner med at spillerne husker den kampen og motiveres ekstra.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7048

        #23
        Opprinnelig skrevet av kimmern
        jeg glemmer ikke så lett ffk på åråsen i fjor.. skuespill og syting fra ffk spillerne og duste gashi som slenger med leppa etter kampen.. HEVN!!!:evil:
        Helt enig. Fredrikstad tok sjumilssteg oppover på shitlista mi etter den kampen. Jeg rangerer dem et lite hår under Vålerenga, og unner dem alt vondt.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #24
          Ja, vi kan ta poeng mot Lyn og FFK. Med litt udyktighet og uflaks blir det 2 poeng, med full klaff blir det 6. Mot Bodø er jeg mer skeptisk. Kunstgress, 4-3-3 og relativt godt hjemmelag... Der tviler jeg på at vi tar poeng, og maks ett.

          Jeg tipper vi tar 4 poeng på de tre kampen. Ingen grunn til å forvente bedre, basert på spill, innsats og mental styrke i laget hittil i sesongen. LSK vil nok være et nedrykkslag frem til sommerferien.

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #25
            Vi har en rimelig grei statistikk på Aspmyra. Skal ikke se heeelt bort fra at det kan tale til vår fordel.

            B/G - LSK på Aspmyra: 4 hjemmeseire 5 uavgjort 10 borteseire Målforskjell: 20 - 28
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #26
              Da har vi spilt den første kampen, levert en dårlig forestilling og hentet magre ett poeng. I mine øyne den letteste kampen av de tre og en av de viktigste når det står om tabellplassering.

              Kommentar

              • erikh
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2008
                • 443

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Da har vi spilt den første kampen, levert en dårlig forestilling og hentet magre ett poeng. I mine øyne den letteste kampen av de tre og en av de viktigste når det står om tabellplassering.

                Ja, var synd at det ikke ble en bedre match og tre poeng i går. Med det sagt, så må jeg si at Lilleström (og resten av TL'en forsåvidt) er så ekstremt varierende at hver kamp lever sitt eget liv, og hva som helst kan skje i hver eneste match.

                Det betyr at LSK godt kan finne på å ta tre poeng både mot FFK og BG.

                MEN, det forbeholder at vi (igjen...) kan få tilbake noen sentrale spillere, som Kippe og Nordtveit.

                Og...jeg liker ikke å innrömme det...men jeg savnet det defensive bidraget til myklebust i går. han har fart og tar gode defensive returlöp hvor han forsinker motstanderens overganger, hvilket er essensielt i et ellers tregt LSK lag.

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5096

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Da har vi spilt den første kampen, levert en dårlig forestilling og hentet magre ett poeng. I mine øyne den letteste kampen av de tre og en av de viktigste når det står om tabellplassering.
                  Dårlig forestilling, ok resultat. Himmelvid forskjell på poengdeling kontra tap, og tre poeng til Lyn.

                  Kommentar

                  • Hel1017
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2008
                    • 196

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av erikh
                    Ja, var synd at det ikke ble en bedre match og tre poeng i går. Med det sagt, så må jeg si at Lilleström (og resten av TL'en forsåvidt) er så ekstremt varierende at hver kamp lever sitt eget liv, og hva som helst kan skje i hver eneste match.

                    Det betyr at LSK godt kan finne på å ta tre poeng både mot FFK og BG.

                    MEN, det forbeholder at vi (igjen...) kan få tilbake noen sentrale spillere, som Kippe og Nordtveit.

                    Og...jeg liker ikke å innrömme det...men jeg savnet det defensive bidraget til myklebust i går. han har fart og tar gode defensive returlöp hvor han forsinker motstanderens overganger, hvilket er essensielt i et ellers tregt LSK lag.
                    Enig i at alle kan slå alle i årets TL, og FFK er et lag som ikke akkurat er fylt av harmoni og knall resultater om dagen.
                    Blir faktisk svært skuffa hvis vi ikke klarer å ta de hjemme på Åråsen.

                    Nå er det pause i TL og 14dg til FFK kampen, og innen den tid bør jo mange av spillerene som ikke har vært langtidskada være tilbake.

                    Når det gjelder Myklebust så savnet jeg faktisk ikke ham i det hele tatt.
                    Klart at en midtbane spiller skal ta defensive løp, noe BHR ikke gjorde i går, men jeg forventer å se Myklebust mye mer innvolvert framover på banen. Og det er nok ikke viljen til Mykle det står på, men det faktum at han har begrensede evner til å skape noe framover. Kanskje har blir omskolert som back..

                    Jeg regner med at vi stiller med tilnærmet skadefritt mannskap mot FFK og håper vi får se et lag som likner mer på det vi så mot Godset og Odd.

                    Men gjerne uten Myklebust spør du meg...

                    Jeg klarer ikke å forstå hvorfor ikke HB i større grad kan bruke kombinasjonen Ringen/ MJ på vestre siden?
                    Syns Ringstad er en av unggutta som faktisk har tatt nivået greit. Med Ringen som back og MJ på midtbanen så får vi i pose og sekk. Begge har bra passningsfot, MJ viser at han faktisk scorer mål, er bra med beina og på hodet, Ringen har farta som MJ mangler. MJ oppveier med rutine der Ringen mangler.
                    Disse burde utfylle hverandre greit.

                    Så hvis vi klarer 3 poeng her og ett poeng borte mot B/G så har vi tatt 5 poeng av 9 mulige på disse kampene, og med det spillermaterialet vi har i år skal vi være ganske fornøyd med det.
                    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      #30
                      savnet mykle selv...

                      vil se:

                      otto
                      lasse-håvard-kippe-marius
                      riise- bjørkøy/espen/kiko- nosa- mykle
                      arild- edwin

                      evt: nosa på topp i 60min, med edwin inn og nosa ned på sentral off...

                      Kommentar

                      • Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Hel1017
                        Når det gjelder Myklebust så savnet jeg faktisk ikke ham i det hele tatt.
                        Klart at en midtbane spiller skal ta defensive løp, noe BHR ikke gjorde i går, men jeg forventer å se Myklebust mye mer innvolvert framover på banen. Og det er nok ikke viljen til Mykle det står på, men det faktum at han har begrensede evner til å skape noe framover.
                        Tenk deg om en gang til. Hvilken forskjell utgjorde Riise på kanten i går? Bidro ikke med noe fremover og var stillestående. Deffensivt burde han ha gitt johnsen mere støtte når bjarnarson herjet.

                        Er ganske sikker på at mykle hadde gjort en forskjell. Han er mer bevegelig og bedre til å sette opp overtall på kanten. Hvis han ikke får muligheten selv, så lager han iallefall rom for andre. Synes dette var fraværende i går, gleder meg til å se Mykle på kanten mot FFK.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #32
                          Fredrikstad hjemme er vi nødt til å ta. Bodø borte er værre, men det er alltids lov å håpe på poeng. Av en eller annen grunn spiller han der forbanna Runar Berg alltid briljant mot oss. Jævla irriterende!!

                          Tror vi skal være veldig fornøyd med 4 poeng på de to neste. Tror mest på 3 selv.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Hel1017
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Oct 2008
                            • 196

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Bekkis
                            Tenk deg om en gang til. Hvilken forskjell utgjorde Riise på kanten i går? Bidro ikke med noe fremover og var stillestående. Deffensivt burde han ha gitt johnsen mere støtte når bjarnarson herjet.

                            Er ganske sikker på at mykle hadde gjort en forskjell. Han er mer bevegelig og bedre til å sette opp overtall på kanten. Hvis han ikke får muligheten selv, så lager han iallefall rom for andre. Synes dette var fraværende i går, gleder meg til å se Mykle på kanten mot FFK.
                            Sa ikke at Riise var noe bedre... ikke i går ihvertfall.
                            For det er jeg enig i at han ikke var. Han er mest opptatt av seg selv og sin framtidige karriere.
                            Riise burde ha spilt på høyre side som vanlig og heller kjørt Ringstad inn som back og Johnsen fram på venstre kant. Men HB velger laget og ikke noe å gjøre med det.

                            Jeg er uansett sterkt kritisk til Mykle sitt bidrag for LSK hitill i år og for resten av sesongen også. Joda, han er bra defensivt men så er det også slutt! Sikkert en kjernekar og en flott lagspiller, men har ikke de egenskapene og ferdighetene som jeg mener en kantspiller på LSK skal ha
                            Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 960

                              #34
                              At Myklebust ikke har vært bra framover på banen er det ingen tvil om. Selv om han ofte har spilt seg til bra sjanser men avsluttningene har vært som oftes ræva. Men per dags dato er det heller ingen andre som har vært noe bedre alternativ med de skadene vi har hatt. Nå som det er flere som er tilbake fra skade kan det hende han havner på benken. Med feks at Nosa må ned i midtbaneleddet for det er flere spisser som kommer tilbake etter skade.

                              Men en ting vi må tenke på er at det er har vært en veldig tung periode for så si alle spillerne i LSK. Nå som vi er litt mer på gli så kommer kanskje Myklebust litt mere på gli offensivt også. (For defensivt gjør han en mye bedre jobb enn mange tror.)Feks.... mange nevner flere ganger at Myklebust alltid trekker innover og det fører til at det aldri blir kantspill med innlegg osv. Men hvor ofte blir backen med opp offensivt og skaper overtall og kan legge inn fra kant.....jo nesten aldri skjer det. Det er kanskje ikke så rart for vi har jo hatt mer enn nok med å forsvare oss og backene har aldri hatt muligheten til å være med fram. I tillegg har vi brukt spillere som ikke har vært vant med å spille på det nivået og ikke som back. Nå har vi to offensive backer (Johnsen og Eriksen) tilbake og jeg tror "kantspillet" vårt vil bli mye bedre. La Myklebust få litt mere tillit under Berg så er jeg sikker på at avsluttningene vil bli bedre og målene vil komme. Gjør det ikke det vil han sikkkert bli benket når flere og flere spillere blir klare fra skader.

                              Myklebust beviste vel i Hødd at han hadde bra avsluttninger. Ja jeg vet det var 1.div men han bøtta ihvertfall inn mål.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #35
                                Uavgort mot Liin og Edwin show mot Freksta gir 4 poeng før møtet med Glimt. Reka's ønske om 4-6 poeng er allerede i boks. Nordnorge turer gir alltid en dårlig følelse før avreise, men Bodølaget er ute å svømmer for tia så fugla bør kunne hakke bra fra seg. Ganninga ser ikke ut til å funke i år.
                                Tabellen tilsier en "6 poengs kamp" og med seier et definitivt farvel med gjørma i bånn for vår del.

                                Sju poeng etter disse tre kampa er en våt drøm som kan bli sann.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  #36
                                  Med Glimt å så dårlig form kan det være enten et veldig godt tidspunkt å møte dem, eller veldig dårlig tidspunkt..
                                  Glimt vil nok revansjere et stortap, men jeg personlig vil nok tru at første scoringa vil ha mer å si i denne kampen enn de aller fleste andre kamper. Hvis vi scorer tidlig mot Glimt vil jeg mene at muligheten for seier er på over 90%.
                                  Hvis de scorer først vil jeg si at muligheten for poeng kan være noe mer fraværende.
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #37
                                    Glimt har tre 4-0 tap på rad nå. Man kan si hva man vil, men det er liten tvil om at dette er jævlig bra tidspunkt å møte dem på. Selvtilliten er på bunn og de lekker som en sil. Dersom vi kan stille med to spisser har jeg stor tro på 3 poeng.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #38
                                      Mye skal gå galt hvis vi drar poengløse fra Aspmyra, såpass bør vi forvente nå. BG er i år noe helt annet enn i fjor, borte er nesten alt av samhandling og offensiv kraft. Da først og fremst i Trond Olsen. De er rett og slett TLs dårligste lag pr. nu. I dag ser vi hva individuelle ferdigheter har å si i TL. Edwin var tunga på vektskåla og viser hva vi må ha mer av for å klatre i en jevn liga. Vi er på riktig vei med Berg!

                                      Kommentar

                                      • erlando
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 858

                                        #39
                                        Alle lagene i serien, bortsett fra RBK som er overlegent best, er så ustabile i prestasjonene at det er omtrent umulig å forutsi utfallet av enkeltkamper. Akkurat nå skiller det sju poeng fra Odd(!) på andreplass til fugla på 13.

                                        Det er gode muligheter for tre poeng mot B/G, men det er i mine øyne nesten like store muligheter for null. Kommer helt an på hvilke spillere som har dagen.
                                        Ja til pause i pausen!

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13271

                                          #40
                                          Alt avhenger tydeligvis av skadesituasjonen. Med den sammenraskede 11'eren vi hadde på banen i går skal vi være glade for at vi ikke møtte et bedre lag. Om vi drar nordover med friske spillere i forsvarsrekka tror jeg dette skal være grei skuring. Samtidig bør det røskes opp i diverse blant spillerne: At halve laget pådrar seg jevnlig renneræv er totalt unødvendig. Jeg vet at mange av disse gutta bor i leiligheter uten mamma og pappa og at fotballfruer er flinkere til å gå på spa og fikse spraytan enn å være på kjøkkenet, men det må da for F..... gå an å bruke huet? MAN SPISER IKKE PÅ GATEKJØKKEN ELLER UT AV SØPLEKASSA NÅR MAN HAR EN JOBB SOM KREVER AT MAN MØTER FRISK OG UTHVILT! Det man putter i bringa skal være homogenisert, pasturisert, vakumpakket og utstyrt med holdbarhetsdato. Hender skal vaskes før måltidet - helst under og etter også. Helt utrolig når man VET at slik smitte kommer fra dårlig håndhygiene og derav indirekte kontakt rompe-mat at halve laget klarer å grise seg sjuke før kamp. Jeg driter i om foret er sunt, men det skal for f... ikke kommet fra et eller annet nedgrisa gatekjøkken eller ut av en soft-is maskin som er kobla rett på kloakken. Man tar ikke imot mat fra folk med skitne negler eller hvor man ikke har garantier for hygienen. Må innrømme at jeg holdt på å hive meg på telefonen til Berg da jeg fikk høre at våre nigerianske venner skulle lage "afrikansk gryte" søndag kveld - jeg kan nærmest garantere at gutta har krampe i ringen på neste trening. Bjarmann får ta daglige runder og inspisere henda til gutta. Ta gjerne en sjekk av tannpussen også, de fleste skal selges....

                                          Så håper jeg på tre poeng mot bodø/glimt. I det minste er det store sjanser for en liten runde med renneræv på våre gulkledte fettere der oppe etter at vi har vært på besøk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎