Trenerspørsmålet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Busk
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jan 2004
    • 134

    Trenerspørsmålet

    Nå har jeg hittil vært en av Arne Erlandsens fremste tilhengere. Men nå er det kanskje på tide å si farvel til Arne...? LSK har ikke levert opp mot det som kan forventes utfra den stallen vi har. Vi ligger på 10.plass (?) med ett (!) poeng ned til nedrykk. Jeg har i de første kampene nå forsvart laget og Arne og sagt at vi har ikke hatt marginene på vår side, men det kan ikke være tilfeldigheter i 5 kamper på rad. Det eneste laget vi har klart å slå i år er nyopprykkede Fredsikstad. Da kommer det uungåelige spørsmålet: Bør Arne gå allerede nå?

    ARNE SANDSTØ er ikke lenger særlig populær i Odd. Selv om laget har åpnet godt, vil flere sentrale spillere kvitte seg med bergenseren melder TV2. Han har i media fridd til LSK ved flere annledninger før sesongen, og prioriterer enn mer "spillende" spillestil enn den dagens LSK praktiserer. Mitt personlige førstevalg.

    UWE RÖSLER er vel ikke frisk nok til å trene LSK ennå, men han er uansett en spennende type. Han kjenner miljøet og yter stor respekt i spillergruppa med sin brede erfaring i internasjonal fotball. En god kandidat.

    TOM NORDLIE er Lillestrømgutt. En uortodoks trener, som man må digge eller hate. En interessant kandidat, med stor mage og erfaring. Men det spørs om han vil gå fra det han har begynt i Start.

    Det samme gjelder VEGARD SKOGHEIM og STÅLE SOLBAKKEN som begge virkelig har noe på gang på hedemarken i år. Kongsviner står med 15-1 i målforskjell så langt og hadde ingen problemer med å slå LSK på Åråsen tidligere i år. Og Stål er en mann vi har et godt forhold til. Spennende typer begge to.

    IVAR HOFF er en morsom mann med morsomme meninger. Hadde vært morsomt å se hva han kunne utrette. Veldig usannsynlig, men veldig morsomt!

    Bør LSK ansette ny trener nå? ...og hvem?
    www.koren-robert.com
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #2
    Arne Erlandsen står for den samme fotballen som Kjetil Rekdal, Nils Johan Semb, og Ståle Solbakken : MØKKAFOTBALL!

    Arne klorer seg nok fast ut sesongen.

    Det er kanskje en grunn til at Sandstø er uønsket i ODD?

    Forresten: HVor i HELVETE blir det av den spissen som ble lovet i vinter???

    En spiss trengs NÅ, om vi ikke nok engang skal havne oppunder midten av tabellen.

    Vil ikke høre at Sundgot og Powell gjør jobben godt nok, for det gjør de ikke, de har hatt så mange sesonger på seg nå uten å innfri, og en god vintersesong av Sundgot betyr lite, nå som serien er igang.

    Bytt ut Andresen, vil se Orjinta.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • Busk
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jan 2004
      • 134

      #3
      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

      Det er kanskje en grunn til at Sandstø er uønsket i ODD?
      Arne Sandstø sa noe lignende dette til TV2:
      "Det blir som et gammelt ektepar som tilslutt kanskje blir litt lei hverandre. Det er ikke verre enn det."

      Jeg mener Sandstø hadde vært midt i blinken!
      www.koren-robert.com

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #4
        skjønner ikke hvorfor LSK slår langt, de spiller jo MYE bedre med ballen langs bakken. så det bl.a mot trøndra.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

          #5
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Forresten: HVor i HELVETE blir det av den spissen som ble lovet i vinter???

          En spiss trengs NÅ, om vi ikke nok engang skal havne oppunder midten av tabellen.
          Blir nok vanskelig å skaffe en ny spiss så lenge overgangsvinduet er stengt. Er det ikke fram til 1. juli?
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

          Stuart Baxter har forstått det.

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #6
            Skreiv dette i en annen tråd, men klipper det inn her:

            Nå har Erlandsen fått nok sjanser. Han har nå bevist at han ikke klarer å utrette noe med dette laget. Det er ikke spillermaterialet det er noe galt med.

            Få Tom Nordlie HJEM til Lillestrøm der han hører hjemme! Han har bevist at han kan fotball, og han står for en offensiv og fin fotball som vi trenger på Åråsen. Har han 3-årskontrakt?? KJØP HAN FRI!

            Og så må vi ha en ny spiss og en høyre flankespiller. Det er helt klart.

            Helvete at det går ann å tape mot et så bedritent lag som søpleEnga! De produserte jo ingenting, men alikevel taper vi??
            FY F***!!!

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Er så drittlei Erlandsen`s taktiske tull.
              Hvorfor settern inn en midtbanespiller da Powell blir skada?
              Hvorfor skytes ballen over hodet til koren hele tida?
              Hvorfor bruker han ikke Koren på høyrekanten istedet da?

              Kommentar

              • gonken
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2003
                • 56

                #8
                Nå må folk lære seg å holde kjeft!
                Hver eneste gang fugla taper, så blir det starta en ny tråd om at arne må gå osv. Dette blir for dumt. Arne kan faktisk ikke spille kampen for gutta, og dessuten så vi i dag store framskritt når det gjelder byttinga på slutten av kamper. Thorud fikk faktisk et ti min. langt innhopp!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Kutt ut a, Sindre. Arne er ferdig. Det er ikke vits i å forsvare ham lenger.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • gonken
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Nov 2003
                    • 56

                    #10
                    Han er nok ikke ferdig erlend, så lær å lev med det!

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Hvorfor har ikke du lagt deg a? FAEN SÅ FORBANNA JEG ER!!!!
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • fugla_4_ever
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 467

                        #12
                        Re: Trenerspørsmålet

                        Opprinnelig skrevet av Busk
                        Det samme gjelder VEGARD SKOGHEIM...
                        Må si meg enig i at Skogheim er et VELDIG godt alternativ. Har mer og mer sansen for typen. 100% alltid!

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          #13
                          Arne kan faktisk ikke spille kampen for gutta
                          Nei, men det er treneren sitt ansvar å gi spillerne et system å spille etter, og drille dem i dette systemet så de finner hverandre på banen. Pr. idag ser det ikke ut til at spillerne har noe system å gå etter i det hele tatt. Ser ut som alt er tilfeldigheter. Og dette var nøyaktig det samme i fjor.

                          Og det er også trenerens ansvar å lage et spillemønster. Å slå langt til Sundgot som blir passa på av 3 spillere er ikke mye vits!

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            ap4: Helt enig med deg. Er på samme måte som den siste tiden med Norge under Nils Johan. Gode nok spillere, men dem vet ikke hva dems "roller" ute på banen er...
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Glem Skogheim. Han gjorde det dårlig med et veldig talentfullt Lillehammer-lag. Har ikke helt troa. Kongsvinger tror jeg er et tilfelle av rett mann på rett sted til rett tid.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                Hvorfor settern inn en midtbanespiller da Powell blir skada?
                                Hvorfor skytes ballen over hodet til koren hele tida?
                                Hvorfor bruker han ikke Koren på høyrekanten istedet da?
                                Nå skal ikke jeg sitte her og forsvare Arne i tykt og tynt, jeg mener at både klubb, spillere, ledelse og ikke minst fans har godt av et trenerbytte snart.

                                Men, jeg trur ikke at Arne sier til spillerne før de går på banen:
                                Langt og høyt mot Arild, hele tiden
                                IKKE gi ballen til Robert.
                                Vi vil IKKE spille langs bakken.


                                Det jeg vil få fram er at det ligger et ansvar på spillerne også, alt kan ikke skyldes på Arne.

                                Ang Gylfi som spiss, i går syns jeg han gjorde en god jobb, og han ble nesten belønnet med en scoring.

                                McGuffy

                                Kommentar

                                • vaadahl
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2004
                                  • 156

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  ap4: Helt enig med deg. Er på samme måte som den siste tiden med Norge under Nils Johan. Gode nok spillere, men dem vet ikke hva dems "roller" ute på banen er...

                                  Morsomt at du som var så veldig mot meg for en stund siden,nå sier d samme.Treneren har alltid rett ble det sagt ganske kraftig.
                                  Jeg så allerede i vinter at potensialet vårt er stort men at vi bare spiller på lykke og fromme som vi har gjort de siste par årene.
                                  All ære til alt Erlandsen har gjort for oss som spiller og trener.Jeg har tross alt sett Arne herje som sentral midtbanespiller i mange år,ikke mange i hans klasse på den tiden,en virkelig lagspiller,i 2001 spilte vi rett og slett morsom fotball,selv om vi nok var litt heldig m kjøpet av Zane.2002 ble reddet av Røsler alene,og fjoråret der gjør vi vel bare 3-4 ordentlige gode kamper,vi må aldri komme til det punktet at vi er fornøyd med knepne tap for det vi var like gode som motparten,vi er LSK,vi er aldri fornøyd med det nest beste,og det var Arne aldri før,tydelig noe som har skjedd med vinnerinnnstinktet hans.
                                  Alle lag trenger forandringer og nye impulser.Jeg er også United tilhenger
                                  og i veldig mange år var det bare et middelmådig lag med et par Fa cup
                                  titler,til Fergusson kom inn i bildet og fikk de til å bli et av europas beste lag.Nå bør også de skifte treneren for å få nytt blod inn.
                                  En ting vi MÅ huske er at drakta går foran enkeltpersoner,noe må skje snart før vi kommer helt ned i bunnen,vil ikke se masse etterpåklokskap utover sommeren og høsten.
                                  Jeg har ikke gitt opp sesongen men livredd utviklingen.Jeg har sett over 20 TL.kamper i år,og kampen søndag er den desidert dårligste jeg har sett.
                                  Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                                  Kommentar

                                  • ap4
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 271

                                    #18
                                    Men, jeg trur ikke at Arne sier til spillerne før de går på banen:
                                    Langt og høyt mot Arild, hele tiden
                                    IKKE gi ballen til Robert.
                                    Vi vil IKKE spille langs bakken.
                                    Han sier jo selvfølgelig ikke dette, og spillerne prøver jo selvfølgelig å gjøre noe annet også, men systemet de spiller i nå fungerer tydeligvis ikke i det hele tatt. Og da begynner de å slå langt fordi de ikke har noen andre alternativer.

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                      Nå skal ikke jeg sitte her og forsvare Arne i tykt og tynt, jeg mener at både klubb, spillere, ledelse og ikke minst fans har godt av et trenerbytte snart.

                                      Men, jeg trur ikke at Arne sier til spillerne før de går på banen:
                                      Langt og høyt mot Arild, hele tiden
                                      IKKE gi ballen til Robert.
                                      Vi vil IKKE spille langs bakken.


                                      Det jeg vil få fram er at det ligger et ansvar på spillerne også, alt kan ikke skyldes på Arne.

                                      Ang Gylfi som spiss, i går syns jeg han gjorde en god jobb, og han ble nesten belønnet med en scoring.

                                      McGuffy
                                      Klart at Arne ikke sier det til spillerne , men likevel skjer det og da er det Arnes jobb å få dem på rett kjøl , guide dem rett vei , og til nå har han ikke lykkes med det , men det er ikke bare Arne`s feil , spillerne må ta sin del , spissene våre er for dårlig forran mål , de klarer ikke å score på de største sjangser , for vi har hatt sjangser i bøtter og spann uten å få mål , der ligger det noe som vi ike klarer å løse , men som MÅ løses snart . Troen på Erlandsen må jeg bare innrømme har blitt mindre , kansje på tide noe skjer snart.


                                      "sitat"Ang Gylfi som spiss, i går syns jeg han gjorde en god jobb, og han ble nesten belønnet med en scoring."sitat"

                                      Nesten har aldri vært bra nok i mine øyne , de kan spille så bra de bare vil , men så lenge en spiss ikke scorer så gjør han i mine øyne det ikke bra , en spiss er der for å score , og gjør han ikke det på alle de sjangsene vi har hatt ja da har han ikke gjort en bra jobb , det er i mine øyne vel og merke :-)
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av veiron
                                        Skreiv dette i en annen tråd, men klipper det inn her:

                                        Nå har Erlandsen fått nok sjanser. Han har nå bevist at han ikke klarer å utrette noe med dette laget. Det er ikke spillermaterialet det er noe galt med.

                                        Få Tom Nordlie HJEM til Lillestrøm der han hører hjemme! Han har bevist at han kan fotball, og han står for en offensiv og fin fotball som vi trenger på Åråsen. Har han 3-årskontrakt?? KJØP HAN FRI!

                                        Og så må vi ha en ny spiss og en høyre flankespiller. Det er helt klart.

                                        Helvete at det går ann å tape mot et så bedritent lag som søpleEnga! De produserte jo ingenting, men alikevel taper vi??
                                        FY F***!!!
                                        Jeg er så enig

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎