Trenerspørsmålet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vaadahl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2004
    • 156

    #21
    NRK melder at det er kontakt mellom LSK og Solbakken,spennende spør du meg
    Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #22
      Opprinnelig skrevet av vaadahl
      NRK melder at det er kontakt mellom LSK og Solbakken,spennende spør du meg
      Bra

      Kommentar

      • LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

        #23
        Opprinnelig skrevet av vaadahl
        NRK melder at det er kontakt mellom LSK og Solbakken,spennende spør du meg
        KJEDELIG spør du meg.

        Ståle Solbakken er visstnok en kjempekar, men desverre har han gått i lære hos en viss Nils Johan Semb.

        Hvis noen har sett hvordan landslaget spilte under Semb&Solbakken, og hvordan HAM/KAM spiller om dagen, skjønner man sikkert hvorfor jeg skriver KJEDELIG.

        Defensiv møkka fotball bør vi la Kjetil Rekdal og VIF stå for. Man får ofte bra resultater ut av slik fotball, men underholdningsverdien er lik null, og fotball er nettopp underholdning.

        Synes LSK bør satse på en mer erfaren trener, og hvorfor i helvete kan man ikke lete utenfor "LSK-kretsen"?

        Evnene står tydligvis ikke til ambisjonene i LSK-styret, skal man satse som en toppklubb, gambler man ikke med en umerittert trener som Solbakken faktisk er.

        I næringslivet ville denne tankegangen vært uhørt, men LSK-styret vet vel best de-sikkert derfor det bare er 15 år siden siste seriegull....
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

        Kommentar

        • vaadahl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2004
          • 156

          #24
          Har du sett mange av kampene til hamkam i år siden du sier de spiller så kjedelig?
          Med det mannskapet de har på papiret har han fått utrolig mye ut av laget,Solbakken har vært en vinnertype helt fra han var liten,han kan skape engasjement rundt klubben igjen og få spillerne til å tro på et spillemønster,for det har vi ikke nå.Vi takker Erlandsen for alt,tross alt en av favorittspillerne mine,men nå trengs det noe nytt.Det finnes andre alternativer men Ståle og Tom Nordlie er de to eneste norske som kan sies å være bra nok for en klubb som vår
          Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #25
            Opprinnelig skrevet av vaadahl
            Har du sett mange av kampene til hamkam i år siden du sier de spiller så kjedelig?
            Med det mannskapet de har på papiret har han fått utrolig mye ut av laget,Solbakken har vært en vinnertype helt fra han var liten,han kan skape engasjement rundt klubben igjen og få spillerne til å tro på et spillemønster,for det har vi ikke nå.Vi takker Erlandsen for alt,tross alt en av favorittspillerne mine,men nå trengs det noe nytt.Det finnes andre alternativer men Ståle og Tom Nordlie er de to eneste norske som kan sies å være bra nok for en klubb som vår
            Kan være enig i Tom Nordlie, men Solbakken er gambling på lik linje med de som vil ha Røssler
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #26
              Jeg vil ha Tom Tom ..... Norlie seff......

              .
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #27
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Kan være enig i Tom Nordlie, men Solbakken er gambling på lik linje med de som vil ha Røssler
                Nordlie er da ikke spesielt rennomert på toppnivå heller, annet enn katastrofeperioden med Engen.

                Problemet vi har med trenere innenlands er vel at det finnes tre påvist dyktige nok: Nils Arne Eggen, Trond Sollied og Åge Hareide. Disse er det komplett umulig å få tak i. Skal man ha noen av det kaliberet vi ønsker til klubben må man enten ha veldig gode utenlandskontakter, eller satse på en yngre, men potensielt veldig lovende trener. Dette mener jeg definitivt Ståle Solbakken er. Har sett noe av Ham-Kam i år og jeg vil påstå at de spiller mindre høyt og langt enn det våre gutter gjør. At de virker sterke defensivt er ikke negativt. Det må LSK fortsatt være...noe vi ikke har vært til nå i år.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Dagion
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Apr 2004
                  • 13

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  Kan være enig i Tom Nordlie, men Solbakken er gambling på lik linje med de som vil ha Røssler
                  Nordlie er da ikke spesielt rennomert på toppnivå heller, annet enn katastrofeperioden med Engen.

                  Problemet vi har med trenere innenlands er vel at det finnes tre påvist dyktige nok: Nils Arne Eggen, Trond Sollied og Åge Hareide. Disse er det komplett umulig å få tak i. Skal man ha noen av det kaliberet vi ønsker til klubben må man enten ha veldig gode utenlandskontakter, eller satse på en yngre, men potensielt veldig lovende trener. Dette mener jeg definitivt Ståle Solbakken er. Har sett noe av Ham-Kam i år og jeg vil påstå at de spiller mindre høyt og langt enn det våre gutter gjør. At de virker sterke defensivt er ikke negativt. Det må LSK fortsatt være...noe vi ikke har vært til nå i år.
                  Nordlie tok møkkenga fra 1 til Tippeligaen og blei pressa ut av gutta med for mye lommepenger på plata. De ville ha Rekdal de \/ (heldigvis for oss).

                  Husker du ikke at han tok Odd fra 1 divisjon i 1999 og opp i tippeligaen heller?

                  De snakker enda stort om han i sandefjord og nå så som han er Start trener så har de vinni 6 av 6 i serien og har målforskjell på 18-3.


                  Tom Nordlie er Kongen

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Kan være enig i Tom Nordlie, men Solbakken er gambling på lik linje med de som vil ha Røssler
                    Nordlie er da ikke spesielt rennomert på toppnivå heller, annet enn katastrofeperioden med Engen.

                    Problemet vi har med trenere innenlands er vel at det finnes tre påvist dyktige nok: Nils Arne Eggen, Trond Sollied og Åge Hareide. Disse er det komplett umulig å få tak i. Skal man ha noen av det kaliberet vi ønsker til klubben må man enten ha veldig gode utenlandskontakter, eller satse på en yngre, men potensielt veldig lovende trener. Dette mener jeg definitivt Ståle Solbakken er. Har sett noe av Ham-Kam i år og jeg vil påstå at de spiller mindre høyt og langt enn det våre gutter gjør. At de virker sterke defensivt er ikke negativt. Det må LSK fortsatt være...noe vi ikke har vært til nå i år.

                    -*
                    Nordlie er da ikke spesielt rennomert på toppnivå heller, annet enn katastrofeperioden med Engen.*

                    Vel, det er jo ikke så lett å lage gull av gråstein? lsk er sølv, å da er det mulig å lage gull. 8-[

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      Opprinnelig skrevet av vaadahl
                      NRK melder at det er kontakt mellom LSK og Solbakken,spennende spør du meg
                      Bra
                      Jeg mener bare alt er bedre enn Arne.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Dagion
                        Husker du ikke at han tok Odd fra 1 divisjon i 1999 og opp i tippeligaen heller?

                        De snakker enda stort om han i sandefjord og nå så som han er Start trener så har de vinni 6 av 6 i serien og har målforskjell på 18-3.


                        Tom Nordlie er Kongen
                        Jeg vet at han har klart å få 1. divisjonslag opp, men jeg bemerket det i forhold til at folk virker til å påstå at han er et sååå mye sikrere kort enn Ståle. Ståle har også fått et 1. divisjonslag opp, mer har han ikke rukket ennå (men begynt bra med Ham-Kam, uten Rune Buer Johansen, noe som imponerer meg i alle fall).
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          #32
                          Har til og med sett på debattforum for Klanen at de synes Vålerenga var mye bedre under Nordlie enn med Rekdal selv om de rykka ned!

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #33
                            Ut med Arne og Hallvar.
                            De beste altenativene er nok Tom Nordlie og Lars Tjernås.
                            Nordli er vel neppe aktuell midt i sesongen, mens Tjernås ikke har trenerjobb for øyeblikket. Ellers blir det vel en del ledige trenere rundt omkring i Europa nå som serien er ferdig her og der.

                            Hva med David Hay? :shock: Kjedelig fotball som ga gull i '89...

                            Og Uwe som assistenttrener...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #34
                              houllier er jo på tur bort fra liverpool kansje , løp å kjøp :-)
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • Christer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 388

                                #35
                                jeg mener at hvis vi ikke klarer og vinne mot sogndal til helgen burde Erlandsen tenke på å trekke seg. nytt blod i trenerstolen mitt i sesongen pleier jo å gi litt effekt de første kampene men så daber det litt av. hvis vi skulle kvitte oss med Arne håper jeg at Uwe tar over.

                                Kommentar

                                • Busk
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jan 2004
                                  • 134

                                  #36
                                  Blir det ikke seier mot Sogndal, bør det være kroken på døra for Arne.
                                  På de neste 5 kampene bør vi ha minst 13 poeng!! Vi skal til Royal League, da kan vi ikke tape mot Sogndal og Ham Kam!!
                                  Våre neste 5 kamper:

                                  LSK - Sogndal 3 poeng
                                  Ham Kam - LSK 3 poeng
                                  LSK - Stabæk 3 poeng
                                  Glimt - LSK 1 poeng
                                  LSK - Lyn 3 poeng

                                  Let the climbing begin!
                                  www.koren-robert.com

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #37
                                    TOM NORDLIE

                                    Kommentar

                                    • dIsTurBeD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 668

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      houllier er jo på tur bort fra liverpool kansje , løp å kjøp :-)
                                      Ja, den dagen det skjer, da pakker jeg ned skjerfet og flytter til Brasil for å starte en tilværelse som underbetalt og utnyttet kaffebønneplukker...

                                      Vi vil at fugla skal VINNE, vil vi ikke? 8)

                                      -dIsTurBeD-

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #39
                                        Jeg er enig i de som sier at Erlandsen er blitt mye bløtere i kantene og deffensiv i det siste. Før så oste det vinnervilje av ham, nå smiler han bare oppgitt og sier at "herren lønner sine troe tjenere". Forrige trenern jeg hørte sa akkurat dette var Tom Nordlie da hen trente vif i den sesongen som endte med nedrykk. Det virker på meg som vi har tatt over det syndromet som vif har hatt i flere år, nemlig evnen til å tape jevne kamper og spille uavgjort når vi spiller mer en gpdt nok til å vinne. Jeg ser altfor mange likhetstrekk med det vif har vist det siste tiåret og det liker jeg svært dårlig!!! :evil: Nå ser det ut til at jævlene har blitt kvitt dette syndromet og har greid å skyve det over på oss....

                                        Vi må i hvertfall erkjenne at vi spiller bunnkamp mot Sogndal på søndag og den skal og bør vinnes!!! Dersom vi ikke klarer det skal vi i hvertfall ikke ha en smilende Arne Erlandsen i tv-ruta etterpå!! For min del er det ikke så viktig om Arne går eller ikke. Det viktigste er at LSK begynner å vinne fotballkamoper og bruker de ressursene som er i laget. Hittil i sesongen har vi liknet mer på et rugby-lag en et fotballag og det må det bli en slutt på. Vi har gode nok spillere til å spille ut et hvert tippeligalag langs bakken og det har vi gjort med Arne Erlandsen som trener. Han må finne tilbake til sitt gamle jeg igjen og da er Arne mer enn god nok for meg.

                                        Kommentar

                                        • marcusse
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • May 2004
                                          • 5

                                          #40
                                          Hører mange reaksjoner på Arne Erlandsen. Synes det verste er at ingen forandring skjer i laget. Kan ikke si jeg har sett noen progresjon i de 5 siste kampene. Vi skaper veldig få målsjanser ut fra ballbesittelse. Hadde ballen mye mot vålerængen, men ikke så mange sjanser.

                                          Blir også bare verre når man allerede nå sier at det blir trenerskifte ved slutten av sesongen. Blir feil fokus av sånt.

                                          Tviler på at Nordlie går vekk fra det han har på gang i start (om ikke han taper sin 3. kvalifiseringskamp på rad...)

                                          Uansett må vi ha en trener som ønsker mer fremdrift og mer spillende fotball enn det vi gjør. Det må skje før betegnelsen "semb-fotball" blir til "Lillestrøm-fotball".

                                          (Og til deg som skrev at Solbakken er et alternativ: er ikke så stor forskjell på ham-kamp og lsk i spillestil....)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎