Lillestrøm SK - IK Start ons. 01.juli kl. 19.35

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #21
    Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
    hvorfor 19.35? Kunne like være 19.37.23 :P Vel det blir ikke akkurat kaldere med dagene så detta kan bli hett!
    Dagsrevyen og fem minutters gjennomgang av lagopstillinger før avspark skulle man tro. Hadde det vært TV2 skulle man vel også hatt 5 min reklame før og etter gjennomgang av lagene. Dog hadde jeg gjerne sett kampstart enda senere med tanke på temperaturen. Mot Molde taklet vi heten like godt som førstegangsturister i Thailand.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #22
      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Skandaløst dårlig argumentasjon. Alternativet Riseth har da vært en like stor kløne i år, og han lærer ikke av sine feil. Han legger opp neste år. Når gabrielsen driter seg ut tar han lærdom og gjør sannsyneligvis ikke om det med det første. Om han skal utvikle seg er han avhengig av spilletid. Riseth bør være backupen da han ikke er med videre og ikke blir noe bedre enn han er. Han er ikke trygg heller, så da er valget greit.
      Poenget er at RG kan komme til å koste oss poeng mot Start, noe hverken han eller LSK er tjent med. Tar lærdom? For oss som så Askerkampen live er valget enkelt. Da var R.Gabr. helt ute å kjøre.

      Riseth er hvertfall mer spillende enn Kippe. Hvis han ikke er småskada, da er det verre.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23
        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
        Poenget er at RG kan komme til å koste oss poeng mot Start, noe hverken han eller LSK er tjent med. Tar lærdom? For oss som så Askerkampen live er valget enkelt. Da var R.Gabr. helt ute å kjøre.

        Riseth er hvertfall mer spillende enn Kippe. Hvis han ikke er småskada, da er det verre.
        Mitt poeng er at det ikke er noen mindre sjanse for at Riseth skal koste oss poeng. Nå så ikke jeg Askerkampen, men basert på hva jeg har sett av de to tidligere i år så konstaterer jeg at begge to har hatt sine glipper. Når jeg da konfronteres med et valg så velger jeg lett alternativet som har fremtiden foran seg. Fritt etter hukommelsen så mener jeg også at ordet karusell dukket opp etter Vidars opptreden mot FFK. Played out like a jehri curl!
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3189

          #24
          Skader før Start-kampen

          Etter treninga i går søndag (se mitt referat i treningstråden) og RB (papir) i dag å dømme er situasjonen nå slik at

          Arild er klar for kamp !
          Kiko skal også være kampklar.
          Lasse er fortsatt usikker, tester formen i dag.
          Edwin og Nosa er også usikre (og deltok til forskjell fra Arild, Kiko, Lasse og Ollie ikke i fellesøvelsene i går).
          Ollie er i full trening (men neppe aktuell alt onsdag).

          Riseths fravær fra treninga i går skyldes etter dagens RB å dømme at han var sjuk, ikke skaden i andrelagskampen.

          Jeg har justert skademerknadene i "Stallen i 2009" i tråd med dette. For øvrig hadde det vært greit med tilbakemeldinger på hvordan denne oppdateringa av stall-tråden fungerer:

          Er de fleste klar over at oppdatert skadeinfo skal finnes i denne tråden ? Leses den med dette for øyet ? Er de korte merknadene jeg har prøvd på dekkende og tilstrekkelige ?

          For sikkerhets skyld legger jeg foreløpig inn skadeinfo også som egne meldinger, som denne posten.

          gilbert

          Kommentar

          • Fuglegutt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2008
            • 863

            #25
            Tipper Henning sender utpå følgende lag :

            Otto i kassa, ingen diskusjon.
            Backrekka består av Karim+Marius på sidene, med Vidar og Håvard sentralt.
            En midtbane bestående av Espen og Bjørkis sentralt, med Magnus og Kristoffer( muligens Kiko ) på kanta.
            med Legenden Sundgot og lillebror Riise på topp!!

            Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .
            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
              Tipper Henning sender utpå følgende lag :

              Otto i kassa, ingen diskusjon.
              Backrekka består av Karim+Marius på sidene, med Vidar og Håvard sentralt.
              En midtbane bestående av Espen og Bjørkis sentralt, med Magnus og Kristoffer( muligens Kiko ) på kanta.
              med Legenden Sundgot og lillebror Riise på topp!!

              Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .
              Et lag som ikke skremmer noen, dessverre. Knapt en som kan dra av en motspiller. LSK2 blir fornedra på Ullensaker og illustrerer med all tydelighet at problemene våre er grunnleggende og bunner i så mye mer enn skader. Etter å ha sett gårsdagens kamp på Ullevål og en knall førsteomgang i gymsalen i Winche Lanche-land, blir man så jævla pinlig berørt av å tenke på det vi presterer for tida. Avstanden opp er enorm! Det er en ungutt på Stabæk, Hedenstad, som har gjort mer ut av seg på en omgang enn det vi til sammen har sett av våre unggutter. En spiller som faktisk kommer på offensive løp.

              Jeg har stor tro på Ringstad, Tokstad, Gulbrandesen etc, men sitter med følelsen at vår spillestil ikke levner dem store muligheter til å få vist seg frem. Vi er jo overhode ikke opptatt av å ha ballen i laget! Berg jobber med saken, men det vil ta lang tid å foandre på et så sementert spillemønster som vi har vært belemra med altfor lenge.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                Tipper Henning sender utpå følgende lag :

                Otto i kassa, ingen diskusjon.
                Backrekka består av Karim+Marius på sidene, med Vidar og Håvard sentralt.
                En midtbane bestående av Espen og Bjørkis sentralt, med Magnus og Kristoffer( muligens Kiko ) på kanta.
                med Legenden Sundgot og lillebror Riise på topp!!

                Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .
                Tror ikke hverken Sundgot eller Riise vurderes som spydspiss. De konkurerer slik jeg ser det om den hengende spissplassen. Tror dermed ikke vi ser dem som spisspar. Vi får håpe at Bergmann eller Edwin blir klare, men mest trolig får vi vel se Bolly på topp, selv om jeg heller ville sett Gulbrandsen.

                Tror Arild får den hengende spissplassen og Riise tar venstrevingen fra Myklebust(eller høyrevingen fra Tokstad).

                Håper også vi får med Eriksen.

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #28
                  Bekymrer meg veldig at Tommy Skjerven skal dømme kampen.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #29
                    Er enig i vurdering av Tommy Skjerven (aka LSKs nemesis) som motstandernes 12 mann hver gang LSK spiller med han på banen. Statistikken hans lyver ikke, dette er en dommer som virkelig misliker LSK som klubb og alt det vi står for. Han burde virkelig vært skånet for å dømme LSK, så inn i gamperæva bedriten han har vært de gangene jeg har sett han dømme vår klubb.

                    I diskusjonen om Riseth, så savner jeg et tema: nemlig hva som skjedde med RBK det året de kjørte han opp på midtbanen. Det var faktisk en massiv suksessfaktor.

                    Med tanke på at han ikke akkurat er sikkerheten selv bak der, kombinert med manglende kreativitet og fightervilje blant enkelte på LSK-midtbanen de siste sesongene, så burde denne ideen i alle fall diskuteres. Mens han ennå er på vår lønningsliste.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Et lag som ikke skremmer noen, dessverre. Knapt en som kan dra av en motspiller. LSK2 blir fornedra på Ullensaker og illustrerer med all tydelighet at problemene våre er grunnleggende og bunner i så mye mer enn skader. Etter å ha sett gårsdagens kamp på Ullevål og en knall førsteomgang i gymsalen i Winche Lanche-land, blir man så jævla pinlig berørt av å tenke på det vi presterer for tida. Avstanden opp er enorm! Det er en ungutt på Stabæk, Hedenstad, som har gjort mer ut av seg på en omgang enn det vi til sammen har sett av våre unggutter. En spiller som faktisk kommer på offensive løp.

                      Jeg har stor tro på Ringstad, Tokstad, Gulbrandesen etc, men sitter med følelsen at vår spillestil ikke levner dem store muligheter til å få vist seg frem. Vi er jo overhode ikke opptatt av å ha ballen i laget! Berg jobber med saken, men det vil ta lang tid å foandre på et så sementert spillemønster som vi har vært belemra med altfor lenge.
                      Spillemønsteret vårt burde ikke være hinder for spillere som vil vise at de kan å spille fotball. Men manglende samhandling burde være et tema, mot Molde fantes det ingen offensiv grunnmur i laget i det hele tatt.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #31
                        Med tanke på skadesituasjon håper jeg på følgende lag;

                        Otto (AH er det liten vits å håpe på enda, da Otto ikke har spilt seg ut)
                        Ruben-HN-Riseth-MJ (Ingen vits å håpe på SR, da MJ tydlig er 1. valg)
                        BHR-Bjørkøy-Søgård-Bolly
                        Sundgot
                        BukkenJR eller BBS

                        Blir LKE klar så MÅ han inn.
                        Skulle Edwin eller Nosa våkne opp etter ett besøk hos mirakelmannen i natt, så selvfølgelig skal begge med.. men kun dersom de er skadefrie.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3189

                          #32
                          I dagens Papir-RB sies, i referatet fra gårsdagens andrelagskamp, at Stian Ringstad ble spart av hensyn til ONSdagens kamp mot Start, og at Kristoffer Tokstad av samme grunn bare spilte én omgang. Det må vel tolkes som at de er høyaktuelle I MORGEN, og forhåpentligvis ikke bare til å varme benken.

                          gilbert

                          PS: Stygg bommert angående kampdagen der, naturligvis. Min unnskyldning må være at jeg skal på tjenestereise og ikke får sett kampen, og at jeg derfor mentalt allerede er, ikke bare på feil jorde, men i utlandet. DS.
                          Last edited by gilbert; 30.06.2009, 10:18. Begrunnelse: Feil om kampdagen

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5096

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            I dagens Papir-RB sies, i referatet fra gårsdagens andrelagskamp, at Stian Ringstad ble spart av hensyn til dagens kamp mot Start, og at Kristoffer Tokstad av samme grunn bare spilte én omgang. Det må vel tolkes som at de er høyaktuelle i dag, og forhåpentligvis ikke bare til å varme benken.

                            gilbert
                            Herlig, jeg tar Gilbert på en teknisk feil! Kampen er i morra.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1221

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Stian Ringstad ble spart av hensyn til dagens kamp mot Start..
                              gilbert
                              Vi spiller da i morgen...

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                #35
                                otto
                                lasse-håvard-marius-ringstad
                                riise-espen-bjørk-mykle
                                ---arild- nosa/edwin/bolly/bbs

                                spørs hvem som er kalre til å spille spiss

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Hva med og gi gutten en blomsterkvast før kampen, dette kommer garantert til og bli nevnt i media og er sikker ikke en dum ting og gjøre. Noen som tar ansvaret?
                                  Blir det gjort noe med dette, syns faktisk at vi skal gi mannen en blomst før kampen.

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #37
                                    Med de siste oppdateringer her inne friskt i minne, er det på tide å begi seg ut på mitt forslag til startoppstilling i denne kampen:

                                    Otto
                                    LKE-Arsenal-MJ-Ringstad
                                    Tokstad-Jonna-Råner'n-Riise
                                    Gilbert-Mykle

                                    Stanser vi Bolanos og Hulsker, vinner vi denne kampen. På tide at 2-0 tipset går inn nå.

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                      Stanser vi Bolanos og Hulsker, vinner vi denne kampen. På tide at 2-0 tipset går inn nå.
                                      Glem ikke Fevang og den nye kometen Mads Stokkelien heller. Dessuten er de gode på dødballer. Start har egentlig veldig mye å by på når det flyter for dem. Og de blir neppe dårligere av at Myggen har lagt opp.
                                      Dette blir garantert en vanskelig kamp, og sett ut fra tabellen så er den i mine øyne en sekspoenger. Med ett eller ingen poeng så ankrer vi opp i bunnen, med seier så kan vi fort få litt medvind i seilene...
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #39
                                        Treninga i dag tyder på følgende lag:

                                        Myklebust
                                        Sundgot
                                        Riise - Søgård - Bjørkøy - Mouelhi
                                        Eriksen - Riseth - Nordtveit - Essediri
                                        Fredrikson

                                        Ser ikke bort fra at Johnsen kommer inn og at backene blir rokkert på.

                                        Skjønner ikke helt hvorfor Mouelhi skal inn og ta høyrevingen, ser ikek for meg at det blir noen suksess. Synes han heller burde fått noen kamper sentralt for 2. laget. Tokstad er i mine øyne et bedre alternativ.

                                        Riise og Myklebust kan fort bli en viktig kobinasjon for oss i denne kampen. Vil tro vårt farligste våpen blir småspill mellom Myklebust som trekker litt ut til siden og møter og Riise, og påfølgende innlegg til Gilbert.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Treninga i dag tyder på følgende lag:

                                          Myklebust
                                          Sundgot
                                          Riise - Søgård - Bjørkøy - Mouelhi
                                          Eriksen - Riseth - Nordtveit - Essediri
                                          Fredrikson
                                          Liker ikke dette laget. Vil mye heller se Ringstad på venstre og LKE på høyre (muligens en grunn til at Berg konsekvent leter etter andre løsninger en Ringstad, men jeg skjønner ikke hvorfor).

                                          Riise er klart best på høyre eller som hengende spiss til nød. Mouheli har vist at han ikke har noe på kanten å gjøre.

                                          Myklebust kan bli spennende å se som spiss igjen, men vil heller ha han på venstrekant for å få Riise i sin vante posisjon.

                                          Jeg ville valgt dette laget:

                                          Otto

                                          LKE-Riseth(grøss)-Nordtveit-Ringstad

                                          Riise-Søgård-Bjørkøy-Mykle

                                          Arild-Den av de andre som er skadefrie.

                                          Hvis ingen andre en Arild av spissene er friske bør Bolly ta venstrekanten og Mykle spille spiss.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎