Nyheter juli 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    #61
    RB.no

    LSK ydmyket av Stabæk

    ÅRÅSEN:
    (Stabæk - LSK 4-0). LSK ble utspilt av Stabæk og er ute av cupen.

    LSK holdt nullen i nesten 40 minutter i Telenor Arena. Men det var ikke fordi forsvarspillet var bra.
    Romerikingene var ikke i nærheten av vanlig nivå i første omgang, og var derfor heldig som bare lå under med ett mål av Fredrik Berglund.
    – Det er ikke slik vi ønsker å framstå, sier Henning Berg.
    LSK-treneren ville ikke legge skylden på enkeltspillere eller enkelte lagdeler for at LSK ikke hang sammen.
    – Vi taper som lag og vi vinner som lag. I dag var Stabæk skal ha hønnør for at de spilte en god kamp. Vi hang ikke med, og ga dem også for enkelt spillerom, sier Berg.

    Fire mål av Berglund


    Det skjedde ikke mye de første 25 minuttene av andre omgang, og så lenge stillingen fortsatt var bare 1-0 var det resultatmessig kamp.
    Men etter at Fredrik Berglund satte inn 2-0 etter drøyt 70 minutter var cupeventyret i realiteten over for LSK. Berglund satte inn to nye mål og ble firemålsscorer for første gang i karrieren.
    – Jeg scoret ni mål som liten en gang, men etter at jeg ble seniorspiller har jeg aldri scoret mer enn tre. Det har også skjedd bare én gang tidligere, sier Berglund.
    Han var strålende fornøyd med plassen LSK-forsvaret ga ham.
    – Jeg skulle gitt mye for å få slik rom i hver kamp. Men det var ikke bare LSK som var dårlig. Jeg er en spiss som beveger meg mye, og er derfor ikke så lett å lese. Dessuten spilte vi veldig godt som lag i denne kampen, mener Berglund.

    – Ga store rom

    LSK-kaptein Frode Kippe innrømmer at Stabæk var vanskelig å forholde seg onsdag kveld.
    – Det var veldig vanskelig når de kom en og en mot oss. Vi ga dem store rom, og vi var usikre på om vi skulle stå høyt eller falle av. Posisjoneringen var problematisk hele kampen, sier Frode Kippe.

    Fakta

    Stabæk-LSK 4-0 (1-0)
    Telenor Arena.
    Mål: 1-0 (40) Fredrik Berglund, 2-0 (71) Fredrik Berglund, 3-0 (77) Fredrik Berglund, 4-0 (90) Fredrik Berglund.
    Gult kort: Vidar Riseth, LSK.
    LSK (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen (Karim Essediri i 28 min) – Magnus Myklebust, Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot (Nosa Igiebor i 32 min.), Edwin Eziyodawe (Olivier Occean i 27 min.).


    LSK kom til Telenor Arena med en god statistikk mot Stabæk i cupen. Åråsen-klubben hadde vunnet alle de fire tidligere cupmøtene mot Stabæk før onsdagens kamp.

    Endte med tre finaler

    Det har stort sett betydd suksess for LSK å møte Stabæk i cupen. LSK har møtt bæringene i cupen fire ganger tidligere, og har vunnet alle.

    Og i tre av tilfellene har LSK endt i finalen – i 1955, 2005 og 2007.
    Her er LSKs fire cupmøter med Stabæk:
    • 1955: 1. runde: LSK-Stabæk 3-0
    • 1973: 2. runde: Stabæk-LSK 2-3
    • 2005:Kvartfinale: LSK-Stabæk 3-1
    • 2007: Semifinale: LSK-Stabæk 2-0
    Tenker ikke på salg

    – Jeg vet at klubber har vært og sett på meg, men jeg lar andre holde på med det. Selv konsentrerer jeg meg kun om å spille gode kamper for LSK, sier Bjørn Helge Riise.
    Landslagsspilleren vet at godt spill for LSK er det viktigste hvis drømmen om et nytt utenlandsopphold skal gå i oppfyllelse.
    Selv om Riise og LSK har et felles ønske om en overgang allerede i sommer, vil ikke verden rase sammen for 26-åringen om det ikke kommer noen attraktive tilbud.
    – Det er nesten tre år igjen av kontrakten med LSK, og jeg trives veldig godt i klubben. Så det vil ikke være noe problem for meg om det ikke skjer noe i sommer, sier Riise.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      #62
      Riseth: - Årsverste




      Stabæk – Lillestrøm 4-0: Veteran Vidar Riseth og Lillestrøm ble latterliggjort i Bærum.


      FORNEBU: Cup-eventyret er ute for Lillestrøm og trønderen Vidar Riseth. Mot Stabæk ble laget fra Romerike til tider rundspilt og hadde det ikke vært for Espen Hoffs ineffektivitet kunne sifrene blitt langt verre.
      - I dag var vi rett og slett for dårlig. Det var en svart dag og det er veldig skuffende det vi leverer her i dag. Det er en kollektiv kollaps, kommenterte veteranen etter kampslutt.
      Og Riseth er ikke i tvil om at dette var et nytt bunnivå for de gulkledde.
      - Dette var årsverste.

      Les også:
      Gjorde Stabæk gode

      Med kun to målsjanser i protokollen for Lillestrøm og et hav muligheter for blåtrøyene ble det aldri spenning i kampen om Akershus. Riseth mener det skyltes både Stabæk og hans eget lag.
      - Vi må gi honnør til Stabæk for de spiller en meget bra kamp, men vi gjør dem også gode - så det er også vår egen skyld, påpeker Riseth.
      Lillestrøm har flere spillere på skadelisten, men Riseth mener at det ikke nytter å bortforklare noe som helst når man leverer slike kamper.
      - Det nytter ikke å bortforklare noe som helst om denne kampen, vi stiller med det beste laget vi har og det skal være nok. Men i dag var vi ikke gode nok, men vi taper som et lag og nå må alle gå i seg selv litt for at vi skal komme tilbake.
      - Tapte mot et bedre lag

      Bjørn Helge Riise var også skuffet etter kampen som medfører at det ikke blir noen reprise på cupgullet fra 2007-sesongen.
      - Det var tungt i dag, men det skal ikke være sånn som det var i dag. Men vi tapte mot et bedre lag, det er ikke så veldig mye mer å si. Vi hadde en dårlig dag og de var gode, understreket Riise.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        #63
        LSK.no



        LSK rundspilt av Stabæk
        En forferdelig dag på jobben endte med braktap for Lillestrøm i cupen.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #64
          kfl.no



          Årets store sommertur - RBK borte

          Søndag 26. juli kl 20 skal alt som kan krype og gå av LSK-supportere være på plass på Lerkendal stadion i Trondheim til Fuglas bortekamp mot Rosenborg. Kanari-Fansen stiller med to turalternativ:
          1. Billig dagstur til 400 kroner (450 for ikke-medlemmer).
          2. Eksklusiv Old Boys/Old Girls-tur med overnatting og måltider for 1999 kroner.




          Det gamle hatlaget Rosenborg ser dessverre ut til å ha våkna opp av dvalen igjen, og har kobla et grep om den øverste plassen på tabellen. Hva hadde vært deiligere enn å jekke ned bartepakket et hakk eller to? Det har vært langt mellom triumfene på Lerkendal, men skal klisjeen om ingen ting å tape brukes med rette må det vel være foran denne kampen? La oss slå oss løs på tribuna og lage et helvetes liv. Om de nye plassene for bortesupporterne gjør det noe tyngre enn før med vokal støtte får vi kompensere med en årsbeste for det visuelle. La oss vise trøndera at det står til liv i Lillestrøm fortsatt!

          Kampbilletter selges på LSK-shopen fra torsdag 9. juli. Disse koster 160 kroner.

          Fra samme tidspunkt legges det også ut bussbilletter i Shopen. Disse koster 400 kroner for medlemmer av Kanari-Fansen. Ikke-medlemmer får kjøpt billetter for 450 kroner. KFL setter i utgangspunktet opp 3 busser. Vi oppfordrer til å kjøpe bussbilletter så tidlig som mulig for å kunne ha mulighet for å regulere antall busser. Møter du opp dagen før kan det hende at du får beskjed om at det er utsolgt.

          Bussen vil ha avreise fra Bussterminalen i Lillestrøm kl 7.15. Det kan avtales å bli plukket opp underveis med turansvarlig Mariell Sørensen på telefon 4000 15 26 - 3.

          I Trondheim møtes alle kanaris nok en gang på Olavs Pub & Spiseri på Cicignons plass.

          Skal du på én tur i år så er det denne! Reiser du ofte på borteturer er denne obligatorisk.



          Invitasjon til eksklusiv Old Boys/Old Girls-tur. (Aldersgrense: 33 år.)


          Det er med stor omsorg og entusiasme Kanari-Fansen Lillestrøm nå vil jobbe for å legge forholdene bedre til rette for våre old boys & girls. Vår første oppgave blir å fylle opp en 5-stjerners luksusbuss som har plass til 45 supportere og sette kursen til Trondheim.

          Avreise er lørdag 25. juli klokken 07:00 utenfor hovedinngangen til Libos i Alexander Kiellandsgate.

          På veien til Trondheim stopper vi og spiser en bedre lunch etter ca 4 timers bussing. Ved ankomst Trondheim by booker vi inn på Thon Hotell Trondheim.

          Klokken 20:00 spiser vi felles middag med godt drikke, hvorav den første drikken er ”free” på en av Trondheims beste restauranter. Etter middag er det fritt frem.

          Frokosten serveres i frokostsalen fra kl 07:00. Utsjekk skjer før kl 13:00

          Stor buffé serveres kl 15:00 på Olavs Pub & Spiseri.

          Klokken 1845 henter bussen oss og kjører oss til Lerkendal. Bussavgang rett etter kampslutt.

          Dette er virkelig turen som alle ”old boys / girls” bør få med seg. Går du glipp av denne turen vil du angre resten av livet!

          Pris kr 1999. Inkluder buss t/r, lunch, overnatting enkeltrom, middag, frokost og lunch.

          Påmelding skjer ved å betale inn på kontoen til KFL: 6201 05 41897. Merk betalingen ”Old Boys/Girls og navnet ditt innen 15. juli.

          Når pengene er overført sender du en mail til: turer@kanari-fansen.no hvor du bekrefter bestillingen: Antall billetter, navnet ditt + eventuelt reisefølge og mobilnummeret ditt.

          Du kan også ringe inn din bekreftelse til Jan Petter; 93 27 21 43 eller
          Frode; 40 00 15 26, tast 4, disse svarer også på spørsmål rundt turen.

          Kampbilletter kjøpes på LSK-shopen fra torsdag 9. juli for 160 kroner.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #65
            VG

            Berg nektet Stabæk å vanne banen


            VILLE IKKE VANNE: Henning Berg syntes ikke det var noen god idé å vanne matta på Telenor Arena. Foto: Jan Petter Lynau

            Av Wegard Bakkehaug 09.07.2009 kl. 08:00 Kilde: VG NETT

            FORNEBU (VG Nett) Stabæk ønsket å vanne banen i pausen i cupkampen mot LSK. Nei, sa LSK-trener Henning Berg.

            Stabæks midtstopper Inge André Olsen var tydelig misfornøyd med at LSK nektet hjemmelaget å sette på vanningsanlegget i Telenor Arena i pausen.
            - Det er det første laget som har nektet oss å vanne. Men det er greit det. Da ble det 4-0 og ikke 7-0, sa Olsen på vei gjennom intervjusonen etter kampen.

            Sier nei noen ganger
            Bortelaget får være med på å bestemme om banene i eliteserien skal vannes mens spillerne tar et kvarters pause i garderoben. Henning Berg forteller at det var han som ikke ønsket en våtere og raskere kunstgressbane i andre omgang.
            - Klart det ville vært en stor fordel for Stabæk med deres spillestil. Det er mange lag som nekter hjemmelaget å vanne, sier Berg til VG Nett.

            Olsen sier dere er de første som har sagt nei til Stabæk?
            - Greit. Noen ganger sier vi nei, andre ganger ikke, sier Berg.

            - Litt spesielt
            Stabæk-trener Jan Jönsson er kjent som en sympatisk kar. Etter kampen onsdag ønsket han ikke å si for mye om LSKs vanningsnekt.
            - Nei, det går bra. Litt spesielt var det, men jeg bruker ikke energi på det, sier svensken til VG Nett.

            Henning Berg hadde nok andre ting enn vanning av baner å bekymre seg over da han evaluerte 4-0-tapet i cupens fjerde runde onsdag kveld. LSK skapte kun to sjanser i Telenor Arena, og den siste lenge etter at kampen var avgjort.
            - Stabæk var gode. Vi tapte for et bedre lag. Jeg ble ikke overrasket over Stabæk, men vi klarte ikke å stoppe dem. Jeg er veldig skuffet over prestasjonen, sier Berg, som ikke ønsket å gi det svake forsvarsspillet skylden for nederlaget.
            - Vi forsvarer oss ikke som et lag. Stabæk fikk mange sjanser og vi hang ikke med verken i beina eller hodet. Bakover var vi ikke kompakte nok og hadde ikke nok intensitet i forsvarsspillet. Den defensive samhandlingen var ikke god nok, analyserer Berg.

            FORNEBU (VG Nett) Stabæk ønsket å vanne banen i pausen i cupkampen mot LSK. Nei, sa LSK-trener Henning Berg.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #66
              lsk.no

              Henning Berg: - Intet oppvaskmøte

              Aalesund-kampen er eneste fokus for laget på kort sikt.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #67
                lsk.no

                Henning Berg: - Demoraliserende

                Henning Berg var svært skuffet over lagets innsats mot Stabæk.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #68
                  RB: Børsen Stabæk - LSK (cup)

                  Stabæk – Lillestrøm 4-0 (1-0)

                  Telenor Arena.
                  Mål: 1-0 (40) Fredrik Berglund, 2-0 (71) Fredrik Berglund, 3-0 (77) Fredrik Berglund, 4-0 (90) Fredrik Berglund.
                  Gult kort: Vidar Riseth, LSK.
                  Tilskuere: 3.788.
                  Målsjanser: Stabæk 10, LSK 2.
                  Cornere: Stabæk 3, LSK 2.
                  Stadionstemning: 4
                  Kampkarakter: 5

                  LSK (4-4-2):

                  OTTO FREDRIKSON 4
                  Mye aktivitet foran målet, men finnen slapp å gjøre redninger da Stabæk presset den første halvtimen. Altfor forsiktig med å sette i gang spillet i situasjoner der det kunne blitt farlige overganger. Nationaltheatret neste etter duellen med Berglund. Sjanseløs da svensken nok en gang fikk løpe gjennom forsvaret. Heller ikke å laste for scoringene etter pause.

                  HÅVARD NORDVEIT 3
                  Sto og sov da Hoff utnyttet overgangen som resulterte i at Stabæk-kanten skjøt i tverrliggeren. Slet også, men fikk blokkert da Hoff traff treverket for andre gang. Noen konstruktive oppspill, og et par offensive løp. Men i likhet med stopperne; store problemer med Stabæk-angrepet.

                  VIDAR RISETH 2
                  Foretrukket framfor Essediri. Horribel heading tilbake på Hoffs andre sjanse. Altfor sen i duellene og fikk korrekt gult i duell med Berglund. Ikke med på notene da samme mann gjorde 1-0. En elendig førsteomgang og burde ikke fått lov til å få en ny sjanse etter pause. Helt borte på 2-0-scoringen også. Hælsparket på LSKs andre sjanse var like vellykket som resten av kampen.

                  FRODE KIPPE 3
                  Ikke like mye under press som Riseth og Nordtveit i starten, men parkert foran Berglunds ledermål. Der kunne LSK kapteinen falt av og sikret for stoppermakkeren. Passiv på Stabæks tredje og fjerdescoring. Sjelden svak kamp av kapteinen.

                  LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                  En del med offensivt, men rotet seg bort stort sett hver gang han prøvde å utfordre før pause. Ikke den som tabbet seg ut mest i den bakre fireren. Problemene eskalerte bare etter han gikk ut. Så ut til å ha kjenninger til hofteskaden igjen.

                  MAGNUS MYKLEBUST 3
                  Flyttet ut på kanten i Søgårds skadefravær. Lite involvert i starten, men Stenvoll fikk i alle fall litt trøbbel de gangene han valgte å utfordre. Forsvant helt ut av kampen etter pause. Det var ikke bare hans skyld.

                  KHALED MOUELHI 3
                  Tilbake i favorittposisjonen og markerte seg med flere gode pasninger, samtidig som han plukket opp flere andreballer i åpningsminuttene. Parkert da Berglund kun var et dårlig mottak fra å runde Fredrikson. Slet med å demme opp for Stabæks gjennomspill og aksjonsradiusen så heller liten ut.

                  JOHN ANDERS BJØRKØY 3
                  Fornyet tillit etter den svake prestasjonen mot Viking. Slet veldig med å komme seg inn i kampen, men våknet litt til liv offensivt etter halvtimen. Stabæk fikk altfor lett spillerom ved å tre baller igjennom midtbaneleddet. Bør kanskje få flere treninger enn kamper snart?

                  BJØRN HELGE RIISE 4
                  Veldig god form og spilt seg til å bli et hett salgsobjekt igjen. Slet litt etter han fikk seg en smell i duell med Keller tidlig. Fikk LSKs første sjanse, men headingen ble reddet av Knudsen. En av de få i LSK som vant noen dueller. Men utførelsen sto ikke i stil med de siste kampene. Spydde i pausen, men var likevel en av LSKs bedre.

                  ARILD SUNDGOT 3
                  På ny sammen med Eziyodawe etter jubelkampen mot Fredrikstad. Helt usynlig før pause og vant knapt nok dueller i lufta også. Den første i gul drakt som fikk forlate banen etter en kamp spissen langt fra kan være fornøyd med.

                  EDWIN EZIYODAWE 3
                  Tilbake fra start etter strekkskaden. Fikk noen muligheter rettvendt mot Stabæk-forsvaret, men før pause ble han for ego da han hadde bedre pasningsalternativer. Kom til en avslutning etter pause, men klarte aldri å true Stabæk-forsvaret. Kom ikke til sjanser og ble tatt av banen.

                  SUM 11 MANN: 35

                  INNBYTTERE:

                  NOSA IGIEBOR 3
                  (32 min for Sundgot).
                  Viste et helt annet kroppsspråk enn før skadeoppholdet. Men heller ikke han klarte å skape ting på egen hånd. Også dårlig bevegelse i boksen ved flere anledninger.

                  SUM 12 MANN: 38

                  KARIM ESSEDIRI
                  (28 min. for Eriksen).
                  Skyld i det tredje målet. At innleggene hans ble resultatløse var derimot ikke bare hans feil.

                  OLIVIER OCCEAN
                  (27 min. for Eziyodawe).
                  Markerte seg ikke.

                  DOMMER

                  KJETIL SÆLEN 5
                  Lite synlig i starten og ga et riktig gult kort til Riseth. Fin bruk av fordelsparagrafen, selv om han misset en gang før pause. Full kontroll på en svært lettdømt kamp.

                  ANALYSEN
                  LSK hadde englevakt som ikke lå under etter Hoffs to kjempesjanser de første ti minuttene. Samtidig skapte ikke gjestene fra Romerike noe som helst det første kvarteret.
                  Stabæk fortsatte å føre mot et LSK-lag som ikke var komprimert nok. Dermed fikk vertene store rom til å trille ball og spilte seg gjennom LSK som en kniv i varmt smør. LSK var veldig heldige som ikke lå under med mer før pause.
                  Merkelig nok sendte trener Berg utpå de samme 11 etter pause.
                  Men Stabæks dominans bare fortsatte, og de siste 20 minuttene ble ren massakre mot en LSK-defensiv som var over alt – bortsett fra der de burde være.
                  De eneste i gul drakt som kan være stolte av innsatsen i går er Kanari-Fansen. Maken til motgangssupportere skal man lete lenge etter.

                  Vurdert av Per Morten Sødal og Morten Svesengen


                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    #69
                    RB - Lillestrøm blir EM-by


                    STORE MULIGHETER: LSK-leder Per Mathisen viser fram de tre alternativene til EM-stadion i Lillestrøm FOTO: KAY STENSHJEMMET

                    Lillestrøm blir EM-by

                    SKEDSMO:

                    Skedsmo og Lillestrøm er et steg nærmere å få arrangere fotball EM i 2016.

                    Per Morten Sødal og Linda Ingier

                    Til tross for at de norske byene i fotball EM-søknaden ikke blir offentliggjort før klokka 17.00 i ettermiddag, vet Romerikes Blad at Skedsmo er blant kandidatene som har vunnet fram.

                    Dermed vil stadioen i Lillestrøm, med plass til 44.000 tilskuere inngå i den norsk-svenske søknaden til fotball EM i 2016.

                    Etter det Romerikes Blad kjenner til var Skedsmo-søknaden også på innstillingen som ble forelagt styret i Norges Fotballforbund. Etter behandlingen sent onsdag kveld og utover dagen i dag ble søknaden fra Romerike værende.

                    Skedsmo-delegasjonen skal selv ha fått beskjeden for kort tid siden.

                    Da Romerikes Blad snakket med LSK-leder Per Mathisen tidligere i dag var han spent, men optimistisk.

                    – Jeg har store forhåpninger om at dette går veien. Men det er klart jeg er spent, sa han da.

                    -Skikkelig nervøs

                    Ordfører i Skedsmo Anita Orlund (Ap) turte heller ikke å juble på forskudd da Romerikes blad snakket med henne 75 minutter før dommen skulle falle i ettermiddag.

                    - Jeg ble dratt mellom å være veldig optimist og være skikkelig pessimist. Det er helt forferdelig. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så nervøs. Nå skjønner jeg hvordan folk som har søkt på store arrangementer har det rett før avgjørelsen faller.

                    Kommentar

                    • Jan Banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 809

                      #70
                      Styret i Norges Fotballforbund har i dag besluttet at Stavanger, Lillestrøm, Trondheim og Oslo skal være norske vertsbyer i den norsk-svenske søknaden om å arrangere fotball-EM 2016.

                      Seks norske byer har ønsket å være vertskap i den endelige søknaden til UEFA. Valget av de fire byene innebærer at Bergen og Bodø ikke blir med i søknaden.

                      - Alle de seks byene har gjort en kjempejobb, og de har vist et fantastisk engasjement. Vi har gjennomført en meget grundig prosess, og har tatt vårt valg på bakgrunn av faglige vurderinger av UEFAs krav og hva som må til for å skape en vinnende søknad, sier fotballpresident Sondre Kåfjord.

                      Byene er blitt vurdert ut fra samme kriterier for arena, overnatting, transport og lokale arrangementskonsept. En prosjektgruppe i NFF har sammen med eksterne bidragsytere vurdert alle kandidatene, som forbundsstyret har brukt som bakgrunn for sin beslutning.

                      Norge må stille med fire stadioner med kapasitet på henholdsvis 50.000, 40.000 og to som tar 30.000 tilskuere til EM 2016.

                      Oslo velges fordi det skal bygges nytt nasjonalanlegg med plass til 50.000. Byen har det beste overnattingstilbudet på Østlandet, og har meget god infrastruktur innen transport

                      Lillestrøm er den eneste byen med konkrete planer om stadion til 40.000 tilskuere, og byen scorer høyt på alle kriterier.

                      Stavanger oppnår høyest totalscore av byene, og skårer også best innefor områdene arena og lokalt arrangementskonsept. Stadionplanene sikrer byggeklar tomt i god tid

                      Trondheim velges fordi Lerkendal er klar til utbygging, og det er realistiske planer med liten risiko. Gjennom Rosenborg har Lerkendal en posisjon i europeisk fotball.

                      Bergen har for stor usikkerhet i forbindelse med arenaløsning og fremdrift. Bodø tilfredsstiller ikke kravene til overnatting og har store utfordringer innen transport til byen. Det er også noe usikkerhet tilknyttet arenaløsning

                      - Jeg er imponert over den jobben som er gjort i alle de seks byene, og vi takker alle som har deltatt. Byene som er valgt må gjerne se dette som en seier, men det er først og fremst en invitasjon til hard jobbing. Vårt mål er å få arrangementet, og da må vi stå på til avgjørelsen faller 27. mai 2010, sier Sondre Kåfjord.

                      Fotball-EM er verdens tredje største idrettsarrangement. 24 nasjoner skal delta i fotball-EM 2016.

                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                      Stuart Baxter har forstått det.

                      Kommentar

                      • Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

                        #71
                        lsk.no



                        - En merkedag for LSK
                        09/07/2009
                        - Dette vedtaket gjør at det er en stor mulighet for at det blir arrangert fotball-EM i Lillestrøm, sier LSK-leder Per Mathisen og kaller 9. Juli en merkedag for LSK.

                        Kommentar

                        • Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

                          #72
                          lsk.no

                          Hennings hodebry
                          09/07/2009
                          Komponeringen av forsvaret mot Aalesund blir en utfordring for Henning Berg..

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #73
                            Bergens Tidende

                            Blir mulig EM-by:

                            Lillestrøm vurderer å selge Åråsen stadion

                            Av: Alexander Carlsen Strande
                            Publisert: 10.07.2009 kl. 07:27 , endret: 10.07.2009 kl. 07:30

                            For å skaffe til veie penger til et nytt EM-anlegg på Lillestrøm, kan det være aktuelt å gjøre om gresset på Åråsen stadion til næringslivslokaler.

                            OSLO: – Nå skal det feires med en bedre middag, sier Per Mathisen, leder i Lillestrøm SK.
                            Klubben skal i samarbeid med Skedsmo kommune nå prøve å realisere drømmen om et fotball-EM i Norge.
                            I går offentliggjorde Norges Fotballforbund at Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Stavanger blir de fire norske byene som får arrangere fotball-EM i 2016 – hvis UEFA gir mesterskapet til Norge og Sverige. Søknadene fra Bergen og Bodø ble derfor vraket, men det brydde ikke ordføreren i Skedsmo kommune seg noe om. Hun var bare glad på kommunens og Lillestrøms vegne.
                            – Det kan ikke bli bedre enn dette, sier en strålende fornøyd Anita Orlund til Aftenposten.
                            – Men vi er fullstendig klar over at det er nå den virkelige jobben begynner, legger hun til.


                            Søknaden til UEFA skal sendes i februar 2010 – frem til da må de fire utvalgte byene, i samarbeid med NFF, jobbe frem en søknad som vil overgå Italia, Frankrike og Tyrkia – de tre konkurrentene til EM i 2016.

                            Grave opp Åråsen
                            Den største delen av jobben for folket i Lillestrøms EM-komité blir å finne en plass til et stadion som skal huse 40 000 tilskuere, samt finansieringen av denne.
                            – En del av finansieringen baseres på statsstøtte. Samtidig så eier jo vi i LSK Åråsen stadion, og planen er å kunne utvikle et større næringsliv der, som vi kan tjene penger på, sier Per Mathisen til Aftenposten.
                            I praksis kan det bety at den ærverdige stadion vil bli solgt for å skaffe til veie penger til en ny storstue for kanarifuglene, og et eventuelt europamesterskap.

                            Klubben eier nå 75 prosent av Åråsen stadion, etter at klubben tidligere i år solgte 25 prosent av stadionaksjene sine til Lillestrømbanken Eiendom AS. Klubben fikk da inn 9 millioner kroner.

                            – I hovedsak så ønsker vi i tilfelle å leie ut, men det kan være aktuelt å selge hvis det realiserer mer penger, sier Mathisen.
                            Får Norge et fotball-EM er det derfor meget stor sannsynlighet for at det som nå er grønt gress på Åråsen, vil bli gravd opp og bygget næringslivslokaler på.

                            Billigste alternativ
                            Pr. dags dato finnes det tre aktuelle områder å bygge et stadionanlegg på i Lillestrøm og Skedsmo kommune. Alternative beliggenheter er enten ved Måsen, som ligger i enden på flystripen til Kjeller flyplass, Vigernes eller ved Norges Varemesse.
                            – Vi skal ha en byggeklar tomt til 2012 og pr. dags dato kan det bli hvem som helst av de tre aktuelle. Det er jobben med å finne ut hvem av dem det blir som starter nå, sier Mathisen.
                            Hvis Norge og Sverige ikke når frem med EM-søknaden hos UEFA, ønsker LSK uansett å bygge et nytt stadion, da med kapasitet på 20 000.
                            – Planene for et nytt stadion ligger allerede der. Samtidig så er det inne reguleringer både for dobbeltspor mellom Oslo og Lillestrøm og 10 000 nye overnattingsplasser, så dette kommer ikke til å koste så veldig mye ekstra for oss som kommune. Vi skal bare ha det moro og være med på planleggingen, sier ordfører Orlund.

                            Bodø og Bergen vraket
                            Etter flere timers møtevirksomhet i går, kom altså NFF frem til at Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Stavanger var de fire best kvalifiserte byene for et EM i Norge.
                            – Vi har valgt de fire byene som vi tror gir oss størst mulighet til å vinne gjennom i UEFAs vurdering av hvem som skal få arrangere EM i 2016, sier president i Norges fotballforbund, Sondre Kåfjord.
                            Bergen ble vraket på grunn av usikkerheten rundt å få et stadion, med kapasitet på 30 000, ferdigstilt til 2014. Bodø røk i hovedsak på for dårlig overnattings- og transportmuligheter.
                            – Jeg skjønner skuffelsen i Bergen og Bodø, men vi har et ansvar både overfor oss selv og svenskene om å levere de byene som vi tror tilfredsstiller kravene til UEFA best, sier Kåfjord.

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #74
                              HEMMELIG TRUMFKORT: Ordfører Anita Orlund (t.h.), LSKs styreleder Per Mathisen og klubbens daglige leder Frank Grønlund mener stadionkonseptet har vært det viktigste for at de i går ble en del av den norsksvenske EM-søknaden. ALLE FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD
                              Lillestrøm jubler, Nord-Norge raser

                              LILLESTRØM:
                              – Valget av Lillestrøm som EM-by foran Bodø er en hån mot Nord-Norge.

                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                #75


                                Skjebnekamp i Kristiansand
                                Andrelagene til Lillestrøm og Start møtes i Kristiansand klokka 14 i dag. Taper LSK-rekruttene ser det veldig stygt ut med tanke på spill i 2. divisjon neste år.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #76
                                  Østlendingen

                                  Klubbene enige - Gundersen tenker
                                  Nybergsund IL-Trysil er enige med Lillestrøm om betingelsene for en forlengelse av utlånsavtalen til Tore Andreas Gundersen. Dermed kan toppscoreren bli i klubben ut sesongen.

                                  Trener Ola Brenden fortalte til Østlendingen fredag at de to klubbene har kommet til enighet om en avtale om forlengelse av spillerens kontrakt. Den nåværende utlånskontrakten utløper 1. august.

                                  I tenkeboksen
                                  Dermed er det opp til spilleren selv i samråd med Lillestrøm, hvor han spiller siste halvdel av årets sesong.
                                  - Jeg har gjort det bra i Nybergsund, og er fornøyd med oppholdet så lang, sier Flisa-gutten selv.
                                  Til trosss for at han har uttrykt seg positivt til en forlengelse av oppholdet i de dype skoger, er det ingen selvfølge at han avslutter sesongen i blått og hvitt.
                                  - Jeg vil bruke ferien på å tenke gjennom hva jeg vil videre, sier Gundersen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #77
                                    lsk.no

                                    Ken Henry Johansen dømmer LSK-AAFK

                                    Søndag kveld dømmer Ken Henry Johansen LSKs hjemmekamp mot Aalesunds FK.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #78
                                      Raumnes

                                      Ringstad fra start mot Aalesund

                                      Nesbuen Stian Ringstad er sannsynligvis tilbake på banen for LSK i morgen. Det er ni uker siden sist.

                                      JOHN ARNE PAULSEN

                                      Romerikes Blad skriver i dag at alt tyder på at Stian Ringstad er i trener Henning Bergs startoppstilling når LSK får besøk av Aalesund på Åråsen søndag kveld. På spørsmål fra journalisten fra nevnte avis svarer den 17 år gamle kanarifuglen fra Bodding i Nes at han ikke har fått det bekreftet, og at han ikke tar noe på forskudd.
                                      – Men hvis Henning tar meg ut, blir jeg selvfølgelig veldig glad. Det hadde smakt med en kamp igjen, sier Ringstad til avisa.
                                      I motsetning til i hans tidligere klubb, Eidsvold Turn, har Ringstad spilt i forsvar for LSK, og denne uka har han også blitt drillet av treneren på venstre back-plass i forsvarsfireren.
                                      Ringstad har ikke vært på banen for LSKs tippeligalag siden 6. mai. Men han lar seg ikke affisere av det. Han er i god form og gleder seg til morgendagens oppgjør på hjemmebane.

                                      Publisert: 11.07.2009 12:10

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #79
                                        Folkebladet

                                        - Forsvarsspillet blir førsteprioritet

                                        Lillestrøm sliter defensivt. Henning Berg håper gultrøyene kan nøytralisere Tor Hogne Aarøy & Co. ( )

                                        Av: André Almløv Publisert: 11.07.2009 kl. 17:12 , endret: 11.07.2009 kl. 17:14

                                        Forsvarskollapsen mot Stabæk i cupen på onsdag får LSK-trener Henning Berg til å reagere før søndagens hjemmekamp mot Aalesund.

                                        - Forsvarsspillet blir førsteprioritet for oss fremover. Vi ønsker ikke å fremstå slik, sier Lillestrøm-trener Henning Berg, som onsdag så laget sitt, og særlig forsvaret, kollapse fullstendig da de ble feid ut av cupen med utklassingssifrene 0-4 av Stabæk. Forrige serierunde ble det også fire baklengs da laget tapte 4-2 borte mot Viking.

                                        Gjør endringer
                                        Men Berg har ikke de beste forholdene å jobbe under. Førstevalgene på backplass, Lars Kristian Eriksen(suspendert) og Marius Johnsen (skadet) er ute mot Aalesund. Midtstopper Vidar Riseth viste formsvikt mot Stabæk og kan fort bli et offer for Bergs varslede endringer.
                                        - Jeg regner med at det blir flere endringer på laget mot Aalesund, sier LSK-treneren.

                                        Ringstad klar
                                        Endringene Berg varsler kan føre Håvard Nordtveit inn som midtstopper igjen og Riseth ut av laget. Men mangelen på backer kan gjøre at Nordtveit må fortsette som høyreback. Unggutten Stian Ringstad er derimot tilbake etter skade og står klar til å hoppe inn som venstreback. Det samme gjør Karim Essediri og Lunan Ruben Gabrielsen, som begge kan bekle høyrebacken.
                                        - Stian er klar og kan være aktuell på søndag. Både han og Karim var nær ved å starte mot Stabæk, sier Berg.

                                        Mobiliserer
                                        Lillestrøm slet kraftig da de i våres gjestet søndagens motstander Aalesund, og måtte reise hjem med tap 3-1. Hjemme på Åråsen har Lillestrøm derimot vært vanskelige å slå, og bare Rosenborg, Molde og Vålerenga har reist derfra med knepne seiere så langt denne sesongen. Aalesund tok sin første seier på fem kamper da Vålerenga ble slått forrige serierunde, og Berg ser gjerne at laget reiser fra Åråsen uten poeng.
                                        - Nå skal vi mobilisere alt vi har inn mot kampen på søndag, og etter det blir det fotballferie, avslutter Berg.

                                        Kommentar

                                        • Odinster
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2008
                                          • 160

                                          #80
                                          HÅNDSPÅLEGGELSE: I motsetning til Snåsa-mannen, har ikke LSKs Nosa-mann tatt ferie. I dag er han tilbake i startoppstillingen som sentral midtbanespiller når Aalesund gjester Åråsen. BEGGE FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD

                                          Kan miste fem kamper

                                          ÅRÅSEN:
                                          Nosa Igiebor (18) kan miste store deler av høstsesongen hvis han blir tatt ut til U20 VM.
                                          Per Morten Sødal
                                          Publisert 12.07.2009 kl 15:31 Oppdatert 12.07.2009 kl 15:31

                                          I dag er Nosa Igiebor tilbake i startoppstillingen mot Aalesund – i den posisjonen han egentlig ble hentet for på spille – sentralt på midtbanen.
                                          Men trener Henning Berg er fullt klar over at 18-åringen – som også går under kallenavnet Nosa-mannen – kan være uaktuell for laget i store deler av september og oktober grunnet U20 VM i Egypt, 24. september til 16. oktober.
                                          Og får å komme med der sier Igiebor at han også er nødt til å delta på treningsleir i august. Han vil ikke slutte seg til laget i den fem dager lange ferien etter kveldens kamp.
                                          – Landslaget er i Qatar. Jeg drar hjem for å besøke familie og vinner. Men det er kommet en ny trener. I motsetning til den gamle, kjenner han meg ikke. Jeg må dra ned dit for å vise meg fram. Er jeg ikke på leiren i august, blir jeg ikke tatt ut, sier nigerianeren til Romerikes Blad.

                                          I Europa
                                          LSK er imidlertid ikke like lystene på å slippe han til den treningsleiren. Nigeria har ligget samlet siden midten av mai.
                                          – Vi må slippe folk til mesterskap og forberedelsene til dem. Det var vi også klare over da vi signerte Nosa og er forberedt på at det kan ryke noen kamper der. Men man kan ikke ha treningsleir året rundt, sier Berg.
                                          Igiebor kan i alle fall miste fire kamper i VM-perioden, inkludert oppkjøring. I tillegg kan det ryke en kamp i august, avhengig av når nigerianeren blir innkalt på leir.
                                          – Vi har ikke fått datoen for treningsleiren ennå. Den kommer til å være i Europa. Men siden de ønsker å ha med flest mulig spillere, kommer de sikkert til å vise fleksibilitet i forhold til terminlisten. Vi håper Nosa kommer med i troppen, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

                                          Færre smerter
                                          Nigerianeren selv har hanglet i god stund med en ankelskade. Etter en pause uten så mye fotball mener han høyrefoten er mye bedre.
                                          – Nå klarer jeg å løpe bra og uten så mye vondt. Jeg må bare være litt forsiktig med hvordan jeg skyter.
                                          Henning Berg sier uttaket av nigerianeren framfor John Anders Bjørkøy blant annet ble gjort av taktiske årsaker.
                                          – Det har noe med hva slags sentral midtbane vi ønsker oss mot en motstander som er helt annerledes enn Stabæk. I tillegg har John Anders spilt alt etter at han kom tilbake fra skade. Han har vært med på å snu trenden og det er naturlig at han er sliten. Samtidig er Nosa skadefri, sier treneren.
                                          Berg gir også Kristoffer Tokstad (18) sjansen fra start på høyrekanten. Lørenskog-gutten erstatter Magnus Myklebust som ikke har fått trent skikkelig siden Stabæk-kampen.

                                          Lagoppstillingen
                                          Med Igiebor og Tokstad inne, betyr det at Berg gjør i alt fire endringer på laget i forhold til startoppstillingen mot Stabæk i cupen.
                                          Lars Kristian Eriksen er suspendert og blir erstattet av Stian Ringstad. I tillegg kommer Karim Essediri inn for Vidar Riseth, og skyver Håvard Nordtveit inn som midtstopper.
                                          Antatt lagoppstilling:
                                          Otto Fredriksson - Karim Essediri, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad - Kristoffer Tokstad, Khaled Mouelhi, Nosa Igiebor, Bjørn Helge Riise - Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe.


                                          Kommentar

                                          Working...