Viking FK - Lillestrøm SK søn. 05.juli kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #21
    Opprinnelig skrevet av merch
    Occean fordi han skadefri er vår beste spiss.
    Fantastisk ting å påstå. Edwin er vår beste spiss, etterfulgt av Arildo og Mykle. Occean er så begrenset at jeg blir aldeles begremmet om han får tilbake klippekortet sitt.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • merch
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2007
      • 938

      #22
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Fantastisk ting å påstå. Edwin er vår beste spiss, etterfulgt av Arildo og Mykle. Occean er så begrenset at jeg blir aldeles begremmet om han får tilbake klippekortet sitt.

      Uten å ha tallene svart på hvit mener jeg da Occean er lagets toppscorer både i 08 og 07? Correct me if I`m wrong. Å argumentere med at Edwin er vår beste spiss? Tja jeg vil gjerne se han holde nivået over flere kamper selvom han var fantastisk bra mot FFK. Arild er det ingenting vondt å si om men har han formen? Virker ikke sånn. Mykle? Med hans avsluttningsegenskaper har vi tapt flere enn vunnet poeng hittils i år så jo jeg står for at Occean er vår beste spiss p.d.d
      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Myklebust har ikke fått brukt avslutningsegenskapene sine før i går, og da var han kun en god redning og en tackling fra medspiller fra å score hat-trick. Uansett er han en spiller som passer mye bedre inn i Bergs måte å spille fotball på enn hva Occean gjør. Det samme gjelder med Edwin, som har rå teknikk, fart og evne til å gjøre det uventede som alene skyver ham forbi de andre spissene uansett hvilke andre mangler han måtte ha. Arildo er guddomelig, og er som regel viktig også på dårlige dager. Han gjør ting enkelt, og det er grunnen til at mange ikke verdsetter ham som de burde.

        Occean er muligens toppscorer to sesonger på rad, men passer ikke i noe lag som prøver å spille fotball. Er kun god i femmetersboksen, og har for dårlig teknikk og fart til å fylle hverken bindeleddrollen eller spydspissrollen. Selg ham!
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          #24
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Myklebust har ikke fått brukt avslutningsegenskapene sine før i går..
          Stort sett enig i mye av det skriver Grusom, men denne linjen er vel mer et resultat av OO misnøye (noe jeg stiller meg bak 100%).
          Etter en rekke sesonger i LSK har mykle visst at kliniske avslutteregenskaper ikke har adresse hjemme hos han. Glem rævbk målet (selv blind høne finner gull).

          Brødrene snublefot (OO og mykle) kunne jeg gjerne tenkt meg å se et annet sted.

          Skulle det oppstå diskusjon om Mykle, tar jeg gjerne denne, men gi meg litt tid grunnet ferieavvikling.
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #25
            Forskjellen på de to er jo at Mykle har potensiale til å bli en toppspiss, mens Occean har bevist at han ikke klarer å få ut det han evt. måtte ha. Jeg tviler ikke på at dette skyldes at han ikke begynte med fotball før han var sytten, ettersom det i stor grad er basisteknikken som er det store problemet hans.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #26
              Potensiale til Mykle kan jeg si meg enig i, med tanke på at jeg selv en gang i tiden så dette. Problemet er bare at dette forsvinner mer og mer synes nå jeg. Vi har jo alle sett han vendt nesa ned i gresset og snubla alt bort.Håpet må jo være at han begynner å dra seg forbi sin oppasser og får lirka ballen i mål. Når han ikke har gjort noe med dette i sine sesonger i LSK, hva tilsier at han plutselig "får" det til? I tillegg har han dårlig skuddteknikk og kan dermed ikke kompensere for alle ballene han snubler bort.
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #27
                Eh, Mykle har ikke dårlig skuddteknikk. Han har vært gjennom et langvarig tilfelle av måltørke, og det gjør at han blir usikker i skuddøyeblikket. Han har også en tendens til å prøve på det vanskeligste. Om han får spille spiss i fortsettelsen og får på et par mål til kommer vi til å se en spiller med mye større selvtillit som heller gjør enkle avslutninger og som ikke nøler i "gjerningsøyeblikket" i like stor grad som hva vi har sett de to siste vingsesongene. Husk også på at han har hatt fryktelig mye uflaks, som skuddet Bugge Pettersen mesterlig reddet. Håper han får tillit sammen med Arildo som bindeledd, med Edwin som fremste utfordrer, eller motsatt. Gutten bør spille spiss, i alle fall.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #28
                  Nå står det i nyhetstråden at Nosa er klar til helgen...
                  Så uansett hvordan man skal komponere laget må man finne en plass til han. Hvem skal da vike? Sentralt på midtbanen er det 2 stk som har begrenset med kvaliteter der Nosa har sine sterkeste kort, men til de har begge to hvert med på å snu den negative trenden laget var med på og blir nok av Berg sett på som viktige i det defensive arbeidet, tviler derfor på at Nosa blir satt ned på midtbanen med det første.. Se bare med Kiko, han er sjefens gullgutt og ble plassert på kanten, til tross for at Bjørkøy har spilt der med hell før...
                  Så Nosa får nok mest sansynlig 1 av 2 plasser på topp, hvem skal da vike?
                  Sundgot eller Mykle? Med tanke på prestasjonene sist kamp taler det meste til Mykle sin fordel, men Sundgot har også hvert delaktig i snu operasjonen og har gode kort på hånda... Tipper uansett det er Sundgot som evt må vike.. Kan det dog hende at Nosa settes på benken?!!!
                  Uansett hvem hva og hvordan, Mykle skal IKKE tilbake på vingen!!!!!!!!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    #29
                    Med halve laget ute av posisjon i forrige kamp blir det ikke lett å gjøre små endringer. Mykle løp på alt i forrige kamp og bør være selvskreven. Sundgot var litt for statisk, men hvem tør å sette vikingdödaren ut i denne kampen?
                    Kiko ser ut til å være i bra form, og bør få spille. Høyresida med Kiko/Essediri var ikke så verst, er sikker på at kiko får sving på innleggene sine. Tror vi starter med samme lag, men at det garantert vil bli bytter utover i kampen.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      #30
                      Fredrikson
                      Johnsen-Nordtveit-Kippe-Eriksen
                      Mouelhi-Søgård-Bjørkøy-Riise
                      Sundgot-Myklebust

                      Occean, Edwin, Nosa burde ikke starrte. Occean spilte med litt smerter ettter at han fikk en smell i tåa som var blitt operert. Edwin fikk kjenning av strekken etter et drag, på den lille tia han spilte på onsdag. Nosa spilte med smerter på kampen mot molde.

                      Laget vi spilte med mot start funka jo. ikke noe vits å sjanse på noen halvskada som kan slå opp. la de få spilletid på slutten.


                      Håper også på flere mål fra Myklebust, det fortjener han.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Nå står det i nyhetstråden at Nosa er klar til helgen...
                        Så uansett hvordan man skal komponere laget må man finne en plass til han. Hvem skal da vike? Sentralt på midtbanen er det 2 stk som har begrenset med kvaliteter der Nosa har sine sterkeste kort, men til de har begge to hvert med på å snu den negative trenden laget var med på og blir nok av Berg sett på som viktige i det defensive arbeidet, tviler derfor på at Nosa blir satt ned på midtbanen med det første.. Se bare med Kiko, han er sjefens gullgutt og ble plassert på kanten, til tross for at Bjørkøy har spilt der med hell før...
                        Så Nosa får nok mest sansynlig 1 av 2 plasser på topp, hvem skal da vike?
                        Sundgot eller Mykle? Med tanke på prestasjonene sist kamp taler det meste til Mykle sin fordel, men Sundgot har også hvert delaktig i snu operasjonen og har gode kort på hånda... Tipper uansett det er Sundgot som evt må vike.. Kan det dog hende at Nosa settes på benken?!!!
                        Uansett hvem hva og hvordan, Mykle skal IKKE tilbake på vingen!!!!!!!!
                        Om Nosa skal inn så bør det være istedenfor Sundgot. Han har mange av de samme kvalitetene som sundgot, men har i tillegg fart nok til å komme seg opp i angrepet etter å ha avlevert ballen og ferdigheter til å utfordre fra mellomrommet. Var også deilig å ha en kamp uten offside i annenhvert angrep mot Start, vil derfor ikke se Nosa som spydspiss.

                        Tror Nosa gjør seg best som hengende spiss i år, så kan vi vurdere å flytte han ned sentralt til neste sesong.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          Sannsynlig Viking-lag:
                          Thomas Myhre – Håkon Skogseid, Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Trond Erik Bertelsen – André Danielsen, Tomasz Sokolowski, Birkir Bjarnason – Martin Fillo, Peter Ijeh, Alexander Ødegaard.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #33
                            Bekymret for venstresiden vår med Johnsen mot Ødegaard og Bertelsen. Viktig å ha en venstekant med fart for å hjelpe han.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Pingla
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 370

                              #34
                              Vår venstreside møter nok i utgangspunktet Vikings HØYRE side
                              Last edited by Pingla; 03.07.2009, 14:14. Begrunnelse: skriveleif
                              ¯\_(ツ)_/¯

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Pingla
                                Vår venstreside møter nok i utgangspunktet Vikings HØYRE side
                                Flaut. Jeg må gå.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av merch
                                  Uten å ha tallene svart på hvit mener jeg da Occean er lagets toppscorer både i 08 og 07? Correct me if I`m wrong. Å argumentere med at Edwin er vår beste spiss? Tja jeg vil gjerne se han holde nivået over flere kamper selvom han var fantastisk bra mot FFK. Arild er det ingenting vondt å si om men har han formen? Virker ikke sånn. Mykle? Med hans avsluttningsegenskaper har vi tapt flere enn vunnet poeng hittils i år så jo jeg står for at Occean er vår beste spiss p.d.d
                                  Occean har bedre statistikk, men ser man litt bak tallene og den statistikken så ser man også at Ollie pga spillestilen sin ødelegger en hel haug med angrep og således scoringssjanser for andre. Målgivende pasninger fra Ollie er vel nesten ikke-eksisterende. Flyten i spillet forsvinner med Ollie på banen litt for ofte, og dette må han lære seg. Han må prøve å lære seg en-touch en gang i livet han også, begynne å se litt etter bedre plasserte medspillere eller medspillere på løp og slutte og knote så jævlig med ballen i beina. Samtidig skal han fortsette å avslutte slik han gjør, og score sine mål. Før han når dette nivået er han ikke bankers i min bok, når vi nå har såpass mange spennende spillertyper på vei inn i form av Edwin, Nosa, Lille-Bukken, Gundersen på retur?, og en Myklebust som begynner å fungere som bakromsspiss. Og legenden er der. Alltid.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

                                    #37
                                    skal vel nevnes at Ollies største styrke.. er nettop styrken hans.
                                    Er mye av målsjangsene han kommer til som han rett og slett kriger seg til selv. Alle andre spissene våres.. er jo sånne små raske knerter. Så for å ha litt muskel p topp, og litt hodestyrke, tror jeg at vi alltid bør ha en Ocean eller en legende på topp.

                                    Har forresten funnet ut at Gundersen er vår mann for fremtiden, han er jo som en ung Arlido, bare litt mere teknisk kanskje.. Klarer Legenden å lære han opp litt med tanke på plasseringsevne etc så har vi en ny målgarantist i 10år, det er jeg ganske sikker på!

                                    nå blir dette kanskje litt off topic...
                                    så, tilbake til kampen,

                                    håper på samme laget som mot start med untak av Karim.
                                    Enten Håvard (my hero) på backen og riseth i midt sammen med kippe, eller johnsen inn på venstre, eriksen på høyre igjen.

                                    så håper jeg å se litt magi de siste 30 når vi kaster innpå nosa isteden for søgård, tokstad for kiko ogedwin for mykle... da hadde jeg kost meg ja gitt!
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                    -RagnarRock-

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Om Nosa skal inn så bør det være istedenfor Sundgot. Han har mange av de samme kvalitetene som sundgot, men har i tillegg fart nok til å komme seg opp i angrepet etter å ha avlevert ballen og ferdigheter til å utfordre fra mellomrommet. Var også deilig å ha en kamp uten offside i annenhvert angrep mot Start, vil derfor ikke se Nosa som spydspiss.

                                      Tror Nosa gjør seg best som hengende spiss i år, så kan vi vurdere å flytte han ned sentralt til neste sesong.
                                      Jeg for min del kunne godt tenkt meg å se Nosa istedenfor Søgård, om enn ikke i samme rolle. Flytt Kiko inn, som er raskere, og Nosa på høyre. Dette kan gi følgende lag (optimalt, basert på nåsituasjon):

                                      Otto - Eriks, Arsenal, Kjepp, Johns - Nosa, Kiko, Bjørk, Riise - Arildo, Edwin

                                      res; André, Karim, Vidar, Espen, Tokstad, Ollie, Mykle.

                                      I virkelighetens verden vil nok Magne og Søgg starte. Men det som er virkelig viktig er at BHR får utfordret den usikre h-backen dems. I tospann med en rask spiss.

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                        skal vel nevnes at Ollies største styrke.. er nettop styrken hans.
                                        Er mye av målsjangsene han kommer til som han rett og slett kriger seg til selv. Alle andre spissene våres.. er jo sånne små raske knerter. Så for å ha litt muskel p topp, og litt hodestyrke, tror jeg at vi alltid bør ha en Ocean eller en legende på topp.

                                        Har forresten funnet ut at Gundersen er vår mann for fremtiden, han er jo som en ung Arlido, bare litt mere teknisk kanskje.. Klarer Legenden å lære han opp litt med tanke på plasseringsevne etc så har vi en ny målgarantist i 10år, det er jeg ganske sikker på!

                                        nå blir dette kanskje litt off topic...
                                        så, tilbake til kampen,

                                        håper på samme laget som mot start med untak av Karim.
                                        Enten Håvard (my hero) på backen og riseth i midt sammen med kippe, eller johnsen inn på venstre, eriksen på høyre igjen.

                                        så håper jeg å se litt magi de siste 30 når vi kaster innpå nosa isteden for søgård, tokstad for kiko ogedwin for mykle... da hadde jeg kost meg ja gitt!
                                        Med en tunesisk høyreside som fungerte bra med Essediri og Mouelhi, vil jeg heller la Riseth vike plassen for Kippe/Nordtveit som bør være bankers sammen i midten.

                                        Riseth gjør for mye rare junior-feil og mæler ballen opp i atmosfæren helt uten mål og mening litt for ofte for min smak. Skulle tro at en rutinert spiller a) klarer å tette sammen forsvaret og b) kan gi konstruktive oppspill. Riseth gjør ingen av delene. Selv om han av og til redder på streken...jeg forventer mer av han. Godt betalt er han også! Stor forbedring eller benken er min dom.

                                        Etter endt karriere kan han jo bli presse liaison for Fugla - mannen vet hvordan han skal ta kverken på den ufyselige Brann-favoriseringen i TV2.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Spntneous
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 1990

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Med en tunesisk høyreside som fungerte bra med Essediri og Mouelhi
                                          Dette fungerte jo ikke spesiellt bra mot Start? Kiko stod for det meste og slo oppgitt ut med armene etter å ha startet mange gode løp, hvor Karim istedet bestemte seg for å legge en håpløs ball opp mot midten... skjedde sikkert 10-15 ganger
                                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                          Kommentar

                                          Working...