Viking FK - Lillestrøm SK søn. 05.juli kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1223

    Nå er det for h...... på tide å ta tak i forsvarsproblemene. Når man slipper in fire mål mot Röslers Viking, ja da er det på tide å øve, øve og øve.
    Forsvarsproblemene i 2009 startet for alvor den dagen Nordtveit landet på Gardermoen. Tillfeldig? Tja kanskje, men med sin klippekortkontrakt burde han ha holdt et høyere nivå.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Nordtveit sin skyld?

      Nå haru sniffa formfett.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 964

        Eriksen fikk vel sitt tredje gule kort og må stå over neste kamp mot Ålesund. Vet ikke om Riise fikk sitt andre eller tredje kort?

        Kommentar

        • mortenhb
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jun 2009
          • 27

          Opprinnelig skrevet av WAK
          Eriksen fikk vel sitt tredje gule kort og må stå over neste kamp mot Ålesund. Vet ikke om Riise fikk sitt andre eller tredje kort?
          Sitt andre, må ikke stå over.
          VG og TV2 kan brenne.
          <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 487

            Tja, det var den kampen, første omgang er ræva hele veien, 2 omgang var mye bedre men holdt ikke da vi slapp inn for mange i første. Så jevnt over hele kampen så var dette for dårlig av LSK-spillerne og trenere.

            Så jeg oppsummerer kampen like enkelt som da Berg forklarte hvorfor LSK tapte til tv2-reporteren: Viking scorte 4 og LSK scorte 2.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Ærlig talt, Berg setter opp Essediri mot Ødegård?? Var det ingen som kunne forutse hva en allerede plasseringsvak Karim kunne få å stri med? Vi spilte jo i praksis en hel kamp med en mann mindre, til alt overmål får han fullføre!

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Nå er det for h...... på tide å ta tak i forsvarsproblemene. Når man slipper in fire mål mot Röslers Viking, ja da er det på tide å øve, øve og øve.
                Forsvarsproblemene i 2009 startet for alvor den dagen Nordtveit landet på Gardermoen. Tillfeldig? Tja kanskje, men med sin klippekortkontrakt burde han ha holdt et høyere nivå.
                Enda ett innlegg på MaxPayne nivå. Gud bedre, her analyserer du forsvarsproblemene våre på et dypt og faglig kompetent sett. Begrunn gjerne hva Nordtveit, som sammen med Kippe har värt meget solid i år, spiller for rolle i vår defensive lekkasje. At vi har sluppet inn flere mål etter at han kom er et tynt vitenskapelig grunnlag for din påstand, og logikken din hörer hjemme hos spåkjerringer og sjamaner. Du utelukker glatt at vi begynte å spille tellende kamper etter han kom, og at vi har mött lag av gjennomsnittelig höyere kvalitet? Eller det faktumet at vi har hatt massive skadeproblemer på viktige spillere over hele linja?

                Nei, her finnes det underliggende årsaker. Sannsyneligvis er det Jan Åge Fjörtoft som gannet klubben etter sin exit. Alt annet er ulogisk.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Kanonskåring av Sokolowski. Ikke mye å gjøre med den...
                  Det er veldig mye som kan gjøres med den. Den kan forhindres ved å holde oppe markeringene, bevare defensiv trygghet, unngå personlige feil osv osv.

                  LSK spiller en bra offensiv kamp, har innmari mye ballinnehav i kampen, tar initiativet fra Viking. Hva er vitsen, når all defensiv trygghet er borte? 4 baklengs, 30 så langt i år, herregud. Her er det noen forvarere som burde drilles BETYDELIG taktisk og SKJERPE SEG både i samspill og individuelt.

                  Konsentrasjonen er jo helt fraværende. Seriøst: LSk må terpe forsvarsspill på treningene. Jeg tåler ikke å se at middelmådige lag som Viking får leike seg med vårt forsvar og score 4 mål på 5-6 sjanser-Det er altfor dårlig!

                  Eriksen er bra. Kippe er bra. Nortveit er bra. Riseth og Essediri burde være bedre. Vi har et par bra unggutter i båkhånd. Likevel fungerer ike dette sammen.

                  Savner også PSA sin fart bak der, synd han er ute så lenge. Vi trenger en erstatter muligens. Essediri er ingen erstatter, han har ikke hjerte for klubben og spiller uten innsats. essediri har ingen ryggrad, han går aldri inn i en tackling som kan føre til skade. Han eier ikke et eneste LSK-fiber i kroppen! For en elendig signing han har vært, hvem faen var det som kom på at vi skulle ha bruk for han?? Hvor lang kontrakt har han? LSK vil aldri kunne vinne en dritt med slike folk på laget. En spiller som virkelig legger ned en innsats, som Riise, må jo bli forbanna av å se hvor lite Essedri gjør?

                  Laget har blitt elendig defensivt etter at Bergdølmo kom. Ser ikke helt hva han har bidratt med heller, for å være ærlig. Hvor mye hever han i lønn, og er det ikke på tide å stå frem?
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1223

                    Opprinnelig skrevet av Seb.R
                    Nordtveit sin skyld?

                    Nå haru sniffa formfett.
                    Definitivt ikke hans skyld alene, men en spiller på lån skal høye kvaliteten betraktlig noe han definitivt ikke har bidratt med.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Definitivt ikke hans skyld alene, men en spiller på lån skal høye kvaliteten betraktlig noe han definitivt ikke har bidratt med.
                      Herre jemini. Alternativet er Riseth som förstevalg og Pedersen som back up. Med andre ord: Nordtveit hever kvaliteten betraktelig.

                      Dette blir for dumt.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Det er veldig mye som kan gjøres med den. Den kan forhindres ved å holde oppe markeringene, bevare defensiv trygghet, unngå personlige feil osv osv.
                        I den fasen av spillet er det faktisk akseptabelt å sleppe inn en sånn suser. Vi må fremover og jakte mål, og da åpner det seg bakover. Vi må ta noen risker når vi ligger under og kampen närmer seg slutten.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Berg tar ut Dosso?? OK, han har ikke gjort mye riktig, men skal han helt ødelgge gutten? Karim da, for faen?!
                          Helt enig. Her burde Karim vært sendt ut i skam, istedenfor å dra av Dosso som akkurat hadde kommet utpå.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Karim er skandale. Ballwatching på höyt nivå.
                            Det burde gå an å legge opp og gjøre samme type ballwatching.

                            Igjen, det virer som at Karim er redd for å få litt svette og blod på skjorta si. Det oser ikke akkurat LSK av denne spilleren... en skam for drakta.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Er det noen noen som har en forklaring på hvorfor Ringstad er fullstendig ute i kulda?
                              Nei. Ingen forklaring.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                I den fasen av spillet er det faktisk akseptabelt å sleppe inn en sånn suser. Vi må fremover og jakte mål, og da åpner det seg bakover. Vi må ta noen risker når vi ligger under og kampen närmer seg slutten.
                                Den siste, ja. de tre (!) første - et rungende NEI! Helt uakseptabelt.
                                Horribelt forsvarsspill av LSK i dag, på en dag da laget egentlig spiller en nokså OK, men akk så naiv bortekamp.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  Har aldri sett LSK fremstå så defensivt porøst. Essediri er et opplagt mobbeoffer i dag, men glem ikke at ingen foran fireren tok i et tak før pause heller. Kiko var en skandale helt til han ble flyttet inn sentralt, der han herjet. På tide å ta hintet og bruke kantspillere på kantene, og sentrale spillere sentralt!
                                  Last edited by trigz; 05.07.2009, 21:44. Begrunnelse: corrected the obvious mistake...
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1223

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Enda ett innlegg på MaxPayne nivå. Gud bedre, her analyserer du forsvarsproblemene våre på et dypt og faglig kompetent sett. Begrunn gjerne hva Nordtveit, som sammen med Kippe har värt meget solid i år, spiller for rolle i vår defensive lekkasje. At vi har sluppet inn flere mål etter at han kom er et tynt vitenskapelig grunnlag for din påstand, og logikken din hörer hjemme hos spåkjerringer og sjamaner. Du utelukker glatt at vi begynte å spille tellende kamper etter han kom, og at vi har mött lag av gjennomsnittelig höyere kvalitet? Eller det faktumet at vi har hatt massive skadeproblemer på viktige spillere over hele linja?

                                    Nei, her finnes det underliggende årsaker. Sannsyneligvis er det Jan Åge Fjörtoft som gannet klubben etter sin exit. Alt annet er ulogisk.
                                    Gjesp, fortell oss heller hva Nordtveit har bidratt med som klubben ikke har fra før. Kanskje blir Nordtveit bra på sikt men da er han høyst sannsynlig ikke i LSK. Hadde Nordtveit hatt en langtidskontrakt med klubben hadde jeg ikke hatt noe problem med å bruke han slik Henning Berg har gjort, men totalt sett har han ikke levd opp til hva som var forventet av han fram til 1. august. Steinar Pedersen hadde gjort jobben like godt.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Har aldri sett LSK fremstå så defensivt porøst. Essediri er et opplagt mobbeoffer i dag, men glem ikke at ingen foran fireren tok i et tak før pause heller. Kiko var en skandale helt til han ble flyttet inn sentralt, der han herjet. På tide å ta hintet og bruke kantspillere på kantene, og vinger på vingene!
                                      Kiko var bedre sentralt ja, men det skulle da bare mangle! Han sleit imidlertid fremdeles med pasningskvaliteten, og det ødelegger altfor mange angrep for oss. Det er bare et fremtidig samspill med Nosa sentralt på midten som kan redde ham, de kan utfylle hverandre, ellers kan Kiko like godt selges. Synes ikke han har noe som utlending som rettferdiggjør en plass på laget. Da er ikke Søgård og Bjørkøy eller andre nordmenn noe dårligere.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Gjesp, fortell oss heller hva Nordtveit har bidratt med som klubben ikke har fra før. Kanskje blir Nordtveit bra på sikt men da er han høyst sannsynlig ikke i LSK. Hadde Nordtveit hatt en langtidskontrakt med klubben hadde jeg ikke hatt noe problem med å bruke han slik Henning Berg har gjort, men totalt sett har han ikke levd opp til hva som var forventet av han fram til 1. august. Steinar Pedersen hadde gjort jobben like godt.
                                        Pisspreik. Steinar Pedersen er en dårligere spiller enn Nordtveit. Punktum. De som så SPs stoppervikariat i fjor holder nok med meg. Vidar Riseth har värt en bedre spiller enn det Nordtveit er pdd. Det er dog lenge siden Riseth var på det nivået og denne sesongen har han ikke värt bra nok.

                                        Jeg behöver ikke å fortelle hva Nordtveit har bidratt med. Det er du som slenger ut tåpelige påstander om at han er grunnen til at vi slepper inn mange mål. Derfor skal DU få lov til å fortelle hvorfor Nordtveit ikke gjör en god nok jobb og hvordan i huleste helsike SP eller VR kunne gjort jobben bedre. Det er snakk om en spiller som sammen med Kippe og Riise har värt best i LSK i år. Samtidig kan du utdype hvordan du mener at EN forsvarsspiller er årsaken til lekkasje bakover, for sist gang jeg sjekket så skal hele laget samvirke offensivt OG defensivt. Og jeg kan ikke minnes at Nordtveit har gjort veldig mange personlige feil som har fört til baklengs. Värsågod; opplys oss.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Kaizer
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2006
                                          • 139

                                          Utrolig skuffende.

                                          Jeg går vanligvis ikke før slutt, men gjorde det for første gang i dag, vi gir bort kampen til Viking og vi bør få oss en ny keeper først som sist, Otto holder rett og slett ikke mål.

                                          Ikke Terje Hauge heller for den slags skyld, Fillo faller lettere enn A.Robben likevel får han frispark hver eneste gang, direkte latterlig og jeg forstår godt frustrasjonen til både Riise og Eriksen.
                                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                          Kommentar

                                          Working...